Full version: Troll på odla?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Berith
CITAT (skogstroll @ 02-06-2010, 11:37) *
jag tycker det är lite skumt med de som kollar vilka som är gäster och vilka det är, vilka de varit tidigare osv. Då har man inte mycket att göra...

Men det är väl inte skumt? Om jag plötsligt en dag ser att du står som gäst så skulle jag undra massor varför! Att jag inte undrade över varför Matte nånting stod som gäst var kanske inte så konstigt - förstod ju att h*n skrev inlägg som många tyckte var konstiga - däremot vem som fixade till det.

Så om jag plötsligt står som gäst en dag när jag loggar in så vill jag också veta vems förtjänst det är! wink.gif

CITAT (herkules @ 02-06-2010, 12:20) *
du har lite mer koll på folket här än vad jag har, jag vet dessutom ingen som drar fram gamla skitinlägg och kastar i ansiktet på folk som du gör. hur du läser profiler vet inte jag, men stenkoll har du.

Hallelåjahäralltså....! biggrin.gif Vilka inlägg har jag kastat i vilka ansikten? Stenkoll vet jag inte heller, vore också kul med exempel.

Tänkte kolla lite hos dej men nu tänker jag låta bli istället! naughty.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2010, 12:23) *
Så, nu har jag varit inne och rotat på Stintans profil. Inte för att det gav så mycket, inte ens så mycket att Expressen eller Aftonbladet skulle kunna fixa en artikel av det. Det är väl så det ser ut hos de flesta. Möjligen då att trots mängder av inlägg i olika trådar så har hon bara startat två trådar i år. biggrin.gif Fast det ser lite skumt ut med att någon har kollat före mig men det framgår inte vem. Nån som sparkats ut senare kanske?

Att du ens ids kommentera på vilket sätt jag skrivit giggle.gif Varför tycker du att det är så intressant så att du skriver ett inlägg om det? Är det någon jävla tävling? Men det var ju ett bra exempel på hur det kan se ut när folk rotar för det var kanske det du ville visa. g.gif

Tacka sjutton att man inte vill ha så mycket info i profilen. Det finns en anledning för mig men den tänker jag inte skriva folk på näsan.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 02-06-2010, 12:29) *
Men det är väl inte skumt? Om jag plötsligt en dag ser att du står som gäst så skulle jag undra massor varför! Att jag inte undrade över varför Matte nånting stod som gäst var kanske inte så konstigt - förstod ju att h*n skrev inlägg som många tyckte var konstiga - däremot vem som fixade till det.

Så om jag plötsligt står som gäst en dag när jag loggar in så vill jag också veta vems förtjänst det är! wink.gif

Hallelåjahäralltså....! biggrin.gif Vilka inlägg har jag kastat i vilka ansikten? Stenkoll vet jag inte heller, vore också kul med exempel.

Tänkte kolla lite hos dej men nu tänker jag låta bli istället! naughty.gif

Berith, det är alltid Göran eller Ingemar som beslutar om någon ska stängas av. Du vet också att dom inte gör det i första taget. Dom kan faktiskt själva upptäcka grava övertramp så ta inte för givet att det måste vara någon medlem som anmält något.

Blir du avstängd så antar jag att du får veta anledningen också. Det måste väl vara viktigare än vem som eventuellt bett Admin kolla upp.
Meriona
Jag blev nyfiken och var tvungen att kolla lite profiler... :blush:Inte av illvilja alltså. Jag tyckte Beriths profil var jättegullig , en dansande Spindelman... wub.gif Kollar iochförsig ofta profiler av den anledningen att jag blandar ihop folk (var i landet de bor osv) som har liknande namn eller avatarer, och då kan man förhoppningsvis få en ledtråd om man går in och kikar. Jag tar inte illa upp om folk går in på min, det är bara trevligt.
Hur kan man se vem en gäst är menar ni, en gäst är väl alltid bara en gäst, dvs helt anonym? blink.gif
Gossen Ruda
Men snälla Stintan, fattar du inte att jag gick in och tittade på din profil bara för att du skrev att jag snokar? laugh.gif Annars hade jag inte haft en tanke ditåt. Jag kollar bara profiler när jag får en anledning. Personer som verkar trevliga eller otrevliga t.ex.
skogstroll
CITAT (Berith @ 02-06-2010, 12:29) *

jag kan inte hålla med om det, för när jag sitter på bussen och läser odla-forum och inte orkar pillra med telefonen och logga in (det tar en stund att blippa in lösen mm), då blir jag nog gäst. Man behöver nog inte vara ful för det. Varför skulle jag bry mig om du står som gäst???

CITAT (Meriona @ 02-06-2010, 13:56) *
Hur kan man se vem en gäst är menar ni, en gäst är väl alltid bara en gäst, dvs helt anonym? blink.gif

trodde jag med... men jag har ju inte lagt ner så mycket jobb på att leta rätt på folk heller wink.gif
Gossen Ruda
Berith menar väl att när en medlem blir avstängd står denne som gäst, både i tidigare inlägg och på profilen. Vederbörande kan ju givetvis också gå in och läsa precis så mycket som ickereggade besökare kan. VEM som är här inne som gäst går dock inte att se. Möjligen kan admin plocka fram IP-numret.
Meriona
Ok, det var ju bra förklarat! thanks.gif Det känns bra att en gäst är anonym så länge han eller hon vill vara det. bravo.gif
skogstroll
då förstår jag inte hur man kan se vem gästen är? confused.gif
Meriona
Jag fattade det som att man inte kan det? Trollar du till det nu? rotfl.gif kram1.gif
Gossen Ruda
CITAT (skogstroll @ 02-06-2010, 16:04) *
då förstår jag inte hur man kan se vem gästen är? confused.gif

Inte vem men om du tittar på Tottes matte i exempelvis denna tråden: Tandproblem ser du att hon står som Gäster pga avstängningen.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2010, 15:06) *
Men snälla Stintan, fattar du inte att jag gick in och tittade på din profil bara för att du skrev att jag snokar? laugh.gif Annars hade jag inte haft en tanke ditåt. Jag kollar bara profiler när jag får en anledning. Personer som verkar trevliga eller otrevliga t.ex.

Såg du inte mina smajlisar? Klart att jag fattade det giggle.gif

Hur som helst så verkar en del ha mycket mera koll än övriga på vad andra gör/har gjort.
skogstroll
det är ju så.... troll har koll giggle.gif
herkules
CITAT (skogstroll @ 02-06-2010, 16:35) *
det är ju så.... troll har koll giggle.gif

kolltroll, en bra benämning på de medlemmar som rotar runt i andras inlägg ...
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 02-06-2010, 16:16) *
Såg du inte mina smajlisar? Klart att jag fattade det giggle.gif

Hur som helst så verkar en del ha mycket mera koll än övriga på vad andra gör/har gjort.

Jag var inte säker. wacko.gif Nåja, jag kan iaf meddela att jag tillhör inte de som har stenkoll. Det krävs att man på något sätt utmärker sig för att jag skall reagera och lägga på minnet.

Vilket min arbetskamrat har svårt att fatta, hon lägger alltid en massa på minnet. Utom möjligen när hon själv gör fel. Vi skulle få en ny chef en gång, en kvinnlig sån. Vi hade träffat henne tidigare innan chefsskapet var på tapeten men jag kom inte ihåg vem hon var. Då kom den fullödiga beskrivningen från arbetskamraten: "Hon med bruna ögon." Gudars skymning, inte kollar jag ögonfärgen på folk jag träffar och skulle jag lägga märke till färgen glömmer jag det direkt. Jag får väl erkänna att möter jag en tjej hamnar min blick längre ner, så snuskig är jag. Men ärlig.laugh.gif
skogstroll
CITAT (herkules @ 02-06-2010, 16:44) *
kolltroll, en bra benämning på de medlemmar som rotar runt i andras inlägg ...

Hm... Kon-Troll smile.gif
Ralf
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2010, 16:46) *
Jag var inte säker. wacko.gif Nåja, jag kan iaf meddela att jag tillhör inte de som har stenkoll. Det krävs att man på något sätt utmärker sig för att jag skall reagera och lägga på minnet.

Vilket min arbetskamrat har svårt att fatta, hon lägger alltid en massa på minnet. Utom möjligen när hon själv gör fel. Vi skulle få en ny chef en gång, en kvinnlig sån. Vi hade träffat henne tidigare innan chefsskapet var på tapeten men jag kom inte ihåg vem hon var. Då kom den fullödiga beskrivningen från arbetskamraten: "Hon med bruna ögon." Gudars skymning, inte kollar jag ögonfärgen på folk jag träffar och skulle jag lägga märke till färgen glömmer jag det direkt. Jag får väl erkänna att möter jag en tjej hamnar min blick längre ner, så snuskig är jag. Men ärlig.laugh.gif

Var det henne på bilden nedan du träffade?

[attachment=50622:Ich_20ha..._20Augen.jpg]
skogstroll
CITAT (Ralf @ 02-06-2010, 16:49) *

jag har både ögon och du arsle? giggle.gif (inte så bra på tyska)
Alexander-VG-zon3
Jag får väl erkänna att möter jag en tjej hamnar min blick längre ner, så snuskig är jag. Men ärlig. laugh.gif

möter jag dig så hamnar min blick inte längre ner. wink.gif den stannar vid hakan och uppåt.

undra hur dom tjejer du möter tycker när din blick hamnar på deras mer privata delar. eller kontrollerar du deras bröst först om det är värt att titta på, där nere (längre ner) finns väl inte så mycket att se om dom har kläder på sig. om det nu inte är en kille undercover. ber om ursäkt för min ärlighet smile.gif
Ralf
CITAT (skogstroll @ 02-06-2010, 16:58) *
jag har både ögon och du arsle? giggle.gif (inte så bra på tyska)

"Jag har oxå ögon, ditt arschle!"
Gossen Ruda
CITAT (Ralf @ 02-06-2010, 16:49) *

Aber nein.

Det finns sätt att se i periferin av synfältet, man behöver inte fånstirra. Det beror dock lite på avståndet.
Ralf
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2010, 17:20) *
Aber nein.

Det finns sätt att se i periferin av synfältet, man behöver inte fånstirra. Det beror dock lite på avståndet.

du kanske äger sådana här?
http://www.hobbex.se/p/pid,3800/t/product.html

*Stintan*
CITAT (Ralf @ 02-06-2010, 17:24) *

rotfl.gif undrar om det inte vore bättre med en helkroppsspegel hemma istället för att syna andras kroppar giggle.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (*Stintan* @ 02-06-2010, 17:41) *
rotfl.gif undrar om det inte vore bättre med en helkroppsspegel hemma istället för att syna andras kroppar giggle.gif

giggle.gif

ja inte skulle jag vilja bli synad av gubbar med snusktankar.
vitavargen
CITAT (Motti @ 02-06-2010, 00:51) *
Gossen Ruda gillar att provosera .....

Du har helt fel!

Det är inte bara provokation utan det är förnedring av nya och yngre medlemmar.

Den här tråden startades av TS just för att bemöta det motbjudande som Ruda håller på med, men han undviker att ge en förklaring och istället håller sig till bortförklaringar som gör saken ännu värre.

Abbe är värd lite bättre än att kallas för trol.
PeterDeleter
Jösses.....

Dags rensa ogräs, göra mat, kolla TV eller ta mördarsniglar kanske? Detta ämne är väl helt uttömt nu? Ältande i all oändliget på ett fora mår ingen bra utav. Huvaligen. Tack för ordet!

Gruppkram!
biggrin.gif
Gossen Ruda
Bara för att jag skriver att jag struntar i ögonfärgen hos personer jag möter flippar en del medlemmar ut och inbillar sig en massa. Odla från sin sämsta sida.
Ralf
CITAT (*Stintan* @ 02-06-2010, 17:41) *

Jag hade en sån, men den visade så fel, precis som badrumsvågen.
vitavargen
CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 20:24) *
Bra att denna tråd skapades. Får se hur många som tycker jag är ett troll nu.

Hoppas att du inte slutat på grund av att Ruda jagat dig och stolt kallat sig för trolljägare.

Vi väntar på hans förklaring.
*Stintan*
CITAT (Ralf @ 02-06-2010, 19:24) *
Jag hade en sån, men den visade så fel, precis som badrumsvågen.

Attans vi måste ha köpt våra på samma ställe. giggle.gif
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 02-06-2010, 19:37) *
Attans vi måste ha köpt våra på samma ställe. giggle.gif

Jag har en IKEA-garderob i sommarstugan med hel spegeldörr. naughty.gif Den är rätt fram när man stiger in i storstugan.
Aqvakul
Erkänner motvilligt att jag gillar den här tråden bättre när den flippat ut , som nu...
Ralf
CITAT (Aqvakul @ 02-06-2010, 21:38) *
Erkänner motvilligt att jag gillar den här tråden bättre när den flippat ut , som nu...

Var det den tyska språkövningen du tänkte på?
[attachment=50648:Ich_20ha..._20Augen.jpg]

Aqvakul
CITAT (Ralf @ 02-06-2010, 21:48) *
Var det den tyska språkövningen du tänkte på?

Språk har alltid fascinerat mig... naughty.gif
Biggan_
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2010, 17:20) *

Det värsta med att träffa vindögda karlar är att man vet inte vad dom tittar på!
Calypso_bulbosa
CITAT (Biggan_ @ 02-06-2010, 22:59) *
Det värsta med att träffa vindögda karlar är att man vet inte vad dom tittar på!

crazy.gif <---------------------------- Typ så! rotfl.gif
Biggan_
CITAT (HögaKusten @ 02-06-2010, 23:10) *

Ja precis! rotfl.gif
*Stintan*
rotfl.gif rotfl.gif
Red Top
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

andersen
CITAT (Red Top @ 02-06-2010, 23:32) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Marty feldmans sjukdom(Exoftalmus) är nog inget roligt för dom som är drabbade av den.
*Stintan*
Säkert inte alla men Marty Feldman drog ju nytta av sin sjukdom och ville att folk skulle skratta åt honom.
Fy på honom att han var komiker duh.gif
andersen
CITAT (*Stintan* @ 03-06-2010, 01:02) *
Säkert inte alla men Marty Feldman drog ju nytta av sin sjukdom och ville att folk skulle skratta åt honom.
Fy på honom att han var komiker duh.gif

Så kan det ha varit, men jag vet flera som har giftstruma och får liknade ögon, och det är ingen höjdare för dom, generellt är lyteskomik inget kul.
Red Top
CITAT (andersen @ 03-06-2010, 00:27) *
Marty feldmans sjukdom(Exoftalmus) är nog inget roligt för dom som är drabbade av den.

Nu handlade ju inte mitt inlägg om Marty Feldman specifikt. Utan hade sin grund i dessa tidigare inlägg:

CITAT (Biggan_ @ 02-06-2010, 22:59) *

CITAT (HögaKusten @ 02-06-2010, 23:10) *

Som *Stintan* säger, så utnyttjade han ju själv sin sjukdom.

Är du alltid lika gravallvarlig? Själv tycker jag man ska ta tillvara på varje tillfälle till skratt. För mig är det ett livselixir. Bättre än alla mediciner jag måste proppa i mig.

Hittar jag inget att skratta åt, plockar jag fram den här gamla godingen. William skrattar

Börjar jag inte skratta av det pärlande, smittande skrattet; är det riktigt illa ställt. laugh.gif

Ooooops! OT. Nu kommer nog trollen och tar mig. blush.gif giggle.gif
Gossen Ruda
Om jag inte misstar mig bestämde sig Marty redan i unga år att med ett sånt utseende var den enda framtiden att bli komiker. Huruvida det stämde kan man inte veta men en bra komiker blev han.
Solstorm
Jag får väl erkänna att möter jag en tjej hamnar min blick längre ner, så snuskig är jag. Men ärlig.laugh.gif

Tänk så många förtrollande ögonblick du går miste om flirting.gif
Gillan
CITAT (Red Top @ 03-06-2010, 06:25) *
Nu handlade ju inte mitt inlägg om Marty Feldman specifikt. Utan hade sin grund i dessa tidigare inlägg:

Som *Stintan* säger, så utnyttjade han ju själv sin sjukdom.

Är du alltid lika gravallvarlig? Själv tycker jag man ska ta tillvara på varje tillfälle till skratt. För mig är det ett livselixir. Bättre än alla mediciner jag måste proppa i mig.

Hittar jag inget att skratta åt, plockar jag fram den här gamla godingen. William skrattar

Börjar jag inte skratta av det pärlande, smittande skrattet; är det riktigt illa ställt. laugh.gif

Ooooops! OT. Nu kommer nog trollen och tar mig. blush.gif giggle.gif

kan inget annat än hålla med laugh.gif ...............och inte tror jag att det kommer några troll heller giggle.gif
Gossen Ruda
CITAT (Solstorm @ 03-06-2010, 08:22) *
Tänk så många förtrollande ögonblick du går miste om flirting.gif

Vad är det för fel i att studera läppar? rolleyes.gif Ögonen är fö rörliga och man kan titta än här och än där.
skogstroll
säg inte det crazy.gif
vad gäller Marty Feldman visste jag inte han var sjuk, trodde han bara hade ovanliga ögon... om han nu själv tyckte det var ok att man skrattade så då måste det väl vara ok.

Han var för övrigt väldigt rolig tycker jag... finns nån film där han dansar med nån och så var det nåt med rumpor... fast jag minns inte riktigt... kul var det i alla fall giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon