|
Full version: Pride festival
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Bengalow
01-08-2011, 21:51
Som jag har förstått, så är det dags för en ny festival igen, där glada människor i regnbågsfärger dansar runt i Stockholm, och visar stolt (pride) upp sin intimaste läggning. Varför gör man det? Är det för att hämnas gångna tiders smussel? Är det för att värva nya människor i sina led? Varför har inte heterosexuella en egen parad? Varför är det så populärt att visa, att man inte följer naturens egen lag? Intet ont sagt om involverade, men hela rörelsen verkar på mig, som ett amerikanskt presidentval... Jag behåller respekten för människor som är oliktänkande, men marknadsföringen är motbjudande. Vad tycker ni?
Meriona
01-08-2011, 21:56
Jag tycker att det är underbart, kan festivalen få någon att våga visa vem de är så är det toppen.  Alla vill väl träffa sina likar och ha lite party, en del gör det på Sweden Rock, andra på Pride. Lite trist är det att TV alltid nästan bara visar från själva paraden, det finns säkert så mycket mer som dessutom är mindre stajlat, vilket kan ge en lite skev bild av det hela tror jag. Jag har själv aldrig varit där, så litegrann gissar jag väl.
MissLeia
01-08-2011, 21:59
Jag tycker att det är helt ok och ett ypperligt tillfälle för en massa glada människor att ha väldigt roligt. På samma sätt som det existerar ett större antal andra festivaler i olika syften, men huvudsakligen går det helt enkelt ut på att ha kul. Dina ordval med "värva" och "naturens egen lag" låter jag vara osagt, det ger helt enkelt en klar bild av att vi inte delar mening om detta.
Håller med dig Bengalow !varför kan inte vi hetro ha en festival och ha en flagga vi också ?Dom som är gay vill ju så gärna smällta in i samhället varför då utmärka sig såå genom att spöka ut sig och låtsas vara normala för att bevisa något ?Har inte fattat vad de är ute efter riktigt ,men om de går ut i parad så får de tåla att alla inte gillar det och ta kretiken. Det mest normala är ju att vara hetro annars finge vi ju inga efterlevande generationer som tex barn och barnbarn mm.Tycker Gaykulturen kan bli lite mycket och just nu är det ju "inne"alla i TV och Radio går ju ut med hur pass Gay de är,Gay kullturen bygger inte på människans fortlevnad i alla fall .Sedan bryr jag mig inte om det ett skit i mitt vardagsliv alla få vara det det vill ,men när de går ut i parade utspökade till vet vad ja då får de stå ut med kritiken .Männskligheten är nog inte helt redo för alla bögar och flator eller andra sexuellt avikande för det är dock inte helt normalt .
*Stintan*
01-08-2011, 22:16
CITAT (Bengalow @ 01-08-2011, 22:51)  Som jag har förstått, så är det dags för en ny festival igen, där glada människor i regnbågsfärger dansar runt i Stockholm, och visar stolt (pride) upp sin intimaste läggning. Varför gör man det? Är det för att hämnas gångna tiders smussel? Är det för att värva nya människor i sina led? Varför har inte heterosexuella en egen parad? Varför är det så populärt att visa, att man inte följer naturens egen lag? Intet ont sagt om involverade, men hela rörelsen verkar på mig, som ett amerikanskt presidentval... Jag behåller respekten för människor som är oliktänkande, men marknadsföringen är motbjudande. Vad tycker ni? När man läser vad du skriver så inser man verkligen att det behövs en Pride-festival! Respekt är väl det minsta du visar
Meriona
01-08-2011, 22:17
Men kära Motti, var det inte du som var så himla glad och bekväm med att ha homogrannar alldeles nyligen i en tråd? Ända till att de anklagade dig för att vara inskränkt, vilket väl var fel om jag inte minns rätt. Vad missade jag på vägen liksom?
CITAT (Bengalow @ 01-08-2011, 22:51)  Som jag har förstått, så är det dags för en ny festival igen, där glada människor i regnbågsfärger dansar runt i Stockholm, och visar stolt (pride) upp sin intimaste läggning. Varför gör man det? Är det för att hämnas gångna tiders smussel? Är det för att värva nya människor i sina led? Varför har inte heterosexuella en egen parad? Varför är det så populärt att visa, att man inte följer naturens egen lag? Intet ont sagt om involverade, men hela rörelsen verkar på mig, som ett amerikanskt presidentval... Jag behåller respekten för människor som är oliktänkande, men marknadsföringen är motbjudande. Vad tycker ni? För att visa att vi också finns nu när vi har chansen efter att ha nekats, inte synts och dödats i alla år. Varför skulle heterosexuella ha en egen parad? Ni dominerar ju ändå. Annars är pride absolut inget för mig. Bara man kan acceptera dessa räcker det gott gott gott.
Pride-festivalen är väl en mindre kopia av Rio-karnevalen. Folk spökar ut sig och har roligt. Ett roligt inslag i gatubilden om än med ett underliggande allvar. Och med många besökare dessutom. Allt var inte bättre förr så lite karnevalstämmning är knappast fel. En motvikt till alla tråkiga demonstrationer som ordas i parti o minut.
*Stintan*
01-08-2011, 22:24
CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:13)  Håller med dig Bengalow !varför kan inte vi hetro ha en festival och ha en flagga vi också ?Dom som är gay vill ju så gärna smällta in i samhället varför då utmärka sig såå genom att spöka ut sig och låtsas vara normala för att bevisa något ?Har inte fattat vad de är ute efter riktigt ,men om de går ut i parad så får de tåla att alla inte gillar det och ta kretiken. Det mest normala är ju att vara hetro annars finge vi ju inga efterlevande generationer som tex barn och barnbarn mm.Tycker Gaykulturen kan bli lite mycket och just nu är det ju "inne"alla i TV och Radio går ju ut med hur pass Gay de är,Gay kullturen bygger inte på människans fortlevnad i alla fall .Sedan bryr jag mig inte om det ett skit i mitt vardagsliv alla få vara det det vill ,men när de går ut i parade utspökade till vet vad ja då får de stå ut med kritiken .Männskligheten är nog inte helt redo för alla bögar och flator eller andra sexuellt avikande för det är dock inte helt normalt . Suck, hur kan man säga att man inte bry sig ett skit och samtidigt ha så mycket negativa åsikter om HBT-personer? Med den synen du har så förstår jag att du blev utskälld av gay-killarna.
Meronia !jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom !
CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:24)  Meronia !jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom ! Skulle inte tro det.
*Stintan*
01-08-2011, 22:26
CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:24)  Meronia !jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom ! Gud vilket skitsnack! Fördomarna börjar hagla igen
Meriona
01-08-2011, 22:29
CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:24)  Meronia !jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom ! Hjälp vilken konstig världsbild du har. De homomänniskor jag känner, både män och kvinnor, och det är en hel del inom hästvärlden t.ex., är helt som alla andra, lugna och trygga, det är väl frisörer som sådana då som är hispiga, inte pga vilken läggning de har. Ska fråga min frissa nästa gång hur det kom sig att hon blivit så normal.
Mårbacka
01-08-2011, 22:31
CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:24)  Meronia !jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom ! Fy så hemsk du är! Min bästa vän är en homosexuell man som är helt underbar, och det svider i hjärtat när jag hör sådana som du.
Anki på Öland
01-08-2011, 22:48
CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:13)  Håller med dig Bengalow !varför kan inte vi hetro ha en festival och ha en flagga vi också ?Dom som är gay vill ju så gärna smällta in i samhället varför då utmärka sig såå genom att spöka ut sig och låtsas vara normala för att bevisa något ?Har inte fattat vad de är ute efter riktigt ,men om de går ut i parad så får de tåla att alla inte gillar det och ta kretiken. Det mest normala är ju att vara hetro annars finge vi ju inga efterlevande generationer som tex barn och barnbarn mm.Tycker Gaykulturen kan bli lite mycket och just nu är det ju "inne"alla i TV och Radio går ju ut med hur pass Gay de är,Gay kullturen bygger inte på människans fortlevnad i alla fall .Sedan bryr jag mig inte om det ett skit i mitt vardagsliv alla få vara det det vill ,men när de går ut i parade utspökade till vet vad ja då får de stå ut med kritiken .Männskligheten är nog inte helt redo för alla bögar och flator eller andra sexuellt avikande för det är dock inte helt normalt . Jisses.... trodde inte sådana som du fanns på riktigt......
Det finns massor av mig i Sverige !går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv ,Lev som du vill men gör det med stil och påtvingar inte andra din läggning och det vore inte enligt naturens regelr?hur blir det då med framtida generationer?Gay är Gay gör det inte till något annat som tex att det skulle vara helt enligt naturens gång och fullt normalt för det är det inte,men vi kan lära oss att försöka komma överens och acceptera andra sexuella läggningar men inte är det normalt enligt naturens lagar eller för fortplantningen i det männskliga släktet .och det där att det just nu är "inne"när var det inne att vara hetro ?
MissLeia
01-08-2011, 23:07
CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:04)  Det finns massor av mig i Sverige !går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv ,Lev som du vill men gör det med stil och påtvingar inte andra din och det vore enligt naturens regelr?hur blir det då med framtida generationer?Gay är Gay gör det inte till något annat som tex att det skulle vara helt enligt naturens gång för det är det inte,men vi kan lära oss att försöka komma överens och acceptera andra sexuella läggningar men inte är det normalt enligt naturens lagar eller för fortplantningen i det männskliga släktet . Jag blir mållös, jag blir helt enkelt mållös.
*Stintan*
01-08-2011, 23:13
CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:04)  Det finns massor av mig i Sverige !går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv ,Lev som du vill men gör det med stil och påtvingar inte andra din läggning och det vore inte enligt naturens regelr?hur blir det då med framtida generationer?Gay är Gay gör det inte till något annat som tex att det skulle vara helt enligt naturens gång och fullt normalt för det är det inte,men vi kan lära oss att försöka komma överens och acceptera andra sexuella läggningar men inte är det normalt enligt naturens lagar eller för fortplantningen i det männskliga släktet .och det där att det just nu är "inne"när var det inne att vara hetro ? Du borde skämmas Motti men inte ens det har du väl inte vett till
Meriona
01-08-2011, 23:13
Jaså går man ut som sexuellt avvikande ska man ha kritik? Nä Motti, du har du allt nått lågvattenmärket ordentligt.  Jag tror att det du skrev i den där tråden om era homogrannar var ett förbannat ljug, du har nog visat och sagt ett och annat till dem som du inte erkänner i text. Fy sjutton, måtte din sort dö ut fort!
Vad jag vet så lever vi här i Sverige i Demokrati och alla har rätt att utrycka sina åsikter är det inte det som är demokrati ?kanske inte gäller här!alla ha rätt att ha en åsikt utan att bli nergjorda eller förolämpade :Märkligt vad många "rättfärdiga människor" det finns här på forumet. !skulle villa säga att alla verkar vara helt perfecckta i allt ,till och med i åsikter !
Biggan_
01-08-2011, 23:22
CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:04)  Det finns massor av mig i Sverige !går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv ,Lev som du vill men gör det med stil och påtvingar inte andra din läggning och det vore inte enligt naturens regelr?hur blir det då med framtida generationer?Gay är Gay gör det inte till något annat som tex att det skulle vara helt enligt naturens gång och fullt normalt för det är det inte,men vi kan lära oss att försöka komma överens och acceptera andra sexuella läggningar men inte är det normalt enligt naturens lagar eller för fortplantningen i det männskliga släktet .och det där att det just nu är "inne"när var det inne att vara hetro ? Motti! Tänk om någon av dina barnbarn skulle vara homo, skulle du resonera likadant då?
Meriona
01-08-2011, 23:23
Du säger din åsikt Motti och jag säger min. Vad är problemet?
*Stintan*
01-08-2011, 23:25
CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:18)  Vad jag vet så lever vi här i Sverige i Demokrati och alla har rätt att utrycka sina åsikter är det inte det som är demokrati ?kanske inte gäller här!alla ha rätt att ha en åsikt utan att bli nergjorda eller förolämpade :Märkligt vad många "rättfärdiga människor" det finns här på forumet. !skulle villa säga att alla verkar vara helt perfecckta i allt ,till och med i åsikter ! Men du ska få förolämpa och skriva nedlåtande om Hbt-personer?
MissLeia
01-08-2011, 23:27
CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:18)  Vad jag vet så lever vi här i Sverige i Demokrati och alla har rätt att utrycka sina åsikter är det inte det som är demokrati ?kanske inte gäller här!alla ha rätt att ha en åsikt utan att bli nergjorda eller förolämpade :Märkligt vad många "rättfärdiga människor" det finns här på forumet. !skulle villa säga att alla verkar vara helt perfecckta i allt ,till och med i åsikter ! Det handlar om respekt och alla människors lika värde. Om vilken människosyn man har och du förmedlar inte en överdrivet positiv bild på den fronten. Jag hade en förhoppning att vi i Sverige 2011 hade kommit längre än detta. Detta bekräftar mer än någonsin att Pride behövs!
Meriona
01-08-2011, 23:28
CITAT (MissLeia @ 02-08-2011, 00:27)  Det handlar om respekt och alla människors lika värde. Om vilken människosyn man har och du förmedlar inte en överdrivet positiv bild på den fronten. Jag hade en förhoppning att vi i Sverige 2011 hade kommit längre än detta. Detta bekräftar mer än någonsin att Pride behövs!
Jag älskar mina barn oavset !men jag skulle inse att det skulle bli problem för dom Stora sådana och det önskar jag dom inte alls,nu är båda mina hetro .Men man ska inte försöka normalisera sådant som går imot naturen men man kan acceptera det och trivas ihop med gay människor och tycka om dom men man måste inte gilla deras livstil.Man jag kan inte för mitt liv tycka att det är "normalt" att vara Gay,men naturen spelar oss spratt och har så gjort i århundranden men kom inte och säg att det är normalt enligt människans fortplantningsystem .Och gör det inte till en innegrej att det ska vara cooltGay människor ska behandlas precis som andra men man behöver inte tycka att det är okej att vara Gay för det.
Meriona
01-08-2011, 23:40
Jag höll mig vaken för att vänta in ett svar, men ja - till vilken nytta? Det är väl INTE inne att vara gay, Motti och har aldrig varit? När det blir INNE att vara gay så är det 80% som springer på pride och inte tvärtom.  Du får tycka vad du vill men jag tycker det är beklagligt med den människosyn du har. "Tyvärr" är jag uppfostrad på ett annat sätt, där människor har sitt värde oavsett vem de älskar eller hur de ser ut.
MissLeia
01-08-2011, 23:44
Men Motti, herregud. Vad i dagens samhälle är egentligen normalt enligt naturens ordning? Vi har läkemedelskonsten då vi håller liv i människor, botar, men det är mot naturens lagar. Vad säger du, ska vi avskaffa läkekonsten? Vi har bilar trots att vi har två ben att gå med, vad är egentligen normalt och naturligt? Samhället utvecklas och ger oss möjligheter, att snacka om avvikelser och diverse föråldrade förutfattade meningar när detta existerat väldigt, väldigt länge men att förstoppade människor satt stopp för detta för att det är så onaturligt. Jag tror att det är dax att skippa skitsnacket och acceptera att detta är en del av mänskligheten och därvid är det naturligt. Driften finns och varför förfula när det handlar om något så basalt som kärlek.
*Stintan*
01-08-2011, 23:55
CITAT (MissLeia @ 02-08-2011, 00:44)  Men Motti, herregud. Vad i dagens samhälle är egentligen normalt enligt naturens ordning? Vi har läkemedelskonsten då vi håller liv i människor, botar, men det är mot naturens lagar. Vad säger du, ska vi avskaffa läkekonsten? Vi har bilar trots att vi har två ben att gå med, vad är egentligen normalt och naturligt? Samhället utvecklas och ger oss möjligheter, att snacka om avvikelser och diverse föråldrade förutfattade meningar när detta existerat väldigt, väldigt länge men att förstoppade människor satt stopp för detta för att det är så onaturligt. Jag tror att det är dax att skippa skitsnacket och acceptera att detta är en del av mänskligheten och därvid är det naturligt. Driften finns och varför förfula när det handlar om något så basalt som kärlek.  CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:34)  Jag älskar mina barn oavset !men jag skulle inse att det skulle bli problem för dom Stora sådana och det önskar jag dom inte alls,nu är båda mina hetro .Men man ska inte försöka normalisera sådant som går imot naturen men man kan acceptera det och trivas ihop med gay människor och tycka om dom men man måste inte gilla deras livstil.Man jag kan inte för mitt liv tycka att det är "normalt" att vara Gay,men naturen spelar oss spratt och har så gjort i århundranden men kom inte och säg att det är normalt enligt människans fortplantningsystem .Och gör det inte till en innegrej att det ska vara cooltGay människor ska behandlas precis som andra men man behöver inte tycka att det är okej att vara Gay för det. Även Gay-människor kan fortplanta sig!
Det är på grund av människor med Mottis åsikter som Pride behövs. När HBT anses normalt och fullt ut accepteras i samhället, när det inte finns åsikter som Mottis, då först har Pride blivit överflödigt. Av den enkla anledningen behövs inga parader för heterofolk. Hetero anses redan normalt. De behöver inga parader för att bevisa sin normalitet.
Orkidétjuven
02-08-2011, 00:32
Som sagt här har ni svaret varför pride behövs. Så nu var det sagt! Homosexualitet är guds sätt att se till att de riktigt begåvade inte betungas med barn .. http://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_ALOL
CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:34)  Jag älskar mina barn oavset !men jag skulle inse att det skulle bli problem för dom Stora sådana och det önskar jag dom inte alls,nu är båda mina hetro .Men man ska inte försöka normalisera sådant som går imot naturen men man kan acceptera det och trivas ihop med gay människor och tycka om dom men man måste inte gilla deras livstil.Man jag kan inte för mitt liv tycka att det är "normalt" att vara Gay,men naturen spelar oss spratt och har så gjort i århundranden men kom inte och säg att det är normalt enligt människans fortplantningsystem .Och gör det inte till en innegrej att det ska vara cooltGay människor ska behandlas precis som andra men man behöver inte tycka att det är okej att vara Gay för det. Jag blir faktiskt betryckt av de åsikter som du luftar här på forumet, den ena fördomen efter den andra vädrar du här, som dålig luft. Du kastar ur dej påståenden och är säker på att det du säger är sant, som till exempel att det är ateister som kremeras och kristna vill bara ha jordbegravning. bara för att ta ett exempel. Nu påstår du att hbt människor är en avart som inte är naturlig och ifrågasätter pride festivalen. Alla andra festivaler då? Rockfestivaler? Visfestivaler? Hur är det med karnevaler, är det också fel och avvikande? Är det bara heteropersoner som får ha eller gå på festival? Man kanske ska stänga in allt som är avvikande och skrämmande och inte tycker som du? Att vara gay är då inte någon innegrej, hade olika personligheter och läggningar varit beroende på mode, då hade du varit hopplöst omodern motti, för du presenterar åsikter som är helt förstockade. Egentligen vet jag inte varför jag ens svarar på dina inlägg, för du läser ändå inte hela trådarna utan bara valda delar, dessutom tillför du knappast något nytt i dina svar, du upprepar dej som en papegoja.
CITAT (Orkidétjuven @ 02-08-2011, 01:32) 
Aqvakul
02-08-2011, 05:40
Det är fantastiskt att vi har nått så långt vi har när det gäller acceptans för olika sexuella läggningar. Jag har vänner som själva eller vars barn har haft det jättejobbigt med att komma ut. Pridefestivalerna har varit en viktig del i ökad acceptans och mångfald.
*Stintan*
02-08-2011, 06:46
CITAT (Aqvakul @ 02-08-2011, 06:40)  Det är fantastiskt att vi har nått så långt vi har när det gäller acceptans för olika sexuella läggningar. Jag har vänner som själva eller vars barn har haft det jättejobbigt med att komma ut. Pridefestivalerna har varit en viktig del i ökad acceptans och mångfald. Snarare bedrövligt att vi inte kommit längre.
Aqvakul
02-08-2011, 06:59
CITAT (*Stintan* @ 02-08-2011, 07:46)  Snarare bedrövligt att vi inte kommit längre. Visst borde vi nått längre, men i ett historiskt och globalt perspektiv så ser det ljust ut (gäller kanske inte mörkaste Småland). Till 1944 var homosexualitet straffbelagt och under det i övrigt sexuellt frigjorda sjuttiotalet, var detta helt tabu...
CITAT (Aqvakul @ 02-08-2011, 06:40)  Det är fantastiskt att vi har nått så långt vi har när det gäller acceptans för olika sexuella läggningar. Jag har vänner som själva eller vars barn har haft det jättejobbigt med att komma ut. Pridefestivalerna har varit en viktig del i ökad acceptans och mångfald. Det kan finnas på närmare håll i den egna omgivningen än vad man anar.
*Stintan*
02-08-2011, 07:11
CITAT (Monaxe @ 02-08-2011, 08:06)  Det kan finnas på närmare håll i den egna omgivningen än vad man anar.
Aqvakul
02-08-2011, 07:35
CITAT (Monaxe @ 02-08-2011, 08:06)  Det kan finnas på närmare håll i den egna omgivningen än vad man anar. Säkert!
herkules
02-08-2011, 07:48
jag har varit på varenda pridefestival som varit och det är samma gamla skåpmat som rapas, olika vetenskaper ska nå ut till människorna, den ena tokiga genusprofessorn efter den andra står och mässar sitt budskap, politiska partier (de som ff är med) ska plocka poäng, människor klär ut sig och det spelas kubb med löspenisar, rätt trist om ni frågar mig. sådana här tillställningar ställer till hela stan, kanske inte själva festivalen men paraden är hemskt, går inte att gå någonstans i stan då. socialdemokraterna har backat i år, det blir för dyrt för dem att vara med och många restauranger har också hoppat av, pride handlar mest bara om pengar för arrangörerna verkar det som. jag tänker att budskapet är redan ute, det är ok att vara bög/flata, du får gifta dig med vem du vill osv, pride är väldigt 80-tal
Aqvakul
02-08-2011, 07:56
CITAT (herkules @ 02-08-2011, 08:48)  jag har varit på varenda pridefestival som varit och det är samma gamla skåpmat som rapas, olika vetenskaper ska nå ut till människorna, den ena tokiga genusprofessorn efter den andra står och mässar sitt budskap, politiska partier (de som ff är med) ska plocka poäng, människor klär ut sig och det spelas kubb med löspenisar, rätt trist om ni frågar mig. sådana här tillställningar ställer till hela stan, kanske inte själva festivalen men paraden är hemskt, går inte att gå någonstans i stan då. socialdemokraterna har backat i år, det blir för dyrt för dem att vara med och många restauranger har också hoppat av, pride handlar mest bara om pengar för arrangörerna verkar det som. jag tänker att budskapet är redan ute, det är ok att vara bög/flata, du får gifta dig med vem du vill osv, pride är väldigt 80-tal  Du har säkert rätt. Pridefestivalen har inte lyckats förnya sig, men den har haft stor betydelse för att förändra attityder och en nyttig väckarklocka att det finns mycket kvar att göra...
Anki på Öland
02-08-2011, 08:04
CITAT (herkules @ 02-08-2011, 08:48)  ........jag tänker att budskapet är redan ute, det är ok att vara bög/flata, du får gifta dig med vem du vill osv, pride är väldigt 80-tal  Det är väl alldeles tydligt att budskapet inte är ute om man läser tråden. Sverige är ju fullt av sådana som Motti (påstår hon) som inte tycker det är OK att säga det högt utan tycker man ska fortsätta smussla med det.
herkules
02-08-2011, 08:09
CITAT (Aqvakul @ 02-08-2011, 08:56)  Du har säkert rätt. Pridefestivalen har inte lyckats förnya sig, men den har haft stor betydelse för att förändra attityder och en nyttig väckarklocka att det finns mycket kvar att göra... klart jag har rätt  och de måste göra om, det finns liksom INGET nytt. visst, party är alltid kul men men... CITAT (Anki på Öland @ 02-08-2011, 09:04)  Det är väl alldeles tydligt att budskapet inte är ute om man läser tråden. Sverige är ju fullt av sådana som Motti (påstår hon) som inte tycker det är OK att säga det högt utan tycker man ska fortsätta smussla med det. jaja, men det är ju ute på bystan, det tar några årtionden längre där att haja saker o ting.
*Stintan*
02-08-2011, 08:16
CITAT (herkules @ 02-08-2011, 08:48)  jag har varit på varenda pridefestival som varit och det är samma gamla skåpmat som rapas, olika vetenskaper ska nå ut till människorna, den ena tokiga genusprofessorn efter den andra står och mässar sitt budskap, politiska partier (de som ff är med) ska plocka poäng, människor klär ut sig och det spelas kubb med löspenisar, rätt trist om ni frågar mig. sådana här tillställningar ställer till hela stan, kanske inte själva festivalen men paraden är hemskt, går inte att gå någonstans i stan då. socialdemokraterna har backat i år, det blir för dyrt för dem att vara med och många restauranger har också hoppat av, pride handlar mest bara om pengar för arrangörerna verkar det som. jag tänker att budskapet är redan ute, det är ok att vara bög/flata, du får gifta dig med vem du vill osv, pride är väldigt 80-tal  Och trots att du är så kritisk så har du ändå år efter år varit där  Varför?
*Stintan*
02-08-2011, 08:35
CITAT (herkules @ 02-08-2011, 09:09)  klart jag har rätt  och de måste göra om, det finns liksom INGET nytt. visst, party är alltid kul men men... jaja, men det är ju ute på bystan, det tar några årtionden längre där att haja saker o ting. Men dom har ju olika teman varje år även om ämnet är detsamma, och det är väl klart att det kan bli tjatigt i längden för gamla stötar som går dit varenda år men det kommer väl nya människor förhoppningsvis också. http://www.stockholmpride.org/2011/Pride behövs! Det finns folk överallt som inte hajat saker och ting inte bara på bystan även om det verkar vara värst i bibelbältet!
Piccante
02-08-2011, 08:37
CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:04)  Det finns massor av mig i Sverige !går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv ,Lev som du vill men gör det med stil och påtvingar inte andra din läggning och det vore inte enligt naturens regelr?hur blir det då med framtida generationer?Gay är Gay gör det inte till något annat som tex att det skulle vara helt enligt naturens gång och fullt normalt för det är det inte,men vi kan lära oss att försöka komma överens och acceptera andra sexuella läggningar men inte är det normalt enligt naturens lagar eller för fortplantningen i det männskliga släktet .och det där att det just nu är "inne"när var det inne att vara hetro ? För att vara så tolerant som du påstår så kryddar du dina inlägg med väldigt måna negativa påståenden och generaliseringar!!! Ditt resonemang påminner mest om en kristen fundamentalists. Eftersom homosexualitet förekommer naturligt så förstår jag inte hur det kan strida mot "naturens lagar"?
Gunilla T
02-08-2011, 09:04
CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:24)  jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom ! Jag hade en gång en granne vars fasters son hade en kusin som var bekant med en kille som hade varit gift med en frisör...han sa att alla frisörer är superhispiga och obalanserade i psyket.
Piccante
02-08-2011, 09:26
Tiderna förändras men om man var med förr så kan man nog förstå uppsluppenheten och glädjen i dagens Pridetåg för på 70-talet var det inte lätt att vara öppen. Sveriges radio har intressanta tidsdokument i sitt arkiv: KFMLr om homosexualitet 1973KDS om homosexualitet 1973
CITAT (Gunilla T @ 02-08-2011, 10:04)  Jag hade en gång en granne vars fasters son hade en kusin som var bekant med en kille som hade varit gift med en frisör...han sa att alla frisörer är superhispiga och obalanserade i psyket.
Biggan_
02-08-2011, 11:27
CITAT (Orkidétjuven @ 02-08-2011, 01:32)  Som sagt här har ni svaret varför pride behövs. Så nu var det sagt! Homosexualitet är guds sätt att se till att de riktigt begåvade inte betungas med barn .. http://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_ALOL
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|