Full version: ang ansikte på namn
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
anna_rispan
Farbror Blå: tror att forumet är redo för din nuna snart...eller?? wink.gif
Farbror Blå

njae, hm okeeydå för att ni tjatar wink.gif

men detta är en skämtbild, den hårfärgen /hårfärgerna har jag iiinte laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Anma
CITAT (Farbror Blå @ 26-01-2007, 15:19)

men detta är en skämtbild, den hårfärgen /hårfärgerna har jag iiinte laugh.gif  :lol:  :rolleyes:

Men farbror, varför är du röd ? Du ska ju vara blå!
laugh.gif laugh.gif
Betty
CITAT (Anne R @ 26-01-2007, 15:21)
Men farbror, varför är du röd ? Du ska ju vara blå!
laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif
Alba
Hej hej Farbror Röd nej blå tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (Alba @ 26-01-2007, 15:41)
Hej hej Farbror Röd nej blå tongue.gif

hej hej!
Kathy
CITAT (yenny @ 26-01-2007, 14:52)
Här är jag biggrin.gif 1.62 lång, egentligen mörkblond, men det blir oftast röd/brunt. Blå/grå ögon. I vanliga fall är håret lite kortare.

162?? Och jag som har fått för mig att du är minst 175-178. biggrin.gif
Kathy

men detta är en skämtbild, den hårfärgen /hårfärgerna har jag iiinte laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif

Snygg frilla, Farbror Blå. wub.gif Även om det är på skämt...
yenny
CITAT (Scrollan @ 26-01-2007, 16:08)
CITAT (yenny @ 26-01-2007, 14:52)
Här är jag biggrin.gif 1.62 lång, egentligen mörkblond, men det blir oftast röd/brunt. Blå/grå ögon. I vanliga fall är håret lite kortare.

162?? Och jag som har fått för mig att du är minst 175-178. biggrin.gif

Nämen.. va fick du det ifrån!? biggrin.gif
Kathy
CITAT (yenny @ 26-01-2007, 16:20)
Nämen.. va fick du det ifrån!?  :D

Jag har fått för mig det utifrån den bild jag fått av dig tidigare. Du "såg lång ut"...även om det bara var en porträttbild. biggrin.gif Så fånig förklaring...... laugh.gif Hade i alla fall fått för mig det. wink.gif
stennie
Hej på er alla kul att se er !!! wub.gif
nu lyckades jag haffa scrollan !!! tongue.gif

Yenny såg ut precis som jag hade föreställt mig ! ohmy.gif wub.gif
Kathy
CITAT (stennie @ 26-01-2007, 16:24)
nu lyckades jag haffa scrollan !!! tongue.gif

laugh.gif laugh.gif Ertappad.
evelina
Kul att jag äntligen hann med och få se er!! smile.gif
malin72
och så var det några nya igen vinkar glatt smile.gif smile.gif
Ophelia
Herregud...jag hinner inte med här.....himla skoj att bläddra igenom och se alla nya som tillkommit smile.gif

Vissa har jag bildat mig en uppfattning som inte alls stämmer och andra har likheter med vad jag föreställt mig smile.gif
malin72
CITAT (Ophelia @ 26-01-2007, 17:56)
Herregud...jag hinner inte med här.....himla skoj att bläddra igenom och se alla nya som tillkommit smile.gif

Vissa har jag bildat mig en uppfattning som inte alls stämmer och andra har likheter med vad jag föreställt mig smile.gif

ja visst är det så..jag menar vare sig du eller farbror blå var ju blå...... laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
ullislerum

Ha ha! Jag hade rätt om mustachen oxå!! Wohooo! laugh.gif
Ophelia
CITAT (malin72 @ 26-01-2007, 17:57)
Herregud...jag hinner inte med här.....himla skoj att bläddra igenom och se alla nya som tillkommit  :)

Vissa har jag bildat mig en uppfattning som inte alls stämmer och andra har likheter med vad jag föreställt mig  :)

ja visst är det så..jag menar vare sig du eller farbror blå var ju blå...... laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif

Ja det var ju mycket underligt...och farbror blå är ju t o m punkare...det hade jag aaaaldrig trott när jag läste sagan om tant grön, tant brun och tant gredelin smile.gif
malin72
CITAT (Ophelia @ 26-01-2007, 18:07)
CITAT (malin72 @ 26-01-2007, 17:57)
Herregud...jag hinner inte med här.....himla skoj att bläddra igenom och se alla nya som tillkommit  smile.gif

Vissa har jag bildat mig en uppfattning som inte alls stämmer och andra har likheter med vad jag föreställt mig  smile.gif

laugh.gif laugh.gif

Ja det var ju mycket underligt...och farbror blå är ju t o m punkare...det hade jag aaaaldrig trott när jag läste sagan om tant grön, tant brun och tant gredelin smile.gif

nähä för då har han minsan hatt och en käpp som han svänger med sleep.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
Biggan! Precis lika glad och go som jag föreställt mig. Möjligtvis att jag skulle ha gissat på nån kastanjefärg i håret,eller mörkare brunt. Du lever definitivt upp till " min bild " av dig. Mycket positivt smile.gif

yenny! Trodde jag skulle vara både längre och ha längre hår. En glading det också smile.gif

Farbror Blå! Skulle ha stämt ganska bra om det inte varit för den översta knölen som sitter precis ovanför axlarna rolleyes.gif tongue.gif

Stennie! Du har väl mahogny/kastanjefärgat hår med rastaflätor?!! Eller har du hunnit förändras så fort blink.gif

Ha det bra allihop! Nu återgår jag till konståkningen rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
Netaave: Bilden du la in här i tråden kan inte vara så rättvisande. (Du skrev ju det också, men min fanatsi räcker inte till att msala av den.)
Läste just i en annan tråd om att du shoppat byxor i storlek 38!!! Du har verkligen gjort ett stort jobb. Vore jättekul o få se hur du ser ut i dag! smile.gif wub.gif
netaave
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 11:00)
Netaave: Bilden du la in här i tråden kan inte vara så rättvisande. (Du skrev ju det också, men min fanatsi räcker inte till att msala av den.)
Läste just i en annan tråd om att du shoppat byxor i storlek 38!!! Du har verkligen gjort ett stort jobb. Vore jättekul o få se hur du ser ut i dag! smile.gif wub.gif

Ja men vi har ingen fungerande kamera justnu, bara mobilen och den har jag ingen datasladd till.
Ska se om jag kan hitta nån i datorn som är efter den trädgårdsbilden.
Allis
Vad har ni för uppfattning om mig, Allis? Skulle vara kul att veta. Gissa på bara. tongue.gif
Ophelia
CITAT (Allis @ 28-01-2007, 11:12)
Vad har ni för uppfattning om mig, Allis? Skulle vara kul att veta. Gissa på bara. tongue.gif

Allis. 36 år, sambo, två barn, bor i hus . Halvlångt blont (mörkare) hår med självfall och melerade gråblå ögon. Sätter upp håret när hon ska greja i trädgården. Ungefär 170 cm med sportig kropp smile.gif
askar
34 år,172 cm lång, långt mörkt hår, bruna ögon..smile.gif
stennie
CITAT (Evgeni @ 26-01-2007, 18:58)
Stennie! Du har väl mahogny/kastanjefärgat hår med rastaflätor?!! Eller har du hunnit förändras så fort blink.gif

Flätorna laugh.gif , jo det var ett bra tag sedan..men det blir nog igen, för jag trivdes jättebra med dom, men dom håller bara ett par månader!:(

bild på mig finns i mitt diverse album!
stennie
Så här ser man ut i håret när man precis har tagit ut ca 150 st flätor tongue.gif laugh.gif

Fialotta
CITAT (stennie @ 28-01-2007, 13:04)
Så här ser man ut i håret när man precis har tagit ut ca 150 st flätor tongue.gif laugh.gif

laugh.gif Vilken fint trollhår wub.gif
Allis
CITAT (Ophelia @ 28-01-2007, 11:00)

Allis. 36 år, sambo, två barn, bor i hus . Halvlångt blont (mörkare) hår med självfall och melerade gråblå ögon. Sätter upp håret när hon ska greja i trädgården. Ungefär 170 cm med sportig kropp smile.gif

Jag är äldre än så, men jag har två utflugna barn, bor i villa och har grå/blå ögon. Längden är fel, lika så hårlängden. Nu får ni gissa igen tongue.gif
AnitaO
CITAT (Allis @ 28-01-2007, 20:12)

Jag är äldre än så, men jag har två utflugna barn, bor i villa och har grå/blå ögon. Längden är fel, lika så hårlängden. Nu får ni gissa igen tongue.gif

Då provar vi med 48 år, kortklippt mörkt hår med lite rufs.
Längd 165 cm
Allis
CITAT (AnitaGg @ 28-01-2007, 19:48)
CITAT (Allis @ 28-01-2007, 20:12)

Då provar vi med 48 år, kortklippt mörkt hår med lite rufs.
Längd 165 cm

Nu börjar det närma sig. Lite äldre, men kortklippt mörkt hår me lite rufs stämmer( när jag väl kommer till frissan). Lite kortare till växten är jag allt. tongue.gif
askar
52 år, 159 cm lång smile.gif
Allis
Lite äldre och lite längre tongue.gif
Ophelia
CITAT (Allis @ 29-01-2007, 17:24)

163 cm. 55 år? smile.gif
Allis
CITAT (Ophelia @ 29-01-2007, 16:30)

163 cm. 55 år? smile.gif

Längden är rätt, men lite yngre är jag tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (stennie @ 28-01-2007, 13:04)

Ronja=)
askar
CITAT (Allis @ 29-01-2007, 21:22)
CITAT (Ophelia @ 29-01-2007, 16:30)

163 cm. 55 år? smile.gif

Längden är rätt, men lite yngre är jag tongue.gif

163 cm 53 år.... blir det rätt smile.gif
askar
Och för att vara säker på att pricka rätt så gissar jag också 163 cm, 54 år. tongue.gif
noora
Jösses vilken lång tråd blink.gif Jag har sett den nämnas lite här och var, men tänkte inte på att leta reda på den tidigare. Då hade man kanske orkat läsa igenom allt rolleyes.gif

Hmm... hur ser jag ut då? En gång i tiden var det lätt att hita foto på mig på internet (det räckte med att söka på mitt namn, mitt förnamn + efternamn är väldigt ovanligt, sorterar man bort alla med det namnet som bor i finland så handlar i princip resten av google-träffarna om mig), men nu hittar man nog mest bara mina gamla teckningar och målningar smile.gif
Alba
CITAT (noora @ 30-01-2007, 11:19)
Jösses vilken lång tråd blink.gif Jag har sett den nämnas lite här och var, men tänkte inte på att leta reda på den tidigare. Då hade man kanske orkat läsa igenom allt rolleyes.gif

Hmm... hur ser jag ut då? En gång i tiden var det lätt att hita foto på mig på internet (det räckte med att söka på mitt namn, mitt förnamn + efternamn är väldigt ovanligt, sorterar man bort alla med det namnet som bor i finland så handlar i princip resten av google-träffarna om mig), men nu hittar man nog mest bara mina gamla teckningar och målningar smile.gif

Jag gissar på långt mörkt hår
Blå ögon
1.70 lång - smal
Ca 40 år
karjo
Noora! Jag blir ju supernyfiken på vad du är för en när du skriver så där om vad som hänt om man sökte på ditt namn på internet!

Mitt namn är så vanligt att det antagligen inte skulle hända nåt spännande alls... tongue.gif

Kull tråd detta fö! Håller med om att man skulle hittat hit tidigare så man fått se och läsa allt! smile.gif
AnitaO
CITAT (noora @ 30-01-2007, 11:19)

28 år. Långt rött hår. Glasögon. Ca 165 lång
malin72
ojojoj vad kul sidan 60 laugh.gif laugh.gif laugh.gif och bara glatt wub.gif wub.gif

noora
mörk hårig,kortare
170 lång
blå ögon

och nu har ni ju nåt att göra som inte hittade hit innan läääääsa tongue.gif tongue.gif
askar
42 år, 168 cm lång, mellanblond, axellångt, bär linser . smile.gif
vickeva
Nu har Ingemar lyckats hjälpa mig att lägga in en bild, så här är jag (men det är så många sidor sedan så ni har väl hunnit glömma att ni gissade på mig tongue.gif )
Snöflinga
Du är jättefin Vickeva .... oj, vad brun du är wub.gif
noora
CITAT (karjo @ 30-01-2007, 11:58)
Noora! Jag blir ju supernyfiken på vad du är för en när du skriver så där om vad som hänt om man sökte på ditt namn på internet!

Det enda som har hänt är att jag var med "tidigt" i internet-svängen och hade en webbsida redan 1995. Nån gång då la jag upp ett par foton på mig själv, och några kompisar kopierade dem och la på sina webbsidor (i stil med porträttgalleri över deras vänner). I och med att jag har så ovanligt namn (om man skriver både för- och efternamn) var det därför inte så svårt att hita ett foto på mig. Nu funkar det inte längre, eftersom alla (inlkusive jag) verkar ha plockat bort dessa foton rolleyes.gif

Det går tydligen däremot att hitta ett flygfoto av vår trädgård, för den som känner sig hågad. Tips: jag är den enda med mitt namn (förnamn + efternamn) som finns i telefonkatalogen i Sverige wink.gif
askar
CITAT (vickeva @ 30-01-2007, 16:36)
Nu har Ingemar lyckats hjälpa mig att lägga in en bild, så här är jag (men det är så många sidor sedan så ni har väl hunnit glömma att ni gissade på mig tongue.gif )

Hej Viveka! smile.gif
Oj vad brun du är....utlandssemester?
askar
CITAT (noora @ 30-01-2007, 16:50)
CITAT (karjo @ 30-01-2007, 11:58)

Det enda som har hänt är att jag var med "tidigt" i internet-svängen och hade en webbsida redan 1995. Nån gång då la jag upp ett par foton på mig själv, och några kompisar kopierade dem och la på sina webbsidor (i stil med porträttgalleri över deras vänner). I och med att jag har så ovanligt namn (om man skriver både för- och efternamn) var det därför inte så svårt att hita ett foto på mig. Nu funkar det inte längre, eftersom alla (inlkusive jag) verkar ha plockat bort dessa foton rolleyes.gif

Det går tydligen däremot att hitta ett flygfoto av vår trädgård, för den som känner sig hågad. Tips: jag är den enda med mitt namn (förnamn + efternamn) som finns i telefonkatalogen i Sverige wink.gif

Det var inga dåliga ledtrådar... jag hittade ju dig på bara några sekunder.

Hej Noora! smile.gif

Förresten... vilka teckningar... är du proffs? smile.gif
vickeva
CITAT (Snöflinga @ 30-01-2007, 16:47)
....  oj, vad brun du är  :wub:

bilden är tagen i somras när vi var i Grekland, men det var ju så fint väder i Sverige så jag var ju nästan lika brun när vi åkte dit...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon