|
Full version: Byteslista?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Annelie32
19-08-2005, 15:12
Det är ingen som vet vad det är för hoya jag har i mitt album Okänd Hoya Nummer 1, den är okänd för mig så jag försöker få namn på den den har väldigt lika blad som LASIANTHA fast den har tjockare blad inte mycket tjockare men ändå märkbart tjockare
kan det vara en LASIANTHA ändå eller är det en annan hoya tro?
stennie
19-08-2005, 16:23
Lasianthan liknar mer multifloran i växtsättet..ser inte i min mening alls ut som din nr:1 Här är en annan sida med bra bilder på växter och blad. Bystrup planter
här är en bra sida till hoyablad
Annelie32
19-08-2005, 17:07
Den jag hittar som jag tycker den är lik är cinnamomifolia men då e frågan hur stora blad får en cinnamomifolia ??
bladen på min är ca 10- 15cm stora ??
fast min har silver stänk i bladen och det har väl inte cinnamimifolia va ? och denna har kvar alla blad dvs den har inte tappat vilket jag har läst att cinnamimifolia gör.
dom blir ungefär så stora, med en tydlig ådring på bladen
kamelian
19-08-2005, 17:13
CITAT (Annelie32 @ 19-08-2005, 16:12) Det är ingen som vet vad det är för hoya jag har i mitt album Okänd Hoya Nummer 1, den är okänd för mig så jag försöker få namn på den den har väldigt lika blad som LASIANTHA fast den har tjockare blad inte mycket tjockare men ändå märkbart tjockare
kan det vara en LASIANTHA ändå eller är det en annan hoya tro? Hej! Har varit inne och tittat på Annelie32 album jag tycker den okända hoya nr 1 ser ut som Purpureo-fuscan
Annelie32
19-08-2005, 17:15
ja fast min har mörkare blad och ser ut som att min har ? större blad? min har 10-15cm långa blad med silver stänk och så ser man nerverna rätt tydligt.
kanske bara är hur ljust man ställer blomman? min kanske har mörkare blad för att den stått mörkare till för annars ser den otroligt lik ut.
såg på goggle andra och den va inte lik dom för alla bladen på dem jag såg där va ljusa och mindre.
tycker ettan ser mer ut som en macgillivray
morellen
19-08-2005, 17:57
Oj, vilken farlig tråd! tyvärr har jag tokfullt i fönstren så jag får vänta med att haka på...
Annelie32
19-08-2005, 17:58
CITAT (pejori @ 19-08-2005, 18:40) tycker ettan ser mer ut som en macgillivray macgillivray är det inte , jag har tre av dom och det är inte alls likt dom 3 jag har hemma.
Zarah P
19-08-2005, 18:34
CITAT (morellen @ 19-08-2005, 18:57) Oj, vilken farlig tråd! tyvärr har jag tokfullt i fönstren så jag får vänta med att haka på... Jamen då är det ju läge att byta bort några, och få lite nya sorter som trängs.
Therese.3z
20-08-2005, 06:58
CITAT (Annelie32 @ 19-08-2005, 18:15) ja fast min har mörkare blad och ser ut som att min har ? större blad? min har 10-15cm långa blad med silver stänk och så ser man nerverna rätt tydligt.
kanske bara är hur ljust man ställer blomman? min kanske har mörkare blad för att den stått mörkare till för annars ser den otroligt lik ut.
såg på goggle andra och den va inte lik dom för alla bladen på dem jag såg där va ljusa och mindre. Är de inte en purpureo-fusca då? *Håller med kamelian* Jag tycker det verkar mest troligt. Purpureo-fusca får så stora blad som ser ut sådär. (Lasiantha och macgillivrayi tror jag då rakt inte att det är..)
Annelie32
20-08-2005, 10:49
Jag har just bytt till mig en purpureo-fusca så då kan jag jämföra bladen  sedan att min har mörkare blad än dom jag hittar på bild kan ju vara blixten som gör ?  fin är den iaf
Storåtjejen
21-08-2005, 09:50
Xelma: Jag har pm:at dig ang hibiscus och clivia
finns ett orotat tvånodsskott av hoya cv mathilde här, byter mot någon kul storblommig hoya eller lasiantha.
mvh zazu
Annelie32
22-08-2005, 14:07
Fick idag bytet på purpureofusca och det är exakt samma som på min okända hoya nummer 1  så nu kan jag iaf byta av den med RÄTT namn  det är alltså en hoya purpureofusca jag har , kan ta skott av den och byta om någon är intresserad av att byta till sig en sån
nu kan jag klippa i obscura och longifolia. bilobata finns med, i massor + curtisii
mvh zazu
pialotta
27-08-2005, 21:34
Zazu, jag är på jakt efter en liten curtisii, men har ingen annan hoya förutom carnosa att ta stickling av, men kanske du kan byta mot tex frimärken? (så att du kan skicka fler sticklingar till andra bytare, tänkte jag  ) eller pelargon, kanske kan jag ta stickling från pluttpelargonen Randy
CITAT (Lillies of the Valley @ 12-08-2005, 00:29) Vad roligt, jag vill också vara med!!! Jag är intresserad av Arons Skägg och rosa blommande Ödesträd!! Och Ormkaktusar!! Detta kan jag erbjuda: Hoya ariadna Hoya sp haraku Hoya sp molukken Hoya lacunosa tove Hoya coronaria Hoya retusa Hoya linearis Hoya mitrata Hoya purpureo fusca Hoya thomsonii Hoya bella Hoya multiflora Hoya limoniaca Hoya australis lisa mm Maria lillies, jag byter gärna till mig: hoya ariadna, coronaria, retusa, mitrata, lacunosa tove, sp haraku, sp molukken och australis lisa. säh till om det är för många så får jag korta av listan har tyvärr varken ödesträd, ormkaktusar eller arons skägg, men kanske något annat? mvh zazu
CITAT (stennie @ 13-08-2005, 23:25) Pejori, jag skulle jätte gärna vilja byta till mig ett skott av din haruku, om du har något över nu när du har klippt ner den. jag har..
curtisii wayetti calycina ordorata
Jag har även några andra..... stennie, vill gärna byta till mig ett skott av din calycina om jag får det mvh zazu
och nu när jag fått ett nytt ryck, så har någon ett skott av pubicalyx chimera över?
mvh zazu
CITAT (Zazu @ 28-08-2005, 22:55) och nu när jag fått ett nytt ryck, så har någon ett skott av pubicalyx chimera över?
mvh zazu japp....
CITAT (pejori @ 29-08-2005, 15:33) CITAT (Zazu @ 28-08-2005, 22:55) och nu när jag fått ett nytt ryck, så har någon ett skott av pubicalyx chimera över?
mvh zazu japp....  vad vill du ha mot den då? mvh zazu
hade du australis?
eller har du kvar din mathilde?
CITAT (pejori @ 29-05-2005,16:54) hade du australis?  CITAT (pejori @ 29-05-2005,17:28) eller har du kvar din mathilde?  australis har jag, mathilde är redan bortlovad, om hon fortfarande vill ha den, det vill säga. mvh zazu
Annelie32
29-08-2005, 16:58
Jag har att ta av vid byte detta HOYA AFFINIS Hoya Merrilli Hoya Purpurea Fusca Hoya pubicalyx’ Silver pink H.Longifolia HOYA tsangii Jag är ute efter allt jag inte har haha  )) men mest olika sorter av publicalyx , jag har 4 olika så. men även annat intressant. maila mig för bästa kontakt eller pm om jag inte svarar på mailen så har jag ej fått det , den strular ibland så pm funkar oxå
Alla ni här som kan så mycket om Hoyor; Finns det någon riktig snabbväxare, som man slipper vänta i åravis att få blommor på? Någon här som vill byta utan att få annan Hoya i utbyte?
CITAT (Gertie @ 29-08-2005, 18:08) Alla ni här som kan så mycket om Hoyor; Finns det någon riktig snabbväxare, som man slipper vänta i åravis att få blommor på? Någon här som vill byta utan att få annan Hoya i utbyte?  jadu, den som jag tror går fortast att få blommor på är den vanliga carnosa, eller om du får en stickling med en blomsporre på(bilden är på min obscura):  längtar tills den börjar blomma  fick den i förrgår, en hel planta, kan klippa en stickling eller två om du vill. mvh zazu
CITAT (Zazu @ 29-08-2005, 17:54) CITAT (pejori @ 29-05-2005,16:54) hade du australis?  CITAT (pejori @ 29-05-2005,17:28) eller har du kvar din mathilde?  australis har jag, mathilde är redan bortlovad, om hon fortfarande vill ha den, det vill säga. mvh zazu topp...då byter vi skickar den i morgon, om dotter kan vara hundvakt en stund
Ja tack, det vill jag gärna. Men vad kan du tänka dig i utbyte?
CITAT (Gertie @ 29-08-2005, 18:08) Alla ni här som kan så mycket om Hoyor; Finns det någon riktig snabbväxare, som man slipper vänta i åravis att få blommor på? Någon här som vill byta utan att få annan Hoya i utbyte?  hoya bella och lacunosan är snabba och blommar tidigt, ibland redan på sticklingen carnosan är också snabb, om man inte klipper bort alla långa rankor.."sladdar"  lacunosa kan du få av mej, om du PMar en adress
CITAT (pejori @ 29-08-2005, 18:20) CITAT (Zazu @ 29-08-2005, 17:54) CITAT (pejori @ 29-05-2005,16:54) hade du australis?  CITAT (pejori @ 29-05-2005,17:28) eller har du kvar din mathilde?  australis har jag, mathilde är redan bortlovad, om hon fortfarande vill ha den, det vill säga. mvh zazu topp...då byter vi skickar den i morgon, om dotter kan vara hundvakt en stund  alltså australis? mvh zazu
japp...australis
CITAT (pejori @ 29-08-2005, 18:22) CITAT (Gertie @ 29-08-2005, 18:08) Alla ni här som kan så mycket om Hoyor; Finns det någon riktig snabbväxare, som man slipper vänta i åravis att få blommor på? Någon här som vill byta utan att få annan Hoya i utbyte?  hoya bella och lacunosan är snabba och blommar tidigt, ibland redan på sticklingen carnosan är också snabb, om man inte klipper bort alla långa rankor.."sladdar"  lacunosa kan du få av mej, om du PMar en adress Tack, vad ni är hyggliga här. Vad vill du ha i utbyte då?
CITAT (Gertie @ 29-08-2005, 18:28) CITAT (pejori @ 29-08-2005, 18:22) CITAT (Gertie @ 29-08-2005, 18:08) Alla ni här som kan så mycket om Hoyor; Finns det någon riktig snabbväxare, som man slipper vänta i åravis att få blommor på? Någon här som vill byta utan att få annan Hoya i utbyte?  hoya bella och lacunosan är snabba och blommar tidigt, ibland redan på sticklingen carnosan är också snabb, om man inte klipper bort alla långa rankor.."sladdar"  lacunosa kan du få av mej, om du PMar en adress Tack, vad ni är hyggliga här. Vad vill du ha i utbyte då? ingenting.... jag har gott om lacunosa, den doftar underbart, så jag vill ha många av den
Jag har en lista på sidan 2 här under byteslista. Har precis varit ute och tagit frö av Rosenskära, Italienskt darrgräs och en perenn Nejlika.
Inget av detta som intresserar?
CITAT (pejori @ 29-08-2005, 18:30) CITAT (Gertie @ 29-08-2005, 18:28) CITAT (pejori @ 29-08-2005, 18:22) CITAT (Gertie @ 29-08-2005, 18:08) Alla ni här som kan så mycket om Hoyor; Finns det någon riktig snabbväxare, som man slipper vänta i åravis att få blommor på? Någon här som vill byta utan att få annan Hoya i utbyte?  hoya bella och lacunosan är snabba och blommar tidigt, ibland redan på sticklingen carnosan är också snabb, om man inte klipper bort alla långa rankor.."sladdar"  lacunosa kan du få av mej, om du PMar en adress Tack, vad ni är hyggliga här. Vad vill du ha i utbyte då? ingenting.... jag har gott om lacunosa, den doftar underbart, så jag vill ha många av den  Har PM:at dig.
CITAT (Zazu @ 29-08-2005, 18:13) CITAT (Gertie @ 29-08-2005, 18:08) Alla ni här som kan så mycket om Hoyor; Finns det någon riktig snabbväxare, som man slipper vänta i åravis att få blommor på? Någon här som vill byta utan att få annan Hoya i utbyte?  jadu, den som jag tror går fortast att få blommor på är den vanliga carnosa, eller om du får en stickling med en blomsporre på(bilden är på min obscura):  längtar tills den börjar blomma  fick den i förrgår, en hel planta, kan klippa en stickling eller två om du vill. mvh zazu Har PM:at dig.
CITAT (pejori @ 29-08-2005, 18:27) japp...australis  okej vill bara vara säker mvh zazu
Annelie32
29-08-2005, 19:24
Ingen som har H. pubicalyx 'Little Leaf' eller andra lite mer ovanliga pubicalyx att sälja eller byta ?
tips om andra snabb-blommare är heuschkeliana och multiflora.
norpydorp
29-08-2005, 20:11
Här skulle jag ha skrivit förlänge sen!! Jag har inte kommit mig för utan bara sitter o dregglar över vilka hoyor ni har.. Isch: har du kvar nån callistopphylla o noiden? pejori: har du kvar nån neobudica? Annelie32: jag har Little leaf och red buttons... Vad jag kan fresta med?? Hoya gonolobuide, minibelle,serpens,retusa,bella, bella albomarginata,fungii, lobbii,australis,lacunosa + tove,pink silver, carnosor:tricolor,2 olika variegata, acuta green/ verticillata thomsonii,odorata,salweenica,compacta,linearis,eitapensis, revoluta?? dischorensis, o säkert nåt mer! Mvh Norpis
japp...jag har neobudica kvar acuta green verkar trevlig
norpydorp
29-08-2005, 20:18
kul!! Det är den, den har blommat konstant sen i våras, just nu har den en liten paus... Hur gör man nu rå? Jag skickar nåt pm till dig om min adress o så?? / norpis
CITAT (norpydorp @ 29-08-2005, 21:11) Här skulle jag ha skrivit förlänge sen!! Jag har inte kommit mig för utan bara sitter o dregglar över vilka hoyor ni har.. Isch: har du kvar nån callistopphylla o noiden? pejori: har du kvar nån neobudica? Annelie32: jag har Little leaf och red buttons... Vad jag kan fresta med?? Hoya gonolobuide, minibelle,serpens,retusa,bella, bella albomarginata,fungii, lobbii,australis,lacunosa + tove,pink silver, carnosor:tricolor,2 olika variegata, acuta green/ verticillata thomsonii,odorata,salweenica,compacta,linearis,eitapensis, revoluta?? dischorensis, o säkert nåt mer! Mvh Norpis om det går, så är jag intresserad av: fungii, lobbii, salweenica, dischorensis och acuta green men vad kan jag fresta dig med? mvh zazu
Lillies of the Valley
29-08-2005, 21:11
Norpydorp! Jag har mailat dig ! mvh Maria
Annelie32
29-08-2005, 22:10
norpydorp ugm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|