|
Full version: Byteslista?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Annelie32
08-09-2005, 18:07
Jag kan även ta skott av min ormkaktus ormkaktus Aporocactus med rosa fina blommor
Zarah P
08-09-2005, 20:22
CITAT (Annelie32 @ 08-09-2005, 19:04) CITAT (Zarah P @ 09-08-2005, 00:26) Annelie - du kan väl säga till om du skulle råka få en planta compacta över?  du jag har en planta compacta över rotad och klar om det är av intresse för dig fortfarande ?? jag hade en hemma som är 20 + cm lång men dom hade utförsäljning på blomsterslottet så jag köpte två plantor där så du kan få köpa min 20+ cm långa rotade eller byta ?? Oj! Tack - det var gulligt av dig - fast jag fick en planta häromdagen av min bästa hoyakompis, så nu får det nog räcka med compactor ett tag... Men tack ändå!
Galaxie
09-09-2005, 00:24
Jag är också ny i växtriket, sedan sommaren 2005, då jag blev med hus !!
Oh, vad det är kul att se fröer gro och växa till sig, eller att se ampelfacklan få en helt ny blomma - igen.
Är det någon som vill dela med sig av div. olika växter för inom- och utomhusodling i form av frö, skott, sticklingar, plantor, lökar eller liknande. Så tar jag tacksamt emot - allt som *du får över*. Ps. kan gärna betala en slant
Galaxie/Sita
Annelie32
09-09-2005, 13:35
Jag vill gärna byta till mig en Hoya australis LISA
Zarah P
09-09-2005, 13:53
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 14:46) Åh! GRATTIS! Får vi se?! *ser snäll ut*
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 14:46) oooohhh får vi se en bild? snäääääääällaaaaa
Linda_A
09-09-2005, 16:29
Hej! Jag förstår hur man inte kan bli nöjd. Jag börjar undra om det är något fel med mig snart. Jag har på en vecka fått 8 hoyor på en vecka och ÄNDå känner jag VILL ha mera. mera mera. Och jag väntar en 4-5 till.  Är jag galen eller inte?  Och min hoya bellas blomma överlevde min misshandel..
CITAT (Linda_A @ 09-09-2005, 17:29) Hej! Jag förstår hur man inte kan bli nöjd. Jag börjar undra om det är något fel med mig snart. Jag har på en vecka fått 8 hoyor på en vecka och ÄNDå känner jag VILL ha mera. mera mera. Och jag väntar en 4-5 till.  Är jag galen eller inte?  Och min hoya bellas blomma överlevde min misshandel..  du är absolut inte galen, jag har fått ihop 44 stycken på två månader, och jag vill också bara ha merameramera mvh zazu
CITAT (Linda_A @ 09-09-2005, 17:29) Hej! Jag förstår hur man inte kan bli nöjd. Jag börjar undra om det är något fel med mig snart. Jag har på en vecka fått 8 hoyor på en vecka och ÄNDå känner jag VILL ha mera. mera mera. Och jag väntar en 4-5 till.  Är jag galen eller inte?  Och min hoya bellas blomma överlevde min misshandel..  det är lika illa här har på en vecka ökat min samling från femtio till sjuttiosex sorter alla som tror att jag är nöjd; räcker upp en hand köpte för en stund sedan en macgillivrayi som jag inte hade är helt klart fullständigt galen, knäpp, hysterisk, vansinnig och totalt vrickad vill ha mera!!!!!
nu blev det 2 till;) onychoides och magnifica kom just till(de har inte kommit än, menmen, de var ju så läskigt billiga)
Linda_A
09-09-2005, 17:26
Hehe skönt att veta att man inte är ensam. Fast sen kom jag på, kanske min andra hobby (akvarium) känner sig utanför om jag skaffar en massa hoyor. Så då kom jag på den otroligt bra idéen, jag kan ha lika många hoyor som akvarium. Hur många tror att min sambo kommer att säga "Ja, Linda, klart att du får skaffa lika många hoyor som akvarium?" Jag tror inte det..  Förstår inte varför.. För att återkomma till hoyor har jag samlat på mig dessa nu Hoya Australic H bilobata H Bella H Carnosa H Carnosa Exotica H Linearis H lacunosa H Multiflora H Pubicalyx Pink Silver h Retusa h salwenica H Shepherdii H thomsonii H Calycina (troligen) H wayettii H Tsangii H glabra H nummularoides H polyneura, H graveolens H eitapensis H picta Inte så många ännu.
indypindy
09-09-2005, 17:31
Vågar man fråga hur många akvarium du har?  Själv gör jag samma sak fast med katter... Det tråkiga är bara att katter brukar ha en förmåga att kasta krukor i golvet när det anser att det blivit för många
Linda_A
09-09-2005, 17:37
CITAT (indypindy @ 09-09-2005, 19:31) Vågar man fråga hur många akvarium du har?  Själv gör jag samma sak fast med katter... Det tråkiga är bara att katter brukar ha en förmåga att kasta krukor i golvet när det anser att det blivit för många  Hehe jag har ett 600liters, ett 20 liters och ett 15 liter. Ska byta ut 600liters mot ett 375 liters och ett 240 liters. Plus att jag har hund, råtta och sköldpadda (fast den är på annan ort). Hehe hoppas inte gubben gör så.
vågar man gissa hur många akvarium du kommer att köpa då? man kan ju räkna på att det finns ca 250-300 hoyor i handeln här i sverige + alla underarter och hybrider det blir en hel del akvarium det, även om du inte skaffar alla hoyor kan roa er med min lista hittills: merrillii carnosa carnosa variegata kerrii cv. mathilde pubicalyx chimera callistophylla kentiana puber wayetii sp (eriostemma) hypolasia lanceolata ssp. lanceolata obscura longifolia linearis cinnamomifolia macrophylla imperialis imperialis "borneo red" globulosa cumingiana polyneura eitapensis diptera serpens limoniaca lacunosa odorata vaccinoides shepherdii no-id curtisii bilobata macgillivrayi pandanus creek macgillivrayi (iml 278) thomsonii acuta green lobbii dischorensis ciliata vittellina australis meredithii pauciflora onychoides magnifica camphorifolia någon av dessa två har dött: meliflua bali parasitica laos har säkert glömt någon
Linda_A
09-09-2005, 17:52
Zazu: hehe det hade ju varit trevligt för mig. Börjar fundera på vad som jag måste slänga för att få plats med allt. Alla hoyorna,och akvariumen kommer att bli trångt i våran tvåa. Kommer nog inte kunna ta emot besök längre kan jag tro.. fin lista du hade, massa kul där ju.
Zarah P
09-09-2005, 18:06
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 19:05) Jag har två akvarium, bara - och båda har jag som drivhus... *hehe* Sen har jag ju förstås växthusen med...
Annelie32
09-09-2005, 18:10
jag har ett akvarium , där jag har kaktusar i  min man trodde jag blivit galen och nu har jag även bett han sätta upp lysrör i bokhyllan , jag har en sån där i trä varubokhylla tror jag det heter  hur som helst så har jag alla sticklingar där plus ett bord fullt med sticklingar plus då akvariet  men vars i hela jag ska få plats med allt när det är dags att plantera om ................ får hyra en lägenhet  Sedan är jag ledsen idag , är spärrad hos en person på Tradera som vägrar tala om varför
CITAT (Annelie32 @ 09-09-2005, 19:10) jag har ett akvarium , där jag har kaktusar i  min man trodde jag blivit galen och nu har jag även bett han sätta upp lysrör i bokhyllan , jag har en sån där i trä varubokhylla tror jag det heter  hur som helst så har jag alla sticklingar där plus ett bord fullt med sticklingar plus då akvariet  men vars i hela jag ska få plats med allt när det är dags att plantera om ................ får hyra en lägenhet  Sedan är jag ledsen idag , är spärrad hos en person på Tradera som vägrar tala om varför  står inte det i omdömmet? där brukar dom skriva skälet
Annelie32
09-09-2005, 18:17
inget omdömme , jag får inte handla av henne och nu frågade jag i hoya chatten som finns på tradera och då ska jag tydligen hålla käften för man får inte trakassera andra ? jag frågade ju bara varför jag va spärrad och varför hon ansåg att jag va oseriös  blir så ledsen då jag inte gjort något mot denna signatur där
Linda_A
09-09-2005, 18:18
CITAT (Annelie32 @ 09-09-2005, 20:10) jag har ett akvarium , där jag har kaktusar i  min man trodde jag blivit galen och nu har jag även bett han sätta upp lysrör i bokhyllan , jag har en sån där i trä varubokhylla tror jag det heter  hur som helst så har jag alla sticklingar där plus ett bord fullt med sticklingar plus då akvariet  men vars i hela jag ska få plats med allt när det är dags att plantera om ................ får hyra en lägenhet  Sedan är jag ledsen idag , är spärrad hos en person på Tradera som vägrar tala om varför  Ah då vet jag vem du är då..  tjuvläste när du pratade med henne på "chatten där"
låter knepigt.... har du lust att säga vem det är?
Linda_A
09-09-2005, 18:19
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 20:05) Nja..  Så långt kommen är jag inte.. Tror inte att mina fiskar uppskattar att bli mat. har lite storleks skillnad nämligen..
Annelie32
09-09-2005, 18:22
nä jag tycker inte man ska hänga ut folk hit och dit det enda jag ville va ju att hon skulle svara mina mail eller på chatten så man får veta  känns mycket olustigt att se att det finns någon som inte gillar en lixom
har du glömt att leverera någon hoya tror du?
Annelie32
09-09-2005, 18:38
nej hon har aldrig köpt av mig och jag har aldrig köpt av henne men så här e det jag hade använt bilder från http://magdoch.free.fr/hoya.html där det tydligt står att man får använda bilderna som man vill vad jag inte visste va att denne grundare till den sidan har i sin tur snott bilderna, jag menar hur skulle jag kunna veta det ?? så hon angrep mig stort och mycket i hoya chatten på tradera , jag sa att jag inte tänkte använda dom bilderna längre , och hon fortsatte att angripa mig så jag slutade helt enkelt svara henne på chatten , då mailade hon mig och började fråga ut mig om mina auktioner , konstiga frågor sånna frågor som man får dåliga vibbar av , jag frågade henne VARFÖR hon är så intresserad av mina auktioner efter hon varit så elak mot mig på chatten. sedan dess har hon ej hört av sig och det hände för ca 2 månader sedan märke då igår att jag va spärrad och vill nu då veta varför så klart jag menar jag har ju inte på något sätt betett mig oseriöst eller elakt mot henne utan enbart svarat och svarat och svarat. kännde nu när jag såg att jag va spärrad att jag helt enkelt ville VETA varför varför hon hoppar på mig och sedan spärrar mig hur hon kan se mig som ett hot ?? Blev otrligt ledsen då och även nu !! och vill VETA vad hon har emot mig så jag kan få det klart för mig. så hänger det hela ihop. men hon svara inte på mailen eller på chatten så jag antar att hon helt enkelt inte gillar mig men vägrar svara för att såra mig ännu mer.
Annelie32
09-09-2005, 18:48
ursh vad fjantig jag känner mig som blir ledsen över en sån här sak
förstår att du känner dej sårad och krängt. det är inte kul att veta att någon inte tycker om en och att bli påhoppad. jag tycker du ska strunta i varför hon är arg på dej. det är bara du själv som mår dåligt. vill hon veta dina auktioner, kan hon kolla dom själv på tradera. maddock har haft sina bilder sen början av 2000 och kan knappast vara stulna från henne. tycker du ska lägga det bakom dej och inse att man kan inte få svar på allt. skit i henne och bjud du på andras auktioner. hon är ingen större förlust i det stora hela
Annelie32
09-09-2005, 19:04
Du har rätt iof men man vill ju VETA tycker det är dålig stil att inte svara när man e tillfrågad eller maila när man fått mail. Sedan att 98% ställer sig på henne sida känns ju lite väl jobbigt så jag kommer iaf att droppa från den chatten. då dom tyckte det va okay med påhopp pga bilderna men jag får inte fråga varför hon har spärrat mig. så känns det väldigt fel av mig att vara kvar där jag ej är respekterad. som tur e så har man kvar er här på odla.nu
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 14:46) får vi se en bild, då? mvh zazu
ja en bild tack!  hoppas verkligen dom slår ut!
norpydorp
09-09-2005, 21:13
vill se bild på macrophyllan oxå när den blommar jag letar ivrigt efter pedunklar i min.... mvh Norpis
har någon en stickling av någon macgillivrayi? min pandanus creek ville inte längre mvh zazu
det är ingen som råkar sitta inne på nån ovanlig variant av Hoya kerrii?! typ vareigerad, albomarginata, reverse eller så? Skulle så jättegärna vilja ha innan det blir för kallt för att skicka.
Zarah P
09-09-2005, 21:40
CITAT (iscah @ 09-09-2005, 22:38) det är ingen som råkar sitta inne på nån ovanlig variant av Hoya kerrii?! typ vareigerad, albomarginata, reverse eller så? Skulle så jättegärna vilja ha innan det blir för kallt för att skicka. Kika på Tradera. ¤¤¤Liljekonvalj¤¤¤ har en albomarginata upplagd.
CITAT (Zarah P @ 09-09-2005, 22:40) CITAT (iscah @ 09-09-2005, 22:38) det är ingen som råkar sitta inne på nån ovanlig variant av Hoya kerrii?! typ vareigerad, albomarginata, reverse eller så? :wub:
Skulle så jättegärna vilja ha innan det blir för kallt för att skicka. Kika på Tradera. ¤¤¤Liljekonvalj¤¤¤ har en albomarginata upplagd.  tack jag såg det. Men den var aaaaaaningens för dyr då!
CITAT (Zazu @ 09-09-2005, 22:20) har någon en stickling av någon macgillivrayi? min pandanus creek ville inte längre mvh zazu
CITAT (pejori @ 10-09-2005, 10:44) CITAT (Zazu @ 09-09-2005, 22:20) har någon en stickling av någon macgillivrayi? min pandanus creek ville inte längre mvh zazu 
CITAT (pejori @ 10-09-2005, 13:04) aha! vad vill du byta den mot då? mvh zazu
Annelie32
10-09-2005, 14:35
Fick veta att denne hade tydligen spärrat rätt många från att köpa av henne , tydligen är det inte bara mig hon bråkar med.
CITAT (Zazu @ 10-09-2005, 13:23) aha! vad vill du byta den mot då? mvh zazu ska tänka på saken skickar dej en ny pandalus på söndag, så har du den på måndag.
CITAT (Annelie32 @ 10-09-2005, 15:35) Fick veta att denne hade tydligen spärrat rätt många från att köpa av henne , tydligen är det inte bara mig hon bråkar med. tycker det verkar vara bråk lite varstans där men som sagt...släpp det. såg att en medlem blev utslängd också
Annelie32
10-09-2005, 15:49
jag som lämnade chatten orkade inte med dubbelmoralen , dom får hitta någon annan att vara dum mot jag behöver inte den chatten.
men jag kan säga jag kommer att slänga ut dom från varje chatt jag är moderator till , enbart för att jag inte vill ha med vissa av dom att göra.
Linda_A
10-09-2005, 16:03
Hej igen! Är det någon som har någon Hoya Puber, som de kan ta någon stickling av? Eller någon annan hoya att skicka nu innan det blir för kallt? Betalar gärna en slant. //Linda
CITAT (pejori @ 10-09-2005, 16:10) CITAT (Zazu @ 10-09-2005, 13:23) aha! vad vill du byta den mot då? mvh zazu ska tänka på saken skickar dej en ny pandalus på söndag, så har du den på måndag.  TACK! 
Sulawesii
10-09-2005, 17:08
CITAT (pejori @ 09-09-2005, 17:40) har på en vecka ökat min samling från femtio till sjuttiosex sorter  Då var inte mina nio denna vecka mycket att komma med...... Men, jag samlar ju å andra sidan inte längre på Hoyor, ju....
Annelie32
10-09-2005, 17:27
CITAT (Linda_A @ 10-09-2005, 17:03) Hej igen! Är det någon som har någon Hoya Puber, som de kan ta någon stickling av? Eller någon annan hoya att skicka nu innan det blir för kallt? Betalar gärna en slant. //Linda  puber ?? menar du publicalyx?så jag har silver pink jag kan ta av jag lär ha massor när alla mina sticklingar vuxit lite mer.
Sulawesii
10-09-2005, 17:28
Är inte puber H. picta?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|