Full version: JÄVLA HUND!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
AnitaO
CITAT (herkules @ 21-02-2007, 10:24)
CITAT (AnitaGg @ 21-02-2007, 10:17)
CITAT (herkules @ 21-02-2007, 10:16)
mina hundar får som köldkramp i tassarna så jag måste stanna hela tiden och värma dem.
det har blivit värre ju äldre de blivit - de är som en annan, tänker ofta att jag börjar bli gammal då jag  säger "jag fryser om ryggen"   laugh.gif  laugh.gif

Smeta in tassarna med Försvarets hudsalva innan du går ut smile.gif
Alltså hundarnas tassar då rolleyes.gif laugh.gif

fryser inte det då?
jag brukar smörja hundarnas tassar kvällen innan (med tassalva) just för att det inte ska frysa. men jag kanske gör fel. sen klipper jag ju bort päls mellan trampdynorna för att det inte ska bli isklumpar och göra ont.

äsch - ska inte gnälla, det är ju ändå ganska få dagar om året som vi har den här kylan.

Nej, det fryser inte. Funkar ganska bra även mot snöklumpar i tasshåren
Fenja
CITAT (AnitaGg @ 21-02-2007, 10:30)
mina hundar får som köldkramp i tassarna så jag måste stanna hela tiden och värma dem.
det har blivit värre ju äldre de blivit - de är som en annan, tänker ofta att jag börjar bli gammal då jag  säger "jag fryser om ryggen"   laugh.gif  laugh.gif

fryser inte det då?
jag brukar smörja hundarnas tassar kvällen innan (med tassalva) just för att det inte ska frysa. men jag kanske gör fel. sen klipper jag ju bort päls mellan trampdynorna för att det inte ska bli isklumpar och göra ont.

äsch - ska inte gnälla, det är ju ändå ganska få dagar om året som vi har den här kylan.

Och i hästarnas hovar med så slipper man att snön packar sig till styltor. Sitter kvar mycket längre än olja! smile.gif
Mvh
Fenja
AnitaO
CITAT (Fenja @ 21-02-2007, 12:18)
CITAT (AnitaGg @ 21-02-2007, 10:30)

fryser inte det då?

Och i hästarnas hovar med så slipper man att snön packar sig till styltor. Sitter kvar mycket längre än olja! smile.gif
Mvh
Fenja

Försvarets Hudsalva är användbar.
Har hört att det går att steka i den också om nöden så kräver biggrin.gif
gunvor
CITAT (pejori @ 16-02-2007, 17:24)
CITAT (sudden @ 16-02-2007, 17:16)

Nu kan ni skrika på mig precis hur mkt ni vill! jag anser inte att hunden är gjord av glas och har IQ noll.

Äsch...tappa humöret gör vi alla på våra älsklingar wub.gif wub.gif
ingen djurägare är ofelbar... smile.gif

alldeles riktigt "ingen djurägare är ofelbar..."
men tyvätt finns det dom som tror att dom är det och dom är förfärligt jobbiga!
Själv brukar inte skrika åt mina hundar - jag talar dämpat till dom och dom vet vad som gäller - blir jag arg så blir jag bara tyst och tittar - det räcker!!
stina
CITAT (gunvor @ 21-02-2007, 16:19)
CITAT (pejori @ 16-02-2007, 17:24)
CITAT (sudden @ 16-02-2007, 17:16)

Nu kan ni skrika på mig precis hur mkt ni vill! jag anser inte att hunden är gjord av glas och har IQ noll.

Äsch...tappa humöret gör vi alla på våra älsklingar wub.gif wub.gif
ingen djurägare är ofelbar... smile.gif

Själv brukar inte skrika åt mina hundar - jag talar dämpat till dom och dom vet vad som gäller - blir jag arg så blir jag bara tyst och tittar - det räcker!!

Hade ni hört vad jag kallade min Berner Sennenvalp när jag vallade runt honom sent på kvällarna för att han skulle bajsa och han konstant vägrade bara för att varje natt göra det inne precis när jag somnat så skulle förmodligen öronen krulla sig på många av er.... sleep.gif Allra helst när han åt det han åstadkom och sedan kom och kräktes upp det på mej.... Fast som tur är förstod han inte svenska.... unsure.gif
gunvor
att man kan få ihop 17 sidor bara för att en jävla hund äter upp ett par fröpåsar - det förvånar mig - hoppas du plockat upp bajset efter honom och lagt det på lämpligt ställe - så att det kan koma upp oväntade saker när och om det blir vår/sommar!!
Fenja
CITAT (gunvor @ 21-02-2007, 15:29)
att man kan få ihop 17 sidor bara för att en jävla hund äter upp ett par fröpåsar - det förvånar mig

Läser man hela tråden så framgår det att det ligger en hel del annat bakom! smile.gif
Mvh
Fenja
AnitaO
CITAT (gunvor @ 21-02-2007, 15:19)

Såna som kliver in i en diskussion på sidan 17 bara för att läxa upp folk är ganska jobbiga dom också.
Fenja
Jag funderar faktiskt över en sak... att det var fel att ta 5 månader på sig innan hunden kom till veterinär tror jag att det flesta håller med om. Att det är fel att skälla på en hund som gjort något dumt när man inte varit närvarande tror jag också att de flesta håller med om...
Vad vill ni som bara hoppar in i tråden och tar Suddens parti bevisa egentligen? Att ni är bättre människor än vi som står för vad vi tycker? Eller vad handlar det om?
Mvh
Fenja
ingrid fuxwall
CITAT (Fenja @ 21-02-2007, 16:58) *
Jag funderar faktiskt över en sak... att det var fel att ta 5 månader på sig innan hunden kom till veterinär tror jag att det flesta håller med om. Att det är fel att skälla på en hund som gjort något dumt när man inte varit närvarande tror jag också att de flesta håller med om...
Vad vill ni som bara hoppar in i tråden och tar Suddens parti bevisa egentligen? Att ni är bättre människor än vi som står för vad vi tycker? Eller vad handlar det om?
Mvh
Fenja

Att det är fel att vänta 5 månader innan man tar en sjuk hund till veterinär håller jag tveklöst med om, förekommer detta så vill jag nog kalla det för kvalificerat djurplågeri.

Även att i efterhand skälla på en hund när man inte varit närvarande är även det en form av djurplågeri, fast av lindrigare art än det tidigare och även om det är detta ämnet handlar om så var nog min åsikt att saken urartade, fast jag kan hålla med om, när jag läst igenom allt en ytterligare gång, att författarens försvar för sitt handlande säkert kunde reta upp de som ville ta chansen att "bråka".

Så långt är vi överens men varför får man inte stiga in i en tråd på sidan 17 om man inte tidigare sett den, om man aldrig tidigare hittat till detta "rum". Och varför får man inte ha en åsikt mot strömmen på sidan 17? Var går gränsen för att man stiger in och är mot strömmen?

Tycker att det är av största vikt att Ni klargör denna oskrivna regel.

Vem/vilka som är bättre eller sämre människor tycker jag inte ska avhandlas på www.odla.nu.

ingrid fuxwall
AnitaO
CITAT (ingrid fuxwall @ 28-02-2007, 21:32) *
Att det är fel att vänta 5 månader innan man tar en sjuk hund till veterinär håller jag tveklöst med om, förekommer detta så vill jag nog kalla det för kvalificerat djurplågeri.

Även att i efterhand skälla på en hund när man inte varit närvarande är även det en form av djurplågeri, fast av lindrigare art än det tidigare och även om det är detta ämnet handlar om så var nog min åsikt att saken urartade, fast jag kan hålla med om, när jag läst igenom allt en ytterligare gång, att författarens försvar för sitt handlande säkert kunde reta upp de som ville ta chansen att "bråka".

Så långt är vi överens men varför får man inte stiga in i en tråd på sidan 17 om man inte tidigare sett den, om man aldrig tidigare hittat till detta "rum". Och varför får man inte ha en åsikt mot strömmen på sidan 17? Var går gränsen för att man stiger in och är mot strömmen?

Tycker att det är av största vikt att Ni klargör denna oskrivna regel.

Vem/vilka som är bättre eller sämre människor tycker jag inte ska avhandlas på www.odla.nu.

ingrid fuxwall

Visst är det väl stor skillnad att kliva i en diskussion på sidan 17 för att vara med i diskussionen .... och att kliva in i tråden bara för att läxa upp andra och tala om för dom värda?
Nog ser du väl skillnaden?
Gita
CITAT (AnitaO @ 01-03-2007, 06:45) *
Visst är det väl stor skillnad att kliva i en diskussion på sidan 17 för att vara med i diskussionen .... och att kliva in i tråden bara för att läxa upp andra och tala om för dom värda?
Nog ser du väl skillnaden?

Självklart kan man gå in i en debatt när man vill, även på sidan 17 och självklart har man rätt att ha en åsikt mot strömmen. Om någon väljer att se åsikter som inte stämmer med den egna som uppläxning så är det faktiskt dennes problem.
Gita
AnitaO
CITAT (Gita @ 01-03-2007, 09:00) *
Självklart kan man gå in i en debatt när man vill, även på sidan 17 och självklart har man rätt att ha en åsikt mot strömmen. Om någon väljer att se åsikter som inte stämmer med den egna som uppläxning så är det faktiskt dennes problem.
Gita

Absolut. Håller med.
Nu var det väl så att det inlägg som åsyftades bara var en nedlåtande kommentar mot dom personer som var aktiva i tråden.
Jag menar att det är skillnad om man har åsikter om själva sakfrågan.
Känner jag dig rätt Gita, så tror jag du håller med om att det är skillnad.
KarinWikman
Kliver in på sidan 14 ohmy.gif (kunde inte hitta 17) efter att NOGRANNT läst ord för ord, sida för sida. Håhåjaja.....

Maken till "malande" har jag sällan skådat!

Visst ska en sjuk hund till veterinär, liksom människor ska till en läkare, men man kan väl ha förbarmande för en medmänniska som öppet och ärligt skriver som det är.

Att gapa åt sin hund lönas sig sällan, annat än att man höjer sitt eget blodtryck, att straffa en hund som inte vet vad den gjort, är lika lönlöst, men i ärlighetens namn, vi är ju bara människor och galet gör vi både mot ungar och hundar ibland allihopa, det är jag övertygad om.
OM det nu inte är så att någon är helt perfekt, men den människan har jag aldrig mött och tror inte heller att jag skulle vilja möta. crazy.gif
silos
CITAT (KarinWikman @ 02-03-2007, 19:23) *
Kliver in på sidan 14 ohmy.gif (kunde inte hitta 17) efter att NOGRANNT läst ord för ord, sida för sida. Håhåjaja.....

Maken till "malande" har jag sällan skådat!

Visst ska en sjuk hund till veterinär, liksom människor ska till en läkare, men man kan väl ha förbarmande för en medmänniska som öppet och ärligt skriver som det är.

Att gapa åt sin hund lönas sig sällan, annat än att man höjer sitt eget blodtryck, att straffa en hund som inte vet vad den gjort, är lika lönlöst, men i ärlighetens namn, vi är ju bara människor och galet gör vi både mot ungar och hundar ibland allihopa, det är jag övertygad om.
OM det nu inte är så att någon är helt perfekt, men den människan har jag aldrig mött och tror inte heller att jag skulle vilja möta. crazy.gif

Amen!
sudden
tänkte bara berätta att häromdagen damp det ner ett kuvert med godis (jag är med på gratisgodis.se och får hem såna kuvert ibland)
just denna dagen var jag tvungen att jobba över och kom hem kl 15 - 3 timmar efter att posten kommer häromkring - och max hade inte rört det!! maken till väldoftande kuvert kan man ju knappt åstadkomma!! men det låg där på golvet alldeles helt och orört. och en enastående glad Max kom ut från sovrummet för att hälsa välkommen hem smile.gif

detta är inget inlägg jag skriver för att bevisa att det jag gjorde när han käkade opp mina fröer var rätt - bara att han faktiskt lärde sig något av det smile.gif

Just nu är han dock på landet med en väninna och springer i skogen hela helgen -saknar-
han fick tydligen en väldans massa beröm om hur fin han var av nån man som kommit fram till dem på tåget för att berätta att han haft flat i 20 år och tyckte att max var så snygg och hade såå fina vinklar och vacker päls biggrin.gif
när min vän berättade det i morse måste jag ju erkänna att jag pös av stolthet biggrin.gif blushing.gif thanks.gif
stina
Vad kul Sudden - förstår att du pyser av stolthet över din fina vovve när han får sånt beröm!
KarinWikman
Duktig Max bravo.gif och klart att du är stolt när du får så mycket beröm för honm. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon