|
Full version: Svammeltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
anna_rispan
20-12-2006, 19:41
Fredrik Lindström??
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 19:41) Fredrik Lindström?? Vilken kanal och när?
anna_rispan
20-12-2006, 19:43
ettan..eller tvåan. 20.00
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 19:43) ettan..eller tvåan. 20.00 Okej tack! DÅ skall jag hänga min tvätt och sedan slå mej ner framför tv lite.
CITAT (Reserv @ 20-12-2006, 19:33) CITAT (yenny @ 20-12-2006, 19:33) Nu så: Tada: 5000e inlägget :lol: Det krävs ett till för att få fram den extra raden i profilen i profilen Grattis!!!  Synd att gränsen är satt så högt som vid 5.000 inlägg. Varför inte redan vid 1.000? Vore kul att se fler personliga titlar, tycker jag. Är jag ensam om att tycka det?
CITAT (faith @ 20-12-2006, 20:56) CITAT (Reserv @ 20-12-2006, 19:33) CITAT (yenny @ 20-12-2006, 19:33) Nu så: Tada: 5000e inlägget  Det krävs ett till för att få fram den extra raden i profilen i profilen Grattis!!!  Synd att gränsen är satt så högt som vid 5.000 inlägg. Varför inte redan vid 1.000? Vore kul att se fler personliga titlar, tycker jag. Är jag ensam om att tycka det?  Jag kan nog hålla med om att det vore en poäng. Det skulle göra forumet lite mer personligt Grattis Jenny! Tro inte att jag är avundsjuk bara för all del
anna_rispan
20-12-2006, 21:06
Njae, så himla kinkigt är det väl inte. Man kan ju lägga in en signatur. Det funkar också...
CITAT (faith @ 20-12-2006, 20:56) Vore kul att se fler personliga titlar, tycker jag. Är jag ensam om att tycka det? Det är du säkert inte, men själv bryr jag mig inte alls om titlarna och glömmer ändå att läsa dem under avatarerna.
Jag tycker titlarna kunde vara lite mer framträdande så de syns ordentligt
anna_rispan
20-12-2006, 21:16
nej det tycker inte jag. Det är så mycket pynt ändå som syns på så många av odlaiternas skrifter....
CITAT (Alba @ 20-12-2006, 21:15) Jag tycker titlarna kunde vara lite mer framträdande så de syns ordentligt Då tycker jag att man ska skriva den i sin signatur... den ser man vid varje inlägg. Personligen har jag aldrig tittat på vad som står under bilden... mer än just då det skrivs om detta.
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 21:16) nej det tycker inte jag. Det är så mycket pynt ändå som syns på så många av odlaiternas skrifter....  Jag "fuskar" ganska ofta och stänger av signaturerna. Det blir ibland ganska långa trådar och scrolla sig igenom alla bilder. Därför tycker jag titlarna vore roligt om fler kunde ha
anna_rispan
20-12-2006, 21:22
CITAT (AnitaGg @ 20-12-2006, 21:20) CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 21:16) nej det tycker inte jag. Det är så mycket pynt ändå som syns på så många av odlaiternas skrifter.... -_- Jag "fuskar" ganska ofta och stänger av signaturerna. Det blir ibland ganska långa trådar och scrolla sig igenom alla bilder. Därför tycker jag titlarna vore roligt om fler kunde ha  det förståss!! det var ju en bra lösning!
anna_rispan
20-12-2006, 21:29
är det därför en del skriver under sitt inlägg kankse. typ så här. jag har stängt av så jag ser inte signaturerna liksom....
Anna, hungrigast just nu
CITAT (anna_rispan @ 20-12-2006, 21:29) är det därför en del skriver under sitt inlägg kankse. typ så här. jag har stängt av så jag ser inte signaturerna liksom....
Anna, hungrigast just nu Så kan det nog vara, eller så är det bara en vana att "underteckna" det man skrivit. Kan väl vara olika förståss
CITAT (yenny @ 20-12-2006, 19:33) Nu så: Tada: 5000e inlägget :lol: Välkommen i snacksaliga gänget Jenny!
Tack för alla grattis Tänk att man kan babbla så mycket
CITAT (yenny @ 20-12-2006, 23:46) Tänk att man kan babbla så mycket  Grattis Yenny, som ny medlem i den snacksaliga klubben.
