|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 14:59) Synd att ni ska bo så avsides allihop!  Det hade ju varit kul om man kunnat ha nån att släpa med sig till alla träningspass! Ja, jag hade gärna sopat banan med er i bowlinghallen! Trevlig helg på er!
Farbror Blå
13-01-2006, 15:23
CITAT (Rossi @ 13-01-2006, 15:01) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 14:59) Synd att ni ska bo så avsides allihop! :lol: :lol: Det hade ju varit kul om man kunnat ha nån att släpa med sig till alla träningspass! Ja, jag hade gärna sopat banan med er i bowlinghallen! Trevlig helg på er! Träningsfantaster=) Visste att du bowlade Rossi, men inte alt det andra du gjorde=)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 14:59) Synd att ni ska bo så avsides allihop! :lol: :lol: Det hade ju varit kul om man kunnat ha nån att släpa med sig till alla träningspass! Ja himla otur alltså!!! Jag går alltid och tränar själv.... Vi får väl utbyta erfarenheter, tips, hejarop, fysiska fram- och baksteg här istället!!! Själv har jag tillbringat lunchen med att först lyfta skrot och sedan springa 40 min på löpbandet så mina ben är som stockar. Tappade precis en full kopp kaffe i knät så nu ser det ut som om jag bajsat på mej också!  Kul att åka hem från jobbet med t-banan stapplandes på stela ben alldeles brunfläckig.....
Farbror Blå
13-01-2006, 15:53
CITAT (stina @ 13-01-2006, 15:48) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 14:59) Synd att ni ska bo så avsides allihop!  Det hade ju varit kul om man kunnat ha nån att släpa med sig till alla träningspass! Ja himla otur alltså!!! Jag går alltid och tränar själv.... Vi får väl utbyta erfarenheter, tips, hejarop, fysiska fram- och baksteg här istället!!! Själv har jag tillbringat lunchen med att först lyfta skrot och sedan springa 40 min på löpbandet så mina ben är som stockar. Tappade precis en full kopp kaffe i knät så nu ser det ut som om jag bajsat på mej också!  Kul att åka hem från jobbet med t-banan stapplandes på stela ben alldeles brunfläckig.....  Värst vad alla lyfter skrot! Får alla såna muskler som hon Magdis?
Måste nog själv sätta igång, tror jag...
Jag har sån tur att min man tränar i samma klubb som jag, det måste jag erkänna att det är en underbar tillgång. Vi kan stötta och peppa varandra, och det är jätteskönt. Träningen blev mycket roligare när han började. Det är så kul att göra något tillsammans på det viset, något man kan diskutera och ha gemensamt.
CITAT (Rossi @ 13-01-2006, 15:01) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 14:59) Synd att ni ska bo så avsides allihop! :lol: :lol: Det hade ju varit kul om man kunnat ha nån att släpa med sig till alla träningspass! Ja, jag hade gärna sopat banan med er i bowlinghallen! Trevlig helg på er! Då hade du i alla fall fått dej ett gott skratt!!!
CITAT (Farbror Blå @ 13-01-2006, 15:53) Värst vad alla lyfter skrot! Får alla såna muskler som hon Magdis?
Måste nog själv sätta igång, tror jag... Ja nu är det bara att sätta igång och röra på fläsket!
ninnisky
13-01-2006, 17:00
....kilopriset på skrotet måste stigit ordentligt över årsskiftet - mitt årskort är 13% dyrare i år. Blev lite nyfiken på vad ni andra betalar! Är det någon som har lust att berätta?
3480 kronor per år kostar mitt kort. Det betalas månadsvis via autogiro.
Jag betalar exakt 2000 kronor för mitt årskort och där ingår allt möjligt som du kan tänka dig på ett gym. Det är ett av Sveriges största gym som jag skrev tidigare.
Ett år på klubben kostar 2 200:- och de flesta får det betalt från arbetsgivaren som friskvård (inklusive kursboken). Då har man tillgång till styreträningsmaskinerna när man vill/orkar samt tre träningspass i veckan a 1,5 timme per gång. Ganska billigt för att få brottas och ha kul i grupp tycker jag
Farbror Blå
13-01-2006, 19:43
UUUUj så dyrt! när jag tränar kostar det 15 kr/gången ...
Jag tränar på Saga Motion vid Mariatorget, Stockholm. För ett kort där jag tränar obegränsat antal pass + styrketräning betalar jag ca 1800:-/år, men då har vi 20% företagsrabatt + att jag har 1500;-/år i friskvårdsstöd från arbetsgivaren. Helt OK pris tycker jag!!!
/Stina
CITAT (Farbror Blå @ 13-01-2006, 19:43) UUUUj så dyrt! när jag tränar kostar det 15 kr/gången ... Det blir inte så mycket mer för mig heller när jag räknar ut hur mycket jag utnyttjar årskortet.
CITAT (Farbror Blå @ 13-01-2006, 19:43) UUUUj så dyrt! när jag tränar kostar det 15 kr/gången ... Och vad tränar farbrorn då för den summan, mån tro?
Farbror Blå
13-01-2006, 20:47
CITAT (Rossi @ 13-01-2006, 20:29) CITAT (Farbror Blå @ 13-01-2006, 19:43) UUUUj så dyrt! när jag tränar kostar det 15 kr/gången ... Och vad tränar farbrorn då för den summan, mån tro?  PÅ vanligt gym inte Nautilustrams som kostar en massa extra. Fint, rent å välskött, men ändå inte högstatus, eftersom det inte g´har nåt fint namn
CITAT (Farbror Blå @ 13-01-2006, 19:43) UUUUj så dyrt! när jag tränar kostar det 15 kr/gången ... På mitt gym kostar en engångs-träning 95:- Det verkar ju som att mitt gym var det dyraste.  42 gruppträningspass i veckan finns det då visserligen att välja mellan, stort gym med allt man kan önska sig, instruktörer och sjukgymnaster finns att tillgå, dusch och bastu, solarier, lekrum för barnen, barnpassning vissa tider på kvällen. Ju oftare man går desto billigare blir det ju så det är väl tur det finns mycket att välja mellan!
Annika Ljunggren
13-01-2006, 22:54
Där jag tränar kostar det 800:- per år, men då har jag student rabatt och så tränar jag bara på gym, det ingår inga andra pass. Men det är ett bra pris om man inte vill träna gruppträning.
Farbror Blå
14-01-2006, 01:44
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 20:54) CITAT (Farbror Blå @ 13-01-2006, 19:43) UUUUj så dyrt! när jag tränar kostar det 15 kr/gången ... På mitt gym kostar en engångs-träning 95:- Det verkar ju som att mitt gym var det dyraste.  42 gruppträningspass i veckan finns det då visserligen att välja mellan, stort gym med allt man kan önska sig, instruktörer och sjukgymnaster finns att tillgå, dusch och bastu, solarier, lekrum för barnen, barnpassning vissa tider på kvällen. Ju oftare man går desto billigare blir det ju så det är väl tur det finns mycket att välja mellan! Måste erkänna att de verkar ha landets bästa service där i alla fall
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 20:54) CITAT (Farbror Blå @ 13-01-2006, 19:43) UUUUj så dyrt! när jag tränar kostar det 15 kr/gången ... På mitt gym kostar en engångs-träning 95:- Det verkar ju som att mitt gym var det dyraste.  42 gruppträningspass i veckan finns det då visserligen att välja mellan, stort gym med allt man kan önska sig, instruktörer och sjukgymnaster finns att tillgå, dusch och bastu, solarier, lekrum för barnen, barnpassning vissa tider på kvällen. Ju oftare man går desto billigare blir det ju så det är väl tur det finns mycket att välja mellan! Nja, dyrast tror jag inte! På mitt gym kostar en engångsträning 100:- har jag för mig. Men det blir ju ett helt annat pris om man har årskort! Mitt gym är inte stort, men inte jättelitet heller. Massor av grupppass finns det, tillräckligt med maskiner, PT, kiropraktor, sjukgymnast, massör, bastu, solarier. Mysig, personlig och icke-flashig stämning. Trots det är det massor av s.k. kändisar som tränar där. Det beror tydligen just på stämningen och naturligtvis på att det ligger mitt på söder i Stockholm som är väldigt kändistätt. Skönt när det inte är en massa fåfänga, stajlade och uppsminkade 17-åringar på passen eller att man behöver trängas med en massa flåsande, brölande biffar i styrketräningshallen tycker jag! /Stina
Jag hade en del fördomar om hur det var att gå på gym innan jag testade. Jag trodde det skulle vara fullt med spännisar som käkade anabola.  Så jag blev väldigt glad över att upptäcka att det var helt vanliga människor och minst hälften av dem över 40. Visst finns det några stycken av de där muskelpaketen jag hade föreställt mig, som brölar högt när de hivar skivstänger, och det får mig alltid lite full i skratt.
Farbror Blå
14-01-2006, 12:28
Farbror Blå
14-01-2006, 12:50
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 12:43) CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2006, 12:28) Haha, skrattar åt din beskrivning av muskelpaketen :lol: :lol:
men du verkar ju vara ett själv? Hrrrmm...nu tror jag du överskattar min muskelmassa en liiiiten smula!!  Jag är fortfarande liten som en tesked....liten magdis=små muskler! De är stora för att sitta på mig men jämfört med andra är de inte det.  Jaså? Såg biffig ut på din bild förut.
CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2006, 12:50) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 12:43) Jaså? Såg biffig ut på din bild förut.  Hihi! Du är inte möjligtvis lite översynt och har såna där glasögon som ser ut som tjocka förstoringsglas?
Farbror Blå
14-01-2006, 12:58
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 12:53) CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2006, 12:50) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 12:43) Jaså? Såg biffig ut på din bild förut.  Hihi! Du är inte möjligtvis lite översynt och har såna där glasögon som ser ut som tjocka förstoringsglas?  Tja, kanske det, behöver iaf nya glasögon, det vet jag ju
Biggan_
14-01-2006, 13:12
CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2006, 12:58) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 12:53) CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2006, 12:50) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 12:43) Jaså? Såg biffig ut på din bild förut.  Hihi! Du är inte möjligtvis lite översynt och har såna där glasögon som ser ut som tjocka förstoringsglas?  Tja, kanske det, behöver iaf nya glasögon, det vet jag ju  hmm...Magdis, du skulle kanske inte ha tagit bort farbrorns ilussioner om vilka stora muskler du fått. Tror den stora muskeln på bilden funkade som morot på farbrorn för att börja träna
CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2006, 12:58) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 12:53) CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2006, 12:50) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 12:43) Jaså? Såg biffig ut på din bild förut.  Hihi! Du är inte möjligtvis lite översynt och har såna där glasögon som ser ut som tjocka förstoringsglas?  Tja, kanske det, behöver iaf nya glasögon, det vet jag ju  Ska vi bryta arm?
Farbror Blå
14-01-2006, 13:17
Vet ja inte om ja törs
CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2006, 13:17) Vet ja inte om ja törs Feeeeeegis!!  Du har ju bara ungefär dubbelt så stora armar som jag. Allting är relativt....
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 10:25) Jag hade en del fördomar om hur det var att gå på gym innan jag testade. Jag trodde det skulle vara fullt med spännisar som käkade anabola.  Så jag blev väldigt glad över att upptäcka att det var helt vanliga människor och minst hälften av dem över 40. Visst finns det några stycken av de där muskelpaketen jag hade föreställt mig, som brölar högt när de hivar skivstänger, och det får mig alltid lite full i skratt.  Jag fnissade faktiskt sist på gymmet. Var inne i omklädningsrummet som ligger intill avdelningen "tunga vikter". Helt plötsligt började en karl stöna nåt så in i norden. Lät precis som värsta p-rullen!!!! Visste man inte vad det var hade man helt klart rodnat....
Vi var och styrketränade idag och där satt en liten tunn, oansenlig kille (ja, ganska ful om jag ska vara ärlig) vid en maskin och den här lille tunne saken stönade och skrek som en stucken gris när han tog i. Som det lät!Jag vågade inte titta på min man för jag tror att vi hade börjat gapskratta båda två och det hade verkligen inte varit sjysst mot den här killen men han lät värre än vad jag någonsin har hört. Han fick många förstulna blickar må ni tro och han NJÖT av det. Jag tror att han helt saknade självinsikt. Men han gav mig ett gott, invärtes, skratt och det tackar jag honom för! Jag tänkte på er tjejer, Stina och Magdis, när jag var där med tanke på allt som har diskuterats i tråden här!
Farbror Blå
14-01-2006, 18:30
CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:27) Vi var och styrketränade idag och där satt en liten tunn, oansenlig kille (ja, ganska ful om jag ska vara ärlig) vid en maskin och den här lille tunne saken stönade och skrek som en stucken gris när han tog i. Som det lät!Jag vågade inte titta på min man för jag tror att vi hade börjat gapskratta båda två och det hade verkligen inte varit sjysst mot den här killen men han lät värre än vad jag någonsin har hört. Han fick många förstulna blickar må ni tro och han NJÖT av det. Jag tror att han helt saknade självinsikt.
Men han gav mig ett gott, invärtes, skratt och det tackar jag honom för!
Jag tänkte på er tjejer, Stina och Magdis, när jag var där med tanke på allt som har diskuterats i tråden här! :) hehe, jo en del finns som inte riktigt har koll på sin förmåga=) Men pinsamt at låta på det viset..
Ja, han hade nog lättare vikter än jag, t.om. ! Men stöna och kvida och skrika det kunde han!
*Felix matte*
14-01-2006, 18:33
CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:27) där satt en liten tunn, oansenlig kille (ja, ganska ful om jag ska vara ärlig) Men fy så trist  Varför kommentera en människas utseende? Ingen av oss har fått välja hur vi ska se ut, ha för kroppsbyggnad. En del kan helt enkelt inte gå upp i vikt hur mycket och rätt man än äter. Likaså är många överviktiga och för många av dem är det stört omöjligt att gå ner i vikt pga olika orsaker (hormonrubbningar mm) Ingen vet heller vad framtiden har i sitt sköte. Kanske råkar vi ut för sjukdom eller skada som gör oss i vissa ögon "fula".
Farbror Blå
14-01-2006, 18:35
CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:31) Ja, han hade nog lättare vikter än jag, t.om. ! Men stöna och kvida och skrika det kunde han!  hehe kul det lät, kan nästan föreställa mej en Woody Allen-figur som stönar å har sej hur stora vikter har du då?
CITAT (Felix matte @ 14-01-2006, 18:33) CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:27) där satt en liten tunn, oansenlig kille (ja, ganska ful om jag ska vara ärlig) Men fy så trist  Varför kommentera en människas utseende? Ingen av oss har fått välja hur vi ska se ut, ha för kroppsbyggnad. En del kan helt enkelt inte gå upp i vikt hur mycket och rätt man än äter. Likaså är många överviktiga och för många av dem är det stört omöjligt att gå ner i vikt pga olika orsaker (hormonrubbningar mm) Ingen vet heller vad framtiden har i sitt sköte. Kanske råkar vi ut för sjukdom eller skada som gör oss i vissa ögon "fula". Tänk jag visste att just du skulle kommentera det! Jag är en ganska spontan människa och säger ofta vad jag tycker men tro det eller ej: Jag är ganska godhjärtad och vill inte någon ont. Men om jag skriver att en helt okänd människa är ful - vad gör då det? Jag kan bli så himla trött på alla pekpinnar här inne.
CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2006, 18:35) CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:31) Ja, han hade nog lättare vikter än jag, t.om. ! Men stöna och kvida och skrika det kunde han! :lol: hehe kul det lät, kan nästan föreställa mej en Woody Allen-figur som stönar å har sej hur stora vikter har du då? Du är skön du Farbrorn och tar mig för den jag är! Det är lite olika hur stora vikter jag har på olika muskelgrupper. På de större muskelgrupperna kan jag ha ganska tunga vikter. Men annars styrketränar jag mest för att stärka kroppen och inte för att få stora muskler så jag tar hellre lite lägre vikter och kör fler repetitioner så att jag får smidiga muskler istället för bulliga.
Farbror Blå
14-01-2006, 18:40
CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:38) CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2006, 18:35) CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:31) Ja, han hade nog lättare vikter än jag, t.om. ! Men stöna och kvida och skrika det kunde han!  hehe kul det lät, kan nästan föreställa mej en Woody Allen-figur som stönar å har sej hur stora vikter har du då? Du är skön du Farbrorn och tar mig för den jag är! Det är lite olika hur stora vikter jag har på olika muskelgrupper. På de större muskelgrupperna kan jag ha ganska tunga vikter. Men annars styrketränar jag mest för att stärka kroppen och inte för att få stora muskler så jag tar hellre lite lägre vikter och kör fler repetitioner så att jag får smidiga muskler istället för bulliga. okej=)
*Felix matte*
14-01-2006, 18:40
CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:36) CITAT (Felix matte @ 14-01-2006, 18:33) CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:27) där satt en liten tunn, oansenlig kille (ja, ganska ful om jag ska vara ärlig) Men fy så trist  Varför kommentera en människas utseende? Ingen av oss har fått välja hur vi ska se ut, ha för kroppsbyggnad. En del kan helt enkelt inte gå upp i vikt hur mycket och rätt man än äter. Likaså är många överviktiga och för många av dem är det stört omöjligt att gå ner i vikt pga olika orsaker (hormonrubbningar mm) Ingen vet heller vad framtiden har i sitt sköte. Kanske råkar vi ut för sjukdom eller skada som gör oss i vissa ögon "fula". Tänk jag visste att just du skulle kommentera det! Jag är en ganska spontan människa och säger ofta vad jag tycker men tro det eller ej: Jag är ganska godhjärtad och vill inte någon ont. Men om jag skriver att en helt okänd människa är ful - vad gör då det? Jag kan bli så himla trött på alla pekpinnar här inne. Det var ingen pekpinne... jag blir bara så ledsen när man kommenterar människors utseende. Detta mycket pga att jag själv varit mycket underviktig och ofta, ofta fått kommentarer om detta. och ... du visste att jag skulle kommentera...?
CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:38) Men annars styrketränar jag mest för att stärka kroppen och inte för att få stora muskler så jag tar hellre lite lägre vikter och kör fler repetitioner så att jag får smidiga muskler istället för bulliga. Fast det är en myt att man kan träna på ett visst sätt för att få musklerna att bli långa och seniga. Det är genetiskt. Musklerna kan aldrig ändra form, bara bli större.
CITAT (Felix matte @ 14-01-2006, 18:40) Detta mycket pga att jag själv varit mycket underviktig och ofta, ofta fått kommentarer om detta. Jag vet precis hur det är!  Kram!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 18:46) CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:38) Men annars styrketränar jag mest för att stärka kroppen och inte för att få stora muskler så jag tar hellre lite lägre vikter och kör fler repetitioner så att jag får smidiga muskler istället för bulliga. Fast det är en myt att man kan träna på ett visst sätt för att få musklerna att bli långa och seniga. Det är genetiskt. Musklerna kan aldrig ändra form, bara bli större. Jaha, säger du det? Jag har lärt mig annorlunda men jag har hursomhelst nog tur då för jag har rätt avlånga muskler. Jag försöker tänka på träningen som en investering så att man ska kunna hålla igång långt upp i åldern.
*Felix matte*
14-01-2006, 18:51
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 18:48) CITAT (Felix matte @ 14-01-2006, 18:40) Detta mycket pga att jag själv varit mycket underviktig och ofta, ofta fått kommentarer om detta. Jag vet precis hur det är!  Kram! Kram tillbaka
*Felix matte*
14-01-2006, 18:52
CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:36) Tänk jag visste att just du skulle kommentera det! Kan du kanske förklara så jag slipper fundera
CITAT (Felix matte @ 14-01-2006, 18:52) CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:36) Tänk jag visste att just du skulle kommentera det!
Kan du kanske förklara så jag slipper fundera  Jag har märkt att du har kommenterat liknande förut och just när jag tryckte på Skicka-knappen så bara flög den tanken genom mitt huvud: "Oj, nu kommer Felix matte att kommentera just den biten." Mer än så var det inte. (Och jag hade ju rätt!  )
CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:50) Fast det är en myt att man kan träna på ett visst sätt för att få musklerna att bli långa och seniga. Det är genetiskt. Musklerna kan aldrig ändra form, bara bli större. Jaha, säger du det? Jag har lärt mig annorlunda men jag har hursomhelst nog tur då för jag har rätt avlånga muskler. Jag läste det i en bok jag lånat som heter "Gå upp i vikt".  Det stod också att man har olika typer av muskelfibrer som bestämmer hur stora musklerna kan bli. Jag tror att de flesta kvinnor ändå har den där avlånga typen av muskler. Jag har också det. Jag har absolut ingen förutsättning i världen att få några jättestora bulliga muskler om jag så skulle träna varenda dag och äta kosttillskott. Och det är lika bra det.
Magdis och Agneta! Jag skulle ALDRIG, ALDRIG fälla en sån kommentar till en annan människa: att han/hon var ful, fet eller mager.
Men om jag skriver här att jag tyckte att en för mig och er helt okänd kille var ful så gör inte det mig till en elak människa. Jag hade lika gärna kunnat skriva att någon var snygg, gullig, läcker etc.
Det känns som om vissa här hela tiden lägger orden i min mun och försöker förvrida det jag skriver.
*Felix matte*
14-01-2006, 18:58
CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:55) CITAT (Felix matte @ 14-01-2006, 18:52) CITAT (Rossi @ 14-01-2006, 18:36) Tänk jag visste att just du skulle kommentera det!
Kan du kanske förklara så jag slipper fundera  Jag har märkt att du har kommenterat liknande förut och just när jag tryckte på Skicka-knappen så bara flög den tanken genom mitt huvud: "Oj, nu kommer Felix matte att kommentera just den biten." Mer än så var det inte. (Och jag hade ju rätt!  ) Ok. själv minns jag inte att liknande varit uppe tidigare, men som jag sagt... miitt minne är inte vad det borde vara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|