|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Solstorm
23-03-2009, 13:01
Tar med mig vinbergssnäckor!
*Ulrica*
23-03-2009, 13:21
Coolt! Jag kontaktar dej via PM om någon vecka.
ingrid fuxwall
23-03-2009, 13:40
Jag kommer gärna också och kan sälja krukor och det finns behov av detta. Köpte ju på mig fyra kollie och tänkte inte på att man kan återanvända sina krukor ingrid
Solstorm
23-03-2009, 13:49
Jaha, så var det med den förtjänsten. Jag har tidigare köpt bra krukor av Ulrica, och nu är ni två som säljer, så min vinst den här gången blir väl bra krukor.
Lars-Olof Arvids
23-03-2009, 14:04
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-03-2009, 13:40)  Jag kommer gärna också och kan sälja krukor och det finns behov av detta. Köpte ju på mig fyra kollie och tänkte inte på att man kan återanvända sina krukor ingrid Har du plats för mig och lite växter i bilen? Olle
*Ulrica*
23-03-2009, 14:11
Hm... fast det bli kanske lite trångt om vi ska vara 4 stycken på ett bord på 150 centimeter... Finns det någon möjlighet för Ingrid och Olle att skicka med Solstorm växter/krukor/fröer?
Lars-Olof Arvids
23-03-2009, 14:46
Möjlighet att skicka vet jag inte, men växter finns alltid. Om ni vill och kan ordna transport får ni gärna sälja åt mig också.
Olle
Dito Verde
23-03-2009, 17:33
Måste bara berätta... Min arbetskamrat kom in till mig och berättade att han fått ett mail med reklam om Surte Trädgårdsmarknad från en kolononistugeägare som fått det via kolinistugeföreningen som fått det av Ulrica.
Trägen vinner..... Nu är reklamen i rullning. Bra jobbat.
ingrid fuxwall
23-03-2009, 19:53
CITAT (*Ulrica* @ 23-03-2009, 14:11)  Hm... fast det bli kanske lite trångt om vi ska vara 4 stycken på ett bord på 150 centimeter... Finns det någon möjlighet för Ingrid och Olle att skicka med Solstorm växter/krukor/fröer? Själlvfallet avstår jag och mina krukor får gärna bo kvar här. Anmällde intresse tidigt men är väl för tråkig för att platsa i "Ulrikas gäng". Trodde Ulrika ville att flera skulle komma men missförstod. Så vi - jag och mina krukor/växter, håller oss hemma och självfallet avstår vi från att komma även vid det senare tillfället då den 16:e maj - vill inte ställa till problem för Ulrika, - jobba du på och organisera, berätta gärna hur de går för oss som inte kommer/inte är välkomna - detta är ju din grej och jag vill inte störa dig. ingrid
ingrid fuxwall
23-03-2009, 20:01
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-03-2009, 14:04)  Har du plats för mig och lite växter i bilen? Olle Vi är uppenbarnligen inte välkomna.
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-03-2009, 19:53)  Själlvfallet avstår jag och mina krukor får gärna bo kvar här. Anmällde intresse tidigt men är väl för tråkig för att platsa i "Ulrikas gäng".
Trodde Ulrika ville att flera skulle komma men missförstod.
Så vi - jag och mina krukor/växter, håller oss hemma och självfallet avstår vi från att komma även vid det senare tillfället då den 16:e maj - vill inte ställa till problem för Ulrika, - jobba du på och organisera, berätta gärna hur de går för oss som inte kommer/inte är välkomna - detta är ju din grej och jag vill inte störa dig.
ingrid Snälla Ingrid, missförstå inte Ulrica nu med vilje. För det här är inte alls som du vill få det till. Jag har inte skrivit i tråden på ett bra tag men jag har läst den och vet hur Ulrica tänker och agerar och det är inte alls på det viset som du antyder nu. Försök istället att maila/PM:a henne och lägg inte ut något sådant här trist i tråden.
ingrid fuxwall
23-03-2009, 20:03
CITAT (Solstorm @ 23-03-2009, 13:49)  Jaha, så var det med den förtjänsten. Jag har tidigare köpt bra krukor av Ulrica, och nu är ni två som säljer, så min vinst den här gången blir väl bra krukor.  Eftersom jag inte kommer får du köpa byta sniglar mot krukor med Ulrika Själv har jag aldrig tidigare sålt krukor och inser att det är fult, tycker vissa
ingrid fuxwall
23-03-2009, 20:12
CITAT (CillaM @ 23-03-2009, 20:01)  Snälla Ingrid, missförstå inte Ulrica nu med vilje. För det här är inte alls som du vill få det till. Jag har inte skrivit i tråden på ett bra tag men jag har läst den och vet hur Ulrica tänker och agerar och det är inte alls på det viset som du antyder nu. Försök istället att maila/PM:a henne och lägg inte ut något sådant här trist i tråden. Du har säkert rätt i att jag missförstår men drar mig ur och fortsättningsvis nöjer jag mig att läsa om allt trevligt odlaklubben väst ordnar för sina utvalda medlemmar, de som är utvalda och som får vara med. Skicka pm gör jag till mina vänner och några sådana har jag inte på odla
Lars-Olof Arvids
23-03-2009, 20:18
Ingrid, det är klart att vi är välkomna! Det enda Ulrica har skrivit är att det kan bli trångt om vi är för många runt ett litet bord. Inte VEM som passar där, för både du och jag duger lika bra som alla andra. Våra växter vill hon ha i alla fall, så de duger uppenbarligen. Kanske går det att fixa ett större bord där fler får plats? Eller flera bord? Jag tycker hur som helst att det skulle vara roligt att vara med, och eftersom jag inte kör bil är en närboende chaufför guld värd. Självklart ska du få betalt också. Jag vet också att krukor är eftertraktat av många, för i affärerna är de ofta vansinnigt dyra.
Olle
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-03-2009, 20:03)  Eftersom jag inte kommer får du köpa byta sniglar mot krukor med Ulrika Själv har jag aldrig tidigare sålt krukor och inser att det är fult, tycker vissa Jag vet inte vad du är ute efter Ingrid men din attityd skrämmer mig just nu, den är rent av ganska så avskyvärd. Jag köper krukor av Ulrica, och tydligen har du gjort det också. Ditt problem visar mer vad du går för än det du försöker hänga upp dig på. Snälla, sluta nu innan du gör bort dig helt och hållet.
ingrid fuxwall
23-03-2009, 21:11
Snälla var man köper sina krukor - vad betyder det? Hoppas du är nöjd med de krukor du köper av Ulrika, själv är jag nöjd med de krukor jag har - de kommer att räcka livet ut för mig
Självfallet får du tycka att jag är avskyvärd CillaM - är jag säkert. Lika hemsk som du antagligen är om vi granskar dig
Dottern bråkar med mig också och säger att jag måste sänka garden men är livet jobbigt så reagera man så som jag gör.
Sak samma - hoppas Ni får trevliga sammankomster och säkert kommet Ni att skriva om dem men troligtvis kommer jag inte att läsa för jag kände att det blev lite för mycket av Ulrikas inlägg - korsfäst mig gärna men alla har vi vår gräns och min är passerad men hoppas att Ulrika och Solstorm säljer och allt är så bra och jag bry mig inte det minsta -
*Ulrica*
23-03-2009, 21:17
Oj, oj, oj, kära nån, det har nog blivit något tråkigt missförstånd här!  Kära Ingrid - alla är såklart välkomna, precis som vanligt! Väldigt tråkigt om du eller någon annan har uppfattat något jag har skrivit på annat sätt. Jag kontaktar dej genast via PM så hoppas jag verkligen vi kan klara upp detta. Jag ska kolla upp om vi kan få mer plats på Vårmarknaden den 25/4, alla som vill hjälpa till ska naturligtvis vara med! Får vi inte mer plats så kan vi ju ha stolar med oss och turas om att stå framme vid bordet!
Eva i Höga
24-03-2009, 09:07
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-03-2009, 20:12)  Du har säkert rätt i att jag missförstår men drar mig ur och fortsättningsvis nöjer jag mig att läsa om allt trevligt odlaklubben väst ordnar för sina utvalda medlemmar, de som är utvalda och som får vara med.
Skicka pm gör jag till mina vänner och några sådana har jag inte på odla Men Ingrid, jag trodde att du och jag var vänner! Dessutom har ju du varit med i gänget från början och ingen är mer utvald än någon annan. Tänk på hur trevligt vi har när vi träffas, senast när vi var i Surte i januari. Vi vet ju att du haft det jobbigt med det ena och det andra men vi finns ju här för varandra. Kram på dig Ingrid och hör av dig när det känns bättre.
Solstorm
24-03-2009, 09:56
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-03-2009, 20:03)  Själv har jag aldrig tidigare sålt krukor och inser att det är fult, tycker vissa CITAT Jaha, så var det med den förtjänsten. Jag har tidigare köpt bra krukor av Ulrica, och nu är ni två som säljer, så min vinst den här gången blir väl bra krukor. Ingrid jag hoppas verkligen att det inte var detta jag skrev som du reagerade på. Jag skrev skämtsamt i samma anda som när vi stönar över att vi köper för mycket frö som vi samlar på oss eller när vi stönar över att vi inte kan låta bli att köpa växter fast vi egentligen inte har plats till dem. Det var ett skämt Ingrid och jag ber om ursäkt om jag inte var tillräckligt tydlig med det. Du är den odlait som jag pratat mest med i verkligheten och jag tycker att vi har haft väldigt trevligt. I en annan tråd där vi skrev önsketänkanden om vad vi gör om 10 år så skrev jag CITAT Våren 2019 så åker nog jag till England och går på trägårdsmässor tillsammans med Ingrid Fuxwall. Jag ska ha med mig en säckkärra med specialbyggd låda (byrå?) så att jag får plats med mycket växter. Jag betraktar oss som vänner och det vill jag göra i fortsättningen också. Dina fina växter klår de flesta av oss, men först och främst så är vänskapen det som betyder mest. Vi har haft så trevligt ihop OCH DET VILL JAG HA I FORTSÄTTNINGEN OCKSÅ!
Meriona
24-03-2009, 12:41
Oj vad som har hänt i denna tråd sedan jag var här sist? Verkar vara bara en massa missförstånd vad jag som utomstående betraktare får intryck av?  Det är iallafall min förhoppning, för annars känns det inte kul alls.
*Ulrica*
24-03-2009, 14:47
Hej på er alla Odla-kompisar! Idag har jag pratat med kvinnan från Ale Torg igen. Hon har lovat att vi kan få precis så mycket plats som vi vill ha och behöver! Så nu kan alla som vill vara med den 25/4 kl. 12-15! Jag har dock bara ett bord så vi måste få tag på fler bord om vi blir många.
Österläge
25-03-2009, 16:42
Vad kul med Ale torg oxå! Jag vet inte om jag kan komma men iofs verkar ni ju klara er, kul att så många vill vara med! Ingrid, jag trodde oxå att vi var vänner - även om man inte träffas så ofta så har vi ju så kul på våra träffar, alla tillsammans! Om du läser Ulricas svar igen ser du säkert att hon inte menade något illa. Hoppas du kommer den 25/4 och den 16/5 oxå!!
Meriona
27-03-2009, 20:55
16 maj - Puttt! jag kan sälja lotter och liknande en stund, men har problem med att stå längre stunder pga diskbråck. Men en timme eller så skulle funka...
Vilket kul evenemang! Ska verkligen försöka komma och titta till er! Jag har inte så mkt att sälja än, eftersom det bara snöar hela tiden och vi aldrig får chans att glasa vårt nya växthus, men att köpa plugg-plantor av er är ju kul! Är det snigelfria växter?
*Ulrica*
28-03-2009, 15:05
CITAT (ABCiV @ 27-03-2009, 22:16)  Är det snigelfria växter?  De jag sår själv är snigelfria för de har jag köpejord till. Men om jag gräver upp i trädgården kan jag inte garantera 100% snigelfritt.
Meriona
29-03-2009, 19:31
Vi åkte förbi där igår och undrar: Var ska vi vara, vi såg ingen tillräckligt stor yta?
Solstorm
02-04-2009, 08:12
Nu har våren kommit på allvar och perennerna har börjat sticka upp. Idag ska jag börja att gräva upp en del och sätta i krukor för att ha med till marknaden bl a dagliljor. Konvaljer hade jag beställning på förra året men hade inga med mig. I år kommer de med.
Vilka utav er kommer dit som säljare? Vilka utav er kommer dit som köpare?
Jösses vad jag ser fram mot 16 maj.
Meriona
02-04-2009, 08:18
Jag kommer som köpare/nyfiken. Men lånar ut mitt bagage till Olles växter.
Lars-Olof Arvids
02-04-2009, 10:49
Jag kommer alltså som säljare. Vad jag har med mig vet jag inte riktigt än, men det kommer att bli ganska blandat. Vi får se hur fort mina perennsådder växer och vad som går åt på marknaderna innan. Köpandets frestelser brukar jag kunna motstå ganska bra, så vi kan nog räkna med att det är ganska mycket plats i bagaget när vi ska hem. Nu har jag sått nya inodorum och räknar med att de kommer att gro i nästa vecka.
Olle
Dito Verde
02-04-2009, 11:06
Jag kommer som säljare. Jag kommer i sällskap med två andra personer så vi har tre platser. Jag kommer att ha.... kanske......dahlior, tomater, gurka (slang, okänd god sort), vitkål, ännu okända frösådder från 20-manna tävlingen, får se vad det blir av dem, vissa är det så många i så jag kan inte behålla alla själv. lavendel, kanske, kanske kanske några mullbärssticklingar (de verkar ha tagit sig från i fjol) + lite till. Jag kommer att ha en boklåda med trädgårds och växtböcker samt en hel del keramiktavlor med blommor på. Mina vänner kommer inte att ha växter, mera grejer. Fint, fult, nytt, gammalt, allt med någon slags trädgårdsanknytning, ialla fall med god fantasi. /p
*Ulrica*
02-04-2009, 12:53
CITAT (Meriona @ 29-03-2009, 20:31)  Vi åkte förbi där igår och undrar: Var ska vi vara, vi såg ingen tillräckligt stor yta?  Om du kommer norrifrån så är det en stor pendelparkering precis norr om muséet. Jag tor det räcker med en tredjedel av den parkeringen resten får vara till besökare. Vi har även fått lov att ställa besökarbilar vid kyrkans parkering CITAT (Dito Verde @ 02-04-2009, 12:06)  Jag kommer att ha en boklåda med trädgårds och växtböcker samt en hel del keramiktavlor med blommor på. Mina vänner kommer inte att ha växter, mera grejer. Fint, fult, nytt, gammalt, allt med någon slags trädgårdsanknytning, ialla fall med god fantasi. Jättekul att det inte bara blir växter!
Jag kommer som köpare.
*Ulrica*
02-04-2009, 13:02
Jag kommer som säljare! Jag har sått murreva och lite olika malvor och kommer säkert att hitta en del att gräva upp också. Lite vit höstflox kanske. Frön möjligtvis. Och så krukor förstås, men jag har bara de minsta kvar nu sedan får ni själva åka till fabriken och köpa. Får se vad det blir mer. Min mamma kommer kanske också och hon har ju sina blomsterstöd i keramik: www.ingvor.seJust det, jag har glömt berätta en sak: Göran här på Odla har lovat att fixa lite vinster till lotteri/tipspromenad!
Meriona
02-04-2009, 19:46
Oh ja, det vore kul att få se lite fler av din mammas alster! Halsbandet som Wilmer vann i lotteriet sist var ju jättefint!
Jag ska försöka komma och då blir det som köpare :-) Kanske jag kan vara med som säljare nästa år.
Meriona
03-04-2009, 16:39
Jag har just tackat nej till en jättetrevlig tjejfest till förmån för denna loppis, så jag hoppas verkligen att det blir fint väder och jättemycket folk!
*Ulrica*
03-04-2009, 17:15
Det är rätta takter Meriona! Själv får jag hoppa över lilla Sallys första utställning den 25:e när vi ska vara på Ale Torg.
Idag har jag och Simon grävt upp och krukat cerise Höstflox och Fänrikshjärta.
Meriona
03-04-2009, 17:19
Vad duktig han är! Vad månde bliva av denna lille odlait?
*Ulrica*
05-04-2009, 09:12
De ska böjas i tid de som trädgårdsmästare ska bli... Nä, nu över till något helt annat:Nu helt plötsligt hux flux så har vi bytt samarrangör från Studieförbundet Vuxenskolan till ABF. Är ni intresserade av hur det gick till kan ni läsa i tråden om Odlaklubben Västs studiecirkel på internet.
Eva i Höga
05-04-2009, 09:39
Kära Ulrica, vilket jobb du har! Önskar jag kunde vara dig behjälplig, men som du vet ......
*Ulrica*
06-04-2009, 08:41
Skulle det vara en bra idé att bjuda in de frivilliga second-hand-affärer som finns i Ale? De har nog en del som skulle kunna gå som "växt- och trädgårdsrelaterat". De jag känner till är Smyrna och Röda Korset i Älvängen men det kanske finns fler?
Kan det vara något?
Solstorm
06-04-2009, 09:26
Min åsikt är att bara om det verkligen är trädgårdsrelaterat. Det blir lätt massa "bröte" annars.
Meriona
06-04-2009, 09:30
Håller med Solstorm, det var min tanke också.
Österläge
07-04-2009, 20:30
Håller med Solstorm o Meriona... Känns tråkigt på ett sätt att säga nej men risken är att det blir väl plottrigt.
*Ulrica*
10-04-2009, 13:19
Då bjuder jag inte in dem! Däremot är affischen färdig! På hemsidan kan ni ladda ned och skriva ut affischen samt ett A4 med lappar. Instruktioner finns på hemsidan under "affisch". www.tradgardsmarknad.se
Meriona
10-04-2009, 13:33
Verkligen proffsigt Ulrica! Jag har skrivit ut affischen på ljusgrönt papper, den kommer synas bra vid vår lokala samlingsplats, Konsum! De ska vara jippo här den 3:e, så då passar det ju bra att den finns på plats och kan göra reklam.... Ska nog genast skriva ut lite fler...
Meriona
10-04-2009, 15:31
Ulrica, är det många som anmält sig som säljare? OM det skulle vara alldeles för få, så kanske man inte ska rata de där secondhandbutikerna ändå? Det vore ju tråkigt om det blev alltför glest mellan stånden? Om de verkligen har trädgårdsanknytande pryttlar och lovar hålla sig till det, så kanske det är bättre än att folk känner sig lurade om det är för få stånd? En del kanske är långväga gäster (som från Trollhättan) och förväntar sig fullt ös? Bara jag som kom i gång att fundera, kanske har helt fel! För såklart är det VÄXTER som jag hoppas det finns mest av. Kanske man skulle köpa på sig ett antal av Odlas pelargonsticklingar och sälja till dubbla priset...  Jag skojade såklart....
*Ulrica*
10-04-2009, 16:02
CITAT (Meriona @ 10-04-2009, 16:31)  Ulrica, är det många som anmält sig som säljare? Dito Verde har anmält sig själv plus 2 till, sedan är det jag, Solstorm, Olle, EKLO och MariaS som jag vet om (hoppas inte jag glömde någon nu). Så det är ju inte väldigt många. Men Dito Verde och Solstorm har lugnat mej att det säkert blir fler och blir det inte det så blir det bra ändå. Jag försöker anamma deras positiva attityd! (även om jag håller med dej om att folk kan bli besvikna om det är för litet) Finns det någon som kan tänka sig att hålla i lotteriet? Köpa en sån där lottring och sedan skriva upp några vinstnummer och lottpris på en skylt och samla ihop några vinster. Jag kan bidra med 1-2 vinster.
Meriona
10-04-2009, 16:33
Det ska väl vara vinster med trädgårdsanknytning? Bara så vi vet vad tanken är. Vad kostar en sån där lottring, räcker det med en? Vad ska lotterna kosta per styck? Många frågor blir det. Finns det nån som har erfarenhet av liknande så vore det ju tacksamt, så att chansen blir så stor som möjligt att det blir lyckat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|