|
Full version: Byteslista?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
norpydorp
30-08-2005, 08:11
Anneli: jag fattar inget... ugm vad är det?? jag skulle ha citerat men det kan jag ju inte heller Mvh Norpis
norpydorp
30-08-2005, 08:15
Zazu: har du kvar nåt hoyigt? som jag inte redan har förståss då.. Annars kan vi väl byta till våren om dina har växt till sig /Norpis
CITAT (norpydorp @ 30-08-2005, 09:11) Anneli: jag fattar inget... ugm vad är det?? Mvh Norpis = you got mail
Zarah P
30-08-2005, 09:29
CITAT (norpydorp @ 29-08-2005, 21:11) Här skulle jag ha skrivit förlänge sen!! Jag har inte kommit mig för utan bara sitter o dregglar över vilka hoyor ni har.. Isch: har du kvar nån callistopphylla o noiden? pejori: har du kvar nån neobudica? Annelie32: jag har Little leaf och red buttons... Vad jag kan fresta med?? Hoya gonolobuide, minibelle,serpens,retusa,bella, bella albomarginata,fungii, lobbii,australis,lacunosa + tove,pink silver, carnosor:tricolor,2 olika variegata, acuta green/ verticillata thomsonii,odorata,salweenica,compacta,linearis,eitapensis, revoluta?? dischorensis, o säkert nåt mer! Mvh Norpis Jag sällar mig till skaran och skickar dig ett PM.  Ps. Citerar gör du via den lilla knappen längst upp till höger i varje inlägg.
CITAT (norpydorp @ 30-08-2005, 09:15) Zazu: har du kvar nåt hoyigt? som jag inte redan har förståss då.. Annars kan vi väl byta till våren om dina har växt till sig /Norpis vilka är det du inte har då? kan ta skott av: obscura, longifolia, australis, rotad merillii har jag några, curtisii och bilobata. resten är bara smått än. okej, ingen hoya, men jag har stickling av vanilla planifolia om det är intressant? mvh zazu
Annelie32
30-08-2005, 11:58
CITAT (norpydorp @ 30-08-2005, 09:11) Anneli: jag fattar inget... ugm vad är det?? jag skulle ha citerat men det kan jag ju inte heller Mvh Norpis you got mail betyder det att du har fått mail fast jag tror jag skickade ett pm istället för mail  ))
nu har jag fått iväg paketen till er som väntar
LadyAdina
30-08-2005, 15:35
Äntligen har jag fått i ordning min lista över sådant som jag har sticklingar på rotning eller kan ta sticklingar av. Abutilon hybridum (Klockmalva, orange) Alternanthera ficoidea (Papegojblad) Ficus benjamina 'Exotica' (Benjaminfikus) Ficus benjamina 'Kinky' (Benjaminfikus) Hedera helix (Murgröna, småbladig) Hoya bella Philodendron scandens (Klätterkalla) Plectranthus oertendahlii (Novemberljus) Schlumbergera truncata (Novemberkaktus) Tradescantia albiflora (Vandrande jude, rosarandig) Har också frö av utom- och inomhusväxter: Amaranthus tricolor 'Perfecta' (Papegojamarant) Callistemon citrinus (Lampborste) Cerastium biebersteinii (Tät silverarv) Impatiens glandulifera (Jättebalsamin) Ipomoea lobata 'Exotic Love' (Spanska flaggan) Meconopsis cambrica (Engelsk vallmo, gul) Senecio cineraria 'Silver Dust' (Silverek) Stachys byzantina (Lammöron) Tiarella wherryi (Skär spetsmössa) Önskelista: Hoya bella 'Luis Bois' Hoya curtisii Hoya imperialis 'Rauschii' Hoya langifolia Hoya macgillivrayi Bayleyi 'Kamuki' Hoya serpens Slöjklerodendron (Clerodendrum wallichii) Men har du inte något av detta, hör av dig ändå och skriv vad du har att byta med, jag hittar säkert något intressant!  (PM:a gärna)
norpydorp
30-08-2005, 17:30
CITAT (Annelie32 @ 30-08-2005, 12:58) CITAT (norpydorp @ 30-08-2005, 09:11) Anneli: jag fattar inget... ugm vad är det?? jag skulle ha citerat men det kan jag ju inte heller Mvh Norpis you got mail betyder det att du har fått mail fast jag tror jag skickade ett pm istället för mail  )) [QUOTE]  alltid lär man sig nåt nytt!! Har mailat dig anneli23, o lillies of the valley Zazu: longifolia har jag faktiskt inte! Curtisii ska det tydligen finnas 2 olika sorters storlekar på bladen på.. skulle du kunna mäta lite så kan jag jämföra med min om det e samma..låter dumt va. Är det nån som vet vad det e för skillnad på obscura och obscura long peduncle...tänker på doft o färg. Mvh Norpydorp
lilla mamma
30-08-2005, 19:08
Jag vill byta mot ngt som inte är hoya, t.ex kohleria, dubbel femöring eller tvåöring
Har massor av streptocarpella toppar jag vill bli av med... även streptocarpus se album,
CITAT (norpydorp @ 30-08-2005, 18:30) CITAT (Annelie32 @ 30-08-2005, 12:58) CITAT (norpydorp @ 30-08-2005, 09:11) Anneli: jag fattar inget... ugm vad är det?? jag skulle ha citerat men det kan jag ju inte heller Mvh Norpis you got mail betyder det att du har fått mail fast jag tror jag skickade ett pm istället för mail  )) CITAT  alltid lär man sig nåt nytt!! Har mailat dig anneli23, o lillies of the valley Zazu: longifolia har jag faktiskt inte! Curtisii ska det tydligen finnas 2 olika sorters storlekar på bladen på.. skulle du kunna mäta lite så kan jag jämföra med min om det e samma..låter dumt va. Är det nån som vet vad det e för skillnad på obscura och obscura long peduncle...tänker på doft o färg. Mvh Norpydorp  longifolian är den vita varianten, har för mig att det finns en rosa också, curtisiibladen är 17x17 mm, men min har en lite rosa underton när den står riktigt ljust ett tag, är det normalt?eller inbillar jag mej bara? mvh zazu
CITAT (Lillies of the Valley @ 12-08-2005, 00:29) Vad roligt, jag vill också vara med!!! Jag är intresserad av Arons Skägg och rosa blommande Ödesträd!! Och Ormkaktusar!! Detta kan jag erbjuda: Hoya ariadna Hoya sp haraku Hoya sp molukken Hoya lacunosa tove Hoya coronaria Hoya retusa Hoya linearis Hoya mitrata Hoya purpureo fusca Hoya thomsonii Hoya bella Hoya multiflora Hoya limoniaca Hoya australis lisa mm Maria Har PM:at dig.
CITAT (Marie_76 @ 13-08-2005, 22:49) CITAT (Zarah P @ 08-08-2005, 15:05) Jag undrar om det finns något intresse för en liten byteslista här på forumet? (Efter att ha letat i alla möjliga trådar, hittar jag inget inlägg med detta ämne - om jag missat något ber jag om ursäkt.)
Det finns säkert fler än jag som har drösvis med växter att ta sticklingar på - och en önskan att uppdatera blomsterfönstrena med lite nyheter? Kanske kan vi byta?
Exempelvis söker jag efter Ceropegior och hoyor. Jag kan byta med andra hoyor, eller en hel drös gröna, vanliga växter (cissus, monstera, philodendron, ampellilja, zamiakalla etc).
Om någon är intresserad, eller bara vill byta något annat, kan vi väl göra en liten lista?
MVH/ Zarah Låter jättebra Zarah, du har ju min listan redan  Har i nuläget ca. 130 olika hoyor, kan väl ta stickl. av 40-50 st. kanske, så den som är intresserad får gärna höra av sig så mailar jag min lista. Mvh Marie Har PM:at dig.
CITAT (iscah @ 29-08-2005, 20:31) tips om andra snabb-blommare är heuschkeliana och multiflora. Har du några sådana att byta bort? Har tyvärr inga Hoyor att byta med. Lista finns på sid.2
CITAT (pejori @ 30-08-2005, 14:09) nu har jag fått iväg paketen till er som väntar  Hjärtligt TACK, Pejori, för jättefina sticklingar.
Är det nån som har en Jasmin man kan få sticklingar av? Jag vet inte om det går men jag skulle gärna vilja ha en blomma som doftar ordentligt. /A
CITAT (arnek @ 31-08-2005, 16:29) Är det nån som har en Jasmin man kan få sticklingar av? Jag vet inte om det går men jag skulle gärna vilja ha en blomma som doftar ordentligt. /A jag har en doftjasmin, jasminum officinale, som du kan få en orotad stickling av. mvh zazu
norpydorp
31-08-2005, 15:56
Pejori: Tackar för jättefin stickling!! Nu bor den i ny jord! Jag har postat din idag, bör vara framme imorgon! /Norpis
tack för ännu en jättefin stickling pejori, din är postad.
mvh zazu
låter toppen...då har jag något att se fram emot
Annelie32
31-08-2005, 21:00
Jag vill byta eller köpa olika sorter av H. pubicalyx dessa nedan är dom jag har H. pubicalyx ’ Red Buttons H. pubicalyx’ Jungle Garden H. pubicalyx’ Silver pink H. pubicalyx "Royal Hawaiian purple publicalyx sv var chimera Tyvärr kan jag ej ta skott av någon annan är silver pink
dessutom undrar jag om silverpink är samma som pink silver ?
CITAT (Annelie32 @ 31-08-2005, 22:00) dessutom undrar jag om silverpink är samma som pink silver ? nej det ska vara två olika pubbisar
CITAT (Zazu @ 31-08-2005, 16:46) jag har en doftjasmin, jasminum officinale, som du kan få en orotad stickling av.
mvh zazu [QUOTE] jag har bara vanliga tråkiga växter att byta med, fikus, våreld, gullranka, doftpelargon (apelsin) och andra vanliga, samt kryddväxter rosmarin lavendel etc men jag är väldigt intresserad av din jasmin...
Annelie32
01-09-2005, 12:35
pejori tackar då vet jag
_weronica_
01-09-2005, 12:37
Hej Jag också blommor som jag kan ta sticklingar på: Växter: Bananplator (bara några få) Sticklingar: - Gullranka 2 sorter - Ampellilja - En sorts kaktus - Pelagoner - S:t paula - Fikus m.m. Frön: - Tagetas - Stockros (vit-gul) - Lupin (olika färger ej sorterade) - Ampellejongap - Petunia( vitceris, lila, cerisa ej sorterade.) - Chili - Physalis - Ampel tomat m.m. Maila bara om ni är intresserade, kollar mailen minst en gång om dagen. Tack på förhand Mvh Weronica
_weronica_
01-09-2005, 12:44
Finns det någon som har jasmin sticklingar av en jasmin som doftar och är en inneväxt (Har för mig att den växt jag menar är en klängväxt, är ej säker). Jag kommer inte ihåg vad den heter??!! Har någon frön/ticklingar av lotusblomma)? Har någon sticklingar från exotiska växter så är jag intresserad???!! Har någon frön eller sticklingar från en klematis som har ett liknande namn doktor ruppel??? (den är en stor blomma som är ceris och vit). Tack på förhand Mvh Weronica P.s. Har ni något av detta så maila mig så kan vi prata vidare om det.
Zarah P
01-09-2005, 14:17
CITAT (Annelie32 @ 31-08-2005, 22:00) dessutom undrar jag om silverpink är samma som pink silver ? Ja, det är samma. http://www.hoyanoya.se/hoya_pubicalyx.htm Det finns en gammal fråga om det på Traderas hoyaforum... Den har säker hamnat ganska långt bak, nu, men där reds det ut.
Annelie32
01-09-2005, 14:21
Zarah p du är en ängel  nu vet jag hur många det finns och vad dom heter haha  ) härligt svårt att veta annars vad jag ska ha tag på hehe
Zarah P
01-09-2005, 14:40
CITAT (Annelie32 @ 01-09-2005, 15:21) Zarah p du är en ängel  nu vet jag hur många det finns och vad dom heter haha  ) härligt svårt att veta annars vad jag ska ha tag på hehe Nemas problemas! Jag är själv toksåld på pubicalyxer, så jag försöker hålla koll. Men det finns ju massor utöver de där... Vi får höras av när pubicalyx-samlingen växer, så kan vi byta med varann.
CITAT (Zarah P @ 01-09-2005, 15:40) CITAT (Annelie32 @ 01-09-2005, 15:21) Zarah p du är en ängel  nu vet jag hur många det finns och vad dom heter haha  ) härligt svårt att veta annars vad jag ska ha tag på hehe Nemas problemas! Jag är själv toksåld på pubicalyxer, så jag försöker hålla koll. Men det finns ju massor utöver de där... Vi får höras av när pubicalyx-samlingen växer, så kan vi byta med varann.  VILL VA MED!!!!! ha..vilken bra sida nu fick jag veta att jag har en royal hawaian purple . jag som trode den och cv cimera var två olika
Zarah P
01-09-2005, 16:43
CITAT (pejori @ 01-09-2005, 17:12) CITAT (Zarah P @ 01-09-2005, 15:40) CITAT (Annelie32 @ 01-09-2005, 15:21) Zarah p du är en ängel  nu vet jag hur många det finns och vad dom heter haha  ) härligt svårt att veta annars vad jag ska ha tag på hehe Nemas problemas! Jag är själv toksåld på pubicalyxer, så jag försöker hålla koll. Men det finns ju massor utöver de där... Vi får höras av när pubicalyx-samlingen växer, så kan vi byta med varann.  VILL VA MED!!!!! ha..vilken bra sida nu fick jag veta att jag har en royal hawaian purple . jag som trode den och cv cimera var två olika  Klart att du ska vara med!  The more, the merrier, som det heter!  Ja, visst är den bra?
jaha, den här gången skyller jag på dig zarah. nu vill jag ju ha pubicalyx med, så alla pubicalyx utom chimera/royal h. purple är av intresse dessutom imperialis "rauschii" och imperialis alba, och givetis lasiantha hoyanoyan slår till igen! mvh zazu
CITAT (Zazu @ 01-09-2005, 18:13) jaha, den här gången skyller jag på dig zarah. nu vill jag ju ha pubicalyx med, så alla pubicalyx utom chimera/royal h. purple är av intresse dessutom imperialis "rauschii" och imperialis alba, och givetis lasiantha hoyanoyan slår till igen! mvh zazu glöm inte macarna Zazu dom är helt underbara
Annelie32
01-09-2005, 17:54
jo jag såg det där jag är lite misstänksam mot att köpa på just tradera har blivit "lurad" 2 gånger när jag köpt hoya en gång en som sålde en carnosa tricolor och det visade sig vara en helt vanlig carnosa sedan en annan som skickade en vanlig cornosa när det skulle vara en publicalyx.
så jag törs då inte köpa dyra plantor där längre för vem vet om den där imperillisen är äkta
ja...och jag tycker det är hutlösa utgångspriser ibland också har kollat på en som sålde haruku där....det var ingen haruku jag har den och hennes såg mer ut som obovata
Zarah P
01-09-2005, 18:28
*skrattar åt Daniel* Men visst är de underbara, pubicalyxerna?  Välkommen in i gänget!  Pejori - alban är svår att få tag i... Riktigt svår. Kanske inte 33o-kronor-svår, men allt beror väl på hur tjock plånbok man har. Just nu vore 33-kronors-albor snudd på för dyra för mig.
Lillies of the Valley
01-09-2005, 18:55
Hej igen! Jag byter gärna mot andra hoyor eller ormkaktusar!! Hoya ariadna Hoya australis Lisa Hoya coronaria Hoya obscura Hoya heuschkeliana Hoya multiflora Hoya polyneura Hoya linearis Hoya lacunosa Tove Hoya sp Mulu Hoya thomsonii Hoya sp Haraku Hoya sp Molukken Hoya cembra Hoya compacta variegata Hoya flavecens Hoya hasseltii Hoya limoniaca Hoya motoskei Hoya purpureofusca Hoya calysina mm.
CITAT (Zarah P @ 01-09-2005, 19:28) Just nu vore 33-kronors-albor snudd på för dyra för mig.  hm...här med...har köpt aldeles för många skott denna månaden
norpydorp
01-09-2005, 19:18
appropå din lista: Lillies of the valley Motoskei är det en carnosa?? Har läst nånstans att det ska vara den riktiga carnosan men är det så nån som vet? Norpis
Annelie32
01-09-2005, 19:21
CITAT (Lillies of the Valley @ 01-09-2005, 19:55) Hej igen! Jag byter gärna mot andra hoyor eller ormkaktusar!! Hoya ariadna Hoya australis Lisa Hoya coronaria Hoya obscura Hoya heuschkeliana Hoya multiflora Hoya polyneura Hoya linearis Hoya lacunosa Tove Hoya sp Mulu Hoya thomsonii Hoya sp Haraku Hoya sp Molukken Hoya cembra Hoya compacta variegata Hoya flavecens Hoya hasseltii Hoya limoniaca Hoya motoskei Hoya purpureofusca Hoya calysina mm.  DU har inte någon Hoya pubicalyx ?
CITAT (pejori @ 01-09-2005, 18:26) CITAT (Zazu @ 01-09-2005, 18:13) jaha, den här gången skyller jag på dig zarah. nu vill jag ju ha pubicalyx med, så alla pubicalyx utom chimera/royal h. purple är av intresse dessutom imperialis "rauschii" och imperialis alba, och givetis lasiantha hoyanoyan slår till igen! mvh zazu glöm inte macarna Zazu dom är helt underbara  macarna? är det möjligen macgillivrayi du menar, det har jag faktiskt två, pandanus creek och den "vanliga" macgillivrayi som inte har något sortnamn, de är bara sticklingar än, men längtar tills de börjar blomma. mvh zazu
Zarah P
01-09-2005, 19:32
CITAT (Lillies of the Valley @ 01-09-2005, 19:55) Hej igen! Jag byter gärna mot andra hoyor eller ormkaktusar!! Hoya ariadna Hoya australis Lisa Hoya coronaria Hoya obscura Hoya heuschkeliana Hoya multiflora Hoya polyneura Hoya linearis Hoya lacunosa Tove Hoya sp Mulu Hoya thomsonii Hoya sp Haraku Hoya sp Molukken Hoya cembra Hoya compacta variegata Hoya flavecens Hoya hasseltii Hoya limoniaca Hoya motoskei Hoya purpureofusca Hoya calysina mm.  *dreglar över listan* Jag får snart fixa lite nytt att byta med, så att jag kan byta med dig igen! Dina sticklingar är ju såååå fina! ...dessutom har du forumets bästa signatur!
Annelie32
01-09-2005, 20:43
H. pubicalyx "Royal Hawaiian purple Bytes mot en jag inte har  insåg att detta är samma som publicalyx sv var chimera så därför har jag två av denna
Zarah P
01-09-2005, 20:54
CITAT (Annelie32 @ 01-09-2005, 21:43) H. pubicalyx "Royal Hawaiian purple Bytes mot en jag inte har  insåg att detta är samma som publicalyx sv var chimera så därför har jag två av denna  Jag har ingen pubicalyx att byta med, men om du vill byta bort din Royal Hawaian Purple mot något annat, kan du väl säga till?
Annelie32
01-09-2005, 21:12
Vill ju som helst ha en pubis
CITAT (Zazu @ 01-09-2005, 20:26) macarna? är det möjligen macgillivrayi du menar, det har jag faktiskt två, pandanus creek och den "vanliga" macgillivrayi som inte har något sortnamn, de är bara sticklingar än, men längtar tills de börjar blomma.
mvh zazu ja det är dom jag menar
Zarah P
01-09-2005, 22:56
CITAT (Annelie32 @ 01-09-2005, 22:12) Vill ju som helst ha en pubis  Nemas problemas - tänkte bara kolla. Jag har ju egentligen en på gång - jag är bara så dålig på att vänta, så då tänkte jag fråga dig, för då kan man ju alltid samplantera sen.
Annelie32
02-09-2005, 00:43
jo roligare om man får två plantor jag har faktiskt köpt på mig hehe två plantor av dessa Red Button och Hoya pubicalyx, cv. 'Hawaian Royal Purple stora fina plantor  så blir det blommor fortare hehe jag har dåligt tålamod  ) så jag antar jag kan ta mina sticklingar från dessa och sälja/byta snart  köpte en extra när jag lix va på gång , en planta av multiflora Variegata Jag är som tokig i både pubicalyx av alla sorter och av Variegata av olika hoyor.
Zarah P
02-09-2005, 08:56
CITAT (Annelie32 @ 02-09-2005, 01:43) Jag är som tokig i både pubicalyx av alla sorter och av Variegata av olika hoyor. *hehe* Då har vi ju nääästan samma smak iaf!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|