Full version: Svammeltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Berith
Åååh vad jag tycker det är töntigt när det fortfarande visas reklam med tomtar i på TV. huh.gif
Berith
Och så tycker jag jättesynd om Ingemar som ska rensa bland trådar och inlägg och medlemmar när han kommer tillbaka hit igen.

sad.gif sad.gif sad.gif Stackars stackars Ingemar...
anna_rispan
CITAT (Berith @ 31-12-2006, 10:30)
Och så tycker jag jättesynd om Ingemar som ska rensa bland trådar och inlägg och medlemmar när han kommer tillbaka hit igen.

sad.gif sad.gif sad.gif Stackars stackars Ingemar...

Tror du han kommer orka det överhuvudtaget. Är det inte lika bra o låta det bli som vanligt o sturnta i de trådar man inte gillar. O medlemmar???? unsure.gif
Berith
CITAT (anna_rispan @ 31-12-2006, 10:32)
CITAT (Berith @ 31-12-2006, 10:30)

sad.gif  :(  :(  Stackars stackars Ingemar...

Tror du han kommer orka det överhuvudtaget. Är det inte lika bra o låta det bli som vanligt o sturnta i de trådar man inte gillar. O medlemmar???? unsure.gif

Jag vet inte. Han har ju sagt förut att om det inte funkar så läggs forumet ner. sad.gif

Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. - står det ju när man registrerar sej. Finns nog en del som glömmer det efter ett tag.
Reserv
Det ante mig att jag inte va´ensam om att tycka att vissa ord va´vulgära och inte riktigt passande......mycket kan jag anklagas för, men knappast vulgär i alla fall rolleyes.gif
anna_rispan
CITAT (Berith @ 31-12-2006, 10:40)
Jag vet inte. Han har ju sagt förut att om det inte funkar så läggs forumet ner.  :(

Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. - står det ju när man registrerar sej. Finns nog en del som glömmer det efter ett tag.

Jo, men ska man gå efter det där så blir det ju ett mastodont jobb. Så ja, då förstår jag om de stänger ner allt o sen får man kanske börja om på nytt.

Vad bra att du hade de där raderna. Jag funderade på dem igår. Vet att det var några för längesedan som efterlyste det där man godkände när man registerade sig men att de inte fanns att läsa igenom sedan. unsure.gif

Även därför jag började fundera på om jag kan ha gått över nån gräns o letade upp netikett tipsen som ligger i en annan tråd.
anna_rispan
Suddis: jag läste nånannastans att ni inte fått sjunga Öppna landskap på avslutningen. Det fick vi. Men även våra musiklärare blev orolig över de där orden så vi kom fram till att vi inte skulle sjunga de orden . Men jag vet nog inte hur det blev. En del sjöng nog, andra nynnade just där. Men vi sjöng den i kyrkan. Det är ju en fin låt! smile.gif
Berith
CITAT (anna_rispan @ 31-12-2006, 10:47)
Även därför jag började fundera på om jag kan ha gått över nån gräns o letade upp netikett tipsen som ligger i en annan tråd.

Japp, en del gränser är svåra att dra. unsure.gif
pejori
CITAT (Scrollan @ 31-12-2006, 09:07)
CITAT (pejori @ 30-12-2006, 21:15)
var den bra eller dålig bara?
en skräckfilm eller en dålig kopia på en...?
låter som nått jag kan tänka mej ju wub.gif

Tja....första delen av filmen hade man kunnat vara utan..... wacko.gif
Därefter började den rejält otäck när den kom till handling, så att säga....

Länk till hemsidan. Det finns en trailer att titta på....klicka bara på "Elite hunting - click to navigate".

verkar spännande...den köper jag smile.gif smile.gif
ejjan
Pejori tyckte att jag skulle kika in här och här är jag.

Har inte varit på Odla på evigheter - fick tvillingar i augusti. Två gossebarn födda i v35. De har växt till sig nu (vägde dock så mycket som 2640 samt 2700 när de kom). Det är fullt upp på dagarna, fast de är skötsamma! Sover hela nätterna!

trädgården är ett annat kapitel... P g a min flodhäst-storlek under sommaren blev det inget alls gjort - fast visst blommar det ändå, mellan ogräsen... När vi kom hem från Neo hade min syster rensat ogräs i stora delar av trädgården som överraskning- det var uppskattat.
Kathy
Grattis till tvillingarna! wub.gif
Och Välkommen tillbaka. wub.gif
Biggan_
CITAT (Evgeni @ 30-12-2006, 16:21)
Hur gick det med äggen Biggan?

Jo tack Gillan, andra koket blev perfekt tack vare dej o Berith! wub.gif
Har precis ätit en lättlunch på första koket efter Beriths recept, blev kanongott på grov macka med räkor, citronskiva o dillvippa på toppen! tongue.gif
Absolut värt att prova NÄR ni svamlat på odla och glömt äggen. Men det behöver ju inte hända i fortsättningen förstås när det finns så bra äggklockor här laugh.gif wub.gif wub.gif
Nu skall jag iväg o jobba, det är straffet att jobba nyår o trettonhelg om man bytt bort sin julhelg! Jag är hemma igen halv nio i kväll och då äter vi enligt tradition ärtsoppa, skinkmackor o varm punsch, enklast eftersom jag alltid jobbar nyår, sen kan vi på naturlig väg skjuta in det nya året! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Tror inte jag hinner in här mer i år, så ni får ha en underbar nyårsafton och ett Gott Nytt År och så ses vi igen nästa år! wub.gif wub.gif
Kram alla o ha det gott! wub.gif wub.gif wub.gif
Magdis
Nu har gubben fått igång bilen och åkt iväg och handlat nyårsmaten. smile.gif Såg ut som om han skulle bli tvungen att cykla ett tag. tongue.gif
Lilleman ligger och tränar i sitt babygym men nu ser han ut att ha tagit ut sig så mycket att han tänker somna på golvet. biggrin.gif
anna_rispan
vad skönt att det vände hos er Magdis. såg ju bistert ut ett tag med spyor o vägrande bilar...
Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 31-12-2006, 14:16)
Nu har gubben fått igång bilen och åkt iväg och handlat nyårsmaten. smile.gif Såg ut som om han skulle bli tvungen att cykla ett tag. tongue.gif
Lilleman ligger och tränar i sitt babygym men nu ser han ut att ha tagit ut sig så mycket att han tänker somna på golvet. biggrin.gif

........en liten bild kanske? wub.gif

(valfritt om du vill ta bild på lilleman eller på storeman tongue.gif )
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 31-12-2006, 14:18)
vad skönt att det vände hos er Magdis. såg ju bistert ut ett tag med spyor o vägrande bilar...

Ja det var ju bara för retsamt att en bil ska bli helt värdelös bara för att det elektriska inte funkar...men nu var det som tur var inte så farligt. Vi var oroliga att det var centrallåset som krånglade men det var bara batteriet som laddat ur. Så det har stått på laddning under natten.

Spyorna har vi ju kvar förstås men vi börjar bli vana nu. rolleyes.gif Lyckades faktiskt fånga upp två kaskader med en kräkhaklapp som han hade på sig o räddade hans nya vita body. För det mesta studsar det bara över haklappen men nu hann jag vinkla upp den. biggrin.gif
Magdis
CITAT (Scrollan @ 31-12-2006, 14:20)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 31-12-2006, 14:16)
Nu har gubben fått igång bilen och åkt iväg och handlat nyårsmaten.  :) Såg ut som om han skulle bli tvungen att cykla ett tag.  :P
Lilleman ligger och tränar i sitt babygym men nu ser han ut att ha tagit ut sig så mycket att han tänker somna på golvet.  :D

........en liten bild kanske? wub.gif

(valfritt om du vill ta bild på lilleman eller på storeman tongue.gif )

Lillemannen är ju sötast så det är klart det blir en bild på honom! biggrin.gif Hade iofs varit lite kul att gå ut o ta en bild på storemannen när han står och sliter i bilen med vild blick. rolleyes.gif

Laddar in bild i datorn nu...den kommer strax. smile.gif
Magdis
Här kommer bilden! Jag la en filt över honom efter att han hade somnat. Träning gör underverk för sömnen! rolleyes.gif
Alba
Tänk så tröttsamt det är med gympa.

Han är ju för gullig där han sussar så skönt.
Magdis
Igår slocknade han på mage där på golvet. biggrin.gif Han verkar sova bättre på mage men de har ju skrämt en för att lägga bebisar på mage nuförtiden. unsure.gif Därför får han bara göra det när vi har uppsikt hela tiden...t.ex. när han ligger och sover ovanpå en, mage mot mage. Det är mysigt. wub.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 31-12-2006, 14:42)
Igår slocknade han på mage där på golvet. biggrin.gif Han verkar sova bättre på mage men de har ju skrämt en för att lägga bebisar på mage nuförtiden. unsure.gif Därför får han bara göra det när vi har uppsikt hela tiden...t.ex. när han ligger och sover ovanpå en, mage mot mage. Det är mysigt. wub.gif

Jag har haft alla mina 3 på mage, med dom 2 första skulle man det, sen gick det av bara farten med den 3e, dom mår bra allihop. wink.gif
Magdis
CITAT (netaave @ 31-12-2006, 14:47)
Jag har haft alla mina 3 på mage, med dom 2 första skulle man det, sen gick det av bara farten med den 3e, dom mår bra allihop. wink.gif

Ja, och själv har man ju legat på mage som liten bebis. Man kan ju undra hur de kommit fram till det där med att magsovande skulle vara en ökad risk för plötslig spädbarnsdöd. unsure.gif Det har minskat sen de ändrade rekommendationerna men det kanske är andra saker som ändrats också. Rökande under graviditeten till exempel.
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 31-12-2006, 14:49)
CITAT (netaave @ 31-12-2006, 14:47)
Jag har haft alla mina 3 på mage, med dom 2 första skulle man det, sen gick det av bara farten med den 3e, dom mår bra allihop.  ;)

Ja, och själv har man ju legat på mage som liten bebis. Man kan ju undra hur de kommit fram till det där med att magsovande skulle vara en ökad risk för plötslig spädbarnsdöd. unsure.gif Det har minskat sen de ändrade rekommendationerna men det kanske är andra saker som ändrats också. Rökande under graviditeten till exempel.

Precis! Jag tror att ska det hända så gör det så ändå!
anna_rispan
Nu tänkte jag svamla om vädret. Kollade på Alla barn i Bullerbyn i dag. De hade regn veckan innan julafton... Fast de fick ju massa snö till jul sen...
Men det är ju inte så ovanligt med blaskig vinter.
Men tråkigt. sad.gif
Magdis
Här uppe är det rätt ovanligt. Det blir så mörkt o dystert när det inte är nån snö. sad.gif
AnitaO
Nu säger jag tack för i år smile.gif
Vi går till en granne som också har hund (skotträdd sådan) och käkar gott och bubblar lite rolleyes.gif
Sköt om er och ha en bra kväll, så ses vi nästa år wub.gif wub.gif

Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 31-12-2006, 14:34)
Här kommer bilden! Jag la en filt över honom efter att han hade somnat. Träning gör underverk för sömnen! rolleyes.gif

Fin bild på Lillemannen. wub.gif
anna_rispan
jag såg att min kaprifol har gjort en liten klase med blomknoppar. när jag googlade så lärde jag mig att kaprifol heter honeysuckle på engelska. o det knepiga är att igår såg vi en skådespelerska som heter Honeysuckle i förnamn!!!

jag gillar när saker händer i serier så där!! smile.gif
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 31-12-2006, 18:08)
jag såg att min kaprifol har gjort en liten klase med blomknoppar. när jag googlade så lärde jag mig att kaprifol heter honeysuckle på engelska. o det knepiga är att igår såg vi en skådespelerska som heter Honeysuckle i förnamn!!!

jag gillar när saker händer i serier så där!! smile.gif

Vad lustigt! Kaprifol är ju inte det vanligaste ordet att råka på heller.
anna_rispan
nej visst! men ett ännu knepigare ord råkade vi på i serie igår. semantik. först i kvarteret skatan. sen i nån kort film på trean o sedan i filmen efter den. Royal Tennenbaum.
Vad är oddsen för det???????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon