Full version: godmorron tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Gillan
God Morgon alla!

Idag är det segt att vakna till liv! Undrar varför det blir så ibland wink.gif

Ja,ja, humöret är det inget fel på i alla fall smile.gif . Och klockorna hade vi inte missat. Betty, du får ju en extra lång söndag. Det kan väl vara bra tongue.gif

Här är också " kallt ", alldeles vitt var det ute när vi klev upp för ett par timmar sedan. -3 grader och blå himmel.

Sköt om er därute smile.gif
Alba
God Morgon

Vaknade till en underbar dag. Sol och klar himmel. -5,8.
Snön ligger vit som ett skyddande täcke.

Önskar er alla en bra och givande dag.
Reserv
God morgon allihopa!
Äntligen några timmars sömn, och vaknar till en visserligen svinkall dag, men det är blå himmel rolleyes.gif wub.gif

askar
Gomorron!
Dags att väcka kroppen.
Gillan
Jaha, så var det måndag igen och en ny vecka tar sin början. I morgon är det första november. Tiden går fort hör ni ohmy.gif rolleyes.gif
Reserv
Näe Gillan tongue.gif I morron är det 31 Oktober rolleyes.gif wub.gif Inte lätt att va´nyvaken inte wub.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 30-10-2006, 08:07)
Näe Gillan tongue.gif  I morron är det 31 Oktober rolleyes.gif  :wub: Inte lätt att va´nyvaken inte wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Nä du, det är inte lätt wub.gif Tack för uppdatering. smile.gif Nu fick jag en dag extra. Det är inte så dumt det heller rolleyes.gif
Fialotta
Godmorgon allihop wub.gif
Betty
Go' morron! smile.gif
Reserv
God morgon alla pigga och glada!
Alla andra också förstås wub.gif
askar

Gomorron allihopa!
Glöm inte morötterna.
tongue.gif
Gillan
God Morgon alla odlaiter

Hoppas ni sovit skönt och ser fram mot en ny färsk dag wub.gif

I morn är det i alla fall 1:a november, eller unsure.gif laugh.gif

Och nej då Agneta, här skall inte glömmas några morötter. Har fortfarande en del kvar i en av pallkragarna. Och lite andra rötter med för den delen smile.gif
Lite extra nyttig får man väl lov att vara nu ett tag, så man kan frossa lite extra till jul rolleyes.gif wub.gif laugh.gif
Reserv
Och som vanligt alla ni andra också rolleyes.gif wub.gif

Idag Gillan är det 1:a November!

Kör försiktigt allihopa ute i halkan wub.gif
Ophelia
Tjohejsanhoppsanfaderallanla.....nu ska jag ut i snöovädret och slåss mot väderkvarnar. Bangar inte för lite kylt vatten som yr i kring. Egentligen är det inget annat än en beståndsdel i en snögubbe smile.gif
Gillan
God Morgon, God Morgon!

Hoppas att ni fått sova! Ha en bra dag smile.gif

Tack för info Reserv, tur det finns folk som håller reda på tiden åt mig wub.gif laugh.gif

Nu ska jag äta lyxfrukost, knäckebröd med överbliven rostbiff, gurka och tomat. En kopp the', Söderblandning blir det också smile.gif
AnitaO
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 01-11-2006, 07:49)

wub.gif Är du så trött? wub.gif

Har du inte fått nåt kaffe idag? Eller har du sovit så illa? unsure.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 01-11-2006, 07:55)
wub.gif Är du så trött? wub.gif

Har du inte fått nåt kaffe idag? Eller har du sovit så illa? unsure.gif

Jo, jag har sovit illa. Men tuppfan fick till slut stiga upp på egen hand laugh.gif
Två koppar kaffe har jag hunnit med, och en tredje är på G tongue.gif
askar
Ophelia
CITAT (AnitaGg @ 01-11-2006, 08:49)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Gud så sant det där är på morgonen laugh.gif laugh.gif
Gillan
Morn, Morn på er alla!
Solen lyser, det är -7 grader och en ny dag har tagit sin början. Och vet ni vad? Det är otroligt vacker ute smile.gif
Lars-Olof Arvids
God Morgon!
Ja, nu är det otroligt vackert! Vindstilla och strålande sol över landskapet där snön ligger kvar sedan igår. Kallt? Visst, men jag klagar inte utan tar på mig ordentligt och kan konstatera att vägarna nu har torkat upp och går utmärkt att cykla på! smile.gif

Olle
askar
Gomorron allihopa!

Glöm inte morrongympan. tongue.gif
AnitaO
God Morgon smile.gif

Reserv
Tror jag skulle behöva låna din bild idag Anita, den visar verkligen hur man känner sad.gif
Men strålande sol är det ute i alla fall rolleyes.gif
pejori
god morgon gänget... laugh.gif

agneta var har du snott ett foto på mej någonstans? ohmy.gif ohmy.gif
den bilden är ju jag upp i dagen ju laugh.gif laugh.gif
Gillan
Morn på er! Bäst jag säger det innan ögonen trillar ihop igen, unsure.gif

Idag känner jag mig besläktad med Anita:

Ha en skön fredag allihop! ( för det är väl fredag idag wink.gif )
AnitaO
God Morgon smile.gif
Snart kommer väl Agneta med nån käck gympingbild,
så det är väl bäst att passa på att gäspa lite och beklaga sig över att kaffet måste fyllas på igen. laugh.gif

askar
Gomorron allihopa!

Hinner inte gympa idag... måste öva inför kvällens Idol smile.gif
Fialotta
Godmorgon alla...kul med era bilder...jag är nånstans mitt emellan sjungande o tröttis smile.gif
Reserv
Idag bär det av till den stora staden, jag och lillan tar en helhelg med massa kul och spännande på chemat, ha en underbart trevlig helg alla ni andra också, så syns vi på söndag kväll.
Kram till er alla! wub.gif wub.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 03-11-2006, 09:35)
Idag bär det av till den stora staden, jag och lillan tar en helhelg med massa kul och spännande på chemat, ha en underbart trevlig helg alla ni andra också, så syns vi på söndag kväll.
Kram till er alla!  :wub:  :wub:

Det låter jättehärligt Reserv!
Hoppas att ni får en alldeles underbar helg, du och lillan wub.gif wub.gif
Gillan
God Morgon på er alla! smile.gif

Här sitter jag som vanligt, ensam vaken, med ett hus fullt med sovande människor. Visst är det väl orättvist unsure.gif Varför får dom sova?, när inte jag får rolleyes.gif

Fast jag tröstar mig med att jag får ett par timmar extra med Odla, vilket jag inte skulle fått om de andra också varit vakna rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

Ha en fortsatt bra helg allihop!
askar
Gomorron allihopa! Citroner är sura, men inte jag. biggrin.gif
stina
God morgon!!! rolleyes.gif

Jag är också vaken och har varit det ett par timmar nu. Sambon har åkt iväg för att byta däck på bilen och jag ligger i sängen och "Odlar" med en kopp kaffe bredvid mej. wub.gif

Idag ska vi iväg och fira lilla mamsen som fyller 80 år (egentligen på måndag, men hon ville ha kalaset idag istället). Vi ska fira vår skånska ådra med att äta "stor fågel". Dock inte gås utan kalkon.

Ha en riktigt trevlig dag alla Odlarvänner!
Elisabeth-Västkustkolonisten
God Morgon,

sitter här och dricker Kaffe sedan 1 1/2 timme. Och det utan tidning, usch vad trist.

Och så är det dödstyst i alla forum jag är med

Elisabeth
askar
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-11-2006, 08:27)
God Morgon,

sitter här och dricker Kaffe sedan 1 1/2 timme. Och det utan tidning, usch vad trist.

Och så är det dödstyst i alla forum jag är med

Elisabeth

Men det finns ju hur många tidningar som helst
på nätet. Svenska och utländska tidningar.
Hoppas du blir gladare nu. smile.gif
stina
Och vi är ju här.... sleep.gif rolleyes.gif
GP har jag redan läst på nätet. Gubben tyckte det var fusk att jag läste och han fick ta en från igår biggrin.gif

Men tack för länken. Jag brukar ju läsa lite tyska tidningar så att man inte är alldeles borta.

Men nu kanske är det dags att äta lite.

Elisabeth
askar
CITAT (stina @ 04-11-2006, 08:35)
Och vi är ju här.... sleep.gif rolleyes.gif

Vi kanske är så små att vi knappt syns tongue.gif laugh.gif
stina
CITAT (askar @ 04-11-2006, 10:43)
Och vi är ju här....  -_-  :rolleyes:

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Kan vara så.... Jag försökte ropa "hallååååå" in i en ledig usb-kontakt, men det kanske inte hördes???? tongue.gif
askar
CITAT (stina @ 04-11-2006, 08:45)
Och vi är ju här....  sleep.gif  rolleyes.gif

Kan vara så.... Jag försökte ropa "hallååååå" in i en ledig usb-kontakt, men det kanske inte hördes???? tongue.gif

Jasså... var det du ohmy.gif jag undrade just vem som skrek såååå högt laugh.gif
stina
CITAT (askar @ 04-11-2006, 10:47)
CITAT (stina @ 04-11-2006, 08:45)
Och vi är ju här....  sleep.gif  rolleyes.gif

Jasså... var det du ohmy.gif jag undrade just vem som skrek såååå högt laugh.gif

Då funkade det alltså - men alla kanske inte har ljudet på i datorn! tongue.gif wink.gif
Jag hörde då inget..... men jag satt ju också i köket och åt mitt müssli biggrin.gif
AnitaO
Lite sent ... men inte desto mindre välment smile.gif rolleyes.gif
GOD MORGON!
askar

Muggen har samma takt som pendeln i vägguret
Ha en riktigt bra dag allihopa.
smile.gif
stina
Godmorgon allihopa!

När jag var yngre hatade jag söndagar - hade kraftigt utvecklad sk "söndagsångest". tongue.gif Nuförtiden älskar jag söndagar! rolleyes.gif

Må så gott allihopa!
Gillan
God Morgon på er alla!

Här är fantastiskt vacker väder Och det blir man på bra humör av smile.gif
Nu ska jag lyssna på Söndagsskolan i P4 smile.gif

Vad nyfiken jag blev på din Söndagsångest Stina? Har en mycket nära vän som har vad hon själv kallar det, söndagsfobi, som sakta men säkert försvunnit genom åren rolleyes.gif laugh.gif
God morgon,

solen skiner redan och gubben gav sig redan iväg till ssin stavgångspromenad. Så här är det lugnt och stilla och jag har en hel timma på mig att byta från pyamas till vanliga kläder

Det gillar jag

Elisabeth
AnitaO
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon