|
Full version: Byteslista?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
är det någon pubicalyxgalning som vet vad splash är för någon? ser att dårarna på tradera säljer någon sådan för rövarpris
Zarah P
02-09-2005, 10:20
CITAT (pejori @ 02-09-2005, 10:58) är det någon pubicalyxgalning som vet vad splash är för någon? ser att dårarna på tradera säljer någon sådan för rövarpris  *ler* Så vitt jag förstår är 'Splash' en 'Pink Silver' med mycket mer silverstänk på bladen. Rövarpris kan jag nog inte riktigt hålla med om, heller... Hon la upp den för 40, vilket är billigt och bra, och har dessutom lagt till en extra stickling efter att priset trissats upp så mycket, så jag tycker att hon är rätt schysst.
Annelie32
02-09-2005, 12:45
en splash är ju en publicalyx med upp till 99% silver i än normala vet dock ej hur blomman ser ut.
Annelie32
02-09-2005, 13:25
Någon här inne som skickat mig en hoya utan märkning eller avsändare på brevet ?? jag förstår inte alls vem som skickat så jag vet inte vad det är för hoya.
CITAT (Annelie32 @ 02-09-2005, 14:25) Någon här inne som skickat mig en hoya utan märkning eller avsändare på brevet ?? jag förstår inte alls vem som skickat så jag vet inte vad det är för hoya.  det kan nog vara jag, två noder på den, små blad, lik serpens? det är isåfall cv. mathilde som du ville byta till dig mvh zazu jag hade nämligen lite bråttom när jag packade ner alla hoyor som skulle iväg, så jag hann inte skriva avsändare och sätta namnlappar på allt
Annelie32
02-09-2005, 13:45
Hej det va det nog  ) har du fått mitt byte av den eller ? vet ej om jag hunnit skicka än? har så mycket jag med att hålla reda på  Bra iaf att få ett namn på den  )
den har inte kommit än, tror inte du har skickat, det var en purpureofusca jag skulle få i utbyte
mvh zazu
Annelie32
02-09-2005, 16:34
ello ello zazu då fixar jag och skickar på måndag
Zarah P
02-09-2005, 18:52
Du, Carola, vad var det du skickade till mig, nu igen? Jag har bara pinnen som det står Subcalva på! *skrattar* Jag hade glömt bort att det var fel, så jag hade bara satt i pinnen och nu minns jag ju inte... En Incurvula av något slag? Eller hur var det? *snurrig*
Annelie32
03-09-2005, 12:38
japp en incurvula
Galaxie
03-09-2005, 13:00
Kanske det skulle finnas en skiljelinje mellan byteslistorna?! Dvs. en Byteslista för hoyor, en för pelargoner, en för 'streppar', en för paletter, en för....? och en för övriga krukväxter som inte har en sådan aktiv byteshandel. Det är liksom kul, men lite jobbigt att läsa alla bytestrådar om det är fel slags växter Kanske bara trött för tillfället -
Zarah P
03-09-2005, 13:01
CITAT (Annelie32 @ 03-09-2005, 13:38) japp en incurvula Gott, då vet jag. Bäst jag byter pinne på den på en gång, nu.
Zarah P
03-09-2005, 13:04
CITAT (Galaxie @ 03-09-2005, 14:00) Kanske det skulle finnas en skiljelinje mellan byteslistorna?! Dvs. en Byteslista för hoyor, en för pelargoner, en för 'streppar', en för paletter, en för....? och en för övriga krukväxter som inte har en sådan aktiv byteshandel. Det är liksom kul, men lite jobbigt att läsa alla bytestrådar om det är fel slags växter Kanske bara trött för tillfället -  Från början var det ju allt möjligt härinne, men nu blev det övervägande hoyor. Jag såg att någon startat en ny tråd, för Pelargoner (tror jag att det var) och det var ju synnerligen bra.  Vi får väl se vad som händer - hux flux kanske alla trådar separerar sig och får dottertrådar med andra växter. Eller så försvinner intresset helt, i takt med att temperaturerna sjunker och det blir mindre lämpligt att skicka sticklingar.  Enklast vore ju om det fanns ett helt forum bara för byten! Det skulle jag gilla!
CITAT (Zarah P @ 03-09-2005, 14:04) Enklast vore ju om det fanns ett helt forum bara för byten! Det skulle jag gilla!  det vill jag också ha
_weronica_
03-09-2005, 13:39
Hej Finns det någon som har doft jasmin och tacca chantrieri sticklingar?? Skulle vilja ha tacca chantrieri i blått, rött och brun/svart!!!??? Skulle vilja ha andra exotiska sticklingar och ovanliga hoyor??? Finns det någon som har så får ni höra av er!!! Är jätte intresserad av tacca chantrieri. Hör av er till min mail. Tack på förhand Glada hälsningar Weronica
Zarah P
03-09-2005, 14:39
CITAT (pejori @ 03-09-2005, 14:15) CITAT (Zarah P @ 03-09-2005, 14:04) Enklast vore ju om det fanns ett helt forum bara för byten! Det skulle jag gilla!  det vill jag också ha  Kanske om vi ser JÄTTESNÄLLA ut och viftar unisont med alla våra ögonfransar, mot rätt person?...
Storåtjejen
03-09-2005, 14:54
CITAT (_weronica_ @ 03-09-2005, 14:39) Hej Finns det någon som har doft jasmin och tacca chantrieri sticklingar?? Skulle vilja ha tacca chantrieri i blått, rött och brun/svart!!!??? Skulle vilja ha andra exotiska sticklingar och ovanliga hoyor??? Finns det någon som har så får ni höra av er!!! Är jätte intresserad av tacca chantrieri. Hör av er till min mail. Tack på förhand Glada hälsningar Weronica  Här är en till som är väldigt intresserad om det skulle finnas sticklingar eller frön av tacca chantrieri.
Zarah P
03-09-2005, 15:02
CITAT (Storåtjejen @ 03-09-2005, 15:54) CITAT (_weronica_ @ 03-09-2005, 14:39) Hej Finns det någon som har doft jasmin och tacca chantrieri sticklingar?? Skulle vilja ha tacca chantrieri i blått, rött och brun/svart!!!??? Skulle vilja ha andra exotiska sticklingar och ovanliga hoyor??? Finns det någon som har så får ni höra av er!!! Är jätte intresserad av tacca chantrieri. Hör av er till min mail. Tack på förhand Glada hälsningar Weronica  Här är en till som är väldigt intresserad om det skulle finnas sticklingar eller frön av tacca chantrieri.  Nu har ni ju smittat mig! Den skulle vara sååå snygg bredvid min spindellilja... Så nu vill jag också ha... *ställer sig bakom de andra två, i en liten minikö*
CITAT (_weronica_ @ 03-09-2005, 14:39) Hej Finns det någon som har doft jasmin och tacca chantrieri sticklingar?? Skulle vilja ha tacca chantrieri i blått, rött och brun/svart!!!??? Skulle vilja ha andra exotiska sticklingar och ovanliga hoyor??? Finns det någon som har så får ni höra av er!!! Är jätte intresserad av tacca chantrieri. Hör av er till min mail. Tack på förhand Glada hälsningar Weronica  BLÅ och RÖD tacca? det var nåt nytt för mig, jag vet att det finns vit, svart/brun och grön, men röd och blå var helt nytt för mig. jag ska svara på ditt mail om min tacca. mvh zazu och till er andra: rara växter har frön.
ZAZU!!!!! jag måste bara berätta vad som hänt mitt skott av macrophyllan hade en blomsporre som du vet. nu kommer det blommor på den, trots att den står i vatten utan rötter hoppas dom klarar sig dom små liven
Blomstertanten
03-09-2005, 22:24
PEJORI !  Fram med kameran så vi får se !
CITAT (pejori @ 03-09-2005, 23:02) ZAZU!!!!! jag måste bara berätta vad som hänt mitt skott av macrophyllan hade en blomsporre som du vet. nu kommer det blommor på den, trots att den står i vatten utan rötter hoppas dom klarar sig dom små liven  redan? hoppas den klarar att blomma mvh zazu
Galaxie
04-09-2005, 18:30
Ja, glöm inte mig, om ni har Taccor - jag har sått mina frön, men ibland är väntan så lång, att man inte tror det blir något. Har dock inte gett upp hoppet riktigt ännu... Men jag kanske behöver nya, fräscha fröer. Har bara sått vita o svarta. Alla är annars av intresse. Inklusive andra fröer, sticklingar, plantor, skott, lökar osv. av inom- och utomhusväxter. Ps. Nytt hus och all världens nya möjligheter _
LadyAdina
04-09-2005, 19:10
Jag söker: Slöjklerodendron (Clerodendrum wallichii)Är det någon som har den och kan ta stickling åt mig? Jag kan byta mot något annat eller betala en slant om det inte finns något intressant. Hoppas...!!!
kolla här BT:
Blomstertanten
05-09-2005, 12:22
ÅHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!
Nu blev jag verkligen grön av avund !
Zarah P
05-09-2005, 14:43
CITAT (pejori @ 05-09-2005, 15:12) Jättefint!
ojoj! avis!  jag uppdaterade förresten lite i min lista som finns på sida 2 om någon fortfarande är sugen på lite hoya byte!
Annelie32
06-09-2005, 13:29
Jag kan byta en publicalyx splash mot en publicalyx jag ej har eller annat hoya jag ej har hehe
Zarah P
07-09-2005, 17:27
Är det någon mer än jag som upptäckt att hoyorna växer som galna nu, helt plötsligt...? Min australis får nån cm längre nytillväxt för varje dag som går - manb kan nääästan höra hur det växer...!
lilla mamma
07-09-2005, 18:41
Synd att det bara är hoyafrälsta. Men kul för er som är det. Hur mycket hoyor får man plats med
Zarah P
07-09-2005, 19:03
CITAT (lilla mamma @ 07-09-2005, 19:41) Synd att det bara är hoyafrälsta. Men kul för er som är det. Hur mycket hoyor får man plats med  Du är hemskt välkommen att byta annat också! Sedan den här tården startades har jag bytt en hel del grejer - både hoyor och annat.  Jag får plats med många hoyor ännu... Finns det hjärterum, så finns det plats för en kruka till!
CITAT (lilla mamma @ 07-09-2005, 19:41) Synd att det bara är hoyafrälsta. Men kul för er som är det. Hur mycket hoyor får man plats med  Måste man ha plats till sina krukväxter? Jag har väl plats till cirka en tredjedel av mina. Resten är inträngda i lysrörshyllor och lite överallt där det finns en yta stor nog för en kruka.
Zarah P
07-09-2005, 19:08
CITAT (Gertie @ 07-09-2005, 20:05) CITAT (lilla mamma @ 07-09-2005, 19:41) Synd att det bara är hoyafrälsta. Men kul för er som är det. Hur mycket hoyor får man plats med  Måste man ha plats till sina krukväxter? Jag har väl plats till cirka en tredjedel av mina. Resten är inträngda i lysrörshyllor och lite överallt där det finns en yta stor nog för en kruka.  *fnissar* Så är det här, också! De står på ställen där ingen vettig människa skulle komma på att man kan ha en kruka. Tur att man inte är vettig!
Jag vågar inte tänka på hur det blir när jag måste plocka in allt från uterummet. Får nog skicka ut gubben att bo i garaget.
CITAT (Zarah P @ 07-09-2005, 18:27) Är det någon mer än jag som upptäckt att hoyorna växer som galna nu, helt plötsligt...? Min australis får nån cm längre nytillväxt för varje dag som går - manb kan nääästan höra hur det växer...!  mina är också fullständigt galna dom växer och blommar som bara den
Zarah P
07-09-2005, 19:27
CITAT (Gertie @ 07-09-2005, 20:11) Jag vågar inte tänka på hur det blir när jag måste plocka in allt från uterummet. Får nog skicka ut gubben att bo i garaget.  Har du din gubbe kvar? Min åkte ut när växthusen flyttade in!! Nej, jag skojar bara.
Hannifer
07-09-2005, 20:42
Sjutton också! Jag blir snart desperat! (Om jag inte redan är det...)  Jag bjöd på en H. carnosa "ruby" på tradera, men förlorade auktionen, och kan inte kontakta säljaren. Sedan upptäckte jag att den var rätt sällsynt... Faktum är att jag inte har hittat någon annan som har en sådan. Den är hur läcker som helst, med vissa blad helt röda. Det är antagligen inte sannolikt, men jag chansar: Är det någon som råkar ha en sådan stickling till salu, eller vet var man kan få tag i en??!
Zarah P
07-09-2005, 21:08
CITAT (Hannifer @ 07-09-2005, 21:42) Sjutton också! Jag blir snart desperat! (Om jag inte redan är det...)  Jag bjöd på en H. carnosa "ruby" på tradera, men förlorade auktionen, och kan inte kontakta säljaren. Sedan upptäckte jag att den var rätt sällsynt... Faktum är att jag inte har hittat någon annan som har en sådan. Den är hur läcker som helst, med vissa blad helt röda. Det är antagligen inte sannolikt, men jag chansar: Är det någon som råkar ha en sådan stickling till salu, eller vet var man kan få tag i en??! Carnosa 'Ruby' är med största sannolikhet en felstavning/feltolkning av carnosa 'Rubra'. Kanske hittar du den lättare nu?
Annelie32
07-09-2005, 21:11
Hoya carnosa red är det samma hoya ?
Annelie32
07-09-2005, 22:02
angående Hoya carnosa ´rubra´och ´ruby´så har jag fått höra att rubra det giltiga namnet. att det finns ingen hoya carnosa ´ruby´. Och att det inte finns någon Hoya med helt röda blad, utan dom är bara rödaktiga när dom är nya. :/
Denna information kommer från en mycket insatt samlare som jag diskuterade det här med också efter att ha sett en auktion på tradera på Hoya carnosa ´ruby´.
men man bör ta all infomation man får om hoyor med en nypa salt har jag märkt. annars får man sig en skopa på hoyasnacket!
CITAT (Annelie32 @ 07-09-2005, 23:02) det där ser ut som en "vanlig" Hoya carnosa ´tricolor´ tycker jag. dom blir också lite rödaktiga i dom nya bladen. men detta försvinner när de blir äldre.
Annelie32
07-09-2005, 22:59
Hittade denna byteslista idag och det var ju här min "tiggeri" (på Småpratet) om sticklingar och frön skulle passa Själv har jag ännu inget att erbjuda; men skulle MYCKET tacksamt ta emot om någon ville sända mig sticklingar eller frön
Hannifer
08-09-2005, 13:17
Hmmm...  Jag tror i alla fall inte att säljaren avsåg att sälja den hoya som kallas carnosa "red ruby". Kanske menade hon carnosa "rubra", som ett par av er påpekar... Jag länkar till den bild som visades, så kanske någon känner igen hoyan. *Hoppas* http://www.tradera.com/auction/auction.asp...px?aid=17830563
Annelie32
08-09-2005, 13:32
i så fall ser det där oxå ut som en vanlig Hoya carnosa tricolor i mina ögon ?
Annelie32
08-09-2005, 18:04
CITAT (Zarah P @ 09-08-2005, 00:26) Annelie - du kan väl säga till om du skulle råka få en planta compacta över?  du jag har en planta compacta över rotad och klar om det är av intresse för dig fortfarande ?? jag hade en hemma som är 20 + cm lång men dom hade utförsäljning på blomsterslottet så jag köpte två plantor där så du kan få köpa min 20+ cm långa rotade eller byta ??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|