|
CITAT (Markus_H @ 31-10-2010, 19:29)  Jag började läsa denna tråden för jag var nyfiken på vad som händer när text försvinner? Det har nämligen hänt mig också. Men nu handlar det mest om en punghistoria som Fenja är inblandad i och Motti och fuchsians stavning????  Precis ... det är så man knappt förstår vad det eg handlar om. Själv har jag inte råkat ut för text som försvinner, men min text har rödmarkerats och det var väldigt irriterande ... sedan när jag skickade inlägget såg det ut som vanligt.
CITAT (Monaxe @ 31-10-2010, 21:32)  I Silos tråd läser jag det som Silos skriver och visar foton på. Hennes målningar och berättelser visar att hon är en konstnärssjäl.
Har aldrig sett foton på Fuchsians konst, bara läst text, den framstår inte som konstnärlig i mina ögon. Den konstnär är inte född, som inte vill visa sina alster. Eller så är man en jäkla dålig konstnär som knappt kan måla en streckgubbe.
Biggan_
31-10-2010, 22:08
CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 20:45)  Jag fick faktiskt beröm om detta när jag hade lämnat in mitt förra manus, även att de sade att den ovane läsaren hänger inte med, så det må jag tänka först------ uhrk -- hur lätt är det? Vad för slags bok är det du skriver, och vilken läsargrupp vänder du dej till?
Men nu undrar jag ... skrev hon det i osynlig skrift  när hon sa att hon var här bara för att jävlas. Mata troll ... NÄ!
Gunilla T
01-11-2010, 09:46
CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 20:45)  OK, då, om du inte fattar det så förklarar jag -----att jag tänker fortare än jag skriver och helt tvärtemot, skriver fortare än tänker. ----Hur förstår du nu det.
Saken är enkel, jag har skrivit så jäkla mycket i mitt liv att jag tänker inte alltid när jag skriver, men ÄR medveten att det blev ju så som om jag hadde tänkt det jag skrev. Alltså omedvetet, kan jag tänka på det jag ska skriva, och gör det ----------sedan den spontana varianten ===skriver fortare än jag hinner tänka.!
Jag fick faktiskt beröm om detta när jag hade lämnat in mitt förra manus, även att de sade att den ovane läsaren hänger inte med, så det må jag tänka först------ uhrk -- hur lätt är det?
Jag är konstnär in i fingerspetsarna och här ser man av det när jag skriver, och även i sällskap kommer det oförberedda, småroliga fram när jag talar fortare än tänker --- många säger det till mig att hur i katten hinner du hitta på en sån vändning ---- mitt svar; --- jag hinner inte ---det bara blir så. Att det blir småroligt --- blir det då jag skriver fortare än tänker. Förstår ni nu? fler frågor i morgon för nu stänger jag butiken. Läs igenom de små berättelserna som finns i Silos tråd fr, min barndom. ..Fuchsian.... Jaha, jag antar att du menar såhär; Jag tänker fortare än jag skriver och tvärtom...(tanken måste nog komma först) Som du ser är det ett motsatsförhållande i det du skriver så du får nog välja det ena eller det andra. Dina inlägg är faktiskt svårbegripliga ibland, inte bara stavfelen du gör utan även meningsuppbyggnaderna som inte är korrekta. Om du är dyslektiker eller har ett annat modersmål än svenska så förstår jag till fullo svårigheterna - annars så får du nog ta till dig att du hanterar språket väldigt illa och att det är svårt att förstå vad du menar. Om du driver med oss är du oerhört skicklig att förvränga språket... Jag tycker det är viktigt att vårda språket men det är en åsikt som inte är populär så nu får ni skälla på mig för att jag svurit i kyrkan!
malcolm
01-11-2010, 10:57
CITAT (Gunilla T @ 01-11-2010, 09:46)  Jag tycker det är viktigt att vårda språket men det är en åsikt som inte är populär så nu får ni skälla på mig för att jag svurit i kyrkan! Håller med dig till fullo att det är viktigt att vårda språket men precis som du säger, att påpeka för någon att denne skriver som en kratta är lika illa som att kritisera någon för dennes bilkörning. Otaliga är de som skyller på dyslexi men hur många har den diagnosen egentligen...? Dyslektiker brukar för den delen ofta skriva bättre än folk i gemen då de är medvetna om sin brist och anstränger sig mer för att det skall bli rätt.
*Stintan*
01-11-2010, 11:31
CITAT (malcolm @ 01-11-2010, 10:57)  Håller med dig till fullo att det är viktigt att vårda språket men precis som du säger, att påpeka för någon att denne skriver som en kratta är lika illa som att kritisera någon för dennes bilkörning. Otaliga är de som skyller på dyslexi men hur många har den diagnosen egentligen...? Dyslektiker brukar för den delen ofta skriva bättre än folk i gemen då de är medvetna om sin brist och anstränger sig mer för att det skall bli rätt. Sitter man dessutom här och skryter om att man fick högsta betyg i svenska i skolan ska man inte sedan komma och skylla sin dåliga svenska på att man är konstnär.
Chamomille
01-11-2010, 11:31
CITAT (Markus_H @ 31-10-2010, 19:29)  Jag började läsa denna tråden för jag var nyfiken på vad som händer när text försvinner? Det har nämligen hänt mig också. Men nu handlar det mest om en punghistoria som Fenja är inblandad i och Motti och fuchsians stavning????  Säger du det?
malcolm
01-11-2010, 11:35
*Stintan*
01-11-2010, 11:37
CITAT (malcolm @ 01-11-2010, 11:35)  Gäller f.
malcolm
01-11-2010, 11:44
CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 11:37)  Gäller f.  Tänkte väl, har aldrig blivit beskylld för att stava illa eller att skriva dålig svenska. Inte har jag påstått mig vara konstnär heller.  Att skriva rätt är O och A.
Gunilla T
01-11-2010, 12:08
CITAT (malcolm @ 01-11-2010, 11:44)  Att skriva rätt är O och A.   som att ha semester mellan syren och hägg varje år...
CITAT (Gunilla T @ 01-11-2010, 12:08)   som att ha semester mellan syren och hägg varje år... Har du sagt B får du säga A.
fuchsian
01-11-2010, 12:49
Som ni maler på!!!!!!!  kommer ni inte rätt för det. Nån som frågade om mina alster i målning. Jag fick den frågan tidigare att visa mina tavlor och dockor, av Silos, men jag ville inte ha dem i hennes tråd. Hon får visa sitt ifred och hon är en känslig person, så då vill jag gå varsamt fram och lyssnar på hennes önskemål. Jag har, med 5 kompissar drivit ett konstklubb, där vi målade själva, hade en gästkonstnär eller ställde ut andras alster och en gång per år våra egna. Under dom 7 åren har jag sållt mer än det var meningen. Ett Studieförbund tog kontakt med mig för att starta en oljemålningskurs på orten, vilket jag gjorde och hade den att rulla på minst 5 år, men det blev lite för mycket. Mina porslingsdockor i min atelje har jag faktist pluggat 4 år tills jag fick min masters grad fr. konstfacket som är anknytet på universitetet på New York, jag bluggade på engelska och delvis på tyska, samt skrifliga proverna gjorde jag på engelska. Återligen har målningen börjat dra i mig, för jag gör inte allt på samma gång utan periodvis. Att jag inte visar dessa i forumet är att jag behöver det inte, får tillräckligt beröm på andra håll. Först få forumet behandla mig vettigt innan det kommer några som helst bilder. Ang. skrivandet; Min första bok kom ut under andra halvan på -80-talet och finns endast på engelska. Den riktade sig åt till barnen som blivit illa behandlad, utnjyttjad och en del annat att det inte skulle bli för tung att läsa. Sedan har jag varit en "spökskrivare" åt 2 böcker. Min nuvarande kommer nog handla mest om det andliga och ens slags uppföljare till bok nr. 1. Fattar ni nu nåt?????  ---Fuchsian .....
Om du inte vill kapa Silos tråd är det väl inget som hindrar att du startar en egen och visar ditt arbete.
Är det så konstigt om du tänker efter att man blir tveksam till det du säger när du aldrig visar det du gör.
Du har ju världens chans att göra reklam för din bok.
fuchsian
01-11-2010, 13:40
Alba, det vet jag att det skulle vara en viss fördel, men dock har jag tvekat pga att kanske bli hånad av det jag visar. Jag behöver det inte och inte heller beröm, men gärna åsikter och kritik är bäst. Men jag har inte stängt några dörrar varken till det ena och andra hållet, så det finns i mina tankar, men jag ska grunna igenom detta hur jag löser det praktiska först. ...Fuchsian ......
Chamomille
01-11-2010, 13:45
CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 12:49)  Som ni maler på!!!!!!!  kommer ni inte rätt för det. Nån som frågade om mina alster i målning. Jag fick den frågan tidigare att visa mina tavlor och dockor, av Silos, men jag ville inte ha dem i hennes tråd. Hon får visa sitt ifred och hon är en känslig person, så då vill jag gå varsamt fram och lyssnar på hennes önskemål. Jag har, med 5 kompissar drivit ett konstklubb, där vi målade själva, hade en gästkonstnär eller ställde ut andras alster och en gång per år våra egna. Under dom 7 åren har jag sållt mer än det var meningen. Ett Studieförbund tog kontakt med mig för att starta en oljemålningskurs på orten, vilket jag gjorde och hade den att rulla på minst 5 år, men det blev lite för mycket. Mina porslingsdockor i min atelje har jag faktist pluggat 4 år tills jag fick min masters grad fr. konstfacket som är anknytet på universitetet på New York, jag bluggade på engelska och delvis på tyska, samt skrifliga proverna gjorde jag på engelska. Återligen har målningen börjat dra i mig, för jag gör inte allt på samma gång utan periodvis. Att jag inte visar dessa i forumet är att jag behöver det inte, får tillräckligt beröm på andra håll. Först få forumet behandla mig vettigt innan det kommer några som helst bilder. Ang. skrivandet; Min första bok kom ut under andra halvan på -80-talet och finns endast på engelska. Den riktade sig åt till barnen som blivit illa behandlad, utnjyttjad och en del annat att det inte skulle bli för tung att läsa. Sedan har jag varit en "spökskrivare" åt 2 böcker. Min nuvarande kommer nog handla mest om det andliga och ens slags uppföljare till bok nr. 1. Fattar ni nu nåt?????  ---Fuchsian ..... Men gud vilka långa texter du skriver. Burr.
*Stintan*
01-11-2010, 13:51
Varför pladdrar du då om allt du gör när du inte vill visa det. Upp till bevis om vi ska tro dig. Det har ju inte ett dyft med Silos trådar att göra utan det är bara ytteligare en undanflykt. CITAT (Chamomille @ 01-11-2010, 13:45)  Men gud vilka långa texter du skriver. Burr. Hälften vore nog, resten har vi ju läst förut.
Alexander-VG-zon3
01-11-2010, 13:53
jag har aldrig förstått dom som skryter så mycket och sedan därefter inte vill visa nåt.
skryter man så får man ju visa att man har nått att skryta om. annars är det ju ingen som tror på skrytet. och då är det ju meningslöst att skryta.
själv är jag snart 22, har en växtsamling på 20tusen växter i en privat botaniksträdgård, äger två plantskolor och har skrivit 6böcker i ämnet varav en på franska och två på spanska och resten på eng, jag har alltid varit duktig i skolan och alltid fått MVG++++, redan som 16åting såldes mina tavlor för uppemot 2-5tusen, men det ska jag ju inte berätta om i denna tråd jag måste gå ut nu och handla och sedan ska jag gå in och städa huset kungen kommer på besök i morgon och då ska det bjudas på helsvensk husmanskost med köttbollar. på fredag ska jag hålla en tillställning på tusen personer bland annat kommer Anna anka och Kjell från programmet Ullared.
som exempel, de flesta av oss klarar av att hålla oss till ämnet och har en skrivstil hela tiden och som inte ändras. exempel skriva felstavat när det passar och perfekt svenska när det passar.
troll eller ej, inte vet jag säkert men ofta känns det ändå som om någon vill skämta med oss. om inte det är ett troll eller som inte vill skämta ja då måste jag nog gratulera till att man inte förstår hur man beter sig och bara fortsätter. om man är på riktigt och skriver och beter sig såhär hur kan man inte se det ?
om om man skämtar hur orkar man såfall hålla iågng det under sådan långtid, de flesta slutar efter ett tag (med svar eller att man skiter i den som skriver). det känns som om man skämtar finns det inte så mycket att hålla på med efter ett tag. någon gång måste det väl bli tråkigt.
det är nog den första jag har sett som skiftar ämnen och har denna typ av skrivsätt, bland annat svarar flera gånger om (svarar folk i början va tråden med att vara snäll och i nästa sekund vara sur) och skiftar ansikten, ämnen och ja allt.
(oj nu tryckte jag på nått och texten försvann men som alltid backar jag tillbaka och det ligger sparat).
Chamomille
01-11-2010, 13:56
CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 13:51)  Hälften vore nog, resten har vi ju läst förut.  A typ.
fuchsian
01-11-2010, 13:58
OK.
Texten kommer att komma punktvis.
Inget emellan.
Göra det enkelt.
Inte veta eller kunna något.
Häftig berättelse!.
Fuchsian....
titti49zon6
01-11-2010, 14:04
Fuchsian,varför inte göra som alla andra????? Lägg upp dina bilder i ett album så att den som vill kan gå in och se dina alster, då kanske du kan bli trodd. Nu kan man ju inte tro på nåt av det du säger/skriver.
*Stintan*
01-11-2010, 14:07
CITAT (flaxss @ 01-11-2010, 13:53)  ........ skryter man så får man ju visa att man har nått att skryta om. annars är det ju ingen som tror på skrytet. och då är det ju meningslöst att skryta.
själv är jag snart 22, har en växtsamling på 20tusen växter i en privat botaniksträdgård, äger två plantskolor och har skrivit 6böcker i ämnet varav en på franska och två på spanska och resten på eng, jag har alltid varit duktig i skolan och alltid fått MVG++++, redan som 16åting såldes mina tavlor för uppemot 2-5tusen, men det ska jag ju inte berätta om i denna tråd jag måste gå ut nu och handla och sedan ska jag gå in och städa huset kungen kommer på besök i morgon och då ska det bjudas på helsvensk husmanskost med köttbollar. på fredag ska jag hålla en tillställning på tusen personer bland annat kommer Anna anka och Kjell från programmet Ullared. ...........
fuchsian
01-11-2010, 14:10
CITAT (flaxss @ 01-11-2010, 13:53)  jag har aldrig förstått dom som skryter så mycket och sedan därefter inte vill visa nåt.
skryter man så får man ju visa att man har nått att skryta om. annars är det ju ingen som tror på skrytet. och då är det ju meningslöst att skryta.
själv är jag snart 22, har en växtsamling på 20tusen växter i en privat botaniksträdgård, äger två plantskolor och har skrivit 6böcker i ämnet varav en på franska och två på spanska och resten på eng, jag har alltid varit duktig i skolan och alltid fått MVG++++, redan som 16åting såldes mina tavlor för uppemot 2-5tusen, men det ska jag ju inte berätta om i denna tråd jag måste gå ut nu och handla och sedan ska jag gå in och städa huset kungen kommer på besök i morgon och då ska det bjudas på helsvensk husmanskost med köttbollar. på fredag ska jag hålla en tillställning på tusen personer bland annat kommer Anna anka och Kjell från programmet Ullared.
som exempel, de flesta av oss klarar av att hålla oss till ämnet och har en skrivstil hela tiden och som inte ändras. exempel skriva felstavat när det passar och perfekt svenska när det passar.
troll eller ej, inte vet jag säkert men ofta känns det ändå som om någon vill skämta med oss. om inte det är ett troll eller som inte vill skämta ja då måste jag nog gratulera till att man inte förstår hur man beter sig och bara fortsätter. om man är på riktigt och skriver och beter sig såhär hur kan man inte se det ?
om om man skämtar hur orkar man såfall hålla iågng det under sådan långtid, de flesta slutar efter ett tag (med svar eller att man skiter i den som skriver). det känns som om man skämtar finns det inte så mycket att hålla på med efter ett tag. någon gång måste det väl bli tråkigt.
det är nog den första jag har sett som skiftar ämnen och har denna typ av skrivsätt, bland annat svarar flera gånger om (svarar folk i början va tråden med att vara snäll och i nästa sekund vara sur) och skiftar ansikten, ämnen och ja allt.
(oj nu tryckte jag på nått och texten försvann men som alltid backar jag tillbaka och det ligger sparat). Hej Flaxss, Vaddå skryt????? De frågade ju mig, och jag svarade. Vad är skryt i detta? Kom och se, allt finns här i det verkliga livet, och jag har uteslutit en massa. Det frågades om målning och böcker ----- ska jag då hoppa över det och inte svara? ..Fuchsian.....
titti49zon6
01-11-2010, 14:12
[quote name='flaxss' date='01-11-2010, 13:53' post='1317940'] jag har aldrig förstått dom som skryter så mycket och sedan därefter inte vill visa nåt. skryter man så får man ju visa att man har nått att skryta om. annars är det ju ingen som tror på skrytet. och då är det ju meningslöst att skryta. själv är jag snart 22, har en växtsamling på 20tusen växter i en privat botaniksträdgård, äger två plantskolor och har skrivit 6böcker i ämnet varav en på franska och två på spanska och resten på eng, jag har alltid varit duktig i skolan och alltid fått MVG++++, redan som 16åting såldes mina tavlor för uppemot 2-5tusen, men det ska jag ju inte berätta om i denna tråd jag måste gå ut nu och handla och sedan ska jag gå in och städa huset kungen kommer på besök i morgon och då ska det bjudas på helsvensk husmanskost med köttbollar. på fredag ska jag hålla en tillställning på tusen personer bland annat kommer Anna anka och Kjell från programmet Ullared. Jaa, du har ju till och med lagt ut bilder på din botaniksträdgård och alla dinaväxter
Chamomille
01-11-2010, 14:13
CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 13:58)  OK.
Texten kommer att komma punktvis.
Inget emellan.
Göra det enkelt.
Inte veta eller kunna något.
Häftig berättelse!.
Fuchsian.... Jaha?
malcolm
01-11-2010, 14:15
CITAT (flaxss @ 01-11-2010, 13:53)  själv är jag snart 22, har en växtsamling på 20tusen växter i en privat botaniksträdgård, äger två plantskolor och har skrivit 6böcker i ämnet varav en på franska och två på spanska och resten på eng, jag har alltid varit duktig i skolan och alltid fått MVG++++, redan som 16åting såldes mina tavlor för uppemot 2-5tusen, men det ska jag ju inte berätta om i denna tråd jag måste gå ut nu och handla och sedan ska jag gå in och städa huset kungen kommer på besök i morgon och då ska det bjudas på helsvensk husmanskost med köttbollar. på fredag ska jag hålla en tillställning på tusen personer bland annat kommer Anna anka och Kjell från programmet Ullared. Önskar att jag hade varit lika energisk som du men är det verkligen sant det där med att du skall gå ut och handla?
*Stintan*
01-11-2010, 14:21
CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 14:10)  Hej Flaxss, Vaddå skryt????? De frågade ju mig, och jag svarade. Vad är skryt i detta? Kom och se, allt finns här i det verkliga livet, och jag har uteslutit en massa. Det frågades om målning och böcker ----- ska jag då hoppa över det och inte svara? ..Fuchsian..... Inte frågades det väl efter vad du gjort utan efter bilder. Det du gjort vet vi ju sen förut för det har du ju berättat hur många gånger som helst i var och varannan tråd.
malcolm
01-11-2010, 14:34
CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 14:21)  Inte frågades det väl efter vad du gjort utan efter bilder. Det du gjort vet vi ju sen förut för det har du ju berättat hur många gånger som helst i var och varannan tråd. Inte ens en liten fågel går tydligen att visa på bild.
Alexander-VG-zon3
01-11-2010, 14:36
CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 14:10)  Hej Flaxss, Vaddå skryt????? De frågade ju mig, och jag svarade. Vad är skryt i detta? Kom och se, allt finns här i det verkliga livet, och jag har uteslutit en massa. Det frågades om målning och böcker ----- ska jag då hoppa över det och inte svara? ..Fuchsian..... nej de frågade inte dig, det var du som ändrade ämne och började skriva om dig själv och blanda in i denna tråd konstnär, tavlor, manus, böcker. det är din text och det du skrivit ingen annan. efter det började andra FRÅGA inte innan, och jag förstår att folk frågar. även jag frågar samma frågar, vad heter dina böcker ? var kan man köpa dom ? bilder på dina tavlor ? kan man läsa nåt om dom ? mitt inlägg var ett exempel på hur du oftat brukar byta ämne och eller skriva. jag vet inte om du är ett troll eller på riktig (det kan ingen veta på detta forum om vi ska vara ärlig) är du på riktigt dvs inget troll så fattar jag inte hur du kan skriva så som du gör utan att se det. du får ofta trådar till att - ändra ämne, handla om dig själv dvs tråden blir förstörd (oftast) om du själv märker det det vet jag inte. är du ett troll så bör du sluta upp med det för forumets/oss skull och lämna oss, vi behöver inga troll. och det säger jag vänligt. för troll eller ej är det väl ändå du ändå en människor, och flera av oss tycker nog att det är bra nu, är du ett troll så har du lekt färdigt här. är du här på riktigt och är en medlem som alla andra, bör du tänka igenom det du skriver innan du skicka och hålla dig till ämnet. även detta säger jag vänligt. och detta om du är här på riktigt bör du tänka igenom och hålla dig till det. då slipper vi mycket av oroligheterna, också om du bättrar dig så ska såklart andra inte heller ta upp gammalt som varit inkluderar även mig. det gäller båda sidor även om det kan vara svårt ibland. alltså är du en riktig medlem så tänkt först och skicka därefter. och alla tänker efter först och skicka därefter. inkluderar mig. är du en riktigt medlem och fortsätter som förut kommer fler och fler att se dig som troll och därmed villa ha dig här mindre och mindre och sluta svara dig mindre, det kan inte vara så kul eller?. så även för din egen skull bör du nog tänka efter innan du skickar så att du inte uppfattas som ett troll vilket det ibland kan uppfattas som. är du ett troll, så gör oss en tjänst att lämna forumet. svårare än så är det inte, det finns fler forum där du kan leka men inte här. det är dessa två alt du har, vänligt sagt från mig.
herkules
01-11-2010, 14:42
CITAT (flaxss @ 01-11-2010, 14:36)  /..../det är dessa två alt du har, vänligt sagt från mig. vad? är det villkorat på något sätt att hänga här?
Moroten
01-11-2010, 14:49
CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 13:40)  Alba, det vet jag att det skulle vara en viss fördel, men dock har jag tvekat pga att kanske bli hånad av det jag visar. Jag behöver det inte och inte heller beröm, men gärna åsikter och kritik är bäst. Men jag har inte stängt några dörrar varken till det ena och andra hållet, så det finns i mina tankar, men jag ska grunna igenom detta hur jag löser det praktiska först. ...Fuchsian ...... Fuschian du ska inte vara rädd för att bli hånad! Du är en äkta konstnär och du är trygg i dig själv. DU vet vad DU KAN och kan vara stollt över det. Du har inget att bevisa för de avunsjuka dom häckar här på odla. du behöver inte deras bekräftälse så du behöver inte visa något alls om du inte vill . Ingen blir profet i sin egen hemstad som det säjs. bry dej inte om de som bara klagar och gnäller på dej. //Moroten
Alexander-VG-zon3
01-11-2010, 14:51
CITAT (herkules @ 01-11-2010, 14:42)  vad? är det villkorat på något sätt att hänga här? nej,,, men man ska gärna hålla sig till allmän forumetikett, dvs hålla sig till ämnet, om inte be om ursäkt. är man ett troll så sluta upp och lämna. det är för mig självklart att forumtroll inte ska regera. sedan att man skriver på olika sett kan man inte göra så mycket åt, jag har mitt sett andra har sitt det är inte alla som gillar så som jag skriver. även om jag bättrat mig efter befogad kritik. det jag skrev till f, var befogad kritik för f egen skull. och inte man tvunget måste följa. alternativen jag gav tycker jag inte var så svåra att följa och inget man måste följa, men fler alt tycker jag faktiskt inte att det finns tyvärr. att du tycker nåt annat får väl så vara.
Moroten
01-11-2010, 14:51
CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 14:21)  Inte frågades det väl efter vad du gjort utan efter bilder. Det du gjort vet vi ju sen förut för det har du ju berättat hur många gånger som helst i var och varannan tråd. Jag kan förstå Fuchsians tvekan att våga villa visa något här. hur många på odla forumet kan egentligen något om konst????? En erfaren och kunnig konstnär som fuschian verkar vara behöver inte era omdömen för fuschian kommer kanske bara bli missförstådd av alla potatisodlare här som inte har något konstsinne.
Välkommen Moroten till forumet! Vem kan du vara?
Alexander-VG-zon3
01-11-2010, 14:55
CITAT (Moroten @ 01-11-2010, 14:49)  Fuschian du ska inte vara rädd för att bli hånad! Du är en äkta konstnär och du är trygg i dig själv. DU vet vad DU KAN och kan vara stollt över det. Du har inget att bevisa för de avunsjuka dom häckar här på odla. du behöver inte deras bekräftälse så du behöver inte visa något alls om du inte vill .
Ingen blir profet i sin egen hemstad som det säjs. bry dej inte om de som bara klagar och gnäller på dej.
//Moroten ny medlem/troll så som det brukar vara här när dessa trådar hettas till. om det var ett svar till mig så är jag inte det minsta av avund. och det jag skrev är från mig inte menat som hån. utan som förklaring och ev befogad kritik och försöka göra så att personen i fråga inser hur den uppfattas, och detta tycker jag också blir bättre för f.
herkules
01-11-2010, 14:58
CITAT (flaxss @ 01-11-2010, 14:51)  nej,,, men man ska gärna hålla sig till allmän forumetikett, dvs hålla sig till ämnet, om inte be om ursäkt.
är man ett troll så sluta upp och lämna. det är för mig självklart att forumtroll inte ska regera.
sedan att man skriver på olika sett kan man inte göra så mycket åt, jag har mitt sett andra har sitt det är inte alla som gillar så som jag skriver. även om jag bättrat mig efter befogad kritik.
det jag skrev till f, var befogad kritik för f egen skull. och inte man tvunget måste följa.
alternativen jag gav tycker jag inte var så svåra att följa och inget man måste följa, men fler alt tycker jag faktiskt inte att det finns tyvärr. att du tycker nåt annat får väl så vara. jag tycker inget särskilt, jag frågade vad du menade med dina alternativ och om du eller någon annan villkorar vistelsen på odla.nus forum. vem bestämmer vad som är befogad kritik? jag tänker att kritik har väl fuchsian fått så det räcker och blir över, har något förändrats? det kanske ligger något i det där att man kan inte förändra andra människor, bara sig själv.
Alexander-VG-zon3
01-11-2010, 15:02
CITAT (Moroten @ 01-11-2010, 14:51)  Jag kan förstå Fuchsians tvekan att våga villa visa något här. hur många på odla forumet kan egentligen något om konst????? En erfaren och kunnig konstnär som fuschian verkar vara behöver inte era omdömen för fuschian kommer kanske bara bli missförstådd av alla potatisodlare här som inte har något konstsinne. det finns väldigt många här som är väldigt kunniga om konst och konsten olika former. jag själv är ingen expert men väldigt intresserad. och är ett av dom ämnen i skolan jag var bra i och gick extra kurser i. så när det gäller konst är jag intresserad och inte helt bakom flötet men heller ej expert. sedan potatisodlare eller ej så har många sinne för konst. åtminstone vet vad man gillar. alla är vi inte döda stenar. eller är morotsodlare mer sinnade för konst än dom som odlar potatis ? sedan är det ju uppenbart att denna nya medlem varit här innan och vet nåt, imed att den vågar tracka ner på andra personer. CITAT (herkules @ 01-11-2010, 14:58)  jag tycker inget särskilt, jag frågade vad du menade med dina alternativ och om du eller någon annan villkorar vistelsen på odla.nus forum. vem bestämmer vad som är befogad kritik? jag tänker att kritik har väl fuchsian fått så det räcker och blir över, har något förändrats?
det kanske ligger något i det där att man kan inte förändra andra människor, bara sig själv. det jag menade med mina alt är det jag skrev, och jag är ingen som bestämmer hur det ska vara. men det är vad jag tycker f har som alt. mer än så är det inte med det. mycket av det jag skrev borde också vara för f själv vara bra såväl som för andra. ingen bestämmer vad som är befogad kritik, däremot tycker jag nog många har haft det och andra kanske inte haft. men visst det är ju upp till personen själv och se kritik olika. min ev kritik var inte menat av ondo.
*Stintan*
01-11-2010, 15:04
CITAT (Moroten @ 01-11-2010, 14:51)  Jag kan förstå Fuchsians tvekan att våga villa visa något här. hur många på odla forumet kan egentligen något om konst????? En erfaren och kunnig konstnär som fuschian verkar vara behöver inte era omdömen för fuschian kommer kanske bara bli missförstådd av alla potatisodlare här som inte har något konstsinne. Och vem är du om jag får fråga? Du verkar ju veta mycket så du har väl ett nick till förmodar jag. Det är jättekonstigt med morötter som bara dyker upp sådär utan någon som helst presentation och särskilt när dom gör det i såna här trådar. Dubbelnick eller trollvarning alltså. Det kanske finns flera "konstnärer" här det vet du väl inget om eller? Tror du alla bara ägnar sig åt att odla potatis? Det finns många som har konstsinne här vet jag. Däremot finns det nog ingen som fått negativ kritik för egenhändigt hopknåpade alster de visat bilder på. Förstår inte alls varför det skulle vara farligt att lägga ut bilder på forumet eller i ett album.
Moroten
01-11-2010, 15:04
CITAT (xlxl67 @ 01-11-2010, 14:54)  Välkommen Moroten till forumet! Vem kan du vara?  Tack!
Alexander-VG-zon3
01-11-2010, 15:10
CITAT (xlxl67 @ 01-11-2010, 14:54)  Vem kan du vara?  egentligen kan det vara vem som helst på detta forum, eller någon helt annan som kände för att svara just i denna tråd. men antagligen är det nog en medlem med flera nick.
herkules
01-11-2010, 15:14
CITAT (flaxss @ 01-11-2010, 15:02)  /.../min ev kritik var inte menat av ondo. det förstår jag! jag tyckte bara det kunde bli en diskussion
CITAT (flaxss @ 01-11-2010, 15:10)  egentligen kan det vara vem som helst på detta forum, eller någon helt annan som kände för att svara just i denna tråd. men antagligen är det nog en medlem med flera nick. Ja något lurt är det nog. Kanske F:ans ande. Skrivsättet är slående lika i alla fall.
*Stintan*
01-11-2010, 15:27
Tycker att det mer liknar ett klipp ur något av Silos inlägg
herkules
01-11-2010, 15:34
spekulationerna och ifrågasättandet på det här forumet om medlemmar och vad man får/inte får göra/skriva är helt otroliga!
fuchsians skriverier är en piss i mississippi jämförelsevis.
Moroten
01-11-2010, 15:46
CITAT (herkules @ 01-11-2010, 15:34)  spekulationerna och ifrågasättandet på det här forumet om medlemmar och vad man får/inte får göra/skriva är helt otroliga!
fuchsians skriverier är en piss i mississippi jämförelsevis. Man bör ha ett välvårdat språk och stava namn med stor bockstav. annars framstår man okunnig.
*Stintan*
01-11-2010, 16:07
CITAT (herkules @ 01-11-2010, 15:34)  spekulationerna och ifrågasättandet på det här forumet om medlemmar och vad man får/inte får göra/skriva är helt otroliga!
fuchsians skriverier är en piss i mississippi jämförelsevis. Tur det så att du har något att säga
malcolm
01-11-2010, 16:10
CITAT (Moroten @ 01-11-2010, 15:46)  Man bör ha ett välvårdat språk och stava namn med stor bockstav. annars framstår man okunnig.
herkules
01-11-2010, 16:29
CITAT (Moroten @ 01-11-2010, 15:46)  Man bör ha ett välvårdat språk och stava namn med stor bockstav. annars framstår man okunnig. japp, så är det säkert! CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 16:07)  Tur det så att du har något att säga  mmm, så kan man ju tro att det är. jag har en hel del att säga men trådarna här på odla lockar ju inte fram diskussionslusten precis :/
malcolm
01-11-2010, 16:36
Undrar om inte Moroten och F är en och samma person...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|