|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 21:06) CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:54) Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära) Ska man stå i brygga eller hur menar du? Ska läsa på ordentligt vad du skrivit sen...ska rusa iväg nu. Det låter som ett tips jag ska ta i beaktande! Man ligger ner, platt på rygg och lyfter de raka benen upp i 90 graders vinkel mot kroppen. En person står vi huvudet (en fot på vardera sidan om huvudet) och knuffar bort fötterna varje gång de kommer upp, ibland knuffas de åt höger eller vänster och ibland rakt ner. Fötterna får aldrig röra golvet, men de ska vara så nära det går och benen ska alltid vara raka. Händerna kan man hålla om kompisens vrister eller placera under rumpan för att de inte ska vara ivägen.
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 21:00) CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 20:58) Jag har inga magrutor och vill inte ha heller. Tycker inte att det är snyggt på tjejer. Gärna långsmala muskler på en ganska platt och vältränad mage (inte HELT platt) men inga fyrkantiga rutor för min del tack ... :) Den magen lät fin Rossi... nån bild? Ja, det har jag!
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 21:09) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 21:06) CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:54) Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära) Ska man stå i brygga eller hur menar du? Ska läsa på ordentligt vad du skrivit sen...ska rusa iväg nu. Det låter som ett tips jag ska ta i beaktande! Man ligger ner, platt på rygg och lyfter de raka benen upp i 90 graders vinkel mot kroppen. En person står vi huvudet (en fot på vardera sidan om huvudet) och knuffar bort fötterna varje gång de kommer upp, ibland knuffas de åt höger eller vänster och ibland rakt ner. Fötterna får aldrig röra golvet, men de ska vara så nära det går och benen ska alltid vara raka. Händerna kan man hålla om kompisens vrister eller placera under rumpan för att de inte ska vara ivägen. aha...nu trillar poletten ner! Jag har sett några göra det på gymet en gång. Då får jag sätta maken i arbete då! Tack för tipset!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 21:32) CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 21:09) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 21:06) CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:54) Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära) Ska man stå i brygga eller hur menar du? Ska läsa på ordentligt vad du skrivit sen...ska rusa iväg nu. Det låter som ett tips jag ska ta i beaktande! Man ligger ner, platt på rygg och lyfter de raka benen upp i 90 graders vinkel mot kroppen. En person står vi huvudet (en fot på vardera sidan om huvudet) och knuffar bort fötterna varje gång de kommer upp, ibland knuffas de åt höger eller vänster och ibland rakt ner. Fötterna får aldrig röra golvet, men de ska vara så nära det går och benen ska alltid vara raka. Händerna kan man hålla om kompisens vrister eller placera under rumpan för att de inte ska vara ivägen. aha...nu trillar poletten ner! Jag har sett några göra det på gymet en gång. Då får jag sätta maken i arbete då! Tack för tipset!  Husdjuren brukar älska den övningen, av någon mysko anledning. De vill väl vara med och peppa antar jag  Fast det är svårt att koncentrera sig med en kurrande katt som snor runt en och undrar vad man håller på med Förresten, rätt ka vara rätt. Om du ska slita ska väl han också? Det vore väl kul om du kunde få med maken på den övnigen? Den är jättebra för sidorna, de där jobbiga små musklerna som börjar strax under revbenen och där (vete sjutton vad de kallas), de hör till muskelkorsetten som ska hålla upp överkroppen.
Ja kanske det går att få maken att prova på den övningen också! Han har börjat göra situps och armhävningar varje kväll nu, inspirerad av allt mitt tjatter!  Snart kanske vi möts på mitten han och jag!  Fast det är nog svårt, vi är ju som Helan och Halvan! Min dotter brukar springa fram och sätta sig på magen på oss när vi gör situps...en extra vikt, hehe!
Låt henne sitta på ryggen när du gör armhävningar istället Det är så kul när man är båda om en övning, så man kan hjälpas åt och peppa varandra. Det är nog det roligaste med träningen, maken och jag tränar ihop på ju-jutsun och det är superkul. Det är inte alla som har förmånen att få kasta sin bättre hälft i mattan tre gånger i veckan  Jag skulle kunna pladdra i timmar om hur kul det är att sparras med min man, det är nog det roligaste på hela träningen. Visst, vi har handskar och tandskydd och sånt, men framför allt är det förtroendet som gör det så roligt. Jag litar på att han inte träffar mig hårdare än att jag klarar av det, och vice versa. Ett och annat blåmärke kan man ta, och det brukar det bli ibland i "stridens hetta", det är ju så roligt!
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 22:08) Låt henne sitta på ryggen när du gör armhävningar istället  Det brukar hon också! Tyvärr har jag lite svårt att göra armhävningar p.g.a axeln. Ja det låter verkligen kul att kunna dela ett sånt intresse med sin man. Så kommer det nog aldrig att bli för oss tyvärr, men cykelturer och skidturer kan vi ju göra tillsammans iallafall. Det är verkligen jättekul att det dykt upp en sån här peppa-tråd här!  Om några månader kanske jag visar upp magrutorna då, hehe! Visst är det konstigt (och typiskt) att fettet sätter sig just på magen?! Jag skulle gärna få mer kött på benen men allt hamnar på magen och när jag oavsiktligt råkat gå ner i vikt så är det från ansiktet det försvinner mest och det vill jag verkligen inte! Magen kan väl i och för sig inte bli sig riktigt lik efter att ha haft barn i den antar jag. Jag har ju dessutom två operationsärr på min som inte gör saken bättre. Men men...det är ju ändå hälsan som är det väsentliga! Och sen att man har så oförskämt kul!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 22:20) CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 22:08) Låt henne sitta på ryggen när du gör armhävningar istället  Det brukar hon också! Tyvärr har jag lite svårt att göra armhävningar p.g.a axeln. Ja det låter verkligen kul att kunna dela ett sånt intresse med sin man. Så kommer det nog aldrig att bli för oss tyvärr, men cykelturer och skidturer kan vi ju göra tillsammans iallafall. Det är verkligen jättekul att det dykt upp en sån här peppa-tråd här!  Om några månader kanske jag visar upp magrutorna då, hehe! Visst är det konstigt (och typiskt) att fettet sätter sig just på magen?! Jag skulle gärna få mer kött på benen men allt hamnar på magen och när jag oavsiktligt råkat gå ner i vikt så är det från ansiktet det försvinner mest och det vill jag verkligen inte! Magen kan väl i och för sig inte bli sig riktigt lik efter att ha haft barn i den antar jag. Jag har ju dessutom två operationsärr på min som inte gör saken bättre. Men men...det är ju ändå hälsan som är det väsentliga! Och sen att man har så oförskämt kul!  Ajjdå, men om du sätter i knäna belastar du inte axeln lika hårt, och flyttar du in händerna under dig (rakt under bröstet) tar de mest på triceps. Den har jag för mig att du gillade att träna  Cykla och åka skidor är också motion, precis som promenader i fjällen eller svampplockning. Det är bara det att man inte tänker på det som motion  Visst är det lite jobbigt att det är magen som som alltid blir utsatt? Men det är bara att jobba på, och glädjas åt vad man har. Appropå ben, har du provat att göra benböj? (dum fråga käns det som) Du som styrketränar borde kunna göra det med skivstång (eller dottern i famnen om du tänar hemma) för att få lite extra belastning på låren?
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 22:26) Appropå ben, har du provat att göra benböj? (dum fråga käns det som) Du som styrketränar borde kunna göra det med skivstång (eller dottern i famnen om du tänar hemma) för att få lite extra belastning på låren? På mitt träningsprogram har jag utfall med hantlar (låter som något våldsdåd nästan ju!:lol: ), det tar nog mest på baksidan av låren och på skinkorna tror jag. Benböj har jag inte gjort hittills men det låter ju som ett bra variationsmoment. Dottern blir säkert förtjust om hon får vara en del i min träning!  Apropå dottern, måste ju passa på att skryta lite när jag ändå pratar om henne, fast det inte hör hit!  Hon har lärt sig säga "R" ordentligt nu! *stolt* Jag hjälpte henne ringa till farmor i morse och det första hon sa när luren lyftes var: ärrrrrrrr! Farrrrrmorrrr!
Nu har vi testat Lady G´s magprogram! Maken tyckte det var jättekul att få knuffa på mig, hehe!  och sen fick han igen! De tog väldigt bra, särskilt de sneda puffarna men tyvärr försvårades övningarna av min dumma höft!  Det smäller i vänster höft när jag gör så och det är likadant när jag gör vanliga raka benlyft.  Men en kanonövning var det...kanske därför som höften smällde som en kanon också!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 23:01) Nu har vi testat Lady G´s magprogram! Maken tyckte det var jättekul att få knuffa på mig, hehe! :lol: och sen fick han igen! De tog väldigt bra, särskilt de sneda puffarna men tyvärr försvårades övningarna av min dumma höft! :( Det smäller i vänster höft när jag gör så och det är likadant när jag gör vanliga raka benlyft. :( Men en kanonövning var det...kanske därför som höften smällde som en kanon också! ;) *fnissar* Visst är den rolig!  Jag tror nog din höft vänjer sig så småningom, det är ganska många muskler som blir inblandade i de där sneda puffarna, och höften ska också vänja sig. Så länge det inte gör ont bara! Hoppas nu att träningsvärken sätter in som den ska, det är jobbiga övningar men det kanske inte blir någon värk för en vältränad mage  Grattis förresten, det är alltid kul när telningarna lär sig något nytt och säga "r" är verkligen inte det lättaste. Det är så härligt att höra dem använda sina nya förmågor också, nytt ljud eller ord som dyker upp i tid och otid, eller en fras som ska testas in ordentligt  Jag tror nog att din dotter kommer att tycka det är jättekul att bli lyft också, om hon inte hunnit växa upp för mycket  Mina är för stora nu, men när de var små fick de vara med som vikt när jag tränade hemma på vardagsrumsgolvet. De älskade att bli hissade, och mina axlar blev starkare
Jag är inte så säker på att höften vänjer sig...det säger verkligen klonk i själva höftkulan.  Det skulle kunna vara en yrkesskada för jag minns när vi skulle sätta en 100 kilos patient i rullstolen och tog i lyftbältet, lyfte och vred på kroppen för att sätta henne i rullstolen och *PANG* sa det i min höft!  Efter det hade jag jätteont. Nu gör det lite ont när det smäller i den så där men inte jätteont. Men det är ganska störande med ljudet så jag tappade lite fokus på övningen.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2006, 00:14) Jag är inte så säker på att höften vänjer sig...det säger verkligen klonk i själva höftkulan.  Det skulle kunna vara en yrkesskada för jag minns när vi skulle sätta en 100 kilos patient i rullstolen och tog i lyftbältet, lyfte och vred på kroppen för att sätta henne i rullstolen och *PANG* sa det i min höft!  Efter det hade jag jätteont. Nu gör det lite ont när det smäller i den så där men inte jätteont. Men det är ganska störande med ljudet så jag tappade lite fokus på övningen.  100Kg?!? Du är ju stark som en oxe!  Synd om din höft bara, det låter som om något verkligen tog skada. (Jag törs inte ens gissa vad som kan ha hänt med de vikterna i omlopp men det kan ha varit allvarlig.) Jag förstår om det blir irriterande i längden och öronproppar hjälper nog inte. De där smälllarna brukar låta lika mycket inuti kroppen som utanpå  Får väl hoppas att träning och gott humör gör att det sluta panga om höften, så du slipper ljudet och det onda.
CITAT (LadyG @ 17-01-2006, 00:18) 100Kg?!? Du är ju stark som en oxe!  Synd om din höft bara, det låter som om något verkligen tog skada. Fast det är inte så tungt som det låter, och vi var ju två personer. Man sätter lyftbälte runt patienten och drar upp henne på benen och därifrån till rullstolen. Så man kan ju inte direkt säga att vi lyfte henne. Med rätt teknik kan en ganska liten person lyfta bra. De är fina på att lära ut sånt de där sjukgymnasterna! Det var nog inte själva lyftet utan att jag vred på kroppen utan att benen följde med riktigt, skorna sög fast i golvet så höften kanske nästan vreds ur led.  Jag vet inte riktigt för jag gick aldrig och kollade upp det. Svårt att gå hade jag iallafall. Det ska jag ta upp också när jag äntligen får komma till sjukgymnastiken med axeln nån gång.
Och sen är det kul att titta på sport i verkligheten också (och på TV med för den delen). På fredag ska vi iväg och titta på hockey och på söndag ska vi se VM-kvalmatchen i handboll mellan Sverige och Vitryssland. Det ska bli kul!
God morgon på er!!!! Idag ska jag iväg och träna styrka på lunchen. Ett grupp-pass med 20 min uppvärmning/kondition på step-bräda och sedan 40 min styrketräning med stång, hantlar, gummiband, fria vikter, sit-ups, armhävningar etc, etc.... Nån mer som ska träna idag???????? /Stina
CITAT (stina @ 17-01-2006, 08:38) God morgon på er!!!! Idag ska jag iväg och träna styrka på lunchen. Ett grupp-pass med 20 min uppvärmning/kondition på step-bräda och sedan 40 min styrketräning med stång, hantlar, gummiband, fria vikter, sit-ups, armhävningar etc, etc.... Nån mer som ska träna idag???????? /Stina  Ja, jag och min man ska styrketräna ikväll! På lunchen hinns inte sådant med. Vi har bara en halvtimmes lunch och då ska vi hinna äta också.
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 08:39) CITAT (stina @ 17-01-2006, 08:38) God morgon på er!!!! Idag ska jag iväg och träna styrka på lunchen. Ett grupp-pass med 20 min uppvärmning/kondition på step-bräda och sedan 40 min styrketräning med stång, hantlar, gummiband, fria vikter, sit-ups, armhävningar etc, etc.... Nån mer som ska träna idag???????? /Stina  Ja, jag och min man ska styrketräna ikväll! På lunchen hinns inte sådant med. Vi har bara en halvtimmes lunch och då ska vi hinna äta också. Nej på 30 min hinner man ju inte!!! Jag har flexibel arbetstid och tränar alltid på lunchen. Det tar ju sin tid, men det tar jag igen på kvällen istället. Passar mej bättre - roligare gruppass på luncherna och lugnar i gymet än på kvällen.
CITAT (stina @ 17-01-2006, 08:38) God morgon på er!!!! Idag ska jag iväg och träna styrka på lunchen. Ett grupp-pass med 20 min uppvärmning/kondition på step-bräda och sedan 40 min styrketräning med stång, hantlar, gummiband, fria vikter, sit-ups, armhävningar etc, etc.... Nån mer som ska träna idag???????? /Stina  OJa, ikväll är det ju-jutsu som gäller  KÖrde ett styrkeprogram igår så jag är lagom mör idag
Hannele
17-01-2006, 11:13
CITAT (stina @ 17-01-2006, 08:38) Idag ska jag iväg och träna styrka på lunchen. Ett grupp-pass med 20 min uppvärmning/kondition på step-bräda och sedan 40 min styrketräning med stång, hantlar, gummiband, fria vikter, sit-ups, armhävningar etc, etc....
Nån mer som ska träna idag????????  Självklart! Det blir styrketräning idag. Annars är spinning och bodypump också roligt.
Jag kommer just hem från styrketräningspasset och sitter och kör i mig köttgryta med wokgrönsaker.  Det känns härligt i kroppen. Än känner jag inte några sviter efter Lady G´s magprogram men jag la extra krut och vikt på magträningen idag och så ska jag få maken till att hjälpa mig med programmet ikväll igen. Fy vilket blåsväder det är här idag, man får ju extra styrketräning av att bara gå ut och gå i motvinden!
Kom just tillbaka från jobbet från styrkepasset. Vi körde massor av armhävningar då vi hade ena handen på step-brädan och den andra i golvet för att komma djupare och bytte sida mellan varje armhävning. Det orkar jag inte utan att stå på knäna, men det lär kännas ordentligt i mina bröstmuskler imorgon ändå..... /Stina
Farbror Blå
17-01-2006, 15:54
Jag brukar stå med fötterna på ett högt underlag, en stol eller liknande när jag kör armhävningar, för att jag är så liten och späd att det annars inte blir så bra träning.
Döden är att göra armhävningar på två bänkar, brett i sär så att man liksom kommer mellan dom när man går ner.. deeeeet är drygt!!
CITAT (Farbror Blå @ 17-01-2006, 15:54) Jag brukar stå med fötterna på ett högt underlag, en stol eller liknande när jag kör armhävningar, för att jag är så liten och späd att det annars inte blir så bra träning.
Döden är att göra armhävningar på två bänkar, brett i sär så att man liksom kommer mellan dom när man går ner.. deeeeet är drygt!!  Typiskt karlar! När ni tränar så ska det alltid vara så dramatiskt!
Jösses amalia vad ni skriver! Hinner ju inte med!! Vill oxå ha lite mera muskler... Och få bort vetedegen på magen. Spelade fotboll för ett antal år sedan, då fanns det inga bullar på magen *suckar* Nu e jag lat och äter bullarna istället...
CITAT (Elanah @ 17-01-2006, 16:09) ... Och få bort vetedegen på magen. Spelade fotboll för ett antal år sedan, då fanns det inga bullar på magen *suckar* Nu e jag lat och äter bullarna istället...  Ja det är inte lätt!  Jag har också en liten deg på jäsning utanpå magen trots att jag är underviktig. Kanske man bara får lov att acceptera den, för jag vet inte hur man får bort den.
Farbror Blå
17-01-2006, 16:18
CITAT (Elanah @ 17-01-2006, 16:09) Jösses amalia vad ni skriver! Hinner ju inte med!! Vill oxå ha lite mera muskler... Och få bort vetedegen på magen. Spelade fotboll för ett antal år sedan, då fanns det inga bullar på magen *suckar* Nu e jag lat och äter bullarna istället...  Äsch musklerna måste väl inte synas som rutor på alla? Dom kan väl finnas där ändå? =)
självklart får de vara där men lite mer vältränad vill jag ändå bli =). Ska försöka gå på kommunens gratis pass för gymkort har jag inte råd med igen... De har spinning, yoga och friskis och så finns ju gymmet. Bara att försöka få lite flyt i det hela
Farbror Blå
17-01-2006, 16:33
Med träningscoacherna på denna sidan är det ju lovande =)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2006, 16:11) CITAT (Elanah @ 17-01-2006, 16:09) ... Och få bort vetedegen på magen. Spelade fotboll för ett antal år sedan, då fanns det inga bullar på magen *suckar* Nu e jag lat och äter bullarna istället...  Ja det är inte lätt!  Jag har också en liten deg på jäsning utanpå magen trots att jag är underviktig. Kanske man bara får lov att acceptera den, för jag vet inte hur man får bort den. Det är nog något vi tjejer får acceptera.... Vi har ju av naturen mer fett på kroppen än killarna och framför allt på magen. Och det viktigaste är ju faktiskt inte att vara snygg utan stark och frisk, eller hur!!!
Farbror Blå
17-01-2006, 16:37
CITAT (stina @ 17-01-2006, 16:35) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2006, 16:11) CITAT (Elanah @ 17-01-2006, 16:09) ... Och få bort vetedegen på magen. Spelade fotboll för ett antal år sedan, då fanns det inga bullar på magen *suckar* Nu e jag lat och äter bullarna istället...  Ja det är inte lätt!  Jag har också en liten deg på jäsning utanpå magen trots att jag är underviktig. Kanske man bara får lov att acceptera den, för jag vet inte hur man får bort den. Det är nog något vi tjejer får acceptera.... Vi har ju av naturen mer fett på kroppen än killarna och framför allt på magen. Och det viktigaste är ju faktiskt inte att vara snygg utan stark och frisk, eller hur!!!  Men vem har egentligen sagt att det INTE är snyggt med former?
Jag vet att det har tjafsats om detta förut och en del kommit osams, men man kan vara vältränad och ha former ju! Alla kan inte få platt tvättbrädemage och jättearmar, en del är lite rundare i kroppen och det är lika fint ju =)
Vi kanske ska starta en separat träningstråd där vi peppar varandra hela tiden? Jag bara väntar på att min man ska komma hem - sen ska vi iväg och lyfta skrot!
Det var en bra idé tycker jag! Startar du Rossi så hänger i alla fall jag med över!!!!
Jag vill inte ha någon tvättbrädemage som jag har sagt förut. Nu har jag turen att ha en ganska platt mage (beror väl delvis på generna, delvis på att jag inte har fött barn) men mitt sätter sig på häcken istället....
CITAT (stina @ 17-01-2006, 16:36) Hoppas att hon inte känner det så! Förhoppningen är ju att hon ska dras med av alla entusiaster istället.
Farbror Blå
17-01-2006, 16:40
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 16:39) Jag vill inte ha någon tvättbrädemage som jag har sagt förut. Nu har jag turen att ha en ganska platt mage (beror väl delvis på generna, delvis på att jag inte har fött barn) men mitt sätter sig på häcken istället....  [B]Just ja, när får vi se den berömda magen då?
CITAT (Farbror Blå @ 17-01-2006, 16:40) CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 16:39) Jag vill inte ha någon tvättbrädemage som jag har sagt förut. Nu har jag turen att ha en ganska platt mage (beror väl delvis på generna, delvis på att jag inte har fött barn) men mitt sätter sig på häcken istället.... :) [B]Just ja, när får vi se den berömda magen då?  Men den la jag ju ut här i somras .... Inte kan jag flasha nu igen!
CITAT (Farbror Blå @ 17-01-2006, 16:37) Men vem har egentligen sagt att det INTE är snyggt med former?
Jag vet att det har tjafsats om detta förut och en del kommit osams, men man kan vara vältränad och ha former ju! Alla kan inte få platt tvättbrädemage och jättearmar, en del är lite rundare i kroppen och det är lika fint ju =) Jag instämmer! Vi är ju alla skapta olika och det är inget fel med det. Det är ju tvärtom mycket roligare så. Alla som är vältränade ser inte ut på samma sätt heller.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2006, 16:42) CITAT (Farbror Blå @ 17-01-2006, 16:37) Men vem har egentligen sagt att det INTE är snyggt med former?
Jag vet att det har tjafsats om detta förut och en del kommit osams, men man kan vara vältränad och ha former ju! Alla kan inte få platt tvättbrädemage och jättearmar, en del är lite rundare i kroppen och det är lika fint ju =) Jag instämmer! Vi är ju alla skapta olika och det är inget fel med det. Det är ju tvärtom mycket roligare så. Alla som är vältränade ser inte ut på samma sätt heller. Nej, det var ganska uppenbart på t.ex. Idrottsgalan igår .....
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 16:43) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2006, 16:42) CITAT (Farbror Blå @ 17-01-2006, 16:37) Men vem har egentligen sagt att det INTE är snyggt med former?
Jag vet att det har tjafsats om detta förut och en del kommit osams, men man kan vara vältränad och ha former ju! Alla kan inte få platt tvättbrädemage och jättearmar, en del är lite rundare i kroppen och det är lika fint ju =) Jag instämmer! Vi är ju alla skapta olika och det är inget fel med det. Det är ju tvärtom mycket roligare så. Alla som är vältränade ser inte ut på samma sätt heller. Nej, det var ganska uppenbart på t.ex. Idrottsgalan igår ..... Det måste väl ha nåt att göra med typen av muskelfibrer man har, eller vad kan det mer vara? En person med min kroppstyp t.ex skulle ju aldrig kunna se ut som t.ex en kulstöterska även om jag tränade 7 dagar i veckan. Min kroppstyp är mera av det slag som löparna eller höjdhopparna har (fast lite kortare.
Ja, det är nog mycket genetiskt det där. Men kulstötarna, tyngdlyftarna etc. har ju en himla mycket fett också bara för att få tyngden. Det är ju långt ifrån muskler allt det där. Men visst är de ändå vältränade. (+ att de är feta .....)
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 16:48) Ja, det är nog mycket genetiskt det där. Men kulstötarna, tyngdlyftarna etc. har ju en himla mycket fett också bara för att få tyngden. Det är ju långt ifrån muskler allt det där. Men visst är de ändå vältränade. (+ att de är feta .....) Ja det måste ju vara så antar jag. Annars vet man ju inte hur det går ihop. En sak jag har funderat på när man tränar och inte har lyckats få i sig tillräckligt med näring innan...är det musklerna som börjar brytas ner direkt då eller tas det energi från fettet? I så fall måste det ju vara bra att ha en liten fettdepå att ta av.
Schas över till Rossis nya fräscha "peppingtråd"
CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 16:39) mitt sätter sig på häcken istället.... :) Hehe! Känner igen det där...
Hannele
29-05-2006, 22:34
CITAT (råse-marie @ 12-01-2006, 09:43) Åh äntligen har jag tagit mig i kragen och ska börja leva sundare igen. råse-marie, hur gick det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|