Full version: Troll på odla?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
fuchsian
CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 15:57) *
Välkommen hit fuchian! kompiskram.gif

Tack Aqvakul, ..... en kompiskram tillbaka och ha en trevlig kväll ,,,, kram2.gif från fuchian
Alba
Otrevlig stämning på forumet har vi väl upplevt många gånger.
Tyvärr har det ibland gått för långt innan någon vidtagit någon åtgärd.
Det står var och en fritt att skriva i forumet och det står var och en fritt att meddela admin. när något går över styr.
Sen är det upp till admin. att ta beslut.
Hur skulle forumet se ut om inte vi som medlemmar reagerar.

En rose.gif till Aquakul som handlade.
*Stintan*
CITAT (flaxss @ 31-05-2010, 17:22) *
välkommen till odla, ursäkta för min misstänksamhet men den ''frasen'' känner jag ju igen från ''tottes matte''.

nedan

som sagt ber om förlåt för min misstänksamhet men känns lite skumt.

om ''jag'' skulle vara ny medlem så är det ju inte denna tråd jag skulle vara aktiv i. men visst alla är vi olika. men skrivstilen känns samma. igen jag ber om ursäkt vill inte starta nåt. men som jag skrev lite misstänksam blev jag.

Hoppsan blink.gif
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 19:24) *
Hoppsan blink.gif

Som sagt. rolleyes.gif Kuriöst sammanträffande hur som helst.
Meriona
Fast en ny början kan ju vara nåt positivt! smile.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 31-05-2010, 21:18) *
Fast en ny början kan ju vara nåt positivt! smile.gif

Vi hoppas på det. Alla bör få en andra chans... tummenupp.gif
vitavargen
CITAT (Gossen Ruda @ 30-05-2010, 20:10) *
Hmm, är du matte till Molly eller Totte? Totte har du väl hämtat från Hasse och Tages låt och det är lite misstänkt när man inte kan ta något ur verkligheten som nick. .....

Varför måste du alltid ge dig själv tillståndet att undersöka andras nick. Vad vinner du på dessa smutsiga polisiära undersökningar? Väx upp och använt huvét någon gång.

Du behöver inte börja med person påhopp. Bara använd huvét!
Snöflinga

Men är det så enkelt confused.gif Ena da'n bli avstängd och nästa vara tillbaka med nytt nick wacko.gif
och även som en person ha flera nick ... Snälla, förklara för mig hur det kan vara så unsure.gif
*Stintan*
Tydligen är det så enkelt. blink.gif
Gossen Ruda
Det finns väl ingen spärr inbyggt i systemet, det är först när admin börjar kolla IP-nummer som man kan bli någorlunda säker.
netha
CITAT (Snöflinga @ 31-05-2010, 21:58) *
Men är det så enkelt confused.gif Ena da'n bli avstängd och nästa vara tillbaka med nytt nick wacko.gif
och även som en person ha flera nick ... Snälla, förklara för mig hur det kan vara så unsure.gif

Finns medlemmar här som har förklarat hur det går till ... vet att jag läst det men minns inte när.
Men det handlade iaf om att man hade mobilt bredband och då fick man nytt IP-nummer varje gång man loggade in efter att ha varit utloggad och då kan man regga nytt nick.

Gossen Ruda
CITAT (netha @ 31-05-2010, 22:14) *
Finns medlemmar här som har förklarat hur det går till ... vet att jag läst det men minns inte när.
Men det handlade iaf om att man hade mobilt bredband och då fick man nytt IP-nummer varje gång man loggade in efter att ha varit utloggad och då kan man regga nytt nick.

Fast jag tror inte att IP-numret kollas när man skapar en identitet, möjligen mailadressen men där finns det många alternativ.
Alexander-VG-zon3
det var ju en tråd för länge länge sedan, där det diskuterades om man kunde ha fler nick och på test så reggade jag mig på samma ip som jag reggade ''flaxss'' på.

och det funkade, jag kommer dock inte håg vad mina ''andra nick'' är då meningen med dom var att testa inte att vara ett forum troll.

jag kommer heller ej tråden eller vilka det var som diskuterade det.
Alexander-VG-zon3
CITAT (flaxss @ 31-05-2010, 22:30) *
det var ju en tråd för länge länge sedan, där det diskuterades om man kunde ha fler nick och på test så reggade jag mig på samma ip som jag reggade ''flaxss'' på.

och det funkade, jag kommer dock inte håg vad mina ''andra nick'' är då meningen med dom var att testa inte att vara ett forum troll.

jag kommer heller ej tråden eller vilka det var som diskuterade det.

det var ju enkelt att hitta

detta nick var det jag test reggade som ni kan läsa i tråden så gick det (kolla under svar).
http://www.odla.nu/forums/index.php?showuser=8783

detta nick var nog någon som ville skämta med mig för detta är inte nåt jag reggat
http://www.odla.nu/forums/index.php?showuser=8784

denna är också mysko
http://www.odla.nu/forums/index.php?showuser=21344

tråden
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...mp;#entry496588
netha
CITAT (flaxss @ 31-05-2010, 22:37) *
det var ju enkelt att hitta

detta nick var det jag test reggade som ni kan läsa i tråden så gick det (kolla under svar).
http://www.odla.nu/forums/index.php?showuser=8783

detta nick var nog någon som ville skämta med mig för detta är inte nåt jag reggat
http://www.odla.nu/forums/index.php?showuser=8784

denna är också mysko
http://www.odla.nu/forums/index.php?showuser=21344

tråden
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...mp;#entry496588

Men då ser det ju ut som att det är fritt fram för alla o envar att regga flera användare. thumbdown.gif
Fast så kanske det är på alla forum... eller?
vitavargen
Vet inte varför det är viktigt med andras nick.

Det är kärnan i de texter som skrivs som är av intresse för oss att kritisera. Inget annat.
herkules
CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 15:12) *
Märkligt hur du reagerar, Berith. När din kompis Gossen Ruda skriver inlägg på inlägg om "troll" och hur han diskuterar det med Göran, så har du ingen kommentar. Men när jag vid ett enstaka extremt tillfälle, precis som ett antal andra medlemmar, ber Göran att ta en titt, då gör du världens grej av det. Tyvärr verkar det som du, ända sedan jag blev spamborttagare, har satt i system att hacka på mig.

det vet du väl att det är skillnad på folk och folk? wink.gif
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 31-05-2010, 23:01) *
Vet inte varför det är viktigt med andras nick.

Det är kärnan i de texter som skrivs som är av intresse för oss att kritisera. Inget annat.

Men man får bara ha ett nick/konto därför är det viktigt. Det blir väldigt rörigt om alla skaffar sig flera nick/medlemskonton.
vitavargen
Andra medlemmars känslighet mot flera nick ger vatten i kvarnen hos de som skapar flera nick.

Det bästa är att ge sig på texter och ignorera flera nick och sluta med nickundersökning överhuvétaget.
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 31-05-2010, 23:11) *
Andra medlemmars känslighet mot flera nick ger vatten i kvarnen hos de som skapar flera nick.

Det bästa är att ge sig på texter och ignorera flera nick och sluta med nickundersökning överhuvétaget.

Det behövs inga nickundersökningar för att se det. Vad du tycker är bäst har ingen betydelse i saken.
herkules
CITAT (vitavargen @ 31-05-2010, 23:11) *

*nickar*
Berith
CITAT (Aqvakul @ 31-05-2010, 15:12) *
Märkligt hur du reagerar, Berith. När din kompis Gossen Ruda skriver inlägg på inlägg om "troll" och hur han diskuterar det med Göran, så har du ingen kommentar. Men när jag vid ett enstaka extremt tillfälle, precis som ett antal andra medlemmar, ber Göran att ta en titt, då gör du världens grej av det. Tyvärr verkar det som du, ända sedan jag blev spamborttagare, har satt i system att hacka på mig.

Jag tycker inte alls att det är märkligt hur jag reagerar. Jag såg att en "udda" (eller vad man ska kalla henne?) medlem stod som gäst och jag undrade vem som fixat att hon blev avstängd. Gå tillbaka och se att jag inte frågade om det var du som fixat det, det var istället du som berättade det. Oavsett vem som pmar Göran för att (ev) få en annan medlem avstängd så tycker jag det är som att skvallra. Och jag som vuxen (räknar mej iaf inte som i skvaller-åldern - om det nu finns nån sån...) skulle aldrig komma på tanken att skvallra på andra medlemmar här, antagligen för att jag tror/tycker att vi är här på lika villkor. Ingen medlem är förmer än nån annan...

Om du tar det som att jag hackar på dej så får du göra det. Det har ju knappast med din uppgift som spamborttagare att göra att du skrev till Göran? Eller hur kom det uppdraget in i sammanhanget här...?

Jag har sagt flera gånger förut och säger det igen!! Jag tycker du gör ett toppenjobb när du raderar spam! Kolla gärna bakåt i spamdiskussionstrådar så ser du att jag skrivit det förut. Men så fort du skriver att jag hackar på dej för att du fått som uppgift att radera spam så hoppar gärna andra på och tror att jag kritiserar dej som spamborttagare och som du säger här "satt i system att hacka på dej".

"Din kompis Gossen Ruda" låter väldigt nedvärderande av Ruda. Jag är nog inte mer kompis med honom här än med andra. Beundrar självklart hans kunskaper om smådjuren och utnyttjar ofta den kunskapen men om det kan sägas att vi är kompisar vet jag inte...

(skickar detta utan att förhandsgranska... får återkomma och rätta om det blir galet!)
Aqvakul
Som medlem här på forumet så har jag inte bara rätt utan närmast en skyldighet att påtala grova brott mot användarvillkoren.
Om vi inte hjälps åt att hålla en viss ordning här så förfaller forumet.
Berith
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 15:46) *
Trodde de flesta här var överens om att vi inte vill ha en medlem som har en massa befogenheter att styra och ställa. Inget ont sagt om Aquakul alltså för han behövs sannerligen som vanlig medlem (samt spamborttagare) utan att behöva hålla sig till andra regler än de som gäller oss alla. Varningar och avstängningar ska ligga på huvudansvariga för forumet för att det ska kunna kännas någotsånär opartiskt. Det är inte bedömningar som ska skötas av en som aktivt deltar i forumets diskussioner.

Håller med om att vi inte ska ha nån annan medlem som moderator!

Men när du skriver att "trodde de flesta här var överens om att vi inte vill ha en medlem som har en massa befogenheter att styra och ställa" så vill ju dom allra flesta att vi ska ha just det - i alla fall om man ska gå efter omröstningen jag gjorde för ett tag sen om vi vill ha en annan medlem som moderator. Där visade det ju att dom allra flesta ville just det!
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 31-05-2010, 23:57) *
Det behövs inga nickundersökningar för att se det. Vad du tycker är bäst har ingen betydelse i saken.

Frågan är känslig eftersom vitavargen förut var reggad som rahmat2 och blev avstängd.
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 08:08) *
Frågan är känslig eftersom vitavargen förut var reggad som rahmat2 och blev avstängd.

kan du bevisa ditt påstående? om inte tänker jag mig att du ska ta tillbaka det.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 01-06-2010, 07:52) *
Håller med om att vi inte ska ha nån annan medlem som moderator!

Men när du skriver att "trodde de flesta här var överens om att vi inte vill ha en medlem som har en massa befogenheter att styra och ställa" så vill ju dom allra flesta att vi ska ha just det - i alla fall om man ska gå efter omröstningen jag gjorde för ett tag sen om vi vill ha en annan medlem som moderator. Där visade det ju att dom allra flesta ville just det!

Jaha då visade väl din undersökning det. Den betyder inte så värst mycket anser jag eftersom det finns folk här som inte ens vet vad en moderator är för något och ännu mindre hur forumet fungerar. Urvalet är väl inte heller så stort så att man kan fästa någon större vikt vid resultatet på såna undersökningar. Hade undersökningen gjorts vid ett annat tillfälle kanske resultatet blivit ett annat. Då är det lätt att sitta och rösta för det ena eller det andra. Fattar ändå inte varför det ska tjafsas om detta då det ändå inte är aktuellt med en medlemsmoderator. Det står var och en fritt att be Admin kolla en tråd om man tycker att där förekommer regelbrott. Det är inte detsamma som att anmäla en annan medlem. Dom enda som kan avgöra var ribban ska ligga och vilken åtgärd som eventuellt ska vidtas är dom som bestämmer över forumet.
Anma
CITAT (Berith @ 01-06-2010, 06:25) *
/.../
"Din kompis Gossen Ruda" låter väldigt nedvärderande av Ruda. Jag är nog inte mer kompis med honom här än med andra. Beundrar självklart hans kunskaper om smådjuren och utnyttjar ofta den kunskapen men om det kan sägas att vi är kompisar vet jag inte...

(skickar detta utan att förhandsgranska... får återkomma och rätta om det blir galet!)

Hur menar du nu? Att om man uppfattas som din kompis så är det förnedrande för en själv?
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 08:08) *

Vad menar du? Vad har det för betydelse om det är som du säger ovan? Tycker du att avstängningar ska vara på livstid? Ska man inte kunna ges en ny chans efter ett tag? Varför har det betydelse för dig om en medlem haft ett annat nick förut och varit avstängd? Är det inte hur man uppför sig nu som har betydelse?

/många frågor/
Berith
CITAT (Anma @ 01-06-2010, 08:57) *
Hur menar du nu? Att om man uppfattas som din kompis så är det förnedrande för en själv?

Neej så menade jag inte... unsure.gif

Men jag tog det som att AQ tyckte att Ruda och jag gaddat ihop oss när han skrev så. Att bara för att vi båda ogillar troll på forumet så blev vi automatiskt kompisar. Eller att för att vi var kompisar så tyckte vi automatiskt samma om troll. Självklart är jag kompis med Ruda - kompis=vän. Han är en av dom som jag verkligen lita på här, och så långt från ställatillbråkmedlem som helst.

CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 09:09) *
---Tycker du att avstängningar ska vara på livstid? ---

Bra fråga!

Fast jag förstår iofs inte varför man söker sej tillbaka till ett forum där man tidigare blivit avstängd. Även om man förstod vinken och kommer tillbaka och uppför sej annorlunda...
*Stintan*
CITAT (Berith @ 01-06-2010, 09:18) *
Fast jag förstår iofs inte varför man söker sej tillbaka till ett forum där man tidigare blivit avstängd. Även om man förstod vinken och kommer tillbaka och uppför sej annorlunda...

Kanske inte är meningen att man ska förstå allt men det finns säkert någon psykologisk förklaring på det.
Berith
CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 09:34) *
Kanske inte är meningen att man ska förstå allt men det finns säkert någon psykologisk förklaring på det.

Ja antagligen... wink.gif
Solstorm
Jag tycker att det är rätt att "skvallra". Jag har inte gjort det den här gången men har tidigare anmält/visat på trådar om två olika dårar på forumet. Det var inte jag själv som råkade illa ut då,det var andra personer. En person som bär sig illa åt kan ju förstöra så mycket. Stämningen och tonen blir otrevlig och en del personer kan bli rejält sårade. På tex en arbetsplats så tar man ju tag i om någon är otrevlig och sårar människor, självklart tycker jag att man ska göra det här också. Jag vill inte höra till dem som står och tittar på när någon får stryk.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 09:09) *
Vad menar du? Vad har det för betydelse om det är som du säger ovan? Tycker du att avstängningar ska vara på livstid? Ska man inte kunna ges en ny chans efter ett tag? Varför har det betydelse för dig om en medlem haft ett annat nick förut och varit avstängd? Är det inte hur man uppför sig nu som har betydelse?

/många frågor/

Ett svar: Om vitavargen känner sig besvärad av mitt påstående så är det upp till honom att kontakta admin för att få rättelse.
Anma
CITAT (Solstorm @ 01-06-2010, 09:54) *
Jag tycker att det är rätt att "skvallra". Jag har inte gjort det den här gången men har tidigare anmält/visat på trådar om två olika dårar på forumet. Det var inte jag själv som råkade illa ut då,det var andra personer. En person som bär sig illa åt kan ju förstöra så mycket. Stämningen och tonen blir otrevlig och en del personer kan bli rejält sårade. På tex en arbetsplats så tar man ju tag i om någon är otrevlig och sårar människor, självklart tycker jag att man ska göra det här också. Jag vill inte höra till dem som står och tittar på när någon får stryk.

Håller med dig! Men själv har jag aldrig anmält, vad jag minns. Det är inte att skvallra när man anmäler. Sen är det ju som sagt upp till forumansvariga att bedöma vad som ska göras åt anmälningen.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 10:07) *
Ett svar: Om vitavargen känner sig besvärad av mitt påstående så är det upp till honom att kontakta admin för att få rättelse.

låter som en märklig omvänd bevisbörda...
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2010, 12:15) *
Inte jag som sagt, och skrivit. Jag har också skrivit att man bör hålla låg profil i början så att alla hinner bilda sig en uppfattning. I ett forum där man kan vara helt anonym ligger det i sakens natur att alla nykomlingar granskas noga, den som inte gör det är alldeles för naiv.

För naiv för vadå?
Så otroligt fånigt att få Mollys (eller vad det nu sign var) avstängd. En och annan knäppis mer eller mindre spelar väl ingen roll, det kan man faktiskt stå ut med. Tycker för övrigt att det finns lite för många "bröder och systrar duktig" eller "vänner av ordning" om man föredrar att kalla fenomenet så.
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 01-06-2010, 10:29) *
För naiv för vadå?
Så otroligt fånigt att få Mollys (eller vad det nu sign var) avstängd. En och annan knäppis mer eller mindre spelar väl ingen roll, det kan man faktiskt stå ut med. Tycker för övrigt att det finns lite för många "bröder och systrar duktig" eller "vänner av ordning" om man föredrar att kalla fenomenet så.
Gita

Skönt att få sällskap i gänget? laugh.gif Beträffande naivismen så gäller det väl mest om en nyreggad medlem med stor frenesi kastar sig mer eller mindre direkt in i bråktrådarna eller ställer till med bråk själv. Om någon frågar om ett ogräs och dess bekämpning orkar jag inte ens lyfta ett ögonlock det minsta.
*Stintan*

Det var väl inget svar på mina frågor. wink.gif Dom kan väl knappast ha varit svåra att förstå confused.gif
Upprepar:
1. Vad har det för betydelse om det är som du säger ovan? (Det du påstod i förra inlägget)
2. Tycker du att avstängningar ska vara på livstid?
3. Varför ska man inte kunna ges en ny chans efter ett tag? (om du svarat ja på fråga 2)
4. Varför har det betydelse för dig om en medlem haft ett annat nick förut och varit avstängd?
5. Är det inte hur man uppför sig nu som har betydelse?
herkules

nä det är det inte, lägg inte över din skit på honom!
hur fan orkar man bry sig? blink.gif du skulle prova med att skaffa dig ett liv istället för att sitta och anklaga folk för att vara troll!
Wilmaz
Hej!
Jag vet inte riktigt vad troll är i detta sammanhang, men om man har gjort ngt galet pga okunskap är det väl knappast ngn som tjäbblar över det?
Åsikten om bidrag eller icke bidrag kanske detta inte är rätt forum att diskutera i?
Det är ett känsligt ämne. Dessutom så kan odling vara räddningen för en del som tex är sjukskrivna av olika orsaker!
Alla vet ju att odling ger glädje, kraft och inspiration! Heja odlandet! Denna sajt ska väl ändå vara för glädjen i att odla?? Idéer, inspiration, lära sig mer, och uppmuntra varandra!!!???

Ha det bäst i sommarvädret alla!
*Stintan*
CITAT (Wilmaz @ 01-06-2010, 13:59) *
Hej!
Jag vet inte riktigt vad troll är i detta sammanhang, men om man har gjort ngt galet pga okunskap är det väl knappast ngn som tjäbblar över det?
Åsikten om bidrag eller icke bidrag kanske detta inte är rätt forum att diskutera i?
Det är ett känsligt ämne. Dessutom så kan odling vara räddningen för en del som tex är sjukskrivna av olika orsaker!
Alla vet ju att odling ger glädje, kraft och inspiration! Heja odlandet! Denna sajt ska väl ändå vara för glädjen i att odla?? Idéer, inspiration, lära sig mer, och uppmuntra varandra!!!???

Fast Allmänt forum> Småpratsavdelningen är ju till för att man ska kunna diskutera annat än just trädgårdsrelaterat. Var fick du "bidrag" ifrån?
Vill man bara prata odla så gör man det bäst i Trädgårdsavdelningen.
Välkommen till Odla!
Red Top
CITAT (Wilmaz @ 01-06-2010, 13:59) *
Hej!

Du är i Allmänt forum, underavdelning: Småprat, Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat!

Odling diskuterar vi framförallt i Trädgårdsforumet, med alla dess underavdelningar.

Som ny på forumet kanske du inte förstår vad vi pratar om, men om du läser tråden från början, kanske det klarnar.

Edit: Glömde citatet. wink.gif
Gossen Ruda
För de som inte varit med från början av forumet, eller för den delen tiden innan, kanske en förklaring vore på plats. Från första början fanns, "I begynnelsen var", det bara ett forum med trådad visning. Givetvis dök det upp annat än rena odlingsfrågor men inte så mycket, det visade dock att även inbitna odlare hade annat att prata om också. Sen när det nya forumet kom där man kunde dela upp det i olika delfora kom då den allmänna avdelningen med underavdelningar som småprat. Det var bra för då hölls odlaavdelningarna rena från sånt. Tyvärr har det sen urartat och småprat har blivit en tummelplats för diverse tyckare och tjatare som knappt kan stava till odla och än mindre vet betydelsen av ordet. För att inte tala om div forumtroll. Jag hade nog funderat på att strama upp det hela men det är inte jag som bestämmer här, jag bara utnyttjar min rätt att framföra min mening. (Jag tror jag vet vilka som kommer att opponera sig nu biggrin.gif )
andersen
Ja jag har svårt med stavningen. men du har rätt det borde stramas upp det hela.
vitavargen
CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 20:24) *
Bra att denna tråd skapades. Får se hur många som tycker jag är ett troll nu.

Det är bara Gubben Ruda som kallat dig för troll. Han får förklara varför han håller på med det brutala(att kalla andra för troll och leta i deras nick).

Det är väldigt få som följer hans sjuka misstänksamma tankar. De flesta i denna tråd har yttrat sin sympati för dig som en medlem (som Ruda vill lägga under sina smutsiga fötter).

( Det sägs att de som leker polis har inte fått komma in i utbildningen pg av diverse hinder. Det är kanske därför han leker kommissarie)
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 16:18) *
För de som inte varit med från början av forumet, eller för den delen tiden innan, kanske en förklaring vore på plats. Från första början fanns, "I begynnelsen var", det bara ett forum med trådad visning. Givetvis dök det upp annat än rena odlingsfrågor men inte så mycket, det visade dock att även inbitna odlare hade annat att prata om också. Sen när det nya forumet kom där man kunde dela upp det i olika delfora kom då den allmänna avdelningen med underavdelningar som småprat. Det var bra för då hölls odlaavdelningarna rena från sånt. Tyvärr har det sen urartat och småprat har blivit en tummelplats för diverse tyckare och tjatare som knappt kan stava till odla och än mindre vet betydelsen av ordet. För att inte tala om div forumtroll. Jag hade nog funderat på att strama upp det hela men det är inte jag som bestämmer här, jag bara utnyttjar min rätt att framföra min mening. (Jag tror jag vet vilka som kommer att opponera sig nu biggrin.gif )

Men om medlemars odlingsintresse och odlingskunskaper kan du uppenbarligen uttala dig thumbdown.gif

Du låter som en gammal gisten gubbe som inte vill acceptera att tiden går utan vill att allt ska stanna vid just det som "I begynnelsen var". Det du skriver är ganska oförskämt mot medlemar som tillkommit på senare år. angry.gif
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 17:08) *
Men om medlemars odlingsintresse och odlingskunskaper kan du uppenbarligen uttala dig thumbdown.gif

Du låter som en gammal gisten gubbe som inte vill acceptera att tiden går utan vill att allt ska stanna vid just det som "I begynnelsen var". Det du skriver är ganska oförskämt mot medlemar som tillkommit på senare år. angry.gif

Där kom en av de påtänkta opponenterna. rotfl.gif Det finns en del som inte kan se ett klaver utan att tvångsmässigt försöka trampa i det. Jag är tyvärr inte oförskämd utan ärlig. Det heter Odlas forum vilket gått spårlöst förbi hos en del. Småprat är till för att odlaiternas andra intressen skall kunna ventileras, inte för att kreti och pleti skall kunna spy ur sig gallan här. Det finns flashback och andra liknande fora för dem, fast förmodligen kommer de snabbt att åka ut med öronen först om det finns moderatorer där. Jag anser fortfarande att man borde vara aktiv i de specifika odlingsavdelningarna för att få skriva här.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 17:25) *
Där kom en av de påtänkta opponenterna. rotfl.gif Det finns en del som inte kan se ett klaver utan att tvångsmässigt försöka trampa i det. Jag är tyvärr inte oförskämd utan ärlig. Det heter Odlas forum vilket gått spårlöst förbi hos en del. Småprat är till för att odlaiternas andra intressen skall kunna ventileras, inte för att kreti och pleti skall kunna spy ur sig gallan här. Det finns flashback och andra liknande fora för dem, fast förmodligen kommer de snabbt att åka ut med öronen först om det finns moderatorer där. Jag anser fortfarande att man borde vara aktiv i de specifika odlingsavdelningarna för att få skriva här.

Hur aktiv då? Och vem ska avgöra det?

Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 01-06-2010, 17:28) *
Hur aktiv då? Och vem ska avgöra det?

Göran och/eller Ingemar exempelvis. Man kanske kan lägga in ett loggprogram, finns redan förresten, som talar om hur aktiv man är i de andra avdelningarna. Utpekade personer kan då kontrolleras om vad och hur de skriver för att sen uppmanas att visa odlatakter eller pysa iväg.

På tal om troll så kan alla se hur hur vitatrollet rahmat förgäves försöker dra igång ett bråk strax ovan genom att plocka fram ett gammalt inlägg och sen vara oförskämd. Det är så forumtrollen jobbar.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon