Full version: ang ansikte på namn
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
malin72
jo jag satt och fnissade nyss ang hur olika bilder man får av personer som man "talar" med på forumet....
kom ju fram nu när vi har ännu en kändis som varit i tidningen smile.gif

vad är det som gör att man får en "bild" av någon unsure.gif unsure.gif namnet,sättet att prata,ålder ja mm

hur ser ni tex på mig unsure.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif kan bli skojj det här ohmy.gif huh.gif blink.gif
AnitaO
Ca 25 år. Långt mörkt hår. Ganska smal. smile.gif
Anma
Ja, fast jag ser dig som blond/mellanblond. smile.gif

Hur tror ni jag ser ut då? Eller jag kanske skriver för lite för att man ska hunnit bilda sig en uppfattning?
Kathy
Ja, Anita har ju redan nämnt åldern....
malin72: Jag kan fylla på med....en liten, kort (kanske 165) tjej med ljusblå ögon och mörkcendré-färgat, lockigt, halvlångt hår.
Kathy
CITAT (Anne R @ 22-01-2007, 12:52)
Hur tror ni jag ser ut då? Eller jag kanske skriver för lite för att man ska hunnit bilda sig en uppfattning?

Anne R: Ljusblondt hår i pagefrisyr, självfall. Gröna ögon. 170 lång, normalbyggd.
Edit: glömde åldern: 29-30 år.
AnitaO
CITAT (Anne R @ 22-01-2007, 12:52)

Kvick, glad, smal tjej i 30-35 års-åldern.
Mörkhårig.
Kathy
malin72 och Anne R....är det någon av våra beskrivningar som stämmer?
askar
Malin behöver jag inte gissa... har ju sett bild. smile.gif

Anne R... blond, pagefrisyr, ca 162 cm lång... lite mullig, 35-40 år rolleyes.gif
askar
CITAT (Scrollan @ 22-01-2007, 13:00)
malin72 och Anne R....är det någon av våra beskrivningar som stämmer?

Ska bli kul och se om AnneR frisyr stämmer... du och jag har samma bild av den. biggrin.gif
Piccante
CITAT (malin72 @ 22-01-2007, 12:45)
jo jag satt och fnissade nyss ang hur olika bilder man får av personer som man "talar" med på forumet....
kom ju fram nu när vi har ännu en kändis som varit i tidningen smile.gif

vad är det som gör att man får en "bild" av någon unsure.gif  :unsure: namnet,sättet att prata,ålder ja mm

hur ser ni tex på mig unsure.gif  :lol:  :lol:  :lol: kan bli skojj det här ohmy.gif  :huh:  :blink:

Det är alltid lite förbryllande tycker jag med siffror i användarnamnet. Malin72 betyder det att du är 72år eller född 72??? Jag gissar nog på det senare, då är du ju snarare 35 än 25år. Eller bor du på nr 72? Det är jättesvårt tycker jag att föreställa sig hur andra ser ut.
Anma
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tack för längden, Scrollan! har alltid önskat mig några cm till... inte så mycket för utseendet, men för den praktiska biten, världen är inte byggd för vänsterhänta pygme´er... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Mäter 156,5 (här är decimalen väldigt!!! viktig...) över havet.
Väger runt 60kg. Så normalviktig är jag nog...
Ögon:Blåmelerade
Hår:Blond, långt ner till halva ryggen, ganska tjockt med självfall som knappt syns pga längden... har bestämt mig för att få ner det till midjan innan jag eventuellt klipper av det. En pagefrisyr eller pannlugg kommer aldrig på fråga, har alldeles fel ansiktsform för det.wub.gif laugh.gif
Ålder: 37 blir jag snart.
Kvick och glad för det mesta, så där var det fullpott! biggrin.gif laugh.gif
askar
Ett rätt hade jag iaf... hårfärgen. smile.gif

Det är inte så lätt att gissa sig till hur en annan ser ut...
dem jag har sett bilder på, hade jag föreställt mig helt fel. tongue.gif
Magdis
Den bilden har inte jag heller sett. Annars har jag ju sett ganska många av odlaiterna på bild så det blir inte så många att gissa på.
Piccante
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-01-2007, 13:47)
Den bilden har inte jag heller sett. Annars har jag ju sett ganska många av odlaiterna på bild så det blir inte så många att gissa på.

Jag har aldrig visat någon bild på mig själv så det går bra att gissa smile.gif
malin72
tongue.gif tongue.gif tongue.gif skojj det här.....
mera mera....

avslöjar snart rolleyes.gif
många på rätt väg smile.gif

Anne R-kortare än vad jag hade tänkt mig...ljusthår trodde jag men kortare smile.gif
Agneta har jag sett på bild wub.gif
Scrollan, ca 160,mörkblond,halvlångt hår
Anita Gg-lockigt cendre färgat.ca 167 cm

Fenja aldrig sett ohmy.gif
Leocarpus-ljushårig ca 180 lång
reserv-mörkhårig, lång,

glömde jag nån
unsure.gif unsure.gif
AnitaO
CITAT (malin72 @ 22-01-2007, 13:49)
:Anita Gg-lockigt cendre färgat.ca 167 cm

Längden var mitt i prick, men jag har mörkt spikrakt hår laugh.gif (kort)
malin72
CITAT (AnitaGg @ 22-01-2007, 13:50)
:Anita Gg-lockigt cendre färgat.ca 167 cm

Längden var mitt i prick, men jag har mörkt spikrakt hår laugh.gif (kort)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ja du ser...kul det här men 1 rätt hade jag smile.gif
Reserv
CITAT (Leocarpus @ 22-01-2007, 13:49)

jag försökte lägga in en bild i mitt album, men det står fel filformat blink.gif då testade jag med alla bilder jag hade i min dator på mig, men samma sak där...det är bara den 10 år gamla bilden som gick att lägga in.....inte mycket till ansikte där inte rolleyes.gif
Piccante
Leocarpus-ljushårig ca 180 lång

Nja... det var kanske inte riktigt rätt tongue.gif
Längden får justeras om än bara lite, lite...
Hårfärg, nä det stämmer inte.
pejori
det räcker inte alltid ens med bilder ... sad.gif
jag har blivit beskriven som kraftigt överviktig med axellångt ovårdat hår, av en som till och med sett mej live smile.gif smile.gif
hade kanske inte sina glasögon på sig unsure.gif smile.gif laugh.gif laugh.gif
titti49zon6
Gissar att Malin har mörkt brunt hår med lite inslag av rött,halvlångt till axlarna
är 165 cm lång ,normalvikt för sin längd och är 35 år wub.gif
intensiv,nyfiken och går in för det hon håller på med(frösådder) biggrin.gif
Fenja
CITAT (pejori @ 22-01-2007, 13:59)
det räcker inte alltid ens med bilder ... sad.gif
jag har blivit beskriven som kraftigt överviktig med axellångt ovårdat hår, av en som till och med sett mej live smile.gif smile.gif
hade kanske inte sina glasögon på sig unsure.gif smile.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif Du din lilla tarm!! wub.gif
Mvh
Fenja
pejori
svårt att gissa så... smile.gif
vissa vet jag och andra kan jag inte ens försöka gissa på smile.gif
har svårt med det och profilbilden kan ställa till en del wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 22-01-2007, 14:01)

Du kan juh gissa på mig rolleyes.gif wub.gif
malin72
hur många tjuvkikar i albumen tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif sitter det några där och letar laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (malin72 @ 22-01-2007, 14:03)
hur många tjuvkikar i albumen tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif sitter det några där och letar laugh.gif laugh.gif

Inte jag laugh.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 22-01-2007, 14:03)

ja...det kan jag ju laugh.gif
168 cm...
kort snaggat ljust hår
lättare övervikt med ölmage.
och tendens till skägg.
men det var ju lätt ju, jag vet ju hur du ser ut wub.gif wub.gif
Reserv

Vilket tips, och vilken pangbrud måste jag få säga rolleyes.gif wub.gif Jag trodde nog på et ungefär rätt, färgmässigt i alla fall, inte hårlängdsmässigt rolleyes.gif
Magdis

Jag tror att du är 1.70 lång, väger 100 kilo o har överkammad flint och tjocka glasögon! rolleyes.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 22-01-2007, 14:05)

168 cm...
kort snaggat ljust hår
och tendens till skägg.

fasen också, nu tog du juh bort mina platåpjuck rolleyes.gif
malin72
titti49- lite mörkare hår nja inte för mörkt..har du glasögon eller bara ibland unsure.gif ca 165 cm lång är du född 49 unsure.gif hm
fruberglund
Det var nog jag som var uppkomsten till tråden...idag fick jag nämligen se kort på Lars-Olov Arvids i en annan tråd och han var ju en ung grabb jämfört med min inre bild som var en äldre man i sina bästa år (läs gammal gråhårig gubbe) laugh.gif. Jag har alltid helt fel på hur ni ser ut, Kerstin z 5-6 t.ex. trodde jag var gråhårig gammal goserund tant med kort krulligt hår men det var ju helt fel biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ja, ni andra vågar jag inte ge mig på att gissa ens, då vet man inte vart det slutar tongue.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 22-01-2007, 14:07)
CITAT (pejori @ 22-01-2007, 14:05)

168 cm...
kort snaggat ljust hår
och tendens till skägg.

fasen också, nu tog du juh bort mina platåpjuck rolleyes.gif

visste inte att skorna skulle med ju laugh.gif laugh.gif
malin72
CITAT (Reserv @ 22-01-2007, 14:06)
hur många tjuvkikar i albumen tongue.gif  :P  :P  :P sitter det några där och letar laugh.gif  :lol:

Vilket tips, och vilken pangbrud måste jag få säga rolleyes.gif wub.gif Jag trodde nog på et ungefär rätt, färgmässigt i alla fall, inte hårlängdsmässigt rolleyes.gif

vem tjuvkikade du på då???? smile.gif
malin72
CITAT (fruberglund @ 22-01-2007, 14:09)
Det var nog jag som var uppkomsten till tråden...idag fick jag nämligen se kort på Lars-Olov Arvids i en annan tråd och han var ju en ung grabb jämfört med min inre bild

jo det var så det började laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (malin72 @ 22-01-2007, 14:10)
hur många tjuvkikar i albumen tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif sitter det några där och letar laugh.gif  laugh.gif

det va´nog dej det rolleyes.gif wub.gif
malin72
CITAT (Reserv @ 22-01-2007, 14:11)
CITAT (malin72 @ 22-01-2007, 14:10)
hur många tjuvkikar i albumen tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif sitter det några där och letar laugh.gif  laugh.gif

det va´nog dej det rolleyes.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif jasså tack då wub.gif måste säga att längden på håret varierar lite rolleyes.gif
titti49zon6
Tack för längden Malin även om du drar och sliter all du förmår så är jag inte mer än 154,5 cm över marken (41 kg),rätt så långt mörkt hår och glasögon har jag nästan alltid nuförtiden biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
malin72

men dig har jag sett tongue.gif tongue.gif tongue.gif hängande upp och ner eller hur var det laugh.gif laugh.gif
malin72
CITAT (titti49 @ 22-01-2007, 14:14)
Tack för längden Malin även om du drar och sliter all du förmår så är jag inte mer än 154,5 cm över marken (41 kg),rätt så långt mörkt hår och glasögon har jag nästan alltid nuförtiden biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif men kände du ur jag drog laugh.gif jag försökte iallafall tongue.gif

jaja lite rätt då biggrin.gif
Magdis

Måste ju fuska liiite o kolla hur gammal du är... rolleyes.gif okej, lika gammal som min lillebror. smile.gif Jag gissar på ca 1.80 lång, smaaaaal, mörkt kortklippt hår, blå ögon.
Magdis
CITAT (malin72 @ 22-01-2007, 14:14)

men dig har jag sett tongue.gif tongue.gif tongue.gif hängande upp och ner eller hur var det laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif som en fladdermus! rolleyes.gif Jo de flesta har sett mig, säkert mer än vad de skulle ha önskat.... tongue.gif...men det skulle varit intressant att veta vad de skule trott annars. Kanske överviktig o gråblek tant! biggrin.gif
malin72
pejori!!!! är du liten och mörk unsure.gif unsure.gif längre hår unsure.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-01-2007, 14:19)
CITAT (malin72 @ 22-01-2007, 14:14)

laugh.gif laugh.gif som en fladdermus! rolleyes.gif Jo de flesta har sett mig, säkert mer än vad de skulle ha önskat.... tongue.gif...men det skulle varit intressant att veta vad de skule trott annars. Kanske överviktig o gråblek tant! biggrin.gif

jag skulle trott på en tjej runt 20-25.....lite obstinat och motvalls käring rolleyes.gif wub.gif
pejori
njaä...prästfru...då hade det nog blivit en person med råttfärgat hår och glasögon som jag tänkt mej smile.gif smile.gif
lite mullig och kort smile.gif
Piccante
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-01-2007, 14:16)

Måste ju fuska liiite o kolla hur gammal du är... rolleyes.gif okej, lika gammal som min lillebror. smile.gif Jag gissar på ca 1.80 lång, smaaaaal, mörkt kortklippt hår, blå ögon.

Det börjar likna något nu:

Ca 1,80 lång, egentligen 1,81 men ok det är rätt.

smaaaal, det stämmer ganska väl på armar och ben men tyvärr inte midjan nu efter jul tongue.gif

Mörkt kortklippt hår, det var det ju när jag klippte mig senast. Snart dax igen. Annars är jag väl närmast mörkblond, så det stämmer bra.

Blå ögon, näpp melerade brun/ gröna nånting där åt.

För de personliga egenskaperna kan ni be Olle Arvids att göra en grafologisk analys laugh.gif Han är den ende odlait som har sett min handstil.
pejori
CITAT (malin72 @ 22-01-2007, 14:23)
pejori!!!! är du liten och mörk unsure.gif unsure.gif längre hår unsure.gif

beror på, om du menar liten över havet eller liten i omfång laugh.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 22-01-2007, 14:23)
Jo de flesta har sett mig, säkert mer än vad de skulle ha önskat.... tongue.gif...men det skulle varit intressant att veta vad de skule trott annars. Kanske överviktig o gråblek tant! biggrin.gif

jag skulle trott på en tjej runt 20-25.....lite obstinat och motvalls käring rolleyes.gif wub.gif

Obstinat och motvalls kärring! Nä nu! laugh.gif Du tyckte jag såg ut att vara 20-25 år gammal ja, men då hade du ju redan sett mig! Hade du inte gjort det kanske du hade trott att jag var 45 år. rolleyes.gif
Snöflinga
Så här föreställer jag mej några:
FENJA: tänker absolut inte på troll ... utan snarare en örtakokande häxa wub.gif med långt mörkt trasselhår ... intensiv blick och lång och senig kropp ...

LEOCARPUS: föreställer mig någonting ur "sagan om ringen" .. inte Gollum, men någonting ditåt med långa armar och ben wink.gif inte illa ment ... det är namnet som gör att jag ser dej så ...

RESERV: mörk, lite fulsnygg, medellängd, skäggstubb och korta ben rolleyes.gif

Askar, Magdis m.fl. har jag sett kort på ....
Alba
CITAT (Anne R @ 22-01-2007, 13:26)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tack för längden, Scrollan! har alltid önskat mig några cm till... inte så mycket för utseendet, men för den praktiska biten, världen är inte byggd för vänsterhänta pygme´er... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Mäter 156,5 (här är decimalen väldigt!!! viktig...) över havet.
Väger runt 60kg. Så normalviktig är jag nog...
Ögon:Blåmelerade
Hår:Blond, långt ner till halva ryggen, ganska tjockt med självfall som knappt syns pga längden... har bestämt mig för att få ner det till midjan innan jag eventuellt klipper av det. En pagefrisyr eller pannlugg kommer aldrig på fråga, har alldeles fel ansiktsform för det.wub.gif laugh.gif
Ålder: 37 blir jag snart.
Kvick och glad för det mesta, så där var det fullpott! biggrin.gif laugh.gif

Jag hade helt fel.
Hade tänkt mig att du var svarthårig, page i längd strax nedanför öronen.
ca 1.70 lång - smal
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon