Full version: Svammeltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Reserv
CITAT (Birgitta P @ 30-12-2006, 15:49)
Visst hade du tänkt snuva oss på den bilden ändå! sad.gif
Du kan väl lägga upp den bilden som en nyårspresent till oss kvinns! biggrin.gif rolleyes.gif

Jag hade faktiskt tänk lägga in den till jul, men så pajade USB kontakten på datorn så jag kunde inte tömma kameran, nu har jag fått igång kontakten men har huset fullt med barn för lillan fyller 9 år idag och imorron är det juh nyårsafton rolleyes.gif wub.gif
Magdis
Grattis på lillans födelsedag, Reserv! smile.gif
AnitaO
Är lillan nöjd med sin dag då? smile.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 15:53)

Visst hade du tänkt snuva oss på den bilden ändå!  :(
Du kan väl lägga upp den bilden som en nyårspresent till oss kvinns!   biggrin.gif  :rolleyes:

Jag hade faktiskt tänk lägga in den till jul, men så pajade USB kontakten på datorn så jag kunde inte tömma kameran, nu har jag fått igång kontakten men har huset fullt med barn för lillan fyller 9 år idag och imorron är det juh nyårsafton rolleyes.gif wub.gif

Vilka bra ursäkter du har! ohmy.gif sad.gif Du har väl hela natten på dej! rolleyes.gif
Ett grattis till lillflickan wub.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 15:56)
Är lillan nöjd med sin dag då? smile.gif

Oja, och fototårtan vart en höjdare tongue.gif En massa kläder, tatueringspennor och smycken....typiskt en 9 årings drömdag wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 15:57)
Är lillan nöjd med sin dag då?  :)

Oja, och fototårtan vart en höjdare tongue.gif En massa kläder, tatueringspennor och smycken....typiskt en 9 årings drömdag wub.gif

Fototårta, vad är det?
netaave
Ge lillan en grattiskram från mig!
Reserv
CITAT (Birgitta P @ 30-12-2006, 15:57)
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 15:53)

Visst hade du tänkt snuva oss på den bilden ändå!  sad.gif
Du kan väl lägga upp den bilden som en nyårspresent till oss kvinns!   biggrin.gif  rolleyes.gif

Vilka bra ursäkter du har! ohmy.gif sad.gif Du har väl hela natten på dej! rolleyes.gif
Ett grattis till lillflickan wub.gif

biggrin.gif biggrin.gif jag får nog fundera på lämpligheten i att lägga in en sån bild....men jag lovar, jag ska verkligen tänka på det rolleyes.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-12-2006, 15:58)
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 15:57)
Är lillan nöjd med sin dag då?  smile.gif

Fototårta, vad är det?

Man lämnar in ett foto när man beställer tårtan så kör dom marsipanlocket i en typ skrivare rolleyes.gif
Gillan
CITAT (Hamilton @ 30-12-2006, 15:43)
Här "flänger" man fram o tillbaka för att få i ordning tills i morgon.........Och min lokala Ica handlare var mycket glad, och så vänlig att han hjälpte mig både att packa varorna och bära ut allt till bilen. (sedan att jag såg i backspegeln honom stå och gnugga händerna mellan "avskeds vinkningarna" det bjuder jag på)  :lol: Mitt "ute rum" är nu arrangerat för fest! Och festen startar vid 14-tiden på Nyårsafton och håller på läääänge...Sedan på Nyårsdagen blir det att "arrangera om", då blir det endast ett Odlings rum/vinterträdgård igen.
Jag har faktiskt även förberett min odlings-start.........fröna skall i jorden på Måndag och "kärlen" är fyllda och väntar nu bara på fröna................Men jag kan inte  lova att jag klarar av att "hålla mig" fram till Måndag......
Hm.. wub.gif

Men hallå där vännen! Vänta på mig! Jag hinner ju inte med ohmy.gif Jag ska ju ut med julsakerna på måndag sad.gif . Nu klättrar jag nästan på väggarna! Bara så att du vet blink.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 16:01)
Fototårta, vad är det?

Man lämnar in ett foto när man beställer tårtan så kör dom marsipanlocket i en typ skrivare rolleyes.gif

Ooo vad läckert! Det måste jag kolla upp innan Caroline fyller 6 år. Var det på bageriet de fixade det alltså? Hon vill nog gärna ha en prinsesstårta när hon fyller år. biggrin.gif
Gillan
De här fick svågern i 40-års-present för ett tag sedan, så heeeeelt ute kan de väl inte vara unsure.gif

Och ja, hans bild är med hans vetskap.
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-12-2006, 16:04)
CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 16:01)
Fototårta, vad är det?

Ooo vad läckert! Det måste jag kolla upp innan Caroline fyller 6 år. Var det på bageriet de fixade det alltså? Hon vill nog gärna ha en prinsesstårta när hon fyller år. biggrin.gif

den kostar 325:- för en 12 bitars
Magdis
CITAT

Tja det var ju inte direkt billigt! Inte kan jag äta av den själv heller eftersom jag inte tål tongue.gif Man kan ju alltid göra ett eget konstverk med tårtan och måla med glasyr kanske. smile.gif
AnitaO
Jag googlade lite Magdis.

Magdis
Oj vilken tårta! ohmy.gif tongue.gif Det är ju synd att skära i den nästan...det får nog bli en vanlig tårta på 6-årsdagen.
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-12-2006, 16:09)
CITAT

Tja det var ju inte direkt billigt! Inte kan jag äta av den själv heller eftersom jag inte tål tongue.gif Man kan ju alltid göra ett eget konstverk med tårtan och måla med glasyr kanske. smile.gif

Du kan köpa bara själva marsipanbilden också och göra resten själv. Går hos de flesta kondis.
Tror vi gav 35 kr
AnitaO
CITAT (netaave @ 30-12-2006, 16:15)
CITAT

Du kan köpa bara själva marsipanbilden också och göra resten själv. Går hos de flesta kondis.
Tror vi gav 35 kr

Wow. Det var ju inte dyrt.
Ett bra alternativ smile.gif
Gillan
Hur gick det med äggen Biggan?
Magdis
CITAT (netaave @ 30-12-2006, 16:15)
CITAT

Tror vi gav 35 kr

Wow! I så fall går det ju att baka en glutenfri tårta och lägga marsipanlocket på och så tar jag bara bort det från min bit (eftersom de antagligen kavlar det på mjölat bakbord)
Är det så billigt gör det ju inte så mycket att skära i den. tongue.gif
Gillan
Ha en riktigt bra kväll allihop! Om två timmar får vi gäster som inte tänker ge sig av förrän på måndag! Hoppas jag fortfarande lever då unsure.gif rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Detsamma Gillan! smile.gif

Nu blir det fjärde ombytet på Lilleman....hur sjutton kan det komma så mycket kräk ur en så liten? unsure.gif
Om man står upp med honom i famnen när han kräks så blir vi båda två översköljda o genomvåta och det plaskar i golvet och blir en stor pöl.
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-12-2006, 16:22)
Wow! I så fall går det ju att baka en glutenfri tårta och lägga marsipanlocket på och så tar jag bara bort det från min bit (eftersom de antagligen kavlar det på mjölat bakbord)

Har för mig att marsipan och mandelmassa arbetas med florsocker, men det måste väl gå att be dom ta bort ev mjöl först om du förklarar att du är intolerant.
Eva i Skåne
Jag tror som Neta där. Använder själv florsaocker om jag behöver nåt för att bearbeta marsipan
Magdis
CITAT (Eva i Skåne @ 30-12-2006, 17:33)
Jag tror som Neta där. Använder själv florsaocker om jag behöver nåt för att bearbeta marsipan

Ja det låter ju ganska troligt...det blir nog inte så gott om man har mjöl på marsipanen. Fast de flesta bagerier brukar ändå inte kunna garantera att det är glutenfritt eftersom det dammar ganska mycket om mjöl. Men jag brukar chansa ibland ändå och det är inte alltid jag känner av nåt.
Kathy
Nu byter jag ämne från tårtor till........skräckfilmer, om det är okej.
Jag har som oftast gillat skräckfilm, men ibland undrar man hur man är funtad.
Införskaffade mig några DVD:er tidigare idag, däribland en film som heter "Hostel". (den har ju trots allt gått på bio.........."som om det skulle vara en kvalitétsstämpel" rolleyes.gif ) Nåväl......har inte sett hela filmen.........MEN USCH EN SÅN OTÄCKING!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif Någon som vill köpa den billigt av mig?
Fattar inte att de ens fick pengar till sån skitfilm....... wacko.gif
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 30-12-2006, 19:40)

Här är vi inte knössliga, så byt på du laugh.gif
Gillar inte alls skräckfilmer så jag lägger inget bud på den tyvärr rolleyes.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 19:43)

Gillar inte alls skräckfilmer så jag lägger inget bud på den tyvärr rolleyes.gif

Du får 20 kronor OCH filmen av mig. wub.gif
Snöflinga
Införskaffade mig några DVD:er tidigare idag, däribland en film som heter "Hostel". (den har ju trots allt gått på bio.........."som om det skulle vara en kvalitétsstämpel" rolleyes.gif ) Nåväl......har inte sett hela filmen.........MEN USCH EN SÅN OTÄCKING!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif Någon som vill köpa den billigt av mig?

Ja du gör verkligen reklam för varan laugh.gif
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 30-12-2006, 19:45)
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 19:43)

Du får 20 kronor OCH filmen av mig. wub.gif

Säljes till lägstbjudande alltså laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (Snöflinga @ 30-12-2006, 19:46)
Införskaffade mig några DVD:er tidigare idag, däribland en film som heter "Hostel". (den har ju trots allt gått på bio.........."som om det skulle vara en kvalitétsstämpel"  :rolleyes: ) Nåväl......har inte sett hela filmen.........MEN USCH EN SÅN OTÄCKING!!!   ohmy.gif  :o  :o  :o  :o  :wacko:  :wacko:  :wacko: Någon som vill köpa den billigt av mig?

laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
Jadu.........den var rejält otäck när eländet satte igång. Urk......varför tittade jag på den? sad.gif
yenny
Jag jag tänker då inte buda på den... fy för skräckfilmer wacko.gif
pejori
CITAT (Scrollan @ 30-12-2006, 19:47)
CITAT (Snöflinga @ 30-12-2006, 19:46)
Införskaffade mig några DVD:er tidigare idag, däribland en film som heter "Hostel". (den har ju trots allt gått på bio.........."som om det skulle vara en kvalitétsstämpel"  rolleyes.gif ) Nåväl......har inte sett hela filmen.........MEN USCH EN SÅN OTÄCKING!!!   ohmy.gif  ohmy.gif  ohmy.gif  ohmy.gif  ohmy.gif  wacko.gif  wacko.gif  wacko.gif Någon som vill köpa den billigt av mig?

laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
Jadu.........den var rejält otäck när eländet satte igång. Urk......varför tittade jag på den? sad.gif

var den bra eller dålig bara?
en skräckfilm eller en dålig kopia på en...?
låter som nått jag kan tänka mej ju wub.gif
Magdis
usch, skräckfilmer gillar jag inte. inte för att de är läskiga men för att det ger en ingenting att titta på såna. jag gillar filmer som lämnar nåt i hjärtat. wub.gif

Är det fler än jag som haft krångel med forumet ikväll? dels är det segt och dels kommer det upp "sidan kan inte visas" var o varannan gång man klickar mellan inläggen.
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-12-2006, 21:33)
Är det fler än jag som haft krångel med forumet ikväll? dels är det segt och dels kommer det upp "sidan kan inte visas" var o varannan gång man klickar mellan inläggen.

En gång i kväll hade jag problem, men då var det den där sidan med SQL-error eller vad det står.
Den som kommer upp när man försöker använda sökfunktionen t.ex.
Men annars har det funkat bra för mig.
yenny
Det har funkat bra för mej i kväll smile.gif
askar
usch, skräckfilmer gillar jag inte. inte för att de är läskiga men för att det ger en ingenting att titta på såna. jag gillar filmer som lämnar nåt i hjärtat. wub.gif

Testa att starta om datorn... ibland kan det hjälpa.
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 30-12-2006, 21:36)

En gång i kväll hade jag problem, men då var det den där sidan med SQL-error eller vad det står.
Den som kommer upp när man försöker använda sökfunktionen t.ex.
Men annars har det funkat bra för mig.

Den sidan har också kommit upp flera gånger. Det kanske är för att min man har nåt program igång på datorn som gör att det tjafsar ihop sig.
Gossen Ruda
"No problem" för min del. Kan det vara något troll-virus? rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Gossen Ruda @ 30-12-2006, 21:41)
"No problem" för min del. Kan det vara något troll-virus? rolleyes.gif

Usch då..hoppas inte det! unsure.gif Nädå....jag tror det är gubbens fel jag. rolleyes.gif
pejori
datorn har fungerat osedvanligt bra här idag...
men jag har bra troll-vägg också laugh.gif laugh.gif

annars är det mest skit...fastnade i "familjen Adams" igår på TV smile.gif smile.gif
så numera har jag gått från ljusaste blondin till kolsvart ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
varfö visar dom filmer med sånt hår för oss svaga själar, som måste testa? wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 30-12-2006, 21:53)
datorn har fungerat osedvanligt bra här idag...
men jag har bra troll-vägg också laugh.gif laugh.gif

annars är det mest skit...fastnade i "familjen Adams" igår på TV smile.gif smile.gif
så numera har jag gått från ljusaste blondin till kolsvart ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
varfö visar dom filmer med sånt hår för oss svaga själar, som måste testa? wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Skojar du???!!! ohmy.gif blink.gif wacko.gif
pejori
nä....nu har jag ramsvart hår laugh.gif laugh.gif
ser ut som ett invandrat piggsvin laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 30-12-2006, 21:59)
nä....nu har jag ramsvart hår laugh.gif laugh.gif
ser ut som ett invandrat piggsvin laugh.gif laugh.gif

Tror du driver med oss tongue.gif
pejori
inte då laugh.gif laugh.gif
fotobevis när jag fått installerat kamerans program igen wub.gif wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 30-12-2006, 22:05)
inte då laugh.gif laugh.gif
fotobevis när jag fått installerat kamerans program igen wub.gif wub.gif

Va´va´det jag sa om att natta tidigt?? rolleyes.gif wub.gif
pejori
jajajaja....måste ju kolla lite först ju laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
nu ska jag krypa ner....ditekt wub.gif wub.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-12-2006, 21:44)
Nädå....jag tror det är gubbens fel jag. rolleyes.gif

Skönt att ha nåt att skylla på! laugh.gif laugh.gif wink.gif
AnitaO
Kathy
CITAT (pejori @ 30-12-2006, 21:15)
var den bra eller dålig bara?
en skräckfilm eller en dålig kopia på en...?
låter som nått jag kan tänka mej ju wub.gif

Tja....första delen av filmen hade man kunnat vara utan..... wacko.gif
Därefter började den rejält otäck när den kom till handling, så att säga....

Länk till hemsidan. Det finns en trailer att titta på....klicka bara på "Elite hunting - click to navigate".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon