Full version: Svammeltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
anna_rispan
Fredrik Lindström??
yenny
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 19:41)
Fredrik Lindström??

Vilken kanal och när?
anna_rispan
ettan..eller tvåan. 20.00
yenny
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 19:43)
ettan..eller tvåan. 20.00

Okej tack! DÅ skall jag hänga min tvätt och sedan slå mej ner framför tv lite.
faith
CITAT (Reserv @ 20-12-2006, 19:33)
CITAT (yenny @ 20-12-2006, 19:33)
Nu så: Tada: 5000e inlägget  :lol:

Det krävs ett till för att få fram den extra raden i profilen i profilen Grattis!!! wub.gif

Synd att gränsen är satt så högt som vid 5.000 inlägg.
Varför inte redan vid 1.000?
Vore kul att se fler personliga titlar, tycker jag. Är jag ensam om att tycka det?

smile.gif
AnitaO
CITAT (faith @ 20-12-2006, 20:56)
CITAT (Reserv @ 20-12-2006, 19:33)
Nu så: Tada: 5000e inlägget  laugh.gif

Det krävs ett till för att få fram den extra raden i profilen i profilen Grattis!!! wub.gif

Synd att gränsen är satt så högt som vid 5.000 inlägg.
Varför inte redan vid 1.000?
Vore kul att se fler personliga titlar, tycker jag. Är jag ensam om att tycka det?

smile.gif

Jag kan nog hålla med om att det vore en poäng.
Det skulle göra forumet lite mer personligt smile.gif

Grattis Jenny!
Tro inte att jag är avundsjuk bara för all del biggrin.gif rolleyes.gif
anna_rispan
Njae, så himla kinkigt är det väl inte. Man kan ju lägga in en signatur. Det funkar också... smile.gif
Castea
CITAT (faith @ 20-12-2006, 20:56)

Det är du säkert inte, men själv bryr jag mig inte alls om titlarna och glömmer ändå att läsa dem under avatarerna.
Alba
Jag tycker titlarna kunde vara lite mer framträdande så de syns ordentligt
anna_rispan
nej det tycker inte jag. Det är så mycket pynt ändå som syns på så många av odlaiternas skrifter.... sleep.gif
askar
CITAT (Alba @ 20-12-2006, 21:15)
Jag tycker titlarna kunde vara lite mer framträdande så de syns ordentligt

Då tycker jag att man ska skriva den i sin signatur... den ser man vid varje inlägg.
Personligen har jag aldrig tittat på vad som står under bilden... mer än just då det skrivs om detta.
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 21:16)
nej det tycker inte jag. Det är så mycket pynt ändå som syns på så många av odlaiternas skrifter.... sleep.gif

Jag "fuskar" ganska ofta och stänger av signaturerna.
Det blir ibland ganska långa trådar och scrolla sig igenom alla bilder.
Därför tycker jag titlarna vore roligt om fler kunde ha smile.gif
anna_rispan
CITAT (AnitaGg @ 20-12-2006, 21:20)
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 21:16)
nej det tycker inte jag. Det är så mycket pynt ändå som syns på så många av odlaiternas skrifter....  -_-

Jag "fuskar" ganska ofta och stänger av signaturerna.
Det blir ibland ganska långa trådar och scrolla sig igenom alla bilder.
Därför tycker jag titlarna vore roligt om fler kunde ha smile.gif

det förståss!! det var ju en bra lösning!
anna_rispan
är det därför en del skriver under sitt inlägg kankse. typ så här. jag har stängt av så jag ser inte signaturerna liksom....

Anna, hungrigast just nu
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 21:29)
är det därför en del skriver under sitt inlägg kankse. typ så här. jag har stängt av så jag ser inte signaturerna liksom....

Anna, hungrigast just nu

Så kan det nog vara, eller så är det bara en vana att "underteckna" det man skrivit.
Kan väl vara olika förståss smile.gif
Betty
Nu så: Tada: 5000e inlägget  :lol:

Välkommen i snacksaliga gänget Jenny! biggrin.gif
yenny
Tack för alla grattis wub.gif

Tänk att man kan babbla så mycket rolleyes.gif
Kathy
CITAT (yenny @ 20-12-2006, 23:46)
Tänk att man kan babbla så mycket rolleyes.gif

Grattis Yenny, som ny medlem i den snacksaliga klubben. wub.gif
Kathy
Vad trist det är att ständigt få telefonsamtal på den privata mobilen ifrån övre chefen när jag inte är i tjänst. sad.gif Och det är heller inte speciellt viktiga saker utan sånt som kan tas på mailen eller vänta med tills jag är på plats. Kan tilläggas att jag heller inte har betalt/får betalt för att vara tillgänglig då jag är ledig.
Nu har jag plockat bort min mobilsvar. sleep.gif
anna_rispan
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 12:26)
Vad trist det är att ständigt få telefonsamtal på den privata mobilen ifrån övre chefen när jag inte är i tjänst. sad.gif Och det är heller inte speciellt viktiga saker utan sånt som kan tas på mailen eller vänta med tills jag är på plats. Kan tilläggas att jag heller inte har betalt/får betalt för att vara tillgänglig då jag är ledig.

ja, det är trist. dåligt o lite bristande respekt för din fritid. sad.gif

som du själv skrev. det finns ju alternativ. att maila eller skriva ner det åtminstone.
yenny
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 12:21)
CITAT (yenny @ 20-12-2006, 23:46)
Tänk att man kan babbla så mycket  :rolleyes:

Grattis Yenny, som ny medlem i den snacksaliga klubben. wub.gif

tackar wub.gif
yenny

Ja himla trist måste jag säga. Jag vet att det inte är så enkelt, men kan du inte be henne skicka ett mail eller vänta tills du är i tjänst?
Man behöver verkligen sin fritid.
Kathy
CITAT (yenny @ 21-12-2006, 12:44)
Vad trist det är att ständigt få telefonsamtal på den privata mobilen ifrån övre chefen när jag inte är i tjänst.  sad.gif Och det är heller inte speciellt viktiga saker utan sånt som kan tas på mailen eller vänta med tills jag är på plats. Kan tilläggas att jag heller inte har betalt/får betalt för att vara tillgänglig då jag är ledig.
Nu har jag plockat bort min mobilsvar.  sleep.gif

Ja himla trist måste jag säga. Jag vet att det inte är så enkelt, men kan du inte be henne skicka ett mail eller vänta tills du är i tjänst?

Jag har pratat med henne...men det tycks hålla i sig några månader bara.
Hon är i tjänst dagtid och henne når man aldrig efter kl 17:00 på mobilen. (har dock bara provat en gång då jag ringde 17:10.) Jag kan tycka det ska vara lika respekt åt bägge hållen. Får ta ett ytterligare snack efter helgerna.
yenny
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 12:48)
CITAT (yenny @ 21-12-2006, 12:44)
Vad trist det är att ständigt få telefonsamtal på den privata mobilen ifrån övre chefen när jag inte är i tjänst.  sad.gif Och det är heller inte speciellt viktiga saker utan sånt som kan tas på mailen eller vänta med tills jag är på plats. Kan tilläggas att jag heller inte har betalt/får betalt för att vara tillgänglig då jag är ledig.
Nu har jag plockat bort min mobilsvar.  sleep.gif

Jag har pratat med henne...men det tycks hålla i sig några månader bara.
Hon är i tjänst dagtid och henne når man aldrig efter kl 17:00 på mobilen. (har dock bara provat en gång då jag ringde 17:10.) Jag kan tycka det ska vara lika respekt åt bägge hållen. Får ta ett ytterligare snack efter helgerna.

Ajdå... ja då får du snacka med henne igen då.
Så länge kanske du kan ändra på mobilen så du slipper höra när hon ringer?
Magdis
Caroline har hittat på en rolig lek åt sig och pappa här ikväll: Galningen och prinsessan!! laugh.gif laugh.gif Gissa vem som är vem! rolleyes.gif
Eva i Skåne
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 17:43)
Caroline har hittat på en rolig lek åt sig och pappa här ikväll: Galningen och prinsessan!! laugh.gif laugh.gif Gissa vem som är vem! rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det var det roligaste jag hört idag

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 17:43)

laugh.gif laugh.gif
Magdis
...och nu börjar Bolibompa på TV o då säger Caroline: Ska vi inte spela in leken istället då? biggrin.gif
ninnisky
Ja, så har det hänt igen.... Inte skulle det blir nån julgran här i huset detta året, men nu lyser den så fint i vardagsrummet..... ytterligare en gång har vi fallit till föga.... och det känns ju ganska bra!

Fast nästa år..... då blir det ingen - då lockar Asien igen

smile.gif
Alba
Vad trist det är att ständigt få telefonsamtal på den privata mobilen ifrån övre chefen när jag inte är i tjänst.  :( Och det är heller inte speciellt viktiga saker utan sånt som kan tas på mailen eller vänta med tills jag är på plats. Kan tilläggas att jag heller inte har betalt/får betalt för att vara tillgänglig då jag är ledig.
Nu har jag plockat bort min mobilsvar.  -_-

Jag känner igen problemet.
Kan du inte på ett fint sätt föra det på tal igen.
Det är en ful ovana som en del anser sig ha rätt till.
AnitaO
Grattis Piteå som vann högvinsten i Postkodlotteriet smile.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 22-12-2006, 20:18)
Grattis Piteå som vann högvinsten i Postkodlotteriet smile.gif

Vann nån i Piteå? Och jag som hade såna där lotter men inte aktiverade dem. unsure.gif Undrar vem det var...vem man ska smöra in sig för menar jag! rolleyes.gif
Gillan
CITAT (ninnisky @ 22-12-2006, 18:06)
Ja, så har det hänt igen.... Inte skulle det blir nån julgran här i huset detta året, men nu lyser den så fint i vardagsrummet..... ytterligare en gång har vi fallit till föga.... och det känns ju ganska bra!

Fast nästa år..... då blir det ingen - då lockar Asien igen

smile.gif

Fd " svärson " brukade alltid säga till mig om det var nåt jag önskade;- "Glöm din dröm" !!. Kanske passar in på dig också? rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

Psst! Fast självklart så unnar jag dig en " Asientripp " wub.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 21:20)
CITAT (AnitaGg @ 22-12-2006, 20:18)
Grattis Piteå som vann högvinsten i Postkodlotteriet  :)

Vann nån i Piteå? Och jag som hade såna där lotter men inte aktiverade dem. unsure.gif Undrar vem det var...vem man ska smöra in sig för menar jag! rolleyes.gif

Namn vet jag inte, men vinnande gata var CJ Boströms Väg.
Magdis
Idag måste jag hinna griljera skinkan, marinera revbensspjällen och göra iordning Janssons...allt för att ha så lite som möjligt att göra imorgon. Maken och Caroline är på övning i kyrkan inför julspelet imorrn...Caroline ska va en gullig liten ängel! smile.gif wub.gif
Magdis
....å redan nu kom de första svordomarna.....vi har slut på ingefära!! sad.gif Det måste vara ingefära i marinaden till revbensspjällen så då får jag vackert vänta tills maken varit och handlat. Skit också!!
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-12-2006, 13:45)
....å redan nu kom de första svordomarna.....vi har slut på ingefära!!  :( Det måste vara ingefära i marinaden till revbensspjällen så då får jag vackert vänta tills maken varit och handlat. Skit också!!

Kanske grannen har?? unsure.gif
Jag har, men det går väl ingen tomteexpress i dag? unsure.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 23-12-2006, 14:44)
....å redan nu kom de första svordomarna.....vi har slut på ingefära!!  sad.gif Det måste vara ingefära i marinaden till revbensspjällen så då får jag vackert vänta tills maken varit och handlat. Skit också!!

Jag har, men det går väl ingen tomteexpress i dag? unsure.gif laugh.gif laugh.gif

Nu har jag fått min ingefära...gubben fick åka o handla i turbofart innan han hade ett dop idag. Så nu ligger revbenen i marinad....och svärfars har kommit hit så nu är Lilleman befriad från min famn o jag har gjort Janssons och har nötkakorna i ugnen. biggrin.gif
Snöflinga
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-12-2006, 16:04)
....å redan nu kom de första svordomarna.....vi har slut på ingefära!!  sad.gif Det måste vara ingefära i marinaden till revbensspjällen så då får jag vackert vänta tills maken varit och handlat. Skit också!!

Nu har jag fått min ingefära...gubben fick åka o handla i turbofart innan han hade ett dop idag. Så nu ligger revbenen i marinad....och svärfars har kommit hit så nu är Lilleman befriad från min famn o jag har gjort Janssons och har nötkakorna i ugnen. biggrin.gif

Hur orkar du huh.gif huh.gif huh.gif Jag får stressontimagen å' dina vägnar bara av att läsa om allt du gör wub.gif
Magdis
CITAT (Snöflinga @ 23-12-2006, 21:59)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-12-2006, 16:04)

Hur orkar du huh.gif huh.gif huh.gif Jag får stressontimagen å' dina vägnar bara av att läsa om allt du gör wub.gif

Ja jag blev lite less igår faktiskt, särskilt som det är så tydligt att det bara är jag i det här hushållet som bryr mig om att fixa inför julen.

Nu har jag en paus medan potatisen kokar och Caroline leker med karaokemaskinen hon fick i julklapp. smile.gif
Gossen Ruda

Har du försökt med e-post? rolleyes.gif

Seriefiguren Kvasthilda hade en pizzafax så allt är möjligt. laugh.gif
Magdis
CITAT (Gossen Ruda @ 24-12-2006, 19:26)

Har du försökt med e-post? rolleyes.gif

Seriefiguren Kvasthilda hade en pizzafax så allt är möjligt. laugh.gif

laugh.gif laugh.gif
en sån skulle man haft! biggrin.gif Jag är säker på att nån snäll odlait hade skickat ingefäran med posten om jag bett om det men nu ordnade det sig ändå. rolleyes.gif

/Magdis som är svimfärdig av mättnad tongue.gif
AnitaO
En riktig gammal goding att nynna till smile.gif
http://video.google.com/videoplay?docid=-3...omething+stupid
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 25-12-2006, 11:44)

Den är såå bra.
Gillar även orginalet...tror det var med Frank och Nancy Sinatra. wub.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-12-2006, 18:37)
Ja jag blev lite less igår faktiskt, särskilt som det är så tydligt att det bara är jag i det här hushållet som bryr mig om att fixa inför julen.

Nu har jag en paus medan potatisen kokar och Caroline leker med karaokemaskinen hon fick i julklapp. smile.gif

Jag har börjat skriva lista till var och en, frågar först "När är du här hemma?" sen delar jag ut passande uppgifter.
Visst gnälls det ibland men då säger jag bara att "Då får vi väl avstå från det då" brukar hjälpa för då har ju jag klart markerat att jag gör inte det i stället för dom.
Ibland måste man vara elak. ohmy.gif
netaave
Börjar bli less på att äta julmat. Ska ha gäster så jag lär få äta en del idag också, men i morgon ska jag baske mig äta fiskpinnar eller falukorv biggrin.gif

Yngsta dottern ser en Dvd hon fick i julklapp och dom andra ska ut på rean. Själv ska jag bara vara till dess jag måste börja stöka i köket igen, sitta vid datorn och sen sätta mig i soffan och läsa, stoppa i mig en och annan pralin. tongue.gif
Leia
Morr fräs mutter....... mad.gif

Mina idioter till chefer har beställt dubbelt antal kolli frysvaror till idag när jag är själv här, och vi dessutom bara har öppet i 5 timmar!!!! mad.gif

De kommer att få det hett om öronen nästa gång jag träffar dem!!!! mad.gif
Biggan_
CITAT (Leia @ 26-12-2006, 14:18)

Mina idioter till chefer har beställt dubbelt antal kolli frysvaror till idag när jag är själv här, och vi dessutom bara har öppet i 5 timmar!!!! mad.gif

Oj, oj, oj, då går du och eldar upp dej nu så att det tinar i frysen! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Leia
CITAT (Birgitta P @ 26-12-2006, 15:50)
CITAT (Leia @ 26-12-2006, 14:18)

Oj, oj, oj, då går du och eldar upp dej nu så att det tinar i frysen! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Japp! biggrin.gif Men nu har jag slutat för dagen och har lämnat jobbet åt dem till i morgon.

Det är ett märkligt fenomen på mitt jobb... Vi anställda får hålla reda på cheferna och inte tvärtom. biggrin.gif De är så otroligt förrvirrade, och klantar sig så ofta. Vilket vi är snabba att påpeka! rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif
AnitaO
Äsch då!! Jag glömde ju detta tips till er tjejer före jul.
Nu är det ju för sent, men kanske till nästa jul?
Hur man kan fixa hemmagjorda små julkort biggrin.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon