Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Alba
CITAT (Moroten @ 01-11-2010, 15:46) *
Man bör ha ett välvårdat språk och stava namn med stor bockstav. annars framstår man okunnig.

Sen bör man börja ny mening med stor bokstav också - bara ett liiiitet inlägg från mig.

Edit -
äsch jag läste fel - du pratar ju om bockstav - vilken sort är det tro confused.gif
fuchsian
CITAT (Moroten @ 01-11-2010, 14:49) *
Fuschian du ska inte vara rädd för att bli hånad! Du är en äkta konstnär och du är trygg i dig själv. DU vet vad DU KAN och kan vara stollt över det. Du har inget att bevisa för de avunsjuka dom häckar här på odla. du behöver inte deras bekräftälse så du behöver inte visa något alls om du inte vill .

Ingen blir profet i sin egen hemstad som det säjs. bry dej inte om de som bara klagar och gnäller på dej.

//Moroten

Moroten,

Dessa som nu har frågat om mig och min konstnärskap borde ha fattat att den som förestår en atelje, undervisar i oljemålning och har sålt rätt många av mina alster ---- de fortsätter att håna mig och orsaken är att jag kan inte bildprogrammet på min dator.
Sedan finns ju den sidan av detta, att hur villig är man att visa något när det är en punt träskallar som inte fattar att man kan måla och undervisa i det.
Vad mina böcker anbelanger, är den första självbiografisk och endast på engelska, men tror du på allvar att jag skulle sätta den i händerna på personer som FODRAR BEVISER, men själva kan inte komma med något.
Igår blev jag anglagad av en annan medlem hur jag hade skrivit om min pung, herre jesses, jag är och har varit en kvinna under denna livscykel.
Märk väl, de kom inte med beviser ---- då förstår du att man inte bry sig längre. Jag har varit profet på min hemtrakt, men slutade att undervisa pga. tidsbrist.

De har inte tänkt på det att när de frågar och får mitt svar, ska man springa efter kameran och trycka in bilderna till alla. Jag känner på mig att detta är så in i helskota fel. .... Fuchsian .....
Gunilla T
CITAT (herkules @ 01-11-2010, 15:34) *
spekulationerna och ifrågasättandet på det här forumet om medlemmar och vad man får/inte får göra/skriva är helt otroliga!

...och var vill du själv sätta gränserna för spekulationer och ifrågasättande whistling.gif
malcolm
HUR svårt kan det vara att lära sig lägga in bilder på Odla om man nu vill bevisa att man talar sanning...?
Alba
CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 16:43) *
Moroten,

Dessa som nu har frågat om mig och min konstnärskap borde ha fattat att den som förestår en atelje, undervisar i oljemålning och har sålt rätt många av mina alster ---- de fortsätter att håna mig och orsaken är att jag kan inte bildprogrammet på min dator.
Sedan finns ju den sidan av detta, att hur villig är man att visa något när det är en punt träskallar som inte fattar att man kan måla och undervisa i det.
Vad mina böcker anbelanger, är den första självbiografisk och endast på engelska, men tror du på allvar att jag skulle sätta den i händerna på personer som FODRAR BEVISER, men själva kan inte komma med något.
Igår blev jag anglagad av en annan medlem hur jag hade skrivit om min pung, herre jesses, jag är och har varit en kvinna under denna livscykel.
Märk väl, de kom inte med beviser ---- då förstår du att man inte bry sig längre. Jag har varit profet på min hemtrakt, men slutade att undervisa pga. tidsbrist.

De har inte tänkt på det att när de frågar och får mitt svar, ska man springa efter kameran och trycka in bilderna till alla. Jag känner på mig att detta är så in i helskota fel. .... Fuchsian .....

Men varför fläker du ut ditt liv till en helt ny medlem ninja.gif På ett forum bör man vara försiktig - eller hur.
fuchsian
CITAT (Alba @ 01-11-2010, 16:39) *
Sen bör man börja ny mening med stor bokstav också - bara ett liiiitet inlägg från mig.

Edit -
äsch jag läste fel - du pratar ju om bockstav - vilken sort är det tro confused.gif

Där ALBA,

Har jag svaret direkt. Jag skriver för fort och när jag trycker ner tangenten för stort bokstav är min dator för seg, hinner inte med.
Brukar rätta till en del i efterhand eller på direkten, men dom slinker iväg, tyvärr. Hadde bättre tangentbord innan detta, med fler plats, men denna är hopplös!!!!! confused.gif ... Fuchsian....
Suz
Edit, tog bort, bara plumpt av mig
Alba
CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 17:04) *
Där ALBA,

Har jag svaret direkt. Jag skriver för fort och när jag trycker ner tangenten för stort bokstav är min dator för seg, hinner inte med.
Brukar rätta till en del i efterhand eller på direkten, men dom slinker iväg, tyvärr. Hadde bättre tangentbord innan detta, med fler plats, men denna är hopplös!!!!! confused.gif ... Fuchsian....

Men......det var ju Moroten som skrev inlägget - varför svarar du ohmy.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 17:04) *
Där ALBA,

vad då det var moroten som alba svarade, inte dig. och nu skriver du som att du är moroten. eller svarar åt moroten.
Gunilla T
Ja du Fuchsian...datorer kan vara knepiga, du har nog något kletigt under bokstaven d också eftersom datorn skrev hadde och inte hade som är den korrekta stavningen.
Alba
Moroten hm shy.gif

Man måste försöka hålla isär sina nick.
Det problemet har vi sett föut.

edit - felstavning
Monaxe
Jösses, ska det börjas nu igen med forumister som inte kan hålla isär sina nick! thumbdown.gif

Fast jag kan inte låta bli.... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

edit, fnissade så jag var tvungen....
*Stintan*
[attachment=55991:smilie_girl_101.gif]
fuchsian
CITAT (malcolm @ 01-11-2010, 16:47) *
HUR svårt kan det vara att lära sig lägga in bilder på Odla om man nu vill bevisa att man talar sanning...?

Det går nog bra med det, har flera datorer att leka med, men sen är frågan den att jag behöver inte göra det alls. Så enkelt är det.
Det finns ingen orsak för mig att visa er något, endast jag känner min sanning och det räcker så gott att jag inte bryr mig annat.

Lägger jag ut bilderna, så kommer man fram till att dom är ???? tja .. förfalskade eller annat galet som jag tänker inte utsätta mig för.
Hur är det med din egen sanning? Den har ju gått i flera versioner så den kan man inte lita på, inte jag i alla fall. Alla gör som de vill. .....Fuchsian .....
herkules
CITAT (Gunilla T @ 01-11-2010, 16:43) *
...och var vill du själv sätta gränserna för spekulationer och ifrågasättande whistling.gif

jag tycker att nya medlemmar öht inte ska ifrågasättas.
aldrig av en annan medlem, det åligger inte oss medlemmar att göra så.

om man inte har behov att visa någon sanning, ska då andra medlemmar kunna kräva det?
tänker att vare sig det ena eller det andra är särskilt svårt. eller så är det det, man kanske inte har scanner eller fotosladdar eller vad som ...
*Stintan*
CITAT (herkules @ 01-11-2010, 18:58) *

Att så sker får man nog skylla på dem som skaffar dubbelnick. Tycker inte alls det är konstigt att folk blir misstänksamma ibland när ett nytt nick skriver sitt första inlägg långt in i en stökig tråd och verkar väldigt välinitierad.
fuchsian
CITAT (herkules @ 01-11-2010, 19:00) *
om man inte har behov att visa någon sanning, ska då andra medlemmar kunna kräva det?
tänker att vare sig det ena eller det andra är särskilt svårt. eller så är det det, man kanske inte har scanner eller fotosladdar eller vad som ...

Herkules,

Det är viljan som fattas efter allt klapprande, och jag behöver och i nuläge vill inte göra det alls.
Allt tillgängligt som behövs för det finns.
Ingen kan kräva det av mig, dom som känner mig bättre kommer att få det. Det handlar om tillit och inte av massa konstiga krav. ... Fuchsian ......
*Stintan*
CITAT (herkules @ 01-11-2010, 19:00) *

Nej självklart kan man inte kräva det men i det här fallet är det en fråga om trovärdighet. Annars låter det bara som mycket snack och lite verksstad.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 19:16) *
Nej självklart kan man inte kräva det men i det här fallet är det en fråga om trovärdighet. Annars låter det bara som mycket snack och lite verksstad.

tummenupp.gif
Suz

Ja det är i det här fallet helt klart en fråga om trovärdighet som sagt!!
Piccante
Fuchsian! kan du inte skriva det i tråden eller pm:a ISBN-numret till en av dina böcker ? Jag är intresserad av att läsa dom.
Suz
CITAT (Markus_H @ 01-11-2010, 19:57) *
Fuchsian! kan du inte skriva det i tråden eller pm:a ISBN-numret till en av dina böcker ? Jag är intresserad av att läsa dom.

Så är även jag!
Det kan räta ut en del frågetecken och göra att förståelsen blir högre från min sida!
herkules
CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 19:08) *
Att så sker får man nog skylla på dem som skaffar dubbelnick. Tycker inte alls det är konstigt att folk blir misstänksamma ibland när ett nytt nick skriver sitt första inlägg långt in i en stökig tråd och verkar väldigt välinitierad.

din argumentation är löjlig tycker jag. du kan ju inte skylla ditt beteende på någon annan eller hur?

det är väl det forum är till för - mycket snack?
*Stintan*
CITAT (herkules @ 01-11-2010, 20:06) *
din argumentation är löjlig tycker jag. du kan ju inte skylla ditt beteende på någon annan eller hur?

det är väl det forum är till för - mycket snack?

Jag skiter fullständigt i vad du tycker om min argumentation. Se över din egen istället så har du lite att göra ett tag.
Jag skyller inte mitt beteende på någon annan! Jag skyller misstänksamheten som råder på forumet på dessa "uppstickare" som antagligen har dubbelnick.

Vad jag vet så är väl forumet även till för att kunna visa bilder, varför tror du annars albumfunktionen finns och möjligheten att infoga bilder i inläggen?
gnon49
Ärligt talat. Vi vet ju alla hur lätt det är att genomskåda någon som inte är trovärdig. Lite irriterande kanske, men ett forum kanske alltid får någon som bäst kan beskrivas som en clown. Och en clown kan man ju inte ta på allvar. Vem döljer sig bakom masken? Lite olustigt är det i alla fall. Lite sjukt om jag skall vara ärlig.
Alba
CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 17:04)
Där ALBA,

Brukar rätta till en del i efterhand eller på direkten, men dom slinker iväg, tyvärr. Hadde bättre tangentbord innan detta, med fler plats, men denna är hopplös!!!!! ... Fuchsian....

CITAT (Alba @ 01-11-2010, 17:11) *
Men......det var ju Moroten som skrev inlägget - varför svarar du ohmy.gif

Det gör ju inte saken bättre att du undviker att svara.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 20:27) *
Jag skiter fullständigt i vad du tycker om min argumentation. Se över din egen istället så har du lite att göra ett tag.
Jag skyller inte mitt beteende på någon annan! Jag skyller misstänksamheten som råder på forumet på dessa "uppstickare" som antagligen har dubbelnick.

Vad jag vet så är väl forumet även till för att kunna visa bilder, varför tror du annars albumfunktionen finns och möjligheten att infoga bilder i inläggen?

min argumentation är det inget fel på - det märks på ditt svar smile.gif
självklart kan man visa bilder.
om man vill.
*Stintan*
CITAT (herkules @ 01-11-2010, 22:21) *
min argumentation är det inget fel på - det märks på ditt svar smile.gif
självklart kan man visa bilder.
om man vill.

Din självgodhet har visst inga gränser. Tyvärr är det inte särskilt klädsamt.
Lokan
Hmmmm.... g.gif ... "text som bara försvinner?" ?? Jag önskar att två tredjedelar av texten i den här tråden skulle försvinna!
Fenja
Lustigt nog så verkar omnämnadet av den ena pungen uppröra till samma grad som när det första gången omnämndes!! giggle.gif Till och med argumentationen är likartad w00t.gif
Jag är också intresserad av de där ISBN-numren om någon till äventyrs lyckas få tag på dem...
Mvh
Fenja
herkules
CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 22:37) *
Din självgodhet har visst inga gränser. Tyvärr är det inte särskilt klädsamt.

haha smile.gif
Monica i Nässjö
Det här var då en mycket underlig tråd. Börjar intressant med text som försvinnet- vart tar den vägen? Inget svar får man tyvärr men sedan vinglar den iväg genom felstavningar, kommateringar och eventuella troll och verkar sluta i personliga pajkastningar. Hm, jag förstår ingenting men kanske lika bra det. Men jag undrar fortfarande vart texten tog vägen confused.gif
herkules
CITAT (Fenja @ 01-11-2010, 22:51) *
Lustigt nog så verkar omnämnadet av den ena pungen uppröra till samma grad som när det första gången omnämndes!! giggle.gif Till och med argumentationen är likartad w00t.gif
Jag är också intresserad av de där ISBN-numren om någon till äventyrs lyckas få tag på dem...
Mvh
Fenja

jag hajar inte varför ni är så intresserade av fuchsians böcker - h*n är ju helt dum i huvudet enligt er.
så varför läsa böckerna?
ni snaskar.
fuchsian
Helt rätt!

Jag har skrivit en del små berättelser ur mitt liv i Silos sagovärld - tråd och även gjort hänvisningar till det jag själv varit med och efter denna diskussionen i denna tråd enl. er skriver jag "obegripligt". I boken finns text som ett barn berättar vissa delar, i den nivån som barnet kunde utrycka sig, hur "obegripligt" skulle det bli då för er att läsa när ni ramlar på näsan vid första felsatta kommatecken?? Tänker ni på det???? Inte??
Men jag gör det nu efter denna tråd.

Då är det ju helt säkert att varför skulle jag låta er läsa mina böcker. Fattar ni? Ni skulle inte fatta något!!!!
Det som jag har ännu tillgång till, handlar om mitt liv och den ger jag inte ut att malas sönder på samma sätt som ni maler sönder mig här. Det är stopp!

Det hela handlar om följderna av vad ni har gjort mig till, och då får ni ha den bilden vad som behagas för var och en.

Samma sak gäller bilder. Har hur mycket som helst teknik att tillgå och skaffat mig kunskaperna om de senaste tillkomna elektroniken ---- och har bränt in bilder på en DVD just för att kunna lägga det till mitt album här för att kunna ta fram ----- i ett lämpligt tillfälle. Visa mina växter och hobbyes.

Har endast väntat på ett tillfälle där de skulle kunna komma till sitt rätta ----- den DVD är nu inlåst pga. varningar fr. utomstående som följt med vid sidan om mig och avrått mig totalt att göra det.

Ni har ju själv påpekat att saker och ting, vad man gör/inte gör/ skriver, kan få följer av olika sätt hos var och en. Det är ju mer än begripligt (utom Fenjas pung=hermatofil) att jag kommer inte att falla i den grop som ni grävt åt mig.
Detta får räcka från mig. Jag kommer att tänka på det ni sagt om mitt "obegripliga" text att inte svara på något mer än ev. minsta möjliga --- ja eller nej --- osv. .. bravo.gif gratulerar för ett bra försök;
..Fuchsian....

fuchsian
CITAT (Monica i Nässjö @ 01-11-2010, 23:06) *
Det här var då en mycket underlig tråd. Börjar intressant med text som försvinnet- vart tar den vägen? Inget svar får man tyvärr men sedan vinglar den iväg genom felstavningar, kommateringar och eventuella troll och verkar sluta i personliga pajkastningar. Hm, jag förstår ingenting men kanske lika bra det. Men jag undrar fortfarande vart texten tog vägen confused.gif

Monica i Nässjö,

Du förstår nog att detta handlar om att jag kan inte skriva rätt. Alla ska rätta allt som de vill oberoende om det sen tillhör min dialekt eller mitt sätt att skriva. Jag undrar också vart tog texten vägen!!!! confused.gif
Det finns många här som skriver som krattar, men har inte tagit till mig det för att varje person har sin egen rätt och förmåga att utrycka sig fritt.
Tyvärr gäller det inte på Odla.nu. ....Fuchsian .....

CITAT (Fenja @ 01-11-2010, 22:51) *
Mvh
Fenja

Fenja,

Leta efter dina pung först innan du hoppar i en annan soppa. Man gör färdig en sak först och sedan går man vidare, vilket du inte har fattat än. Ingen kommer att få fatt i några ISBN-nummer, kommer att skydda dom.
fuchsian

malcolm,

Inte svårt alls längre. Har införskaffat fler hjälpmedel och en ny dator och nya program och den delen av bilderna som jag hade tänkt att visa i forumet är i en DVD som är inlåst pga. att varken jag eller dom som står mig närmast har följt med här och ser det som att det är inte en lämplig åtgärd att falla i klorna hos en del av er som beter sig på detta vis mot mig.
Vi har inte behov av det, och då menar jag min familjs åsikt.

Du, mytomanen, fortsätt med dina snyfthistorier, jag genomskådade dig länge sedan. Nu har du inte ens en aning att du motsäger dina påståenden eller vrider dem som att de ska passa, men lycka till jag läser inte ditt längre och när maken råkade se en av dina tidigare skrivelser, så undrade han att ---Oh, fan-- finns det mytomaner i forum?????? Rätt träffande, men han känner igen lätt den typen...... F....
Red Top
ISBN:91-8524-327-2
fuchsian
Nä, men lelle du, sover du inte?????

Snyggt försök ---- men totalt fel

Stämmer inte alls med de ISBN som jag har!

Gå och lägg dig du, och låt dem vimla bland dina siffror i morgon, natti natti... Fuchsian.....
Aqvakul
CITAT (Lokan @ 01-11-2010, 22:45) *
Hmmmm.... g.gif ... "text som bara försvinner?" ?? Jag önskar att två tredjedelar av texten i den här tråden skulle försvinna!

tummenupp.gif
Solstorm
CITAT (fuchsian @ 02-11-2010, 03:36) *
maken råkade se en av dina tidigare skrivelser, så undrade han att ---Oh, fan-- finns det mytomaner i forum?????? Rätt träffande, men han känner igen lätt den typen...... F....

laugh.gif laugh.gif Naturligtvis känner han igen en mytoman, han måste vara expert, han är ju gift med flera stycken laugh.gif laugh.gif tottes matte, fuchian, moroten mm. Är han gift med flera mytomaner eller bara med en som är schizofren? rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
titti49zon6
Har en liten undran? Hur skyddar man ett ISBN nummer, då kan man ju inte få tag på en bok som man vill köpa
i bokhandel eller på nätet. Är det författaren själv som står för försäljningen då?

Vet inte om jag kapar denna tråd med denna fråga men eftersom det står här att ISBN numret är skyddat så undrar jag???
Chamomille
CITAT (Lokan @ 01-11-2010, 22:45) *

[attachment=56001:happy0005.gif]
fuchsian
Han menade endast en och även sådana har han råkat att träffa i sitt jobb men de har inte blivit långvariga i tjänsten, utan åkt ut fortare än kvickt.
Här gällde det endast en manlig sådan, kvinnor kallar han inte på det sättet.

Har råkade bara se hans (medlems) inlägg och det var en spontan reaktion och så får det bli. För övrigt har han endast den åsikten att här skickas inget till forum som ser ut som den gör. ..Fuchsian .....

CITAT (Chamomille @ 02-11-2010, 09:05) *
[attachment=56001:happy0005.gif]

.... yes.gif .. yes.gif

CITAT (Suz @ 01-11-2010, 20:02) *
Så är även jag!
Det kan räta ut en del frågetecken och göra att förståelsen blir högre från min sida!

SUZ och Markus

Varför och av vilken anledning? ...Fuchsian....
Piccante
CITAT (fuchsian @ 02-11-2010, 11:57) *
SUZ och Markus

Varför och av vilken anledning? ...Fuchsian....

Av vilken anledning brukar man läsa böcker??? De kanske är intressanta?
Anki på Öland
CITAT (fuchsian @ 02-11-2010, 03:12) *
...................................Detta får räcka från mig. Jag kommer att tänka på det ni sagt om mitt "obegripliga" text att inte svara på något mer än ev. minsta möjliga --- ja eller nej --- osv. .. bravo.gif gratulerar för ett bra försök;
..Fuchsian....

Och vad hände med detta löfte då?
Biggan_
CITAT (Red Top @ 02-11-2010, 03:45) *
ISBN:91-8524-327-2

ohmy.gif giggle.gif
titti49zon6
Fattar snart inget av vad F skriver, blir värre och värre
confused.gif
Aqvakul
CITAT (titti49zon6 @ 02-11-2010, 13:31) *
Fattar snart inget av vad F skriver, blir värre och värre
confused.gif

Ja, hur ska detta sluta.. crying.gif
Gunilla T
CITAT (Aqvakul @ 02-11-2010, 15:53) *
Ja, hur ska detta sluta.. crying.gif

Worst scenario - alla lämnar Odla (inte särskilt troligt)

Best scenario - att jämställa med bra underhållning yaay.gif
evelina
Börjar likna gamla tider........ crying.gif

5 månader kvar till trädgårdsodling.....då släpper all frustration!!???

Sådant här gjorde att småprat kom till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon