|
Full version: Pride festival
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Anki på Öland
03-08-2011, 22:01
Herrtegud vilken tur att inte alla är rödhåriga..... tänk hur världen skulle se ut då.... hur skulle det gå för människosläktet... med deras temperament skulle det ju bli katastrof!!! Alla rödhåriga är ju helt hispiga och tänker bara på sex..... det kan vi ju inte acceptera... eller??? För att inte tala om rödhåriga mördare.... det är ju skrämmande att man kan acceptera att dom får finnas till alltså..... man kan inte hålla för öronen och ögonen och sticka huvudet i sanden och säga att man acceptera dom.......
Ja men det vet väl alla !men var ska man dra grännsen för vad som är acceptabelt ?historien kan tala om för oss att även homosexuella kan vara pedofiler !så´även hetro .Men varför ska vi tycka att just homosexuella just nu är så "inne "och därför får vi andra hetro inte ha några som helst åsikter om dom , inte tycka eller tänka !Lagarna gäller för alla oavset vilken tillhörighet man har .
Mårbacka
03-08-2011, 22:09
CITAT (*Stintan* @ 02-08-2011, 23:58)  Tack detsamma!
Undrar varför det är mest gubbar, med några få undantag, som är avigt inställda till homosexuella? För att de är rädda är förlora deras manlighetsroll, vilket de lär göra bland männen. Inte för att deras manlighetsroll är särskilt bättre. CITAT (Red Top @ 02-08-2011, 23:31)  Alla ni som tror att homosexualitet är onaturligt borde titta på den här franska dokumentärfilmen. Homosexuella djurSvT 2 visade den i går kväll och jag måste säga att djuren är bra mycket klokare än vi människor [attachment=63578:2e5nrqf.gif]. De vet hur man tar tillvara varje tillfälle till njutning här i livet. [attachment=63577:whistling_girl.gif] Samtidigt som de vet hur man får ett förhållande att hålla livet ut. Om jag får välja, vill jag bli delfin i nästa liv.  Den borde alla här se!
CITAT (Motti @ 03-08-2011, 23:06)  Ja men det vet väl alla !men var ska man dra grännsen för vad som är acceptabelt ?historien kan tala om för oss att även homosexuella kan vara pedofiler !så´även hetro .Men varför ska vi tycka att just homosexuella just nu är så "inne "och därför får vi andra hetro inte ha några som helst åsikter om dom , inte tycka eller tänka !Lagarna gäller för alla oavset vilken tillhörighet man har . Men herregud! Du skrev nyligen i annan tråd att du inte hade något alls emot dina grannar som var gay, nu framför du helt andra åsikter! Har du läst alla inlägg i tråden? Förmodligen inte. Din sanning är ju den enda sanna, Tännk om alla var frisörer, hur skulle det se ut? Skulle alla vara flinskalliga och hispiga då?
*Stintan*
03-08-2011, 22:18
CITAT (Motti @ 03-08-2011, 23:06)  Ja men det vet väl alla !men var ska man dra grännsen för vad som är acceptabelt ?historien kan tala om för oss att även homosexuella kan vara pedofiler !så´även hetro .Men varför ska vi tycka att just homosexuella just nu är så "inne "och därför får vi andra hetro inte ha några som helst åsikter om dom , inte tycka eller tänka !Lagarna gäller för alla oavset vilken tillhörighet man har . Just det! Gränsen för vad som är acceptabelt regleras i lagar så det behöver du inte bekymra dig om så länge du inte begår någon brottlig handling. För övrigt är du så virrig i det du skriver så man vet inte vad man ska tro.
Jo du !dom är gay men går inte omkring i kvinnokläder eller spökar ut sig på andra vis eller tejpa snoppen eller går med Peruk eller smink för att se ut som kvinnor .Om du inte vet så finns det olika sortes Gay människor som beter sig på olika sätt och tar på sig olika roller.Tror inte du skulle vara så axeptant om någon av dina barn kom hem med en bisexuell utkläd till man eller tvärt om eller en man i kvinnokläder .Sitta här och tycka att allt är så naturligt osv men den dagen du står inför verkligheten så kanske du inte är så himmla överensende när det gäller dina egna.
CITAT (Motti @ 03-08-2011, 23:23)  Jo du !dom är gay men går inte omkring i kvinnokläder eller spökar ut sig på andra vis eller tejpa snoppen eller går med Peruk eller smink för att se ut som kvinnor .Om du inte vet så finns det olika sortes Gay människor som beter sig på olika sätt och tar på sig olika roller.Tror inte du skulle vara så axeptant om någon av dina barn kom hem med en bisexuell utkläd till man eller tvärt om eller en man i kvinnokläder .Sitta här och tycka att allt är så naturligt osv men den dagen du står inför verkligheten så kanske du inte är så himmla överensende när det gäller dina egna. Vad vet du om verkligheten för mig? Tro mej jag vet mer om verkligheten rörande detta än du, därför skrämmer dina åsiker mej, det är så fördomfullt att man blir mörkrädd. Jag fasar för att människor jag älskar ska behöva konfronteras med människor som dig, med dina fördommar.
Men herregud, Motti! Jag förstår ingenting av det du nu håller på med? Du har berättat om dina grannar och hur du fullt och helt har accepterat dem som de är (eller?) och nu vräker du ur dig det ena homofoba påståendet efter det andra...What happened?
Alternativ1: Du har genomgått en personlighetsförändring de senaste dagarna. Verkligheten har slängts i ditt ansikte och du visar nu din rätta sida.
Alternativ 2: Du ljög om det mesta om din historia med grannarna. Du betedde dig som en skit och fick en utskällning som du förtjänade. Punkt slut.
MissLeia
03-08-2011, 22:31
CITAT (Motti @ 03-08-2011, 23:23)  Jo du !dom är gay men går inte omkring i kvinnokläder eller spökar ut sig på andra vis eller tejpa snoppen eller går med Peruk eller smink för att se ut som kvinnor .Om du inte vet så finns det olika sortes Gay människor som beter sig på olika sätt och tar på sig olika roller.Tror inte du skulle vara så axeptant om någon av dina barn kom hem med en bisexuell utkläd till man eller tvärt om eller en man i kvinnokläder .Sitta här och tycka att allt är så naturligt osv men den dagen du står inför verkligheten så kanske du inte är så himmla överensende när det gäller dina egna. Jag känner ett större antal homo/bi, men jag känner inte en kotte som faktiskt klär ut sig till kvinnor av de manliga. Dessvärre är de istället några av de snyggaste karlar jag någonsin träffat. Och vet du vad, skulle någon av dem gå ut och hjula på sergels torg iklädd ballerinakjol och pippiperuk så skulle jag faktiskt inte bry mig ett skvatt.
*Stintan*
03-08-2011, 22:48
CITAT (Motti @ 03-08-2011, 23:23)  Jo du !dom är gay men går inte omkring i kvinnokläder eller spökar ut sig på andra vis eller tejpa snoppen eller går med Peruk eller smink för att se ut som kvinnor .Om du inte vet så finns det olika sortes Gay människor som beter sig på olika sätt och tar på sig olika roller.Tror inte du skulle vara så axeptant om någon av dina barn kom hem med en bisexuell utkläd till man eller tvärt om eller en man i kvinnokläder .Sitta här och tycka att allt är så naturligt osv men den dagen du står inför verkligheten så kanske du inte är så himmla överensende när det gäller dina egna. Men nu blandar du väl ändå ihop begreppen lite. Det kan ju lika gärna vara heterokillar som klär sig i kvinnokläder.
Efter som jag arbetat som frisör i många år så har jag både jobbat med homokillar och även haft annställda som är homo måste såga att de var lite hispiga kännsliga och struntade i att komma till jobbet .Men om en av dom kommit kläd som tjej så hade jag aldrig annställt en sådan men visst var de feminima en satt och stickade tex och färgade håret rött och det här var på 70 -talet många kunder försvann.men inte fan skulle jag gå ut och äta lunch med en fjolla en man i kvinnokläder aldrig i mitt liv !I dag är det inne att vara Gay synas i tv vara superfrisör osv ,de flesta kändisfrisörerna vi ser i dag är Gay varenda rik kärring och kändis går och klipper sig hos dom "just nu" för att det är inne med Gay  men det är väl bra eller ?
Trampendal
03-08-2011, 23:05
CITAT (Huggorm @ 03-08-2011, 19:06)  Då kan man resonera vidare, och fråga sig varför det då är förbjudet? Också homosexualitet var ju förbjudet förr, och kanske tidelag och pedofili blir lagligt så småningom när vi blir lite mer liberala och öppensinnade? Tidelag är inte kriminellt så länge djuret inte tar fysisk skada, då blir det djurmisshandel. CITAT (Motti @ 03-08-2011, 23:53)  Efter som jag arbetat som frisör i många år så har jag både jobbat med homokillar och även haft annställda som är homo måste såga att de var lite hispiga kännsliga och struntade i att komma till jobbet .Men om en av dom kommit kläd som tjej så hade jag aldrig annställt en sådan men visst var de feminima en satt och stickade tex och färgade håret rött och det här var på 70 -talet många kunder försvann.men inte fan skulle jag gå ut och äta lunch med en fjolla en man i kvinnokläder aldrig i mitt liv !I dag är det inne att vara Gay synas i tv vara superfrisör osv ,de flesta kändisfrisörerna vi ser i dag är Gay varenda rik kärring och kändis går och klipper sig hos dom "just nu" för att det är inne med Gay  men det är väl bra eller ? Nu har det ha-, nu har det ha-, nu har det hakat upp sig! Stackars!
*Stintan*
03-08-2011, 23:09
CITAT (Motti @ 03-08-2011, 23:53)  Efter som jag arbetat som frisör i många år så har jag både jobbat med homokillar och även haft annställda som är homo måste såga att de var lite hispiga kännsliga och struntade i att komma till jobbet .Men om en av dom kommit kläd som tjej så hade jag aldrig annställt en sådan men visst var de feminima en satt och stickade tex och färgade håret rött och det här var på 70 -talet många kunder försvann.men inte fan skulle jag gå ut och äta lunch med en fjolla en man i kvinnokläder aldrig i mitt liv !I dag är det inne att vara Gay synas i tv vara superfrisör osv ,de flesta kändisfrisörerna vi ser i dag är Gay varenda rik kärring och kändis går och klipper sig hos dom "just nu" för att det är inne med Gay  men det är väl bra eller ? Min morsas frisör på 50-talet var gay. Han var nog mest efterfrågad bland Vasastans alla frisörer. Han var varken hispig eller känslig och drev eget. Inte färgade han sitt hår eller gick klädd i kvinnoklöder heller. Eftersom det finns så många frisörer som är gay eller modedesigners och så många går till dom så är dom förmodligen väldigt duktiga. Det har funnits frisörer som är gay i hur många år som helst så du snackar bara en massa skit och är antagligen avundsjuk för att dom är så populära. Det har inget med att det skulle vara inne att göra! Varför tror du att det bara är gaykillar som klär sig i kvinnokläder? Jag känner många som är gay men ingen som klär sig i kvinnokläder. Min farfar var så hetero man kan bli men han satt och både stickade och broderade.
Jubbe063
03-08-2011, 23:54
CITAT (Motti @ 03-08-2011, 22:51)  Det är ju en himmla tur i alla fall att inte alla är Gay !hur skulle det då gå för männskosläktet ?det där att man skulle acceptera alla sexuellt avikande är ju skitsnack så frigjorda är vi inte alls på långa vägar !det är väl ingen av oss här som acceptera Pedofiler tex de är ju sexuellt avikande .Man kan sitta här och vara såå tolerant men i verkligheten måste man dra gränser för vad som är acceptabelt man kan inte hålla för öronen och ögonen och sticka huvudet i sanden och säga att jag acceptera alla avikanden för det gör vi inte. Pedofili är ingen sexuell läggning. Pedofiler är bi, homo eller hetero. Pedofili, nekrifili, koprofili och alla andra filier är böjelser för attribut utöver sexuell läggning. Allt från oskyldiga säkert som ätt tända sexuellt på fötter, armar, skor, läder, BDSM eller underkläder till de mer allvarliga som ätt tända sexuellt på djur, lik, barn, bajs. Och utövarna av dessa filier kan ha tre olika sexuella läggningar, dvs homo, hetero eller bi. När det gäller ätt föra människosläktet vidare.... Homosar är inte sterila, i alla tider har bögar och lesbiska producerat barn. Och ärligt, hetron har inte barnalstrandet som motiv för sex, sex har hetron i första hand för att det är skönt. Men om vi nu säger att allt som inte alstrar barn är fel så borde onani vara sexuellt avvikande och mot naturens lag. Inga barn blir det ju. Abort är i så fall med en styggelse och mot naturens lag.
[quote name='Motti' date='03-08-2011, 23:53' post='1442327'] Efter som jag arbetat som frisör i många år så har jag både jobbat med homokillar och även haft annställda som är homo måste såga att de var lite hispiga kännsliga och struntade i att komma till jobbet .Men om en av dom kommit kläd som tjej så hade jag aldrig annställt en sådan men visst var de feminima en satt och stickade tex och färgade håret rött och det här var på 70 -talet många kunder försvann.men inte fan skulle jag gå ut och äta lunch med en fjolla en man i kvinnokläder aldrig i mitt liv !I dag är det inne att vara Gay synas i tv vara superfrisör osv ,de flesta kändisfrisörerna vi ser i dag är Gay varenda rik kärring och kändis går och klipper sig hos dom "just nu" för att det är inne med Gay  men det är väl bra eller ? [/ Fy f*n vilka fördommar du sitter och kläcker ur dej! Så att sticka och färga håret rött var ett tecken på att man är gay? Hispighet och nervositet, sköter inte jobbet? Den där beskrivningen passar in på väldigt många människor, OAVSETT TILLHÖRIGHET. Nu ger jag upp, det ingen ide att svara på dina inlägg. Åsikterna du presenterar behöver jag som tur är inte bry mig om, och eftersom du inte heller läser svaren du får på dina inlägg så kan inte heller diskussionen föras vidare.
Blomstertanten
04-08-2011, 05:03
Jösses!!!! Fördomarna bara haglar här från vissa Det är så man blir mörkrädd!
herkules
04-08-2011, 07:04
CITAT (Blomstertanten @ 03-08-2011, 06:02)  Det jag överhuvudtaget inte begriper är att alla verkar "haka upp sig" på det sexuella! Man kan nästan tro att homosexuella på nåt sätt skulle vara översexuella. Homosexuella är precis som du och jag! Det handlar om KÄRLEK och om vem man blir förälskad i och inte enbart om sex som en del tycks tro !!!! precis vad jag skrev i en annan tråd som handlade om homosexuella, fast det fick jag skit för, du får tumme upp. jaja ..
herkules
04-08-2011, 07:13
CITAT (*Stintan* @ 03-08-2011, 09:23)  Jadå jag skiter fullständigt i det! Det var bara en spontan reaktion eftersom du var så negativ till festivalen. Att vara negativ verkar vara ditt signum Att pride går back har väl inget att göra med om det kommer nya människor eller inte. Eller menar du att alla är samma människor varje år sen festivalens begynnelse? Många är det det begriper även jag men nog är väl en del där för första gången också. nu gjorde du min dag i morgon ska jag prajda, träffa en polare och snacka skit, förmodligen kommer jag tycka festivalen har överlevt sig själv i år igen
Gossen Ruda
04-08-2011, 07:27
Mera bensin på brasan.  Det talas här om att bögar är precis som andra män och att det är ingen skillnad. I vissa fall är det så men kanske inte alltid. Kvinnor tycks dock ha ganska svårt att upptäcka detta. Varför vet jag inte men här kommer ett litet bevis. För flera år sen deltog en viss person, har glömt namnet, i melodifestivalen. För mig framstod han direkt som bög och det råkade jag nämna för en kvinnlig arbetskamrat. Hon visste besked, han var inte bög och hur kunde jag säga så...bla bla bla. Efter några år kom det fram att visst var han bög men han hade försökt hemlighålla det. Han hade visst skaffat sig HIV också, en vanlig bögåkomma. Den som inte tror mig kan annars studera Magnus Carlssons breda men osäkra leende, ett annat exempel. Jag har tidigare nämnt om min uppgfattning om Gardell så här kommer historien. Det hände sig faktiskt en gång att jag inte kände till att han var bög, bara att han var omskriven. Så var han med i ett TV-program, kanske Så skall det låta, och direkt fick jag avsmak av karln. Jag kan inte sätta fingret på vad men troligen var det klädseln, rösten, uppträdandet, kroppsspråket eller något annat. Bilden jag såg stämde inte med vad mitt inre kände. Efteråt kollade jag upp honom och då fattade jag. Nu är det säkert så att detta inte gäller alla, men ibland utmärker sig bögar. Om det sen beror på att bögar är speciella eller på att vissa lägger sig till med ett speciellt sätt vet jag inte. Detta jag berättar om nu gäller ju bara artister, kanske är det något där. Jag har bara haft nära kontakt med en bög så min erfarenhet är dålig. Det var en arbetskamrat. En trevlig prick och jag hade inte emot honom men normal? Knappast. Feminim är nog rätt beteckning. För övrigt är min inställning att man får vara ihop med vem man vill och med vad man vill, det kvittar för mig. Motsatta könet, egna könet, en häst eller en staty, skit samma. Jag vet var jag själv står. Däremot har jag synpunkter men håller det mesta för mig själv. Lugnast så. Dock är min uppfattning den att vårt liv formas av vilken spermie som når fram först, x eller y, och därmed stakas vår framtid ut. Att en del uppenbarligen inte följer den utstakade vägen är helt klart och jag undrar varför. Att alla föds bisexuella och att man sen formas av familjen och annat sådant anser jag vara rent och skärt jävla flum. Den som framhåller det får gärna komma med lite underbyggnad med biologiska/genetiska fakta coh inte vad diverse genusfilosofer kläcker ur sig. Tillägg: Det tycks vara en allmän uppfattning att man blir kär i någon av motsatt kön och det är kärleken som styr. Efter att ha läst ett antal berättelser av främst då bögar tycker jag nog att det oftast är tvärt om. Först blir man bög och sen väljer man partner. Att det finns många ensamma bögar pekar också mot det.
*Stintan*
04-08-2011, 07:40
CITAT (herkules @ 04-08-2011, 08:13)  nu gjorde du min dag i morgon ska jag prajda, träffa en polare och snacka skit, förmodligen kommer jag tycka festivalen har överlevt sig själv i år igen  Ja du, intrycket man får här av människor grundar sig ju på hur dom skriver och uttrycker sig. Hur dom är i verkligheten kan man naturligtvis inte veta exakt så jag kan bara hoppas att jag har fel när det gäller dig. Det är säkert så att festivalen skulle behöva förnyas men när du skriver att den överlevt sig själv så tolkar jag det som om du tycker att den inte behövs längre, rätta mig om jag har fel. Hoppas du får trevligt ändå imorgon, om inte annat så är det ju kul att träffa en polare och snacka skit
CITAT (herkules @ 04-08-2011, 08:13)  nu gjorde du min dag i morgon ska jag prajda, träffa en polare och snacka skit, förmodligen kommer jag tycka festivalen har överlevt sig själv i år igen  Det är nog bara en tidsfråga innan den försvinner... precis som andra grejer försvinner. Nu har ju V en ny partiledarkandidat på gång och om han nämner att en av hans meriter är att han är homosexuell... ja då kommer jag aldrig mera att bry mig om den mannen.
Kom på en sak i efterhand, i mitt yrke har jag träffat många manliga kollegor, och inte förren nu fattar jag varför dom kallar sig sjuksköt erska i stället för sjuksköt are, eller ännu värre de som kallar sig syster Per eller vad det nu kan vara för namn de har. Detta tyder ju förstås på homosexualitet! Stressade och hispiga har flera av dem också varit, fram tills nu har jag trott att det berodde på arbetsbelastningen, men nu förstår jag; det är ju bögar som hispar så! Speciellt när de valt ett så kvinnodominerat yrke, redan där borde väl varningsklockorna ringa!
Rebecca
04-08-2011, 08:04
CITAT (Ralf @ 04-08-2011, 08:56)  Det är nog bara en tidsfråga innan den försvinner... precis som andra grejer försvinner. Nu har ju V en ny partiledarkandidat på gång och om han nämner att en av hans meriter är att han är homosexuell... ja då kommer jag aldrig mera att bry mig om den mannen. Men herregud. Skulle du säga så om ditt barn kom ut som homosexuell också?? Jag blir fruktansvärt upprörd över det här. Jag har själv människor VÄLDIGT nära mig som lever i en homosexuell relation och jag tar därför detta personligt. Skulle man alltså vara mindre värd i dina ögon för att man är homosexuell - eftersom du aldrig mer skulle bry dig om personen i fråga om han/hon kom ut som homosexuell?? Det spelar väl för f*n ingen roll om man är homo, hetero, bi eller vad man nu dras till, man är väl fortfarande en människa med samma tankar och förutsättningar som alla andra?? Jag ser det som att vissa människor tycker om ex lakrits, andra inte. Det är inte mer än så. Nä. Fy för dig. CITAT (Monaxe @ 04-08-2011, 09:01)  Kom på en sak i efterhand, i mitt yrke har jag träffat många manliga kollegor, och inte förren nu fattar jag varför dom kallar sig sjuksköt erska i stället för sjuksköt are, eller ännu värre de som kallar sig syster Per eller vad det nu kan vara för namn de har. Detta tyder ju förstås på homosexualitet! Stressade och hispiga har flera av dem också varit, fram tills nu har jag trott att det berodde på arbetsbelastningen, men nu förstår jag; det är ju bögar som hispar så! Speciellt när de valt ett så kvinnodominerat yrke, redan där borde väl varningsklockorna ringa!  Du har nog helt rätt! Hispighet och stress är ju kända tecken på homoseuxualitet...
*Stintan*
04-08-2011, 08:05
CITAT (Ralf @ 04-08-2011, 08:56)  Det är nog bara en tidsfråga innan den försvinner... precis som andra grejer försvinner. Nu har ju V en ny partiledarkandidat på gång och om han nämner att en av hans meriter är att han är homosexuell... ja då kommer jag aldrig mera att bry mig om den mannen. Varför skulle någon se sin sexuella lägging som en merit? Låter ju helknäppt!
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 09:05)  Varför skulle någon se sin sexuella lägging som en merit? Låter ju helknäppt! Men snälla nån, på vilken planet har du varit de sista åren?
malcolm
04-08-2011, 08:47
Såg att Lars-Åke Wilhemsson (Babsan) hotar med att dra sig ur pridefestivalen. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klic...icle13417190.ab
*Stintan*
04-08-2011, 08:53
CITAT (Ralf @ 04-08-2011, 09:46)  Men snälla nån, på vilken planet har du varit de sista åren? Jorden, men jag kanske har missuppfattat vad merit betyder.
Piccante
04-08-2011, 09:03
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 09:05)  Varför skulle någon se sin sexuella lägging som en merit? Låter ju helknäppt! Har ännu inte sett att Hans har fört fram det som en merit själv men att media gärna påpekar det. En homosexuell partiledare vore ju på ett sätt en milstolpe precis som den förste homosexuelle ministern (Carlgren) eller den förste kvinnlige partiledaren i S. Men Hans övriga meriter talar nog för sig
*Stintan*
04-08-2011, 09:18
CITAT (Markus_H @ 04-08-2011, 10:03)  Har ännu inte sett att Hans har fört fram det som en merit själv men att media gärna påpekar det. En homosexuell partiledare vore ju på ett sätt en milstolpe precis som den förste homosexuelle ministern (Carlgren) eller den förste kvinnlige partiledaren i S. Men Hans övriga meriter talar nog för sig  Jo en milstolpe kanske men skulle man vara bättre lämpad för att man är homosexuell eller för den delen hetero? Som att sätta den sexuella läggningen i sitt CV som ett plus i kanten.
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 09:53)  Jorden, men jag kanske har missuppfattat vad merit betyder.  Näe men du har missat mkt i politiken. Gå o ställ dig i skamvrån.
Piccante
04-08-2011, 09:27
CITAT (Motti @ 03-08-2011, 23:23)  Jo du !dom är gay men går inte omkring i kvinnokläder eller spökar ut sig på andra vis eller tejpa snoppen eller går med Peruk eller smink för att se ut som kvinnor .Om du inte vet så finns det olika sortes Gay människor som beter sig på olika sätt och tar på sig olika roller.Tror inte du skulle vara så axeptant om någon av dina barn kom hem med en bisexuell utkläd till man eller tvärt om eller en man i kvinnokläder .Sitta här och tycka att allt är så naturligt osv men den dagen du står inför verkligheten så kanske du inte är så himmla överensende när det gäller dina egna. Nu blandar du allt ihop saker Motti, bisexuell är en person som attraheras av båda könen inte klär sig i kvinnokläder... CITAT (Motti @ 03-08-2011, 22:25)  Enligt min mening så bygger hela männskligheten på Hetrosexuella allt annat är ju avikande,om alla var homo eller lesbiska eller bisexuella !ja då låg ju männskligheten risigt till  Meningen med ett parförhållande är ju i grund och botten fortplantning för människosläktet .Sen får vi lära oss att respektera sexuella avikelser men man måste inte gilla det !att se män klädda i kvinnokläder ja det har jag svårt för ser helt förvridet ut i mina och andras ögon .Verkligen helt overkligt måste man acceptera det och tycka att det är fullt "normalt" ? Även hbt-personer kan avla barn om det nu vore det enda syftet med mänskligheten? Sen är väl jorden överbefolkad nog för att det inte ska vara någon katastrof om alla inte gör det! CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 10:18)  Jo en milstolpe kanske men skulle man vara bättre lämpad för att man är homosexuell eller för den delen hetero? Som att sätta den sexuella läggningen i sitt CV som ett plus i kanten.  Jag har ännu inte sett Hans säga det själv utan det är SR som vill stryka under att Hans är öppet homosexuell, vilket både Expressen och aftonbladet återger. Hans meriter talar nog för sig själva annars.
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 08:27)  Mera bensin på brasan.  Det talas här om att bögar är precis som andra män och att det är ingen skillnad. I vissa fall är det så men kanske inte alltid. Kvinnor tycks dock ha ganska svårt att upptäcka detta. Varför vet jag inte men här kommer ett litet bevis. För flera år sen deltog en viss person, har glömt namnet, i melodifestivalen. För mig framstod han direkt som bög och det råkade jag nämna för en kvinnlig arbetskamrat. Hon visste besked, han var inte bög och hur kunde jag säga så...bla bla bla. Efter några år kom det fram att visst var han bög men han hade försökt hemlighålla det. Han hade visst skaffat sig HIV också, en vanlig bögåkomma. Den som inte tror mig kan annars studera Magnus Carlssons breda men osäkra leende, ett annat exempel. Jag har tidigare nämnt om min uppgfattning om Gardell så här kommer historien. Det hände sig faktiskt en gång att jag inte kände till att han var bög, bara att han var omskriven. Så var han med i ett TV-program, kanske Så skall det låta, och direkt fick jag avsmak av karln. Jag kan inte sätta fingret på vad men troligen var det klädseln, rösten, uppträdandet, kroppsspråket eller något annat. Bilden jag såg stämde inte med vad mitt inre kände. Efteråt kollade jag upp honom och då fattade jag. Nu är det säkert så att detta inte gäller alla, men ibland utmärker sig bögar. Om det sen beror på att bögar är speciella eller på att vissa lägger sig till med ett speciellt sätt vet jag inte. Detta jag berättar om nu gäller ju bara artister, kanske är det något där. Jag har bara haft nära kontakt med en bög så min erfarenhet är dålig. Det var en arbetskamrat. En trevlig prick och jag hade inte emot honom men normal? Knappast. Feminim är nog rätt beteckning. För övrigt är min inställning att man får vara ihop med vem man vill och med vad man vill, det kvittar för mig. Motsatta könet, egna könet, en häst eller en staty, skit samma. Jag vet var jag själv står. Däremot har jag synpunkter men håller det mesta för mig själv. Lugnast så. Dock är min uppfattning den att vårt liv formas av vilken spermie som når fram först, x eller y, och därmed stakas vår framtid ut. Att en del uppenbarligen inte följer den utstakade vägen är helt klart och jag undrar varför. Att alla föds bisexuella och att man sen formas av familjen och annat sådant anser jag vara rent och skärt jävla flum. Den som framhåller det får gärna komma med lite underbyggnad med biologiska/genetiska fakta coh inte vad diverse genusfilosofer kläcker ur sig. Tillägg: Det tycks vara en allmän uppfattning att man blir kär i någon av motsatt kön och det är kärleken som styr. Efter att ha läst ett antal berättelser av främst då bögar tycker jag nog att det oftast är tvärt om. Först blir man bög och sen väljer man partner. Att det finns många ensamma bögar pekar också mot det.Om man säger så här då...Ja, jag kan hålla med om att det finns bögar som ger en en känsla av att de kanske är homo. Man kan känna det redan innan man med säkerhet vet om det förhåller sej så. Än sen? Jag antar att denne person bara är sej själv och det är väl bra? Värre vore det väl om han förställde sej bara för att "passa in"? Jag kan för mitt liv inte förstå varför speciellt heteromän finner det så osmakligt. Ni gillar ju oftast kvinnor som är s.k. "kvinnliga"? Jag som kvinna kan tycka att alltför pimpinetta kvinnor bara är fjantiga, men det hör egentligen mer till egenskaperna än till könet. Likaså tycker jag att överdrivna karlakarlar är precis lika fjantiga, dom också. Har dom dessutom lagt sej till med mansgrisattityder är de ännu värre och rent osmakliga. (Ibland får jag faktiskt sådana vibbar om dej också...tyvärr!) Ang ditt tillägg. Ibland får jag en känsla av att du bara är ute efter att provocera och därför spelar dum. Vad är det för skillnad menar du? Inte visste jag att jag var hetero förrän jag blev attraherad och kär i en kille, visste du det om dej själv?? Jag är säker på att detsamma gäller för homos fast med den skillnaden att de förmodligen tar ett tag i förvirring innan poletten ramlar ner varför man inte fungerar som de flesta andra. Vi hetero behöver ju inte ens ifrågasätta den saken. Jag kommer inte ihåg att jag någonsin ens funderat över saken och att jag tänkt "Aha, jag är hetero!" Har du behövt det?? Den dag vi lärt våra ungar att det inte är något konstigt att vara homo har vi vunnit mycket och besparat dem mycket huvudbry, det är jag övertygad om. Det gäller bara att släppa på idiotiska fördomar och värderingar först och öppna upp för att alla ska få vara som man är utan att bli nedklassad av inskränkta gamla stofiler som lever kvar i förlegade irrläror. Jag tror att vi äntligen kommit en liten, liten bit på väg och det glädjer mej. Dagens ungdomar är ack så mycket klokare än dej och dina meningsbröder/systrar och det bådar verkligen gott för framtiden!! (Missminner jag mej inte totalt förresten, så är du själv singel. Vad är det för "fel" med dej då? Är du också bög, annars så förstår jag det inte alls. Du har ju dessutom så många fler lämpliga partners att välja bland menar jag. Men du kanske är asexuell och "onormal" på det viset?? Det gagnar ju inte heller människans överlevnad precis... Nej, det där menar jag förstås inte, men försök se parallellen och hur tomt sådana argument ekar.)
*Stintan*
04-08-2011, 09:33
CITAT (Ralf @ 04-08-2011, 10:19)  Näe men du har missat mkt i politiken. Gå o ställ dig i skamvrån. Oj då, men vad har sexuell läggning med politik att göra? Blir man en sämre politiker om man är bög? Vilken läggning har då alla urkassa politiker vi redan har?
*Stintan*
04-08-2011, 09:44
CITAT (Markus_H @ 04-08-2011, 10:27)  Jag har ännu inte sett Hans säga det själv utan det är SR som vill stryka under att Hans är öppet homosexuell, vilket både Expressen och aftonbladet återger. Hans meriter talar nog för sig själva annars. Ja det är det jag menar. Att han är bög ser jag som ovidkommande och jag fattar inte att media ens tar upp sånt.
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 10:44)  Ja det är det jag menar. Att han är bög ser jag som ovidkommande och jag fattar inte att media ens tar upp sånt. Nej, någon någon merit fattar jag inte heller att det skulle kunna vara men däremot så tycker jag att det är bra med en representant för en utsatt minoritetsgrupp faktiskt. Någon som förhoppningsvis värnar lite extra om denna grupp också. Det behövs att våra politiker har olika hjärtefrågor för att komplettera varann på ett optimalt sätt. Hoppas att han själv tycker att den frågan är viktig bara.
Piccante
04-08-2011, 10:30
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 10:44)  Ja det är det jag menar. Att han är bög ser jag som ovidkommande och jag fattar inte att media ens tar upp sånt. Media är ju som den är tyvärr.... Intressantare att läsa vad Hans säger själv: http://www.flamman.se/jag-vill-ocksa-bli-partiledare Nu blev tråden lite OT men Hans är med på Pride iaf.
CITAT (Cacki @ 04-08-2011, 10:31)  Jag kan för mitt liv inte förstå varför speciellt heteromän finner det så osmakligt. Halaj! Ruskigt bra fråga där. Det där ska jag grubbla på under dagen. Jag är allt för homoäktenskap och mot att knacka bögar och allt det där. Jag är så PK så. Men. Jag har svårt för slappa handleder och allmän ”bögaktighet” som jag kallar det. Varför? Jag vet inte. jag känner mig inte hotad i min egen manlighet eller så. Är det något kulturellt? Kanske. När jag växte upp på 70-talet var homosexualitet något konstigt/udda/äckligt. Man drog bögskämt med grabbarna i bastun och så. Vi är alla barn av vår tid. //T
CITAT (Tapio @ 04-08-2011, 12:20)  Halaj!
Ruskigt bra fråga där. Det där ska jag grubbla på under dagen. Jag är allt för homoäktenskap och mot att knacka bögar och allt det där. Jag är så PK så.
Men. Jag har svårt för slappa handleder och allmän ”bögaktighet” som jag kallar det. Varför? Jag vet inte. jag känner mig inte hotad i min egen manlighet eller så. Är det något kulturellt? Kanske. När jag växte upp på 70-talet var homosexualitet något konstigt/udda/äckligt. Man drog bögskämt med grabbarna i bastun och så. Vi är alla barn av vår tid.
//T "Barn av sin tid"?...jo det är nog sant många gånger. Sådana är vi nog lite till mans men det säger väl en del om vem som äger problemet. Är det någon som ska ta tag i sina problem så är det väl "bakåtsträvarna" själva och inte pracka dem på andra. Det skulle nog inte skada om fler gjorde som du och började grubbla över saken lite.
Aqvakul
04-08-2011, 12:14
CITAT (Cacki @ 04-08-2011, 12:56)  "Barn av sin tid"?...jo det är nog sant många gånger. Sådana är vi nog lite till mans men det säger väl en del om vem som äger problemet. Är det någon som ska ta tag i sina problem så är det väl "bakåtsträvarna" själva och inte pracka dem på andra. Det skulle nog inte skada om fler gjorde som du och började grubbla över saken lite.  Självreflektion och självrannsakan behövs regelbundet, annars rostar man fast...
*Stintan*
04-08-2011, 12:42
CITAT (Tapio @ 04-08-2011, 12:20)  Halaj!
Ruskigt bra fråga där. Det där ska jag grubbla på under dagen. Jag är allt för homoäktenskap och mot att knacka bögar och allt det där. Jag är så PK så.
Men. Jag har svårt för slappa handleder och allmän "bögaktighet" som jag kallar det. Varför? Jag vet inte. jag känner mig inte hotad i min egen manlighet eller så. Är det något kulturellt? Kanske. När jag växte upp på 70-talet var homosexualitet något konstigt/udda/äckligt. Man drog bögskämt med grabbarna i bastun och så. Vi är alla barn av vår tid.
//T Tror du verkligen att det finns en allmän "bögaktighet"? Det finns ju knappast någon norm som säger att bögar ska va fjolliga om det nu är det du menar. Sen att en del bögar verkar fått för sig att dom måste vara på ett visst sätt är ju inte konstigare än att det finns massor med heteros som är likadant tillgjordt lissmande. Det är dessa som syns och märks därför att dom sticker ut medan vanliga bögar och heteros knappt märks alls. Sen kan jag ju undra varför man bara nämner bögar i diskussionen. Hur är synen på flator? Syns det på dom också att dom är homo? För att inte tala om bisexuella människor.
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 13:42)  Tror du verkligen att det finns en allmän "bögaktighet"? Det finns ju knappast någon norm som säger att bögar ska va fjolliga om det nu är det du menar. Sen att en del bögar verkar fått för sig att dom måste vara på ett visst sätt är ju inte konstigare än att det finns massor med heteros som är likadant tillgjordt lissmande. Det är dessa som syns och märks därför att dom sticker ut medan vanliga bögar och heteros knappt märks alls.
Sen kan jag ju undra varför man bara nämner bögar i diskussionen. Hur är synen på flator? Syns det på dom också att dom är homo? För att inte tala om bisexuella människor. Tror att du har en viktig poäng där! Vem har sagt att homosexuella inte har fördomar dom också. För se bara på våra unga (hetero-)tjejer som tror att man måste se ut och uppföra sej si och så för att duga. Då kallas det för felaktiga kvinnoideal visserligen, men det härrör sej ändå i fördomar på något vis.
Homosexuella politiker är givetvis inget nytt. Det nya är ju att man kommer ut ur garderoben och står för sin läggning. Förr var det omöjligt för karriären. Idag är det möjligt, men knappast någon merit. Har en känsla av att man bedöms hårdare än om man varit stöpt i standardformen. Att bryta ny mark kan ta på krafterna. Särskilt inom det offentliga.
Gossen Ruda
04-08-2011, 14:48
CITAT (Cacki @ 04-08-2011, 10:31)  Ang ditt tillägg. Ibland får jag en känsla av att du bara är ute efter att provocera och därför spelar dum. Vad är det för skillnad menar du? Inte visste jag att jag var hetero förrän jag blev attraherad och kär i en kille, visste du det om dej själv?? Jag är säker på att detsamma gäller för homos fast med den skillnaden att de förmodligen tar ett tag i förvirring innan poletten ramlar ner varför man inte fungerar som de flesta andra. Vi hetero behöver ju inte ens ifrågasätta den saken. Jag kommer inte ihåg att jag någonsin ens funderat över saken och att jag tänkt "Aha, jag är hetero!" Har du behövt det?? Den dag vi lärt våra ungar att det inte är något konstigt att vara homo har vi vunnit mycket och besparat dem mycket huvudbry, det är jag övertygad om. Det gäller bara att släppa på idiotiska fördomar och värderingar först och öppna upp för att alla ska få vara som man är utan att bli nedklassad av inskränkta gamla stofiler som lever kvar i förlegade irrläror. Jag tror att vi äntligen kommit en liten, liten bit på väg och det glädjer mej. Dagens ungdomar är ack så mycket klokare än dej och dina meningsbröder/systrar och det bådar verkligen gott för framtiden!!
(Missminner jag mej inte totalt förresten, så är du själv singel. Vad är det för "fel" med dej då? Är du också bög, annars så förstår jag det inte alls. Du har ju dessutom så många fler lämpliga partners att välja bland menar jag. Men du kanske är asexuell och "onormal" på det viset?? Det gagnar ju inte heller människans överlevnad precis...
Nej, det där menar jag förstås inte, men försök se parallellen och hur tomt sådana argument ekar.) Vad jag menar är att en vanlig förklaring till att man anser sig vara homo är att man "råkat" bli kär i någon av eget kön när det egentligen är tvärtom, efter vetskapen kommer sökandet. Egentligen har det ingen betydelse men varför säger man inte som det är? Sen är det klart att vetskapen gör att man känner sig annorlunda, trots allt är över 95% av mänskligheten inte homo, procentsatserna varierar med olika undersökningar. Anledningen till att jag är singel är en enorm blyghet i unga år, orsaken vet jag men det kan kvitta. När jag väl jobbat bort blygheten var alla kvinnor antingen upptagna eller oattraktiva. Män har jag öht inte ägnat en tanke åt. Jasg betraktar mig inte som hetero utan normalsexuell, om nån inte gillar den definitionen är det inte mitt problem. Precis som att jag inte vill kalla mig ateist, varför en etikett på att man inte tillhör något?
Blomstertanten
04-08-2011, 15:09
CITAT (Motti @ 03-08-2011, 22:51)  Det är ju en himmla tur i alla fall att inte alla är Gay !hur skulle det då gå för männskosläktet ?det där att man skulle acceptera alla sexuellt avikande är ju skitsnack så frigjorda är vi inte alls på långa vägar !det är väl ingen av oss här som acceptera Pedofiler tex de är ju sexuellt avikande .Man kan sitta här och vara såå tolerant men i verkligheten måste man dra gränser för vad som är acceptabelt man kan inte hålla för öronen och ögonen och sticka huvudet i sanden och säga att jag acceptera alla avikanden för det gör vi inte. Varför skulle vi bry oss om andras sexuella preferenser, så länge det sker frivilligt mellan två vuxna människor ???? Det som du ser som avvikande är kanske inte avvikande för mej! Vems tyckande är det då som ska avgöra vad som är avikande eller inte? CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 08:27)  Han hade visst skaffat sig HIV också, en vanlig bögåkomma. Den som inte tror mig kan annars studera Magnus Carlssons breda men osäkra leende, ett annat exempel. Skaffat sig HIV?????? Bögåkomma???? HIV är ett virus som man får genom smitta, precis som förkylning eller vårtor eller polio. Inte skulle du väl säga att någon som smittats av poliovirus "skaffat" sig polio???? Eller att barnet med svinkoppor skaffat sig det??? De har inte skaffat sig det, lika lite som någon med HIV skaffat sig det!!!!! Men gissar att du med ditt ordval menar att de får skylla sig själva, men HIV är inget som drabbar enbart homosexuella! Jag blir bara mer och mer mörkrädd för alla fördomar som fortsätter att hagla här
*Stintan*
04-08-2011, 15:14
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 15:48)  Vad jag menar är att en vanlig förklaring till att man anser sig vara homo är att man "råkat" bli kär i någon av eget kön när det egentligen är tvärtom, efter vetskapen kommer sökandet. Egentligen har det ingen betydelse men varför säger man inte som det är? Sen är det klart att vetskapen gör att man känner sig annorlunda, trots allt är över 95% av mänskligheten inte homo, procentsatserna varierar med olika undersökningar. Anledningen till att jag är singel är en enorm blyghet i unga år, orsaken vet jag men det kan kvitta. När jag väl jobbat bort blygheten var alla kvinnor antingen upptagna eller oattraktiva. Män har jag öht inte ägnat en tanke åt. Jasg betraktar mig inte som hetero utan normalsexuell, om nån inte gillar den definitionen är det inte mitt problem. Precis som att jag inte vill kalla mig ateist, varför en etikett på att man inte tillhör något? Hur vet du att det är tvärtom? Vad menar DU med 1. "en vanlig förklaring" (jag har aldrig hört den förklaringen förr) 2. "att man anser sig vara homo" ( jag tror knappast att man anser utan snarare inser) och 3. "råkat" bli kär? Tror du att det är en slump och att folk ljuger? Jag tror inte att man känner sig annorlunda för man har ju inga känslomässiga referenser, däremot inser man nog att det kan uppstå en del problem.
Jubbe063
04-08-2011, 15:22
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 16:14)  Hur vet du att det är tvärtom? Vad menar DU med 1. "en vanlig förklaring" (jag har aldrig hört den förklaringen förr) 2. "att man anser sig vara homo" ( jag tror knappast att man anser utan snarare inser) och 3. "råkat" bli kär? Tror du att det är en slump och att folk ljuger?
Jag tror inte att man känner sig annorlunda för man har ju inga känslomässiga referenser, däremot inser man nog att det kan uppstå en del problem. Sant, du har rätt. Jag är en av dessa som först blev kär, sen insåg att de personer jag blev kär i inte hade samma kön som de andras, blev rädd och krisade lite innan jag vågade erkänna för mig själv att jag nog är bög...... Resten är historia.....
Gossen Ruda
04-08-2011, 15:30
CITAT (Blomstertanten @ 04-08-2011, 16:09)  Skaffat sig HIV?????? Bögåkomma???? HIV är ett virus som man får genom smitta, precis som förkylning eller vårtor eller polio. Inte skulle du väl säga att någon som smittats av poliovirus "skaffat" sig polio???? Eller att barnet med svinkoppor skaffat sig det??? De har inte skaffat sig det, lika lite som någon med HIV skaffat sig det!!!!! Men gissar att du med ditt ordval menar att de får skylla sig själva, men HIV är inget som drabbar enbart homosexuella! Jag blir bara mer och mer mörkrädd för alla fördomar som fortsätter att hagla här  Inte fördomar, statistik. Jag läste för några år sen en artikel med statistik om nysmittade med HIV. Uppdelat i homosexuella och ickehomo. Antalet smittade homo var 50 - 100 ggr fler räknat i förhållande till hela befolkningen, procentsatserna varierar. Artikeln tog upp det faktum att bara ett fåtal homo använder kondom, även vid konstaterad smitta, och att antalet partners ofta är många gånger fler. Tom i fasta par förekommer snedsteg utan att någon höjer på ögonbrynen. Ett klart riskbeteende så att kalla det för att skaffa sig är inte helt fel. Det hela uppvägs dock lite av att flatorna knappt syns i statistiken. CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 16:14)  Hur vet du att det är tvärtom? Vad menar DU med 1. "en vanlig förklaring" (jag har aldrig hört den förklaringen förr) 2. "att man anser sig vara homo" ( jag tror knappast att man anser utan snarare inser) och 3. "råkat" bli kär? Tror du att det är en slump och att folk ljuger?
Jag tror inte att man känner sig annorlunda för man har ju inga känslomässiga referenser, däremot inser man nog att det kan uppstå en del problem. Har tyvärr ingen av artiklarna kvar, det lustiga är att man kan få läsa det i en och samma artikel. Ordval kan man diskutera, kör för inser.
Aqvakul
04-08-2011, 15:31
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 16:30)  Inte fördomar, statistik. Jag läste för några år sen en artikel med statistik om nysmittade med HIV. Uppdelat i homosexuella och ickehomo. Antalet smittade homo var 50 - 100 ggr fler räknat i förhållande till hela befolkningen, procentsatserna varierar. Artikeln tog upp det faktum att bara ett fåtal homo använder kondom, även vid konstaterad smitta, och att antalet partners ofta är många gånger fler. Tom i fasta par förekommer snedsteg utan att någon höjer på ögonbrynen. Ett klart riskbeteende så att kalla det för att skaffa sig är inte helt fel. Det hela uppvägs dock lite av att flatorna knappt syns i statistiken. Har tyvärr ingen av artiklarna kvar, det lustiga är att man kan få läsa det i en och samma artikel. Ordval kan man diskutera, kör för inser. Källa?
*Stintan*
04-08-2011, 15:48
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 16:30)  Inte fördomar, statistik. Jag läste för några år sen en artikel med statistik om nysmittade med HIV. Uppdelat i homosexuella och ickehomo. Antalet smittade homo var 50 - 100 ggr fler räknat i förhållande till hela befolkningen, procentsatserna varierar. Artikeln tog upp det faktum att bara ett fåtal homo använder kondom, även vid konstaterad smitta, och att antalet partners ofta är många gånger fler. Tom i fasta par förekommer snedsteg utan att någon höjer på ögonbrynen. Ett klart riskbeteende så att kalla det för att skaffa sig är inte helt fel. Det hela uppvägs dock lite av att flatorna knappt syns i statistiken.
Har tyvärr ingen av artiklarna kvar, det lustiga är att man kan få läsa det i en och samma artikel. Ordval kan man diskutera, kör för inser. Ja det går bra att slänga ur sig en massa påståenden och hänvisa till statistik och artiklar men sällan eller aldrig att du anger källan. Tidigare framkom att du grundat en massa märkliga påståenden på bögannonser på kontaktsidor och jag har svårt att tro att detta är mer seriöst. Ordval Ruda är viktigt! Varför svarar du inte på mina frågor i mitt förra inlägg? Du har bara svarat på en av sex.
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 08:27)  Mera bensin på brasan.  Det talas här om att bögar är precis som andra män och att det är ingen skillnad. I vissa fall är det så men kanske inte alltid. Kvinnor tycks dock ha ganska svårt att upptäcka detta. Varför vet jag inte men här kommer ett litet bevis. För flera år sen deltog en viss person, har glömt namnet, i melodifestivalen. För mig framstod han direkt som bög och det råkade jag nämna för en kvinnlig arbetskamrat. Hon visste besked, han var inte bög och hur kunde jag säga så...bla bla bla. Efter några år kom det fram att visst var han bög men han hade försökt hemlighålla det. Han hade visst skaffat sig HIV också, en vanlig bögåkomma. Den som inte tror mig kan annars studera Magnus Carlssons breda men osäkra leende, ett annat exempel. Jag har tidigare nämnt om min uppgfattning om Gardell så här kommer historien. Det hände sig faktiskt en gång att jag inte kände till att han var bög, bara att han var omskriven. Så var han med i ett TV-program, kanske Så skall det låta, och direkt fick jag avsmak av karln. Jag kan inte sätta fingret på vad men troligen var det klädseln, rösten, uppträdandet, kroppsspråket eller något annat. Bilden jag såg stämde inte med vad mitt inre kände. Efteråt kollade jag upp honom och då fattade jag. Nu är det säkert så att detta inte gäller alla, men ibland utmärker sig bögar. Om det sen beror på att bögar är speciella eller på att vissa lägger sig till med ett speciellt sätt vet jag inte. Detta jag berättar om nu gäller ju bara artister, kanske är det något där. Jag har bara haft nära kontakt med en bög så min erfarenhet är dålig. Det var en arbetskamrat. En trevlig prick och jag hade inte emot honom men normal? Knappast. Feminim är nog rätt beteckning. För övrigt är min inställning att man får vara ihop med vem man vill och med vad man vill, det kvittar för mig. Motsatta könet, egna könet, en häst eller en staty, skit samma. Jag vet var jag själv står. Däremot har jag synpunkter men håller det mesta för mig själv. Lugnast så. Dock är min uppfattning den att vårt liv formas av vilken spermie som når fram först, x eller y, och därmed stakas vår framtid ut. Att en del uppenbarligen inte följer den utstakade vägen är helt klart och jag undrar varför. Att alla föds bisexuella och att man sen formas av familjen och annat sådant anser jag vara rent och skärt jävla flum. Den som framhåller det får gärna komma med lite underbyggnad med biologiska/genetiska fakta coh inte vad diverse genusfilosofer kläcker ur sig. Tillägg: Det tycks vara en allmän uppfattning att man blir kär i någon av motsatt kön och det är kärleken som styr. Efter att ha läst ett antal berättelser av främst då bögar tycker jag nog att det oftast är tvärt om. Först blir man bög och sen väljer man partner. Att det finns många ensamma bögar pekar också mot det. Hej! Jag tycker om det du skriver eftersom du har många egna beslut i dina åsikter. Vissa saker kan jag hålla med om. Men vill du lära dig med om bögar, kanske det vore bra om du pratade med en? Tala med en som anser sig vara naturligt bög! Jag erbjuder mig själv som svarare på dina frågor, så fråga på du bara om du vill! Du får ta det PM om du också vill!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|