Vad trist det är att ständigt få telefonsamtal på den privata mobilen ifrån övre chefen när jag inte är i tjänst.  Och det är heller inte speciellt viktiga saker utan sånt som kan tas på mailen eller vänta med tills jag är på plats. Kan tilläggas att jag heller inte har betalt/får betalt för att vara tillgänglig då jag är ledig. Nu har jag plockat bort min mobilsvar.
anna_rispan
21-12-2006, 12:40
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 12:26) Vad trist det är att ständigt få telefonsamtal på den privata mobilen ifrån övre chefen när jag inte är i tjänst.  Och det är heller inte speciellt viktiga saker utan sånt som kan tas på mailen eller vänta med tills jag är på plats. Kan tilläggas att jag heller inte har betalt/får betalt för att vara tillgänglig då jag är ledig. Nu har jag plockat bort min mobilsvar.  ja, det är trist. dåligt o lite bristande respekt för din fritid. som du själv skrev. det finns ju alternativ. att maila eller skriva ner det åtminstone.
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 12:21) CITAT (yenny @ 20-12-2006, 23:46) Tänk att man kan babbla så mycket :rolleyes: Grattis Yenny, som ny medlem i den snacksaliga klubben.  tackar
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 12:26) Vad trist det är att ständigt få telefonsamtal på den privata mobilen ifrån övre chefen när jag inte är i tjänst.  Och det är heller inte speciellt viktiga saker utan sånt som kan tas på mailen eller vänta med tills jag är på plats. Kan tilläggas att jag heller inte har betalt/får betalt för att vara tillgänglig då jag är ledig. Nu har jag plockat bort min mobilsvar.  Ja himla trist måste jag säga. Jag vet att det inte är så enkelt, men kan du inte be henne skicka ett mail eller vänta tills du är i tjänst? Man behöver verkligen sin fritid.
CITAT (yenny @ 21-12-2006, 12:44) CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 12:26) Vad trist det är att ständigt få telefonsamtal på den privata mobilen ifrån övre chefen när jag inte är i tjänst.  Och det är heller inte speciellt viktiga saker utan sånt som kan tas på mailen eller vänta med tills jag är på plats. Kan tilläggas att jag heller inte har betalt/får betalt för att vara tillgänglig då jag är ledig. Nu har jag plockat bort min mobilsvar.  Ja himla trist måste jag säga. Jag vet att det inte är så enkelt, men kan du inte be henne skicka ett mail eller vänta tills du är i tjänst? Man behöver verkligen sin fritid. Jag har pratat med henne...men det tycks hålla i sig några månader bara. Hon är i tjänst dagtid och henne når man aldrig efter kl 17:00 på mobilen. (har dock bara provat en gång då jag ringde 17:10.) Jag kan tycka det ska vara lika respekt åt bägge hållen. Får ta ett ytterligare snack efter helgerna.
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 12:48) CITAT (yenny @ 21-12-2006, 12:44) CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 12:26) Vad trist det är att ständigt få telefonsamtal på den privata mobilen ifrån övre chefen när jag inte är i tjänst.  Och det är heller inte speciellt viktiga saker utan sånt som kan tas på mailen eller vänta med tills jag är på plats. Kan tilläggas att jag heller inte har betalt/får betalt för att vara tillgänglig då jag är ledig. Nu har jag plockat bort min mobilsvar.  Ja himla trist måste jag säga. Jag vet att det inte är så enkelt, men kan du inte be henne skicka ett mail eller vänta tills du är i tjänst? Man behöver verkligen sin fritid. Jag har pratat med henne...men det tycks hålla i sig några månader bara. Hon är i tjänst dagtid och henne når man aldrig efter kl 17:00 på mobilen. (har dock bara provat en gång då jag ringde 17:10.) Jag kan tycka det ska vara lika respekt åt bägge hållen. Får ta ett ytterligare snack efter helgerna. Ajdå... ja då får du snacka med henne igen då. Så länge kanske du kan ändra på mobilen så du slipper höra när hon ringer?
Caroline har hittat på en rolig lek åt sig och pappa här ikväll: Galningen och prinsessan!!  Gissa vem som är vem!
Eva i Skåne
22-12-2006, 17:53
...och nu börjar Bolibompa på TV o då säger Caroline: Ska vi inte spela in leken istället då?
ninnisky
22-12-2006, 18:06
Ja, så har det hänt igen.... Inte skulle det blir nån julgran här i huset detta året, men nu lyser den så fint i vardagsrummet..... ytterligare en gång har vi fallit till föga.... och det känns ju ganska bra! Fast nästa år..... då blir det ingen - då lockar Asien igen
CITAT (Scrollan @ 21-12-2006, 12:26) Vad trist det är att ständigt få telefonsamtal på den privata mobilen ifrån övre chefen när jag inte är i tjänst. :( Och det är heller inte speciellt viktiga saker utan sånt som kan tas på mailen eller vänta med tills jag är på plats. Kan tilläggas att jag heller inte har betalt/får betalt för att vara tillgänglig då jag är ledig. Nu har jag plockat bort min mobilsvar. -_- Jag känner igen problemet. Kan du inte på ett fint sätt föra det på tal igen. Det är en ful ovana som en del anser sig ha rätt till.
Grattis Piteå som vann högvinsten i Postkodlotteriet
CITAT (AnitaGg @ 22-12-2006, 20:18) Grattis Piteå som vann högvinsten i Postkodlotteriet  Vann nån i Piteå? Och jag som hade såna där lotter men inte aktiverade dem.  Undrar vem det var...vem man ska smöra in sig för menar jag!
CITAT (ninnisky @ 22-12-2006, 18:06) Ja, så har det hänt igen.... Inte skulle det blir nån julgran här i huset detta året, men nu lyser den så fint i vardagsrummet..... ytterligare en gång har vi fallit till föga.... och det känns ju ganska bra! Fast nästa år..... då blir det ingen - då lockar Asien igen  Fd " svärson " brukade alltid säga till mig om det var nåt jag önskade;- "Glöm din dröm" !!. Kanske passar in på dig också? Psst! Fast självklart så unnar jag dig en " Asientripp "
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-12-2006, 21:20) CITAT (AnitaGg @ 22-12-2006, 20:18) Grattis Piteå som vann högvinsten i Postkodlotteriet :) Vann nån i Piteå? Och jag som hade såna där lotter men inte aktiverade dem.  Undrar vem det var...vem man ska smöra in sig för menar jag!  Namn vet jag inte, men vinnande gata var CJ Boströms Väg.
Idag måste jag hinna griljera skinkan, marinera revbensspjällen och göra iordning Janssons...allt för att ha så lite som möjligt att göra imorgon. Maken och Caroline är på övning i kyrkan inför julspelet imorrn...Caroline ska va en gullig liten ängel!
....å redan nu kom de första svordomarna.....vi har slut på ingefära!!  Det måste vara ingefära i marinaden till revbensspjällen så då får jag vackert vänta tills maken varit och handlat. Skit också!!
Biggan_
23-12-2006, 14:44
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-12-2006, 13:45) ....å redan nu kom de första svordomarna.....vi har slut på ingefära!! :( Det måste vara ingefära i marinaden till revbensspjällen så då får jag vackert vänta tills maken varit och handlat. Skit också!! Kanske grannen har??  Jag har, men det går väl ingen tomteexpress i dag?
CITAT (Birgitta P @ 23-12-2006, 14:44) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-12-2006, 13:45) ....å redan nu kom de första svordomarna.....vi har slut på ingefära!!  Det måste vara ingefära i marinaden till revbensspjällen så då får jag vackert vänta tills maken varit och handlat. Skit också!! Kanske grannen har??  Jag har, men det går väl ingen tomteexpress i dag?  Nu har jag fått min ingefära...gubben fick åka o handla i turbofart innan han hade ett dop idag. Så nu ligger revbenen i marinad....och svärfars har kommit hit så nu är Lilleman befriad från min famn o jag har gjort Janssons och har nötkakorna i ugnen.
Snöflinga
23-12-2006, 21:59
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-12-2006, 16:04) CITAT (Birgitta P @ 23-12-2006, 14:44) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-12-2006, 13:45) ....å redan nu kom de första svordomarna.....vi har slut på ingefära!!  Det måste vara ingefära i marinaden till revbensspjällen så då får jag vackert vänta tills maken varit och handlat. Skit också!! Kanske grannen har??  Jag har, men det går väl ingen tomteexpress i dag?  Nu har jag fått min ingefära...gubben fick åka o handla i turbofart innan han hade ett dop idag. Så nu ligger revbenen i marinad....och svärfars har kommit hit så nu är Lilleman befriad från min famn o jag har gjort Janssons och har nötkakorna i ugnen.  Hur orkar du  Jag får stressontimagen å' dina vägnar bara av att läsa om allt du gör
CITAT (Snöflinga @ 23-12-2006, 21:59) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-12-2006, 16:04) CITAT (Birgitta P @ 23-12-2006, 14:44) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-12-2006, 13:45) ....å redan nu kom de första svordomarna.....vi har slut på ingefära!!  Det måste vara ingefära i marinaden till revbensspjällen så då får jag vackert vänta tills maken varit och handlat. Skit också!! Kanske grannen har??  Jag har, men det går väl ingen tomteexpress i dag?  Nu har jag fått min ingefära...gubben fick åka o handla i turbofart innan han hade ett dop idag. Så nu ligger revbenen i marinad....och svärfars har kommit hit så nu är Lilleman befriad från min famn o jag har gjort Janssons och har nötkakorna i ugnen.  Hur orkar du  Jag får stressontimagen å' dina vägnar bara av att läsa om allt du gör  Ja jag blev lite less igår faktiskt, särskilt som det är så tydligt att det bara är jag i det här hushållet som bryr mig om att fixa inför julen. Nu har jag en paus medan potatisen kokar och Caroline leker med karaokemaskinen hon fick i julklapp.
Gossen Ruda
24-12-2006, 19:26
CITAT (Birgitta P @ 23-12-2006, 14:44) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-12-2006, 13:45) ....å redan nu kom de första svordomarna.....vi har slut på ingefära!!  Det måste vara ingefära i marinaden till revbensspjällen så då får jag vackert vänta tills maken varit och handlat. Skit också!! Kanske grannen har??  Jag har, men det går väl ingen tomteexpress i dag?  Har du försökt med e-post? Seriefiguren Kvasthilda hade en pizzafax så allt är möjligt.
CITAT (Gossen Ruda @ 24-12-2006, 19:26) CITAT (Birgitta P @ 23-12-2006, 14:44) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-12-2006, 13:45) ....å redan nu kom de första svordomarna.....vi har slut på ingefära!!  Det måste vara ingefära i marinaden till revbensspjällen så då får jag vackert vänta tills maken varit och handlat. Skit också!! Kanske grannen har??  Jag har, men det går väl ingen tomteexpress i dag?  Har du försökt med e-post? Seriefiguren Kvasthilda hade en pizzafax så allt är möjligt.  en sån skulle man haft!  Jag är säker på att nån snäll odlait hade skickat ingefäran med posten om jag bett om det men nu ordnade det sig ändå. /Magdis som är svimfärdig av mättnad
CITAT (AnitaGg @ 25-12-2006, 11:44) Den är såå bra. Gillar även orginalet...tror det var med Frank och Nancy Sinatra.
netaave
25-12-2006, 11:56
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-12-2006, 18:37) Ja jag blev lite less igår faktiskt, särskilt som det är så tydligt att det bara är jag i det här hushållet som bryr mig om att fixa inför julen. Nu har jag en paus medan potatisen kokar och Caroline leker med karaokemaskinen hon fick i julklapp.  Jag har börjat skriva lista till var och en, frågar först "När är du här hemma?" sen delar jag ut passande uppgifter. Visst gnälls det ibland men då säger jag bara att "Då får vi väl avstå från det då" brukar hjälpa för då har ju jag klart markerat att jag gör inte det i stället för dom. Ibland måste man vara elak.
netaave
26-12-2006, 12:19
Börjar bli less på att äta julmat. Ska ha gäster så jag lär få äta en del idag också, men i morgon ska jag baske mig äta fiskpinnar eller falukorv Yngsta dottern ser en Dvd hon fick i julklapp och dom andra ska ut på rean. Själv ska jag bara vara till dess jag måste börja stöka i köket igen, sitta vid datorn och sen sätta mig i soffan och läsa, stoppa i mig en och annan pralin.
Morr fräs mutter....... Mina idioter till chefer har beställt dubbelt antal kolli frysvaror till idag när jag är själv här, och vi dessutom bara har öppet i 5 timmar!!!! De kommer att få det hett om öronen nästa gång jag träffar dem!!!!
Biggan_
26-12-2006, 15:50
CITAT (Leia @ 26-12-2006, 14:18) Morr fräs mutter....... Mina idioter till chefer har beställt dubbelt antal kolli frysvaror till idag när jag är själv här, och vi dessutom bara har öppet i 5 timmar!!!! De kommer att få det hett om öronen nästa gång jag träffar dem!!!!  Oj, oj, oj, då går du och eldar upp dej nu så att det tinar i frysen!
CITAT (Birgitta P @ 26-12-2006, 15:50) CITAT (Leia @ 26-12-2006, 14:18) Morr fräs mutter....... Mina idioter till chefer har beställt dubbelt antal kolli frysvaror till idag när jag är själv här, och vi dessutom bara har öppet i 5 timmar!!!! De kommer att få det hett om öronen nästa gång jag träffar dem!!!!  Oj, oj, oj, då går du och eldar upp dej nu så att det tinar i frysen!  Japp!  Men nu har jag slutat för dagen och har lämnat jobbet åt dem till i morgon. Det är ett märkligt fenomen på mitt jobb... Vi anställda får hålla reda på cheferna och inte tvärtom.  De är så otroligt förrvirrade, och klantar sig så ofta. Vilket vi är snabba att påpeka!
Äsch då!! Jag glömde ju detta tips till er tjejer före jul. Nu är det ju för sent, men kanske till nästa jul? Hur man kan fixa hemmagjorda små julkort
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|