Full version: Svammeltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
anna_rispan
Vänta!

Är det inte snart julafton!!! Usch, jag tror jag börjar bli lite stressad nu faktiskt. 2 tentor som ska börjas fila på, handla juklappar, julstäda och sen pynta. Det senaste är nog roligast av allt. Förutom att handla julklappar. men tid tar det ju iallafall.
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 06-12-2006, 20:39)
Vänta!

Är det inte snart julafton!!! Usch, jag tror jag börjar bli lite stressad nu faktiskt. 2 tentor som ska börjas fila på, handla juklappar, julstäda och sen pynta. Det senaste är nog roligast av allt. Förutom att handla julklappar. men tid tar det ju iallafall.

Jag har inte börjat med nåt alls, har gardinerna i köket och en adventsstake där, men klapparna är ganska skönt att köpa på julaftonsmorronen, det är tvärlugnt ute då tongue.gif man känner sig alldeles ensam på affärerna wub.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 06-12-2006, 20:42)
CITAT (anna_rispan @ 06-12-2006, 20:39)
Vänta!

Jag har inte börjat med nåt alls, har gardinerna i köket och en adventsstake där, men klapparna är ganska skönt att köpa på julaftonsmorronen, det är tvärlugnt ute då tongue.gif man känner sig alldeles ensam på affärerna wub.gif

Okej, gör du så. Men då kan ju jag skriva på ena tentan på julaftonsmorgon då.
(Till den andra ska jag göra intervju också, huga, vad har jag hitta på??)
Magdis
tiden går så himla fort...man tror att man har god tid på sig men plötsligt är det julafton. Måste hinna baka pepparkakor och lussebullar snart...julstäda! Har bara satt upp hälften av adventspyntet än också...övervåningen har blivit bortglömd. biggrin.gif
anna_rispan
I dag när jag gick hem från tåget så såg jag en balkong som hade pyntat jättefint. Den ser jag varje morogn såklart och det hänger alltid en helt bar gren där. Tallgren kanske. För några veckor sedan var den klädd med grönt oglittrigt glitter. I dag var den även pyntad med små lampor. Räcket på balkongen var också grönt plus ljusslang. O i fönstret hängde det röda kulor i olika storlekar. Jättefint!!!! Då blev jag lite avis. Men vi brukar inte pynta så mycket så här tidigt iallafall så...

Men visst sjutton har det gått fort nu de sista dagarna?
O så är det ju så kort juletid när julafton är 4e advent...
Magdis
Jag undrar om min son har utvecklat ett bilintresse redan! Han ligger och gör så roliga ljud...det låter som en bil som slirar i kurvorna så det bara gnålar om däcken..det är mest när han är på väg att vakna som han gnisslar så där men även vid andra tillfällen ibland. laugh.gif
netaave
CITAT (anna_rispan @ 06-12-2006, 20:52)
grönt oglittrigt glitter.

???? ohmy.gif ohmy.gif biggrin.gif
anna_rispan
CITAT (netaave @ 06-12-2006, 21:21)
CITAT (anna_rispan @ 06-12-2006, 20:52)
grönt oglittrigt glitter.

???? ohmy.gif ohmy.gif biggrin.gif

ja det ser ju ut som glitter fast det glittrar inte. såna där tjocka gröna korvar. vad heter de då??? girlanger?? fast inte såna där man veckar ut då ju. skumt.... unsure.gif
Leia
klapparna är ganska skönt att köpa på julaftonsmorronen, det är tvärlugnt ute då tongue.gif man känner sig alldeles ensam på affärerna wub.gif

Kolla verkligen upp innan att affärerna är öppna bara! smile.gif Många affärer som normalt har öppet på Julafton kommer i år att vara stängda, då julafton är på en söndag. (däribland vi! smile.gif Jippie!)
Reserv
CITAT (Leia @ 07-12-2006, 05:42)
klapparna är ganska skönt att köpa på julaftonsmorronen, det är tvärlugnt ute då  :P man känner sig alldeles ensam på affärerna wub.gif

Kolla verkligen upp innan att affärerna är öppna bara! smile.gif Många affärer som normalt har öppet på Julafton kommer i år att vara stängda, då julafton är på en söndag. (däribland vi! smile.gif Jippie!)

mad.gif Glädjedödare där....... unsure.gif rolleyes.gif om man inte kan skylla på det då, när inga julklappar ligger under granen....att tomten hade stängt verkstan när jag va´dit för att hämta tongue.gif
yenny
Nu först såg jag att det gått åtta sidor på svammeltråden och jag har inte gjort ett enda inlägg... så nu måste jag ju genast svamla lite.

Jag behöver lite tipps... jag har en pappa som säger när jag frågar vad han önskar sej i julklapp: Gör något själv. blink.gif jag behöver tipps!
De senaste åren har han sagt: nån fin duk att ha på bordet. så det har han drösvis, både virkade och sydda. Gardiner har han fått några år och i år har jag sytt några nya kuddöverdrag. Men jag vill ge något mer.
Vad ska ni ge till era pappor i julklapp? Eller endel är ju pappor själv såklart, vad önskar ni er?
AnitaO
Inga förslag på egenhändigt gjorda prylar, men att t.ex. köpa en god whiskey eller en vinflaska i presentförpackning brukar vara uppskattat.
Rapchic
CITAT (yenny @ 07-12-2006, 13:49)
Nu först såg jag att det gått åtta sidor på svammeltråden och jag har inte gjort ett enda inlägg... så nu måste jag ju genast svamla lite.

Jag behöver lite tipps... jag har en pappa som säger när jag frågar vad han önskar sej i julklapp: Gör något själv. blink.gif jag behöver tipps!
De senaste åren har han sagt: nån fin duk att ha på bordet. så det har han drösvis, både virkade och sydda. Gardiner har han fått några år och i år har jag sytt några nya kuddöverdrag. Men jag vill ge något mer.
Vad ska ni ge till era pappor i julklapp? Eller endel är ju pappor själv såklart, vad önskar ni er?

själv köpte jag kokböcker (som alltid)
min papa älskar att laga mat

gillar han att var finklädd kan du ju sy en specialslips till han
jag tror inte dom är så svåra
eller nått som inte är så viktigt men ändå roligt
(typ om han gillar godis en godispåse i tyg (ok kanske inte det bästa)
eller nått fint att hänga på väggen med speciell text
(om han har nått favoo ordspråk som min pappas
'come an katten det svänger ju' eller nått allmänt bara för han)
anna_rispan
en man o pappa sa en gång att han uppskattade tidningar. med speciell inriktning allstå. inte hänt extra. men en med gamla bilar om man gillar det. eller en fototidning, eller vad som helst. finns ju massa bra tidningar. eller en rolig. knasen eller Hälge eller.

pappa önskar sig alltid marsipangris. så antingen får han det eller nåt annat lyxigt marsipangodis.
yenny
Då har jag fått några tips i alla fall smile.gif

Fast det får gärna komma flera och det behöver inte vara hemmagjorda saker.
Reserv
Gillar han ost och kex så gör som jag brukar göra när jag inte vet va´jag ska hitta på, eller om folk redan har allt, arrangera en egen ost och kexkorg med lite frukt och en vinflaska. jag brukar köpa korgar på ÖB för 10-15:- fyrkantiga, som jag bottnar med "sjöfrukter" (choklad). Cellofan kan man flirta åt sig i blomteraffären så ser korgen både maffig och exklusiv ut. wub.gif
anna_rispan
ska handla på claes ohlsson i år. smile.gif

de har massa små bra saker om man är friluftsmännsika. typ vämekuddar, värmefilt, sån där som är som aluminiumfolie. stormtändstickor. ja, en hel liten hylla med saker fanns det iallafall.
yenny
Kan man göra en glasskorg Reserv? laugh.gif det vore nått för min pappa, han älskar glass, det finns alltid hemma. Fast ost tycker han ju också om förståss... Eller jag kanske skulle plocka ihop en massa gott man kan ha till glass. För jag skall nog inte lägga glassen i en korg... det blir nog inte så lyckat rolleyes.gif
yenny
CITAT (anna_rispan @ 07-12-2006, 13:03)
ska handla på claes ohlsson i år. smile.gif

de har massa små bra saker om man är friluftsmännsika. typ vämekuddar, värmefilt, sån där som är som aluminiumfolie. stormtändstickor. ja, en hel liten hylla med saker fanns det iallafall.

De skall faktiskt öppna en claes ohlsson i närheten av mej innan jul... så dit kanske man skulle gå och rota lite.
LadyG
Glassmaskin kanske? Det vore väl en bra idé till någon som älskar glass?
Reserv
CITAT (yenny @ 07-12-2006, 13:06)
Kan man göra en glasskorg Reserv? laugh.gif det vore nått för min pappa, han älskar glass, det finns alltid hemma. Fast ost tycker han ju också om förståss... Eller jag kanske skulle plocka ihop en massa gott man kan ha till glass. För jag skall nog inte lägga glassen i en korg... det blir nog inte så lyckat rolleyes.gif

tongue.gif Nja, kanske inte skulle funka så bra då rolleyes.gif Men lite strössel, kola och chokladsås lite rån och annat gottis wub.gif
yenny
CITAT (LadyG @ 07-12-2006, 13:08)

Det var ju ingen dum idé... vart hittar man en sådan måntro... fast det låter visserligen som att det skulle kunna bli dyrt unsure.gif
AnitaO
Hå, hå, ja, ja ......
Nu är det bara 2000 inlägg kvar så får jag en egen titel biggrin.gif tongue.gif
LadyG
CITAT (yenny @ 07-12-2006, 13:09)

Det var ju ingen dum idé... vart hittar man en sådan måntro... fast det låter visserligen som att det skulle kunna bli dyrt unsure.gif

Glassmaskin

5-600 kanske, något mer om den ska vara avancerad.
yenny
CITAT (LadyG @ 07-12-2006, 13:34)

Glassmaskin

Tackar för länken.... det kanske inte blir någon nu... men helt klart en idé till en annan gång.
Biggan_
CITAT (AnitaGg @ 07-12-2006, 13:31)
Hå, hå, ja, ja ......

Har du redan funderat ut din titel eftersom du suckar så djupt? ohmy.gif unsure.gif biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Birgitta P @ 07-12-2006, 14:01)
Hå, hå, ja, ja ......
Nu är det bara 2000 inlägg kvar så får jag en egen titel  :D  :P

Har du redan funderat ut din titel eftersom du suckar så djupt? ohmy.gif unsure.gif biggrin.gif

Nej, tyvärr inga förslag på titel.
Börjar väl fundera om sisådär 1000 inlägg kanske biggrin.gif
*Stintan*
Hå, hå, ja, ja ......

jamen de e bara att babbla på ju
eller ordassocieringstråden är en bra hjälp på vägen laugh.gif laugh.gif

en annan får nog hålla på i flera år innan jag kommer dit wink.gif
netaave
CITAT (yenny @ 07-12-2006, 13:54)
CITAT (LadyG @ 07-12-2006, 13:34)

Glassmaskin

Tackar för länken.... det kanske inte blir någon nu... men helt klart en idé till en annan gång.

Du kan ju köpa "glassboken" underbara recept på glass man gör själv. Glassmaskinen kanske han själv köper då.
Min favorit ur den boken är "Rosenbladsglass" jättegott!
netaave
CITAT (Reserv @ 07-12-2006, 13:02)
Cellofan kan man flirta åt sig i blomteraffären så ser korgen både maffig och exklusiv ut. wub.gif

Finns även att köpa på rulle på Rusta, heter visserligen "genomskinligt presentpapper" men både känns och hörs som riktig cellofan.
Billig var den också!
Reserv
CITAT (netaave @ 07-12-2006, 15:03)
CITAT (Reserv @ 07-12-2006, 13:02)
Cellofan kan man flirta åt sig i blomteraffären så ser korgen både maffig och exklusiv ut. wub.gif

Finns även att köpa på rulle på Rusta, heter visserligen "genomskinligt presentpapper" men både känns och hörs som riktig cellofan.
Billig var den också!

Joo, den är billig, men skörare än cellofan, har några rullar hemma för annat bruk.

Till nåt helt annat....Ljusparty!!! unsure.gif Va´är det för nåt?? blink.gif wacko.gif Nu ska dom dra iväg mig på nåt eländes igen sad.gif
anna_rispan
Ljusparty. Har hört om det. Alla möjliga o omöjliga ljus. Doftlus, som doftar lagom lite o gott, har för mig att sambons mor köpt.

kanske finns olika fomer o färger också. kan nog vara mysigt. med ljus nu till jul alltså
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 07-12-2006, 18:39)
Ljusparty. Har hört om det. Alla möjliga o omöjliga ljus. Doftlus, som doftar lagom lite o gott, har för mig att sambons mor köpt.

kanske finns olika fomer o färger också. kan nog vara mysigt. med ljus nu till jul alltså

Aha.... rolleyes.gif man kan köpa hem lite för mys pys rolleyes.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 07-12-2006, 18:40)
CITAT (anna_rispan @ 07-12-2006, 18:39)

Aha.... rolleyes.gif man kan köpa hem lite för mys pys rolleyes.gif wub.gif

Blanda inte så du blir vimmelkantig bara! rolleyes.gif
anna_rispan
en del måste man väl beställa. som tupperware ungefär.
Reserv
Beställt och klart så har man grejerna hemma till jul, 350:- fattigare, men det luktade gott rolleyes.gif wub.gif Fikat va´också gott och bara massa trevliga damer wub.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 07-12-2006, 20:56)
Beställt och klart så har man grejerna hemma till jul, 350:- fattigare, men det luktade gott rolleyes.gif wub.gif Fikat va´också gott och bara massa trevliga damer wub.gif

Låter mysigt det där smile.gif wub.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 07-12-2006, 21:04)
Beställt och klart så har man grejerna hemma till jul, 350:- fattigare, men det luktade gott rolleyes.gif  :wub: Fikat va´också gott och bara massa trevliga damer wub.gif

Låter mysigt det där smile.gif wub.gif

MM det va´det, kan starkt rekomenderas om man gillar ljus och mys pys rolleyes.gif wub.gif
Magdis

Var du som tuppen i hönsgården med andra ord? biggrin.gif
Låter mysigt med doftljus. smile.gif
Snöflinga
Var på ett helt annat ljusparty ... där ingen annan belysning än ljus förekom wub.gif Helmysigt ,,,
AnitaO
Idag blir det en utflykt till Tornby Köpcentrum.
Åker tidigt och hänger på låset, så slipper man värsta hetsen.
Sen är jag klar med julklapperiet smile.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 08-12-2006, 08:50)
Sen är jag klar med julklapperiet smile.gif

Hysch på dig mad.gif Jag får juh ågren sad.gif En julklapp klar bara, skickad och färdig.....och resten då?? Har inte ens en susning om va´jag ska köpa, skyller på bristen av julkänsla i regnrusket blink.gif Nu vill jag banne mig ha snö och en aning julkänsla.....gärna innan jul wub.gif
anna_rispan
Jag hade också föredragit snö för rätta känslan men i morgon blir det stora juklappshandeln.
netaave
Jag har beställt en del på weben, men ska väl ut vad det lider, i julveckan eller så.
Den här helgen blir det nog dans iaf eftersom Claes Lövgrens är i stan. Då orkar inte knäna släpa på julklappar också!
Annars doftar det peppisar här nu, gjorde precis degen vi ska baka i morgon. Sen blir det polkagristillverkning med samma gamla vanliga gäng på söndag. smile.gif
anna_rispan
vad trevligt med polkagristillverkning! är det svårt att lära sig?
netaave
CITAT (anna_rispan @ 08-12-2006, 11:10)
vad trevligt med polkagristillverkning! är det svårt att lära sig?

Det krävs muskler och en marmorskiva! biggrin.gif
Nä svårt är det inte.
Lägger ut receptet i julgodistråden. smile.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 08-12-2006, 08:53)
CITAT (AnitaGg @ 08-12-2006, 08:50)
Sen är jag klar med julklapperiet  :)

Hysch på dig mad.gif Jag får juh ågren sad.gif En julklapp klar bara, skickad och färdig.....och resten då?? Har inte ens en susning om va´jag ska köpa, skyller på bristen av julkänsla i regnrusket blink.gif Nu vill jag banne mig ha snö och en aning julkänsla.....gärna innan jul wub.gif

Tadam!!!
Klar med alla julklappar.
Nu kan jag bara koppla av fram till julafton smile.gif

Till barnen är det ju aldrig fel med presentkort på H&M wink.gif
anna_rispan
Presentkort på Hm...jag kanske ska satsta på ett sånt i år? hmmm....
Lady Hamilton
Ja presentkort är aldrig fel smile.gif Och då kan de ju köpa det som de vill ha själva. Tack för tipset
Magdis
Jag har inte köpt nåt till gubben än...vet inte vad jag ska hitta på! unsure.gif Tänkte att jag kunde skicka efter nåt från nätet men då får jag ju snart skynda mig om det ska hinna komma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon