Full version: Byteslista?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Annelie32
haha maria nu passar du allt på smile.gif))
när katten är borta ...... laugh.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (Annelie32 @ 05-10-2005, 20:30)
haha maria nu passar du allt på smile.gif))
när katten är borta ......  :lol:

Han kommer hem imorgon kväll ...... skynda, skynda laugh.gif tongue.gif
Näe, allvar, det är inga problem. Jag har mina passioner och han har sina wub.gif
Gertie
Någon som har en stickling av Hoya fungii att byta bort mot en
Streptocarpus-planta eller Saintpaulia-blad?
Har också Ampelliljor, Livsblad och olika fröer.
*Grodan*
CITAT (Maria i Helsingborg @ 05-10-2005, 21:36)
Jag har mina passioner och han har sina  :wub:

Hi hi, jag har mina passioner och han har... mig wub.gif wub.gif wub.gif

Om någon vill byta till sig Hoya memoria och Hoya sp Haraku så finns det här.smile.gif Jag önskar mig småbladiga hoyor men är säkerligen öppen för alla förslag. wub.gif
Annelie32
jag har ju fått in 3st nya hoyor för mig del och det är ju då
Hoya Cumingiana
Parasitica lao : mycket silverstänk i bladen får vita fina blommor
och
salweenica
Så om någon vill byta så hojta till men gärna fort då man aldrig vet när frosten tänker slå till.
lilla mamma
Nån intresserad av RosettOxalis knölar? Hoyanoyans medlemmar får gärna dela ut en bit av sina guldägg.
norpydorp
CITAT (Gertie @ 13-10-2005, 10:43)

Jag har en liten stackare kvar...... smile.gif
Gertie
CITAT (norpydorp @ 15-10-2005, 20:08)
CITAT (Gertie @ 13-10-2005, 10:43)

Jag har en liten stackare kvar...... smile.gif

Jag vill gärna ha den.
Vad kan du tänka dig i utbyte? biggrin.gif

Maila eller PM:a mig. wub.gif
Hannifer
OOOOPS! här var man nog försent ute. biggrin.gif
Blomtokan
Hej !
Jag har olika sortens hoyor, begonior som kan jag ta av .
Jag önskar mig saint paulinor eller kopparblad (episcia) stapelior eller någon udda växt..
Hoyor som jag kan ta av:
heuschkeliana
fungii
thompsonii
flavescens
sheperdii
erytrostemma
mindorensis
limoniace
publicalyx
obscura
Häls/blomtokan
smile.gif
Hannifer
Så det kanske finns intresse för att ta upp tråden igen, alltså? Hmm i så fall...

Jag skulle vilja ha tre H. nummularoidessticklingar och en av H. macgillivrayi -gärna Kamuki. wub.gif

Jag har följande:

Doftpelargonen "Attar of roses"
H. carnosa "Red"
H. lobbii
H. pachyclada
H. polyneura
H. pubicalix "Silver pink"
Pelargonen "Bornholm"

I "värsta fall" kan jag tänka mig att köpa de önskade sticklingarna.
ingelagrebo
CITAT (Hannifer @ 14-10-2006, 12:52)
Så det kanske finns intresse för att ta upp tråden igen, alltså? Hmm i så fall...

Jag skulle vilja ha tre H. nummularoidessticklingar och en av H. macgillivrayi -gärna Kamuki. wub.gif

Jag har följande:

Doftpelargonen "Attar of roses"
H. carnosa "Red"
H. lobbii
H. pachyclada
H. polyneura
H. pubicalix "Silver pink"
Pelargonen "Bornholm"

I "värsta fall" kan jag tänka mig att köpa de önskade sticklingarna.

Jag vill också vara med! Jag har diverse palettblad som jag kan klippa i. Finns i Aot: Fotoalbum om någon vill titta på dom. (ingelagrebo heter albumet).
Jag har även
H.carnosa
elefanttunga
gummiplanta röd och vanlig grön
någon sorts annanas växt.
kristi törnekrona röda blommor
änglatrumpeter orotade

jag gillar palettblad prlargoner änglatrumpeter (röd) eller något annat kul!

***Ingela***
Merlin
Jag har följande växter att byta med:
Palettblad Crincle gold
Trådkaktus physallis svavelgula blommor i februari - april
okänt bladbegonia röda släta stoora blad
små citrusträd
hoya carnosa med silverstänk på bladen
rotade blad av vit minisaintpaulia
plantor av saintpaulia blue jeans baby (har ganska många just nu)
Jag kan byta skott eller hela plantor - kom med förslag smile.gif smile.gif smile.gif
Merlin
Öh glömde säga att jag även har parasollblad, gullranka och småplantor av kameuforbia om nån är intresserad smile.gif
Byter helst mot paulior, hoyor, bladkaktusar eller begonior men allt är av intresse som man säger *skratt rolleyes.gif
Helena o
CITAT (Merlin @ 14-10-2006, 20:25)
Jag kan byta skott eller hela plantor - kom med förslag smile.gif  smile.gif  smile.gif

Hej
Nu kunde jag inte hålla mig längre tongue.gif
Blev sugen på att byta till mig lite mer plantor. Jag är intresserade utav din Blue jeans baby och din vita SP

Jag har själv planta utav Sp rosa mini (Taima ?) Bild i album
och ett 35 tal andra sorter , men jag kan inte komma åt min lista just nu
Helena
Merlin
Hur många vill du ha av blue jeans baby och mini vit? De bör nog skickas innan det blir för kallt..Du råkar inte ha frö av näva eller så smile.gif ...
Jag tror att jag har en hängpaulia jag fick blad av en odlait som precis har rotad sig, tror att det är en sk trailer/hängpellis med rosa blommor. Jag samlar på alla möjliga paulior så ge mig ett par förslag jag tar också gärna blad i byte mot mina plantor smile.gif
Merlin
Skrev jag "hängpellis" *fniss...jag menade naturligtvis "hängpaulia" !!!! biggrin.gif rolleyes.gif
Helena o
CITAT (Merlin @ 16-10-2006, 12:08)
Hur många vill du ha av blue jeans baby och mini vit? De bör nog skickas innan det blir för kallt..Du råkar inte ha frö av näva eller så smile.gif ...

Jag kommer varken åt SP listan eller min frölista. Men, vad jag kommer ihåg i huvudet just nu så har jag utav näva
Splish-splash
Ballerina (kanske en liten planta)
sanguneum( Kan ha rotat skott)
+ minst 2 sorter till

Utav Sp : Scandal , Anne på grönkulla Emerald, Ozio, usch vad svårt de var att komma ihåg i huvudet wacko.gif Men det är ett 30 tal till.

Är nöjd över ett eller ett par blad från varje Sp. Ska försöka komma åt min lista ikväll ochh lägga ut den här. Är inte hemma just nu.
buzz
Önskar byta:

Pepparrot finnes. Kan med fördel odlas i kruka annars är det lätt att den sprids. Rejäl bit med lite grönt på toppen.

Önskas: Barnen vill ha dahlialökar. Gärna kaktus men det kvittar nog...
wub.gif
Merlin
Jag tar gärna ett blad av Anne på grönkulla och dina nävor. Du kan få sp plantor om du vill, jag har åtta stycken (blue jeans baby) välväxta exemplar hemma som jag drog upp från blad samt tio-tolv rotade vita mini paulia blad. Ingen aning vad som för i mig när jag planterade dom rolleyes.gif men det är roligt att ha att byta med smile.gif rolleyes.gif
Pm:a mig så kan vi byta adress!!!
Merlin
För er som också ha nånting att byta med - här kommer min byteslista en gång till rolleyes.gif
Palettblad Crincle gold
små citrusträd

Tar gärna nävor (frö eller planta), jättedaggkåpa, spirstånds, pauliablad, hoya eller bladkaktus i byte
smile.gif
sudden
jag har åsså en liten lista biggrin.gif

jag vet inte ens om man kan ta sticklingar på alla dessa men men jag kör så det ryker och hoppas på det bästa biggrin.gif

sökes: silverkalla
Rexbegonia (Begoniaceae)
Kokospalm (Cocos nucifera)
Cissus (Vitaceae)
Ananas (Bromeliaceae)
Palettblad

finnes: vandrande jude (grön-vita blad)
Lyckopalm
murgröna
gullranka (ljösgrön enfärgad)
gullranka (spräckliga blad)
spansk peppar (capsicum annuum - rainbow)

behöver hjälp med hur man tar sticklingar... wub.gif
Gertie
CITAT (Merlin @ 17-10-2006, 21:34)
För er som också ha nånting att byta med - här kommer min byteslista en gång till  :rolleyes:
Palettblad Crincle gold
små citrusträd

Tar gärna nävor (frö eller planta), jättedaggkåpa, spirstånds, pauliablad, hoya eller bladkaktus i byte
smile.gif

Jag byter gärna till mig SP blue jeans baby
och 2 -3 st blad av den vita minisen.

Har jag något som du vill ha?

Småplantor (olika storlekar) SaintPaulia

Ajohn´s Winter Moon
Dib´s Swiss Geneva
Emerald Love
Hawaiian Pearl
LG:s Krakatau
Pandora
Ramblin´ Spots
Scandal
Silverglade Candies
Sketch Mee

kan också ta blad av alla sorterna + Lila onamnad

Rotade blad av Gloxinia (Sinningia Speciosa) med rosa blommor
Småplantor Doftranka
MÄNGDER av Livsblad i olika storlekar

Småplantor Plectranthus Ernstii

Rotade sticklingar:
Ceropegia Monteroie (liten med bara 2 blad)
Ceropegia Elegance
Helena o
Hej
Nu har jag kommit åt min lista.Det här är vad jag har för SP
Anne från Grönkulla
A´johns shimmering star
Blackberry Winter
Blackie Bryant
Blushing Ivory
Buffalo Hunt
Anne från Grönkulla
Blue dragon
Buffalo Hunt
Elisabet
Emerald love
Georgia Melon
Golden glow
Grape Slush
Looking Glass
Mermaid
Merry christmas
Ness Misty Blue
Ozio
Picasso
Pink MInt
Rob´s Sarspirilla
Rob's Bunny Wabbit
Rosenbusken
Scandal
Silly Girl
Smolding Pink
Smouldering Pink
Sp rob´s silver spook
Taita Safina (planta)
Thats Show Bizz

Hoppas det är nåt som passar.

Helena
Gertie
Helena.

Vill gärna ha blad av de här:

Georgia Melon
Grape Slush
Picasso
Rob's Bunny Wabbit

Har jag något som du är intresserad av?
Merlin
Hej!!! Jag tänkte bara flytta upp den här träden för jag har fortfarande massor av växter kvar......Snart blir det för kallt för att skicka så vill ni byta så hör av er!!! smile.gif
Merlin
Hej!!! Jag tänkte bara flytta upp den här träden för jag har fortfarande massor av växter kvar......Snart blir det för kallt för att skicka så vill ni byta så hör av er!!! smile.gif
malin72
CITAT (Merlin @ 24-10-2006, 15:02)

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif hur lyckades du med att få 2 inälgg från samma tid samma text samma dag??????????
självklart finns saker jag vill ha men inget av det du vill ha i byte sad.gif
darth_veronica
Har tre robusta palmer (washingtonia nånting) som jag själv drivit upp från frön jag köpt på Impecta. De är ett år nu ungefär. Tyvärr så drabbades de av trips men jag tror att jag fick bort det mesta. Jag fortsätter iallafall att spruta vatten på dem dagligen. De har vansinnigt kraftiga rötter och är egentligen i stort behov av att sättsa om. Problemet är att jag har för lite plats. Jag har även tre mediocactus hassleri (bild på en blommande sådan finns här: http://www.tradera.com/auction/aid_38837899 , det är säljaren som jag köpte fröna utav.). De är också ett år gamla och någon decimeter höga. Jag byter gärna någon av dessa mot t.ex. epiphyllum blad eller vildpelargon sticklingar.
olublanseflor
Har inte kunnat läsa genom alla inlägg, men undrar om ingen här är sugen på att byta pelargonstickingar? Jag söker lite ovanligare pelargoner.
Gå gärna in på min hemsida och se på mitt sortiment.
Merlin
Darth_veronica jag byter gärna en planta av din mediocactus hassleri mot min rotade stickling av epiphyllum Deutsche Kaiserin (rosa blommor). Skulla även vilja ha en liten palmplanta om det går för sig unsure.gif Jag har rotade korallkaktus sticklingar om du är intresserad och saintpaulia ionatha smile.gif , vit mini saintpaulia samt en massa annat smått och gott ...

Har även sticklingar av smålandspelargon/Friesdorf på rotning - bytes gärna mot nånting annat (öppen för alla förslag)

smile.gif smile.gif
darth_veronica
CITAT (Merlin @ 12-02-2007, 15:39)
Darth_veronica jag byter gärna en planta av din mediocactus hassleri mot min rotade stickling av epiphyllum Deutsche Kaiserin (rosa blommor). Skulla även vilja ha en liten palmplanta om det går för sig unsure.gif Jag har rotade korallkaktus sticklingar om du är intresserad och saintpaulia ionatha smile.gif , vit mini saintpaulia samt en massa annat smått och gott ...

Har även sticklingar av smålandspelargon/Friesdorf på rotning - bytes gärna mot nånting annat (öppen för alla förslag)

smile.gif smile.gif

Epiphyllumen är jag definitivt intresserad av. Hur ser korallkaktusen ut? Är det en rhipsalis (hus stavas det?) unsure.gif Det är ju inte akyuellt att skicka växterna precis nu eftersom det är såpass kallt ute. Jag kan kanske hitta någon med digitalkamera, så kan jag visa foton på palmerna och kaktusarna.
Merlin
Så roligt! Kan du pm:a mig darth_veronica?
morellen
Dags för en ny bytestråd för2007?
Lars-Olof Arvids
Du som bor här i närheten kanske är intresserad av Pelargonium inodorum? Jag har några fröplantor som ännu är mycket små, men de växer ju och fler är på gång. Jag har också överskott på blomstervaggor och fredskallor, men de kanske är för vanliga?

Olle
Merlin
Jag har två krukor med palettblad Crinkle gold men jag tror den finns även under nament Exibition sun gold. Krusiga blad i rosa, gräddvit och grön.
Sen har jag en orotad stickling av äkta nattens drottning.
En rotad stickling av asblomma.
Flera rotade sticklingar av epiphyllum Deutsche Kaiserin.
Saintpaulia mini vit - flera plantor...
Fyra plantor av sainpaulia ionatha den blåa ursprungsformen.
Tre stora plantor av svärmorstunga.
En stor planta av bladbegonia med jättestora blad med vinröd undersida.
En planta av fönsterkrinum.
Flera plantor av propellerblad/paraplyblad.
Rotade plantor av begonia änglavinge (2 st)
Rotade blad av begonia änglavinge.
Ett rotad blad av sammetsblad.
Rotade sticklingar av novemberkaktus vitrosa blommor.
Två mindre plantor av sprätt i väg - kameuforbia
Och mycket mycket mer smile.gif
Byter gärna mot änglatrumpeter, afrikas blå lilja, dahliaknölar, pelargoner, epiphyllum, begonior, men är öppen för alla förslag smile.gif
Lady Hamilton
OM det är någon som skall på Älvsjömässan på Lördagen så kan jag ta med OROTAD stickling av 'äkta' citron.........PM:a i så fall
Merlin
CITAT (Merlin @ 17-02-2007, 23:23)
Jag har två krukor med palettblad Crinkle gold men jag tror den finns även under nament Exibition sun gold. Krusiga blad i rosa, gräddvit och grön.
Sen har jag en orotad stickling av äkta nattens drottning.
En rotad stickling av asblomma.
Flera rotade sticklingar av epiphyllum Deutsche Kaiserin.
Saintpaulia mini vit - flera plantor...
Fyra plantor av sainpaulia ionatha den blåa ursprungsformen.
Tre stora plantor av svärmorstunga.
En stor planta av bladbegonia med jättestora blad med vinröd undersida.
En planta av fönsterkrinum.
Flera plantor av propellerblad/paraplyblad.
Rotade plantor av begonia änglavinge (2 st)
Rotade blad av begonia änglavinge.
Ett rotad blad av sammetsblad.
Rotade sticklingar av novemberkaktus vitrosa blommor.
Två mindre plantor av sprätt i väg - kameuforbia
Och mycket mycket mer smile.gif
Byter gärna mot änglatrumpeter, afrikas blå lilja, dahliaknölar, pelargoner, epiphyllum, begonior, men är öppen för alla förslag smile.gif

Jag tar mig friheten at lyfta tråden lite. Jag måste fortfarande göra mig av med alla dessa växter för att skapa plats för nytt! smile.gif
Miss_Berggren
Jag har tagit skott på min vaxcissus (Cissus rotundifolia) Den är otroligt lättskött och vacker. Den har lite tjockare, runda blad och blir flera meter och man kan linda upp den på ett stöd så att den blir ett fint insynsskydd smile.gif
Får nu bara se om skotten tar sig för det är första gången jag provar unsure.gif
Merlin
CITAT (Merlin @ 21-02-2007, 17:46) *
Jag tar mig friheten at lyfta tråden lite. Jag måste fortfarande göra mig av med alla dessa växter för att skapa plats för nytt! smile.gif

Lyfter den ännu en gång...
anna_rispan
jag vill gärna byta sticklingar men har inte kommit gång med krukväxterna än. det var ju minusgrader o snö ute förra veckan. jag kan ju återkomma.... blushing.gif
hogsatra
Jag har en del växter jag kan ta sticklingar på bl a nejlikepiska (vit), elefant öron och sammetskornettblomma (blå) sen har jag 4 olika sorters pelargonfrön. Jag byter gärna till mig palettblad eller något annat intresant.
Gertie
Jag är intresserad av Nejlikepiskia.
Vad är det för Pelargon-frö du har?
Har några små SaintPaulia-plantor att byta med.
Fenja
CITAT (hogsatra @ 10-03-2007, 18:25) *
Jag har en del växter jag kan ta sticklingar på bl a nejlikepiska (vit), elefant öron och sammetskornettblomma (blå) sen har jag 4 olika sorters pelargonfrön. Jag byter gärna till mig palettblad eller något annat intresant.

Kan detta vara något? Den blir rödare när det är ljusare och sol. I så fall är jag intresserad av dina elefantöron.

Mvh Fenja
hogsatra
CITAT (Gertie @ 11-03-2007, 12:42) *
Jag är intresserad av Nejlikepiskia.
Vad är det för Pelargon-frö du har?
Har några små SaintPaulia-plantor att byta med.

Jag byter gärna med dig. Pelargon fröerna är dessa
P.Grossuloraiodes
P.Ardium
P.Grossuloraiodes
Maila mig gärna c.hogsatra@glocalnet.net

CITAT (Fenja @ 11-03-2007, 13:13) *
Kan detta vara något? Den blir rödare när det är ljusare och sol. I så fall är jag intresserad av dina elefantöron.

Mvh Fenja

Hej
Jag byter gärna bort ett par elefant öron mot ditt palettblad.
Maila mig c.hogsatra@glocalnet.net
sqrulan
confused.gif Merlin!vill du bli av med växter? dunno.gif
aldo
Någon som vill ha Blomstervagga ?

Den hade visst varit uppe innan men frågar iaf .
sqrulan
CITAT (sqrulan @ 14-03-2007, 18:53) *
confused.gif Merlin!vill du bli av med växter? dunno.gif

citerar mej själv:vill ha nattens drottning.
Fenja
Jag kan skära stickling av min drottning, men jag är inte itresserad av blomstervagg, något annat du kan byta med?
Mvh
Fenja
sqrulan
Tjaa! Jag har många krukväxter men har glömt el. vet ej vad dom heter.Här är några som jag vet namn på,tror jag o kan byta med.:Gummi planta "grön. Gummi planta "rödspräcklig". Hoya (raketblomma).Asblomma/kaktus typ.Olika smala/häng kaktusar,tändsticks, orm o ullhäng????.vet ej namn.Paradisträd sedan 1940 talet,gamla gener.Röd enkel hibiscus,gamla gener,Hoya med silverstänk i bladen.Jag har åxå rödbladig vandrane jude,Fackelranka med mjuka håriga blad/jätte fin.Perenna fröer för trg:Clematis tangutica.Gullklematis.Libbsticka.Jag har sååååå mycket mera men har glömt namnen eftersom jag blev trg.intresserad i stället.Finns det nåt att byta med mot din nattensdrottning?Hoppas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon