Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
LadyG
Måste man ha foto på musklerna för att få vara med? Jag tror nämligen inte att jag kommer att lyckas ta ett foto där det syns någon muskel, även om de finns, eftersom jag har ett frikostigt lager underhudsfett som skymmer sikten. sad.gif
Rossi
CITAT (stina @ 16-01-2006, 19:45)
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 19:41)
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 19:25)
Wow!  wub.gif   wub.gif   wub.gif  Tjusigt Farbrorn!

Har du dagen till ära knutit en rosett i armhålan? (Eller det kanske bara är sedvanliga Tina Turner-tofsar?)  laugh.gif

Mmmm!

Morrar åt Rossi

Men snälla Farbrorn, har du glömt använda Lady-shavern!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
stina
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 19:49)
Måste man ha foto på musklerna för att få vara med? Jag tror nämligen inte att jag kommer att lyckas ta ett foto där det syns någon muskel, även om de finns, eftersom jag har ett frikostigt lager underhudsfett som skymmer sikten. sad.gif

Du är så välkommen!!!! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Rossi

Klart du får vara med! Häng på!

Här handlar det inte om muskler egentligen (även om vi är några stycken som leker exhibitionister - puh det var jobbigt att stava till .....) utan om att träna och hålla igång!

The Lady är på G! laugh.gif
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 19:41)
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 19:25)
Wow!  :wub:   wub.gif   wub.gif  Tjusigt Farbrorn!

Har du dagen till ära knutit en rosett i armhålan? (Eller det kanske bara är sedvanliga Tina Turner-tofsar?)  :lol:

Mmmm!

Morrar åt Rossi

*fräser tillbaka*

laugh.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 16-01-2006, 19:53)

Japp här är alla välkomna =)
Rossi
Nä, hör ni - nu överger jag er och hänger mig åt Peter Jihde istället. laugh.gif (Den karlen borde definitivt byta frisör - han ser helt fyrkantig ut nu!!!)

Om ingen har något att invända mot att jag kommenterar någons utseende! smile.gif
LadyG

Tack wub.gif

Jag tror jag använde fel tillvägagångssätt när jag började träna (det är snart två år sen jag tog upp träningen igen), för det enda som hänt är att jag väger mer än någonsin nu. Tanken var att om jag styrketränade och kombinerade det med ju-jutsun (som är högintesiv, du ligger på 80% - 100% av maxpulsen i stort sett hela tiden under 90 minuter) så skulle det göra att jag blev kanske inte smal, men slankare. Två år senare är jag stark som en liten häst, typ russ eller shettis, och precis lika knubbig.

Var det inte så att de stora muskelgrupperna, om man bygger upp dem, ökar ämnesomsättningen? Något fel, något gruvligt fel, gjorde jag nog när jag valde träningssätt.

Visst är det komiskt egentligen, att jag gått upp från strax över 70 till 80 kilo men jag kan ha samma kläder tongue.gif
Magdis

Nej det måste man inte! Det är bara vi som är lite knäppa! laugh.gif laugh.gif Alla som vill är jättevälkomna i den nystartade klubben och ju fler desto roligare! smile.gif
Rossi
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 19:59)
Var det inte så att de stora muskelgrupperna, om man bygger upp dem, ökar ämnesomsättningen? Något fel, något gruvligt fel, gjorde jag nog när jag valde träningssätt.

Visst är det komiskt egentligen, att jag gått upp från strax över 70 till 80 kilo men jag kan ha samma kläder tongue.gif

Muskler bränner fett så ju mer muskelmassa du har - desto mer förbränner du.

Det kanske är så att det är du som bär upp kläderna nu och inte kläderna som bär upp kroppen?

Prata med en instruktör på gymmet så kan du säkert få hjälp med att uppnå det du vill med din träning.
Farbror Blå
Du är så välkommen!!!!  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

Tack wub.gif

Jag tror jag använde fel tillvägagångssätt när jag började träna (det är snart två år sen jag tog upp träningen igen), för det enda som hänt är att jag väger mer än någonsin nu. Tanken var att om jag styrketränade och kombinerade det med ju-jutsun (som är högintesiv, du ligger på 80% - 100% av maxpulsen i stort sett hela tiden under 90 minuter) så skulle det göra att jag blev kanske inte smal, men slankare. Två år senare är jag stark som en liten häst, typ russ eller shettis, och precis lika knubbig.

Ska man inte då se det som att du har gått upp 10 kg muskler?? smile.gif
LadyG
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 19:54)
The Lady är på G! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, det kan nog stämma på sitt lilla vis smile.gif
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 20:05)
Du är så välkommen!!!!  rolleyes.gif  rolleyes.gif  rolleyes.gif

Tack wub.gif

Ska man inte då se det som att du har gått upp 10 kg muskler?? smile.gif

I teorin borde det vara så men det syns inte i så fall laugh.gif
Magdis
Lady G: även om vikten har ökat så är kroppen säkert mycket fastare och finare nu när du har så mycket muskler. Stark som sjutton lär du ju vara också! Bra jobbat! smile.gif
anna_rispan
det här har blivit min peppartråd. läser den innan jag går o tränar. o jag kom iväg idag också. tackar tackar smile.gif
stina
Å muskler väger mer än fett så kasta vågen och ta fram måttbandet och mät midjemåttet istället!!!! Mycket bättre!

Kul Anna att det dykt upp en entusiast till! Välkommen i klubben!!!!
anna_rispan
tack för välkomnandet. mitt mål är att få bättre kondition. o lite starkare kropp.
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 20:09)
Lady G: även om vikten har ökat så är kroppen säkert mycket fastare och finare nu när du har så mycket muskler. Stark som sjutton lär du ju vara också! Bra jobbat! smile.gif

å en arm vill vi se i alla fall=)
LadyG
Orsaken till att jag började träna var att jag inte kunde göra en riktig armhävning eller en riktig situp, vilket skrämde mig lite. I synnerhet som jag skulle sluta röka - vilken katastrof det hade blivit! ohmy.gif

Fast trivselmagen och kärlekshantagen de sitter kvar, trots att jag tränar så ofta jag kan (en eller två vilodagar i veckan måste jag ha, annars orkar jag inte).

Jag får väl skylla på min förkärlek för pastarätter tongue.gif

Jag vet inte hur ofta ni tränar men jag tränar ju-jutsu tre gånger i veckan, cyklar motionscykel (hemma, intervallträning eller fartlek med 20 sek vila 100 sek högt tempo osv i minst 20 minuter, sen kommer uppvärmning och nervärmning så det kanske tar 45 minuter sammanlagt) och styrketränar (på klubben) vilket ger fem träningstillfällen i veckan. Det känns lagom för mig, fast det kanske är ett lite väl muskelbyggande program jag har.

Å andra sidan är det nog som Rossi sa, jag bär upp kläderna lite mer. Går självsäkrare, utan att flåsa och kan bära mina kassar själv nu wub.gif
stina
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2006, 20:14)
tack för välkomnandet. mitt mål är att få bättre kondition. o lite starkare kropp.

Vad tränar du Anna???
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 20:16)
Lady G: även om vikten har ökat så är kroppen säkert mycket fastare och finare nu när du har så mycket muskler. Stark som sjutton lär du ju vara också! Bra jobbat!  smile.gif

Inte skratta bara smile.gif

stina
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:16)
Jag vet inte hur ofta ni tränar men jag tränar ju-jutsu tre gånger i veckan, cyklar motionscykel (hemma, intervallträning eller fartlek med 20 sek vila 100 sek högt tempo osv i minst 20 minuter, sen kommer uppvärmning och nervärmning så det kanske tar 45 minuter sammanlagt) och styrketränar (på klubben) vilket ger fem träningstillfällen i veckan. Det känns lagom för mig, fast det kanske är ett lite väl muskelbyggande program jag har.

LadyG: Tack vare ditt tips om självförsvarskurser har jag gjort en intresseanmälan till din ju-jutsu-klubb ang detta. Dom skulle höra av sig när tillräckligt många anmält intresse. Ska bli kul!!!

Var bor du? Jag bor i Sumpan.

/Stina
stina
Å förresten: Jättesnygg arm! Platsar helt klart i klubben!!!!! rolleyes.gif
LadyG
Kul!!! Då kanske vi ses nere i lokalen biggrin.gif

Jag bor omväxlande i sumpan hos min pojkvän och i Rinkeby smile.gif
LadyG
CITAT (stina @ 16-01-2006, 20:24)
Å förresten: Jättesnygg arm! Platsar helt klart i klubben!!!!!  :rolleyes:

Tack wub.gif Fast jag tycker nog att triceps ser ovanligt moloken ut idag, den brukar se ärtigare ut i andra vinklar smile.gif
stina
Jag får väl kika efter armen när jag kommer dit!!! laugh.gif
LadyG
CITAT (stina @ 16-01-2006, 20:27)
Jag får väl kika efter armen när jag kommer dit!!! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif Den där armen brukar efterföljas av ett brett leende och en mängd yvigt hår som spretar åt alla håll oavsett hur jag bär mig åt smile.gif

Fast det skönaste med träningen är nog ändå att man känner att energin faktiskt ökar i kroppen efter att man tränat. Som om träningen frigör energi snarare än förbrukar den. Visst blir man svettig och trött och sådär, men energiskt trött på något vis.

Och en varmt gosigt bad när man kommer hem... Underbart. Så avslappnad man blir!
anna_rispan
jag går på jympa på friskis på måndagar hittils.
har inte bestämt vilken dag jag ska lägga det andra passet på. det krockar med innebandyn som jag inte vill missa för det är alla kompisar med på. (nu är det nästan så jag ångrar att jag inte köpte multikort så jag kunde träna i gymmet. blev lite inspirerad av ert snack.)
o så är det innebandy en gång iveckan. så ska jag försöka locka ut mig själv på promenader i rask takt. vågar inte cykla så länge det är det här väglaget.
stina
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:30)
CITAT (stina @ 16-01-2006, 20:27)
Jag får väl kika efter armen när jag kommer dit!!!  :lol:

laugh.gif laugh.gif Den där armen brukar efterföljas av ett brett leende och en mängd yvigt hår som spretar åt alla håll oavsett hur jag bär mig åt smile.gif

Fast det skönaste med träningen är nog ändå att man känner att energin faktiskt ökar i kroppen efter att man tränat. Som om träningen frigör energi snarare än förbrukar den. Visst blir man svettig och trött och sådär, men energiskt trött på något vis.

Och en varmt gosigt bad när man kommer hem... Underbart. Så avslappnad man blir!

Okej, då har jag lite mer att gå efter! Och om du kikar på "noviserna" som ska försöka lära sig försvara sig ska du kolla efter någon med kort, halvljust hår där håret står åt alla håll (som en igelkott) - går inte heller att göra något åt!

Tyvärr har vi tagit bort vårat badkar för att få plats med tvättmaskin. sad.gif Fast tvättmaskinen är jag glad åt ändå, för jag är en sån hemsk svettfia när jag tränar så jag MÅSTE tvätta mina träningskläder varje gång och det blir ju mycket tvätt....

/Stina
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2006, 20:33)
jag går på jympa på friskis på måndagar hittils.
har inte bestämt vilken dag jag ska lägga det andra passet på. det krockar med innebandyn som jag inte vill missa för det är alla kompisar med på. (nu är det nästan så jag ångrar att jag inte köpte multikort så jag kunde träna i gymmet. blev lite inspirerad av ert snack.)
o så är det innebandy en gång iveckan. så ska jag försöka locka ut mig själv på promenader i rask takt. vågar inte cykla så länge det är det här väglaget.

Härligt att du kommit igång!

Morgonpromenad till jobbet kanske? Eller stiga av bussen en hållplats tidigare och gå? Man behöver ju inte gå sig svettig för att promenera en liten stund varje dag. smile.gif

Jag är för morgontrött för det, så jag tränar nästan alltid kvällstid. Men alla är ju inte morgontrötta... tongue.gif
Magdis
Wow vilken muskel Lady G! Som min biceps x 2 ungefär! smile.gif Jag är impad av hur mycket du tränar också. Jag styrketränar 3 ggr i veckan och kommer att lägga till 3 gruppträningar i veckan framöver. Body pump, core och kanske nåt mer. Det är ju så kul!! biggrin.gif
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:21)
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 20:16)
Lady G: även om vikten har ökat så är kroppen säkert mycket fastare och finare nu när du har så mycket muskler. Stark som sjutton lär du ju vara också! Bra jobbat!  smile.gif

Inte skratta bara smile.gif

Varför i hela friden skulle vi skratta?
Hukar mej istället för nu fick vi riktigt girlpower här smile.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 20:38)
Wow vilken muskel Lady G! Som min biceps x 2 ungefär! smile.gif Jag är impad av hur mycket du tränar också. Jag styrketränar 3 ggr i veckan och kommer att lägga till 3 gruppträningar i veckan framöver. Body pump, core och kanske nåt mer. Det är ju så kul!! biggrin.gif

Visst är det kul att träna! Det är nästan lika kul som att drabbas av träningsvärken efter ett osedvanligt jobbigt pass. smile.gif

Jag har slitit som en hund för att lyckas få träningsvärk i magen, men jag lyckades tillsist! Drömmen vore ju att få bort mjukismagen (två barn och soft leverne gör sitt till) så att man kanske vågar visa sig i baddräkt igen, men det hinner jag aldrig till sommaren. Nästa sommar möjligen smile.gif
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 20:42)
Varför i hela friden skulle vi skratta?
Hukar mej istället för nu fick vi riktigt girlpower här smile.gif

*rodnar*

Jag är snäll som ett lamm smile.gif

Killarna på klubben kan vara riktigt jobbiga att brottas mot ibland, fast de är ju mycket större och starkare, och måste ta hänsyn till att jag skulle gå sönder om de tog i för fullt. Månne har jag en fördel av att alltid vara minst, lättast och svagast?
Magdis
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:42)
Jag har slitit som en hund för att lyckas få träningsvärk i magen, men jag lyckades tillsist! Drömmen vore ju att få bort mjukismagen (två barn och soft leverne gör sitt till) så att man kanske vågar visa sig i baddräkt igen, men det hinner jag aldrig till sommaren. Nästa sommar möjligen smile.gif

Ooo, hur bar du dig åt för att få det?? Har du nåt bra tips? Jag får visst inte det hur jag än försöker...inte nu längre iallafall. När jag började träna i somras så började jag med lite situps hemma och fick sån träningsvärk så jag knappt kunde sätta mig upp! laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
Lady G. tack för tipsen. en av anledningarna till att jag absolut måste börja träna är att jag är arbetslös. Under säsong får man ju röra på kroppen ändå, av att kratta löv, rensa ogräs, dra gräsklippare, lyfta o gräva o fixa o dona.

jag får helt enkelt hitta på små uppdrag jag ska göra. typ gå ut i skogen o kolla efter domherra, eller gå till affären på andra sidan stan för att kolla om de fortfarande säljer toy eller så.

o du ser ju jättestark ut!! jag kommer ihåg ett prova-på-pass på jiu-jiustu som vi var med på under gymnasiet. jag höll på att dö. hjärtat hamrade så det kändes som att det skulle lämna kroppen. o vilken styrketräning de la på sen då. typ hundra situps eller vad det var. Jag är jätteimponerad av din insats!!!
Rossi
Varför skulle vi skratta LadyG? Du har ingenting att skämmas för! smile.gif

Kämpa på!
Farbror Blå
Kul att så många skriver och busar=)
Lady, vem bestämmer om dej å baddräkten, det är väl bara du själv?
smile.gif
Rossi
Jag blir också inspirerad av den här tråden! Vad bra att vi kan peppa varandra! För hur det än är så tycker jag ibland att det är jobbigt att komma iväg. (Aldrig till bowlingen och golfen men till den andra träningen.)
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 20:46)

Ooo, hur bar du dig åt för att få det?? Har du nåt bra tips? Jag får visst inte det hur jag än försöker...inte nu längre iallafall. När jag började träna i somras så började jag med lite situps hemma och fick sån träningsvärk så jag knappt kunde sätta mig upp! laugh.gif laugh.gif

Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära) Gör den efter att du gjort trettio crunches (som situps fast du drar bara upp överkroppen en bit, fötterna i luften... blev det där begripligt?) och avsluta med en övning där du ligger på rygg och lyfter underkroppen tills du ligger på skuldrorna, du ska nästan hela vägen upp till nacken. Sen sträcker du ut igen men låter aldrig benen röra golvet. Jag försöker alltid göra 20 lyft, men orkar nästan aldrig utan minst en vilopaus.

Det tar evigheter (och är trist om man är själv så man inte har nån so peppar en att ta i) men det gör gott för hela magen, både magmuskler högt och lågt och på sidorna smile.gif

Det låter som om du är på god väg att skaffa dig magrutor. Det är så snyggt, i lagom mängd naturligtvis. smile.gif
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:54)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 20:46)

Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära) Gör den efter att du gjort trettio crunches (som situps fast du drar bara upp överkroppen en bit, fötterna i luften... blev det där begripligt?) och avsluta med en övning där du ligger på rygg och lyfter underkroppen tills du ligger på skuldrorna, du ska nästan hela vägen upp till nacken. Sen sträcker du ut igen men låter aldrig benen röra golvet. Jag försöker alltid göra 20 lyft, men orkar nästan aldrig utan minst en vilopaus.

Det tar evigheter (och är trist om man är själv så man inte har nån so peppar en att ta i) men det gör gott för hela magen, både magmuskler högt och lågt och på sidorna smile.gif

Det låter som om du är på god väg att skaffa dig magrutor. Det är så snyggt, i lagom mängd naturligtvis. smile.gif

[B]Magrutor? det kan vara fint=)
nå nån som har? smile.gif
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2006, 20:47)
Lady G. tack för tipsen. en av anledningarna till att jag absolut måste börja träna är att jag är arbetslös. Under säsong får man ju röra på kroppen ändå, av att kratta löv, rensa ogräs, dra gräsklippare, lyfta o gräva o fixa o dona.

jag får helt enkelt hitta på små uppdrag jag ska göra. typ gå ut i skogen o kolla efter domherra, eller gå till affären på andra sidan stan för att kolla om de fortfarande säljer toy eller så.

o du ser ju jättestark ut!! jag kommer ihåg ett prova-på-pass på jiu-jiustu som vi var med på under gymnasiet. jag höll på att dö. hjärtat hamrade så det kändes som att det skulle lämna kroppen. o vilken styrketräning de la på sen då. typ hundra situps eller vad det var. Jag är jätteimponerad av din insats!!!

Hundra situps, det blir det säkert under ett pass. Fast inte alla på en gång biggrin.gif

Det viktigaste är att man försöker, och det gör du. Var och en efter förmåga brukar vi säga på klubben, och vill man inte göra alla femtio situpsen eller vad det nu kan vara så gör man bara de man orkar.

Om du har möjligheten kan du ju försöka hitta en slinga som du går ofta och tar tid, så ser du om du gått fortare med tiden (när bene vant sig och du fått fart under sulorna). Det är jättekul, i synnerhet om man för promenaddagbok. smile.gif

Numera för jag bara dagbok över cyklingen, resten sköter sig själv så att säga.
Rossi
Jag har inga magrutor och vill inte ha heller. Tycker inte att det är snyggt på tjejer. Gärna långsmala muskler på en ganska platt och vältränad mage (inte HELT platt) men inga fyrkantiga rutor för min del tack ... smile.gif
LadyG
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 20:51)
Varför skulle vi skratta LadyG? Du har ingenting att skämmas för!  :)

Kämpa på!

Tack Rossi wub.gif

Det var bara det att den där triceps såg så dinglig ut på bilden, och den är egentligen inte alls så där i vanliga fall.

Nu ser jag att jag glömt plocka undan väskan sen jag kom hem också ohmy.gif
Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 20:58)
Jag har inga magrutor och vill inte ha heller. Tycker inte att det är snyggt på tjejer. Gärna långsmala muskler på en ganska platt och vältränad mage (inte HELT platt) men inga fyrkantiga rutor för min del tack ... smile.gif

Den magen lät fin Rossi... nån bild? laugh.gif
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 20:52)
Kul att så många skriver och busar=)
Lady, vem bestämmer om dej å baddräkten, det är väl bara du själv?
smile.gif

Jag och mitt självförtroende. smile.gif

Jag skulle helt enkelt inte våga gå ut i något så litet om jag inte är i ganska god form. Det är ganska nyligen sen jag vågade mig på att ha ärmlöst och kortärmat.
LadyG
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 20:58)

Vet inte om tjejer kan få sexpack, men en vältränad muskulös mage är definitivt snygg. Det är nog inte så många tjejer som har fyrkantiga muskler, utan mer som du säger långsmala och vältränade muskler smile.gif
Magdis
Nej jag har inga rutor, bara som en lång "sträng" på mitten liksom. Magen ser jätteknölig ut när jag gör situps, räknas det som rutor?? Rutor e snyggt på killar tycker jag.
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 21:04)
Nej jag har inga rutor, bara som en lång "sträng" på mitten liksom. Magen ser jätteknölig ut när jag gör situps, räknas det som rutor?? Rutor e snyggt på killar tycker jag.

Så var det jag menade smile.gif

Tjejer får starka, långsmala muskler som passar på tjejer, och killar får rutor som passar på killar. Tror inte det skulle passa med det omvända smile.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:54)
Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära)

Ska man stå i brygga eller hur menar du? Ska läsa på ordentligt vad du skrivit sen...ska rusa iväg nu. Det låter som ett tips jag ska ta i beaktande!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon