Full version: JÄVLA HUND!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Inga från Närke
Det var inte för att trycka till dig AnitaGr utan visa att det förekommer svordommar på andra ställen om sina husdjur. Visserligen i en blogg som du själv skriver men du lade ju in den här för att visa och jag personligen tycker det är samma sak även om det som sagt är skrivet i en blogg.
Sedan "rotade" jag inte fram den, lite minne har jag av det jag läser här på Odla.
Tror inte Sudden använde det mot sin hund direkt utan skrev av sig ilskan här på Odla för att ventilera den istället.
AnitaO
CITAT (Inga från Närke @ 18-02-2007, 10:16)
Det var inte för att trycka till dig AnitaGr utan visa att det förekommer svordommar på andra ställen om sina husdjur. Visserligen i en blogg som du själv skriver men du lade ju in den här för att visa och jag personligen tycker det är samma sak även om det som sagt är skrivet i en blogg.
Sedan "rotade" jag inte fram den, lite minne har jag av det jag läser här på Odla.
Tror inte Sudden använde det mot sin hund direkt utan skrev av sig ilskan här på Odla för att ventilera den istället.

Menar du alltså att Stefan_S borde sökt igenom hela forumet för att se att det fanns fler inlägg med dåligt språk?
Gör det nån skillnad?
Blir Sudden en bättre människa för att det finns andra som använder dåligt språk ibland?
Två fel blir väl inte mer rätt?

Sorry Inga, men det var ett fullständigt onödigt inlägg du gjorde.
Hade varit bättre om du skrivit nåt om det som tråden handlar om.
Snöflinga
CITAT (AnitaGg @ 18-02-2007, 10:41)
CITAT (Inga från Närke @ 18-02-2007, 10:16)

Menar du alltså att Stefan_S borde sökt igenom hela forumet för att se att det fanns fler inlägg med dåligt språk?
Gör det nån skillnad?
Blir Sudden en bättre människa för att det finns andra som använder dåligt språk ibland?
Två fel blir väl inte mer rätt?

Sorry Inga, men det var ett fullständigt onödigt inlägg du gjorde.
Hade varit bättre om du skrivit nåt om det som tråden handlar om.

Hoppsan ohmy.gif Trodde i min enfald att detta var ett fritt forum med åsiktsfrihet .... Hur skall jag veta om mitt inlägg är fullständigt onödigt och vem bestämmer det unsure.gif Skall jag PM:a för att få det godkänt .... Huvvaligen vad orolig jag blir .... Angående Sudden tror jag inte det är något större fel på den tjejen bara hon lär sig behärska språkbruket, eftersom det slår mest mot henne själv wub.gif
AnitaO
CITAT (Snöflinga @ 18-02-2007, 11:45)
Hoppsan  :o    Trodde i min enfald att detta var ett fritt forum med åsiktsfrihet ....  Hur skall jag veta om mitt inlägg är fullständigt onödigt och vem bestämmer det  :unsure:    Skall jag PM:a för att få det godkänt ....   Huvvaligen vad orolig jag blir ....  

Åsiktsfrihet råder, och det var min åsikt.
Eller skulle jag ha frågat om lov först kanske? laugh.gif unsure.gif

För min del avslutar jag gärna diskussionen, jag tror inte att den kommer längre.
Sudden har en hund som inte fungerar som andra hundar helt enkelt.
Snöflinga
CITAT (AnitaGg @ 18-02-2007, 11:49)
Hoppsan  ohmy.gif    Trodde i min enfald att detta var ett fritt forum med åsiktsfrihet ....  Hur skall jag veta om mitt inlägg är fullständigt onödigt och vem bestämmer det  unsure.gif    Skall jag PM:a för att få det godkänt ....   Huvvaligen vad orolig jag blir ....  

För min del avslutar jag gärna diskussionen, jag tror inte att den kommer längre.

Så bra då biggrin.gif Alla får uttrycka sin åsikt utan att bli kallade onödiga, löjliga och andra kränkande epitet ... wub.gif
sudden
CITAT (AnitaGg @ 18-02-2007, 10:49)
Hoppsan  ohmy.gif    Trodde i min enfald att detta var ett fritt forum med åsiktsfrihet ....  Hur skall jag veta om mitt inlägg är fullständigt onödigt och vem bestämmer det  unsure.gif    Skall jag PM:a för att få det godkänt ....   Huvvaligen vad orolig jag blir ....  

vad det gäller språket så svär alla ibland, vad är det som säger att det är så himla fel? det är ett sätt att förstärka sin mening helt enkelt.

och vad i hela friden vet du om hur min hund fungerar eller inte som han ska???
kan tala om för dig att min hund fungerar alldeles utmärkt!

Han är inte rädd för något öht, han är alltid glad och har inga problem med andra hundar vare sig hanar eller tikar.
och han är inte det minsta osäker på nåntning och går inte runt och är rädd för att jag ska bli arg på honom!
vill du att jag ska krtisera dig som människa för att du inte uppfostrat din dotter till att inte svära? eller tala om för dig att din hund inte fungerar som andra hundar för att du inte sätter tydliga gränser?
självklart skriker jag inte jävla hund åt max på det viset - trots att han som sagt inte kan språket svenska så att det egentligen inte spelar någon roll.

och att jag "kaxigt" hävdar min ståndpunkt - ja varför ska jag inte hävda min ståndpunkt när det är så jag tycker? ska jag då backa och tycka som ni gör?
det kommer jag inte att göra så länge jag inte ändrar uppfattning om saken. sen om det är på ett kaxigt sätt eller inte - vem bestämmer det? får jag då inte hävda min åsikt på det sätt jag tycker passar just för stunden? måste jag då be om lov att få skriva på ett särskilt sätt?

kan ingen skriva lite regler om hur man får uttrycka sig här?? någon??
Stefan_S
edit: jag väljer att lyfta ur diskussionen till en egen tråd.
AnitaO
CITAT (Snöflinga @ 18-02-2007, 12:05)
CITAT (AnitaGg @ 18-02-2007, 11:49)

Så bra då biggrin.gif Alla får uttrycka sin åsikt utan att bli kallade onödiga, löjliga och andra kränkande epitet ... wub.gif

Jo, det är ju det bästa.
Men ditt inlägg tycker jag var förlöjligande, så då får du försöka föregå med gott exempel wink.gif
Snöflinga
blink.gif blink.gif Förtydliga dig gärna ....
AnitaO
CITAT (Snöflinga @ 18-02-2007, 13:58)
blink.gif blink.gif Förtydliga dig gärna ....

Du menar på vilket sätt jag tyckte du skrev förlöjligande?
Jag uppfattade ditt inlägg som cyniskt, och cynism kan fungera förlöjligande i vissa sammanhang.
sudden
CITAT (AnitaGg @ 18-02-2007, 13:17)
Jag uppfattade ditt inlägg som cyniskt, och cynism kan fungera förlöjligande i vissa sammanhang.

jag tycker iof att du är en av dem som varit rejält cynisk den här tråden igenom....
AnitaO
CITAT (sudden @ 18-02-2007, 16:21)

jag tycker iof att du är en av dem som varit rejält cynisk den här tråden igenom....

Och?
Snöflinga hade kritik mot vissa inlägg i tråden, och det var berättigad kritik.
Men om man sen gör samma sak själv, så blir det ju svårt att ta kritiken på allvar.
Läs innan du svarar så blir det mindre missförstånd wink.gif
sudden
CITAT (AnitaGg @ 18-02-2007, 15:59)

Och?
Men om man sen gör samma sak själv, så blir det ju svårt att ta kritiken på allvar.

hon är inte den enda som kritiserar saker som hon gör själv häromkring va..
AnitaO
CITAT (sudden @ 18-02-2007, 17:01)

Och?

Vet du vad, jag förstår inte riktigt vad du pratar om nu.
Men det gör inget faktiskt.
sudden
CITAT (AnitaGg @ 18-02-2007, 16:11)
CITAT (sudden @ 18-02-2007, 17:01)

Och?

Vet du vad, jag förstår inte riktigt vad du pratar om nu.
Men det gör inget faktiskt.

förvånar mig inte det minsta faktiskt smile.gif
Ophelia
Hade jag varit vovve och det kommit en rasslande roligt plaket neddimpande och jag var ensam hemma, då hade jag nog satt tänderna i paketet och gjort likadant. Tror inte jag skulle kunna motstå rassel. Det är väl inte så väldans ofta det kommer sådana plaket i brevlådan.
sudden
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 16:15)
Hade jag varit vovve och det kommit en rasslande roligt plaket neddimpande och jag var ensam hemma, då hade jag nog satt tänderna i paketet och gjort likadant. Tror inte jag skulle kunna motstå rassel. Det är väl inte så väldans ofta det kommer sådana plaket i brevlådan.

det har kommit prasslande och doftande paket i brevlådan förut som han inte rört och därför blev jag så chockad när han nu gav sig på det här.. det kom dessutom i kuvertformat...

det som gjorde mig mest rädd och arg är att det faktiskt finns frön som är farligt giftiga för djur och många av fröna är packade i plaströr. jag hittade rester av ett plaströr på golvet vilket betyder att han kunde ha skadat sig ganska ordentligt om det hade velat sig illa sad.gif
pejori
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 17:15)

nä...och doftar dom sedan spännande också är frestelsen stor laugh.gif
vem vet vad postis haft sina händer innan tongue.gif tongue.gif

händer olyckor här med ibland, men numera är det den lilla katten som står för brevmassakern laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Anki på Öland

Japp, hade jag med om jag varit hund och hade jag varit matten så hade jag också svurit åt den när jag kommit hem - inte för att jag tror att det skulle leda till nånting, utan för att jag blivit förbannad - så hemsk är jag också...... riktigt ruskig....
Anki
sudden
CITAT (Anki på Öland @ 18-02-2007, 16:23)

Japp, hade jag med om jag varit hund och hade jag varit matten så hade jag också svurit åt den när jag kommit hem - inte för att jag tror att det skulle leda till nånting, utan för att jag blivit förbannad - så hemsk är jag också...... riktigt ruskig....
Anki

ja huvva usch vad hemska och elaka vi är... riktigt dåliga männsikor... usch usch.. rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (sudden @ 18-02-2007, 17:13)
förvånar mig inte det minsta faktiskt smile.gif

Du tycker inte att det börjar bli läge att lägga av med pajkastningen nu?
Själva sakfrågan är ju utagerad mer eller mindre.
Kasta en sista paj nu så får du sista ordet, jag bjuder på det.
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 18-02-2007, 17:23)

Anki

Känner jag mig själv rätt så hade jag nog gjort likadant jag me tongue.gif
Ophelia
CITAT (sudden @ 18-02-2007, 17:21)
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 16:15)

det har kommit prasslande och doftande paket i brevlådan förut som han inte rört och därför blev jag så chockad när han nu gav sig på det här.. det kom dessutom i kuvertformat...

det som gjorde mig mest rädd och arg är att det faktiskt finns frön som är farligt giftiga för djur och många av fröna är packade i plaströr. jag hittade rester av ett plaströr på golvet vilket betyder att han kunde ha skadat sig ganska ordentligt om det hade velat sig illa sad.gif

Tja...det är ju ett djur...nu är jag ingen hundägare men har pysslat med hästar i stort sett hela mitt liv och djur ska man ALDRIG lita på. Vi varken hör, känner lukt eller ser som en hund. Kan ju vara att hunden helt enkelt var uttråkad även om han normalt brukar sova men det är väl inte en sådan gammal hund och dimper det ner något av intresse...ja som ägare får man nog ta det. Kan som sagt ganska lite om hundar men kan lite mer om hästar (man blir aldrig fullärd) och även de kan ha sina sidor till sådant de aaaaldrig reagerat på förrut. Har varjefall lärt mig en sak och det är att det aldrig fungerat att handskas med 500 - 600 kg häst på ett vettigt sätt om man är förbannad och få ut något gott av det.
Kathy
Vad ledsamt det är att läsa en diskussionstråd där det urartar sig till slag under bältet och pajkastningar. sad.gif
Jag förstår mer och mer varför jag alltmer sällan kliver in på odla. sad.gif

Helt klart är att såna här urartade diskussionstrådar drar läsare till sig. 122 inlägg och tråden har lästs 2247 ggr.
sudden
CITAT (AnitaGg @ 18-02-2007, 16:31)
CITAT (sudden @ 18-02-2007, 17:13)
förvånar mig inte det minsta faktiskt  :)

Du tycker inte att det börjar bli läge att lägga av med pajkastningen nu?
Själva sakfrågan är ju utagerad mer eller mindre.
Kasta en sista paj nu så får du sista ordet, jag bjuder på det.

ja det var ju bra att du bjöd på något positivt i den här tråden. biggrin.gif
sudden
CITAT (Scrollan @ 18-02-2007, 16:43)
Vad ledsamt det är att läsa en diskussionstråd där det urartar sig till slag under bältet och pajkastningar. sad.gif
Jag förstår mer och mer varför jag alltmer sällan kliver in på odla. sad.gif

Helt klart är att såna här urartade diskussionstrådar drar läsare till sig. 122 inlägg och tråden har lästs 2247 ggr.

du vet väl att du måste tycka precis som ett par stycken säger att du ska tycka annars är det fel??

jag håller med om att det är tråkigt och det är ingenting som jag kommer att acceptera någonsin.
sen kan jag vara en nagel i ögat på vissa personer.

det SKITER jag blanka FAN i!!!

laugh.gif
Ophelia
CITAT (sudden @ 18-02-2007, 17:51)
jag håller med om att det är tråkigt och det är ingenting som jag kommer att acceptera någonsin.

laugh.gif

En klok person som jag hyser stor respekt för har sagt till mig "du ska aldrig säga aldrig och stänga igen dörren helt". Det är nog ganska vettigt i vissa situationer. Med tiden lär man sig nytt (förhoppningsvis) och på det viset mognar och kan få andra perspektiv smile.gif

Det är nog det som kallas för personlig utveckling.
sudden
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 16:55)

laugh.gif

En klok person som jag hyser stor respekt för har sagt till mig "du ska aldrig säga aldrig och stänga igen dörren helt". Det är nog ganska vettigt i vissa situationer. Med tiden lär man sig nytt (förhoppningsvis) och på det viset mognar och kan få andra perspektiv smile.gif

det finns vissa saker man kan säga "aldrig" om och att en person, eller ett litet gäng personer, ska kunna hålla på hur de vill och trycka ner alla andra runtomkring och hävda att enbart deras åsikt och synsätt är rätt och andra ska rätta sig därefter är en av dem sakerna.
Kathy
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 17:55)

laugh.gif

Så sant, Ophelia.
En del lär sig att lyssna på andra och ta till sig deras erfarenheter medans andra får lära sig den hårda vägen. Personligen så väljer jag nog första alternativet eftersom livet är alldeles för kort att inte lära av andras misstag.
sudden
CITAT (Scrollan @ 18-02-2007, 17:01)
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 17:55)

laugh.gif

Så sant, Ophelia.
En del lär sig att lyssna på andra och ta till sig deras erfarenheter medans andra får lära sig den hårda vägen. Personligen så väljer jag nog första alternativet eftersom livet är alldeles för kort att inte lära av andras misstag.

men vem ska man lyssna på? vem är det som har "rätt"?

jag anser att man ska lyssna på andra men man ska inte bli tvingad av vissa personer att lyssna på och göra som de säger... och de ska inte nedvärdera dem som inte lyder dem heller..
Ophelia
CITAT (sudden @ 18-02-2007, 18:00)
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 16:55)

laugh.gif

det finns vissa saker man kan säga "aldrig" om och att en person, eller ett litet gäng personer, ska kunna hålla på hur de vill och trycka ner alla andra runtomkring och hävda att enbart deras åsikt och synsätt är rätt och andra ska rätta sig därefter är en av dem sakerna.

Det kan ju även vara så att just det gänget sitter inne med en hel del kunskaper som faktiskt kan göra att man utvecklas vidare till vad det nu än gäller. Det finns väl inget svårare än att böja på nacken och faktiskt inse att man har fel, varit lite för överilad eller vad det nu kan vara.

Ja hur många gånger har man inte varit fast besluten om att man har så rätt men sedan fått inse att det finns andra vägar som tar en framåt....och som kanske faktiskt är bättre smile.gif

Tror även det handlar om en personlig utveckling. Ibland är det bara inte rätt tid i livet att kunna ta till sig information. För mig har det varit mycket viktigt bland hästarna att lyssna in kunskap och ta till sig då det är stora djur och kan bli farligt...i andra fall kunnat sabba relationen mellan människa/djur.
sudden
jag kan erkänna att jag har fel om det visar sig att jag har det.

men när det gäller det som den här tråden handlade om så finns det egentligen inget rätt eller fel och jag tänker därför inte böja min nacke och säga att jag har fel. jag reagerade som jag gjorde och jag tycker som jag tycker och jag har vissa uppfattningar om saker och ting. självklart kan jag inte allt eller vet allt och jag kan ta råd och tips från folk om de verkar vettiga.
men ingenting som jag inte har hört förut har sagts i den här tråden så vad ska jag lyssna på? upprepningar?? anklagelser?

nej här tycker jag allt att fria viljan och fria tanken råder och tänker inte ställa mig i ledet för att kyssa röv.
pejori
visst ska man lära av andras misstag...men man måste nog få göra egna också wub.gif wub.gif
annars skulle det bli konstigt...ingen person är den andre lik och vi reagerar olika på saker wub.gif
Ophelia
CITAT (sudden @ 18-02-2007, 18:16)

men när det gäller det som den här tråden handlade om så finns det egentligen inget rätt eller fel och jag tänker därför inte böja min nacke och säga att jag har fel. jag reagerade som jag gjorde och jag tycker som jag tycker och jag har vissa uppfattningar om saker och ting. självklart kan jag inte allt eller vet allt och jag kan ta råd och tips från folk om de verkar vettiga.
men ingenting som jag inte har hört förut har sagts i den här tråden så vad ska jag lyssna på? upprepningar?? anklagelser?

nej här tycker jag allt att fria viljan och fria tanken råder och tänker inte ställa mig i ledet för att kyssa röv.

Om du inte har problem med att erkänna att du har fel så ska du skatta dig lycklig, för det är ett problem hos de flesta. Det kan vara allt från att totalvägra för vägrandets skull till att man just för tillfället inte ser utifrån andra synsätt än sitt eget som man har.

Det där med att kyssa röv tror jag nog inte ska vara nödvändigt och jag har svårt att tro att någon ens skulle vilja få sin bakdel kysst av någon...varjefall på Odla. Jag har inte heller någon aning om vad det är du ska lyssna på.

Tror säkert att den fria viljan råder här och även tanken vilket denna tråd faktiskt påvisat från alla håll.
sudden
jag har haft problem med att erkänna att jag haft fel som liten. kanske därför jag har lättare för det nu som vuxen biggrin.gif

ja det där om rövkyssandet så har jag ju sett att det förekommer en del ja rolleyes.gif

sen tänker jag inte gå ni på vilka som kysser vilka för det tycker jag är ganska tydligt ändå biggrin.gif

ja den fria viljan och tanken råder och så ska det förbli. men vissa vill ju ta bort den härifrån verkar det som då de inte kan ta att alla inte tycker som dem gör. det är det som jag sätter mig emot att dem då ska kunna trycka ner och klanka ner på folk för att dem anser sig vara experterna på området.
Alba
CITAT (Scrollan @ 18-02-2007, 17:43)
/................../
/..................../

Men som tur är föredrar de flesta att inte utöka diskussionen.
Ophelia
CITAT (sudden @ 18-02-2007, 18:27)
jag har haft problem med att erkänna att jag haft fel som liten. kanske därför jag har lättare för det nu som vuxen biggrin.gif

ja det där om rövkyssandet så har jag ju sett att det förekommer en del ja rolleyes.gif

sen tänker jag inte gå ni på vilka som kysser vilka för det tycker jag är ganska tydligt ändå biggrin.gif

ja den fria viljan och tanken råder och så ska det förbli. men vissa vill ju ta bort den härifrån verkar det som då de inte kan ta att alla inte tycker som dem gör. det är det som jag sätter mig emot att dem då ska kunna trycka ner och klanka ner på folk för att dem anser sig vara experterna på området.

Låter ju bra att du lärt dig att erkänna att du har fel. Annars är ju även det en livslångt lärande för oss dödliga.

Jag kommenterar inte det där med rövslickeri något närmare för där kan jag känna...har man sagt a så får man säga b. Det är ju inte alltid så tydligt för alla på ett forum och har man inga intentioner att nämna namn så blir det mycket smygande och tassande och inte rakt på sak...som jag utgår kanske är meningen och då kan jag uppleva att det är bäst att vara tyst. Alla ser vad det står men de flesta vet inte vilka bakdelar som kysses.

Det där med den fria viljan och tanken kan ju säkert vridas och vändas på i all oändlighet. Jag skulle nog och kan känna att någon fri vilja inte alls finns om jag upplever mig ansatt. Då är ju en fri vilja och tanke inte speciellt roande för det gynnar ju inte mig. Med andra ord tror jag att det beror på vilken sida om staketet man befinner sig och hur man upplever situationen för den fria vilja finns ju för alla parter.
Ophelia
CITAT (Alba @ 18-02-2007, 18:37)
/................../
/..................../

Och vi som fortsätter gör det på ett sansat sätt smile.gif
pejori
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 18:48)
CITAT (Alba @ 18-02-2007, 18:37)
/................../
/..................../

Och vi som fortsätter gör det på ett sansat sätt smile.gif

det är väl alltid bra att man kan fortsätta i sansad ton och diskutera? smile.gif smile.gif
vi har ju olika sätt att se saker utifrån våra egna erfarenheter...dom skilljer sig som tur är, precis som med hundar smile.gif smile.gif
vissa är skotträdda...andra är barnagressiva...dom är som vi är ..olika , så man kan intre göra lika med allla...man får prova sig fram wub.gif wub.gif
sen finns det grundregler...visst...men som sagts tidigare...man är bara mäniska och man gör misstag ...sånt är livet smile.gif
man får försöka så gott det går att mildra skadeverkningarna av sina misstag, både mellan mäniskor och djur smile.gif
herkules
men när det gäller det som den här tråden handlade om så finns det egentligen inget rätt eller fel och jag tänker därför inte böja min nacke och säga att jag har fel.

trams!
du har precis fått lära dig att det är fel att ge hunden en utskällning för något den gjort innan du kom hem. du tog inte hunden på bar gärning och då lönar det sig inte att banna eftersom hunden inte lär sig ett smack av det.

ta till dig det hundkunniga mäniskor talar om för dig så kanske du inte gör samma misstag igen.
Ophelia
CITAT (pejori @ 18-02-2007, 19:01)
det är väl alltid bra att man kan fortsätta i sansad ton och diskutera? smile.gif smile.gif
vi har ju olika sätt att se saker utifrån våra egna erfarenheter...dom skilljer sig som tur är, precis som med hundar smile.gif smile.gif
vissa är skotträdda...andra är barnagressiva...dom är som vi är ..olika , så man kan intre göra lika med allla...man får prova sig fram wub.gif wub.gif
sen finns det grundregler...visst...men som sagts tidigare...man är bara mäniska och man gör misstag ...sånt är livet smile.gif
man får försöka så gott det går att mildra skadeverkningarna av sina misstag, både mellan mäniskor och djur smile.gif

Det låter som att skillnaden i sig inte är så stor mellan hästar och hundar....konsekvent uppfostran och tydlighet samt att man som ägare lär sig språket och inte tror att djuren tänker som vi. Sedan är det individbasis...vissa är lättare än andra beroende på kön, ålder och personlighet samt var de befinner sig i rang smile.gif

Jag vet inte vad ni tycker om "Mannen som kunde tala med hundar" men han får mig nästan att själv sitta fint i soffan biggrin.gif biggrin.gif
Bodenblomman
Helt fantstiskt så mycket energi och engagemang det finns på detta forum. Det jag förundras mest över är alla små inlägg hit och dit om gud vet vad och lite till. Att kritisera något så mycket som egentligen kanske var ett litet misstag är tecken på mycket engagemang. Det roligaste av allt är att jag inte tror att varken jag eller någon annan kan tillrättavisa och uppfostra någon genom ett forum där ord inte beskriver hela händelsen med känslor och dylikt och när vi inte heller vet något om de som döljer sig bakom de olika aktörerna i situationen. Men det är skönt att få skriva vad man tycker och tänker! Tänk bara på att det sällan blir bra att kritisera okända människor på ett forum, det brukar inte bli så bra i slutändan.

Ingen behöver ta illa upp utan detta var min åsikt efter att följt denna tråd sedan den började!

Mvh Susanne Hundägare, hundinstruktör och lärare i hundtjänst.
wub.gif wub.gif wub.gif
sudden
CITAT (herkules @ 18-02-2007, 18:10)
men när det gäller det som den här tråden handlade om så finns det egentligen inget rätt eller fel och jag tänker därför inte böja min nacke och säga att jag har fel.

trams!
du har precis fått lära dig att det är fel att ge hunden en utskällning för något den gjort innan du kom hem. du tog inte hunden på bar gärning och då lönar det sig inte att banna eftersom hunden inte lär sig ett smack av det.

ta till dig det hundkunniga mäniskor talar om för dig så kanske du inte gör samma misstag igen.

som sagt om max väl börjar äta något och tycker det är gott så slutar han inte förräns det är slut och nu var bara 3 påsar av 13 uppätna. de andra var oskadade och när jag klev in i hallen stog max där och visade skämsbeteende innan jag ens hunnit reagera på vad som hänt - detta tycker jag indikerar på att jag avbröt honom i det han höll på med.

men ni ANTAR att han gjort det för flera timmar sen... och därmed FÖRMODAR ni att jag gjort fel. men ni VET inte. men ni klankar ner på mig och berättar vilken fruktansvärt dålig människa jag är...

och jag tror inte att ni är så extremt mycket mer erfarna och vet så fruktansvärt mycket mer om hundar respektive min hund att ni har rätten att tala om för mig vilken dålig matte jag är som gör sååååååååå fel!!
visst kan man väl inflika att hunden kanske inte riktigt förstog vad den fick skäll för för att "det har jag fått lära mig" men det var inte riktigt så det gick till häromkring utan det blev en väldans häxjakt...

som jag sa tidigare är det ingen och åter igen ingen som skrivit något som jag inte redan visste!

och som jag sa här finns egentligen inget rätt eller fel bara en mänsklig reaktion.

min hund är inte osäker för fem öre bara för att jag skällde på honom när jag kom hem så oroa er inte han är inte trasig.
Ophelia
CITAT (Bodenblomman @ 18-02-2007, 19:21)
Helt fantstiskt så mycket energi och engagemang det finns på detta forum. Det jag förundras mest över är alla små inlägg hit och dit om gud vet vad och lite till. Att kritisera något så mycket som egentligen kanske var ett litet misstag är tecken på mycket engagemang. Det roligaste av allt är att jag inte tror att varken jag eller någon annan kan tillrättavisa och uppfostra någon genom ett forum där ord inte beskriver hela händelsen med känslor och dylikt och när vi inte heller vet något om de som döljer sig bakom de olika aktörerna i situationen. Men det är skönt att få skriva vad man tycker och tänker! Tänk bara på att det sällan blir bra att kritisera okända människor på ett forum, det brukar inte bli så bra i slutändan.

Ingen behöver ta illa upp utan detta var min åsikt efter att följt denna tråd sedan den började!

wub.gif wub.gif wub.gif

Fast en tråd kan ju utmynna i något bra eller ta nya vändningar och det är väl inte fel smile.gif

Kanske lite tråkig överskrift på tråden bara.
Bodenblomman
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 19:25)
CITAT (Bodenblomman @ 18-02-2007, 19:21)

wub.gif  :wub:  :wub:

Fast en tråd kan ju utmynna i något bra eller ta nya vändningar och det är väl inte fel smile.gif

Kanske lite tråkig överskrift på tråden bara.

Det är sant men bara om det som skrivs är i välmening. Det är så lätt i sådana här situationer att det går över i elakhet och påhopp och vad vinner vi på det?

/ Susanne
pejori
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 19:15)
Jag vet inte vad ni tycker om "Mannen som kunde tala med hundar" men han får mig nästan att själv sitta fint i soffan biggrin.gif biggrin.gif

precis smile.gif laugh.gif
Ophelia
CITAT (Bodenblomman @ 18-02-2007, 19:52)
Det är sant men bara om det som skrivs är i välmening. Det är så lätt i sådana här situationer att det går över i elakhet och påhopp och vad vinner vi på det?

/ Susanne

Upplever du att vi som skriver nu är elaka eller utövar påhopp?? Kanske då kan vara lämpligt med ett förtydligande.
Ophelia
CITAT (pejori @ 18-02-2007, 20:02)
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 19:15)

Jag vet inte vad ni tycker om "Mannen som kunde tala med hundar" men han får mig nästan att själv sitta fint i soffan  :D  :D

precis smile.gif laugh.gif

Han är bara såååååå stilig wub.gif
Bodenblomman
CITAT (Ophelia @ 18-02-2007, 20:05)
CITAT (Bodenblomman @ 18-02-2007, 19:52)

/ Susanne

Upplever du att vi som skriver nu är elaka eller utövar påhopp?? Kanske då kan vara lämpligt med ett förtydligande.

Absolut ej, jag tänkte på delar av hela tråden.

/Susanne
Fenja
Jag tycker att man redan på hur någon talar OM sitt/sina djur, i verkligheten eller i skrift, kan få reda på en hel del om deras inbördes relation. Att en kort berättelse inte tar med samma variabler som om man var närvarande och såg på, vill jag tro att de flesta här inser.
Jag tycker att det kommit många bra råd i den här tråden och från flera som verkligen har erfarenhet av andra djur eller hundar. Man kan lära sig en massa i de allra flesta situationer om man är öppen och funderar över sin egen roll och sitt eget agerande. Det är bara när man direkt intar en försvarsposition som det är bortkastat för då har man slutat att lyssna.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon