|
Full version: Svammeltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-12-2006, 14:03) Jag har inte köpt nåt till gubben än...vet inte vad jag ska hitta på! :unsure: Tänkte att jag kunde skicka efter nåt från nätet men då får jag ju snart skynda mig om det ska hinna komma. Kanske en bra bok? Jag har beställt flera gånger från http://www.adlibris.com. Snabba leveranser, och inga postförskott, så man slipper åka och hämta ut på posten. Man får med ett inbetalningskort i kuvertet.
Eva i Skåne
08-12-2006, 16:31
CITAT (Hamilton @ 08-12-2006, 12:36) Ja presentkort är aldrig fel  Och då kan de ju köpa det som de vill ha själva. Tack för tipset Är det till tonåringar och inte ska vara så dyrt så är biocheckar bra och presentkort på MacDonalds kunde man också köpa förr, åtminstone.
netaave
08-12-2006, 17:25
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-12-2006, 14:03) Jag har inte köpt nåt till gubben än...vet inte vad jag ska hitta på!  Tänkte att jag kunde skicka efter nåt från nätet men då får jag ju snart skynda mig om det ska hinna komma. Ge han en heldag på nåt "gubbdagis"  Claes, Olsson, Juhla eller nåt!
Eva i Skåne
09-12-2006, 13:57
Jag måste visa er nåt av det fulaste jag sett på länge Smaken är olika, jag vet, men detta ligger maximalt långt borta från något jag skulle kunna tänka mig att bära Det är ingen klocka vi köpt, om nån ens tänkte tanken  , utan en gratispremie min man fick nånstans där han beställde nåt (vitaminer, gissar jag) Är ni spekulanter så säg för all del till
Oh FY för den lede!
netaave
09-12-2006, 14:09
CITAT (Eva i Skåne @ 09-12-2006, 13:57) Skulle vara för att ta reda på pärlorna då, du kanske kan sätta ett annat armband på klockan.
Ja den var ju lite mycket måste jag säga... men jag hade garanterat hittat på något annat med pärlorna, för de var fina
CITAT (Eva i Skåne @ 09-12-2006, 13:57) Jag måste visa er nåt av det fulaste jag sett på länge Smaken är olika, jag vet, men detta ligger maximalt långt borta från något jag skulle kunna tänka mig att bära Det är ingen klocka vi köpt, om nån ens tänkte tanken  , utan en gratispremie min man fick nånstans där han beställde nåt (vitaminer, gissar jag) Är ni spekulanter så säg för all del till  Föredrar nog också en mer minimalistisk stil
Och jag som tyckte den va´rätt snygg  fast kanske lite ungdomlig, döttrarna skulle nog kunna tänka sig en smyckesklocka....det är bara färgen som inte är så jädra grann då
*Stintan*
09-12-2006, 16:44
När har man på sej en sån???
Eva i Skåne
09-12-2006, 16:48
CITAT (Stintan43 @ 09-12-2006, 16:44) När har man på sej en sån???  Aldrig
Huset städat ... hur länge det nu varar I morgon är det upp med tuppen. Åker hemifrån 05.45. Hund 2006 på Älvsjömässan är målet för dagen.
CITAT (Eva i Skåne @ 09-12-2006, 16:48) CITAT (Stintan43 @ 09-12-2006, 16:44) När har man på sej en sån??? :wacko: Aldrig  Nu tycker jag damerna är liiite negativa
netaave
09-12-2006, 17:49
Eva, har försökt få fram din profil för att skicka pm, men det går inte. Jag är intresserad av pärlorna.
Eva i Skåne
09-12-2006, 17:51
CITAT (netaave @ 09-12-2006, 17:49) Eva, har försökt få fram din profil för att skicka pm, men det går inte. Jag är intresserad av pärlorna. Nu har jag skrivit pm till dig. Du får dom så gärna
CITAT (Eva i Skåne @ 09-12-2006, 16:48) CITAT (Stintan43 @ 09-12-2006, 16:44) När har man på sej en sån??? :wacko: Aldrig  När man ska på fest
CITAT (yenny @ 09-12-2006, 23:06) CITAT (Eva i Skåne @ 09-12-2006, 16:48) CITAT (Stintan43 @ 09-12-2006, 16:44) När har man på sej en sån???  Aldrig  När man ska på fest  där ser ni, en kvinna som vet va´man ska ha krafs till  den skulle va´skitsnygg med en mossgrön tröja eller blus......alltså, kanske inte skitsnygg kanske....men den skulle passa
ninnisky
09-12-2006, 23:23
Fy, Fy, Fy ... så ful - min klocka från Thailand (äkta Chanelkopia) är mycket finare
*Stintan*
09-12-2006, 23:25
Tja smaken e som baken men inte skulle den passa på mej oavsett vilka kläder jag satte på mej
zaaritha
09-12-2006, 23:29
Isch va hemskt!
CITAT (AnitaGg @ 09-12-2006, 16:50) Hund 2006 på Älvsjömässan är målet för dagen. Attans....jag skulle egentligen åkt dit imorgon med jobbet - men jag har flyttat på arbetstiden.
CITAT (Scrollan @ 09-12-2006, 23:37) CITAT (AnitaGg @ 09-12-2006, 16:50) Hund 2006 på Älvsjömässan är målet för dagen.
Attans....jag skulle egentligen åkt dit imorgon med jobbet - men jag har flyttat på arbetstiden. Nej, men det var väl synd Jag ska i alla fall träffa Herkules (Stina). Det är vårat årliga get-together
Fialotta
10-12-2006, 04:35
Har suttit uppe o tittat på när dom åkte till månen...jisses va spännande... en kille från Bromma som bara drar...hoppas nu det går bra för dom allihop...och tjejen som ska stanna i ett halvår...usch...hur kan hon
CITAT (maudan @ 10-12-2006, 04:35) Har suttit uppe o tittat på när dom åkte till månen...jisses va spännande... en kille från Bromma som bara drar...hoppas nu det går bra för dom allihop...och tjejen som ska stanna i ett halvår...usch...hur kan hon  Jag har tittat på web-TV. Jisses alltså. Det är ruskiga krafter som driver rymdfärjan.
Fialotta
10-12-2006, 06:20
CITAT (AnitaGg @ 10-12-2006, 04:40) CITAT (maudan @ 10-12-2006, 04:35) Har suttit uppe o tittat på när dom åkte till månen...jisses va spännande... en kille från Bromma som bara drar...hoppas nu det går bra för dom allihop...och tjejen som ska stanna i ett halvår...usch...hur kan hon  Jag har tittat på web-TV. Jisses alltså. Det är ruskiga krafter som driver rymdfärjan. Ja...helt otroligt egentligen...hoppas bara dt inte händer nåt nudå..
netaave
10-12-2006, 14:53
Ja lite kul är det att det är en svensk!
Jag satte klockan och tittade på uppskjutningen inatt. Fick gåshud när dom tände motorerna - vilka krafter!!!  Jag tycker det är häftigt! Ikväll blir det att titta ett tag på Nobelfesten!  Inte alla tal - inte så kul tycker jag. Kikar en del på middagen och senare när dom svänger sina lurviga.
CITAT (netaave @ 10-12-2006, 14:53) Ja lite kul är det att det är en svensk!  Med anor från Norge.
CITAT (maudan @ 10-12-2006, 04:35) Har suttit uppe o tittat på när dom åkte till månen... Nja, de ska inte så långt som till månen, men väl till en rymdstation.
Det är inte så illa det, tänk att lilla Sverige lyckats producera en astronaut ändå. Det trodde jag faktiskt inte. Hoppas det får fart på vårt eget rymdbolag, det vore kul om de fick till en egen uppskjutning där uppe i norr Nu har vi ju en rymd-erfaren astronaut...
CITAT (LadyG @ 10-12-2006, 18:46) Nu har vi ju en rymd-erfaren astronaut... Från Bromma.
anna_rispan
11-12-2006, 11:05
I helgen hann vi köpa julklappar och adventspyssla. Nu har vi satt upp ljusstakar o hängt upp pappersstjänra. Finnemang!!
Hur var eran helg?
CITAT (Scrollan @ 10-12-2006, 19:39) CITAT (LadyG @ 10-12-2006, 18:46) Nu har vi ju en rymd-erfaren astronaut... Från Bromma.  Jasså? Det hade jag ingen aning om
Måste få berätta att jag har en mygga som surrar omkring här Är det nån som kan bekräfta att det är den 11 december idag?
netaave
11-12-2006, 12:06
CITAT (AnitaGg @ 11-12-2006, 11:59) Måste få berätta att jag har en mygga som surrar omkring här Är det nån som kan bekräfta att det är den 11 december idag?  Ja det är det och jag hade en nyckelpiga inomhus igår.
anna_rispan
11-12-2006, 12:08
CITAT (AnitaGg @ 11-12-2006, 11:59) Måste få berätta att jag har en mygga som surrar omkring här Är det nån som kan bekräfta att det är den 11 december idag?  jag tyckte jag hörde en mygga här i går kväll.  nja, svårt att bekräfta det ser ju inte ut som 11 december när man tittar ut hos mig heller...
Jag blir tokig på att jag blir sittande här på Odlas när jag är ledig. Ok, jag har varit och tränat och sedan gått långpromenad med hunden på morgonen. Men tanken var att jag även skulle dammsuga och skura alla golv innan sonen kommer hem, men vad gör jag? Svammlar på Odla!  Någon som känner igen sig?  )
anna_rispan
11-12-2006, 13:59
jag!!! usch vad jag kan slösa bort tid här på Odla alltså.
Var på IKEA i förmiddags....skulle egentligen snabbt in - handla - och snabbt ut igen. (you wish!!) Det tog betydligt mer tid än så. När jag väl kom dit, så ringde jag min mor (hon skulle ha nåt i sängklädväg) - men de hade inte den färg hon ville ha. Väl ståendes i kassakön ringer mobilen igen och hon vill ha några andra saker..... Så, det blev till att gå tillbaka heeeeeela vägen med vagnen, ta hissen.....och plocka på mig det hon ville ha. Ta hissen ner igen, gå heeeeela vägen tillbaka till kassorna. Vänta. Väl i kassan för betalning hade jag missat att plocka med mig det gröna kortet, ställde varorna vid kassan och gick tillbaka heeeeeeeeeeela vägen, upp för rulltrappan och till närmsta kundtjänst för att få ett köpbevis och sen tillbaka ner igen, gå heeeeeeeeela vägen tillbaka till kassan. (tro mig, jag kan nu HELA IKEAs sortiment av gröna växter, handdukar och juldekoration) Var helt slut när jag väl blev utsläppt ifrån IKEA.
Ibland tänker jag också att jag slösar bort tid på odla. Men egentligen .... är det verkligen slöseri med tid att ha trevligt? Dammråttorna ligger ju kvar till senare
CITAT (AnitaGg @ 11-12-2006, 14:08) Ibland tänker jag också att jag slösar bort tid på odla. Men egentligen .... är det verkligen slöseri med tid att ha trevligt? Dammråttorna ligger ju kvar till senare  Så sant!  Fast senare är ju´Sambon och sonen hemma och då vill jag ju spendera tiden tillsammans med dem istället för att städa.... Men nu har jag iallafall dammsugit! Det bästa är när man springer lite emellan odla och sysslor hemma tycker jag! Du hinner fler skriva och man har lite att läsa och svara på! Nu ska jag alldeless strax hämta sonen, så då blir det nog en "super mario bruce spel stund" skulle jag tro!
netaave
11-12-2006, 18:13
CITAT (Leia @ 11-12-2006, 14:29) CITAT (AnitaGg @ 11-12-2006, 14:08) Ibland tänker jag också att jag slösar bort tid på odla. Men egentligen .... är det verkligen slöseri med tid att ha trevligt? Dammråttorna ligger ju kvar till senare :lol: Så sant!  Fast senare är ju´Sambon och sonen hemma och då vill jag ju spendera tiden tillsammans med dem istället för att städa.... Men nu har jag iallafall dammsugit! Det bästa är när man springer lite emellan odla och sysslor hemma tycker jag! Du hinner fler skriva och man har lite att läsa och svara på! Nu ska jag alldeless strax hämta sonen, så då blir det nog en "super mario bruce spel stund" skulle jag tro!  Varför städar ni inte tillsammans?
netaave
11-12-2006, 18:16
Kan nyckelpigor få barn så här års? Jag berättade ju att vi sett en inne igår, idag har jag sett minst två till och alldeles nyss kröp en pytteliten över skrivbordet. Jag gillar ju nyckelpigor så jag har inget emot att dom är här inne, men blev fundersam då jag såg den lille.
Jisses, så fint det blev i vardagsrummet med den nya mattan. Passade även på att möblera om lite..... Resten av grejerna (hyllister för tavlorna) får mannen borra upp vid tillfälle. Ska ha både tavlor på dem och värmeljuslyktor.
Sitter här och lyssnar på lite julmusik för att få lite julkänsla, men åh! vad jag vill ha snö nu! Här blåser det stormstyrka snart känns det som! Har fått ta reda på krukorna med granris i som hade blåst omkull ute på bron för en stund sedan... Nu är det baddags och sen läggdags för lilla sonen som gäller!  Ska förresten på IKEA i morgon också, lite snabbt in och snabbt ut men det blir nog svårt!
CITAT (Stussi @ 11-12-2006, 18:53) Ska förresten på IKEA i morgon också, lite snabbt in och snabbt ut men det blir nog svårt!  Nää....även om ambitionen är hög, så tro inte att det funkar.
CITAT (Scrollan @ 11-12-2006, 19:00) CITAT (Stussi @ 11-12-2006, 18:53) Ska förresten på IKEA i morgon också, lite snabbt in och snabbt ut men det blir nog svårt!  Nää....även om ambitionen är hög, så tro inte att det funkar.   Nää, jag har en känsla av att det inte kommer att göra det!
Jag hörde ett rykte om hur många timmars kö det varit för att komma in på IKEA i Haparanda och hur många timmar det tagit att ta sig igenom butiken och sedan stå i kö till kassan!  Det måste ju vara värre än skärselden nästan att behöva gå igenom det med en tjatande 5-åring och en skrikande nyföding!  Jag kommer inte att besöka den butiken inom en snar framtid! Just nu håller jag på att baka lussebullar.  Glutenfria lussebullar. Det gick faktiskt att rulla degen till kringlor men det var kladdigt! Imorgon får jag ta itu med pepparkakorna...köpte glutenfri pepparkaksdeg på Coop.
Eva i Skåne
11-12-2006, 23:26
Så bra att det finns så mycket glutenfritt att köpa numera, t o m pepparkaksdeg Vilken energi du har som orkar baka mellan varven när du tar hand om lilleman som bara är ledsen, men det är ju så när du har Caroline också att göra jultraditioner med. Småbarnsföräldrar orkar nästan allt... Lussekattsdeg av glutenfritt mjöl  . Jag kan bara tänka mig hur kladdigt det var. Jag bakar glutenfria bullar till svärdottern ibland, men då klickar jag degen direkt i formar. Den är ju inte hanterbar för fem öre Lycka till med lillen på BVC imorgon. Jag läste precis i andra tråden om honom. Bra att du tänker stå på dig! Det är ju en påfrestning för hela familjen som det är nu
Vet inte om jag ska kalla det för morgonpigg eller ej...men vaknade 04:15 och kunde inte somna om. Kommer bli en lååång dag eftersom jag jobbar tills imorgon....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|