Full version: Troll på odla?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 17:36) *
Göran och/eller Ingemar exempelvis. Man kanske kan lägga in ett loggprogram, finns redan förresten, som talar om hur aktiv man är i de andra avdelningarna. Utpekade personer kan då kontrolleras om vad och hur de skriver för att sen uppmanas att visa odlatakter eller pysa iväg.

På tal om troll så kan alla se hur hur vitatrollet rahmat förgäves försöker dra igång ett bråk strax ovan genom att plocka fram ett gammalt inlägg och sen vara oförskämd. Det är så forumtrollen jobbar.

snart kommer jag försöka sätta dit dig för förtal bara så du vet det!
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 17:25) *
Där kom en av de påtänkta opponenterna. rotfl.gif Det finns en del som inte kan se ett klaver utan att tvångsmässigt försöka trampa i det. Jag är tyvärr inte oförskämd utan ärlig. Det heter Odlas forum vilket gått spårlöst förbi hos en del. Småprat är till för att odlaiternas andra intressen skall kunna ventileras, inte för att kreti och pleti skall kunna spy ur sig gallan här. Det finns flashback och andra liknande fora för dem, fast förmodligen kommer de snabbt att åka ut med öronen först om det finns moderatorer där. Jag anser fortfarande att man borde vara aktiv i de specifika odlingsavdelningarna för att få skriva här.

Nu får du baske mig förklara dig. På vilket sätt skulle jag vara "en av de påtänkta opponenterna"?
Aqvakul
thumbdown.gif Rudans hånfulla debattstil är verkligen inte trevlig!
*Stintan*
Göran och/eller Ingemar exempelvis. Man kanske kan lägga in ett loggprogram, finns redan förresten, som talar om hur aktiv man är i de andra avdelningarna. Utpekade personer kan då kontrolleras om vad och hur de skriver för att sen uppmanas att visa odlatakter eller pysa iväg.

På tal om troll så kan alla se hur hur vitatrollet rahmat förgäves försöker dra igång ett bråk strax ovan genom att plocka fram ett gammalt inlägg och sen vara oförskämd. Det är så forumtrollen jobbar.

Du är bara för mycket ibland
Rihane

Tänk ett steg till. Den som bara vill tjafsa tar helt enkelt och skriver på odla avdelningen också
Gossen Ruda
Mycket nu
CITAT (herkules @ 01-06-2010, 17:42) *
snart kommer jag försöka sätta dit dig för förtal bara så du vet det!

Hur så, jag har inte förtalat dig? Det är bara den förtalade som kan försöka "sätta dit" mig och vitatrollet passar sig nog. Fö så kom här huvudopponent 2. biggrin.gif

CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 17:53) *
Nu får du baske mig förklara dig. På vilket sätt skulle jag vara "en av de påtänkta opponenterna"?

Du är mycket snabb på att tala om vad du tänker och vill gärna bestämma, mer än mig.

CITAT (Aqvakul @ 01-06-2010, 17:56) *
thumbdown.gif Rudans hånfulla debattstil är verkligen inte trevlig!

Inte hånfull, bara rak på sak men det kanske inte passar dig?

CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 17:57) *
Du är bara för mycket ibland

?????????

CITAT (Rihane @ 01-06-2010, 18:16) *
Tänk ett steg till. Den som bara vill tjafsa tar helt enkelt och skriver på odla avdelningen också

Det är en risk man får ta men det går snart att se om inläggen bara är ett spel för galleriet.
vitavargen
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 18:30) *
................................................................................
................................................................................
....................................................................

Istället för all tjafs, försök och ge en förklaring till varför kallade du Abbe för troll.

Fattar du inte att det är andras värdigheter du leker med?

Finns det ingen sandlåda i din närhet så att du kan leka av dig dina kommissarieleker där?

Väx upp och tänk på att det du kallar för "trolljägare" är inget annat är tramp på andras värdigheter.

Sorgligt att du inte fattar!
Rihane
Det är en risk man får ta men det går snart att se om inläggen bara är ett spel för galleriet.

Om du tror att dom som tjänar pengar på att driva odla ens funderar i dom riktningarna får du gärna tala om det.

Edit fick med två ord för mycket i citat som jag inte ville citera
*Stintan*
Du är mycket snabb på att tala om vad du tänker och vill gärna bestämma, mer än mig.

?????????

Vad är det för fel med att tala om vad man tänker? Att jag gärna vill bestämma har du fått om bakfoten, du kan vara lugn du sitter säkert på din tron. Att ha åsikter om saker och ting är inte detsamma som att vilja bestämma. Jag har aldrig stuckit under stol med att jag tycker det är kul att diskutera/debattera dock.

Att du skriver en massa ????? som svar på mitt inlägg tyder på väldigt dålig självinsikt. Ibland går du helt enkelt för långt med dina förtal.
Gossen Ruda
CITAT (Rihane @ 01-06-2010, 18:38) *
Om du tror att dom som tjänar pengar på att driva odla ens funderar i dom riktningarna får du gärna tala om det.

Jag tror inget i den frågan, redovisar bara vad jag tycker och tänker. Jag tror dock att denna tråden läses av admin.

CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 18:50) *
Att du skriver en massa ????? som svar på mitt inlägg tyder på väldigt dålig självinsikt. Ibland går du helt enkelt för långt med dina förtal.

Ditt inlägg var nog inte det mest lysande, jag förstår helt enkelt inte vad du menar. Förtal? Av vem?
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 19:03) *
Ditt inlägg var nog inte det mest lysande, jag förstår helt enkelt inte vad du menar. Förtal? Av vem?

Vitavargen är bara ett exempel.
Rihane
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 19:01) *
Jag tror inget i den frågan, redovisar bara vad jag tycker och tänker. Jag tror dock att denna tråden läses av admin.

Men du skrev
CITAT
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 18:30)

Det är en risk som admin tar inte du.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 19:11) *
Vitavargen är bara ett exempel.

Om du tar på dig glasögonen och noga läser vv:s inlägg från kl 17:05 så kanske du fattar vem som förtalar vem.

CITAT (Rihane @ 01-06-2010, 19:20) *
Men du skrev
Det är en risk som admin tar inte du.

Ja? Givetvis tar jag inga risker, jag är bara en användare. "Man" är inte lika med "jag".

Nu har jag dock inte tid med mer tjafs, ett antal steklar väntar på montering.
Rihane
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 20:11) *
Nu har jag dock inte tid med mer tjafs, ett antal steklar väntar på montering.

Kanske bäst så.
Meriona
Nu hoppade jag över en hel del tjafsiga inlägg, men undrar litegrann om det är fler som tycker att man måste vara aktiv i odlingstrådarna för att få skriva i småprat? Jag odlar på min nivå (balkong/inne), men har inte så mycket att dryfta vad gäller odling i experttrådarna, jag har helt enkelt inte den kunskapen, och ibland inte heller intresset. Men jag läser en del, och tycker att det är intressant. Det finns ju exempelvis ingen anledning för mig att kommentera en mördarsnigeltråd direkt, det kravlar inte så många här hos mig... sweatingbullets.gif Som tur är!
Aqvakul
Nej Meriona, jag tycker inte att man ska ställa såna krav.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 20:11) *
Om du tar på dig glasögonen och noga läser vv:s inlägg från kl 17:05 så kanske du fattar vem som förtalar vem.

Men jag fattar inte varför du har behov av att ge igen när det gäller vv. Själv har jag för länge sen i stort sett lagt ner bemötande av den personens inlägg eftersom allt man säger i stort sett missuppfattas och förvrängs. Det känns som om ni förföljer varandra
och bara tjatar om hur förfördelade ni blir av varandra. Den som är klokast lägger ner först och jag skulle bli glad om det var du. Jag vet att du inte bryr dig om vad jag tycker men jag skriver det ändå. smile.gif
Motti
Jag tänkte väl närmast på Stintan att man inte ska ta åt sig om någon hoppar på en det är bara och skita i det och ignorera det.Klart man har rätt att tycka och tänka vad man vill men att bli förbannad på andra för att inte de tycker som "jag" ja det fungerar ju inte och då blir det konflikter,ibland får man vara lite ödmjuk och förstå att inte alla har samma åsikt och att det inte går att pracka på alla andra just sin åsikt.Japp så tänkte jag shy.gif
Meriona
Nej åsikter måste man såklart få ha olika (även om det svider ibland), men jag måste erkänna att jag har svårt för när man inte känner till det grundläggande med moral och etik, alltså hur man uppför sig mot andra människor. Det kanske är därför man trollvarnar i onödan ibland, fast det är bara en gissning?

Motti
Finns alltid människor som vill mucka gräl eller blir förbanade när man inte håller med dom,men man kan ju faktiskt välja att dra sig ur och inte gå i gensvar om man inte gillar läget.Själv drar jag mig ur när jag tycker diskutionen urartar och den blir barnslig eller går till personatacker sådant gillar inte jag alls.I övrigt tycker jag övervägande av Odliaterna är trevliga och sansade och väldigt roliga blomma.gif
Meriona
Jaaa, det skriver jag under på, Odlaiter-i-gemen är fantastiska människor!
Motti
Absolut !och det är dom som håller nivån här,jag gillar det här forumet skarpt och det finns alltid en axel att gråta ut på när det är motigt och mycket empati från många här det ska vi inte glömma bort.sen är det ju ingen garanti att man blir älskad av alla här men så är det ju här i livet man kan inte vara älskad och omtyckt av alla efter som vi alla är så olika kompiskram.gif
netha

Pysa iväg ... ja herreminje ... då skulle jag redan ha pyst ... eller hur!?
Men det tänker jag inte göra. :-)

Varken du eller forumägarna har något att göra med i vilka avdelningar jag/vi läser eller skriver ...
det är just av den anledningen som vi är så många som numera loggar in anonymt (tack för den möjligheten ) ...
Vi slipper nu kontrollberoende människors snokande av vad vi gör och var vi är och läser och hur ofta/länge vi är inloggade osv

Förr skrev också jag i trädgårdstrådar ... kunde till o med ge en del råd som tack för alla jag fått...
men här finns så många duktiga/experter så jag håller mig till att läsa och lägga på minnet så mycket som möjligt. :-)
Kan du tänka dig att jag av en del (bland släkt/vänner o bekanta ... kallas för odlarexperten ... hon kan allt ...

Det har jag forumets deltagare att tacka för ... och inte bara det ... jag är också lite av "expert" på fåglar numera ... nu heter de inte bara småfåglar, sjöfåglar, skator och kråkor.

Har också lärt mig en del av dig ... om steklar o andra småkryp ssom jag förr bara tyckte var otäcka.

Gossen Ruda
Ett snabbt inlägg innan jag har en träff med kudden. Nej, Stintan. Jag går inte i polemik med vv, bemöter inte påhoppen men kan peka på dessa. Beträffande att utestänga icke-odlare så var det inte så att man automatiskt skulle åka ut utan när en utpekning skulle komma fick admin kolla upp saken. Visade det sig att det var en trevlig prick får vederbörande givetvis vara kvar. Det finns dock ett par här som aldrig skriver i trädgårdsdelen och dessutom är ohyfsade.

Netha, "Varken du eller forumägarna har något att göra med i vilka avdelningar jag/vi läser eller skriver ...", rätt så långt att jag inte har ett dyft med saken att göra men det gäller inte forumägarna. Detta forum är ingen del av vår svenska öppenhet. När som helst kan admin slänga ut vem som helst, stänga avdelningar eller rent av stänga ner alltihopa. Vi är här på deras premisser och kan egentligen inte ställa några som helst krav. Fast jag tror dock att inget av detta kommer att hända. Nog om detta, godnatt.
*Stintan*
CITAT (Motti @ 01-06-2010, 21:52) *
Jag tänkte väl närmast på Stintan att man inte ska ta åt sig om någon hoppar på en det är bara och skita i det och ignorera det.Klart man har rätt att tycka och tänka vad man vill men att bli förbannad på andra för att inte de tycker som "jag" ja det fungerar ju inte och då blir det konflikter,ibland får man vara lite ödmjuk och förstå att inte alla har samma åsikt och att det inte går att pracka på alla andra just sin åsikt.Japp så tänkte jag shy.gif

Jag vet inte om jag tar åt mig speciellt mycket av påhopp. Det beror nog lite på varifrån det kommer. Sen är det nog så för de flesta att det är lättare att se bristerna hos andra än sig själv. Dock har jag inte för vana att uttrycka åsikter om andra som jag knappt diskuterat med.
netha
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 22:46) *
Ett snabbt inlägg innan jag har en träff med kudden. Nej, Stintan. Jag går inte i polemik med vv, bemöter inte påhoppen men kan peka på dessa. Beträffande att utestänga icke-odlare så var det inte så att man automatiskt skulle åka ut utan när en utpekning skulle komma fick admin kolla upp saken. Visade det sig att det var en trevlig prick får vederbörande givetvis vara kvar. Det finns dock ett par här som aldrig skriver i trädgårdsdelen och dessutom är ohyfsade.

Netha, "Varken du eller forumägarna har något att göra med i vilka avdelningar jag/vi läser eller skriver ...", rätt så långt att jag inte har ett dyft med saken att göra men det gäller inte forumägarna. Detta forum är ingen del av vår svenska öppenhet. När som helst kan admin slänga ut vem som helst, stänga avdelningar eller rent av stänga ner alltihopa. Vi är här på deras premisser och kan egentligen inte ställa några som helst krav. Fast jag tror dock att inget av detta kommer att hända. Nog om detta, godnatt.

Där har du nog lite fel ... vi är inte här enbart på deras premisser ... de ville ju ha synpunkter av oss medlemmar ang forumets utformning/avdelningar mm.
Visst kan vi ställa krav ... forumet lever i o med att vi är här ... annars skulle de tappa sin inkomst.
Vem tror du skulle vilja sälja reklam på ett forum som saknar medlemmar?
Reklamen brukar vara stor del av forums inkomster och Odla.nu är knappast något undantag.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 22:46) *

Jamen det är ju just detta pekande på inlägg jag menar. Jag vet inga andra än du och vv som håller på och pekar på gamla inlägg.

Vem ska vara utpekare och sitta och rota i folks profiler för att kolla i vilka avdelningar dom skrivit? Varför har du intresse av om folk skriver i trädgårdsavdelningen. Man kanske får svar på sina frågor bara genom att läsa. Varför skulle det vara mer legitimt att vara medlem om man skriver mycket än om man läser mycket i trädgårdsavdelningen?
Motti
trodde alla visste att "Gossen Ruda "gillar och busa runt med oss,inte stör han mig ett dugg.
*Stintan*
Tror inte alls att han busar runt när det gäller detta och en del andra saker. Han stör inte mig heller.
Motti
Gossen Ruda gillar att provosera flirting.gif och då kommer det sämsta fram hos en del och det vet han !han är inte dum Gossen flirting.gif
Berith
CITAT (Motti @ 02-06-2010, 00:51) *
Gossen Ruda gillar att provosera flirting.gif och då kommer det sämsta fram hos en del och det vet han !han är inte dum Gossen flirting.gif

Det är precis ett sånt inlägg - och kanske också åsikt? - som kan sätta igång bråk. Jag har nog aldrig sett ett enda inlägg där Ruda försöker provocera...! g.gif Om du och andra läser Rudas inlägg som provocerande så förstår jag om det sätter igång bråken.

Eller så får du, eller nån annan såklart, helt enkelt visa mej ett provocerande inlägg. yes.gif
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 16:18) *
Tyvärr har det sen urartat och småprat har blivit en tummelplats för diverse tyckare och tjatare som knappt kan stava till odla och än mindre vet betydelsen av ordet. För att inte tala om div forumtroll. Jag hade nog funderat på att strama upp det hela men det är inte jag som bestämmer här, jag bara utnyttjar min rätt att framföra min mening. (Jag tror jag vet vilka som kommer att opponera sig nu biggrin.gif )

Urartat? Är det inte just mening med "småprat" att det skall vara en tummelplats för tyckande som inte har med odling att göra?
Varför i all världen lägger du energi på funderingar om uppstramning, är det inte betydligt enklare att du håller dig till enbart trådgårdsavdelningarna om du nu tycker att allmänt tyckande är likställt med att något urartat.
Gita
herkules
Hur så, jag har inte förtalat dig? Det är bara den förtalade som kan försöka "sätta dit" mig och vitatrollet passar sig nog. Fö så kom här huvudopponent 2. biggrin.gif

tro inte att du klarar dig ur den här smeten du fastnat i nu med en smajlgubbe.
du sitter och rapar samma gamla skåpmat hela tiden, upp till bevis istället. eftersom detta verkar vara något som endast stör dig (och kanske berith som gärna snokar runt bland medlemmar och inlägg) så vill jag (och fler med mig) veta exakt vad du är ute efter och vad det är som ger dig rätten att agera som någon jäkla slags forumsnut.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 17:25) *
. Det heter Odlas forum vilket gått spårlöst förbi hos en del. Småprat är till för att odlaiternas andra intressen skall kunna ventileras, inte för att kreti och pleti skall kunna spy ur sig gallan här.

Nä vet du vad, nu tycker jag att du "urartat" fullständigt. Och vilka är det du så föraktfullt kallar "kreti och pleti", gissar att jag räknas dit, men det är helt OK, för "kreti och pleti" är trots allt betydligt roligare och intressantare än gamla sura, inskränkta, förutsägbara och enkelspåriga gubbar.
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 02-06-2010, 08:44) *
Urartat? Är det inte just mening med "småprat" att det skall vara en tummelplats för tyckande som inte har med odling att göra?
Varför i all världen lägger du energi på funderingar om uppstramning, är det inte betydligt enklare att du håller dig till enbart trådgårdsavdelningarna om du nu tycker att allmänt tyckande är likställt med att något urartat.
Gita

Givetvis skall man få slänga käft här men frågan jag ställer mig är om vem som helst skall kunna regga sig här bara för att skriva i småprat. Det var nog inte så det var tänkt från början. Något större problem tycker jag dock inte att det är, jag är dock trött på alla personangrepp här.

Beträffande föregående olika inlägg så anser jag att jag inte medvetet provocerar men däremot är jag ofta rak på sak. Tycker jag att någon skriver rena trollinlägg så tvekar jag inte en sekund att skriva vad jag anser, take it or leave it. Själv så skriver jag inget sånt, man jag erkänner att jag kan retas lite. Jag drar dock inte upp urgamla inlägg bara för att skapa bråk som vv håller på med. Jag snokar inte heller i olika nick som påstås men däremot reagerar jag starkt när någon har dubbla nick eller reggar sig igen efter avstängning. Har man väl blivit avstängd här har man så kraftigt brutit mot reglerna att det är bäst att dra vidare.
Gita
CITAT (Meriona @ 01-06-2010, 21:36) *
Nu hoppade jag över en hel del tjafsiga inlägg, men undrar litegrann om det är fler som tycker att man måste vara aktiv i odlingstrådarna för att få skriva i småprat? Jag odlar på min nivå (balkong/inne), men har inte så mycket att dryfta vad gäller odling i experttrådarna, jag har helt enkelt inte den kunskapen, och ibland inte heller intresset. Men jag läser en del, och tycker att det är intressant. Det finns ju exempelvis ingen anledning för mig att kommentera en mördarsnigeltråd direkt, det kravlar inte så många här hos mig... sweatingbullets.gif Som tur är!

Självklart så skriver du och alla andra om vad ni vill i vilken avdelning som helst!
Personligen tycker jag väl att det är lite onödigt att ta upp ej trädgårdsrelaterade ämnen i trädgårsavdelningarna när småpratsavdelningen nu finns, men skulle något ämne någon gång hamna fel så är det inte hela världen.
Om nu detta retar gallfeber på en och annan som tycker sig ha rätten/skulle vilja att styra forumet så är det deras problem, ingen annans.
Gita
Berith
CITAT (herkules @ 02-06-2010, 08:50) *
--- (och kanske berith som gärna snokar runt bland medlemmar och inlägg) ---

Tack!

För mej är det nåt helt naturligt att läsa gamla inlägg. Antar iaf att du menar gamla inlägg. Eller menar du att man inte ska läsa inlägg öht för då räknas det som att man snokar...? Nej, jag tar det som att du menar gamla inlägg! Självklart läser jag också gamla inlägg. Finns en massa godis där.
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 02-06-2010, 09:07) *
Självklart så skriver du och alla andra om vad ni vill i vilken avdelning som helst!
Personligen tycker jag väl att det är lite onödigt att ta upp ej trädgårdsrelaterade ämnen i trädgårsavdelningarna när småpratsavdelningen nu finns, men skulle något ämne någon gång hamna fel så är det inte hela världen.
Om nu detta retar gallfeber på en och annan som tycker sig ha rätten/skulle vilja att styra forumet så är det deras problem, ingen annans.
Gita

Tack för passningen. biggrin.gif För du menar väl mig även om jag inte riktigt känner igen mig. Gallfeber är för starkt men du kanske överdrev avsiktligt? Jag tycker dock att de värsta bråken startas av nick som aldrig eller nästan aldrig är aktiva utanför småprat.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2010, 10:01) *
Tack för passningen. biggrin.gif För du menar väl mig även om jag inte riktigt känner igen mig. Gallfeber är för starkt men du kanske överdrev avsiktligt? Jag tycker dock att de värsta bråken startas av nick som aldrig eller nästan aldrig är aktiva utanför småprat.

Hur kan du veta om någon aldrig eller nästan aldrig är aktiv utanför småprat om du inte rotar i profilerna vilket du påstår att du inte gör? Är man bara aktiv om man skriver?
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 02-06-2010, 10:30) *
Hur kan du veta om någon aldrig eller nästan aldrig är aktiv utanför småprat om du inte rotar i profilerna vilket du påstår att du inte gör? Är man bara aktiv om man skriver?

Jag "rotar" aldrig i profilerna även om jag ibland ser vad som där står skrivet. Fö är det sällsynt att de som skapar bråken skrivit något där. Beträffande aktiviteten så noterar man ganska snart vilka som skriver var och vad, dvs om något speciellt nick dyker upp eller inte. Det går ju inte att hålla reda på vad alla gör och vad, inte med mitt teflonminne iaf. Det är dock vissa nick som ändå lyckas fastna.
Solstorm
Angående att rota i profiler. Förr gick jag in och tittade på profiler ibland men vågar inte längre. Har förstått att en del tycker att det på något sätt skulle vara misstänkt beteende om man gör det. Fast de finns väl där egentligen för att man ska kunna titta. Varför skulle det alls finnas profiler om man inte får titta på dem? Eller får bara vissa personer titta och bara ibland.

När är det rumsrent att titta på profiler och när är det inte? Vad finns det för oskrivna regler kring det?
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2010, 10:37) *
Jag "rotar" aldrig i profilerna även om jag ibland ser vad som där står skrivet. Fö är det sällsynt att de som skapar bråken skrivit något där. Beträffande aktiviteten så noterar man ganska snart vilka som skriver var och vad, dvs om något speciellt nick dyker upp eller inte. Det går ju inte att hålla reda på vad alla gör och vad, inte med mitt teflonminne iaf. Det är dock vissa nick som ändå lyckas fastna.

Men jag fattar inte varför du bryr dig om ifall folk skriver i trädgårdsavdelningen eller inte. Det är ju att ifrågasätta andras syfte med närvaron och det är väl ändå väldigt sällan det finns anledning till det. De gånger någon är här enbart för att bråka och provocera så är det ju så uppenbart för alla så det behöver inte ens ifrågasättas.
herkules
CITAT (Solstorm @ 02-06-2010, 10:43) *
Angående att rota i profiler. Förr gick jag in och tittade på profiler ibland men vågar inte längre. Har förstått att en del tycker att det på något sätt skulle vara misstänkt beteende om man gör det. Fast de finns väl där egentligen för att man ska kunna titta. Varför skulle det alls finnas profiler om man inte får titta på dem? Eller får bara vissa personer titta och bara ibland.
När är det rumsrent att titta på profiler och när är det inte? Vad finns det för oskrivna regler kring det?

jag tycker att man kan titta i folks profiler, det är roligt att se var folk bor, läsa lite mer om personen. men att kolla folks profiler för att rota fram eventuellt skit, se vad (och var!) för inlägg de skriver och sen kasta det i ansiktet på dem går fett bort.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 02-06-2010, 10:56) *
Men jag fattar inte varför du bryr dig om ifall folk skriver i trädgårdsavdelningen eller inte. Det är ju att ifrågasätta andras syfte med närvaron och det är väl ändå väldigt sällan det finns anledning till det. De gånger någon är här enbart för att bråka och provocera så är det ju så uppenbart för alla så det behöver inte ens ifrågasättas.

Jag tycker du överreagerar. Jag gör inte som du beskriver men jag vet inte hur jag skall övertyga dig så jag avstår.
Berith
CITAT (herkules @ 02-06-2010, 11:05) *
jag tycker att man kan titta i folks profiler, det är roligt att se var folk bor, läsa lite mer om personen. men att kolla folks profiler för att rota fram eventuellt skit, se vad (och var!) för inlägg de skriver och sen kasta det i ansiktet på dem går fett bort.

Du skrev ju förut att jag snokar runt bland medlemmar - menar du att jag läser profiler på annat sätt än du gör? Jag kollar/läser/tittar också i profilerna av samma anledning som du. För att se var dom bor tex, om det är en hon eller han om det inte framgår av nicket. Men hur sjutton gör man för att rota fram eventuell skit ur en profil??
*Stintan*
CITAT (Solstorm @ 02-06-2010, 10:43) *

Jag tycker visst att det är OK och inte misstänkt att titta i folks profiler, men gör man det för att hålla koll på andras aktiviteter för att använda det emot dom då rotar man och det tycker jag inte är OK. Folk som rotar gör det för att hitta sånt dom tycker är negativt. Man märker vilka som rotar på hur dom ibland skriver. Ibland verkar det rena förföljelsen.

För en tid sedan blev en medlem påhoppad och ifrågasatt för att h*n hade som rutin att varje morgon när h*n loggade in kolla vilka som fyllde år det första h*n gjorde. Personen blev så hårt åtgången så jag tror h*n inte är kvar. Personen utmärkte sig inte i övrigt på något speciellt sätt. Hur kommer man ens på idén att hålla sån koll på vad andra gör på forumet?

Loggar du in som anonym så syns det inte att du varit inne och kollat i profiler m.m. och det är inte konstigt att så många använder sig av den funktionen. Jag har själv gjort det länge men det är synd att man ska behöva.
skogstroll
jag tycker det är lite skumt med de som kollar vilka som är gäster och vilka det är, vilka de varit tidigare osv. Då har man inte mycket att göra...
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2010, 11:09) *
Jag tycker du överreagerar. Jag gör inte som du beskriver men jag vet inte hur jag skall övertyga dig så jag avstår.

Ja det får du väl tycka då. Du behöver inte övertyga mig på annat sätt än att sluta se vissa medlemar som mindre värda att vara här, om det inte är fråga om uppenbara troll, vilket inte är varken din eller min sak att avgöra utan att lämna till Admin för eventuell åtgärd. Tror knappast att jag är ensam om den åsikten.
herkules
CITAT (Berith @ 02-06-2010, 11:19) *
Du skrev ju förut att jag snokar runt bland medlemmar - menar du att jag läser profiler på annat sätt än du gör? Jag kollar/läser/tittar också i profilerna av samma anledning som du. För att se var dom bor tex, om det är en hon eller han om det inte framgår av nicket. Men hur sjutton gör man för att rota fram eventuell skit ur en profil??

du har lite mer koll på folket här än vad jag har, jag vet dessutom ingen som drar fram gamla skitinlägg och kastar i ansiktet på folk som du gör. hur du läser profiler vet inte jag, men stenkoll har du.
Gossen Ruda
Så, nu har jag varit inne och rotat på Stintans profil. Inte för att det gav så mycket, inte ens så mycket att Expressen eller Aftonbladet skulle kunna fixa en artikel av det. Det är väl så det ser ut hos de flesta. Möjligen då att trots mängder av inlägg i olika trådar så har hon bara startat två trådar i år. biggrin.gif Fast det ser lite skumt ut med att någon har kollat före mig men det framgår inte vem. Nån som sparkats ut senare kanske?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon