|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Rebecca
10-03-2013, 13:12
CITAT (wotan @ 10-03-2013, 12:53)  jag ska testa detta receptet i sommar. 4 habaneros, stems removed seeds are your choice Cleaning your peppers of all veins and seeds will reduce the bit 1 cup grated carrot 1 lime, zest and juice 12 Thai chiles 10 ounces mango puree 1 onion, rough chopped about 1 cup 4 garlic cloves 1/2 cup vinegar 3/4 cup sugar 1 teaspoon salt om du vill se hela receptet. kolla här: http://low-cholesterol.food.com/recipe/hab...737?oc=linkbackÅh, det lät jättegott det också! Ja det finns väl en hel del recept att välja och vraka bland... tror ni man måste ha just habaneros och thai?
Chili Linkan
10-03-2013, 14:17
Självklart inte! Prova med vilka sorter som passar dig, ihop med ett recept som i övrigt faller dig i smaken, sen kanske vissa smaker passar bättre ihop än andra, men även det en smaksak.
Har sått lite fler sorter nu: Peter Pepper Peruvian White Habanero Bhut Jolokia Red Mulato Isleno Jamaican Bell
Blir en bit över 20 sorter i år, jag hoppas på en varm och solrik sommar för mina tomater och chili.
Rebecca
10-03-2013, 14:35
CITAT (Chili Linkan @ 10-03-2013, 14:17)  Självklart inte! Prova med vilka sorter som passar dig, ihop med ett recept som i övrigt faller dig i smaken, sen kanske vissa smaker passar bättre ihop än andra, men även det en smaksak.
Har sått lite fler sorter nu: Peter Pepper Peruvian White Habanero Bhut Jolokia Red Mulato Isleno Jamaican Bell
Blir en bit över 20 sorter i år, jag hoppas på en varm och solrik sommar för mina tomater och chili. Låter ju riktigt härligt!! Ja, vi får hoppas det blir en bra sommar. Har du många plantor av varje sort eller hur gör du? Ska du sätta ut på friland sen?
Chili Linkan
10-03-2013, 15:10
1-2 av varje sort har jag!  Sådde 2 frön av varje och i stort sett alla grodde 2st av. Dem jag sått nu får vi se. Jag kommer ställa dem utmed husväggar och liknande, nån planta kvar inne och så, gå i tankar att bygga ett växthus, får se om ekonomin tillåter det, vore fantastiskt kul!
Rebecca
10-03-2013, 15:42
CITAT (Chili Linkan @ 10-03-2013, 15:10)  1-2 av varje sort har jag!  Sådde 2 frön av varje och i stort sett alla grodde 2st av. Dem jag sått nu får vi se. Jag kommer ställa dem utmed husväggar och liknande, nån planta kvar inne och så, gå i tankar att bygga ett växthus, får se om ekonomin tillåter det, vore fantastiskt kul!  Mysigt! Ja ett växthus vore en riktig dröm. Jag kan lätt snurra in mig på såna där stooora, fantastiska, helt ofattbara växthus som jag förmodligen aldrig kommer skaffa. Men drömma går ju Min drömbild är lite som... jag tror det var Anja i Danmark (?) som la upp en bild i förra eller förrförra årets chilitråd: ett stort växthus, fullt med grönska och en skön säng i mitten. Åh.
jag har beställt besiktining av ett hus i morgon och om det inte visar några större brister så är det mitt på tomten finns 2 mindre växthus i kanalplast.. jippie! men jag kommer att försöka samla på mig en massa gamla fönster till nästa sommar och förhoppningsvis bygga mig ett växthus precis som jag vill ha det.
mattias__o
10-03-2013, 22:22
CITAT (Rebecca @ 09-03-2013, 10:36)  Tänkte mest om någon gjorr någon god sås, så svår att veta när man letar på nätet. Alltid trevligt med lite förstahandsinformation liksom!  Det här är en favorit hos mig. Om man inte gör den så stark kan den ersätta ketchup. http://www.capsicum.nu/f9/kryddig-chiliketchup-138/
tufflah
12-03-2013, 08:31
Är det nån här som försökt tagit sticklingar på chili/paprika. Jag klippte av min hot Lemon men vill inte riktigt kasta toppen då jag tyckte den var så fin och känner att jag kanske behöver 2 hot lemon trots allt  Jag har satt den i vatten men är det nå mer jag bör tänka på eller kommer den sköta sig själv nu?
Chili Linkan
12-03-2013, 08:38
skogsmulle101
12-03-2013, 11:16
ingen som har ett akvarium med lysrörsarmatur till salu?
tufflah
12-03-2013, 21:42
CITAT (Chili Linkan @ 12-03-2013, 08:38)  tack så mycket  Väldigt läckert med chili som bonsai de lär ju bli höstens projekt
tufflah
13-03-2013, 06:47
Velade länge men nu har jag klippt bort första fruktämnet. Känns inge kul alls men ska ju bli större skörd om man gör det så i längden lär de ju vara värt det. Som tur var har jag nya blommor och blomknoppar som jag kan trösta mig med. Bild på den lille första fruktämnet.
Chili Linkan
13-03-2013, 08:17
Jag har aldrig plockat blommor eller fruktämnen, är det verkligen så fördelaktigt?
CITAT (Rebecca @ 09-03-2013, 11:24)  Hm, i te måste jag ju testa!  Åh det där lät fruktansvärt gott, får man fråga om recept? Jag gillar sprattla-med-benen-i-luften-god mat  Tjenar Rebecca & ledsen för sent svar! Jag har dessvärre inget vidare recept till dig. Jag kör på känn och smakar av ofta och när det är bra så är jag nöjd. Skriver dumt nog inte ner. Men iallafall, grunden. Jag brukar oftast köra såsen i samma stekpanna jag stekt köttet i. Sköljer inte ur. Brukar väl ta typ 6dl vatten, 2dl mjöl, "typ" 2dl mjölk och om man vill lyxa till det, 1-2dl grädde. Sen i med en köttbuljongtärning och färgsätt med soja tills dina ögon är nöjda med färgen. Sen är det ju knepigt att säga hur mycket kakao och chili du ska ha i, det är här jag höftar som fan. Har _för_ mig att jag brukar ta typ två matskedar kakao, men jag är inte säker. Det du vill ha är en sås som smakar lagom kakao fast inte så mycket att det smakar chokladsås. Smaka dig fram en matsked i taget. När din tunga börjar göra saltomortaler av välbehag i gommen har du hamnat rätt. Bara du kan veta vad du tycker är gott (så är det ju med mat). Chilin ska ligga som en fin avslutning på kakaosmaken. Det du vill ha är en fin kakaosmak med vilt/kött toner som avslutas med ett litet sting. Du vill alltså inte att chilin ska dominera utan den ska harmoniera med kakaon (och det gör den underbart bra om du får till rätt proportioner). Smaka dig fram, lite i taget. Jag lovar, det blir underbart gott. Kommer mest till sin rätt egentligen till vildsvin, både kotletter och färsbiffar. Prova! Det är sjukt gott. Mvh Edit: Prova också vanlig chokladsås med lite chili i, till glass. Eller vad du nu gillar att äta chokladsås med. Som sagt, choklad+chili=lycka.  Snabbupdate: Mina thai yellows växer som galningar. Det är som ett grönt hav i odlingslådan nu och jag börjar känna att ljuset och platsen inte räcker till. Väntar ivrigt på de två 105W 6400K lågenergi jag beställt från Kina. Ska bygga en dubbelarmatur med de. Då är det nog lite mer lagom.. ... och sen ska ju mina tomatplantor få plats också. Dessa ständiga problem, plats & ljus.
tufflah
13-03-2013, 18:08
CITAT (Chili Linkan @ 13-03-2013, 08:17)  Jag har aldrig plockat blommor eller fruktämnen, är det verkligen så fördelaktigt? haha jag vet inte.. men de står ju att man ska göra så överallt så antar att de finns nån mening med det, som jag har fått de förklarat är att när plantan har fått en färdigutvecklade frukt så slutar den producera eftersom den har färdiga frön.. krångligt då jag förklarar men hoppas du fattar. Fast vet inte... människor slutar ju inte att ha sex bara för att vi lyckas göra ett barn..
CITAT (tufflah @ 13-03-2013, 18:08)  haha jag vet inte.. men de står ju att man ska göra så överallt så antar att de finns nån mening med det, som jag har fått de förklarat är att när plantan har fått en färdigutvecklade frukt så slutar den producera eftersom den har färdiga frön.. krångligt då jag förklarar men hoppas du fattar. Fast vet inte... människor slutar ju inte att ha sex bara för att vi lyckas göra ett barn..  Att de skulle sluta producera frukt efter första omgången stämmer absolut inte.  Jag upplever det tvärt om som att de efter första omgången frukt producerar minst dubbelt så mycket, då fullkomligt exploderar det med blommor och knoppar. Fördelen med att plocka bort tidiga blommor och frukter är däremot, som jag förstått det, att frukt tidigt hämmar tillväxtfasen. Att plantan stannar i växten och fokuserar på frukten istället. Det kan jag nog skriva under på. Man vill alltså istället ha en fin, stor och kraftig planta innan den börjar sätta frukt (och då förhoppningsvis också fler än tidigare).
tufflah
13-03-2013, 23:03
CITAT (PMK @ 13-03-2013, 19:17)  Att de skulle sluta producera frukt efter första omgången stämmer absolut inte.  Jag upplever det tvärt om som att de efter första omgången frukt producerar minst dubbelt så mycket, då fullkomligt exploderar det med blommor och knoppar. Fördelen med att plocka bort tidiga blommor och frukter är däremot, som jag förstått det, att frukt tidigt hämmar tillväxtfasen. Att plantan stannar i växten och fokuserar på frukten istället. Det kan jag nog skriva under på. Man vill alltså istället ha en fin, stor och kraftig planta innan den börjar sätta frukt (och då förhoppningsvis också fler än tidigare). Ok. Ja de lät ju mera logiskt. Då hade jag ju kunnat haft kvar min frukt. Jaja de kommer nog snart nya. Idag hade jag en blomma på min mini mix paprika med så snart kan här avnjutas små paprikor. Längtar. Tror ni en sådan planta kan bli bra som bonchi?
Jag påstår inte alls att de var fel att ta bort den första frukten, nu såhär i mars. Det har jag också gjort på mina!  Så att de kan växa vidare och bli stora och fina innan det sätter frukt, som sagt!
tufflah
14-03-2013, 18:25
CITAT (PMK @ 14-03-2013, 09:30)  Jag påstår inte alls att de var fel att ta bort den första frukten, nu såhär i mars. Det har jag också gjort på mina!  Så att de kan växa vidare och bli stora och fina innan det sätter frukt, som sagt! Jag tycker redan min planta är stor. Jag sådde den ju redan i oktober så den har haft rätt så lång tid på sig att växa. Men visst de skadar väl inte om grenarna och stammen tjockar på sig lite så den orkar bära många jalapeños i sommar.
Rebecca
14-03-2013, 19:39
CITAT (MrLeaf @ 13-03-2013, 11:59)  ...förmodligen grymt gott recept.. Tack!! Jag tycker det är läskigt att testa nya saker utan ett definitivt recept, men detta lät så fantastiskt att jag MÅSTE försöka! Annars är jag GLAD idag! Såhär såg nämligen Red Moruga ut imorse: [attachment=75408:redmoruga.jpg] CITAT (tufflah @ 14-03-2013, 18:25)  Jag tycker redan min planta är stor. Jag sådde den ju redan i oktober så den har haft rätt så lång tid på sig att växa. Men visst de skadar väl inte om grenarna och stammen tjockar på sig lite så den orkar bära många jalapeños i sommar. Mina är också sådda i oktober och har börjat sätta frukt - men jag låter de sitta kvar. Vill inte ha för stora plantor i alla fall och jag har inte riktigt hjärta att ta bort frukten...
Chili Linkan
15-03-2013, 00:09
Härligt med frukt!  Och sår man så pass tidigt så hinner man ju få mer än en fruktsättning så då känns det inte lönt att plocka frukten förens den är mogen.
Jonas L
15-03-2013, 07:55
Ser fint ut....men...så ser inte mina ut. Detta är första året med chili så det är lite svårt att veta vad som är normalt.
Är det någon av er som odlar utan extraljus? Mina plantor har ungefär två bladpar förutom hjärtbladen. De flesta såddes i mitten av januari. Det handlar bara om dagar innan tomatplantorna växer om dem. Är det för kallt att ha dem i rumstemperatur 19-20 grader?
Vad ska jag göra? Är det lönt att så fler frön nu när ljuset är bättre och hoppas att de växer förbi vinterplantorna?
Att tomatplantorna växer om dem behöver du inte vara orolig för, det är helt normalt skulle jag vilja påstå. Tomatplantor växer väldigt mycket snabbare enligt min uppfattning.  EDIT: 19-20 grader låter inte för kallt i mina öron, det tror jag inte påverkar nämnvärt. Det finns säkert någon optimal temperatur, och den kanske är högre än det. Men de växer ju bra på sommaren utomhus och då händer det ju ofta att temperaturen sjunker under 19-20 grader.
Chili Linkan
15-03-2013, 23:30
Ne 19-20 grader är inte för kallt. Beroende på hur mycket ljus dem får kan det vara för varmt däremot. Ljus och värme följer varandra ganska bra dvs mycket värme så behövs mycket ljus. Är dina plantor inte för långa och rangliga så är det ingen fara. Är dem däremot det så behöver du mer ljus eller mindre värme. Men optimalt är ju varmt och ljust för snabb tillväxt. Men jag har mina något kallare än så och växer på rätt bra.
tufflah
16-03-2013, 20:10
Idag har jag beställt frön till Bolivian Rainbow. Tänkte jag skulle odla dom bara för att göra en bonchi  blev så förälskad i denna Bonchi så vart ju tvungen http://fatalii.net/chile/kuvat/bonchi_bosse3.jpg
Tyra i Köksträdgården
17-03-2013, 09:14
http://tyras-potager.blogspot.se/2013/03/m...-vaxtlampa.htmlKolla in den här! I år skall det växa så det knaka :-) [attachment=75437:LED_V_xtlampa.jpg]
Chili Linkan
17-03-2013, 09:23
Ja det är vackra blommor på Bolivian Rainbow!  Tyra: Ser ut som du har den lite väl högt upp dock? LED kan man ha mycket nära sina plantor. Närmre än lysrör.
CITAT (tufflah @ 16-03-2013, 20:10)  Idag har jag beställt frön till Bolivian Rainbow. Tänkte jag skulle odla dom bara för att göra en bonchi  blev så förälskad i denna Bonchi så vart ju tvungen http://fatalii.net/chile/kuvat/bonchi_bosse3.jpgHelt otroligt häftig bild du länkade. Kan verkligen inte förstå hur man kan göra sådär, haha.
tufflah
19-03-2013, 09:36
CITAT (PMK @ 17-03-2013, 12:06)  Helt otroligt häftig bild du länkade. Kan verkligen inte förstå hur man kan göra sådär, haha.  ja visst var det häftigt. Som taget ur en sago bok. jag fick mina frön igår och vart så glad för han hade både skickat fler frön än va de stog plus att jag fick bonusfrön av en annan sort. jag beställde på www.jalapeno.nu jag har precis planterat dom så nu återstår de bara att vänta, drömma å längta
CITAT (tufflah @ 19-03-2013, 09:36)  ja visst var det häftigt. Som taget ur en sago bok. jag fick mina frön igår och vart så glad för han hade både skickat fler frön än va de stog plus att jag fick bonusfrön av en annan sort. jag beställde på www.jalapeno.nu jag har precis planterat dom så nu återstår de bara att vänta, drömma å längta  95% av alla frön jag köpt från jalapeno har grott=) körde lite omplantering av skorpioner i dag. + att jag gav bort ca 30 plantor av blandade sorter. behöll de finaste själv såklart [attachment=75511:bild_15_.JPG]
tufflah
22-03-2013, 17:33
CITAT (wotan @ 21-03-2013, 21:51)  95% av alla frön jag köpt från jalapeno har grott=) körde lite omplantering av skorpioner i dag. + att jag gav bort ca 30 plantor av blandade sorter. behöll de finaste själv såklart [attachment=75511:bild_15_.JPG] ja jag har också bara haft bra groddbarhet på frön ifrån jalapeno. väldigt fina rötter på dina växter  jag börjar få lite storlek på frukterna på min jalapeno purple nu.  frukt på jalapeno purple. sen börjar de så smått komma mini paprikor också PhotoGrid_1363761593610.jpg så även om snön ännu ligger tät så känns de lite som vår här hemma iaf.
CITAT (tufflah @ 22-03-2013, 17:33)  ja jag har också bara haft bra groddbarhet på frön ifrån jalapeno. väldigt fina rötter på dina växter  jag börjar få lite storlek på frukterna på min jalapeno purple nu.  frukt på jalapeno purple. så även om snön ännu ligger tät så känns de lite som vår här hemma iaf.  snyggt! jag har sått både jalapeno och cayenne purple i år. ca 25 cm höga nu och flera blommor. men de ska bort tror ja.
Rebecca
22-03-2013, 20:54
Det växer och växer här hemma - de får inte plats i fönstret längre allihop. Sitter på mobilen så jag kan ibt lägga upp en bild här men bloggen är uppdaterad med lite sköna chilibilder! Red Moruga kommer bli fantastisk...
tufflah
22-03-2013, 22:05
CITAT (Rebecca @ 22-03-2013, 20:54)  Det växer och växer här hemma - de får inte plats i fönstret längre allihop. Sitter på mobilen så jag kan ibt lägga upp en bild här men bloggen är uppdaterad med lite sköna chilibilder! Red Moruga kommer bli fantastisk...  Jag lägger bara upp bilder när jag sitter vid mobilen har en app som heter PhotoGrid som jag plockar ihop å spar i minsta format å så går jag bara in på mina album å lägger in precis som man gör från datorn. Super smidigt
tufflah
22-03-2013, 22:11
CITAT (wotan @ 22-03-2013, 19:16)  snyggt! jag har sått både jalapeno och cayenne purple i år. ca 25 cm höga nu och flera blommor. men de ska bort tror ja. Jag tog bort första som blev frukt. min är väl ca 50-60 cm hög nu. Odlar väl igentligen min jalapeno mest för syns skull. Gillar de lila blommorna och tycker det är fint i fönstret med de lila/svarta frukterna. Men när den har ett gäng frukter kommer jag nog lägga in dom å ha till taco eller nått.
Rebecca
22-03-2013, 22:23
CITAT (tufflah @ 22-03-2013, 22:05)  Jag lägger bara upp bilder när jag sitter vid mobilen har en app som heter PhotoGrid som jag plockar ihop å spar i minsta format å så går jag bara in på mina album å lägger in precis som man gör från datorn. Super smidigt  Åh men tack! Den appen ska jag kolla upp!
Jonas L
23-03-2013, 09:06
En av mina plantor vissnade ihop i veckan här. Den var fuktig men inte våt, så jag vet inte vad som hände. Det var den sista av en av sorterna. Och bara ett par av de andra plantorna har kommit igång med växandet. Det här går helt enkelt riktigt dåligt.
Är det lönt att så fler frön nu? Ska jag lägga fröna i vatten först? I så fall hur varmt och hur länge? Jag följde någon instruktion om att de skulle ligga i varmt vatten i 2 dagar, så de låg i små byttor på elementet. Kan det vara det jag har gjort fel? Annars vete tusan för jag har inte gjort något "konstigt", men med tanke på att jag inte har odlat chili innan så kanske jag har gjort något annat fel.
CITAT (Jonas L @ 23-03-2013, 09:06)  En av mina plantor vissnade ihop i veckan här. Den var fuktig men inte våt, så jag vet inte vad som hände. Det var den sista av en av sorterna. Och bara ett par av de andra plantorna har kommit igång med växandet. Det här går helt enkelt riktigt dåligt. den kanske stod för varmt? har mina i max 20 grader nu. upptäckte att de inte växte bra om det va varmare.
tufflah
24-03-2013, 12:56
CITAT (Jonas L @ 23-03-2013, 09:06)  En av mina plantor vissnade ihop i veckan här. Den var fuktig men inte våt, så jag vet inte vad som hände. Det var den sista av en av sorterna. Och bara ett par av de andra plantorna har kommit igång med växandet. Det här går helt enkelt riktigt dåligt.
Är det lönt att så fler frön nu? Ska jag lägga fröna i vatten först? I så fall hur varmt och hur länge? Jag följde någon instruktion om att de skulle ligga i varmt vatten i 2 dagar, så de låg i små byttor på elementet. Kan det vara det jag har gjort fel? Annars vete tusan för jag har inte gjort något "konstigt", men med tanke på att jag inte har odlat chili innan så kanske jag har gjort något annat fel. Kan ha varit direktsol som fick den att vissna. De miste jag en av mina tomatplantor genom. Nu har jag skolat om småttingarna. mina godis plantor
Jonas L
24-03-2013, 19:11
Det där är minsann inga småttingar. Och du kan mycket väl ha rätt angående direkt solljus. Den stod längst bort i raden så den kan ha blivit utsatt för intensivare sol än de andra. Alla får visserligen chansen till direkt kvällssol men den är ju inte så stark.
I brist på bättre vetande ska jag lägga fler frön i blöt i kväll så får vi se om de hinner bli något.
tufflah
24-03-2013, 19:42
CITAT (Jonas L @ 24-03-2013, 19:11)  Det där är minsann inga småttingar. Och du kan mycket väl ha rätt angående direkt solljus. Den stod längst bort i raden så den kan ha blivit utsatt för intensivare sol än de andra. Alla får visserligen chansen till direkt kvällssol men den är ju inte så stark.
I brist på bättre vetande ska jag lägga fler frön i blöt i kväll så får vi se om de hinner bli något. Ja så nya du. Nån liten chili lär de nog hinna med och i vörsta fall får du ta in dom tills frukterna har mognat.  jag sådde så sent som slutet av april förra året och de hann iaf sätta frukt men fick trips på dom så de åkte ner i komposten :/
Rebecca
24-03-2013, 19:47
Åh, dessa förhatliga trips! Min ultimata nemesis
fler bilder på era odlingar tack. gärna bilder och specar på ljuset mm.
Jonas L
29-03-2013, 19:01
Nä så kul ska ni inte få ha åt mina små rangliga plantor. Jag kan säga att ett miniväxthus gjorde susen. Jag har satt in dem i en förvaringslåda i plast (Biltema). Efter en vecka har de i lådan fått ett nytt bladpar och ser mycket friskare ut än de som står utanför och växer långsamt. Dessvärre blev det lite onödigt mycket tillväxt på längden så de är numera flyttade till ett svalare fönster. Vi får se hur det går.
Kan det vara så att Capsicum frutescens är känsligare för luftfuktighet och/eller värme? Av ren idioti har jag slagit till med 5 sorter trots att det är första året jag odlar chili och jag ser en stark korrelation mellan Capsicum frutescens och dåliga plantor. Capsicum annum går mycket bättre.
Piccante
29-03-2013, 20:02
CITAT (Jonas L @ 29-03-2013, 19:01)  Nä så kul ska ni inte få ha åt mina små rangliga plantor. Jag kan säga att ett miniväxthus gjorde susen. Jag har satt in dem i en förvaringslåda i plast (Biltema). Efter en vecka har de i lådan fått ett nytt bladpar och ser mycket friskare ut än de som står utanför och växer långsamt. Dessvärre blev det lite onödigt mycket tillväxt på längden så de är numera flyttade till ett svalare fönster. Vi får se hur det går.
Kan det vara så att Capsicum frutescens är känsligare för luftfuktighet och/eller värme? Av ren idioti har jag slagit till med 5 sorter trots att det är första året jag odlar chili och jag ser en stark korrelation mellan Capsicum frutescens och dåliga plantor. Capsicum annum går mycket bättre. Tillväxt på höjden ökar om det är för lite ljus eller för långt till ljuskällan. Jag har aldrig märkt att frutescens skulle vara känsligare än någon annan art men har iofs inte odlat så många frutescens.
skummisen
01-04-2013, 18:24
En liten fråga: Vad rekommenderar ni för näring till Chiliplantorna? Gärna något som även funkar till resten av grönskan typ palmer, kaktusar och citrus om det är möjligt. Har själv använt ett jag köpte på Chilihouse i Köpenhamn men det har tagit slut och blomstra eller Blåkorn kanske inte är det optimala.
Tack på förhand
Chili Linkan
02-04-2013, 14:36
Biobact tomat är kanon, dem har också en enkel typ som heter endast biobact tror jag, den kanske är mer lämplig som allround, men jag har inte provat den.
Jag vattnar mina gröna växter, citrusar, kaktusar och så vidare med Biobact tomat dock, och funkar klockrent för mig.
hittade en frän länk om hur man går tillväga för att skapa en chili bonsai. kika här http://chilifreund.npage.de/chili-bonsai.html
tufflah
03-04-2013, 07:55
CITAT (wotan @ 02-04-2013, 20:27)  hittade en frän länk om hur man går tillväga för att skapa en chili bonsai. kika här http://chilifreund.npage.de/chili-bonsai.htmlkul med fler sidor med bonchi's. tyvärr kan jag ju bara svenska och engelska men fina bilder var det ju iaf  här har det växt något otroligt. min jalapeno purple är full i frukt och lika så min ena mini mix paprika. Å snart snart är det äntligen våren här för tulpanerna och rabarbern har tittat fram.  Min jalapeno purple PhotoGrid_1364971005295.jpg Min mini mix paprika. PhotoGrid_1364971376515.jpg
google translate är lösningen. snygga!
här kommer en bild på Trinidad Moruga Scorpion som precis börjat växa lite mer på höjden. Har hitils bara buskat till sig. Väldigt kraftig stam.
[attachment=75722:bild_22_.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|