Full version: Troll på odla?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
herkules
CITAT (Huggorm @ 23-05-2010, 17:26) *
Lägg fram en proposition till lagrådet om du vill, men jag misstänker att det blir avslag eftersom det strider mot grundlagen

jaja, jag trollar bara lite, ren tristess ...
Huggorm
CITAT (herkules @ 23-05-2010, 17:52) *
jaja, jag trollar bara lite, ren tristess ...

Tur att du håller dig i trolltråden med det wink.gif
herkules
CITAT (Huggorm @ 23-05-2010, 17:53) *
Tur att du håller dig i trolltråden med det wink.gif

japp, inget ot här inte! smile.gif
*Stintan*
Ni klarar er bra utan mej märker jag, det är bra det giggle.gif
herkules
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 17:59) *
Ni klarar er bra utan mej märker jag, det är bra det giggle.gif

ordning och reda så klart! smile.gif
Gossen Ruda
Det är en oskriven regel på Odla att ingen får starta trolltrådar utan att jag är närvarande, så det så. rolleyes.gif Det medges att jag är nära till att ropa troll, tyvärr har jag också rätt alldeles för ofta. Jag har varit med på Odla länge, hur länge kommer jag inte ihåg och inte heller hur många olika forumvarianter jag medverkat i. Tyvärr har det ända sen jag gick med funnits troll eller trolliknande medlemmar här. Den första jag minns är Posse som sedan varit en följetong under åren med hur många nick som helst. Jag vet hur mycket trassel ett troll kan ställa till med så därför är jag lite extra känslig. Sen finns det också en del synnerligen udda existenser som reggar sig här för att avreagera sig eller bara skriva skit och ställa till det.

En del av förklaringen tror jag är att det inte finns någon aktiv moderator här som kan sätta gränserna och ta bråkmakare i örat innan det eskalerar. Jag har haft lite diskussioner med Göran om saken och han verkar vara lite med närvarande nu. Jag skulle nog också vilja att ribban för vad som får skrivas här sänktes något, eller möjligen att man fixade en ribba, också för att förhindra eskaleringen.

För den som undrar varför jag skrivit ett par gånger om att inte mata trollen så kan ni gärna få fundera varför det på den sista tiden funnits ett par nick som:

1. Gett sig på mig med diverse påhopp, framför allt mot mitt nick.
2. Tjatat om nazister och andra högerkrafter.
3. Pratat om mobbing när ingen mobbing förekommit.

Det blir lite för mycket sammanträffande. Är det samma persom med olika nick? Är det nån form av Följa John? Jag vet inte men sover numera med ett öga öppet.

God natt från Trolljägaren.
Aqvakul
Tyvärr Gossen Ruda, så tror jag att du både överdriver trollhotet och din egen förmåga att identifiera troll.

Det finns ett uttryck som är ganska träffande: "Som man ropar får man svar".
skogstroll
troll troll tjohoooo yaay.gif jag kanske borde byta namn till nåt annat innan jag blir avstängd... whistling.gif
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 24-05-2010, 08:44) *
troll troll tjohoooo yaay.gif jag kanske borde byta namn till nåt annat innan jag blir avstängd... whistling.gif

Absolut inte! wub.gif
skogstroll
tack kära du smiley_small_hug.gif
mycket tokiga trådar på odla just nu... crazy.gif fast det verkar vara ett återkommande fenomen på vår och höst
herkules
jag gillar inte den här paranoida trolljakten som finns på odla, den är läskig.
skogstroll
ja det är mycket missuppfattningar och feltolkningar. Bästa är väl att fokusera på trädgården
herkules
framförallt så är den integritetskränkande - det är ett jäkla jagande efter ipnummer och prat med administratörer.
som om folk skulle vara brottslingar.
frafasoner usch!
*Stintan*
Fattar inte heller, tycker det verkar lite maniskt.
skogstroll
och på ett trädgårdsforum.... confused.gif
Aqvakul
Tramsigt och tröttsamt med allt onödigt trollsnack..
Ralf
tröttsamt med medlemmar som spammar forumet
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 24-05-2010, 09:24) *
tröttsamt med medlemmar som spammar forumet

Hur menar du? confused.gif
Gossen Ruda
Ingen som har funderingar över eller synpunkter på "medlemmar" som reggar sig och direkt går in på småprat och småtjafsar? Skulle det finnas någon regel att man först måste skriva x antal inlägg på trådgårdssidorna innan fick skriva här hade många problem lösts innan de uppstått.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 24-05-2010, 09:46) *
Ingen som har funderingar över eller synpunkter på "medlemmar" som reggar sig och direkt går in på småprat och småtjafsar? Skulle det finnas någon regel att man först måste skriva x antal inlägg på trådgårdssidorna innan fick skriva här hade många problem lösts innan de uppstått.

Jo, jag har reagerat på att vissa av dom mest kontroversiella skribenterna på "övriga ämnen" i stort sett inte har några poster på resten av forumet. Är dom här på grund av odlingsintresse, eller enbart för att tjafsa?
ABCiV
Skulle det finnas någon regel att man först måste skriva x antal inlägg på trådgårdssidorna innan fick skriva här hade många problem lösts innan de uppstått.

Det tror jag på! Har erfarenhet från det och där funkade det väldigt, väldigt bra.
Anemone nebulosa
CITAT (Gita @ 23-05-2010, 14:36) *
Tja, oftast är det ju ändå de präktiga, förutsäga, dom som bara älskar att framställa sig själva som ytterst välmenande och rättrådiga som är de värsta, för min del föredrar jag de öppet fräcka och "elaka" före dem som lindar in sina elakheter i någon slags falsk godhet och självförhärligande, och för min del vill jag bara meddela att jag mycket hellre är fräck och "elak" än präktig och självgod och framförallt både är och har de fräcka betydlig roligare en de självgoda.

Vilket trams! Det har aldrig slagit dig att du inte känner dessa människor? Lindar in sina elakheter? Jag tror att det finns gott om goda människor på det här forumet.
Jag har roligt, betyder det att jag är fräck enligt din världsbild då? Absurt. Varför skulle inte de "elaka och fräcka" vara minst lika självgoda som de "präktiga"?
Anma

Kolla mina inlägg så ser du att kanske en av tusen är i en annan avdelning än småprat. Är jag olämplig som medlem här?
Aqvakul
CITAT (Anma @ 24-05-2010, 10:42) *
Kolla mina inlägg så ser du att kanske en av tusen är i en annan avdelning än småprat. Är jag olämplig som medlem här?

Absolut inte!

Jag vet att det finns många medlemmar som läser mycket i trädgårdstrådarna. Men de skriver sällan där, kanske för att de tycker att de inte är tillräckligt kunniga.
Anemone nebulosa
CITAT (Aqvakul @ 24-05-2010, 07:34) *
Tyvärr Gossen Ruda, så tror jag att du både överdriver trollhotet och din egen förmåga att identifiera troll.

Det finns ett uttryck som är ganska träffande: "Som man ropar får man svar".

giggle.gif Ja vissa människor här är ju väldigt självgoda [nämner inga namn] och uttalar sig om att besitta en högre kunskap än vi andra men visar inget prov på den höga visdom som måste kommit med demensen...
skogstroll
CITAT (Gita @ 23-05-2010, 14:36) *
Tja, oftast är det ju ändå de präktiga, förutsäga, dom som bara älskar att framställa sig själva som ytterst välmenande och rättrådiga som är de värsta, för min del föredrar jag de öppet fräcka och "elaka" före dem som lindar in sina elakheter i någon slags falsk godhet och självförhärligande, och för min del vill jag bara meddela att jag mycket hellre är fräck och "elak" än präktig och självgod och framförallt både är och har de fräcka betydlig roligare en de självgoda.

vem exakt är det som är så präktig? jag? kanske är jag. förstår mig inte på folk som går in för att bete sig illa med flit. whats the point
Anemone nebulosa

"Problemet" skulle kvarstå. Även gamla rävar här lär ju skriva trams.
herkules
jag tror inte ett dugg på att man ska tvinga medlemmar att skriva i trädgårdsforumen.
jävla gestapofasoner!
andersen

Det bästa vore om forumet är stängt, dvs bara öppet för medlemmar att läsa och skriva i, då tror jag att man tänker sig för innan man postar, för blir man avstängd så kommer man inte åt forumet.

Det finns enfördel till att det inte då går att googla sig till konstiga trådar här på forumet, jag tror att det är inte så ovanligt att det googlas in på forumet.
Gossen Ruda
CITAT (andersen @ 24-05-2010, 11:24) *
Det bästa vore om forumet är stängt, dvs bara öppet för medlemmar att läsa och skriva i, då tror jag att man tänker sig för innan man postar, för blir man avstängd så kommer man inte åt forumet.

Det finns enfördel till att det inte då går att googla sig till konstiga trådar här på forumet, jag tror att det är inte så ovanligt att det googlas in på forumet.

Nja, då blir det svårt att värva nya medlemmar. Fö skrattar jag gott åt vissa inlägg ovan. rotfl.gif En del tål inte den minsta kritik.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 24-05-2010, 11:31) *
Fö skrattar jag gott åt vissa inlägg ovan. rotfl.gif

Varför skratta åt andra medlemmar? thumbdown.gif
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 24-05-2010, 12:15) *

Jag är för gammal för att gråta.
Myosotis
CITAT (andersen @ 24-05-2010, 11:24) *

Jag hade inte hittat hit med min fråga om jag inte hade googlat mig hit. no.gif Då hade ni sluppit mig. flirting.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 24-05-2010, 12:15) *

Det där tror jag är typiskt sånt som drar igång bråk. g.gif

Ruda säger att han skrattar åt vissa inlägg, och du tror att det är åt medlemmen. Brukar du göra så när nån säger nåt roligt? Skratta åt personen?
*Stintan*

Inträdesprov för att få komma in i de finare salongerna rotfl.gif Vid godkänt prov kan inträdesbiljet lösas hos Gossen Ruda! slap.gif Jisses har du inget annat att göra än att störa dig på folk? Det lilla fåtal som gör som du beskriver behöver man väl inte bry sig om. Någon måtta får det väl ändå vara på misstänksamheten mot folk som reggar sig på forumet.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 24-05-2010, 13:07) *
Inträdesprov för att få komma in i de finare salongerna rotfl.gif Vid godkänt prov kan inträdesbiljet lösas hos Gossen Ruda! slap.gif Jisses har du inget annat att göra än att störa dig på folk? Det lilla fåtal som gör som du beskriver behöver man väl inte bry sig om. Någon måtta får det väl ändå vara på misstänksamheten mot folk som reggar sig på forumet.

Jag stör mig inte på folk, vad har du fått det ifrån? Jag har humor. "Det lilla fåtal" du skriver om är tyvärr ofta just de som drar igång bråktrådarna, som du också glatt och villigt deltar i. Det är lättare att mota Olle i grind än att få ut honom ur trädgården.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 24-05-2010, 12:52) *
Det där tror jag är typiskt sånt som drar igång bråk. g.gif

Ruda säger att han skrattar åt vissa inlägg, och du tror att det är åt medlemmen. Brukar du göra så när nån säger nåt roligt? Skratta åt personen?

Svarar fast det inte var mig du frågade.

Om någon säger eller skriver något roligt så brukar jag ofta svara "du är rolig du" d.v.s.man tycker personen som uttrycker sig är rolig.

Diskuterar du med inläggen på forumet? Jag diskuterar med dig, Aquakul, Meriona m.fl. personer.
skogstroll
allt är Olles fel!

*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 24-05-2010, 13:16) *
Jag stör mig inte på folk, vad har du fått det ifrån? Jag har humor. "Det lilla fåtal" du skriver om är tyvärr ofta just de som drar igång bråktrådarna, som du också glatt och villigt deltar i. Det är lättare att mota Olle i grind än att få ut honom ur trädgården.

Åja det finns en del gamla rävar som oftare drar igång bråk. Erkänner villigt att även jag gjort det även om avsikten inte varit det. Vem som helst kan det faktiskt om ett inlägg är mindre genomtänkt. Vad har mitt deltagande f.ö. inträdet att göra?
Red Top
CITAT (skogstroll @ 24-05-2010, 13:18) *
allt är Olles fel!

Mors lilla Olle?
skogstroll
japp ninja.gif

Red Top
giggle.gif
Berith
CITAT (*Stintan* @ 24-05-2010, 13:16) *
Svarar fast det inte var mig du frågade.

Om någon säger eller skriver något roligt så brukar jag ofta svara "du är rolig du" d.v.s.man tycker personen som uttrycker sig är rolig.

Diskuterar du med inläggen på forumet? Jag diskuterar med dig, Aquakul, Meriona m.fl. personer.

Du får gärna svara! tummenupp.gif

Jag blev bara fundersam över om AQ sätter = mellan åsikterna och personerna bakom. Blir nog ganska svårt att delta i diskussioner då, oavsett var och med vilka det är. Tänker jag mej iaf. Eller så är det bara jag som inte blir osams med dom som tycker olika som jag. Har iofs inte tänkt på om dom blir osams med mej... g.gif

Jag diskuterar också med dej tex. Och du tycker nog ganska olika ganska ofta. Och jag tycker nog ganska olika ganska ofta.

För övrigt tycker jag ni ska vara snälla mot Olle! Allt kan väl inte vara hans fel heller? Det var väl bara snödjupet i vintras, tror jag... unsure.gif
skogstroll
Olle är bortskämd och äter för mycket blåbär, så är det bara

coolgleam.gif
herkules

jo så klart, om de som några här kallar "bråktrådar" försvann skulle hälften av alla medlemmar på odla också försvinna, då skulle du få precis som du vill du gossen, få härja fritt, styra och ställa.
vilka är de mest välbesökta trådarna?
inte är det rosenrabattstrådarna iaf .... wink.gif
men visst, kör för det, vi som tycker annorlunda än gossen ruda kan ju dra oss härifrån.
och ja, skratta gärna åt mitt inlägg, jag bjuder på det.
förhoppningsvis lösgörs några bra -finer och du slipper gå omkring och vara en gammal surgubbe.
tjing!
Olle A
Skogstroll, vad menar du??? fear.gif ohmy.gif confused.gif

Ruda, mig får ingen mota i någon grind! nono.gif

CITAT (Berith @ 24-05-2010, 12:53) *
För övrigt tycker jag ni ska vara snälla mot Olle! Allt kan väl inte vara hans fel heller? Det var väl bara snödjupet i vintras, tror jag... unsure.gif

Tack Berith, du är snäll! kompiskram.gif

Olle
skogstroll
CITAT (Olle A @ 24-05-2010, 14:04) *
Skogstroll, vad menar du??? fear.gif ohmy.gif confused.gif

whistling.gif giggle.gif menar den där snubben i skogen
Myosotis
Det är lättare att mota Olle i grind än att få ut honom ur trädgården.

-cry-.gif Vad taskig du är! Stackars Olle! trostar.gif
skogstroll
rosor på kinden och solsken i blick? nä den gubben går inte

giggle.gif
Olle A
Jag vill vara kvar i trädgården!!! -cry-.gif
Myosötis, du är också snäll! smiley_small_hug.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon