|
mMn sitter här och skriver inlägg och ändrar ett komma eller så ,helt plötsligt har halva texten man skrivit bara försvunnit ?Vad har man då gjort för fel ?tryckt på fel knapp eller.Har tyvär varit ut för det flera gånger och det gör ju ens innlägg rumphuggna så att säga
CITAT (Motti @ 29-10-2010, 23:31)  mMn sitter här och skriver inlägg och ändrar ett komma eller så ,helt plötsligt har halva texten man skrivit bara försvunnit ?Vad har man då gjort för fel ?tryckt på fel knapp eller.Har tyvär varit ut för det flera gånger och det gör ju ens innlägg rumphuggna så att säga  Tror inte att du gjort något fel ... igår blev allt jag skrev rödmarkerat. Forumet har problem vågar jag påstå.
kolla bara Netha vad det blev för blaha i inlägget "Bristvara"och det har jag blivit mobbad för här av en del!att jag inte kan "tala rent"Vet fan inte vad som händer?trodde jag kommit åt någon tangent h'är:(
CITAT (Motti @ 29-10-2010, 23:41)  kolla bara Netha vad det blev för blaha i inlägget "Bristvara"och det har jag blivit mobbad för här av en del!att jag inte kan "tala rent"Vet fan inte vad som händer?trodde jag kommit åt någon tangent h'är:( Ids inte leta bakåt, men jag har sett en del som jag inte tycker är OK i ett forum. Man må ha stavfel, vara dyslektiker eller bara slarvig ... men i ett forum tycker jag inte att man har rätt att klanka på någon som inte har MVG i Rättskrivning. I ett Internetforum ska ALLA våga träda fram och föra fram sina åsikter ... oavsett om alla ord är rättstavade eller inte.
Hadde B+ i svenska + i!inte så konstigt när man blir satt i skola när man är 6 år och blev mobbad i sju år.men sedan vi skaffat dator så kan jag se i de flesta fall när jag stavar fel,har så kallat bildminne:)men man blir sårad när en del hackar ner på en när man någon gång råkar stava fel,då kommer mobbkänslan tillbaks och man hamnar lätt i försvarsställningm,man är ju vuxen nu och tolerarar inte personliga påhopp !kan inte förstå huir vuxna människor kan sitta här på Nätet och mobba dom som inte tycker som dom  kan säga att jag mått skit i två dagar efter det påhoppet!men i dag bestämde jag mig för att de ska fan inte lägga ner mig
Puss o kram Netha
Meriona
30-10-2010, 09:22
Så mystiskt med text som försvinner!  Det kan ju bli en helt annan mening i det man skriver än man avsett. Hoppas att det rättat till sig nu så att det inte blir så igen.
malcolm
30-10-2010, 12:35
Vet man med sig att man skall skriva en längre text kan man göra det i ett ordbehandlingsprogram och sedan klippa och klistra, då får man även rättstavningskontroll. Finns bra ordbehandlare att hämta gratis på nätet openoffice.org tex.
Tack för tippset Malcom men det är lite för avancerat för mig jag är i stort set självlärd på datorn och kan inte alla finesser;) Föresten !kanske är det någon som tycker jag skriver så bra att de sno texten för mig  Jobbigt när stora bitar av texten försvinner för det kan ju bli hur fel som helst då !kanske är det jag som kommer år någon knapp här men jag vet inte i så fall vilken ?eller är det fel på datorn  frustrerande är det.Annars tycker jag inte jag stavar så himmla dåligt !finns väl fler än jag i så fall,jag har ett himmla bra bildminne och brukar se när det är fel men som sakt i bland har man för brått eller för ivrig så man glömmer kolla allt.
Biggan_
30-10-2010, 22:53
CITAT (netha @ 29-10-2010, 23:45)  Ids inte leta bakåt, men jag har sett en del som jag inte tycker är OK i ett forum. Man må ha stavfel, vara dyslektiker eller bara slarvig ... men i ett forum tycker jag inte att man har rätt att klanka på någon som inte har MVG i Rättskrivning. I ett Internetforum ska ALLA våga träda fram och föra fram sina åsikter ... oavsett om alla ord är rättstavade eller inte.  Detsamma tycker jag! Huvudsaken är väl att man förstår vad skribenten menar.
Edit: Nej, det var bara dumt. Tar bort.
Anki på Öland
31-10-2010, 08:29
CITAT (netha @ 29-10-2010, 22:45)  ............. men i ett forum tycker jag inte att man har rätt att klanka på någon som inte har MVG i Rättskrivning........... Nu börjar det bli lite löjligt tycker jag - i var och varannan tråd klagar motti och får här och där medhåll över mobbing för sin stavning. Jag har INTE klagat på mottis stavning, jag sa att man kanske inte skall ondgöra sig över invandrare som inte lyckats lära sig svenska språket när man själv skriver som en kratta! Det är en helt annan sak än att klaga på stavningen!!!!! Enbart att man som så ofta sägs, inte skall kasta sten när man sitter i glashus.........
Aqvakul
31-10-2010, 09:06
Jag har väldigt hög acceptans för stavfel, eftersom jag själv har svårt att stava. Däremot så har jag svårt för inlägg där avsändaren inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden, utan bara matar på med egna mer eller mindre fördomsfulla synpunkter.
fuchsian
31-10-2010, 09:28
Hej Aqva, Det är väl inte hela världen om man stavar fel, alla gör det nån gång och har själv sett mina felstavningar, men om jag inte har sänt iväg inlägget, brukar jag titta över att det inte ska med totalt konstiga ord. Nu är det ett tag sedan jag gick i skolan, men de dokumenten och dyl. jag skriver åt maken, blir korrekta. Han kör med pekfingervalsen på tangetterna och jag skriver med alla fingrar och det går snabbare att skriva. Jag tycker att MOTTI ska inte känna sig negativt, för hennes inlägg kommer ändå fram, även om det kan slinka en liten felstavning. De flesta har ju sin dialekt som också kan påverka hur man skriver, men det kan vara scharmant. Ta och slå i rättstavningsknappen hela tiden, så har man kanske glömt och förbi i tråden. Låt oss vara mer storsinta, än att hålla på med sånt!  ...Fuchsian ....
Gunilla T
31-10-2010, 09:36
CITAT (Aqvakul @ 31-10-2010, 09:06)  Jag har väldigt hög acceptans för stavfel, eftersom jag själv har svårt att stava. Däremot så har jag svårt för inlägg där avsändaren inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden, utan bara matar på med egna mer eller mindre fördomsfulla synpunkter. Jaa..monologer är tröttsamma...sedan finns ju ett och annat guldkorn också...Shawn Batist t.ex.
Aqvakul
31-10-2010, 09:47
CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 09:28)  Hej Aqva, Det är väl inte hela världen om man stavar fel, alla gör det nån gång och har själv sett mina felstavningar, men om jag inte har sänt iväg inlägget, brukar jag titta över att det inte ska med totalt konstiga ord. Nu är det ett tag sedan jag gick i skolan, men de dokumenten och dyl. jag skriver åt maken, blir korrekta. Han kör med pekfingervalsen på tangetterna och jag skriver med alla fingrar och det går snabbare att skriva. Jag tycker att MOTTI ska inte känna sig negativt, för hennes inlägg kommer ändå fram, även om det kan slinka en liten felstavning. De flesta har ju sin dialekt som också kan påverka hur man skriver, men det kan vara scharmant. Ta och slå i rättstavningsknappen hela tiden, så har man kanske glömt och förbi i tråden. Låt oss vara mer storsinta, än att hålla på med sånt!  ...Fuchsian .... Som jag skrev i mitt förra inlägg så är dålig stavning inget stort problem - däremot är det ett problem när man inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden, utan bara matar på med sitt eget.
Anki på Öland
31-10-2010, 09:58
CITAT (Aqvakul @ 31-10-2010, 09:47)  Som jag skrev i mitt förra inlägg så är dålig stavning inget stort problem - däremot är det ett problem när man inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden, utan bara matar på med sitt eget. Så sant som det är sagt!!
*Stintan*
31-10-2010, 10:07
Det är nog jag som är skyldig till det Motti kallar mobbing men det har inte varit min avsikt att mobba. Ja jag är en språkpolis vilket inte alltid är så lyckat. Har man jobbat med korrekturläsning och redigering av texter så sitter det i att försöka stava rätt. Varför ska man slarva när man skriver? Jag har velat tipsa om sätt att underlätta om man nu har svårt för att stava t.ex. att använda sig av stavningskontrollen. Ber om ursäkt om det tagits för mobbning. Att halka på tangenterna ibland är mänskligt och det är inte sådant jag reagerar över. Det händer även mig. En del verkar ha så bråttom att klicka på skickaknappen att de blir fartblinda. Jag kanske är ensam om att tycka det ibland skickas iväg inlägg som knappt går att läsa. Det är ju ingen liten privat chatt vi sitter på utan ett forum där hela världen kan läsa det vi skriver. CITAT (Aqvakul @ 31-10-2010, 09:06)  Jag har väldigt hög acceptans för stavfel, eftersom jag själv har svårt att stava. Däremot så har jag svårt för inlägg där avsändaren inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden, utan bara matar på med egna mer eller mindre fördomsfulla synpunkter. Min acceptans är tyvärr rätt låg men resten håller jag absolut med om.
fuchsian
31-10-2010, 10:15
CITAT (Aqvakul @ 31-10-2010, 09:47)  Som jag skrev i mitt förra inlägg så är dålig stavning inget stort problem - däremot är det ett problem när man inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden, utan bara matar på med sitt eget. Jo,Aqva, jag förstår påängen i det hela. Vem ska man då ha som referens, eller skickar man några nickar och sen är det bra? Det är ju rättstavning vi snackar om och att Motti kände sig så, är det väl inte hela världen med stavfel som slunkit in.? Det är fel att börja hårklyva om en sån obetydlig sak. Det går ju att fråga vederbörande, om något är oklart????  .. Fuchsian .....
Aqvakul
31-10-2010, 10:34
CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 10:15)  Jo,Aqva, jag förstår påängen i det hela. Vem ska man då ha som referens, eller skickar man några nickar och sen är det bra? Det är ju rättstavning vi snackar om och att Motti kände sig så, är det väl inte hela världen med stavfel som slunkit in.? Det är fel att börja hårklyva om en sån obetydlig sak. Det går ju att fråga vederbörande, om något är oklart????  .. Fuchsian ..... Jag behöver tydligen vara lite mer tydlig: Både du och Motti stavar ganska illa, men det är inget problem för mig. Däremot kan jag tycka att en hel del av det ni skriver är både rörigt och inskränkt. Uppenbart är det fler än jag som tycker så. När det kommer kritik i den vägen så reducerar ni den nu till en fråga om rättstavning. Det är oftast inte alls det det handlar om.
Det slinker förbi många slarvfel för mig också när jag skriver, även om jag försöker att kolla texten innan jag skickar. Och trots att man lusläser får man gå tillbaka och redigera sin text... Vad jag tycker är jobbigt med ex Mottis sätt att skriva är inte felstavningarna utan mellanrummen vid skiljetecknen. Punkt, kommatering, utropstecken osv skall INTE vara med mellanslag efter texten, utan sas avsluta i direkt följd på meningen Däremot skall det vara mellanslag innan man börjar en ny mening. Det blir oerhört svårläst text annars, där kommateringar och utropstecken blandas i den övriga texten, ruskigt svårt att hitta rytmen i texten då, tycker åtminstone jag. CITAT (Aqvakul @ 31-10-2010, 10:34)  Jag behöver tydligen vara lite mer tydlig: Både du och Motti stavar ganska illa, men det är inget problem för mig. Däremot kan jag tycka att en hel del av det ni skriver är både rörigt och inskränkt. Uppenbart är det fler än jag som tycker så. När det kommer kritik i den vägen så reducerar ni den nu till en fråga om rättstavning. Det är oftast inte alls det det handlar om. Det är ett helt annat kapitel!
fuchsian
31-10-2010, 10:44
Rörigt ???? Obegripligt????? Stavar illa?????, men hallo, magistern, vad handlar detta om egentligen? Eller skit samma, någon, några måste man hacka på ............. F
*Stintan*
31-10-2010, 12:06
Det är inte fråga om att hacka på någon utan om att man ska skriva så att det är läsligt och begripligt för dem som ska läsa inläggen. Skriver du inte för att andra ska kunna läsa och förstå det du skriver? Eller sitter du och skriver bara förskrivandets och din egen skull? Om det är det sista så passar en blogg bättre än ett forum.
fuchsian
31-10-2010, 13:42
Jag skriver för andra och svarar på de inläggen jag har intresse av. Går inte in i det jag inte har med och tillföra. Hur i katten är mina inlägg obegripliga? Jag belyser saker från mina erfarenheter, andras vet jag inget om. Så gör ju alla här. Detta gör mig misstänksam. Jag brukar läsa Mottis inlägg, med eller utan fel, men anmärker inte henne som en språkpolis på nätet. Det kanske är så att jag har inte haft något att komma med, eller avstått, men är alla så himla bättre att stava och skriva? Nej så är det inte, men jag går inte in i det, för att den personen skriver på visst sätt, ger mig inte rätten el. orsaken att trakassera.
OK, jag har inget mera att komma med, men blev så himla ledsen och sårad.... (med el. utan pung) .. Fuchsian ....
*Stintan*
31-10-2010, 14:00
CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 13:42)  Jag skriver för andra och svarar på de inläggen jag har intresse av. Går inte in i det jag inte har med och tillföra. Hur i katten är mina inlägg obegripliga? Jag belyser saker från mina erfarenheter, andras vet jag inget om. Så gör ju alla här. Detta gör mig misstänksam. Jag brukar läsa Mottis inlägg, med eller utan fel, men anmärker inte henne som en språkpolis på nätet. Det kanske är så att jag har inte haft något att komma med, eller avstått, men är alla så himla bättre att stava och skriva? Nej så är det inte, men jag går inte in i det, för att den personen skriver på visst sätt, ger mig inte rätten el. orsaken att trakassera.
OK, jag har inget mera att komma med, men blev så himla ledsen och sårad.... (med el. utan pung) .. Fuchsian .... Nej alla skriver inte som du! Det måste du väl ha märkt vid det här laget! Att ha en åsikt om något är inte detsamma som att trakassera en människa. Jag känner inte dig eller Motti och har ingen åsikt om er som personer så varför tar ni åt er. Jag har åsikter om hur och vad ni skriver och inget annat. Man ser bara en text och den texten kan man ha synpunkter/åsikter om.
fuchsian
31-10-2010, 14:18
CITAT (*Stintan* @ 31-10-2010, 14:00)  Nej alla skriver inte som du! Det måste du väl ha märkt vid det här laget! Att ha en åsikt om något är inte detsamma som att trakassera en människa. Jag känner inte dig eller Motti och har ingen åsikt om er som personer så varför tar ni åt er. Jag har åsikter om hur och vad ni skriver och inget annat. Man ser bara en text och den texten kan man ha synpunkter/åsikter om. Nej, alla skriver inte som jag gör, och det finns inte nån som skriver lika nån annan. Jo, jag har mitt speciella skrivstil, men är mer van att utrycka mig muntligt än skriftligt. Även jag känner inte Motti, men har tagit henne som hon är, en speciel person. Det vet jag att ha en åsikt, den får man ha, sen beror det på om man har användning för den eller låta bli att skriva. Jag kan inte svara för Motti, men själv känner jag illa berörd, inte av direkt kritik, det vill jag lösa på raken, men att komma med saker som jag inte ha en aning om (Fenjas pung) gör att jag vill ju veta, kan vara en missuppfattning och varför ska hon då gå med det, det tänkte jag på. Det blev inget svar till det, så inte undra på att jag känner mig illa berörd och kanske för en sak som kunde rättas till. Hon ville inte ta det i PM, för jag ville inte förstöra mer på tråden, men hon svarar mig inte. Att hon kommer med det om och om igen, och ger ingen förklaring, gör mig besviken och jag tappar tron på henne. Tråden började ju att hur folk stavar och nu hamnar man här som en jädrans ....., känns inte bra.. Fuchian....
Aqvakul
31-10-2010, 14:23
CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 14:18)  Nej, alla skriver inte som jag gör, och det finns inte nån som skriver lika nån annan. Jo, jag har mitt speciella skrivstil, men är mer van att utrycka mig muntligt än skriftligt. Även jag känner inte Motti, men har tagit henne som hon är, en speciel person. Det vet jag att ha en åsikt, den får man ha, sen beror det på om man har användning för den eller låta bli att skriva. Jag kan inte svara för Motti, men själv känner jag illa berörd, inte av direkt kritik, det vill jag lösa på raken, men att komma med saker som jag inte ha en aning om (Fenjas pung) gör att jag vill ju veta, kan vara en missuppfattning och varför ska hon då gå med det, det tänkte jag på. Det blev inget svar till det, så inte undra på att jag känner mig illa berörd och kanske för en sak som kunde rättas till. Hon ville inte ta det i PM, för jag ville inte förstöra mer på tråden, men hon svarar mig inte. Att hon kommer med det om och om igen, och ger ingen förklaring, gör mig besviken och jag tappar tron på henne. Tråden började ju att hur folk stavar och nu hamnar man här som en jädrans ....., känns inte bra.. Fuchian.... Det vore bra om du åtminstone försökte hålla dina dispyter i rätt tråd. Din och Fenjas uppgörelse hör ju till en helt annan tråd....
*Stintan*
31-10-2010, 14:31
 vad uppmärksam du är AQ. Knepigt när det skrivs om samma saker i flera trådar eftersom det blir rätt rörigt.
fuchsian
31-10-2010, 14:35
Snelle, rektorn,
Det här handlar inte om Fenjas "pung-historia", Hon vill inte ge mig besked i den tråden vi var på och att jag PM till henne att ta det personligt för att låta tråden fortsätta, men du ser själv, jag får ingen rättsida på saken så det blir att släppa det, men då ska även hon inte komma med sin pung i mina inlägg. Hon smet undan sitt ansvar, vilket jag ser som ett feghet el. att hon ljuger.
Detta handlade ju om stavningen, både min och Mottis och att du sedan gör nästan löje av att vi är de sämsta i forumet. Det gör mig ledsen. Har inte påpekat sånt till andra och att du inte "fattar" vad jag skriver är nog fel hos läsaren, inte hos mig. ... Fuchsian ......
*Stintan*
31-10-2010, 14:42
Det är som att prata med en vägg
fuchsian
31-10-2010, 15:34
Men vad vill du då? enbart gula gubbar eller? Jag driver inte med dig men kan du vara lite mer tydlig. Det andra avhandlas på en annan tråd (fenjas pung) så det har inget med detta att göra. Fuchsian....
CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 14:18)  Nej, alla skriver inte som jag gör, och det finns inte nån som skriver lika nån annan. Jo, jag har mitt speciella skrivstil, men är mer van att utrycka mig muntligt än skriftligt. Även jag känner inte Motti, men har tagit henne som hon är, en speciel person. Det vet jag att ha en åsikt, den får man ha, sen beror det på om man har användning för den eller låta bli att skriva. Jag kan inte svara för Motti, men själv känner jag illa berörd, inte av direkt kritik, det vill jag lösa på raken, men att komma med saker som jag inte ha en aning om (Fenjas pung) gör att jag vill ju veta, kan vara en missuppfattning och varför ska hon då gå med det, det tänkte jag på. Det blev inget svar till det, så inte undra på att jag känner mig illa berörd och kanske för en sak som kunde rättas till. Hon ville inte ta det i PM, för jag ville inte förstöra mer på tråden, men hon svarar mig inte. Att hon kommer med det om och om igen, och ger ingen förklaring, gör mig besviken och jag tappar tron på henne. Tråden började ju att hur folk stavar och nu hamnar man här som en jädrans ....., känns inte bra.. Fuchian.... först är det med en "punghistoria" CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 15:34)  Men vad vill du då? enbart gula gubbar eller? Jag driver inte med dig men kan du vara lite mer tydlig. Det andra avhandlas på en annan tråd (fenjas pung) så det har inget med detta att göra. Fuchsian.... Sen skall det inte vara med någon "punghistoria" ??? Jag hänger inte med...
fuchsian
31-10-2010, 17:43
Monaxe, Det är mer än jag själv hänger med, så jag undrar ju inte att du undrar. Först Fenjas pung-historia hör till tråden som Silos började om historia och dit kom Fenja med elakhet som inte hörde till tråden. Jag frågade Fenja att vad hon menar, men hon berättade on något om man och min pung----herre gud, fattar inget. Jag bad henne ta det i PM för att inte störa tråden, nix, hon fortsätter, men hon har inget att bevisa, så jag bad henne låta bli att komma under flera månaders tid om sin pung. Det vad vi har diskuterat här är ju rättstavning och anmärkningar om det. Sedan blev både jag och Motti förklarade av aqva som dom som skriver sämst. obegripligt och bla bla... Skrivfel gör vi alla, inte sjutton har man tid att slå i lexikon varteviga ord. Det är ju bara att fråga om om man inte fattar eller missuppfattar. Det skrivna skiljer sig så mycket av det man talar. Jag korrigerar en del stavfel på direkten, förrutom på bråktråden där man dummar sig ändå mer, men det är en annan sak. Om jag är så otydlig skribent, kan jag också fråga att hur läser ni då det??  Så himla dum är jag inte, även om jag tänker fortare än skriver och tvärtemot. ...Fuchsian ....
Gunilla T
31-10-2010, 17:59
CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 17:43)  Så himla dum är jag inte, även om jag tänker fortare än skriver och tvärtemot. ...Fuchsian .... Men du, vad betyder t.ex. denhär meningen?
fuchsian
31-10-2010, 18:09
CITAT (Gunilla T @ 31-10-2010, 17:59)  Men du, vad betyder t.ex. denhär meningen? Vad menar du?
Gunilla T
31-10-2010, 18:11
Precis det jag skriver menar jag, vad betyder den meningen? Vad vill du säga?
fuchsian
31-10-2010, 18:38
CITAT (Gunilla T @ 31-10-2010, 18:11)  Precis det jag skriver menar jag, vad betyder den meningen? Vad vill du säga? Ja. ett skrivfel ---- den här meningen
*Stintan*
31-10-2010, 18:46
CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 18:38)  Ja. ett skrivfel ---- den här meningen Du förstår ju inte vad andra skriver hur kan du då begära att man ska förstå ditt svammel? Vad betyder "Så himla dum är jag inte, även om jag tänker fortare än skriver och tvärtemot. ...Fuchsian ...."? frågade Gunilla T och jag undrar också vad det betyder. Svårt att förstå vad du menar faktiskt.
Fuchsians inlägg har jag inga problem med... de brukar vara så långa så jag slutar läsa efter ett tag. Och stavfelen som h*n får till kan vara riktigt humoristiska faktiskt. Om det nu skulle vara fråga om ett troll så är jag full av beundran inför uppfinningsrikedomen. Däremot så blir jag bindgalen när jag läser mottis meningar med mellanrum efter sista ordet innan punkt, utropstecken eller frågetecken och sedan en ny mening med liten bokstav!!! Jisses, hur svårt kan det vara? (Ja, jag vet Stintan vad jag lovade. Jag försökte faktiskt men fick inget gehör. Och jag klankar inte på dig nu, märk väl  )
Piccante
31-10-2010, 19:29
Jag började läsa denna tråden för jag var nyfiken på vad som händer när text försvinner? Det har nämligen hänt mig också. Men nu handlar det mest om en punghistoria som Fenja är inblandad i och Motti och fuchsians stavning????
*Stintan*
31-10-2010, 19:33
Alle, vadå lovade? Det var väl bra att du inte fick något gehör.
Biggan_
31-10-2010, 20:29
CITAT (Aqvakul @ 31-10-2010, 09:47)  Som jag skrev i mitt förra inlägg så är dålig stavning inget stort problem - däremot är det ett problem när man inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden, utan bara matar på med sitt eget. Håller jag absolut med om!
Meriona
31-10-2010, 20:31
CITAT (Markus_H @ 31-10-2010, 19:29)  Jag började läsa denna tråden för jag var nyfiken på vad som händer när text försvinner? Det har nämligen hänt mig också. Men nu handlar det mest om en punghistoria som Fenja är inblandad i och Motti och fuchsians stavning????  När försvann texten för dig, när du klickade på "skicka"? Eller medan du skrev? För mig har det försvunnit nån gång när jag skickat, så att det inte blev nåt inlägg alls. Men jag KAN ju råkat trycka på fel knapp också.
fuchsian
31-10-2010, 20:45
CITAT (Gunilla T @ 31-10-2010, 18:11)  Precis det jag skriver menar jag, vad betyder den meningen? Vad vill du säga? OK, då, om du inte fattar det så förklarar jag -----att jag tänker fortare än jag skriver och helt tvärtemot, skriver fortare än tänker. ----Hur förstår du nu det. Saken är enkel, jag har skrivit så jäkla mycket i mitt liv att jag tänker inte alltid när jag skriver, men ÄR medveten att det blev ju så som om jag hadde tänkt det jag skrev. Alltså omedvetet, kan jag tänka på det jag ska skriva, och gör det ----------sedan den spontana varianten ===skriver fortare än jag hinner tänka.! Jag fick faktiskt beröm om detta när jag hade lämnat in mitt förra manus, även att de sade att den ovane läsaren hänger inte med, så det må jag tänka först------ uhrk -- hur lätt är det? Jag är konstnär in i fingerspetsarna och här ser man av det när jag skriver, och även i sällskap kommer det oförberedda, småroliga fram när jag talar fortare än tänker --- många säger det till mig att hur i katten hinner du hitta på en sån vändning ---- mitt svar; --- jag hinner inte ---det bara blir så. Att det blir småroligt --- blir det då jag skriver fortare än tänker. Förstår ni nu? fler frågor i morgon för nu stänger jag butiken. Läs igenom de små berättelserna som finns i Silos tråd fr, min barndom. ..Fuchsian....
Anki på Öland
31-10-2010, 20:51
Godag yxskaft.....
fuchsian
31-10-2010, 20:54
*Stintan*
31-10-2010, 21:28
Ja du fuchsian, att du inte tänker när du skriver har vi ju märkt och inte ens en van läsare hänger alltid med. Du vet alltså om det men försöker inte ens tänka först utan skyller på att du är konstnär. Det är ju snudd på en förolämpning av konstnärer. Att du skrivit mycket är inte heller något som är orsak till att du skriver som du gör. I så fall är vi många som skulle skriva likadant som du men så är inte fallet. Jag ser det som dåliga bortförklaringar.
I Silos tråd läser jag det som Silos skriver och visar foton på. Hennes målningar och berättelser visar att hon är en konstnärssjäl.
Har aldrig sett foton på Fuchsians konst, bara läst text, den framstår inte som konstnärlig i mina ögon.
Aqvakul
31-10-2010, 21:34
CITAT (Monaxe @ 31-10-2010, 21:32)  I Silos tråd läser jag det som Silos skriver och visar foton på. Hennes målningar och berättelser visar att hon är en konstnärssjäl.
Har aldrig sett foton på Fuchsians konst, bara läst text, den framstår inte som konstnärlig i mina ögon.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|