|
Full version: Svammeltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
CITAT (netaave @ 11-12-2006, 18:13) CITAT (Leia @ 11-12-2006, 14:29) CITAT (AnitaGg @ 11-12-2006, 14:08) Ibland tänker jag också att jag slösar bort tid på odla. Men egentligen .... är det verkligen slöseri med tid att ha trevligt? Dammråttorna ligger ju kvar till senare :lol: Så sant!  Fast senare är ju´Sambon och sonen hemma och då vill jag ju spendera tiden tillsammans med dem istället för att städa.... Men nu har jag iallafall dammsugit! Det bästa är när man springer lite emellan odla och sysslor hemma tycker jag! Du hinner fler skriva och man har lite att läsa och svara på! Nu ska jag alldeless strax hämta sonen, så då blir det nog en "super mario bruce spel stund" skulle jag tro!  Varför städar ni inte tillsammans? Nej det skulle inte kännas riktigt sjysst när jag är ledig hela dagen och han jobbar långpass (går upp 3.30 och är inte hemma förrän ca 18.45). Efter ett sådant pass skulle inte jag heller uppskatta om han satte en damsugar i handen på mig när jag kom innanför dörren.... Men annars gillar jag tanken, att jag ligger hemma hela dagen och äter chokladpraliner på divanen, medans han sliter för brödfödan på arlanda
Nu har jag och dottern bakat vanliga pepparkakor, nu har jag bara de glutenfria kvar. suck...funderar på att bara kavla ut degen till en stor platta på plåten och sen bryta den i bitar....är det fusk?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-12-2006, 22:11) Nu har jag och dottern bakat vanliga pepparkakor, nu har jag bara de glutenfria kvar. suck...funderar på att bara kavla ut degen till en stor platta på plåten och sen bryta den i bitar....är det fusk? :rolleyes: Det är vrålfusk, man SKA bränna hälften
CITAT (Reserv @ 12-12-2006, 22:13) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-12-2006, 22:11) Nu har jag och dottern bakat vanliga pepparkakor, nu har jag bara de glutenfria kvar. suck...funderar på att bara kavla ut degen till en stor platta på plåten och sen bryta den i bitar....är det fusk?  Det är vrålfusk, man SKA bränna hälften  Degen var så dyr så jag vill inte!!
Årets obligatorium är avklarat  Skolans Luciatåg förstås  Skönt att komma hem i lugn och ro sen kan jag lova
Eva i Skåne
13-12-2006, 10:59
Vet ni vad jag gör??? Ingenting  mer än sitter här, fortfarande i nattlinne. En fridag i veckan, idag, och huset är ostädat, opyntat, obakat, ohandlat och allmänt oförberett. Allt det vet jag, men det hjälper mig inte att hitta energin att börja göra nåt Inga barn i ålder så man får se nån lucia. Inte ens lucia-morgon på tv har jag kollat. -------- Nu när jag läser ser jag att detta inlägg hade passat minst lika bra i gnäll-tråden  Det var inte meningen att låta så negativ 
anna_rispan
13-12-2006, 11:03
Jag ska leta rätt på en bok o sen börja läsa.
Ikväll ska jag på Lucia i kyrkan!!!
netaave
13-12-2006, 11:25
CITAT (Eva i Skåne @ 13-12-2006, 10:59) Inga barn i ålder så man får se nån lucia. Inte ens lucia-morgon på tv har jag kollat.  Inte jag heller, och i skolan är det bara 9an som går och min yngsta går bara i 7an. Elle har varit lucia på sitt jobb idag, svartklädd med rött glitter. Ur led är tiden! För första gången på 32 år finns inte ens en adventskalender i huset. Nästa år ska jag köpa en åt mig själv, med änglar och glitter på.
Eva i Skåne
13-12-2006, 11:34
Visst är dom härligt gammaldags romantiska Neta, dom glittringa änglakalendrarna Påminn mig till nästa år. En sån skulle jag också vilja ha Svartklädd lucia  Näää, nu har det väl gått fööör långt
Dotterns dagis lussade förra torsdagen då vi hade julfest. Jag antar att de lägger det så för att många har syskon som ska lussa på skolan och föräldrarna kan ju inte vara överallt samtidigt. Ikväll ska lillan lussa för oss hemma. Jag har inte bakat mina glutenfria pepparkakor än....funderar på att bara banka ut en degsnutt på en plåt och grädda så jag har till lussefikat iallafall.
Snöflinga
13-12-2006, 16:57
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-12-2006, 14:22) Dotterns dagis lussade förra torsdagen då vi hade julfest. Jag antar att de lägger det så för att många har syskon som ska lussa på skolan och föräldrarna kan ju inte vara överallt samtidigt. Ikväll ska lillan lussa för oss hemma. Jag har inte bakat mina glutenfria pepparkakor än....funderar på att bara banka ut en degsnutt på en plåt och grädda så jag har till lussefikat iallafall.  Bra och rationell ide' ... gillar slikt  Slog förväntansfull TV kl 7.00 : Luciamorgon för att snart upptäcka att det var en repris från förra året  Morr .... skall det vara repris så får det vara från Sundborn med enbart gulliga ungar och klassiska lusse-sånger
Eva i Skåne
14-12-2006, 13:34
Min lilla bil har inte varit helt tillräknelig i höst och nu senast var det startmotorn som inte ville mer. Imorse skulle den in på macken och mannen och jag skulle föra igång den. Inga större problem med det MEN jag förde i bakänden och när den startade var det med ett sånt ryck så la mig raklång bakefter den Först var det förvåningen när jag kände att jag inte hade nåt framför mig längre utan var på väg att plöja i marken . Nästa reaktion: huvudet åt alla håll för att kolla så ingen sett  och sen - förbannad på mannen  . Men visst är det en typisk reaktion? Man vill inte göra bort sig, alltså ska helst ingen ha sett. Sen måste man avreagera sig lite och då blir det på den som finns närmast till hands  , men jag insåg ganska omedelbart att han faktiskt inte kunde hjälpa det, så han hann inte få nåt ovett Det hade regnat hela natten kan jag berätta, så det vara bara att gå in och byta kläder, men antagligen var där nån uttorkad vattenpöl kvar där jag hade legat. Lite ömma handflator och knän och ett litet märke på näsan. Värre blev det inte så det är jag väldigt glad för Och om några timmar räknar jag med att kunna hämta bilen som ska förflytta mig runt i julhandeln.
Biggan_
14-12-2006, 14:02
Vilken tur du hade Eva, det kunde ju gått riktigt illa med brutna handleder och hjärnskakning! Tur i oturen menar jag alltså! Ha det så trevligt på dina shoppingturer!
Aj, aj ... inget skoj med ett lerbad förstår jag
Jag såg Agneta här inne just innan jag skulle logga ur igårkväll, ville bara säga att det kändes skönt, krya nu på dig Agneta vi är många som saknar dig när du inte är här inne och skriver.
CITAT (Reserv @ 15-12-2006, 07:31) Jag såg Agneta här inne just innan jag skulle logga ur igårkväll, ville bara säga att det kändes skönt, krya nu på dig Agneta vi är många som saknar dig när du inte är här inne och skriver.  Håller med!
netaave
15-12-2006, 11:14
CITAT (Reserv @ 15-12-2006, 07:31) Jag såg Agneta här inne just innan jag skulle logga ur igårkväll, ville bara säga att det kändes skönt, krya nu på dig Agneta vi är många som saknar dig när du inte är här inne och skriver.  Vad har jag nu missat?
Jag hoppas också att Agneta har piggat på sig från sin feber och förkylning nu. Min Lilleman är snuvig och jättesnorig nu, hoppas att den lille stackaren inte har ont i halsen iallafall.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-12-2006, 12:37) Jag hoppas också att Agneta har piggat på sig från sin feber och förkylning nu. Min Lilleman är snuvig och jättesnorig nu, hoppas att den lille stackaren inte har ont i halsen iallafall.  Åh, det är så ledsmt när så små blir sjuka, hoppas han kryar på sig så fort som möjligt!
Efter sex dagars vila började det klia i fingrarna igår kväll Imorse tog jag en snabb titt men sen har jag hostat och vilat. Doktorn sa att jag ska komma tillbaks om två veckor ifall hostan inte gett med sig.  Tror hon att man orkar hosta sååå länge Magdis... hoppas verkligen att lillgossen blir fort frisk. Småttingar kan ju inte ens säga om de har ont nånstans.... stackars.
Skönt att du är så pass pigg att du orkat titta in här Agneta.
Nu har jag bara 100 inlägg kvar innan jag får skaffa mej en egen titel
CITAT (yenny @ 15-12-2006, 23:27) Nu har jag bara 100 inlägg kvar innan jag får skaffa mej en egen titel  Har du nån bra i beredskap?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-12-2006, 23:37) CITAT (yenny @ 15-12-2006, 23:27) Nu har jag bara 100 inlägg kvar innan jag får skaffa mej en egen titel :D Har du nån bra i beredskap?  Hon kanske vill ha förslag
Men snälla Magdis! Får du aldrig sova? Hur är det med förkylningen?
CITAT (Evgeni @ 15-12-2006, 23:41) Men snälla Magdis! Får du aldrig sova? Hur är det med förkylningen? Sova?  Nä det blir inte mycket med det. Den mesta sömnen får jag på morgonen för då brukar Lilleman komma lite mer till ro. Förkylningen går lite upp och ner tycker jag. Ibland andas han utan att det låter men i nästa sekund kan det rossla nåt hemskt.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-12-2006, 23:45) CITAT (Evgeni @ 15-12-2006, 23:41) Men snälla Magdis! Får du aldrig sova? Hur är det med förkylningen? Sova?  Nä det blir inte mycket med det. Den mesta sömnen får jag på morgonen för då brukar Lilleman komma lite mer till ro. Förkylningen går lite upp och ner tycker jag. Ibland andas han utan att det låter men i nästa sekund kan det rossla nåt hemskt.  Vet inte vad jag ska säga? Det blir jobbigt när det börjar med både det ena och det andra, direkt från början så där. Först alla kräkningar och sen förkylning på det. En av mina hade det precis som du beskriver det. Det var ett litet " helvete " under tiden det begav sig  , men det gick över. Och det kommer det att göra för dig med Håller tummarna för er jag. Största tummarna håller jag för storasyster. Ge henne en extra kram
Julbord idag  Ska bli jättegott Ett gammalt värdshus med fin gammal inredning ska vi äta på. Att maten överträffar det mesta gör inte saken sämre
Förresten så vann jag på postkodlotteriet denna vecka. 150 spänn
*Stintan*
16-12-2006, 09:19
Grattis! Brukar klaga över att jag aldrig vinner nåt men det kanske beror på att jag aldrig köper lotter
CITAT (Stintan43 @ 16-12-2006, 09:19) Grattis! Brukar klaga över att jag aldrig vinner nåt men det kanske beror på att jag aldrig köper lotter  Det kan vara en bidragande orsak
CITAT (Evgeni @ 15-12-2006, 23:39) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-12-2006, 23:37) CITAT (yenny @ 15-12-2006, 23:27) Nu har jag bara 100 inlägg kvar innan jag får skaffa mej en egen titel  Har du nån bra i beredskap?  Hon kanske vill ha förslag  Jo jag har något i tankarna.... men jag tar gärna förslag
CITAT (yenny @ 16-12-2006, 11:33) CITAT (Evgeni @ 15-12-2006, 23:39) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-12-2006, 23:37) CITAT (yenny @ 15-12-2006, 23:27) Nu har jag bara 100 inlägg kvar innan jag får skaffa mej en egen titel  Har du nån bra i beredskap?  Hon kanske vill ha förslag  Jo jag har något i tankarna.... men jag tar gärna förslag  Catwoman
CITAT (AnitaGg @ 16-12-2006, 11:35) Catwoman  Den va bra
CITAT (yenny @ 16-12-2006, 11:36) CITAT (AnitaGg @ 16-12-2006, 11:35) Catwoman :D
Den va bra  Och så skaffar du dig en ny avatar också
CITAT (AnitaGg @ 16-12-2006, 11:37) CITAT (yenny @ 16-12-2006, 11:36) CITAT (AnitaGg @ 16-12-2006, 11:35) Catwoman  Den va bra  Och så skaffar du dig en ny avatar också  he he.... den såg ju farlig ut
CITAT (yenny @ 16-12-2006, 11:40) CITAT (AnitaGg @ 16-12-2006, 11:37) CITAT (yenny @ 16-12-2006, 11:36) CITAT (AnitaGg @ 16-12-2006, 11:35) Catwoman  Den va bra  Och så skaffar du dig en ny avatar också  he he.... den såg ju farlig ut  Kanske bäst att du behåller din söta kisse så inte folk blir rädd för dig
Här kommer en liten filmsnutt på en min lilla son som har väldigt roligt!  Filmat med digitalkamera så det är dålig kvalité tyvärr. Ljud på!! Niklas (3,5 månad) tycker att det är jätteskoj att "flyga"! (Hoppas länken fungerar)
CITAT (Stussi @ 16-12-2006, 15:37) Här kommer en liten filmsnutt på en min lilla son som har väldigt roligt!  Filmat med digitalkamera så det är dålig kvalité tyvärr. Ljud på!! Niklas (3,5 månad) tycker att det är jätteskoj att "flyga"! :P (Hoppas länken fungerar) Hade det inte varit för allt annat runtomkring, och din skrattande Nicklas, Stussi! Hade vi, både min man och jag ,trott att du spelade oss ett spratt Den som hissar Nicklas ( din man/sonens pappa, antar jag? ). ser precis ut som vår son. Vi fick båda rysningar i hela kroppen
CITAT (Evgeni @ 16-12-2006, 16:26) CITAT (Stussi @ 16-12-2006, 15:37) Här kommer en liten filmsnutt på en min lilla son som har väldigt roligt!  Filmat med digitalkamera så det är dålig kvalité tyvärr. Ljud på!! Niklas (3,5 månad) tycker att det är jätteskoj att "flyga"! (Hoppas länken fungerar) Hade det inte varit för allt annat runtomkring, och din skrattande Nicklas, Stussi! Hade vi, både min man och jag ,trott att du spelade oss ett spratt Den som hissar Nicklas ( din man/sonens pappa, antar jag? ). ser precis ut som vår son. Vi fick båda rysningar i hela kroppen  Jaha! Ja, det är min man, Niklas pappa!
CITAT (Stussi @ 16-12-2006, 16:30) CITAT (Evgeni @ 16-12-2006, 16:26) CITAT (Stussi @ 16-12-2006, 15:37) Här kommer en liten filmsnutt på en min lilla son som har väldigt roligt!  Filmat med digitalkamera så det är dålig kvalité tyvärr. Ljud på!! Niklas (3,5 månad) tycker att det är jätteskoj att "flyga"! (Hoppas länken fungerar) Hade det inte varit för allt annat runtomkring, och din skrattande Nicklas, Stussi! Hade vi, både min man och jag ,trott att du spelade oss ett spratt Den som hissar Nicklas ( din man/sonens pappa, antar jag? ). ser precis ut som vår son. Vi fick båda rysningar i hela kroppen  Jaha! Ja, det är min man, Niklas pappa!  Antagligen beror det på att filmen är så mörk, men det man ser, är så likt att det är skrämmande
Nu har jag varit och julgodishandlat!  Jag vill börja förbereda i god tid nämligen....julmaten ska vi handla i början på nästa vecka. Massor med onyttigheter....vit/ljus/mörk blockchoklad, mjuk nougat och mandelmassa... Lilleman fick äta ett skrovmål innan jag åkte och så la jag honom i hans vagn och där har han sovit hela tiden.
O just det...jag köpte ju lite julblommor också och komponerade ihop en egen julgrupp när jag kom hem.  Blommor, mossa, rött glaskross och lull-lull o så på med lite glitter!
Nu håller jag visst monolog här inne! Ikväll har jag lagat limekola och det doftar ljuvligt i köket. Storasyster är på barnkalas hos en kompis för första gången och min man har åkt för att hämta henne nu. Ska bli spännande att höra hur hon haft det...stora tjejen!
Men stackars dig. Här får du sitta och prata med dig själv i svammeltråden Visst blir det större barnet snabbt äldre när det kommer en bebis. Helt plötsligt så öppas ögonen och man inser att dom inte är så små längre
Nämen... så kan vi ju inte ha det.. du kan ju inte sitta och prata för dej själv  Eller jo kan kan man väl.. man brukar ju få de bästa svaren då Visst är de goda limekolorna. Jag föråt mej nästan förra året, så jag vet inte om jag vågar göra sånna i år igen.
Jaadå, prata för mig själv gör jag alltid...eller tänker högt ska man väl säga. Jag har tänkt på det som vissa påstår att man behandlar pojkar och flickor olika redan från spädbarnsåldern, att man pratar och gullar mer med flickor. Det stämmer inte på mig! Jag gullar precis lika mycket med Lilleman som jag gjorde med Caroline. Jag pratar med honom konstant medan jag håller på med honom och jag gullar och duttar så han håller väl på att bli less redan.  Vi brukar dansa tryckare i köket med radion på Lugna Favoriter, då brukar han bli lugn. Limekolan var kanongod!  Jag slog in varje bit i aluminiumfolie....mycket tjusigt!
Caroline hade haft jättekul på kalaset, hon kom hem alldeles uppspelt och sa att det var den bästa dagen i hennes liv! Häromdan talade hon om för mig att "jag älskar Elias MER än jag älskar dig mamma!" och så såg hon så där pillemarisk ut och log som om hon berättade en riktigt smaskig hemlis.  Sen trodde hon nog att jag skulle säga att jag älskade Elias mer än henne men se den gick jag inte på!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|