Full version: ang ansikte på namn
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
noora
CITAT (askar @ 30-01-2007, 16:53)
Det var inga dåliga ledtrådar... jag hittade ju dig på bara några sekunder.

Hej Noora! smile.gif

Förresten... vilka teckningar... är du proffs? smile.gif

Det är väldigt lätt att hitta det mesta om mig förutom kanske just ett foto, bara man lyckas gräva fram både förnamn och efternamn smile.gif

Tecknandet var nåt jag roade mig på fritiden fram tills vi "blev med trädgård". Sen dess har jag av nån anledning inte haft lika mycket tid rolleyes.gif
askar
CITAT (noora @ 30-01-2007, 17:05)
CITAT (askar @ 30-01-2007, 16:53)
Det var inga dåliga ledtrådar... jag hittade ju dig på bara några sekunder.

Hej Noora! smile.gif

Förresten... vilka teckningar... är du proffs? smile.gif

Det är väldigt lätt att hitta det mesta om mig förutom kanske just ett foto, bara man lyckas gräva fram både förnamn och efternamn smile.gif

Tecknandet var nåt jag roade mig på fritiden fram tills vi "blev med trädgård". Sen dess har jag av nån anledning inte haft lika mycket tid rolleyes.gif

Men jag såg ju dig på foto... självporträtt. smile.gif
noora
CITAT (askar @ 30-01-2007, 17:17)
Men jag såg ju dig på foto... självporträtt. smile.gif

Jamen titta, det fanns ju ett smile.gif Det försvann lite i mängden...
Jag vet inte om man kan kalla det för ett självporträtt egentligen, det är nog bara Elfwood (webplatsen där bilden ligger) som har satt den "titeln" på bilden.
Gossen Ruda
Självporträtt?? rolleyes.gif

AnitaO
Duktig är du på att rita Noora!! smile.gif
AnitaO
CITAT (Snöflinga @ 30-01-2007, 16:47)
Du är jättefin Vickeva .... oj, vad brun du är wub.gif

Ja verkligen!
Kul att se dig smile.gif
vickeva
Å vad häftigt att kunna rita så... wub.gif *avundsjuk*
Alba
Noora - jag önskar jag hade din talang.
Leia
Vad söt du är viveka!

Och noora ohmy.gif vad duktig du är på att teckna! smile.gif
karjo
Noora! Hur väl stämmer gissningarna på ditt utseende då!? Det har du väl inte kommenterat? Eller har jag missat det?

Någon som vill gissa på mig då? Jag har haft bilder ute här vet jag, men det var ett tag sen så ni kanske inte minns.

smile.gif
vickeva
CITAT (karjo @ 30-01-2007, 18:13)
Noora! Hur väl stämmer gissningarna på ditt utseende då!? Det har du väl inte kommenterat? Eller har jag missat det?

Någon som vill gissa på mig då? Jag har haft bilder ute här vet jag, men det var ett tag sen så ni kanske inte minns.

smile.gif

165, kort mörkt hår, smal...
Alba

smile.gif
KARJO
Jag gissar på 1.65 låmg
Mörkt pageklippt hår.
Bruna ögon
vickeva
CITAT (Alba @ 30-01-2007, 18:18)
165, kort mörkt hår, smal...

KARJO
Jag gissar på 1.65 låmg
Mörkt pageklippt hår.
Bruna ögon

haha, vi gissar ju nästan precis samma
noora

De flesta har fått "nånting rätt" i alla fall smile.gif

Som man kan se på det foto som en del har lyckats hitta med google bildsökning har jag brunt hår. Håret är spikrakt och räcker ner till midjan ungefär, så på det viset är teckningen som Gossen Ruda postade lite lik mig smile.gif Jag har blå ögon, är 168 cm lång och är av "normalvikt" enligt mitt BMI. Jag har glasögon när jag sitter framför datorn eller läser, men inte annars. Åsså fyller jag snart 30 smile.gif

Nu hittade jag ett någorlunda bra foto på mig också. Det är från vårt bröllop i augusti 2005.

Alba
Hårlängden är ungefär som jag gissade. Varför jag trodde att du hade långt hår vet jag inte.

Jättefin bild.
Gossen Ruda
Teckningarna och fotomodellen håller samma höga klass. Jag har brister på båda sakerna.
Allis
CITAT (askar @ 30-01-2007, 07:59)
Och för att vara säker på att pricka rätt så gissar jag också 163 cm, 54 år. tongue.gif

Rätt gissat . Jag fyller 54 år i sommar och är 163 cm.
askar
CITAT (Allis @ 30-01-2007, 19:25)
CITAT (askar @ 30-01-2007, 07:59)
Och för att vara säker på att pricka rätt så gissar jag också  163 cm, 54 år. tongue.gif

Rätt gissat . Jag fyller 54 år i sommar och är 163 cm.

biggrin.gif

Bild?
karjo
Vickeva och Alba!

Vad intressant att ni gissat samma båda två! För jag tycker inte att det stämmer alls. tongue.gif Längden stämmer rätt bra iofs, jag är 1,69. Men mörk och smal?

Snarare normal kroppsbyggnad, ofta med något extra kilo dock. Mellanblond, håret räcker "nedanför" nacken och ögonen är blå. Med detta följer en hud som så här års ser "leverfläckad" ut och man lägger en magnecyl mot den... Så mörk vet jag inte. biggrin.gif
Alba
Det är märkligt det här med att sätta ansikte på ett nick eller annat.
Jag vet inte varför jag får just den bilden. Ofta är den helt fel.
vickeva
CITAT (karjo @ 31-01-2007, 09:40)
Vickeva och Alba!

Vad intressant att ni gissat samma båda två! För jag tycker inte att det stämmer alls. tongue.gif Längden stämmer rätt bra iofs, jag är 1,69. Men mörk och smal?

Snarare normal kroppsbyggnad, ofta med något extra kilo dock. Mellanblond, håret räcker "nedanför" nacken och ögonen är blå. Med detta följer en hud som så här års ser "leverfläckad" ut och man lägger en magnecyl mot den... Så mörk vet jag inte. biggrin.gif

Ha, vad lustigt, men du får väl slänga in en bild så att vi ser med egna ögon...
herkules
CITAT (noora @ 30-01-2007, 18:48)
Nu hittade jag ett någorlunda bra foto på mig också. Det är från vårt bröllop i augusti 2005.

vad söt du är!
malin72
CITAT (noora @ 30-01-2007, 18:48)

ännu en som man tycker att man känner igen smile.gif kanske stött på varandra på stan eller så unsure.gif unsure.gif eller nån marknad eller nåt....bor ju trots allt inte så långt ifrån varandra(nynäshamn) wink.gif

kul att se iallafall wub.gif
Mia, zon 3
KÄRA NÅN - vilken enormt lång tråd.... Jag är alldeles 4-kantig i ögonen nu, för inte kunde jag bara hoppa till slutet och missa någon...? Hittade ju bara hit på grund av Malins trädgårdsmässetråd, så det var ju massor att gå igenom.... (Och massor som man missat redan...)
Eftersom jag kanske tar mig till mässan i år, så är det väl bäst att slänga upp en bild, så ni vet att ni får hoppa på mig om ni skulle se mig där. Men ni får titta lågt för att se mig, mäter bara 160 cm.... Övriga storlekar är också av det mindre slaget - hänger på barnavdelningarna både nu & då... Och i ålder matchar jag Noora, verkar det som - det blir en nolla på slutet i år.
I och för sig blir det ingen större skillnad på den här bilden och min avatar, men lite större är det ju i alla fall... Hoppas att ni kan känna igen mig även utan spade! smile.gif

Kram på er!
malin72
hej héj!!!!!!! vinkar smile.gif
Maggan H
Hmm, undrar om nån minns hur jag såg ut på min signaturbild?? biggrin.gif
vickeva
CITAT (Margareta Hansson @ 05-02-2007, 18:18)

Så det är inte dig man ser där nu?? tongue.gif biggrin.gif
Blont, lite lockigt hår, glasögon, 165 cm, medelvikt, blå ögon...?
Alba
Ljust lockigt hår.
Glasögon
Ophelia
Fina ni är alla. Kul att ser hur ni ser ut som man "pratar" med smile.gif

Noora ser ut som en älva wub.gif
Maggan H
CITAT (vickeva @ 05-02-2007, 18:22)

Blont, lite lockigt hår, glasögon, 165 cm, medelvikt, blå ögon...?

Haha, nej inte riktigt jag, men min o grannens hund! Ljusblond, ja - (numera lite mörkare) glasögon, nej - numera medelviktig, ja - blå ögon, ja.... 165 cm, nej (164, hehe) Ganska rätt! laugh.gif
Maggan H
Hej, här är jag! Kortet är nåt år gammalt.
biggrin.gif *Vink Vink*
malin72
hej hej Maggan vinkar glatt wub.gif
Ophelia
Hejsan Margareta....*vinkar* biggrin.gif

Mia: Har du med dig spaden då?? biggrin.gif
Lady Hamilton
Hej Maggan! laugh.gif Du har ju på dig samma arbetskläder som jag ..........
Alba
hej hej Maggan
Betty
CITAT (Margareta Hansson @ 05-02-2007, 19:04)

Haha, nej inte riktigt jag, men min o grannens hund!

Kul tråd det här! laugh.gif

Hej Margareta, *vink, vink* smile.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 06-02-2007, 08:45)
CITAT (Margareta Hansson @ 05-02-2007, 19:04)

Haha, nej inte riktigt jag, men min o grannens hund!

Kul tråd det här! laugh.gif

Hej Margareta, *vink, vink* smile.gif

Jag har inget minne av att jag sett dig rolleyes.gif wub.gif
Farbror Blå
CITAT (Mia @ zon 3,02-02-2007, 07:49)
KÄRA NÅN - vilken enormt lång tråd.... Jag är alldeles 4-kantig i ögonen nu, för inte kunde jag bara hoppa till slutet och missa någon...? Hittade ju bara hit på grund av Malins trädgårdsmässetråd, så det var ju massor att gå igenom.... (Och massor som man missat redan...)
Eftersom jag kanske tar mig till mässan i år, så är det väl bäst att slänga upp en bild, så ni vet att ni får hoppa på mig om ni skulle se mig där. Men ni får titta lågt för att se mig, mäter bara 160 cm.... Övriga storlekar är också av det mindre slaget - hänger på barnavdelningarna både nu & då... Och i ålder matchar jag Noora, verkar det som - det blir en nolla på slutet i år.
I och för sig blir det ingen större skillnad på den här bilden och min avatar, men lite större är det ju i alla fall... Hoppas att ni kan känna igen mig även utan spade! smile.gif

Kram på er!

Knonbra bild!
Visar ju en tvättäkta Odlait, dessutom i odlartagen smile.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 06-02-2007, 08:53)
Jag har inget minne av att jag sett dig rolleyes.gif wub.gif

Du minns rätt! laugh.gif tongue.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 06-02-2007, 09:02)
Jag har inget minne av att jag sett dig rolleyes.gif  :wub:

Men jag ser fram emot att få se dig rolleyes.gif wub.gif
Maggan H
Jag har inget minne av att jag sett dig rolleyes.gif  :wub:

Om du syftade på mig har jag haft en liten bild ibland som signatur, men allt är relatoivt! biggrin.gif Hoppas få se en del av er på mässan!

Och arbetskläder Hamilton, är du också kocka? laugh.gif Bilden är tagen på mitt förra jobb där kläderna kom från Berendsens tvätteri.
Reserv
CITAT (Margareta Hansson @ 06-02-2007, 10:18)
Jag har inget minne av att jag sett dig rolleyes.gif  wub.gif

Om du syftade på mig har jag haft en liten bild ibland som signatur, men allt är relatoivt! biggrin.gif Hoppas få se en del av er på mässan!

Och arbetskläder Hamilton, är du också kocka? laugh.gif Bilden är tagen på mitt förra jobb där kläderna kom från Berendsens tvätteri.

Njäe, just nu syftade jag på Betty tongue.gif men ärligt talat hade jag nog inget minne av att ha sett dig heller wub.gif Men Betty får nog leta reda på en bild och kasta in här biggrin.gif
Jejja
Jag blev så inspirerad av era bilder, så här kommer en på mig också... biggrin.gif

Bild på Jejja

Edit:
Angående klubb för inbördes beundran... Jag KRÄVER komplimanger... tongue.gif
Alba
Klart du är värd en komplimang så glad och söt som du är.
Jejja
Tack Alba!!

Jag vill säga detta också - tack alla ni som jag har hunnit se på bild, det har varit mycket roligt!! Några har jag missat, men det var väldigt kul att se hur ni ser ut jämfört med vad jag tror i huvuvdet...
Det finns inga fula människor, men det är alltid kul att få höra att man inte är det, så till er andra - ni är jättesöta, alla på sitt sätt.

wub.gif så kärvänlig jag var idag då... wub.gif
AnitaO
CITAT (Jejja @ 06-02-2007, 11:59)

Här kommer fler komplimanger.
Både söt, pigg och glad wub.gif
Magdis
heeej Jejja, du ser jättetrevlig ut! smile.gif
Leia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-02-2007, 12:17)
heeej Jejja, du ser jättetrevlig ut! smile.gif

Instämmer! smile.gif wub.gif
Reserv
CITAT (Jejja @ 06-02-2007, 11:59)
Jag blev så inspirerad av era bilder, så här kommer en på mig också... biggrin.gif

Bild på Jejja

Edit:

En till jättesöt o glad tjej wub.gif
Jejja
Tack så mycket... Det värmer! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon