|
Full version: godmorron tråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
CITAT (Evgeni @ 05-11-2006, 10:06) Vad nyfiken jag blev på din Söndagsångest Stina? Har en mycket nära vän som har vad hon själv kallar det, söndagsfobi, som sakta men säkert försvunnit genom åren  Det var mer när jag var yngre och levde för helgen, party och annat som jag då tyckte var kul. Nu tycker jag att jag blivit mer förnöjsam, lite mer slätstruken, ínte så mycket "upp och ner med humöret". Ser mer ljuspunkter i vardagen liksom. Då var söndagen slutet på allt roligt och en fruktansvärt lång, grå, trist arbetsvecka stod för dörren. Jag delade då lägenhet med en kompis och hon led av samma åkomma som jag så vi brukade förgylla söndagseftermiddagen med att åka in till stan, gå på nån pub och ta in ett glas vitt vin var och en skål svarta oliver. Sen satt vi och sög på det i flera timmar och avhandlade helgen och livet....
CITAT (stina @ 05-11-2006, 09:28) CITAT (Evgeni @ 05-11-2006, 10:06) Vad nyfiken jag blev på din Söndagsångest Stina? Har en mycket nära vän som har vad hon själv kallar det, söndagsfobi, som sakta men säkert försvunnit genom åren  :lol: Det var mer när jag var yngre och levde för helgen, party och annat som jag då tyckte var kul. Nu tycker jag att jag blivit mer förnöjsam, lite mer slätstruken, ínte så mycket "upp och ner med humöret". Ser mer ljuspunkter i vardagen liksom. Då var söndagen slutet på allt roligt och en fruktansvärt lång, grå, trist arbetsvecka stod för dörren. Jag delade då lägenhet med en kompis och hon led av samma åkomma som jag så vi brukade förgylla söndagseftermiddagen med att åka in till stan, gå på nån pub och ta in ett glas vitt vin var och en skål svarta oliver. Sen satt vi och sög på det i flera timmar och avhandlade helgen och livet....  Aha, jag förstår. Då var det inte alls samma sorts fobi. För henne var det mer att allting vara tabu på en söndag. Allting skulle vara " söndagsfint " och städat. Man skulle inte göra någonting överhuvudtaget. Laga extra fin söndagsmat var den största ansträngning som fick förekomma. Inte ens ett restaurangbesök var tillåtet och för att inte tala om ett glas vin till maten eller ett biobesök. Och hon är inte ens religiös på nåt sätt. Idag är det tack och lov förändrat, även om en del sitter kvar. Så det var ju en rak motpool mot din motvilja.
Fialotta
05-11-2006, 10:05
.gif) Godmorgon allihop
Då var faktiskt hennes värre! Jag kunde ju bota min iallafall med lite "njutning"
CITAT (Evgeni @ 05-11-2006, 09:06) God Morgon på er alla! Här är fantastiskt vacker väder Och det blir man på bra humör av Nu ska jag lyssna på Söndagsskolan i P4 :) Tack för tipset Gillan Det var ju riktigt kul att tävla... 9 rätt hade jag missade på den sista. Nu vet jag vad jag ska göra på söndagar 9-10.30
Godmorgon flickor och pojkar...  Snart dags att använda strykjärnet.... sen är man redo för dagen
Stryker du först nu  jag gjorde det redan vid åttatiden Men pejori... inte skura på söndag.
CITAT (askar @ 05-11-2006, 10:38) Stryker du först nu  jag gjorde det redan vid åttatiden Men pejori... inte skura på söndag. stryker och skurar alla dagar ju
CITAT (pejori @ 05-11-2006, 10:49) CITAT (askar @ 05-11-2006, 10:38) Stryker du först nu  jag gjorde det redan vid åttatiden Men pejori... inte skura på söndag. stryker och skurar alla dagar ju  När hinner du vila då
Gomorron! Apropå fin söndagsmat som nämns.. Är det någon som fixar klassiska söndagsmiddagar nuförtiden? Nån form av kött, sås och potatis brukade vi ha hemma under 70-talet. Vit duk på bordet, tända ljus, silverbestick... hela kitet alltså. Kanske man skulle återinföra det jag o sonen (och dottern när hon är hemma på besök)
CITAT (askar @ 05-11-2006, 10:51) Men pejori... inte skura på söndag. stryker och skurar alla dagar ju  När hinner du vila då  det är illa med det faktist...så jag vilar här...
CITAT (pejori @ 05-11-2006, 12:31) CITAT (askar @ 05-11-2006, 10:51)
Men pejori... inte skura på söndag.
stryker och skurar alla dagar ju  När hinner du vila då  det är illa med det faktist...så jag vilar här...  Stackars så dålig ställning... inte konstigt att du har ont i ryggen ibland.
CITAT (Evgeni @ 05-11-2006, 12:48) nu har jag skurat klart...ni skulle bara veta hur det känns, efter att ha skurat ur badkaret nä...fullt så illa sitter jag inte
Idag ser man inte haren om han kommer på besök det har kommit nysnö och hela världen är kritvit Ha en bra dag allihopa.
God morgon alla pigga och glada! Det ser ut att bli en solig dag idag....till skillnad från hela helgen då, den har bjudit på alla väder utom just sol
Go' Morron, Go' Morron, tra lallalla.... Efter en helg som innehållit det mesta som gett positiv energi är det nu dags för en ny spännande vecka i livet Ha det gott alla Hur hade du och Lillan det då Reserv?
CITAT (Evgeni @ 06-11-2006, 09:24) Go' Morron, Go' Morron, tra lallalla.... Efter en helg som innehållit det mesta som gett positiv energi är det nu dags för en ny spännande vecka i livet Ha det gott alla Hur hade du och Lillan det då Reserv? Jodå, inte många lugna stunder  sömnlösa nätter och hektiska dagar  Glömde alla mediciner hemma, men det gick bra ändå, sånär som på sömnen då  Fast va´kan man tänka sig när man bor på st.Eriksgatan och har St. Erikssjukhuset och St. Göranssjukhus runt hörnet och en brandstation, mitt i krogdistriktets eldorado  Det va´ett jä**a liv utanför hela natten, och mitt uppi hela helvetet så börjar lillan att snarka för hon börjar bli förkyld  Insåg att jag behövde både nässpray och öronproppar om jag skulle kunna få nån sömn alls under helgen...........  gissa hur många apotek som har öppet på allhelgonahelgen??  ....  Jaja, jag överlevde hela helgen med biobesök, restarangbesök, SM danstävlingar i Strängnäs och hälsa på lillans moster och kusiner och alla syskonen som flyttat ner  Vi har faktiskt trots allt haft en mycket trevlig helg.....som jag inte gärna gör om på ett bra tag
morgon morgom....godnatt blev det inget, så jag hoppar hit istället
CITAT (pejori @ 07-11-2006, 04:37) morgon morgom....godnatt blev det inget, så jag hoppar hit istället  :) Jösses! Vad menar du? Att du inte hälsade God natt, eller att du ingen natt fick! Arma krake i så fall  . Jag vet ju hur det är, men det hjälper ju inte dig , Tyvärr
Gomorron alla glada! Det gäller att hålla igång så man inte fryser, -14,5 är dagens notering.
Lars-Olof Arvids
07-11-2006, 08:14
God Morgon allihop! Från en som har kämpat i motvind en dryg mil på cykel. Jag undrar om vädret har bestämt sig för vilken årstid det ska vara? I förra veckan var det vinter, igår nästan sommar och nu på morgonen helt klart höst...
Olle
God morgon alla pigga och glada! Här va´det ingen pigg och glad morron  taskigt med nattsömn och vaknar med halsfluss  inte undra på att jag hade frossa och feber igår då.
CITAT (Reserv @ 07-11-2006, 08:30) God morgon alla pigga och glada! Här va´det ingen pigg och glad morron  taskigt med nattsömn och vaknar med halsfluss  inte undra på att jag hade frossa och feber igår då. Nämen ajj!  Ska det aldrig ta slut med elände för din skull? Här är det en ganska vanlig morgon, har just väckt en jättetrött liten flicka som nu sitter och ser på Barbie i Svansjön.
Om en stund kommer tre små töser hit vi får rå om dom hela förmiddan.
Morn, Morn! Ha det gott! Hur kan det komma sig att jag blir avis på dig Agneta, när jag ändå hade " lilltrollet här i går? De finge gärna vara här varenda dag, vad mig beträffar
God morgon alla pigga och glada Ännu en solig dag att missa, ska pillra kroppen nu och inta horisontalläge igen.
Biggan_
09-11-2006, 11:22
CITAT (Reserv @ 09-11-2006, 07:26) God morgon alla pigga och glada Ännu en solig dag att missa, ska pillra kroppen nu och inta horisontalläge igen.  Nä men käre tid! Krya på dej Reserv!
Lars-Olof Arvids
09-11-2006, 11:32
Reserv, nu får du se till att bli frisk! Annars är det inte roligt! Olle
Gomorron allihopa!
dog morgon.... Alla...först en massa  sedan  om hon har tid sedan är jag redo
Lars-Olof Arvids
10-11-2006, 08:49
CITAT (pejori @ 10-11-2006, 08:42) dog morgon.... Alla...först en massa Det hoppas jag att du inte gjorde! Olle
God morgon alla pigga och glada! Ännu en solig men kall dag, febern har släppt, dock en sömnlös natt där man sympatiserat med andra som inte heller fått nån sömn.
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 10-11-2006, 08:49) CITAT (pejori @ 10-11-2006, 08:42) dog morgon.... Alla...först en massa Det hoppas jag att du inte gjorde! Olle stavar som en kratta bara
Lars-Olof Arvids
10-11-2006, 08:55
God Morgon på er alla! En hel helg ligger framför våra fötter. Ta vara på den och njut av ledigheten! ( Alla ni som är lediga )
Gomorron alla glada!
CITAT (askar @ 11-11-2006, 07:43) Gomorron alla glada! Så söt du är idag Agneta Älskar Nalle Phu
CITAT (Evgeni @ 11-11-2006, 07:48) CITAT (askar @ 11-11-2006, 07:43) Gomorron alla glada! Så söt du är idag Agneta Älskar Nalle Phu Får säga som så att just nu är det tur att vi inte kan se varann genom skärmen tur att nalle puh fanns att ta till Men du Gillan... vågar du inte visa upp dig idag
CITAT (Evgeni @ 11-11-2006, 08:03) Näääe, jag är trött och sliten, och försöker verbalt, låtsas som om det vore sommar och sol  :lol: :wub: Som här då jag låter persiennerna vara nere så ser man inte det vita... och hostan låtsas jag, är pollenallergi
CITAT (askar @ 11-11-2006, 08:06) CITAT (Evgeni @ 11-11-2006, 08:03) Som här då jag låter persiennerna vara nere så ser man inte det vita... och hostan låtsas jag, är pollenallergi 
God morgon alla pigga och glada! Kanske väl sent för morronhälsning, men sover man inte på nätterna så uppskattar kroppen att man lurat till frampå morrontimmarna
Gomorron alla glada! Massor med fåglar utanför mitt fönster... så kul att studera dom när de bråkar om bästa plats.
God morgon alla pigga och glada!
Morrn alla! Vanligtvis brukar jag inte skriva i morgontråden...men man kan väl alltid ändra sig. Har varit igång sen 7:30, skulle börja jobba kl 9. Fick samtal kl 8:30 om att kvällspersonalen är sjuk och en förfrågan om jag kunde ta det passet istället...visst, visst. Sååå...nu börjar jag jobba först kl 5 i eftermiddag. Tänk...om jag hade vetat det igår, då hade jag kunnat få sooovmorgon imorse...nu blev det inte riktigt så. Istället ska jag iväg på kattutställning nu och sen ska vi vidare till en bilhandlare och kika på ny bil. Ha det gottis alla!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|