Full version: rParallellerna!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Berith
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 14:57) *
Jo, men de som man är i ständigt internationellt konflikt med är huvudsakligen religiösa.

Men du är väl inte i en internationell konflikt med oss andra här på forumet? Och man blir väl inte ovänner eller till och med fiender för att man tycker olika i vissa frågor? smile.gif

Sorgligt om det är så du tycker och känner, att du måste försvara dej i förebyggande syfte.
rahmat2
Jag skulle villja avsluta tråden. Önskar att ingen mera skrev här.
*Stintan*
Rahmat läs Bettsons inlägg en bit upp på sidan! Där får du svar på din fråga.

Om du skriver att någon har högerextremistiska åsikter så har du pekat ut den personen som högerextremist. Det är vad du gjort. Varför ska man säga så om människor man inte känner. De flesta odlaiter känner inte varandra alls. Jag känner bara ett par stycken som jag också träffat i verkligheten.

Tyvärr finns det nog alldeles för många murar som jag ser det.

rahmat2
CITAT (Stintan43 @ 09-04-2008, 15:45) *
Rahmat läs Bettsons inlägg en bit upp på sidan! Där får du svar på din fråga.

Om du skriver att någon har högerextremistiska åsikter så har du pekat ut den personen som högerextremist. Det är vad du gjort. ....

Tyvärr finns det nog alldeles för många murar som jag ser det.

Vem har jag kallat för att ha högerextremistiska åsikter?
*Stintan*
CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 23:39) *
Nu har jag läst tråden och måste faktiskt få säga som så ...
Att du inte är född i Sverige ... det ger dig ingen rätt att så kategoriskt slå ner på "svenskarnas" funderingar och åsikter.(citat av Netha)

Detta betraktar jag som ytterst högerextremistiskt. Och det behandlar jag därefter!
Detta masskopierar jag för att visa den högerextremistiska kapaciteten!

Här står det. Vet du inte vad du själv har skrivit?
Berith
Nu börjar jag fundera på om det är nån som driver med mej/oss igen?
rahmat2
CITAT (Stintan43 @ 09-04-2008, 15:56) *
Här står det. Vet du inte vad du själv har skrivit?

Jag vet mycket väl vad jag har skrivit. Återigen är det samma sak. Skillnad i vårt synsätt.
Jag kallt texten för högerextremistiskt och det göra jag fortfarande oavsett vem författaren är. Det är skillnad på detta och någons åsikter.
Om du tar texten som Nethas åsikter, så handlar du inte välmenat. Varken mot mig eller Netha. För jag sett Netha agera i mycket djup krävande mänskliga sammanhang. Jag ska inte påstå att hennes åsikter är högerextremistiska.
Och när jag är levande och du göra denna skickliga förvrängningen så bli jag lite...
Bettson
CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 23:39) *
Nu har jag läst tråden och måste faktiskt få säga som så ...
Att du inte är född i Sverige ... det ger dig ingen rätt att så kategoriskt slå ner på "svenskarnas" funderingar och åsikter.(citat av Netha)

Detta betraktar jag som ytterst högerextremistiskt. Och det behandlar jag därefter!

Detta masskopierar jag för att visa den högerextremistiska kapaciteten!

Ungefär här kallade du Netha för högerextremist. För övrigt så betyder inte kategoriskt=kritiskt, utan kategoriskt betyder ungefär att man drar alla människor över en kam. Agnetha sa inte att du inte fick vara kritisk eller ha en åsikt utan just det att du inte skulle dra alla människor över en kam dvs tillskriva alla åsikter de inte har, bara för att de inte håller med dig.

Faktiskt så ligger det till så att du har helt rätt i att denna tråden borde avslutas. Men avsluta den gärna med lite respekt. Du har beskyllt Netha för högerextremistiska uttalanden vilket inte är sant.

Brukligt är att be om ursäkt och sedan lämnar man saken.
Bee
CITAT (Berith @ 09-04-2008, 15:59) *

Mmm. Det är inte utan det..
Bettson

Berith, du är bara så klockren..... där försvann all min irritation flirting.gif
Tobb
"I folktron är troll lite av ett gruppnamn för naturväsen som var svåra att sätta fingret på i äldre tider."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Troll
rahmat2
CITAT (Tobb @ 09-04-2008, 16:11) *
"I folktron är troll lite av ett gruppnamn för naturväsen som var svåra att sätta fingret på i äldre tider."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Troll

Jo, det brukar beskrivas så. Men det finns andra med teorier där de framför belägg för och påstår att ordet "troll" är en benämning på människor som avviker i utseende. Ett exempel är Jan-Öjvind Swahn(om Troll). The genre of Trolls/av Camilla Asplund Ingemark.Rekommanderar den boken.

En liten förklaring, tack!
Bettson
CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 12:34) *
Svordomarna har skiftat beroende av tiderna och de nödvändiga verktygen för att bemöta dem nya tidernas krav.

I olika sammanhang används olika svordomar. En person som är ny i ett samhälle kan kallas för olika saker lite beroende på vad för person denna är och vilka avvikelser som personen har jämfört med samhällets normer.

Någon gång var "neger" ett beskrivande ord för människor som avvek från den vita som var normen. Senare reducerades ordet till "svartskalle" beroende på att rasfrågans representanter hade besegrats under andra världskriget.

Idag är det mycket generande att använda sig av dessa ord. Samtidigt har vi gått in i en värld, där Internet har bildat olika små samhällen i olika länder eller internationellt. Men att bemöta de nya/det främmande/det okända är fortfarande ett problem för dessa människor som använder sig av Internet för att byta meningar.

Den nya tidens svordom heter Internettroll. Jag gick med detta Forum 20080131. Sedan den dagen har jag varit på Forumet ett par timmar per dag. Och inte sett ett enda Internettroll. Men några nya medlemmar har blivit kallade för troll.

Internettroll har två användningar:
1) I brist på argument har det använts mot gamla medlemmar
2) Mot nya medlemmar.

Om fallet 1) kan jag bara säga att i brist på argumentanvändningen av ordet påminner vilken annan köns svordom.

Om fallet 2) måste jag säga att det finns starka paralleller med användningen av andra svordomar som "neger" och "svartskalle". För under dessa 69 dagar jag varit med på Forumet har inte ett enda fall av ny medlem visat sig vara Internettroll.

Vi kan argumentera mot varandra. Vi kan bättre faktiskt än att använda sådana ord.

I mig väcker det bara starka känslor och avsky!

Förklaringen till att man jag tror det och min åsikt är ju luft för dig så du tar väl inte illa upp är att när man lugnat ner sig ser att detta inlägg är gjrot före det sk provocerande inlägget från Ruda. Dessutom skrivet på bra svenska

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 23:18) *
Att jag fått asyl av den svenska staten innebär det inte att jag sålt till den mina rättigheter. Om jag måste vara tyst vad bli skillnaden på föddelselandet och Sverige?

För att jämföra med detta inlägg där både ordföljd och stavning liksom inte stämmer överenns med det första inlägget.

Och ursprungsämnet var något provokativt om troll.

CITAT (Bettson @ 09-04-2008, 16:44) *
Förklaringen till att man jag tror det och min åsikt är ju luft för dig så du tar väl inte illa upp är att när man lugnat ner sig ser att detta inlägg är gjrot före det sk provocerande inlägget från Ruda. Dessutom skrivet på bra svenska

För att jämföra med detta inlägg där både ordföljd och stavning liksom inte stämmer överenns med det första inlägget.

Och ursprungsämnet var något provokativt om troll.
rahmat2
Hela trådens mening var att motverka denna misstaänksamhet som dyker upp nu. Men ajajaj....

Jag måste inte förklara något, men det första stycket är gjort på Wordprogram. De andra inläggen gjorde jag på de korta tid som vi har vid inlägg, annars det strular till.

Odla kan säkert följa mina påståenden.
Men nu är du på rura ett, Bettson!
Gossen Ruda
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 16:21) *
Jo, det brukar beskrivas så. Men det finns andra med teorier där de framför belägg för och påstår att ordet "troll" är en benämning på människor som avviker i utseende. Ett exempel är Jan-Öjvind Swahn. Rekommanderar den boken.

Rekommenderar man en bok är det lämpligt att skriva VILKEN bok, särskilt när det gäller en så produktiv författare som Swahn. För övrigt betvivlar jag att dom amerikanska nätanvändarna som myntade ordet Internettroll kände till denna bok, vilken det nu var.
rahmat2
För de som tidigare följt denna diskussion har jag nämnt boken. Här kommer det en gång till:

Trollen
Deras Liv, Land och Legender

Av: Jan-Öjvind Swahn

Stockholm 1984

The Genre of Trolls
Av: Camilla Asplund Ingemark
2004
Gossen Ruda
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 17:30) *
För de som tidigare följt denna diskussion har jag nämnt boken. Här kommer det en gång till:

Trollen
Deras Liv, Land och Legender

Av: Jan-Öjvind Swahn

Stockholm 1984

Tack, det var länge sen. Långt innan Internettrollen skapades.
rahmat2
Några avslutande ord!

Detta med högerextremismen lär dela oss människor på odla som i övrigt i samhället i några delar. De andras ståndpunkter har jag läst i samhällets liv, under de åren jag bott i Sverige. Mina ser sådana ut:

1) En högerestremist har en plan för samhället och dess styre. Denna plan brukar skrivas ner i form av ett program. Som antas av den grupp människor som samlas runt varandra i en organisation eller ett politiskparti.

2) Att säga saker som gjordes på denna tråd är mycket allvarliga men de gör inte att personen som yttrar sig sådan blir högerextremist.

3) Till antal räknade finns det fler högerextremister i länder i Syd(U-länder) än i länder i Nord(I-länder).

4)...

Hoppas att denna diskussion har kunnat belysa det som var syftet med tråden, nämligen att misstänksamheterna mot nya medlemmar sänks och gärna nollställs. Det är bra för våras allas hälsa. det är mindre hälsosamt att gå runt och bära på de misstänksamheterna. Och sedan om det dyker upp någon som stör våra relationer kan vi säkert gemensamt stoppa den.

Rahmat
Solstorm
CITAT
1) En högerestremist har en plan för samhället och dess styre. Denna plan brukar skrivas ner i form av ett program. Som antas av den grupp människor som samlas runt varandra i en organisation eller ett politiskparti.

Stämmer väl i allra högsta grad för vänsterextrimister också. Tycker lika illa om båda. Demokrati vill vi väl ha allihop. Där alla får lov att säga sin mening och alla får lov att säga emot. Tro och tankefrihet precis som i vår grundlag, vilket innebär att man får acceptera andra tycker olika än vad man själv gör.
rahmat2
dessa uttalanden är lite märkvärdiga, Solstorm!

Igår kl. 20:43 kommer upp Gossen Ruda och säger det som jag betraktat som högerextremistisk. Och du är tst. Två timmat senare kl 22:46 kommer du till tråden och börjar slänga saker på mig ,utan att agerat det minsta mot det som Gossena Ruda hade tidigare sagt.

Att du flaggar för demokrati har jag däför svårt att ta på allvar!
Solstorm
Menar du att det är odemokratiskt att inte hålla med dig? Menar du att vänsterextrimister är demokratiska? Jag kan inte se att jag har slängt något på dig, bara bett dig visa inlägg som stöder det du har slängt ur dig. För övrigt så vet jag inte vad tst betyder.

rahmat2
CITAT (Solstorm @ 09-04-2008, 20:15) *
Menar du att det är odemokratiskt att inte hålla med dig? Menar du att vänsterextrimister är demokratiska? Jag kan inte se att jag har slängt något på dig, bara bett dig visa inlägg som stöder det du har slängt ur dig. För övrigt så vet jag inte vad tst betyder.

Vill du att jag citerar dig där du säger att jag "slänger skit på medlemmarna". Men i själva verket är Gossen Ruda som du skulle vänt dig emot. Om du tänkt en aning demokratiskt.
Solstorm
Du menar att jag är demokratisk om jag lyder dig? rotfl.gif Nu ska jag säga något som jag aldrig trodde jag skulle säga i ett forum: Goddag yxskaft.
rahmat2
Den hånande stilen har jag lika mycket svårt att förstå!
Gossen Ruda
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 20:00) *
Igår kl. 20:43 kommer upp Gossen Ruda och säger det som jag betraktat som högerextremistisk.

Nu får du verkligen ge dig. Om du tycker att det jag skrev var högerextremistiskt så vet du inte vad det ordet betyder. Utifrån det du skrivit om dig själv och det jag läst föreslog jag bara att du skulle lugna dig lite eftersom du trampar i klaveret alltför ofta när du skriver något här. Du tycks tro att så fort någon inte håller med dig utan skriver något mer eller mindre kritiskt så kan du börja klaga på högerextremism och liknande. Du får lära dig ta kritik utan att försöka bli en martyr.

Mycket väsen och lite ull som bonnkärringen sa när hon klippte grisen.
Gillan
Egentligen så gör jag mig själv bara en björntjätnst genom att överhuvud taget skriva här. Men jag som så många andra är obotligt nyfikna av sig och kan inte låta bli att läsa blush.gif .............Och ibland kommer man till en gräns när man inte klarar av att vara tyst.

Rahmat!

När du började den här tråden så trodde jag att jag förstod vad du var ute efter. " Att du inte ville att någon skulle bli oskyldigt anklagad för något".......rätt eller fel?

Allt eftersom tråden fortskridigt, har jag förstått mindre och mindre av vad det egentligen du är ute efter/vill ha sagt.

Själv avskyr jag allt som har med översitteri, rasism, högerextremitism...............vilken extremitism du vill...............Och jag kan inte se att nån har visat tillstymmelse till sådana tankar i den här tråden. Bara för att man inte delar varandras åsikter, så är man inte osams Rahmat. Ta hand om dig kompiskram.gif /Gillan
rahmat2
Vad är det som ger dig rätten att bete dig som du gör, Herr Ruda!

Du har gjort följande:

1) I tidigare tråd om Rymden har du buat mig mitt i diskussion.
2) I senare tråd har du sedan iförgår sagt till mig " när får du detta i ditt huvut...."
3) I tråden om rymden har du sagt vi "som påstår sådant bör söka hjälp för våra sjukdomar".
4) Med start iförgår har du fortsatt med ärekränkningar.

Och när jag är tyst mot dig för att undvika att använda mig av ord som jag senare skulle ångra på grund av mina värderingar, så komer du med inlägget 20:43 i denna tråd.

Vem tror du verkligen att du är? Är det inte bara en översittare som är sådan som jag beskrev ovan? Är det inte en storgodsägare som kränker andra och kräver att de inte får spela "martyr"?

Lite mänsklig stil på dig skulle inte skada. För det är det som fattas!

Rahmat
Fenja
Jag har inte skrivit detta, utan fått det på mailen. Jag tycker att författaren gör bra definitioner och texten känns väldigt aktuell här:

Tyvärr är det ju många som inte kan skillnaden mellan åsikt och påhopp. Det blir ju heller inte lättare när man inte ser personen man talar med eftersom kroppspråket är oerhört viktigt när det gäller att förmedla en känsla.

Tyvärr är det vanligt med människor med lågt självförtroende att agera genom att antingen själva bli elaka, "hoppa på" någon, eller genom att känna sig kränkta för att de inte får enbart medhåll.
Eftersom många här inne heller inte kan/vill eller har förmågan att uttrycka sig på ett förståeligt sätt, är det inte konstigt att det finns de som känner sig kränkta. De förstår ju inte ordets innebörd många gånger, eller vill inte ta till sig vad som faktiskt sägs. Många föredrar att sätta taggarna utåt också, då de inte behöver förändra sitt synsätt, dvs utvecklas.

Det är svårt när många inte förstår vad som sägs/skrivs eftersom många saknar basal ordkunskap och/eller meningsuppbyggnad. Ett "påhopp" tolkar jag här som ett personligt påhopp. Vilket innebär att det skall riktas PERSONLIGT mot en viss människa.

När man GENERALISERAR blir det inte personligt. Så, för att undvika personliga påhopp så nämner man inga namn eller annat som kan leda till en viss individ.

Exempelvis, min personliga åsikt är den att många kvinnor idag ljuger om skydd för att på så sätt få ett barn, oavsett pappan vill eller ej. Det händer i förhållanden, eller på krogen.

DÄRMED INTE sagt att ALLA "olyckor" är planerade. Självklart inte, men jag vet att det finns de som gör det, och det är min åsikt att det existerar.

Denhär åsikten är GENERELLT skriven, riktar sig alltså inte till någon speciell dvs INTE PERSONLIG, därför skall den inte tolkas som ett påhopp.

De som trots allt känner sig träffade, och reagerar med att svara på ett mer eller mindre trevligt sätt, har antagligen själva befunnit sig i en liknande situation. VILL de ta åt sig, är det upp till dem. JAG har inte pekat ut någon.

Skulle jag däremot säga att NN ljög för XX om preventivmedel, då blir det genast personligt. DÅ kan jag förstå att det finns dem som tar åt sig och "skriker" påhopp, eftersom det faktiskt är det. Huruvida det är sant eller inte, spelar ingen roll. Allt som är privat/personligt, som yttras av andra, är påhopp om det används negativt.

Att anklaga någon för påhopp, är lika illa som att göra ett, anser jag. Det är lika kränkande. Ordet "påhopp" skall inte användas hur som, utan när det sker, annars saknar ordet betydelse.

Tänk på att separera GENERELLT och PERSONLIGT. Att KÄNNA sig träffad innebär inte per automatik att man ÄR utpekad.

Mvh
Fenja
ängsvädd
CITAT (Gossen Ruda @ 08-04-2008, 20:43) *
Du tycks inte vilja svara på min fråga. Det säger en del om dig men jag skall ändå ge dig ett råd. Du har uppenbarligen kommit hit från ett annat land. Det är lite svårt att förstå vad du skriver ibland men det går, frågan är om du förstår svenska helt och hållet. Sen tycks du ha lite svårt med den svenska mentaliteten och kynnet. Mitt råd är att ligga lite lågt tills du lärt dig allt, dvs inte ge dig in i heta diskussioner där det krävs lite mer. Sen du kom hit vill jag minnas att du kommit med en hel förmaningar och pekpinnar vilket inte brukar vara så uppskattat. Vad gäller det här med forumtroll har du definitivt gett dig in på ett område du inte behärskar så ta en Timeout.

Den svenska mentaliteten och kynnet? Vi är väl individer och väldigt olika?

Jag tycker det är fel att be någon ta en timeout från forumet, Rahmat2 har lika stor rätt som alla andra att vara här.
rahmat2
Föreslår att Gillan och Fenja läser i de tråden som jag angivit adress till här, innan ni hastigt uttalar er! För det brukar bli lite sent att ångra sig.
Gossen Ruda
Kloka ord fenja.

Rahmat, vad menar du med att jag "buat" dig?
rahmat2
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:17) *
Kloka ord fenja.

Rahmat, vad menar du med att jag "buat" dig?

har du inte Buat mig i tråden där vi talade om Andar?
Nu försöker du dölja den storgodsägarstilen som du brukar ha i bemötande av andra på Forumet.!
Gillan
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 21:14) *
Föreslår att Gillan och Fenja läser i de tråden som jag angivit adress till här, innan ni hastigt uttalar er! För det brukar bli lite sent att ångra sig.

Jag trodde att du såg att jag följt tråden från början Rahmat................jag lovar, jag försöker förstå, men det börjar bli svårare och svårare.........Sorry

Väldigt tänktvärt Fenjs tummenupp.gif
Fenja
Det är aldrig för sent att ångra sig rahmat2 wink.gif, du behöver bara be om ursäkt!
För övrigt tänker jag inte diskutera med dig för du verkar ha uppenbara problem att förstå både vad du själv och andra pratar om.
Mvh
Fenja
rahmat2
CITAT (Gillan @ 09-04-2008, 21:21) *
Jag trodde att du såg att jag följt tråden från början Rahmat................jag lovar, jag försöker förstå, men det börjar bli svårare och svårare.........Sorry

Väldigt tänktvärt Fenjs tummenupp.gif

Du ska läsa tidigare trådar, där storgodsägaren slänger ut ut sig saker och ting. Och läs Mimmi H:s citat här också. Lägg ihop allihopa!
Gossen Ruda
Jag frågar igen, vad menar du med att jag "buat" dig? Jag kommer tyvärr inte ihåg allt jag skriver så jag har glömt stället och vad det handlade om.
Netha
Brist på förståelse av vad som menas leder ofta till försämrad kommunikation
och kan skapa konflikter mellan debattörerna.

Visst var det i detta forum vi brukade ta fram fredsduvan när det "hettade till" i någon tråd.
Fridens liljor alla debattörer. wub.gif
För min del är diskussionen avslutad ... detta utan att ha läst igenom alla dagens inlägg
[attachment=16492:fredsduva.gif]

Magdis
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:28) *
Jag frågar igen, vad menar du med att jag "buat" dig? Jag kommer tyvärr inte ihåg allt jag skriver så jag har glömt stället och vad det handlade om.

Nu var jag tvungen att söka upp tråden och se vad det handlar om, det verkar röra sig om en ren missuppfattning. Så här skrev Gossen Ruda:
CITAT
Men låt oss diskutera andar och spöken i den här tråden istället. Buuuuuhhhh

Buandet var alltså inte riktat mot Rahmat2 utan ett skojsamt buuuuh kopplat till spökena, som jag tolkar det.
Gillan
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 21:24) *
Du ska läsa tidigare trådar, där storgodsägaren slänger ut ut sig saker och ting. Och läs Mimmi H:s citat här också. Lägg ihop allihopa!

Vet du vad Rahmat? Du gör mig oerhört ledsen! Har du någonsin träffat en vänlig svensk? Jag har så många vänner från alla möjliga världsdelar! Och aldrig har vi anklagat varandra för en massa ovesäntligheter.
rahmat2
CITAT (Netha @ 09-04-2008, 21:30) *
Brist på förståelse av vad som menas leder ofta till försämrad kommunikation
och kan skapa konflikter mellan debattörerna.

Visst var det i detta forum vi brukade ta fram fredsduvan när det "hettade till" i någon tråd.
Fridens liljor alla debattörer. wub.gif
För min del är diskussionen avslutad ... detta utan att ha läst igenom alla dagens inlägg
[attachment=16492:fredsduva.gif]

samma för min del, när det gäller vårt!
Gossen Ruda
CITAT (Magdis @ 09-04-2008, 21:31) *
Nu var jag tvungen att söka upp tråden och se vad det handlar om, det verkar röra sig om en ren missuppfattning. Så här skrev Gossen Ruda:
Buandet var alltså inte riktat mot Rahmat2 utan ett skojsamt buuuuh kopplat till spökena, som jag tolkar det.

Aha, nu börjar minnet vakna. Jo, du har helt rätt Magdis. Det var skoj med spökena det gällde. Snacka om missförstånd. Och långsinthet.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:37) *
Aha, nu börjar minnet vakna. Jo, du har helt rätt Magdis. Det var skoj med spökena det gällde. Snacka om missförstånd. Och långsinthet.

Ibland blir jag så in i h-e arg på dig Rudan. Varför ska du komma med en sån där liten löjlig eftersläng, när "fred" håller på att skapas. Så jäkla barnsligt. Vi farbrödrar ska väl kunna föregå med lite gott exempel, eller?
Gossen Ruda
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 21:00) *
Vad är det som ger dig rätten att bete dig som du gör, Herr Ruda!
Du har gjort följande:
1) I tidigare tråd om Rymden har du buat mig mitt i diskussion.
2) I senare tråd har du sedan iförgår sagt till mig " när får du detta i ditt huvut...."
3) I tråden om rymden har du sagt vi "som påstår sådant bör söka hjälp för våra sjukdomar".
4) Med start iförgår har du fortsatt med ärekränkningar.
Och när jag är tyst mot dig för att undvika att använda mig av ord som jag senare skulle ångra på grund av mina värderingar, så komer du med inlägget 20:43 i denna tråd.
Vem tror du verkligen att du är? Är det inte bara en översittare som är sådan som jag beskrev ovan? Är det inte en storgodsägare som kränker andra och kräver att de inte får spela "martyr"?
Lite mänsklig stil på dig skulle inte skada. För det är det som fattas!
Rahmat

1) Som Magdis snokat upp gällde det andar och inte rymden och var dessutom inte riktat till dig.
2) Det har jag förklarat tidigare. Jag och andra har påpekat att du hade fel men du tog inte åt dig och kommenterade inte våra påpekande utan fortsatte med felaktigheterna. Det var inte frågan om olika uppfattningar utan ett rent fel.
3) Var det möjligen när du hävdade att USA aldrig haft folk på månen? Kanske lite hårt att prata om sjukdomar men det är inte normalt att förneka all bevisning som finns angående månfärderna.
4) Jag har aldrig ärekränkt dig, du tycks inte veta ordets betydelse. Du ligger närmare en ärekränkning när du påstår att jag skrivit högerextrema saker.

Att inte svara på en direkt ställd fråga är ganska fegt och definitivt inte artigt.

Liknelsen med storgodsägare är helt uppåt väggarna.

Sov gott och dröm snälla drömmar.
rahmat2
CITAT (Aqvakul @ 09-04-2008, 21:41) *
Ibland blir jag så in i h-e arg på dig Rudan. Varför ska du komma med en sån där liten löjlig eftersläng, när "fred" håller på att skapas. Så jäkla barnsligt. Vi farbrödrar ska väl kunna föregå med lite gott exempel, eller?

Äntligen en som vågar ställa sig emot översitteriet. Gossen Ruda får sluta med detta helt enkelt. Jag känner honom lika mycket som nån annan på Forumet.

Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 09-04-2008, 21:41) *

Kanske, men å andra sidan har rahmat hackat på mig hela dan och kvällen. Jag är sällan långsint för jag brukar glömma det mesta efter en tid.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:50) *
Kanske, men å andra sidan har rahmat hackat på mig hela dan och kvällen. Jag är sällan långsint för jag brukar glömma det mesta efter en tid.

Jo, det är kanske ibland är en bra sak att vi med stigande ålder blir allt glömskare.... flirting.gif
rahmat2
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:50) *

varje dag trampar på på personen. Och vad är det som du ska glömma? Har jag nånsin förnedrat dig?
rahmat2
CITAT (Magdis @ 09-04-2008, 21:31) *
...

Nej, Magdis!
Du har fel!
Ruda svarar mig i den tråden. Han citerar mig. Och efter mitt citat kommer han med den där stilen. Jag jobbar med siffror och anser mig ha ett gott minne!
Adressen är:
Mannen som talar med andar,tror ni
inlägget är daterat 2008-03-02 kl. 18:21

Läs den en gång till!

Magdis
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 22:08) *
Nej, Magdis!
Du har fel!
Ruda svarar mig i den tråden. Han citerar mig. Och efter mitt citat kommer han med den där stilen. Jag jobbar med siffror och anser mig ha ett gott minne!
Adressen är:
Mannen som talar med andar,tror ni
inlägget är daterat 2008-03-02 kl. 18:21

Läs den en gång till!

Jamen alltså, även om inlägget var ett svar till dig så är det skillnad på att bua ut någon och att skoja om att man är ett spöke som skräms och säger bu!
Pia L
rahmat2, du undrade om du någonsin hade förnedrat Gossen Ruda, jag kan svara dig att du gjort det ett flertal gånger och inte bara honom, du påstod att Netha hade högerextremistiska åsikter och att Gossen Ruda var både översittare och betedde sig som storgodsägare.
Det är många, många som återkommande försökt att få dig att förstå skillnaden emellan sagornas troll och internettroll, men ändå fortsätter du att angripa just dom som mest försökt att förklara skillnaderna.
VILL du inte förstå när alla försöker att förklara vad ett internettroll betyder för något eller vill du bara ha en mycket aktiv tråd som verkar irritera många?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon