|
Full version: Pride festival
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Gossen Ruda
04-08-2011, 16:12
Tyvärr har jag inga källor kvar, jag sparar inte på tidningsurklipp längre och jag har ingen större lust att gå igenom många års tidningar på GP:s arkiv. Jag är fö inte speciell med detta med källmaterial, går man igenom denna tråd hittar man mängder med uppgifter och påståenden för och emot men mycket lite med källor. Exempelvis är en vanlig kommentar är att det är ingen skillnad på homo och hetero. Källa? Mycket är egna eller andras funderingar och påståenden som kanske är sanna men utan bevis är allt obevisat.
andersen
04-08-2011, 16:20
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 17:12)  Tyvärr har jag inga källor kvar, jag sparar inte på tidningsurklipp längre och jag har ingen större lust att gå igenom många års tidningar på GP:s arkiv. Jag är fö inte speciell med detta med källmaterial, går man igenom denna tråd hittar man mängder med uppgifter och påståenden för och emot men mycket lite med källor. Exempelvis är en vanlig kommentar är att det är ingen skillnad på homo och hetero. Källa? Mycket är egna eller andras funderingar och påståenden som kanske är sanna men utan bevis är allt obevisat. Tror att dina egna funderingar,hamnar lite fel pga din egen historik här på forumet ang ämnet+ din signatur"Straight for ever" gör nog att medlemmar granskar vad du skriver med lupp i det här ämnet.
Mårbacka
04-08-2011, 16:26
CITAT (abbbe @ 04-08-2011, 17:01)  Hej! Jag tycker om det du skriver eftersom du har många egna beslut i dina åsikter. Vissa saker kan jag hålla med om. Men vill du lära dig med om bögar, kanske det vore bra om du pratade med en? Tala med en som anser sig vara naturligt bög! Jag erbjuder mig själv som svarare på dina frågor, så fråga på du bara om du vill! Du får ta det PM om du också vill! Bra initiativ! Men skulle inte tro att han skulle våga fråga något.
*Stintan*
04-08-2011, 16:27
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 17:12)  Tyvärr har jag inga källor kvar, jag sparar inte på tidningsurklipp längre och jag har ingen större lust att gå igenom många års tidningar på GP:s arkiv. Jag är fö inte speciell med detta med källmaterial, går man igenom denna tråd hittar man mängder med uppgifter och påståenden för och emot men mycket lite med källor. Exempelvis är en vanlig kommentar är att det är ingen skillnad på homo och hetero. Källa? Mycket är egna eller andras funderingar och påståenden som kanske är sanna men utan bevis är allt obevisat. Fattar inte vad du vill ha bevis på. Du bevisar ju inget själv heller. Du tror ju inte ens på vad homosexuella själva säger. Det kanske vore bättre att du uppdaterade dig med färskt material då istället om dina uppgifter är så gamla så du måste rota igenom många års arkiverade gamla blaskor för att hitta källan.
Gossen Ruda
04-08-2011, 16:32
CITAT (Mårbacka @ 04-08-2011, 17:26)  Bra initiativ! Men skulle inte tro att han skulle våga fråga något. Jag har gett upp tanken på direkta samtal, läser bara vad som skrivs eller egentligen skrivits. Alla är olika som bekant så en röst i mängden ger inte så mycket. CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 17:27)  Fattar inte vad du vill ha bevis på. Du bevisar ju inget själv heller. Du tror ju inte ens på vad homosexuella själva säger. Det kanske vore bättre att du uppdaterade dig med färskt material då istället om dina uppgifter är så gamla så du måste rota igenom många års arkiverade gamla blaskor för att hitta källan. Det var väl du som efterlyste källor, inte jag? Trots att du själv inte kommer med något. Beträffande källor så är nog Odla långt ner på listan. Uppdatering sker kontinuerligt.
CITAT (abbbe @ 04-08-2011, 17:01)  Hej! Jag tycker om det du skriver eftersom du har många egna beslut i dina åsikter. Vissa saker kan jag hålla med om. Men vill du lära dig med om bögar, kanske det vore bra om du pratade med en? Tala med en som anser sig vara naturligt bög! Jag erbjuder mig själv som svarare på dina frågor, så fråga på du bara om du vill! Du får ta det PM om du också vill! Fast jag skulle tycka att det var intressant av att få ta del av er diskussion/frågestund så jag hoppas att ni vill dela med er...ba´så ni vet om det...  red: Äsch, jag missade att Gossen tydligen inte var intresserad. Synd!
*Stintan*
04-08-2011, 16:44
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 17:32)  Jag har gett upp tanken på direkta samtal, läser bara vad som skrivs eller egentligen skrivits. Alla är olika som bekant så en röst i mängden ger inte så mycket.
Det var väl du som efterlyste källor, inte jag? Trots att du själv inte kommer med något. Beträffande källor så är nog Odla långt ner på listan. Uppdatering sker kontinuerligt. Hal som en ål och ändå vet du bäst
Jubbe063
04-08-2011, 16:49
Rätt trist att HBT som helhet definieras utifrån en liten klick som syns eftersom de bryter normerna mer än andra. Visst finns crossdresses, fjollor, feminin bögar, traktorflator, femme, paggor, drugor och hela baletten. De syns, de tar plats och de är avvikande från hetronormen. Men flertalet HBT personer (majoritet) syns och hörs inte eftersom de inte skiljer ut sig från övriga befolkningen. Men de får ändå leva med fördomarna som vissa har om de färgsprakande HBT folket.
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 13:42)  Tror du verkligen att det finns en allmän "bögaktighet"? Det finns ju knappast någon norm som säger att bögar ska va fjolliga om det nu är det du menar. Sen att en del bögar verkar fått för sig att dom måste vara på ett visst sätt är ju inte konstigare än att det finns massor med heteros som är likadant tillgjordt lissmande. Det är dessa som syns och märks därför att dom sticker ut medan vanliga bögar och heteros knappt märks alls.
Sen kan jag ju undra varför man bara nämner bögar i diskussionen. Hur är synen på flator? Syns det på dom också att dom är homo? För att inte tala om bisexuella människor. Halaj! Också bra fråga. Alla bögar är inte fjolliga, men är alla fjolliga män bögar? Vi hade en karl i 40-årsåldern på jobbet, som var nygift med en kvinna. Han var ruggigt fjollig. Han hade never let it go som ringsignal på sin mobil, bara en sån sak. Schlagerfestivalen drar ju till sig bögar som en hundlort drar till sig flugor. Han fick verkligen min gaydar att slå i botten. Han kunde ju förstås inte ha kommit ut ur garderoben än, men skall man i hans ålder inte ha hunnit landa i sin rätta sexualitet? Knepigt. Vad gäller flator är de ju ännu lättare att spotta än bögar. En truckflata känner man igen på 100 meters håll. //T
Huggorm
04-08-2011, 16:54
CITAT (gnon49 @ 04-08-2011, 15:21)  Homosexuella politiker är givetvis inget nytt. Det nya är ju att man kommer ut ur garderoben och står för sin läggning. Förr var det omöjligt för karriären. Idag är det möjligt, men knappast någon merit. Har en känsla av att man bedöms hårdare än om man varit stöpt i standardformen. Att bryta ny mark kan ta på krafterna. Särskilt inom det offentliga. Det är nog ingen tillfällighet om det blir Vänsterpartiet som först får en homosexuell partiledare. Desto mer vänster man är, desto mer vurmar man för HBT-frågorna. Men samtidigt skall man komma ihåg den homosexuella Pim Fortuyn som var ledare för holländska motsvarigheten till Sverigedemokraterna. För övrigt undrar jag varför trädgårdsintresse drar till sig så många homosexuella män? För nog är de kraftigt överrepresenterade här på forumet, till exempel.
Jubbe063
04-08-2011, 16:58
CITAT (Tapio @ 04-08-2011, 17:53)  Halaj!
Också bra fråga. Alla bögar är inte fjolliga, men är alla fjolliga män bögar? Vi hade en karl i 40-årsåldern på jobbet, som var nygift med en kvinna. Han var ruggigt fjollig. Han hade never let it go som ringsignal på sin mobil, bara en sån sak. Schlagerfestivalen drar ju till sig bögar som en hundlort drar till sig flugor. Han fick verkligen min gaydar att slå i botten. Han kunde ju förstås inte ha kommit ut ur garderoben än, men skall man i hans ålder inte ha hunnit landa i sin rätta sexualitet? Knepigt.
Vad gäller flator är de ju ännu lättare att spotta än bögar. En truckflata känner man igen på 100 meters håll.
//T Superfjolliga män finns även bland heterosexuella, så mannen på ditt jobb behöver inte vara i garderoben. Men visst, finns de som kommer ut som homo långt upp i åren. Finns röven de som levt som homo större delen av Sina liv som sen börjar leva sim hetron.
Meriona
04-08-2011, 17:02
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 17:54)  .. För övrigt undrar jag varför trädgårdsintresse drar till sig så många homosexuella män? För nog är de kraftigt överrepresenterade här på forumet, till exempel. Är de? Har jag svårt att tro. Du menar att de är fler än dig?
Huggorm
04-08-2011, 17:04
CITAT (Meriona @ 04-08-2011, 18:02)  Är de? Har jag svårt att tro. Du menar att de är fler än dig?  Jag är faktiskt mer hetero än självaste Gossen Ruda
Meriona
04-08-2011, 17:07
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 18:04)  Jag är faktiskt mer hetero än självaste Gossen Ruda  Jaså?  Jag menade att det fanns fler än en alltså... Uttryckte mig lite klumpigt.
CITAT (Jubbe063 @ 04-08-2011, 17:58)  Superfjolliga män finns även bland heterosexuella, så mannen på ditt jobb behöver inte vara i garderoben. Men visst, finns de som kommer ut som homo långt upp i åren. Finns röven de som levt som homo större delen av Sina liv som sen börjar leva sim hetron. Halaj! Tack för svar! Det där har jag undrat över länge faktiskt. Sen fann jag ditt skrivfel ganska roligt också! //T
Gossen Ruda
04-08-2011, 17:18
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2011, 17:44)  Hal som en ål och ändå vet du bäst  Jag vet inte bäst, jag talar bara för mig själv. Det är inte lätt att va ödmjuk...
CITAT (Tapio @ 04-08-2011, 18:08)  Halaj! Tack för svar! Det där har jag undrat över länge faktiskt. Sen fann jag ditt skrivfel ganska roligt också! //T Jag också...
Pridefestivaler arrangeras i över 140 städer runt om i världen, orsaken till detta är inte att dom spökar ut sig för att pådyvla någon deras sexuella läggning, många av dom som går med i paraderna är hetro men stödjer på detta sätt dom som är hbt. Någon drog en paralell med pedofiler, det är ingen sexuell läggning att vara pedofil likaväl som det inte är en sexuell läggning att vara våldtäktsman, det är snarare en mycket sjuk syn på sexualiteten och maktkänsla hos utövaren. Grunden till paraderna är en hyllning till kravallerna som utbröt i New york i Juni 1969 då pålisen fick för sig att göra en razzia mot en gaybar och dom homosexuella protesterade och kravaller utbröt. Det var den första gången gayrörelsen organiserade sig, slog tillbaka och sa ifrån. Pride firas till minnet av den där kvällen på gaybaren Stonewall Inn i New york juni 1969.
Meriona
04-08-2011, 17:46
CITAT (Pia L @ 04-08-2011, 18:39)  ...... Pride firas till minnet av den där kvällen på gaybaren Stonewall Inn i New york juni 1969. Aha! Det visste jag inte om. Alla ska ha rätt att känna sig trygga oavsett hur de är eller ser ut, såvida de inte håller på med nåt som skadar nån annan såklart. Ingen ska behöva vara rädd bara för att de är annorlunda. Det är ju mobbing, och mobbing hatar ju alla, eller hur?  Fick liknande scenario i minnet, en film från 50- eller 60-talet från USA om en vit kvinna och en svart man som ville gifta sig, det GICK ju bara inte. Men det är väl ingen som ens funderar på det idag det är ju så vanligt och självklart, vi kan ju hoppas att det blir lika dant med man-man och kvinna-kvinna, och det i det snaraste! Eller förallandel trepartsförhållanden som finns. Se där - nåt nytt för folk att förfasa sig över!
Jubbe063
04-08-2011, 18:09
CITAT (Tapio @ 04-08-2011, 17:53)  Halaj!
Också bra fråga. Alla bögar är inte fjolliga, men är alla fjolliga män bögar? Vi hade en karl i 40-årsåldern på jobbet, som var nygift med en kvinna. Han var ruggigt fjollig. Han hade never let it go som ringsignal på sin mobil, bara en sån sak. Schlagerfestivalen drar ju till sig bögar som en hundlort drar till sig flugor. Han fick verkligen min gaydar att slå i botten. Han kunde ju förstås inte ha kommit ut ur garderoben än, men skall man i hans ålder inte ha hunnit landa i sin rätta sexualitet? Knepigt.
Vad gäller flator är de ju ännu lättare att spotta än bögar. En truckflata känner man igen på 100 meters håll.
//T Har läst allt i tråden med intresse, uttråkning, sorg, chock och glädje. Måste bara fråga dig T: hur exakt ser en truckflata ut? Är det: en tjej med kort till väldigt kort hår, skarpa kroppssdrag (typ käklinjer) som inte gillar läppstift eller läppglans och som vägrar bära rosa? Oh, ja just det! Och som har ett typiskt manligt jobb? Undrar mest eftersom jag har fått utrop av stilen "flata" osv och jag undrar exakt vad det är hos mig som får folk som dig att dömma någon enbart efter, ja, vad är det? uteseende? För det är i alla fall inte efter fakta. Apropå fakta: Här är mina fakta. Folk som får älska den de vill och som blir älskade tillbaks verkar mycket lyckligare än de som inte har någon. Folk som är lyckliga brukar göra livet trevligare för alla i närheten, ibland enbart på grund av att glädje smittar. Ett lyckligare och trevligare liv för alla på jorden kan inte jag se som något negativt. Och därför kan jag inte se något som helst negativt med folk som älskar varandra. Kramar till er!
Kryddan03
04-08-2011, 19:01
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 17:54)  Det är nog ingen tillfällighet om det blir Vänsterpartiet som först får en homosexuell partiledare. Desto mer vänster man är, desto mer vurmar man för HBT-frågorna. Men samtidigt skall man komma ihåg den homosexuella Pim Fortuyn som var ledare för holländska motsvarigheten till Sverigedemokraterna.
För övrigt undrar jag varför trädgårdsintresse drar till sig så många homosexuella män? För nog är de kraftigt överrepresenterade här på forumet, till exempel. Säger du det? Själv tycker jag att de flesta verkar vara heterosexuella gnällkärringar - och då menar jag inte kvinnorna här på forumet.
Huggorm
04-08-2011, 19:10
CITAT (Kryddan03 @ 04-08-2011, 20:01)  Säger du det? Själv tycker jag att de flesta verkar vara heterosexuella gnällkärringar - och då menar jag inte kvinnorna här på forumet. Visst, majoriteten är kvinnor och säkert inte mer homosexuella än riksgenomsnittet. Men bland de män som hålls här tycker jag det är överraskande många homosexuella. Sedan får jag väll räkna mig bland de heterosexuella gnällkärringarna då. Det hävdades tidigare att Herkules signum var att vara negativ, men det är väll snarare mitt signum
Härligt att följda denna tråd  Detta sammanfattar bra vad det borde handla om. CITAT (Blomstertanten @ 03-08-2011, 06:02)  Det jag överhuvudtaget inte begriper är att alla verkar "haka upp sig" på det sexuella! Man kan nästan tro att homosexuella på nåt sätt skulle vara översexuella. Homosexuella är precis som du och jag! Det handlar om KÄRLEK och om vem man blir förälskad i och inte enbart om sex som en del tycks tro !!!! Sen förstår jag inte riktigt vad man är rädd för när det gäller homsexuella eller ex Pridefestivalen som är en tillställning där människor träffas och har det kul - kan det bli bättre? Krångla inte till det. CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:10)  ...Men bland de män som hålls här tycker jag det är överraskande många homosexuella. Hur har du räknat ut detta? Är det så? Jag verkar ha missat väldigt mycket
Meriona
04-08-2011, 19:21
CITAT (NilaM @ 04-08-2011, 19:59)  ............
Apropå fakta: Här är mina fakta. Folk som får älska den de vill och som blir älskade tillbaks verkar mycket lyckligare än de som inte har någon. Folk som är lyckliga brukar göra livet trevligare för alla i närheten, ibland enbart på grund av att glädje smittar. Ett lyckligare och trevligare liv för alla på jorden kan inte jag se som något negativt. Och därför kan jag inte se något som helst negativt med folk som älskar varandra.
Kramar till er!  Visst är det så, bra skrivet tycker jag!
Huggorm
04-08-2011, 19:24
CITAT (xlxl67 @ 04-08-2011, 20:20)  Härligt att följda denna tråd  Detta sammanfattar bra vad det borde handla om. Sen förstår jag inte riktigt vad man är rädd för när det gäller homsexuella eller ex Pridefestivalen som är en tillställning där människor träffas och har det kul - kan det bli bättre? Krångla inte till det. Hur har du räknat ut detta? Är det så? Jag verkar ha missat väldigt mycket  Åtminstone jag blir inte rädd, jag blir lite äcklad av porrtemat. Och som jag tidigare skrivit så tror jag det är kontraproduktivt för HBT-personers acceptans i samhället. Det är helt enkelt inte ett bra sätt att visa att de är som andra, eftersom andra inte har porrfestivaler. Kan de inte ha en vanlig festival med dansbandsmusik, kringresande tivoli och öltält i stället?
Kryddan03
04-08-2011, 19:28
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:10)  Visst, majoriteten är kvinnor och säkert inte mer homosexuella än riksgenomsnittet. Men bland de män som hålls här tycker jag det är överraskande många homosexuella. Sedan får jag väll räkna mig bland de heterosexuella gnällkärringarna då. Det hävdades tidigare att Herkules signum var att vara negativ, men det är väll snarare mitt signum  Läs om och försök att läsa rätt...
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:24)  Åtminstone jag blir inte rädd, jag blir lite äcklad av porrtemat. Och som jag tidigare skrivit så tror jag det är kontraproduktivt för HBT-personers acceptans i samhället. Det är helt enkelt inte ett bra sätt att visa att de är som andra, eftersom andra inte har porrfestivaler. Kan de inte ha en vanlig festival med dansbandsmusik, kringresande tivoli och öltält i stället? Men jag tror inte det går att normalisera allting på det sättet. Det är lika irriterande eller härligt ibland när det stå 7-8 killar inne på en pub o kollar ngn match o skriker på ngt lag de håller på. "Alla andra" kanske önskade att de vågade lite mer - vad vet jag? Sedan är det ju en show också precis som teater, film, dans och ivf jag gillar ju sceneri, uttryck, färgprakt...
*Stintan*
04-08-2011, 19:41
CITAT (NilaM @ 04-08-2011, 19:59)  Apropå fakta: Här är mina fakta. Folk som får älska den de vill och som blir älskade tillbaks verkar mycket lyckligare än de som inte har någon. Folk som är lyckliga brukar göra livet trevligare för alla i närheten, ibland enbart på grund av att glädje smittar. Ett lyckligare och trevligare liv för alla på jorden kan inte jag se som något negativt. Och därför kan jag inte se något som helst negativt med folk som älskar varandra.
Kramar till er!
Huggorm
04-08-2011, 19:42
CITAT (Kryddan03 @ 04-08-2011, 20:28)  Läs om och försök att läsa rätt... Andra raden var ett bevis på att jag läst rätt. Tror jag. Första raden var delvis ett svar på andras tvekan i tidigare inlägg.
Jubbe063
04-08-2011, 20:10
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:24)  Åtminstone jag blir inte rädd, jag blir lite äcklad av porrtemat. Och som jag tidigare skrivit så tror jag det är kontraproduktivt för HBT-personers acceptans i samhället. Det är helt enkelt inte ett bra sätt att visa att de är som andra, eftersom andra inte har porrfestivaler. Kan de inte ha en vanlig festival med dansbandsmusik, kringresande tivoli och öltält i stället? Porrfestival? Finns ingen porr på pride..... I alla falk inte mer än vad som förekommer i alla vanliga tv-program eller långfilmer eller bio-filmer. Ja, man ser mer porr på krogen en vanlig fredag eller lördagkvällen...
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:24)  Åtminstone jag blir inte rädd, jag blir lite äcklad av porrtemat. Och som jag tidigare skrivit så tror jag det är kontraproduktivt för HBT-personers acceptans i samhället. Det är helt enkelt inte ett bra sätt att visa att de är som andra, eftersom andra inte har porrfestivaler. Kan de inte ha en vanlig festival med dansbandsmusik, kringresande tivoli och öltält i stället? Om du läste mitt inlägg i #218 så skulle du inse att det inte är någon "porrfestival" utan mer en hyllning till det som skedde 1969.
CITAT (NilaM @ 04-08-2011, 19:59)  Har läst allt i tråden med intresse, uttråkning, sorg, chock och glädje.
Måste bara fråga dig T: hur exakt ser en truckflata ut? Är det: en tjej med kort till väldigt kort hår, skarpa kroppssdrag (typ käklinjer) som inte gillar läppstift eller läppglans och som vägrar bära rosa? Oh, ja just det! Och som har ett typiskt manligt jobb?
Undrar mest eftersom jag har fått utrop av stilen "flata" osv och jag undrar exakt vad det är hos mig som får folk som dig att dömma någon enbart efter, ja, vad är det? uteseende? För det är i alla fall inte efter fakta. Halaj! Du ringade nog in definitionen på en truckflata rätt bra där. En truckflata är en kvinna som kör truck på ett lager (typiskt mansjobb), snusar, svär som en borstbindare och bryter arm med tuppkycklingarna (unga, nyanställda grabbar) på fikarasten. Ditt tredje stycke gör mig lite förundrad. Är du en flata? Isf är ju utropen helt rätt. Får säga att jag har träffat på några truckflator i mitt arbetsliv. Jag har gillat dem allihop. Skarpt. De har någon slags mentalitet som jag gillar. Och jag har aldrig upplevt att de har något pyrande manshat inom sig som exploderar så fort en man närmar sig. Kanske är de bara sådana mot mig, jag vet inte. Sympati föder sympati. Men vad jobbigt detta blev! Jag skulle aldrig gett mig in i denna tråd! Nu har jag en grej till att grubbla över: Varför känner jag sån sympati för truckflator, och samtidigt sådan antipati för fjolliga bögar? //T
malcolm
04-08-2011, 20:52
Det jag har sett av pride är porr, läderkepsar och stringkalsonger. Skulle vanliga heterosexuella personer bete sig så blev de tagna för förargelseväcknde beteende. Jag är inte emot kärlek mellan människor av vilket kön de än har men måste erkänna att det äcklar mig att tänke på hur bögar penetrerar varandra i analöppningen, vet att analsex även förekommer i kvinna/man relationer men det är lika avsmakligt det. Många kvinnor verkar inte fatta att bögar faktiskt stoppar in sina könsorgan i den andres skithål och blundar för det och jag tycker det är vidrigt, inte konstigt att HIV först och främst spreds bland vissa grupper av männskor men som sagt, jag har inget emot kärlek mellan människor men denna ohämmade sex gllar jag inte.
Kärlek har inget kön anser jag...kärlek är en underbar sak mellan två människor! Och i det här sammanhanget menar jag kärleken mellan två vuxna människor!
CITAT (Huggorm @ 04-08-2011, 20:24)  Åtminstone jag blir inte rädd, jag blir lite äcklad av porrtemat. Och som jag tidigare skrivit så tror jag det är kontraproduktivt för HBT-personers acceptans i samhället. Det är helt enkelt inte ett bra sätt att visa att de är som andra, eftersom andra inte har porrfestivaler. Kan de inte ha en vanlig festival med dansbandsmusik, kringresande tivoli och öltält i stället? "Andra" har erotikmässan, bland annat. Ännu mera porrtema. Så mycket porrtema som det nu kan vara utan att bli olagligt, faktiskt.
*Stintan*
04-08-2011, 21:16
CITAT (malcolm @ 04-08-2011, 21:52)  Det jag har sett av pride är porr, läderkepsar och stringkalsonger. Skulle vanliga heterosexuella personer bete sig så blev de tagna för förargelseväcknde beteende. Jag är inte emot kärlek mellan människor av vilket kön de än har men måste erkänna att det äcklar mig att tänke på hur bögar penetrerar varandra i analöppningen, vet att analsex även förekommer i kvinna/man relationer men det är lika avsmakligt det. Många kvinnor verkar inte fatta att bögar faktiskt stoppar in sina könsorgan i den andres skithål och blundar för det och jag tycker det är vidrigt, inte konstigt att HIV först och främst spreds bland vissa grupper av männskor men som sagt, jag har inget emot kärlek mellan människor men denna ohämmade sex gllar jag inte. Tack för upplysningen!  Tror du vi är dumma eller? Allvarligt Malcolm varför ens ägna en tanke åt sånt som äcklar dig?
CITAT (malcolm @ 04-08-2011, 21:52)  Det jag har sett av pride är porr, läderkepsar och stringkalsonger. Skulle vanliga heterosexuella personer bete sig så blev de tagna för förargelseväcknde beteende. Jag är inte emot kärlek mellan människor av vilket kön de än har men måste erkänna att det äcklar mig att tänke på hur bögar penetrerar varandra i analöppningen, vet att analsex även förekommer i kvinna/man relationer men det är lika avsmakligt det. Många kvinnor verkar inte fatta att bögar faktiskt stoppar in sina könsorgan i den andres skithål och blundar för det och jag tycker det är vidrigt, inte konstigt att HIV först och främst spreds bland vissa grupper av männskor men som sagt, jag har inget emot kärlek mellan människor men denna ohämmade sex gllar jag inte. Jag känner samma äckel inför analsex men det "problemet" äger jag. Vad andra gillar eller ej angår inte mej så länge jag själv slipper bli inblandad. Tror du att vi kvinnor är mer trögfattade än er män eller? Det är väl snarare så att vi kanske inte tycker att vi har med andras högst privata sexliv att göra i så fall.
herkules
04-08-2011, 21:22
kan väl hända att budskapet är något annat men det är en jäkla massa sex o porr på pride, den som säger annat ljuger.
malcolm
04-08-2011, 21:23
Jag har hört kvinnor/tjejer säga att sååå gör inte min gaykompis "Anders" eller vad han nu kan heta, som att dennes relation med en annan man/kille vore något guligt och oskyldigt. CITAT (herkules @ 04-08-2011, 22:22)  kan väl hända att budskapet är något annat men det är en jäkla massa sex o porr på pride, den som säger annat ljuger.
*Stintan*
04-08-2011, 21:30
CITAT (malcolm @ 04-08-2011, 22:23)  Jag har hört kvinnor/tjejer säga att sååå gör inte min gaykompis "Anders" eller vad han nu kan heta, som att dennes relation med en annan man/kille vore något guligt och oskyldigt. Som om dom kvinnorna skulle ha den blekaste, nej det där tror jag inte är sant.
malcolm
04-08-2011, 21:31
Du kan sluta kommentera mina inlägg *Stintan*, har valt att ignorera dig och läser därigenom inte vad du skriver.
*Stintan*
04-08-2011, 21:35
CITAT (malcolm @ 04-08-2011, 22:31)  Du kan sluta kommentera mina inlägg *Stintan*, har valt att ignorera dig och läser därigenom inte vad du skriver. Men andra kan se och det räcker för mig.
Tror vi kan diskutera till dödagar. Andelen HBT-personer i befolkningen ligger nog ganska stabilt på en nivå som varken ökar eller minskar. Det som ev ökat är hatbrotten då många faktiskt träder fram och berättar. en jag tror att acceptansen ändå så sakteliga ökar i samhället. Men eftersom vi trots allt har fördomar med oss redan från uppväxten så går det knappast över en natt. När ett samhälle förändras så sätts fördomarna på prov. Det gäller inte bara synen på HTB-personer. Många grupper i samhället omfattas av fördomar.
CITAT (malcolm @ 04-08-2011, 22:23)  Jag har hört kvinnor/tjejer säga att sååå gör inte min gaykompis "Anders" eller vad han nu kan heta, som att dennes relation med en annan man/kille vore något guligt och oskyldigt. "...oskyldigt"!!?? Vari ligger skulden?? Mej veterligen är inte analsex förbjudet. (Det finns många sätt att ha sex på. Tänk om denne Anders har andra sexvanor. Vem av er har varit med i Anders sängkammare när han haft sex med sin partner, du eller Anders tjejkompis??)
Gossen Ruda
04-08-2011, 21:51
Vågar mig på ett snabbt inlägg innan jag stänger. Det är just det som malcolm beskriver som gör att jag aldrig kommer att helt acceptera homosex. Jag accepterar att män är ihop, att kvinnor är ihop och även deras olika sexlekar men aldrig analsex. Jag har inte tagit upp den saken tidigare men nu när malcolm brutit isen... Hellre då en handtralla i goda vänners lag om en utlösning krävs. God natt.
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 22:51)  Vågar mig på ett snabbt inlägg innan jag stänger. Det är just det som malcolm beskriver som gör att jag aldrig kommer att helt acceptera homosex. Jag accepterar att män är ihop, att kvinnor är ihop och även deras olika sexlekar men aldrig analsex. Jag har inte tagit upp den saken tidigare men nu när malcolm brutit isen... Hellre då en handtralla i goda vänners lag om en utlösning krävs. God natt. Du lär nog tyvärr få acceptera det antingen du vill eller ej. Så länge du inte själv blir tvingad till analsex är dina åsikter ändå inte relevanta. Låt andra ha sitt sexliv ifred, dom är nog ändå inte intresserade av vad du tycker. Go´natt själv!
*Stintan*
04-08-2011, 22:09
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2011, 22:51)  Vågar mig på ett snabbt inlägg innan jag stänger. Det är just det som malcolm beskriver som gör att jag aldrig kommer att helt acceptera homosex. Jag accepterar att män är ihop, att kvinnor är ihop och även deras olika sexlekar men aldrig analsex. Jag har inte tagit upp den saken tidigare men nu när malcolm brutit isen... Hellre då en handtralla i goda vänners lag om en utlösning krävs. God natt. Men då kan du ju inte helt acceptera hetero heller. Varför bryr ni er om hur andra har sex?
Piccante
04-08-2011, 22:16
CITAT (malcolm @ 04-08-2011, 21:52)  Det jag har sett av pride är porr, läderkepsar och stringkalsonger. Skulle vanliga heterosexuella personer bete sig så blev de tagna för förargelseväcknde beteende. Jag är inte emot kärlek mellan människor av vilket kön de än har men måste erkänna att det äcklar mig att tänke på hur bögar penetrerar varandra i analöppningen, vet att analsex även förekommer i kvinna/man relationer men det är lika avsmakligt det. Många kvinnor verkar inte fatta att bögar faktiskt stoppar in sina könsorgan i den andres skithål och blundar för det och jag tycker det är vidrigt, inte konstigt att HIV först och främst spreds bland vissa grupper av männskor men som sagt, jag har inget emot kärlek mellan människor men denna ohämmade sex gllar jag inte. *suck* vad är det med medelålders heteromän egentligen??? Jag tänker aldrig på hur andra för mig helt främmande människor väljer att penetrera varandra! Varken hur, när eller med vad. Sen är det en väldigt heteronormativ syn på sex vilket ofta bottnar i den konservativa synen på att "riktigt sex" är penetrerande i barnalstrande syfta. Alla homosexuella män har inte analsex. En obekräftad siffra jag hittade på nätet säger 65% för homosexuella män 9,5% bland heterosexuella på frågan om de har haft analsex de senaste 12 månaderna. Bisexuella redovisades inte. Förutom att det finns homosexuella som helt enkelt inte tänder på det eller inte vill så kan det även finnas fysiska begränsningar. Men jag tror de flesta hbtq-personer har ett fungerande och bra sexliv ändå för uppfinningsrikedomen är stor...
Alexander-VG-zon3
04-08-2011, 22:17
Snälla nån vem bryr sig om hur folk har sex ? och som skrivits om man äcklas av analsex varför då tänka på det. Och varför dömma ut/ha emot homosexuella bara för man inte gillar deras ev sexliv. Får inte ihop det. Är det bara där skon klämmer för alla homofober så är det ju av en löjlig anledning.
Jag för min del tycker det är fruktansvärt avtändande med bröst och murra, och lesbiskt sex är det värsta jag vet, men träffar jag mina lebsiak vänner så tänker jag då inte hur dom har sex eller dömmer ut dom, likadant träffar jag mina bögvänner så tänker jag inte heller på hur dom har sex, eller vem jag nu träffar, heller skulle jag aldrig tänka på ''äckligt'' sex typ innan jag ska sova. Jag har ju inte emot folk något av hur dom har sex, eller träffar folk beroende på hur dom har sex.
Dessutom är det inte alla bögar som har analsex.
Oj nu skrev vi samtidigt....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|