|
Full version: Byteslista?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Zarah P
12-08-2005, 18:17
CITAT (pejori @ 12-08-2005, 19:06) vill också byta hoyor. HAR: polyneura carnosa compackta kentiara multiflora diptera neobudica bilobata pubicalyx cv. chimera silver pink densifolia grasilis etapiensis purpurea fuska obscura haruku champorifolia serpens lacunosa imperialis pandalus creek imperialus borneo red linearis samt diverse epiphyllum och nattens drottning äkta makar sefyrliljor amasonliljor VILL HA: curtisii wayetti onyxoides calycina ordorata limoniaca samt storbladiga hoyor  Limoniaca har jag så att jag kan gödsla med dem!  Hur många vill du ha? Jag byter gääärna!
CITAT (Zarah P @ 12-08-2005, 19:17) Limoniaca har jag så att jag kan gödsla med dem!  Hur många vill du ha? Jag byter gääärna!  Då kanske jag också kan få en stickling. Är du intresserad av något som jag har? Har tyvärr ingen Hoya som är stor nog att klippa i ännu.
Zarah P
12-08-2005, 19:01
CITAT (Gertie @ 12-08-2005, 19:58) CITAT (Zarah P @ 12-08-2005, 19:17) Limoniaca har jag så att jag kan gödsla med dem!  Hur många vill du ha? Jag byter gääärna!  Då kanske jag också kan få en stickling. Är du intresserad av något som jag har? Har tyvärr ingen Hoya som är stor nog att klippa i ännu. Vet du? Då kan jag kanske få en stickling när de ÄR stora nog? Så paxar jag liksom en? Blir det bra? PM'a mig, så bestämmer vi nåt.
CITAT (Zarah P @ 12-08-2005, 20:01) CITAT (Gertie @ 12-08-2005, 19:58) CITAT (Zarah P @ 12-08-2005, 19:17) Limoniaca har jag så att jag kan gödsla med dem!  Hur många vill du ha? Jag byter gääärna!  Då kanske jag också kan få en stickling. Är du intresserad av något som jag har? Har tyvärr ingen Hoya som är stor nog att klippa i ännu. Vet du? Då kan jag kanske få en stickling när de ÄR stora nog? Så paxar jag liksom en? Blir det bra? PM'a mig, så bestämmer vi nåt.  Jag har köpt sticklingar, så då får du nog vänta ett helt år. Har du kollat min lista här på sid. 2?
Zarah P
12-08-2005, 19:06
*ler* Hmmm... Passiflora är det enda jag är intresserad av på den listan, men jag har inget rotat Limoniaca-skott.
CITAT (Zarah P @ 12-08-2005, 20:06) *ler* Hmmm... Passiflora är det enda jag är intresserad av på den listan, men jag har inget rotat Limoniaca-skott.  PM:ar dig.
hej på er! nu äntligen har jag fått upp bilder till dom som ville se. inte i fotoalbumet här, för då fick man lov att krångla så vansinnigt med storlek och så. Men väl i galleriet på min egen hemsida. länken dit är: http://stardust.djz.net/gallery/view_album...bumName=hoyornahittade bella och wayettii också jag kan klippa i, tur att man har så många så man glömmer bort vilka man har.
Zarah P
12-08-2005, 19:34
CITAT (iscah @ 12-08-2005, 20:27) hej på er! nu äntligen har jag fått upp bilder till dom som ville se. inte i fotoalbumet här, för då fick man lov att krångla så vansinnigt med storlek och så. Men väl i galleriet på min egen hemsida. länken dit är: http://stardust.djz.net/gallery/view_album...bumName=hoyornahittade bella och wayettii också jag kan klippa i, tur att man har så många så man glömmer bort vilka man har.  Wow...! *tråna* Det var ju MASSOR jag ville ha, där!
CITAT (Annelie32 @ 12-08-2005, 15:46) Jag ska bort en vecka men ni kan ju maila vad ni är intresserad av och vad ni har i utbyte jag har detta att byta med Kaktusar Nattens Drottning Asblomma rosa blommor ormkaktus Aporocactus med rosa blommor mycket vacker. sågbladskaktus Cryptocereus Opuntia Cacti den som är stor Mammilaria gracilis - Pysslingkaktus Aprocactus hybrid , råttsvans Det är dom kaktusar jag kan ta av just nu detta är hoyor jag kan ta av nu Hoya lista H.multiflora Hoya padangensis HOYA LASIANTHA Hoya Compacta H. pubicalyx’ Silver pink H. obscura H. odorata H. Hoya Bilobata H. LACUNOSA H.Ovalifolia H. Incurvula H. carnosa "Krinkle 8 Det är dom jag kan ta av sedan har jag massor med hoyor men är ute efter massor av hoyor oxå  svårt att komma med önskemål haha då jag inte har 100% koll på vad som finns där ute. jag är hemma runt den 22 aug kanske tidigare ohhh.... snälla söta lilla annelie, skulle jag kunna få byta till big ett skott av din lasiantha? mvh zazu
CITAT (pejori @ 12-08-2005, 19:06) vill också byta hoyor. HAR: polyneura carnosa compackta kentiara multiflora diptera neobudica bilobata pubicalyx cv. chimera silver pink densifolia grasilis etapiensis purpurea fuska obscura haruku champorifolia serpens lacunosa imperialis pandalus creek imperialus borneo red linearis samt diverse epiphyllum och nattens drottning äkta makar sefyrliljor amasonliljor VILL HA: curtisii wayetti onyxoides calycina ordorata limoniaca samt storbladiga hoyor  eller förslag, då jag inte vet alla hoyor som finns ute  curtisii, merillii samt macrophylla finns här om du är intresserad. av dina är jag intresserad av imperialis borneo red, polyneura och kentiana mvh zazu
CITAT (iscah @ 12-08-2005, 20:27) hej på er! nu äntligen har jag fått upp bilder till dom som ville se. inte i fotoalbumet här, för då fick man lov att krångla så vansinnigt med storlek och så. Men väl i galleriet på min egen hemsida. länken dit är: http://stardust.djz.net/gallery/view_album...bumName=hoyornahittade bella och wayettii också jag kan klippa i, tur att man har så många så man glömmer bort vilka man har.  snygga bilder! den storbladiga "noid" hoyan var också intressant, utöver de jag redan skrivit. mvh zazu
Storåtjejen
13-08-2005, 07:42
Lillies of the Valley: Jag kan snart ta skott av mitt ödesträd (har redan några borttingade) och skulle gärna vilja byta med thomsonii eller australis.
Marie_76
13-08-2005, 21:49
CITAT (Zarah P @ 08-08-2005, 15:05) Jag undrar om det finns något intresse för en liten byteslista här på forumet? (Efter att ha letat i alla möjliga trådar, hittar jag inget inlägg med detta ämne - om jag missat något ber jag om ursäkt.)
Det finns säkert fler än jag som har drösvis med växter att ta sticklingar på - och en önskan att uppdatera blomsterfönstrena med lite nyheter? Kanske kan vi byta?
Exempelvis söker jag efter Ceropegior och hoyor. Jag kan byta med andra hoyor, eller en hel drös gröna, vanliga växter (cissus, monstera, philodendron, ampellilja, zamiakalla etc).
Om någon är intresserad, eller bara vill byta något annat, kan vi väl göra en liten lista?
MVH/ Zarah Låter jättebra Zarah, du har ju min listan redan  Har i nuläget ca. 130 olika hoyor, kan väl ta stickl. av 40-50 st. kanske, så den som är intresserad får gärna höra av sig så mailar jag min lista. Mvh Marie
CITAT (Marie_76 @ 13-08-2005, 22:49) CITAT (Zarah P @ 08-08-2005, 15:05) Jag undrar om det finns något intresse för en liten byteslista här på forumet? (Efter att ha letat i alla möjliga trådar, hittar jag inget inlägg med detta ämne - om jag missat något ber jag om ursäkt.)
Det finns säkert fler än jag som har drösvis med växter att ta sticklingar på - och en önskan att uppdatera blomsterfönstrena med lite nyheter? Kanske kan vi byta?
Exempelvis söker jag efter Ceropegior och hoyor. Jag kan byta med andra hoyor, eller en hel drös gröna, vanliga växter (cissus, monstera, philodendron, ampellilja, zamiakalla etc).
Om någon är intresserad, eller bara vill byta något annat, kan vi väl göra en liten lista?
MVH/ Zarah Låter jättebra Zarah, du har ju min listan redan  Har i nuläget ca. 130 olika hoyor, kan väl ta stickl. av 40-50 st. kanske, så den som är intresserad får gärna höra av sig så mailar jag min lista. Mvh Marie jag skickade ett pm till dig...
stennie
13-08-2005, 22:25
Pejori, jag skulle jätte gärna vilja byta till mig ett skott av din haruku, om du har något över nu när du har klippt ner den. jag har..
curtisii wayetti calycina ordorata
Jag har även några andra.....
stennie, jag skulle gärna vilja byta till mig ett skott av din wayettii. har lite blandat att byta med, du kan titta vad jag skrivit förut, macrophylla och merrillii är dock slut.
mvh zazu
Galaxie
14-08-2005, 14:53
Tack ALLA ! Som har mailat mig privat.
Jag är dock fortfarande intresserad av fler förslag på fröer, sticklingar, skott, plantor och lökar/knölar av perenner och krukväxter. Har Du något över att erbjuda mig, eller något att sälja för en billig penning, kontakta mig gärna.
Mitt intresse för hoyor, pelargoner och saint paulior är dock stillat för tillfället.
Therese.3z
14-08-2005, 20:59
Är den nån som har sticklingar av dessa sorter att sälja till mig?
Hoya bordenii Hoya eitapensis Hoya hypolasia Hoya mitrata Hoya pallida Hoya subcalva Hoya telosmoides
(maila gärna privat!)
CITAT (Therese.3z @ 14-08-2005, 21:59) Är den nån som har sticklingar av dessa sorter att sälja till mig?
Hoya bordenii Hoya eitapensis Hoya hypolasia Hoya mitrata Hoya pallida Hoya subcalva Hoya telosmoides
(maila gärna privat!) vad vill du ha istället då?
Therese.3z
15-08-2005, 06:23
CITAT (pejori @ 14-08-2005, 23:06) CITAT (Therese.3z @ 14-08-2005, 21:59) Är den nån som har sticklingar av dessa sorter att sälja till mig?
(maila gärna privat!) vad vill du ha istället då? Vad jag vill ha istället?
CITAT (Therese.3z @ 15-08-2005, 07:23) CITAT (pejori @ 14-08-2005, 23:06) CITAT (Therese.3z @ 14-08-2005, 21:59) Är den nån som har sticklingar av dessa sorter att sälja till mig?
(maila gärna privat!) vad vill du ha istället då? Vad jag vill ha istället?  bry dej inte om mej jag svarade på ett mail i tråden skyller på trötthet
Zarah P
15-08-2005, 14:43
Pejori & Gertie - Tack för jättefina sticklingar! Era bör komma imorron.
CITAT (Zarah P @ 15-08-2005, 15:43) Pejori & Gertie - Tack för jättefina sticklingar! Era bör komma imorron.  Bra att du är nöjd och belåten. Ser fram emot att få mitt paket.
pejori, tack för jättefina sticklingar, dina kommer imorrn
mvh zazu
har en del hoya curtisii som jag gärna byter mot någon annan hoya
*slut här med*
Zarah P
15-08-2005, 19:13
CITAT (Zazu @ 15-08-2005, 17:31) har en del hoya curtisii som jag gärna byter mot någon annan hoya Du är inte möjligen den Daniel jag bytte hoyor med förra veckan?
jodå, det är jag, tack för fina sticklingar. liten värld....
Zarah P
15-08-2005, 20:07
CITAT (Zazu @ 15-08-2005, 21:05) jodå, det är jag, tack för fina sticklingar. liten värld....  *skrattar* Trodde det - såg att du hade Curtisii och då la jag ihop ett och ett (jag som är så dålig på matte!). *ler* Hoppas att de tar sig som de ska?
Jagular
16-08-2005, 15:15
Jag har varit på den lokanla handelsträdgården så jag gör ett litet tillägg på listan..
Carnosa Bella Linearis Australis Lacunosa Tsangii Kentiana Numenoides? (troligen sådan iaf såldes omärkt och riktigt ärker kan jag inte vara då den inte blommar.
Jag är intresserad av andra hoyor (alla utom de redan uppräknade)
Jag bor i Norrbotten men ska i nästa vecka ner till Söderhamn så om någon bor efter vägen så kanske vi kan ordna det på annat vis. (Vi kommer köra E4 :an)
stennie
16-08-2005, 18:48
CITAT (Lillies of the Valley @ 12-08-2005, 00:29) Vad roligt, jag vill också vara med!!! Jag är intresserad av Arons Skägg och rosa blommande Ödesträd!! Och Ormkaktusar!! Detta kan jag erbjuda: Hoya ariadna Hoya sp haraku Hoya sp molukken Hoya lacunosa tove Hoya coronaria Hoya retusa Hoya linearis Hoya mitrata Hoya purpureo fusca Hoya thomsonii Hoya bella Hoya multiflora Hoya limoniaca Hoya australis lisa mm Maria Hej jag är intresserad av, Hoya coronaria Hoya purpureo fusca Hoya limoniaca själv har jag dessa som jag kan ta skott på, H.australis H.ariadna H.calycina H.carnosa H.curtisii H.lacunosa H.obovata H.pubicalyx Pink Silver H.shepherdii H.tsangii H.wayetti H.eitapensis Övriga Natten drottning Änglavinge Opuntia , finns i mitt album (gul blomma) och lite annat som jag faktiskt inte vet namnen på.. ska lägga in liter bilder i ett album..kommer snart
stennie
16-08-2005, 19:12
Pejori, bild 4,5,6,7 i ditt album porsliner, vilken är det?? Kan du ta skott på den?
CITAT (stennie @ 16-08-2005, 20:12) Pejori, bild 4,5,6,7 i ditt album porsliner, vilken är det?? Kan du ta skott på den?  inte pejori, men ändå, den heter hoya polyneura, kallas fiskstjärtshoya pga bladformen. mvh zazu
stennie
16-08-2005, 20:35
CITAT (Zazu @ 16-08-2005, 21:20) CITAT (stennie @ 16-08-2005, 20:12) Pejori, bild 4,5,6,7 i ditt album porsliner, vilken är det?? Kan du ta skott på den?  inte pejori, men ändå, den heter hoya polyneura, kallas fiskstjärtshoya pga bladformen. mvh zazu Oj....vems album har jag nu varit inne i då??????
CITAT (stennie @ 16-08-2005, 21:35) CITAT (Zazu @ 16-08-2005, 21:20) CITAT (stennie @ 16-08-2005, 20:12) Pejori, bild 4,5,6,7 i ditt album porsliner, vilken är det?? Kan du ta skott på den?  inte pejori, men ändå, den heter hoya polyneura, kallas fiskstjärtshoya pga bladformen. mvh zazu Oj....vems album har jag nu varit inne i då??????  det var väl pejoris du var in i? att jag skrev inte pejori, men.... var för att du frågade henne, men jag svarade mvh zazu
nån som vill adoptera ett par rotade sticklingar av småbladig karlbergare? har inte plats i fönstret pga alla dessa hoyor som har börjat ta över(men de får de gärna göra) mvh zazu
stennie
16-08-2005, 22:35
CITAT (Zazu @ 16-08-2005, 22:03) CITAT (stennie @ 16-08-2005, 21:35) CITAT (Zazu @ 16-08-2005, 21:20) CITAT (stennie @ 16-08-2005, 20:12) Pejori, bild 4,5,6,7 i ditt album porsliner, vilken är det?? Kan du ta skott på den?  inte pejori, men ändå, den heter hoya polyneura, kallas fiskstjärtshoya pga bladformen. mvh zazu Oj....vems album har jag nu varit inne i då??????  det var väl pejoris du var in i? att jag skrev inte pejori, men.... var för att du frågade henne, men jag svarade mvh zazu Puuuuh!!! trodde jag började bli aldeles snurrig Tack för infon!
Zarah P
17-08-2005, 14:41
CITAT (Zazu @ 16-08-2005, 22:15) nån som vill adoptera ett par rotade sticklingar av småbladig karlbergare? har inte plats i fönstret pga alla dessa hoyor som har börjat ta över(men de får de gärna göra) mvh zazu *fnissar* HAHA! Du är fast i hoya-träsket!  Välkommen till klubben!...
Zarah P - Tack för limoniacan. Den kom med posten igår och såg fin ut!
Jag instämmer helt med den tidigare som talade om julafton. Dels får man själv spännande paket och dels får man glädja andra med förhoppningsvis lika spännande paket.
Det är roligt att byta växter!!!
Här är en till som fastnat i Hoya-träsket  . Än så länge har jag bara börjat samla på mig lite sticklingar. Men snart kan jag nog också vara med och byta  .
Zarah P
18-08-2005, 11:03
CITAT (Åbo @ 18-08-2005, 09:53) Zarah P - Tack för limoniacan. Den kom med posten igår och såg fin ut!
Jag instämmer helt med den tidigare som talade om julafton. Dels får man själv spännande paket och dels får man glädja andra med förhoppningsvis lika spännande paket.
Det är roligt att byta växter!!! Tack själv! Jag fick just paketet från dig, så nu är de planterade och fina!
iscah: jag skickade ditt paket igår, men kom på för en stund sedan att jag glömt den rotade oidentifierade bladisen  men resten kom med. "no id" hoyan tror jag är en macgillivrayi, liknar min i bladen, men kan inte säga säkert förrän den blommar. tack för jättefina sticklingar! mvh zazu stavfel
CITAT (Zazu @ 18-08-2005, 12:13) iscah: jag skickade ditt paket igår, men kom på för en stund sedan att jag glömt den rotade oidentifierade bladisen  men resten kom med. "no id" hoyan tror jag är en macgillivrayi, liknar min i bladen, men kan inte säga säkert förrän den blommar. tack för jättefina sticklingar! mvh zazu jaja. man kan inte alltid ha huvudet med sig. Paketet kom fram idag iaf, och jag får också tacka för jättefina sticklingar. jag tror på något mer åt diversifoliahållet på no-id:n. jag hoppas verkligen att den vill blomma så mysteriet blir löst. men den är fin ändå nu har jag lite att plantera.
Annelie32
18-08-2005, 17:17
ursäkta mig för min dumma fråga men jag vet inte hur man lägger in bilder i albumet? HEHE hittade  ) sorry Ni får gärna titta i mitt album och hjälpa mig id 5 st olika hoyor som jag har köpt i affären , ni vet hoya mix
Annelie32
19-08-2005, 12:22
Jag vill ha en veg kerri om det är någon som har den så vill jag hemst gärna byta till mig en sån. Sedan är jag ute efter detta Hoya imperialis, Lindley H. macgillivrayi "Massey River Qld" IML 17 H. macgillivrayi 'Rain Forest' H. macgillivrayi 'VL' Hoya onychoides Hoya darwinii Och självklart hoyor jag inte har  Dessa kan jag ta skott av just nu en del många skott en del enbart ett skott Hoya lista H.multiflora Hoya padangensis Ev ett litet skott av denna Hoya Compacta H. pubicalyx’ Silver pink ++++ många skott H. obscura H. odorata H. Hoya Bilobata H. LACUNOSA H.Ovalifolia H. Incurvula H. carnosa "Krinkle 8 H. Dischorensis...med gula blommor H Australis H.Longifolia +++ H. Merrilli +++ ett skott kan jag ta av denna. Jag är lite osäker om jag kan ta av alla men maila så kan jag kolla vidare. jag har även lite bladkaktusar med namn om någon är intresserad av att byta såna.
annelie, såg du mitt förra inlägg till dig i den här tråden? frågade om din lasiantha. padangensis vill jag gärna byta till mig. mvh zazu skickar ett pm...
Annelie32
19-08-2005, 13:37
ZaZu fick du inte mitt svar?
Annelie32
19-08-2005, 13:40
Jag lägger upp min lista , den rätta listan nu när jag har kollat
Hoya lista
Imperialis borneo red ej ta skott Imperialis RAUCHII ej ta skott H.imperialis "42 hoyalane palawan ej ta skott H.macgillivrayi 15 Langkelly Creek Qld ej ta skott H.macgillivrayi 16 'Coen River Qld' ej ta skott H.macgillivrayi 449 'Pandanus Creek Qld' ej ta skott H.magnifica kan ej ta skott H.multiflora kan ta många skott +++++ Hoya padangensis ej ta skott Hoya vitellina ej ta skott HOYA LASIANTHA kan ej ta skott Hoya Compacta kan ta skott ++++++ H. pubicalyx ’ Red Buttons kan ej ta skott H. pubicalyx’ Jungle Garden kan ej ta skott H. pubicalyx’ Silver pink ++++ många skott +++++++ Hoya pubicalyx "Royal Hawaiian purple kan ej ta skott H. obscura kan ta sktot ++ H. odorata kan ta skott ++ H. Hoya Bilobata kan ej ta skott H. LACUNOSA kan ta skott ++++ H.Ovalifolia kan ta många skott ++++++++++ H. Incurvula kan ta många skott ++++++++++ H. carnosa "Krinkle 8 kan ta ett skott
H. Dischorensis...med gula blommor kan ej ta skott ( tror jag har bytt bort det enda skottet jag kunde ta , kan nog ta fler i vår då det är en långt blad som det kommer att komma blad på senare )
H Australis kan ej ta skott H.Longifolia +++ H. Merrilli +++ ett skott kan jag ta av denna. H. Vitiensis kan ta ett skott H. Tricolor kan ta ett skott H.Gonolobuide kan ta ett skott
Jag har: asblommesticklingar, Stapelia grandiflora kannranka vit enkel hibiscus med röd mitt - slut!epiphyllum oxypetalum, ibland kallad Nattens prinsessa, se bild i album Clivia caulescens - slut!söker: olika passiflora amaryllis Carisma (vit med blodrött) - köpt!Mitt krukväxtalbum
Annelie32
19-08-2005, 14:30
Xelma du har fått mail av mig hoppas jag annars får du pm mig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|