|
*Stintan*
03-11-2010, 12:21
CITAT (flaxss @ 03-11-2010, 12:16)  hinner du inte skriva vilken by ni har ett hus i ?
vad va det då ? jag har nog inte hängt med. men det är lätt hänt. ''Casstell Veccio'' var väl f hus ? Nej byn kallas "Castelvecchio" efter borgen. Noggrannare namn är Castelvecchio di Rocca Barbena.
Alexander-VG-zon3
03-11-2010, 12:47
jaaa men åhh det är ju en jätte vacker by ditt vill jag flytta
[attachment=56036:CasstellVeccionew.jpg]
[attachment=56037:Veccio340.jpg]
CITAT (flaxss @ 03-11-2010, 12:47)  jaaa men åhh det är ju en jätte vacker by ditt vill jag flytta Det finns så otroligt många vackra bergsbyar i och omkring Italien! Googla exempelvis på San Gimignano, en väl bevarad medeltidsstad! Det var en otrolig upplevelse att vistas och bo där!! Och sen, flaxss, när vi kan språket blir det ju desto roligare
Aqvakul
03-11-2010, 16:07
Castelvecchio di Rocca Barbena è un bellissimo borgo ligure risalente all'XI secolo. Le caratteristiche abitazioni in pietra del centro storico di Castelvecchio si abbarbicano sul monte quasi a voler raggiungere il castello che si innalza imponente e dominante sulla rocca Barbena,alta 1142m, da cui prende il nome il paese. Castelvecchio fu protagonista di numerose e travagliate vicende storiche, nonostante questo ancora oggi conserva il suo antico impianto architettonico fortificato. Attraversando il borgo spesso e volentieri la nostra vista cattura angoli non intaccati dal tempo come gli antichi lavatoi e i caratteristici forni che formano gobbe sporgenti visibili dai muri esterni delle vecchie case. Unica frazione di Castelvecchio è Vecersio sulla strada per Balestrino. Castelvecchio di Rocca Barbena fa parte del Club:I Borghi più Belli d'Italia.
Alexander-VG-zon3
03-11-2010, 16:20
CITAT (Suz @ 03-11-2010, 15:13)  Det finns så otroligt många vackra bergsbyar i och omkring Italien! Googla exempelvis på San Gimignano, en väl bevarad medeltidsstad! Det var en otrolig upplevelse att vistas och bo där!! Och sen, flaxss, när vi kan språket blir det ju desto roligare  ja den var ockås väldigt vacker, fast jag tycker nästan allt därifrån är vackert. språket ja, det går trögt för mig. har råkat släppa det lite. har haft mycket som tar min tid. måste ge mig själv en rejäl spark i baken. annars händer det kanske som innan att jag släpper det för mycket så det rinner ut i sanden.
*Stintan*
03-11-2010, 16:41
CITAT (Aqvakul @ 03-11-2010, 16:07)  Castelvecchio di Rocca Barbena è un bellissimo borgo ligure risalente all'XI secolo. Le caratteristiche abitazioni in pietra del centro storico di Castelvecchio si abbarbicano sul monte quasi a voler raggiungere il castello che si innalza imponente e dominante sulla rocca Barbena,alta 1142m, da cui prende il nome il paese. Castelvecchio fu protagonista di numerose e travagliate vicende storiche, nonostante questo ancora oggi conserva il suo antico impianto architettonico fortificato. Attraversando il borgo spesso e volentieri la nostra vista cattura angoli non intaccati dal tempo come gli antichi lavatoi e i caratteristici forni che formano gobbe sporgenti visibili dai muri esterni delle vecchie case. Unica frazione di Castelvecchio è Vecersio sulla strada per Balestrino. Castelvecchio di Rocca Barbena fa parte del Club:I Borghi più Belli d'Italia.  bra att veta.
malcolm
03-11-2010, 17:01
Kom inte dragandes med era små stugor i Småland, så här skall det se ut. http://www.hotelcastelvecchio.com/
Skruttis
03-11-2010, 17:08
CITAT (Aqvakul @ 03-11-2010, 16:07)  Castelvecchio di Rocca Barbena è un bellissimo borgo ligure risalente all'XI secolo. Le caratteristiche abitazioni in pietra del centro storico di Castelvecchio si abbarbicano sul monte quasi a voler raggiungere il castello che si innalza imponente e dominante sulla rocca Barbena,alta 1142m, da cui prende il nome il paese. Castelvecchio fu protagonista di numerose e travagliate vicende storiche, nonostante questo ancora oggi conserva il suo antico impianto architettonico fortificato. Attraversando il borgo spesso e volentieri la nostra vista cattura angoli non intaccati dal tempo come gli antichi lavatoi e i caratteristici forni che formano gobbe sporgenti visibili dai muri esterni delle vecchie case. Unica frazione di Castelvecchio è Vecersio sulla strada per Balestrino. Castelvecchio di Rocca Barbena fa parte del Club:I Borghi più Belli d'Italia. Calzone mio, pepperoni! Cappriciosa bueno notte.  Que??
CITAT (Aqvakul @ 03-11-2010, 16:07)  Castelvecchio di Rocca Barbena è un bellissimo borgo ligure risalente all'XI secolo. Le caratteristiche abitazioni in pietra del centro storico di Castelvecchio si abbarbicano sul monte quasi a voler raggiungere il castello che si innalza imponente e dominante sulla rocca Barbena,alta 1142m, da cui prende il nome il paese. Castelvecchio fu protagonista di numerose e travagliate vicende storiche, nonostante questo ancora oggi conserva il suo antico impianto architettonico fortificato. Attraversando il borgo spesso e volentieri la nostra vista cattura angoli non intaccati dal tempo come gli antichi lavatoi e i caratteristici forni che formano gobbe sporgenti visibili dai muri esterni delle vecchie case. Unica frazione di Castelvecchio è Vecersio sulla strada per Balestrino. Castelvecchio di Rocca Barbena fa parte del Club:I Borghi più Belli d'Italia. Ja eller hur!
Chamomille
03-11-2010, 18:21
CITAT (Aqvakul @ 03-11-2010, 16:07)  Castelvecchio di Rocca Barbena è un bellissimo borgo ligure risalente all'XI secolo. Le caratteristiche abitazioni in pietra del centro storico di Castelvecchio si abbarbicano sul monte quasi a voler raggiungere il castello che si innalza imponente e dominante sulla rocca Barbena,alta 1142m, da cui prende il nome il paese. Castelvecchio fu protagonista di numerose e travagliate vicende storiche, nonostante questo ancora oggi conserva il suo antico impianto architettonico fortificato. Attraversando il borgo spesso e volentieri la nostra vista cattura angoli non intaccati dal tempo come gli antichi lavatoi e i caratteristici forni che formano gobbe sporgenti visibili dai muri esterni delle vecchie case. Unica frazione di Castelvecchio è Vecersio sulla strada per Balestrino. Castelvecchio di Rocca Barbena fa parte del Club:I Borghi più Belli d'Italia. Ja för faan. Jag håller med!
ninnisky
03-11-2010, 19:25
Jag håller inte riktigt med för när jag sprang uppför klippan senast var den hela 1144 m hög ......
Aqvakul
03-11-2010, 19:26
CITAT (ninnisky @ 03-11-2010, 19:25)  Jag håller inte riktigt med för när jag sprang uppför klippan senast var det hela 1144 m högt ......  ja, det är ett väldigt slitage...
*Stintan*
03-11-2010, 19:30
CITAT (Aqvakul @ 03-11-2010, 19:26)  ja, det är ett väldigt slitage...
Aqvakul !du skrev så här ,Däremot är det ett problem när man inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden,utan bara matar på med sitt eget !Menar du att jag nu ska sitta här och läsa 221 inlägg om mina stavfel och mina allt för många kommatecken brist på uppmärksamhet osv? ett inlägg som nu helt plötsligt handlar om "Castelvecchio di Rocca Barbera"och era pesonliga tankar om detta berg.Kom igen va !prata om att kassta sten i glashus,ni kan ju inte hålla er till ämnet ni heller.Tycker många här matar på med sitt eget väldigt gärna .Sen skulle jag uppskatta om ni inte pratar om mig som en mindre vetande i andra person som många gjort i denna tråden.Finns möjligheter att skicka PM till mig om ni har åsikter om mig som person och ni som inte står ut med att läsa min "taskiga svenska" med alla kommatecken i mina inlägg LÅT BLI att läsa dom.
Mvh Motti tack för mig
Jag skulle uppskatta om man kunde gå vidare när man fått kritik. Antingen tar man åt sig och ändrar sig eller ber om ursäkt, beroende på vad det gäller, eller så blir man en gås och låter det rinna av en. Att tjata om den kritik man fått, eller den kritik man uppfattat att man fått dag efter dag får i varje fall inte mig att väcka några sympatikänslor för någon.
Aqvakul
04-11-2010, 05:37
CITAT (Motti @ 04-11-2010, 00:45)  Aqvakul !du skrev så här ,Däremot är det ett problem när man inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden,utan bara matar på med sitt eget !Menar du att jag nu ska sitta här och läsa 221 inlägg om mina stavfel och mina allt för många kommatecken brist på uppmärksamhet osv? ett inlägg som nu helt plötsligt handlar om "Castelvecchio di Rocca Barbera"och era pesonliga tankar om detta berg.Kom igen va !prata om att kassta sten i glashus,ni kan ju inte hålla er till ämnet ni heller.Tycker många här matar på med sitt eget väldigt gärna .Sen skulle jag uppskatta om ni inte pratar om mig som en mindre vetande i andra person som många gjort i denna tråden.Finns möjligheter att skicka PM till mig om ni har åsikter om mig som person och ni som inte står ut med att läsa min "taskiga svenska" med alla kommatecken i mina inlägg LÅT BLI att läsa dom.
Mvh Motti tack för mig Att lyssna av och känna in, är alltid bra egenskaper i en diskussion. Ingen av oss lever upp till det i alla lägen, men det är en bra målsättning att försöka...
CITAT (Anma @ 04-11-2010, 01:53)  Jag skulle uppskatta om man kunde gå vidare när man fått kritik. Antingen tar man åt sig och ändrar sig eller ber om ursäkt, beroende på vad det gäller, eller så blir man en gås och låter det rinna av en. Att tjata om den kritik man fått, eller den kritik man uppfattat att man fått dag efter dag får i varje fall inte mig att väcka några sympatikänslor för någon. Intressant tråd.... Undrade över en hel del under vägen, men sista undringen var över det där (fetmarkeringen). Hur kommer det sej att man tycker sej ha rätt att kritisera andra här inne? Är vi inte här på lika villkor? Ni som kritiserar här, gör ni så där ute också?
Elisabeth-Västkustkolonisten
04-11-2010, 08:00
Berith det undrade jag också över.....
Om Anma kritiserar någon så skall den kritiserade ber om ursäkt. För vad? Att den finns till? Ingen här inne är varken slav eller herre över dom andra
Elisabeth
*Stintan*
04-11-2010, 08:10
CITAT (Motti @ 04-11-2010, 00:45)  Aqvakul !du skrev så här ,Däremot är det ett problem när man inte lyssnat och reflekterat över vad som sagts tidigare i tråden,utan bara matar på med sitt eget !Menar du att jag nu ska sitta här och läsa 221 inlägg om mina stavfel och mina allt för många kommatecken brist på uppmärksamhet osv? ett inlägg som nu helt plötsligt handlar om "Castelvecchio di Rocca Barbera"och era pesonliga tankar om detta berg.Kom igen va !prata om att kassta sten i glashus,ni kan ju inte hålla er till ämnet ni heller.Tycker många här matar på med sitt eget väldigt gärna .Sen skulle jag uppskatta om ni inte pratar om mig som en mindre vetande i andra person som många gjort i denna tråden.Finns möjligheter att skicka PM till mig om ni har åsikter om mig som person och ni som inte står ut med att läsa min "taskiga svenska" med alla kommatecken i mina inlägg LÅT BLI att läsa dom.
Mvh Motti tack för mig Finns inga 221 inlägg om dina stavfel Motti eftersom ca 200 av inläggen handlar om fuchian som vanligt
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-11-2010, 08:00)  Berith det undrade jag också över.....
Om Anma kritiserar någon så skall den kritiserade ber om ursäkt. För vad? Att den finns till? Ingen här inne är varken slav eller herre över dom andra
Elisabeth Tack. Skönt att veta att jag inte är ensam om att undra det.
herkules
04-11-2010, 09:16
CITAT (Berith @ 04-11-2010, 08:33)  Tack. Skönt att veta att jag inte är ensam om att undra det. det är du faktiskt inte.
*Stintan*
04-11-2010, 09:25
CITAT (herkules @ 04-11-2010, 09:16)  det är du faktiskt inte.  Hur är det med självkännedomen?
herkules
04-11-2010, 09:29
CITAT (*Stintan* @ 04-11-2010, 09:25)   Hur är det med självkännedomen? den är god, tackar som frågar.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-11-2010, 08:00)  Berith det undrade jag också över.....
Elisabeth Meh... Ni har ju missförstått. För de första brukar jag inte kritisera vad jag vet i alla fall. Däremot har jag fått en och annan skopa ibland, men det bjuder jag på. Vad jag menade är att jag blev lite irriterad över att man mal om samma sak i flera veckor. Ja, eller dagar då. Därav inlägget du citerar och som Berit också ifrågasätter. Det är faktiskt ingen lag på att göra som jag föreslår, dessutom ger jag två förslag om det nu var det. Jag skrev: CITAT Jag skulle uppskatta om man kunde gå vidare när man fått kritik. Antingen tar man åt sig och ändrar sig eller ber om ursäkt, beroende på vad det gäller, eller så blir man en gås och låter det rinna av en. Att tjata om den kritik man fått, eller den kritik man uppfattat att man fått dag efter dag får i varje fall inte mig att väcka några sympatikänslor för någon. Vad jag menar är till exempel att om någon säger att jag är arrogant. Ett val är att ta åt mig, be om ursäkt att jag är arrogant och gå vidare. Ett annat är att låta det rinna av mig, bli en gås och inte ta åt mig. Vad jag önskar att jag inte gjorde var att jag en vecka efter att jag fått kritiken och ingen annan diskuterat saken på evigheter ändå går in i en tråd och tjatar om att jag blev kallad arrogant. Dessutom skriver jag att "jag skulle uppskatta" det bör uppfattas som ett önskemål, inte någon tvångsåtgärd. Eller egentligen inte ens ett önskemål, men min åsikt om den saken. Några oklarheter kvar eller är det glasklart nu vad jag menar?
CITAT (Berith @ 04-11-2010, 07:23)  Intressant tråd.... Undrade över en hel del under vägen, men sista undringen var över det där (fetmarkeringen). Hur kommer det sej att man tycker sej ha rätt att kritisera andra här inne? Är vi inte här på lika villkor? Ni som kritiserar här, gör ni så där ute också?  Vi är alla här på samma villkor, och alla har också samma rätt eller orätt att kritisera. Om någon säger att du är totalt rensad i huvudet och jordens avskum, då bör vi alla ge denna någon kritik. Eller hur? Var gränsen ska dras vet jag däremot inte.
CITAT (Anma @ 04-11-2010, 09:47)  --- Drog ihop citatet... Antar med detta att det finns inlägg där du kallas arrogant, har inte kollat nu - men då är det ju den personen jag undrade över förut. Om Kalle-Putte kallat dej arrogant, tycker sej då Kalle-Putte vara mer/större/bättre medlem än du? Dom som klankar ner på andras stavning eller åsikter eller vad det nu rör sej om - tycker sej dom personerna vara mer/större/bättre medlemmar? Jag skulle såklart också kunna "betygsätta" medlemmar här, och deras inlägg. Offentligt, menar jag. Men varför skulle jag göra det egentligen? Jo, för jag är ju mycket duktigare på att stava än vissa, eller helt enkelt för att jag är bäst. Inte bara på det mesta, utan närapå på allt. Egentligen...
CITAT (Berith @ 04-11-2010, 10:03)  Drog ihop citatet... Antar med detta att det finns inlägg där du kallas arrogant, har inte kollat nu - men då är det ju den personen jag undrade över förut. Om Kalle-Putte kallat dej arrogant, tycker sej då Kalle-Putte vara mer/större/bättre medlem än du? Dom som klankar ner på andras stavning eller åsikter eller vad det nu rör sej om - tycker sej dom personerna vara mer/större/bättre medlemmar? Jag skulle såklart också kunna "betygsätta" medlemmar här, och deras inlägg. Offentligt, menar jag. Men varför skulle jag göra det egentligen? Jo, för jag är ju mycket duktigare på att stava än vissa, eller helt enkelt för att jag är bäst. Inte bara på det mesta, utan närapå på allt. Egentligen...  Nej, har nog aldrig blivit kallad arrogant, det var ett exempel!
CITAT (Anma @ 04-11-2010, 09:54)  Vi är alla här på samma villkor, och alla har också samma rätt eller orätt att kritisera. Om någon säger att du är totalt rensad i huvudet och jordens avskum, då bör vi alla ge denna någon kritik. Eller hur? Var gränsen ska dras vet jag däremot inte. Bra skrivet - vi är alla här på samma villkor! Om någon kritiserar någon annan här finns absolut ingen anledning att kritisera den som kritiserade från början.
CITAT (Berith @ 04-11-2010, 10:03)  Drog ihop citatet... Antar med detta att det finns inlägg där du kallas arrogant, har inte kollat nu - men då är det ju den personen jag undrade över förut. Om Kalle-Putte kallat dej arrogant, tycker sej då Kalle-Putte vara mer/större/bättre medlem än du? Dom som klankar ner på andras stavning eller åsikter eller vad det nu rör sej om - tycker sej dom personerna vara mer/större/bättre medlemmar? Jag skulle såklart också kunna "betygsätta" medlemmar här, och deras inlägg. Offentligt, menar jag. Men varför skulle jag göra det egentligen? Jo, för jag är ju mycket duktigare på att stava än vissa, eller helt enkelt för att jag är bäst. Inte bara på det mesta, utan närapå på allt. Egentligen...  Jag tror inte man tycker sig vara mer/större/bättre, inte i de flesta fall i alla fall. Är det någon som har betygssatt? Ok, nu ska jag ta det på ett sätt som jag inte tänkte från början. M tog åt sig när någon sa att hon inte borde säga något om andras språkkunskaper ( i fråga om invandrare och flyktingar) då hon själv inte verkade så duktig på språket. M tog åt sig jätte jätte supermycket och över en vecka efter uttalandet fortfarande tjatar om att hon blivit kritiserad för sin stavning. Detta föranledde det inlägg jag skrev och som är orsaken till denna diskussion. CITAT (Berith @ 04-11-2010, 10:09)  Bra skrivet - vi är alla här på samma villkor!
Om någon kritiserar någon annan här finns absolut ingen anledning att kritisera den som kritiserade från början. Ibland finns det det och ibland gör man det i alla fall för att man tycker saker om det. Jag brukar inte kritisera vad jag vet, men ibland gör jag det och det gör nog alla. Det är helt naturligt. Jag vill inte komma med pekpinnar, det är inte min intention, däremot yttrar jag mina åsikter, och ibland innefattar de kritik.
Alexander-VG-zon3
04-11-2010, 10:33
Mvh Motti tack för mig jag har inte gett dig kritik däremot när f kom in i tråden så får jag erkänna att jag har skrivit offtopic och ber såklart ursäkt för det. men jag tror nog många av oss började skriva offtopci nu när tråden började spåra ut mer från ämnet.
Anki på Öland
04-11-2010, 12:14
CITAT (Berith @ 04-11-2010, 10:09)  Bra skrivet - vi är alla här på samma villkor!
Om någon kritiserar någon annan här finns absolut ingen anledning att kritisera den som kritiserade från början. Jamen det är väl just vad du gör! Kritiserar Anma för vad hon skrivit!! Är det bara hon som inte får kritisera eller är det bara du som får??
CITAT (Anki på Öland @ 04-11-2010, 12:14)  Jamen det är väl just vad du gör! Kritiserar Anma för vad hon skrivit!! Är det bara hon som inte får kritisera eller är det bara du som får??  Tänkte inte ens så långt. Intressant diskussion var det i alla fall, synd att den dog ut.
CITAT (Anma @ 04-11-2010, 10:16)  Jag tror inte man tycker sig vara mer/större/bättre, inte i de flesta fall i alla fall.
Är det någon som har betygssatt?
Ok, nu ska jag ta det på ett sätt som jag inte tänkte från början. M tog åt sig när någon sa att hon inte borde säga något om andras språkkunskaper ( i fråga om invandrare och flyktingar) då hon själv inte verkade så duktig på språket. M tog åt sig jätte jätte supermycket och över en vecka efter uttalandet fortfarande tjatar om att hon blivit kritiserad för sin stavning.
Detta föranledde det inlägg jag skrev och som är orsaken till denna diskussion. Ibland finns det det och ibland gör man det i alla fall för att man tycker saker om det. Jag brukar inte kritisera vad jag vet, men ibland gör jag det och det gör nog alla. Det är helt naturligt.
Jag vill inte komma med pekpinnar, det är inte min intention, däremot yttrar jag mina åsikter, och ibland innefattar de kritik. Självklart ska alla få yttra sina åsikter, hur tråkigt skulle det inte bli annars. Fast det tycker inte jag är riktigt detsamma som att kritisera hur andra stavar, tex. Eller...?  Det finns ganska många här som har svårt för att stava allt rätt, men det spelar väl egentligen inte nån roll så länge man förstår vad som menas? (Kan iofs hålla med om att en del inlägg får man läsa både två och tre gånger innan man förstår vad som menas, ibland hjälper inte ens det.  ) Jag är nästan en expert på att påpeka andras fel, spelar ingen roll att jag inte kan sånt själv. Jag kan tex inte fickparkera, men för den skull kan jag svära mej varm när andra parkerar som blinda kråkor!! Men jag skulle (nog?) aldrig gå fram till vederbörande och säga just det. Angående M:s påpekande om andras språkkunskaper alltså. Märker att ju mer jag tänker efter, ju svårare är ämnet. Det kanske är bättre att vi hela tiden säger vad vi tycker om varandra här inne?  Att Anki sen tror att jag kritiserar dej får stå för henne. Och det är inte menat som nån kritik mot Anki heller för att hon trodde det.
Solstorm
05-11-2010, 08:20
Det är en demokratisk rättighet att yttra sig i skrift även om det brister i stavningen och om en del stavar mer fel än andra så tycker inte jag det är något att bry sig om. Däremot retar jag mig personer som uppenbarligen slarvar och inte ens försöker skriva begripligt. Jag tycker att det är oförskämt mot dem som ska läsa texten.
CITAT (Solstorm @ 05-11-2010, 08:20)  Det är en demokratisk rättighet att yttra sig i skrift även om det brister i stavningen och om en del stavar mer fel än andra så tycker inte jag det är något att bry sig om. Däremot retar jag mig personer som uppenbarligen slarvar och inte ens försöker skriva begripligt. Jag tycker att det är oförskämt mot dem som ska läsa texten. Visst är det en demokratisk rättighet, att yttra sig, oavsett hur man stavar. Alla kan inte, utav olika anledningar, stava och/eller läsa perfekt. Jag gillar inte heller när man inte sätter sig in i en tråd, utan bara skriver på svar utifrån vad den som senast svarade. OK, man kan kanske inte läsa igenom alla svaren på alla trådar, men man kan i alla fall läsa de 2-3 sista sidorna av inlägg för att få en uppfattning vad det handlar om. Risken är ju annars att svaren är helt ut i det blå...
malcolm
05-11-2010, 18:34
CITAT (Motti @ 29-10-2010, 22:31)  mMn sitter här och skriver inlägg och ändrar ett komma eller så ,helt plötsligt har halva texten man skrivit bara försvunnit ?Vad har man då gjort för fel ?tryckt på fel knapp eller.Har tyvär varit ut för det flera gånger och det gör ju ens innlägg rumphuggna så att säga  Gör som jag säger, skriv ditt inlägg i ett ordbehandlingsprogram och klistra in det. Fråga om du inte vet hur det skall gå till.
fuchsian
05-11-2010, 18:59
Drevet går och nu är det min tur,jag har varit medlem på Odla i över fyra år och har aldrig varit med om något liknande !Mobbing på hög nivå blánd vuxna människor det är bedrövande.Vad jag sa om invandrare är att om de kommer hit som invandrare och vill få jobb i Sverige så bör de lära sig tala Svenska det är vad som fodras av alla som invandrar till ett annat land , hur svårt är det att förstå det ?det gäller ju även oss svenskar om vi vill flytta till ett annat land och vill skapa oss en ny tillvaro vi måste tala det språket i det landet vi tänker arbeta i för det är ju inte så att alla talar svenska i hela världen.Att kunna tala språket i det land du söker arbete är ju A och O.Och det skulle jag aldrig tagit upp för då tog det hus i helsike. Malcom !är ju ingen fena på datorer om jag ska göra som du föreslå måste jag gå en datakurs först  tycker ändå inte att jag ska bli nergjord för att jag inte gör mellanslag eller sätter komma däre det passa andra,Finns det folk som läser mellanslag och komma föresten
CITAT (Motti @ 06-11-2010, 00:19)  tycker ändå inte att jag ska bli nergjord för att jag inte gör mellanslag eller sätter komma däre det passa andra,Finns det folk som läser mellanslag och komma föresten  Ja, faktiskt, man läser både mellanslag och komma, annars blir texten svårläst. mendukanskeinteharnågraproblemattläsadenhärtextensjälvtyckerjagnogattdetblirgans kaobegripligtbaraenmassabokstäverpåradju
Tycker det var ett ynkligt svar från dig Aqvakul som så gärna kritisera min brist på engagemnang och uppmärksamhet i trådarna här,så du tycker att tråden om "text som försvinner"har fullt och helt med era inlägg om" Castelvecchio di rocca Barberana" att göra ? plus bilder.Ser inget som helst samanhang med min förfrågan o tex som försvinner ?har fortfarande inte fått något svar på den frågan !Men för all del fortsätt med era reseskildringar vad bryr jag mig
Snälla, snälla Motti! Kan du inte försöka att skriva så här; först skriver du en mening med punkt efter. (observera att punkten följer direkt efter meningen, inget mellanslag mellan mening och punkt). Efter punkten ska det vara ett mellanslag och den nya meningen ska börja med stor bokstav. Och om du vill använda utropstecken eller frågetecken inuti en mening, för att poängtera något, sätt dem då inom parentes (!) så förstår man det.
Jag har inga problem att läsa stavfel, det finns många som har problem med att stava rätt och dessutom är det väldigt lätt att snava på tangenterna, har gjort det själv massor av gånger och ofta får jag redigera när det blir hur tokigt som helst. Men att läsa dina meningar där du konsekvent sätter mellanslaget fel, ofta missar versalerna och petar in utrops- och frågetecken mitt i meningarna, det är väldigt jobbigt att läsa, man blir lätt frustrerad.
Det är nog därför alla är smått irriterade på dig tror jag.
Piccante
06-11-2010, 01:43
Fuchsian har väl flytt till italienska Rivieran eftersom hon har lämnat diskussionen?
Chamomille
06-11-2010, 01:47
CITAT (Markus_H @ 06-11-2010, 01:43)  Fuchsian har väl flytt till italienska Rivieran eftersom hon har lämnat diskussionen?
Solstorm
06-11-2010, 07:54
CITAT (Markus_H @ 06-11-2010, 01:43)  Fuchsian har väl flytt till italienska Rivieran eftersom hon har lämnat diskussionen? Väck inte den björn som sover
herkules
06-11-2010, 08:26
men snälla nån, sluta tala om för vuxna människor hur de ska skriva/vara/göra!
*Stintan*
06-11-2010, 08:29
Detsamma!
CITAT (Motti @ 06-11-2010, 00:19)  ,jag har varit medlem på Odla i över fyra år o Men snälla Mott, hur kan du skriva att du varit medlem i 4 år när det klart och tydligt står följande på din medlemsprofil: Medlem Antal inlägg: 4 573 Medlem sedan: 03-06-2008 Medlem nr: 16 563Du har enligt din profil varit medlem i lite över 2 år, inte 4. (denna info syns alltid till vänster om ditt inlägg) Det är lite lurigt att skriva påståenden som man inte kontrollerar sanningshalten i innan man skickar. Intrycket av de som läser blir lätt att det bara är en massa tyckanden som inte har någon förankring i verkligheten. Och, ja, man läser mellanslag och kommatering eftersom det är det som skapar en rytm i det man skriver. Felstavningar gör vi alla, det är inga som helst konstigheter med det. Problemet är att din text blir svårläst när du inte har mellanslag på rätt ställe. Sen är det alltid bra att läsa inläggen i en tråd man svarar på, diskussionen kan ha tagit en helt annan vändning än vad rubriken anger, att bara svara på rubriken kan bli helt uppåt väggarna galet, speciellt eftersom rubriken inte alltid avspeglar det som TS vill ta upp. Det är inget drev mot dej Motti, det har varit många kommentarer om ditt sätt att skriva under de 2 år du varit här, men du kanske inte har sett det? Återigen, det är bra att läsa inläggen som varit innan i den tråd man svar på. När du sedan kommenterar invandrares sätt att skriva, ja då blir det lite konstigt...
CITAT (Monaxe @ 06-11-2010, 13:04)  Men snälla Mott, hur kan du skriva att du varit medlem i 4 år när det klart och tydligt står följande på din medlemsprofil: Medlem Antal inlägg: 4 573 Medlem sedan: 03-06-2008 Medlem nr: 16 563
--- Kan hon inte haft ett annat namn förut? ... och så heter hon väl Mott i?
CITAT (Monaxe @ 06-11-2010, 13:04)  Felstavningar gör vi alla, det är inga som helst konstigheter med det. Uppmärksam som vanligt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|