|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
 Äntligen slog den ut! Bella blommar också, lika ivrigt som förut. Den trivs verklien på TV:n, den kanske tror att det är den vi tittar på på kvällarna?
MyHoyas
14-05-2006, 20:51
Nu händer det lite i min imperialis. 5,5 öppna av 7 "möjliga". Mäter man från en spets till en annan spets på baksidan är de mäktiga 9 cm! En imponerande syn tycker sambon och det är väl bara att hålla med?!?! //Christina
Lotta150
14-05-2006, 21:07
CITAT (MyHoyas @ 14-05-2006, 22:51) Nu händer det lite i min imperialis. 5,5 öppna av 7 "möjliga". Mäter man från en spets till en annan spets på baksidan är de mäktiga 9 cm! En imponerande syn tycker sambon och det är väl bara att hålla med?!?! //Christina  Ääääsch, det där är väl inget att ha.... ..sa hon som är så avundsjuk så hon är grönare än en imperialisknopp... Du vet vad jag tycker, bland det läckraste jag sett i blomväg  OCH fotoväg /Lotta
Annelie32
14-05-2006, 21:20
Så otroligt vackra blommor imperials får. hur gammal är din planta?
Du kan inte ta kort lite längre ifrån så man ser hur stor den är i förhållande till bladen? lite lättare att se det magnifica då i blomman?
MyHoyas
14-05-2006, 21:35
Lite längre ifrån var det "beställt". Hade ett från när bara 2 blommor var öppna, men det duger nog. //Christina
Annelie32
14-05-2006, 21:37
WOW jag förstår du är stolt  jag vill ha haha dreggel dreggel Man får en bättre uppfattning om storleken då man har något att jämföra med
MyHoyas
14-05-2006, 21:43
Glömde ju svara att min planta nu är 3.5 år gammal, men den har blommat många gånger under de 2 senaste åren.
//Christina
Christina, är det bara "Imperialis" din planta heter? Otroligt vacker  Det måste dofta gott hemma hos er. Mvh Emma
MyHoyas
14-05-2006, 21:49
Den hade bara imperialis på etiketten när jag köpte den. Ser man på den vågiga kanten på bladen så ska det nog vara var. Rauschii.
Christina
CITAT (MyHoyas @ 14-05-2006, 21:51) Nu händer det lite i min imperialis. 5,5 öppna av 7 "möjliga". Mäter man från en spets till en annan spets på baksidan är de mäktiga 9 cm! En imponerande syn tycker sambon och det är väl bara att hålla med?!?!
//Christina Wow! Den var häftig! Fast den doftar väl en massa antar jag? (då kan ju inte jag ha den)
morellen
15-05-2006, 15:48
Läcker! längtar till min blommar!
*gör en hit and run på forumet innan dottern vaknar*
maimiti
15-05-2006, 19:31
Tjusigt Christina  Idag slog memoria ut  men gissa hur förvånad jag var när den hade helt fel blommor  Den har blommat förut, fast från en annan gren, så jag vet att det är rätt. Igår slog det mig att knopparna på den här klasen var så ljus men funderade inte så mycket på det. Tänkte mest att den kanske körde en "subcalva" och blommar i en annan färg för omväxlings skull. Tittade inte ens på knopparna om de hade rätt form   Jag fick plantan för ett par år sedan, eller rättare sagt plantorna för det var två eller tre skott planterade i en kruka. Nu när jag tittar på bladen så ser jag att de är lite olika, men jag har aldrig tänkt på det tidigare. Att jag kunnat missa mittnerven på den ena (till höger, där y:et sitter) som inte finns alls på memorian (till vänster, under w:na)  Alla gånger en verticillata.... funderar på om det inte kan vara en sp. Bogor?
MyHoyas
15-05-2006, 19:35
Tjusig, Maggan! Den påminner väldigt om bogorn. Min har knoppar just nu och den är ju verkligen inte "pålitlig" vad gäller färg. Ena gången pärlemorosa, nästa gång beige... Får se vad den har att erbjuda denna gången! Doftar den som tuggummi så är det garanterat bogor!!!  Här får ni en lite udda blomma med helt rund korona. En av blommorna i en nyutslagen pub. 'Red Button'. Christina
CITAT (maimiti @ 15-05-2006, 20:31) Tjusigt Christina  Idag slog memoria ut  men gissa hur förvånad jag var när den hade helt fel blommor  Den har blommat förut, fast från en annan gren, så jag vet att det är rätt. Igår slog det mig att knopparna på den här klasen var så ljus men funderade inte så mycket på det. Tänkte mest att den kanske körde en "subcalva" och blommar i en annan färg för omväxlings skull. Tittade inte ens på knopparna om de hade rätt form   Jag fick plantan för ett par år sedan, eller rättare sagt plantorna för det var två eller tre skott planterade i en kruka. Nu när jag tittar på bladen så ser jag att de är lite olika, men jag har aldrig tänkt på det tidigare. Att jag kunnat missa mittnerven på den ena (till höger, där y:et sitter) som inte finns alls på memorian (till vänster, under w:na)  Alla gånger en verticillata.... funderar på om det inte kan vara en sp. Bogor? Nej, men vad skoj. Jag hade blivit jätteglad om jag möttes av det där när jag förväntade mig memoria. Kanske lite taskigt, men jag gillar sp. bogor's blommor mer än memorias.  Jättefin ju, tur att jag har sticklingar från sp. bogor.  Var och kikade på dem precis, och visst påminner de om ditt blad. Min mittnerv är upphöjd, kan dock inte se på din bild om det är så hos dig också. Grattis! Emma
CITAT (MyHoyas @ 15-05-2006, 20:35) Tjusig, Maggan! Den påminner väldigt om bogorn. Min har knoppar just nu och den är ju verkligen inte "pålitlig" vad gäller färg. Ena gången pärlemorosa, nästa gång beige... Får se vad den har att erbjuda denna gången! Doftar den som tuggummi så är det garanterat bogor!!!  Här får ni en lite udda blomma med helt rund korona. En av blommorna i en nyutslagen pub. 'Red Button'. Christina  Haha, inte nog med att du får en massa "fyror" nu har du fått en rundis också.  Men fin, det var den, och förvisso mer "button-lik" än stjärnorna.  Emma
norpydorp
15-05-2006, 20:02
CITAT (MyHoyas @ 15-05-2006, 20:35) Tjusig, Maggan! Den påminner väldigt om bogorn. Min har knoppar just nu och den är ju verkligen inte "pålitlig" vad gäller färg. Ena gången pärlemorosa, nästa gång beige... Får se vad den har att erbjuda denna gången! Doftar den som tuggummi så är det garanterat bogor!!!  Här får ni en lite udda blomma med helt rund korona. En av blommorna i en nyutslagen pub. 'Red Button'. Christina  urtjusig Hoppas at min planta börjar blomma snart! Längtar Vilket vädersträck har du din i? Så bogor luktar tuggummi...då ska jag behålla min lilla Appråpå underliga former så har jag en blomma på min carnosa med 6 spetsar...(hm vad säger man att det heter nurå) /Norpis
norpydorp
15-05-2006, 20:19
CITAT (Lotta150 @ 06-04-2006, 20:50) En carnosa som jag köpt under namnet H. carnosa 'Red Button'. Jag måste säga att jag nog gillar knopparna bättre än blomman...  det här är alltså inte samma red button? En del brukar ju blanda ihop pubicalyxer och carnosa...... Men du Lotta, du har ingen bild på hela plantan på denna? Undrar om inte jag har den här oxå?.... blommorna ser ut som minibells fast modell större.
MyHoyas
15-05-2006, 20:44
CITAT (norpydorp @ 15-05-2006, 21:02) Här får ni en lite udda blomma med helt rund korona. En av blommorna i en nyutslagen pub. 'Red Button'. Christina urtjusig  :) Hoppas at min planta börjar blomma snart! Längtar Vilket vädersträck har du din i? Så bogor luktar tuggummi...då ska jag behålla min lilla Appråpå underliga former så har jag en blomma på min carnosa med 6 spetsar...(hm vad säger man att det heter nurå) /Norpis  Den yttre stjärnan heter korolla och den inre heter korona. Min 'Red Button' står i ett soligt och ljust österfönster. Så mycket som den har blommat nu och håller på har den aldrig tidigare gjort. Vilket gäller många av mina övriga hoyor också för den delen... Underbart, men det skräpar ner en del! Christina
Lotta150
15-05-2006, 20:56
CITAT (norpydorp @ 15-05-2006, 22:19) CITAT (Lotta150 @ 06-04-2006, 20:50) En carnosa som jag köpt under namnet H. carnosa 'Red Button'. Jag måste säga att jag nog gillar knopparna bättre än blomman...  det här är alltså inte samma red button? En del brukar ju blanda ihop pubicalyxer och carnosa...... Men du Lotta, du har ingen bild på hela plantan på denna? Undrar om inte jag har den här oxå?.... blommorna ser ut som minibells fast modell större.  Har ingen bild på hela plantan men här är i alla fall en med både blomma och några blad. Plantan står på jobbet så kan kan inte fixa nån bild nu heller. Denna planta har ganska typiska carnosablad, möjligen något mindre än på min "vanliga" carnosa. De se för all del lite avlånga ut här på bilden.
Lotta150
15-05-2006, 20:59
Här är en bladbild till på carnosa 'Red Button'
maimiti
15-05-2006, 21:31
CITAT (Emma_ @ 15-05-2006, 20:50) Nej, men vad skoj. Jag hade blivit jätteglad om jag möttes av det där när jag förväntade mig memoria. Kanske lite taskigt, men jag gillar sp. bogor's blommor mer än memorias.  Jättefin ju, tur att jag har sticklingar från sp. bogor.  Var och kikade på dem precis, och visst påminner de om ditt blad. Min mittnerv är upphöjd, kan dock inte se på din bild om det är så hos dig också. Grattis! Emma Det är helt ok. Memorias blommor är aningens tråkiga, det håller jag med om. Fast lite trist var det att det visade sig vara en verticillata för jag har ju redan så många.
maimiti
15-05-2006, 21:37
CITAT (norpydorp @ 15-05-2006, 21:02) CITAT (MyHoyas @ 15-05-2006, 20:35) Tjusig, Maggan! Den påminner väldigt om bogorn. Min har knoppar just nu och den är ju verkligen inte "pålitlig" vad gäller färg. Ena gången pärlemorosa, nästa gång beige... Får se vad den har att erbjuda denna gången! Doftar den som tuggummi så är det garanterat bogor!!!  Här får ni en lite udda blomma med helt rund korona. En av blommorna i en nyutslagen pub. 'Red Button'. Christina  urtjusig Hoppas at min planta börjar blomma snart! Längtar Vilket vädersträck har du din i? Så bogor luktar tuggummi...då ska jag behålla min lilla Appråpå underliga former så har jag en blomma på min carnosa med 6 spetsar...(hm vad säger man att det heter nurå) /Norpis  Gud vad läckert Jag har "bogorn" i ett norrfönster faktiskt. Tidigare hängde ampeln i ett österfönster (eller nordost var det nog mer exakt) och där blommade memorian flitigt. Memorian har blommat i norrfönstret också, senast för ett par veckor sedan men då glömde jag fotografera. Nu måste jag ju sticka in näsan i klasen och känna efter om det är tuggummi den doftar, för doftar gör den
CITAT (maimiti @ 15-05-2006, 22:31) CITAT (Emma_ @ 15-05-2006, 20:50) Nej, men vad skoj. Jag hade blivit jätteglad om jag möttes av det där när jag förväntade mig memoria. Kanske lite taskigt, men jag gillar sp. bogor's blommor mer än memorias.  Jättefin ju, tur att jag har sticklingar från sp. bogor.  Var och kikade på dem precis, och visst påminner de om ditt blad. Min mittnerv är upphöjd, kan dock inte se på din bild om det är så hos dig också. Grattis! Emma Det är helt ok. Memorias blommor är aningens tråkiga, det håller jag med om. Fast lite trist var det att det visade sig vara en verticillata för jag har ju redan så många. Jo, det kan jag förstå, men du fick i alla fall en hoya till.  Emma
maimiti
16-05-2006, 07:05
CITAT (MyHoyas @ 15-05-2006, 20:35) Tjusig, Maggan! Den påminner väldigt om bogorn. Min har knoppar just nu och den är ju verkligen inte "pålitlig" vad gäller färg. Ena gången pärlemorosa, nästa gång beige... Får se vad den har att erbjuda denna gången! Doftar den som tuggummi så är det garanterat bogor!!!  Den luktar inte tuggummmi, inte i min näsa iaf, varken Juicy Fruit eller Hubba Bubba  Den doftar sött och gott. Känns ganska typisk för verticillata, men inte som vare sig verticillata aka acuta 'Bronze', sp. Daveo Philippines eller den jag har som noid #3....
Linda_A
16-05-2006, 07:31
maimiti:Fler verticillator, vad oväntat. De tar över ens hem. *S* Söta var blommorna i alla fall.
maimiti
16-05-2006, 08:18
CITAT (Linda_A @ 16-05-2006, 08:31) maimiti:Fler verticillator, vad oväntat. De tar över ens hem. *S* Menar du Det måste vara den i särklass vanligaste hoyan. Jag har säkert 10 st! Carnosa släng dig i väggen
norpydorp
16-05-2006, 09:16
jättesnällt Lotta! Men det ser inte riktigt ut som likadana blad som på min planta...undrar vad i hela friden det är för nåt tackar för vädersträckstips! Och korolla var det ju ja
MyHoyas
17-05-2006, 15:41
Som omväxling tar vi ett STORT blad istället för blommor! //Christina  (Det är Hoya excavata)
morellen
17-05-2006, 20:53
CITAT (MyHoyas @ 17-05-2006, 16:41) Som omväxling tar vi ett STORT blad istället för blommor! //Christina  (Det är Hoya excavata) *drägglar*
MyHoyas
17-05-2006, 21:09
Märkte precis en underbar doft som kom från vardagsrummet. Spårade den till min onychoides. Det doftar ljuvligt av Gardenia här. Synd bara att man inte kan skicka med doften! Ni får nöja er med ett nytaget foto på de nyutslagna blommorna. //Christina  Morellen: Fler bamsebladshoyor kommer...
Christina! Har excavata alltid så där stora blad?  Jag har fått för mig att de var mycket mindre. Och vilken vacker onychoides.  Din har så vacker lilaröd färg, jättefin! Tycker att andra jag har sett är mer roströda, men det är kanske bara inbillning.  Emma
MyHoyas
17-05-2006, 21:26
Jag hade också för mig att excavata hade mindre blad än så, men killen jag fått den av säger att den kan få ännu större än det på bilden. Vi får väl bygga ut huset och ge excavata ett eget fönster eller nåt!
Fotot på onychoides är taget i mörker med blixt och då blir det lite lilare än vad det är. De är vinröda IRL.
Christina
CITAT (MyHoyas @ 17-05-2006, 16:41) Som omväxling tar vi ett STORT blad istället för blommor! //Christina  (Det är Hoya excavata) snygg!!!! det blir nått nytt att lägga till vill ha listan jag som gillar stooooora blad på hoyor...
Aha... oj då, kan den bli SÅ storbladig. Onychoides är vacker oavsett vilken färg den har.  Hur stora är de blommorna på bilden? Förresten så mailade jag dig tidigare ikväll, men du kanske inte har fått det än, jag har i alla fall fått dina sticklingar, men du får läsa mer där!  Emma
CITAT (pejori @ 17-05-2006, 22:32) CITAT (MyHoyas @ 17-05-2006, 16:41) Som omväxling tar vi ett STORT blad istället för blommor! //Christina  (Det är Hoya excavata) snygg!!!! det blir nått nytt att lägga till vill ha listan jag som gillar stooooora blad på hoyor...  Pejori! Var har du varit..? Du har ju varit försvunnen härifrån i många dagar nu.  Hur mår Louis Bouis? Den kan ju vara lite knepig att rota.  Som du kanske har läst har jag lyckats ta död på din imperialisstickling, ena dagen var den jättefin och jag bytte vatten.. Nästa dag var den rutten. Kul att du är tillbaka! Emma
Lotta150
18-05-2006, 06:13
CITAT (MyHoyas @ 17-05-2006, 23:09) Märkte precis en underbar doft som kom från vardagsrummet. Spårade den till min onychoides. Det doftar ljuvligt av Gardenia här. Synd bara att man inte kan skicka med doften! Ni får nöja er med ett nytaget foto på de nyutslagna blommorna. //Christina  Morellen: Fler bamsebladshoyor kommer... :lol: Kan tänka mig doften! Jag gissar att den påminner om doften på macen, eller hur? I så fall är den helt ljuvlig...!! Jag gillar färgkontrasten mellan korollan och det gröna på baksidan av korollan!
Linda_A
18-05-2006, 07:10
Vilka underbara bilder! Och jag är verkligen trött, jag läste först korsningen mellan morellen och korellen.
CITAT (Emma_ @ 17-05-2006, 22:50) CITAT (pejori @ 17-05-2006, 22:32) CITAT (MyHoyas @ 17-05-2006, 16:41) Som omväxling tar vi ett STORT blad istället för blommor! //Christina  (Det är Hoya excavata) snygg!!!! det blir nått nytt att lägga till vill ha listan jag som gillar stooooora blad på hoyor...  Pejori! Var har du varit..? Du har ju varit försvunnen härifrån i många dagar nu.  Hur mår Louis Bouis? Den kan ju vara lite knepig att rota.  Som du kanske har läst har jag lyckats ta död på din imperialisstickling, ena dagen var den jättefin och jag bytte vatten.. Nästa dag var den rutten. Kul att du är tillbaka! Emma  den lever Emma... jag håller på med att flytta, så jag har inte haft tid riktigt. men nu kan jag inte göra så mycket mer, förrän flyttbilen kommer så..... synd att den inte klarade sig för dej. tror fortfarande att det är säkrare att rota i sand, men gel kanske är bra.
Maria i Helsingborg
18-05-2006, 08:28
"She loves me, yeah, yeah yeah!" Efter att ha tagit död på en köpt stickling + en köpt planta (nedan)  .....må hon vila i frid....var jag redo att ge upp. Men så fick jag möjligheten att "stjäla" en stickling på en av mina arbetsplatser. Nu, ett halvår senare:  Inte mycket för världen (tre pedunklar räknar jag än så länge), särskillt som man jämför med era fantastiska blommor & blad. Men jag är GLAD !
Linda_A
18-05-2006, 09:30
Maria: Det förstår jag verkligen att du är! ;0) Jag har nog lärt mig att leva med att min Bella aldrig kommer att bli så fina som era. Mina de två bellor som jag har lever dock. Jag går just nu och väntar på att wayetii ska börja blomma. Knopparna börjar bli rätt så stora nu. Och det var den andra stora hoyan som jag köpte. ska bli kul. Och H.kentiana sätter igång med en massa klasar igen. Jag förstår inte hur hon orkar.
CITAT (pejori @ 18-05-2006, 08:55) den lever Emma... jag håller på med att flytta, så jag har inte haft tid riktigt. men nu kan jag inte göra så mycket mer, förrän flyttbilen kommer så..... synd att den inte klarade sig för dej. tror fortfarande att det är säkrare att rota i sand, men gel kanske är bra.  Aha.. är det det du gör.  Vad bra att den lever! Då har du haft bättre tur än jag.  Och jag tror dig, det hade säkert funkat bättre att rota i sand, man märkte ju hur det gick för mig.  Nästa gång ska jag testa i sand. Nu i efterhand resonerar jag så här: Eftersom impen inte hade blivit vedartad än, utan var ganska färsk och lite mer "vattenfylld" så skulle man nog inte satt den i vattengel, utan i något torrare.  Varför jag inte tänkte så innan kan man fråga sig! Du rotar ju i ditt akvarium, i fuktig sand, men är det bara vanlig sand som är tvättad och så som du har lagt i där? Hoppas det går bra med flytten! Emma
CITAT (Linda_A @ 18-05-2006, 10:30) Jag går just nu och väntar på att wayetii ska börja blomma. Knopparna börjar bli rätt så stora nu. Och det var den andra stora hoyan som jag köpte. ska bli kul. Och H.kentiana sätter igång med en massa klasar igen. Jag förstår inte hur hon orkar.  Då får du jämföra blommor Linda! Jag har läst någonstans att kentianas ska vara 0,5 cm och wayetiis 0,8.  Emma
CITAT (Maria i Helsingborg @ 18-05-2006, 09:28) "She loves me, yeah, yeah yeah!" Efter att ha tagit död på en köpt stickling + en köpt planta (nedan)  .....må hon vila i frid....var jag redo att ge upp. Men så fick jag möjligheten att "stjäla" en stickling på en av mina arbetsplatser. Nu, ett halvår senare:  Inte mycket för världen (tre pedunklar räknar jag än så länge), särskillt som man jämför med era fantastiska blommor & blad. Men jag är GLAD !  Åh, du gör rätt i att vara glad! Jag har också en liten bella som växer glatt, hon har inte heller blommat än, men har två pedunklar. Nu håller vi tummarna för blommor!  Emma
maimiti
18-05-2006, 11:25
CITAT (MyHoyas @ 17-05-2006, 22:09) Märkte precis en underbar doft som kom från vardagsrummet. Spårade den till min onychoides. Det doftar ljuvligt av Gardenia här. Synd bara att man inte kan skicka med doften! Ni får nöja er med ett nytaget foto på de nyutslagna blommorna. //Christina  Morellen: Fler bamsebladshoyor kommer... :lol: Gaaah ... nu är jag avundsjuk Min onychoides är stentjurig och vägrar blomma. Den har satt knopp flera gånger men bara aborterat dem. Jag har gjort en radikal nedklippning och hoppas att det ska skrämma den att blomma på de nya grenarna. En lite kul grej dock. Hittade en kruka med vad jag trott varit en död shepherdii i en låda där jag samlar växtskräp. Hade jag inte sett de två gröna bladen kika fram hade den hamnat på bingen. Den har stått utan vatten i minst ett par månader. DET kallar jag vilja att överleva 
CITAT (maimiti @ 18-05-2006, 12:25) En lite kul grej dock. Hittade en kruka med vad jag trott varit en död shepherdii i en låda där jag samlar växtskräp. Hade jag inte sett de två gröna bladen kika fram hade den hamnat på bingen. Den har stått utan vatten i minst ett par månader. DET kallar jag vilja att överleva   Oj då! Har den fått nya blad efter du dödförklarade den? Vilken fighter.  Emma
maimiti
18-05-2006, 16:23
CITAT (Emma_ @ 18-05-2006, 12:39) Oj då! Har den fått nya blad efter du dödförklarade den? :o Vilken fighter.  Emma Jupps, jag trodde den var stendöd. Man ser ju på resterna i krukan att allt är torrt och dött. Den här lilla grenen kommer från sidan av en av de döda "tuvorna" så någonstans därinne måste ju rötter ha levt och skickat upp en lite sladd. Jag har fö fått rotskott på blaschernaezii också. Det ser ut som en liten planta som växer upp vid sidan av moderplantan. Det kan finnas en nod under jord som sladdat iväg, och det är möjligt att det är likadant med shepherdiin.
Linda_A
18-05-2006, 16:31
CITAT (Emma_ @ 18-05-2006, 12:12) Då får du jämföra blommor Linda! Jag har läst någonstans att kentianas ska vara 0,5 cm och wayetiis 0,8.  Emma Lessen att göra dig besviken men det låter inte som att man kommer att se någon större storleksskillnad alltså. Men förhoppningsvis har jag kamera tills dess så att jag kan fota.
CITAT (maimiti @ 18-05-2006, 17:23) CITAT (Emma_ @ 18-05-2006, 12:39) Oj då! Har den fått nya blad efter du dödförklarade den? Vilken fighter.  Emma Jupps, jag trodde den var stendöd. Man ser ju på resterna i krukan att allt är torrt och dött. Den här lilla grenen kommer från sidan av en av de döda "tuvorna" så någonstans därinne måste ju rötter ha levt och skickat upp en lite sladd. Jag har fö fått rotskott på blaschernaezii också. Det ser ut som en liten planta som växer upp vid sidan av moderplantan. Det kan finnas en nod under jord som sladdat iväg, och det är möjligt att det är likadant med shepherdiin. Mm, så där har min bella och linearis också gjort. Fast på dem ser man ju vilken gren det lilla sidoskottet kommer från. Tycker det är lite skumt att den får för sig att utveckla grejer under jorden. Men det är roligt.  Hoppas nu shepherdii överlever! Emma
CITAT (Linda_A @ 18-05-2006, 17:31) CITAT (Emma_ @ 18-05-2006, 12:12) Då får du jämföra blommor Linda! Jag har läst någonstans att kentianas ska vara 0,5 cm och wayetiis 0,8.  Emma Lessen att göra dig besviken men det låter inte som att man kommer att se någon större storleksskillnad alltså. Men förhoppningsvis har jag kamera tills dess så att jag kan fota.  Haha, nää.. men ändå.  Blommorna är väl väldigt lika annars?  Emma
Linda_A
18-05-2006, 19:13
Kan jag svara på efter de har blommat. Jag har inte sett dem live bredvid vanandra innan och bilder på nätet kan vi båda nog titta på lika bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|