|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
rahmat2
09-04-2008, 21:29
CITAT (Pia L @ 09-04-2008, 22:22)  rahmat2, du undrade om du någonsin hade förnedrat Gossen Ruda, jag kan svara dig att du gjort det ett flertal gånger och inte bara honom, du påstod att Netha hade högerextremistiska åsikter och att Gossen Ruda var både översittare och betedde sig som storgodsägare. .... Att Gossen Ruda har betett sig under en lägre period som en översittare/storgodsägare har jag ingen tvekan om. Om du lässer alla de inlägg han lyckats med på 69 dagar kommer du inte till annan slutsats. När det gäller Netha är sagan en annan. Netha har vi sagt att vi lägger åt sidan saken. Men med detta har vi inte sagt att gårkvällens inlägg på bara en mening var nåt attat än högerextremistisk. Att ha högerextremistiska åsikter kräver lite mera syn i den människan åsikter. Vilket jag saknar å ena sidan å andra sidan har jag sett Netha stå fast vid frågor som kräver mycket högt human insats. Jag vet det för jag stood bredvid henne.
Hur kan man vara så envis och ändå ha så fel? Du borde be Netha om ursäkt istället för att påstå att det är lagt åt sidan för att meningen efter fortsätta påstå att hon har högerextremistiska åsikter, eller att hon uttryckt sig så. Vet du vad ordet förlåt innebär och när det är på sin plats att säga det? Och ja, jag har läst dom flesta trådarna på det här forumet sedan våren 2004 så jag vet hur Gossen Ruda uttrycker sig och JAG känner inte att jag tolkar det han skrivit som du gjort.
rahmat2
09-04-2008, 21:39
CITAT (Gillan @ 09-04-2008, 21:31)  Vet du vad Rahmat? Du gör mig oerhört ledsen! Har du någonsin träffat en vänlig svensk? .... Jodå! Nästa gång du är i Götet säg till så bjuder jag på en kopp kaffe. Då få du träffa mina vänliga svenska kompisar!(det är bara ett förslag) Och dessutom är det många här på Forumet som vi byter ord med varandra på ett och annat sätt!
rahmat2
09-04-2008, 22:30
CITAT (Pia L @ 09-04-2008, 22:35)  .... Och ja, jag har läst dom flesta trådarna på det här forumet sedan våren 2004 så jag vet hur Gossen Ruda uttrycker sig och JAG känner inte att jag tolkar det han skrivit som du gjort. Då är det mycket skillnad på våra mänskliga värderingar! Det givet för dig att säga till nå"när får du detta i huvut..." Hoppas att du aldrig säger sånt till dina barn. En bra mamma skulle inte säga sånt! CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:47)  1) Som Magdis snokat upp gällde det andar och inte rymden och var dessutom inte riktat till dig. 2) Det har jag förklarat tidigare. Jag och andra har påpekat att du hade fel men du tog inte åt dig och kommenterade inte våra påpekande utan fortsatte med felaktigheterna. Det var inte frågan om olika uppfattningar utan ett rent fel. 3) Var det möjligen när du hävdade att USA aldrig haft folk på månen? Kanske lite hårt att prata om sjukdomar men det är inte normalt att förneka all bevisning som finns angående månfärderna. 4) Jag har aldrig ärekränkt dig, du tycks inte veta ordets betydelse. Du ligger närmare en ärekränkning när du påstår att jag skrivit högerextrema saker.
Att inte svara på en direkt ställd fråga är ganska fegt och definitivt inte artigt.
Liknelsen med storgodsägare är helt uppåt väggarna.
Sov gott och dröm snälla drömmar. Du är fortfarande dig själv! CITAT (Fenja @ 09-04-2008, 21:24)  Det är aldrig för sent att ångra sig rahmat2  , du behöver bara be om ursäkt! För övrigt tänker jag inte diskutera med dig för du verkar ha uppenbara problem att förstå både vad du själv och andra pratar om. Mvh Fenja Vi har inte sett så mycket till diskussion från dig här, fröken! Att hämta någons bla bla bla och klistra in den i tråden kan varje barn klara av. Frågan är har du nåt samvete överhuvudtaget?
När ska du få in i ditt huvud är detsamma som när ska du förstå, och det är just det dom flesta har försökt med både i den här tråden och i grå's tråd, att få dig att förstå skillnaden mellan sagotrollen och internettroll. En tjatigare tråd än den här får man ju leta efter, och därmed inte sagt att jag gnäller på alla som försökt att förklara här, jag beundrar bara erat tålamod gentemot en person som uppenbarligen av en eller annan anledning till synes inte VILL förstå.
rahmat2
09-04-2008, 22:32
Den stilen som är översitteri får vi stoppa oavsett vilka och hur många anhängare den har!
Jag inser nu att du inte bara beter dig otrevligt mot Gossen Ruda och Netha, Fenja ska tydligen ha sig en skopa hon med. Att man inte har deltagit i en diskussion betyder inte per automatik att man inte följt diskussionen ingående och även övriga trådar som det hänvisats till, den som betett sig närmast som översittare i trådarna ser jag att du själv står för
Bäste Rahmat: En klok man väljer sina strider. En klok man vet när det är dags att lägga av.
Bettson
09-04-2008, 22:53
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 18:46)  Några avslutande ord!
Detta med högerextremismen lär dela oss människor på odla som i övrigt i samhället i några delar. De andras ståndpunkter har jag läst i samhällets liv, under de åren jag bott i Sverige. Mina ser sådana ut:
1) En högerestremist har en plan för samhället och dess styre. Denna plan brukar skrivas ner i form av ett program. Som antas av den grupp människor som samlas runt varandra i en organisation eller ett politiskparti.
2) Att säga saker som gjordes på denna tråd är mycket allvarliga men de gör inte att personen som yttrar sig sådan blir högerextremist.
3) Till antal räknade finns det fler högerextremister i länder i Syd(U-länder) än i länder i Nord(I-länder).
4)...
Hoppas att denna diskussion har kunnat belysa det som var syftet med tråden, nämligen att misstänksamheterna mot nya medlemmar sänks och gärna nollställs. Det är bra för våras allas hälsa. det är mindre hälsosamt att gå runt och bära på de misstänksamheterna. Och sedan om det dyker upp någon som stör våra relationer kan vi säkert gemensamt stoppa den.
Rahmat Och du gör ju inte så att misstänksamheten blir mindre precis, snarare tvärtom. Och du ett wordprogram rättar stavningen inte själva svenskan. Det pendlar rätt rejält inte bara med stavningen utan språkets uppbyggnad i stort. Så jag tror inte på dig längre alls. Kanhända är det fel men jag upplever faktiskt att du driver med oss Skrattar bara åt att jag som vanligt klivit i fällan igen. Men trots att du verkar vara född svensk och högutbildad vilket skiner igenom i en del av dina inlägg, så har du fel definition på vad högerextremist är. Slå upp det i en ordbok. Det finns mera än vad du skriver där. Så var nu en rejäl man eller kvinna eller vilken identitet du har och be Netha om ursäkt.
rahmat2
09-04-2008, 22:53
CITAT (Pia L @ 09-04-2008, 23:36)  Jag inser nu att du inte bara beter dig otrevligt mot Gossen Ruda och Netha, Fenja ska tydligen ha sig en skopa hon med. Att man inte har deltagit i en diskussion betyder inte per automatik att man inte följt diskussionen ingående och även övriga trådar som det hänvisats till, den som betett sig närmast som översittare i trådarna ser jag att du själv står för detta tar jag bara som försvar av det som jag betraktat som högerextremistisk förut. Ni är en trupp som är vana att förnedra andra och bli förnedrade. Och jag bara vägrar leka den förnedrande leken med er!
Ok, äntligen trillade poletten ner för mig, alla som inte håller med dig eller dunkar dig i ryggen är högerextremister!!  JAG trodde att det betydde något helt annat innan den här tråden
Bettson
09-04-2008, 23:08
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 23:53)  detta tar jag bara som försvar av det som jag betraktat som högerextremistisk förut. Ni är en trupp som är vana att förnedra andra och bli förnedrade. Och jag bara vägrar leka den förnedrande leken med er! Snälla du, du är ju lekledare.
rahmat2
09-04-2008, 23:08
CITAT (Pia L @ 09-04-2008, 23:58)  Ok, äntligen trillade poletten ner för mig, alla som inte håller med dig eller dunkar dig i ryggen är högerextremister!!  JAG trodde att det betydde något helt annat innan den här tråden Detta hånskratt är bara en annan del av den förnedrende stilen som ni har! Om någon i framtiden hånar dina barn ständigt och systematikst ( i många trådar på ett och samma Forum)och senare kräver att dina barna ska vara lydiga och inte spela "martyr" för att de är födda i ett annat land, tveka inte att kalla den stilen för högerextremistisk!
Har jag kallat dig för något nedvärderande rahmat2? Så länge du inte VET om jag är högerextremist eller inte, och det gäller alla andra du åsyftar, så betackar jag mig för sådana anklagelser. Jag är mycket säker, ja helt övertygad att du redan från första stund visste vad ett internettroll innefattade, men din tråd flyter ju på bra, jag har tyvärr inte dom andras underbara tålamod så nu kryper jag i säng istället. God natt ni ihärdiga
rahmat2
09-04-2008, 23:19
CITAT (Pia L @ 10-04-2008, 00:13)  Har jag kallat dig för något nedvärderande rahmat2? Så länge du inte VET om jag är högerextremist eller inte, och det gäller alla andra du åsyftar, så betackar jag mig för sådana anklagelser. Jag är mycket säker, ja helt övertygad att du redan från första stund visste vad ett internettroll innefattade, men din tråd flyter ju på bra, jag har tyvärr inte dom andras underbara tålamod så nu kryper jag i säng istället. God natt ni ihärdiga Vad klok jag blev av detta! När du försvarar det som skedde under lång tid,69 dygn, finns ingen annan förklaring än att du håller med den förnedringen. Din text här på tråden är bevistet! CITAT (Bettson @ 10-04-2008, 00:08)  Snälla du, du är ju lekledare. vart tog du vägen Bettson med dina misstankar om gramatiken? För tråden handlar just om de misstankarna!
Piccante
10-04-2008, 06:47
CITAT (jana @ 08-04-2008, 23:44)  någon påstod här i tråden att de som kallats troll var någon som kastat in ett KONTROVERSIELLT första inlägg som ny medlem...men det kan ju vara så att man är olika van att diskutera olika saker för finns inga för kontroversiella ämnen???....jag förstår nu att det var fel forum....här ska mest diskuteras väder, hobbies, tv-program o andra för mig triviala saker med massa klapp på ryggen o trams.... CITAT (Netha @ 08-04-2008, 23:46)  Men nu är du ju bara fjantigt barnslig.
Försök att hålla dig till verkligheten och vad som avhandlas i forumet. Det var väl jag som nämnde att kontroversiella personer ofta (eller åtminstone ibland) blir beskyllda för att vara troll. Jag tycker att trollbegreppet används lite för mycket på odla ibland, bland annat Gossen Ruda och nu senast Grå brukar bli kallade "troll" när diskussionerna hettar till. Jag tycker inte att någon av dem är troll, snarare är det väl så att de ibland har åsikter vilka de år för men som inte så många håller med om. De troll jag har mött på andra forum har bombaderat med nonsensinlägg, ständigt startat nya trådar elelr konsekvent besvarat alla svar med motfrågor och undvikit att argumentera för sin sak bara tjafsat för tjafsandets skull tills tålamodet har runnit över hos andra deltagare. Jag ser troll som provokatörer som vill ställa till med oreda inte personer som argumenterar för sin sak även om den kan vara allt annat än politiskt korrekt.
Vissa är snabba att kalla andra forumtroll, vissa är lite bitska i tonen. Somliga är mindre smidiga i sina svar och somliga rakt på sak. Alla har sin åsikt och den är värd respekt även om man har motsatt uppfattning. Men blir man inte trött på att en och samma person ständigt missförstår, misstolkar och lägger sina egna värderingar i svaren? Om man ens får några svar.
Om man redan vet svaret är det ju ingen mening att läsa frågan.
Aqvakul
10-04-2008, 07:12
CITAT (Markus_H @ 10-04-2008, 07:47)  Det var väl jag som nämnde att kontroversiella personer ofta (eller åtminstone ibland) blir beskyllda för att vara troll. Jag tycker att trollbegreppet används lite för mycket på odla ibland, bland annat Gossen Ruda och nu senast Grå brukar bli kallade "troll" när diskussionerna hettar till. Jag tycker inte att någon av dem är troll, snarare är det väl så att de ibland har åsikter vilka de år för men som inte så många håller med om.
De troll jag har mött på andra forum har bombaderat med nonsensinlägg, ständigt startat nya trådar elelr konsekvent besvarat alla svar med motfrågor och undvikit att argumentera för sin sak bara tjafsat för tjafsandets skull tills tålamodet har runnit över hos andra deltagare. Jag ser troll som provokatörer som vill ställa till med oreda inte personer som argumenterar för sin sak även om den kan vara allt annat än politiskt korrekt. Klokt och bra sammanfattat - håller helt med!
Gossen Ruda
10-04-2008, 07:22
God morgon, skall vi dra igång käftandet igen? Det har börjat dyka upp misstankar att rahmat är ett troll men det tror inte jag, bara att du har dålig uppfattning av betydelsen av svenska ord. Du har lärt sig en massa värdeladdade ord som förnedring, högerextremistiska åsikter, översittare mm och slänger ut dom lite hur som helst utan att egentligen begripa innebörden så fort du får mothugg. Det fungerar inte här så sluta med det. Om du inte har märkt det själv så står du ganska ensam här mot resten av användare på forumet, då är det dags att börja fundera på om det är fel på dig och din uppfattning eller fel på resten av världen? Ett fel som förmodligen mest är missuppfattningar. Det är du som får välja nu, fortsätta tjafsa eller sluta.
Piccante
10-04-2008, 07:23
Nu har jag läst igen hela tråden .... (pust!) spontant måste jag säga att det verkar vara väldigt mycekt missförstånd i denna tråden. Många verkar tala förbi varandra så att man missar betydelsen i orden och går i svaromål på något helt annat.
Jag uppfattade Rahmat som sarkastisk när han blev kritiserad och svarade att man måste väl inte ge upp sina rättigheter (att få tycka vad man vill) bara för att man har blivit svenska medeborgare? Nu skulle jag ha citerat det givetvis men det ligger så långt bak nu så jag rkar inte leta fram det igen men andemeningen var väl som jag förstod att Rahmat upplevde att som medborgare i "landet lagom" ska man helst inte ha för mycket åsikter ( är det den svenska konfllikträdslan som kom fram där?).
Sen tycker jag att många har gått i gång och förstorat upp detta uttalande. Rahmat har inte sagt att någon/ några tvingat honom att ge upp/ sälja sina rättigheter, det var väl mer en retorisk fråga elelr ett sarkastiskt inlägg? sen blev tonen väldigt hård mot Rahmat. Han har fått höra att; han inte förstår svenskt lynne och seder (har vi månne någon svensk nationalmentalitet eller vad åsyftas???), Rahmat borde lära sig svenska bättre (trots att många svenskar själva inte verkar läsa vad han skriver), Rahmat använde "gud" i något inlägg och jag tolkade det som när man säger "fan och hans mormor" eller "inför gud och hela församllingen". Ibland använder man gud, jesus,, fan, etc inte för att syfta på dessa specifika personligheter utan som symboler för någon auktoritet som står över allt annat, så tolkade jag Rahmat.
*Stintan*
10-04-2008, 08:11
CITAT (Markus_H @ 10-04-2008, 08:23)  Nu har jag läst igen hela tråden .... (pust!) spontant måste jag säga att det verkar vara väldigt mycekt missförstånd i denna tråden. Många verkar tala förbi varandra så att man missar betydelsen i orden och går i svaromål på något helt annat.
Jag uppfattade Rahmat som sarkastisk när han blev kritiserad och svarade att man måste väl inte ge upp sina rättigheter (att få tycka vad man vill) bara för att man har blivit svenska medeborgare? Nu skulle jag ha citerat det givetvis men det ligger så långt bak nu så jag rkar inte leta fram det igen men andemeningen var väl som jag förstod att Rahmat upplevde att som medborgare i "landet lagom" ska man helst inte ha för mycket åsikter ( är det den svenska konfllikträdslan som kom fram där?).
Sen tycker jag att många har gått i gång och förstorat upp detta uttalande. Rahmat har inte sagt att någon/ några tvingat honom att ge upp/ sälja sina rättigheter, det var väl mer en retorisk fråga elelr ett sarkastiskt inlägg? sen blev tonen väldigt hård mot Rahmat. Han har fått höra att; han inte förstår svenskt lynne och seder (har vi månne någon svensk nationalmentalitet eller vad åsyftas???), Rahmat borde lära sig svenska bättre (trots att många svenskar själva inte verkar läsa vad han skriver), Rahmat använde "gud" i något inlägg och jag tolkade det som när man säger "fan och hans mormor" eller "inför gud och hela församllingen". Ibland använder man gud, jesus,, fan, etc inte för att syfta på dessa specifika personligheter utan som symboler för någon auktoritet som står över allt annat, så tolkade jag Rahmat. Uppenbarligen kan man uppfatta saker och ting väldigt olika. Jag har väldigt svårt att se det på samma sätt som du Markus H. Rahmat har inte bara i den här tråden varit mycket kritisk mot diverse uttalanden andra gjort. Uttalanden som han inte förstått innebörden i. Han verkar ha ett egentillverkat lexikon. Han läser det som står på fel sätt och tolkar det bara utifrån sina egna värderingar. Är man så in i vassen envis och vägrar förstå att ett mynt har mer än en sida så blir det självklart missförstånd. Många är vi som vänligt försökt förtydliga ordens innebörd men då har det iställets vänts emot oss. Jag skulle önska att Rahmat kunde öppna sina ögon lite mer och sluta leta efter fiendetecken hos andra.
Myosotis
10-04-2008, 09:00
CITAT (Gossen Ruda @ 10-04-2008, 08:22)  (...) Om du inte har märkt det själv så står du ganska ensam här mot resten av användare på forumet, då är det dags att börja fundera på om det är fel på dig och din uppfattning eller fel på resten av världen? (...) Rahmat står visst inte ensam, vi är nog många som försöker förstå honom, men tyvärr kryller det av missförstånd här. Stämningen skulle nog bli lugnare om du gossen kunde sluta mobba folk. CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 21:14)  Föreslår att Gillan och Fenja läser i de tråden som jag angivit adress till här, innan ni hastigt uttalar er! För det brukar bli lite sent att ångra sig. Gillans inlägg var mycket vänligt, jag tycker du är orättvis mot henne. Fenja försöker bara få oss att sluta bråka. För övrigt håller jag som vanligt med Markus H., dina inlägg är alltid kloka. CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 15:39)  Jag skulle villja avsluta tråden. Önskar att ingen mera skrev här.
Gossen Ruda
10-04-2008, 09:03
CITAT (Myosotis @ 10-04-2008, 10:00)  Rahmat står visst inte ensam, vi är nog många som försöker förstå honom, men tyvärr kryller det av missförstånd här. Stämningen skulle nog bli lugnare om du gossen kunde sluta mobba folk. Jag mobbar ingen, det är tydligen många som missförstår här.
CITAT (Myosotis @ 10-04-2008, 10:00)  Rahmat står visst inte ensam, vi är nog många som försöker förstå honom, men tyvärr kryller det av missförstånd här. Stämningen skulle nog bli lugnare om du gossen kunde sluta mobba folk.
Gillans inlägg var mycket vänligt, jag tycker du är orättvis mot henne. Fenja försöker bara få oss att sluta bråka.
För övrigt håller jag som vanligt med Markus H., dina inlägg är alltid kloka. Tack till dig Myosotis  ...............Och nej, Rahmat står verkligen inte ensam, vi är många som gör vårt bästa för att förstå vad det är som han vill ha sagt. Vad beträffar gossen Ruda kan jag bara säga att han är oerhört duktig på att tala om att han inte "sågar" folk, samtidigt som han är den duktigaste på att göra detsamma. Men om det är Gossen du är "ute efter" Rahmat, ta det då med honom och försök att undvika att dra in andra i dina fördömanden. Det känns inte speciellt rättvist att du gör så. Det är många fantastiska människor som skrivit i den här tråden och som inte alls färtjänar att du blir arg på dem
Gossen Ruda
10-04-2008, 09:30
Hmm, jag skrev "ganska ensam" som är långt ifrån "ensam" vilket tycks undgå en del. Hur många som verkligen förstår honom är dock svårt att uppskatta. Tyvärr är det också en del som missuppfattar mig också, kanske beroende på en del förutfattade meningar från forntiden i saker som borde vara glömda.
Ja, önskvärt är att man diskuterar sak och inte person.
rahmat2
10-04-2008, 10:29
Att hålla sig till sakfrågan har jag försökt, senad starten av denna tråd. Idag kräver jag ansvar av de som kom med "troll" kommentarer i denna tråd. Jag tycker att man får lov att vara frågeviss och reda på saker och ting. Men att Misstänka har rötterna i fördomar!
Herregud, ännu en mastodont-tråd med tjafs...
Snigelhatare
10-04-2008, 10:39
Nu har jag läst denna tråden. Rahmat startar en tråd om troll men blir upprörd över trollkommentarer. Var det inte meningen att någon skulle svara i tråden och fortsätta diskussionen?
För att återgå till sakfrågan, jag tror de flesta är överens om att man inte kallar nya medlemmar för troll till höger och vänster. Det som vissa inte är överens om är dock vad som räknas till "trolleri". Det man kan göra då när man misstänker att någon kommer in för att skapa osämja är väl att hålla en låg profil och vänta ett tag...misstänker man någon för troll är kanske det bästa man kan göra att undvika att argumentera med den personen. Mer kan jag inte komma på. För det finns ju Internettroll, tyvärr. Det är ju ingen tvekan om det.
CITAT (rahmat2 @ 10-04-2008, 11:29)  Att hålla sig till sakfrågan har jag försökt, senad starten av denna tråd. Idag kräver jag ansvar av de som kom med "troll" kommentarer i denna tråd. Jag tycker att man får lov att vara frågeviss och reda på saker och ting. Men att Misstänka har rötterna i fördomar! Visst kan du kräva - men det är långt ifrån säkert att du får gehör för dina krav för ingen har skyldighet att lyda sådana krav. De enda skyldigheter man har som medlem på ett öppet internetforum är att hålla sig till de regler som forumägaren har satt upp. Visst får man vara nyfiken och frågvis för att få reda på saker och ting eller för att få reda på vad andra människor tycker. Men man kan inte kräva att de ska ändra sina åsikter bara för att de inte överensstämmer med ens egna. Slutligen, att vara misstänksam behöver nödvändigtvis inte bottna i fördommar. Ibland beror misstänksamheten på tidigare händelser och upplevelser kring dessa. No offence, men ärligt talat Rahmat, jag tror inte att man kan komma så mycket längre med den här diskussionen.
rahmat2
10-04-2008, 11:14
Sedan igår eftermiddag har några varit uppe på tråden och slägt kommentarer om Internettroll. Jag vill att de visar lite ansvar och träder fram med sina anklagelser. Varför gör de det?
Jag är villig att träffa dem(i Göteborg) eller representanter som de utnämner för att kunna göra hål på deras misstänksamhet som var orsaken till att denna tråd kom till.
*Stintan*
10-04-2008, 11:26
CITAT (rahmat2 @ 10-04-2008, 11:29)  Att hålla sig till sakfrågan har jag försökt, senad starten av denna tråd. Idag kräver jag ansvar av de som kom med "troll" kommentarer i denna tråd. Jag tycker att man får lov att vara frågeviss och reda på saker och ting. Men att Misstänka har rötterna i fördomar! Ja jag tycker att det är bättre att fråga om man är osäker på något istället för att ha förutfattade meningar. Det är alltid bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite. Du talar själv om "troll" i ditt inledande inlägg i den här tråden. Du säger att ordet "troll" är en svordom och det verkar som om du tycker att ordet "neger" också är en svordom. Eftersom du nu har den uppfattningen så är det inte så konstigt att du reagerar som du gör. Men då kan jag tala om för dig att varken "troll" eller "neger" är några svordomar.utan ord som på svenska inte nödvändigtvis är negativa och fula. Svordomar är ord som "jävlar", "satan", "fan". Idag använder många dessa ord som förstärkningsord som en helt naturlig sak i språket. Förr var det fult att använda svordomar och det finns säkert många som tycker så fortfarande. Själv svär jag ganska ofta och ser inte svordomar som särskilt fult men det beror ju lite på hur och när man gör det. Nu har jag än en gång försökt förklara ordens innebörd på svenska. Om du inte vill förstå vad ord betyder på det språk vi använder så går det ju inte att ha en diskussion. Du skulle faktiskt kunna lära dig en hel del om du åtminstone försökte ta till dig lite av det vi försöker förklara för dig. Jag kan jämföra det med att jag var med på t.ex. ett spanskt forum. Då skulle säkert jag missförstå väldigt mycke av det som sägs. För att det ska fungera så måste jag inte bara lära mig språket jag måste också lära mig förstå hur spanjorerna fungerar och tänker och anpassa mig efter det. Det skulle inte fungera om jag krävde att alla spanjorerna skulle tycka som jag och vara tvungna att ha mina värderingar på saker och ting. Jag behöver ju inte bli som dom bara för att jag lär mig förstå och ta till mig det dom säger.
CITAT Sedan igår eftermiddag har några varit uppe på tråden och slägt kommentarer om Internettroll. Jag vill att de visar lite ansvar och träder fram med sina anklagelser. Varför gör de det?
Jag är villig att träffa dem(i Göteborg) eller representanter som de utnämner för att kunna göra hål på deras misstänksamhet som var orsaken till att denna tråd kom till. Ja jag förstår att du vill det, men som jag sa tidigare så hjälper det föga att ställa krav på ett öppet forum. Att få till stånd ett sånt möte finner jag som näst intill omöjligt eftersom jag tolkar det som att du lägger mycket större vikt vid att få medlemmar att sluta misstänka varandra för trollverksamhet än vad övriga medlemmar tycks göra. Jag menar, jag tror inte att de flesta här tycker att det är en sån stor deal som du tycker.
rahmat2
10-04-2008, 11:36
Bråk brukar vara /antas som en anledning till "Internettroll" anklagelser. Senare idag ska jag komma med min syn på saken. Det som jag trodde var möjligt att göra utan att ta diskussionen personlig. Idag ser jag det som en omöjlighet att klara det utan att nämna orsaken(sett från min synvinkel iallafall).
CITAT (rahmat2 @ 10-04-2008, 12:36)  Bråk brukar vara /antas som en anledning till "Internettroll" anklagelser. Senare idag ska jag komma med min syn på saken. Det som jag trodde var möjligt att göra utan att ta diskussionen personlig. Idag ser jag det som en omöjlighet att klara det utan att nämna orsaken(sett från min synvinkel iallafall). Jag personligen tycker nog att din syn på saken framgått nog tydligt redan i denna långa tråd. Jag vill bara påminna dig om att ifall man blir för personlig i sitt inlägg så riskerar man att det tolkas som personligt påhopp och sådana kan anmälas av andra medlemmar till forumägaren med följden att han kanske låser eller raderar hela tråden.
*Stintan*
10-04-2008, 11:56
CITAT (rahmat2 @ 10-04-2008, 12:36)  Bråk brukar vara /antas som en anledning till "Internettroll" anklagelser. Senare idag ska jag komma med min syn på saken. Det som jag trodde var möjligt att göra utan att ta diskussionen personlig. Idag ser jag det som en omöjlighet att klara det utan att nämna orsaken(sett från min synvinkel iallafall). Jag tror ingen kan ha missat din syn på saken men du lär inte kunna ovända oss hur du än försöker. Du kommer här och kräver saker av andra det är inte bra. Den enda du kan kräva något av är dig själv.
rahmat2
10-04-2008, 14:41
CITAT (Stintan43 @ 10-04-2008, 12:56)  .... Du kommer här och kräver saker av andra det är inte bra. .... Detta finger som du lyfter är bekant för mig. Men du ska bara veta att människan under hela sin historia ställt krav på sitt samhälle. Om samhället heter ett land eller ett Forum spelar mindre roll.
skogstroll
10-04-2008, 15:01
har inte lyckats reta upp mig på nån i den här tråden (den är lite svårgreppbar tycker jag, verkar mest handla om en massa missförstånd). Ingen av oss tillhör väl nån otäck politisk grupp eller sekt eller nåt utan vill bara se saker spira upp ur jorden. Fredligare finns det väl inte va?
*Stintan*
10-04-2008, 15:05
CITAT (rahmat2 @ 10-04-2008, 15:41)  Detta finger som du lyfter är bekant för mig. Men du ska bara veta att människan under hela sin historia ställt krav på sitt samhälle. Om samhället heter ett land eller ett Forum spelar mindre roll. Vad har det med saken att göra? Jag lyfter inte finger jag talar om att jag ogillar när någon försöker bestämma hur andra ska tycka. Man kan inte kräva att andra människor ska tycka som man själv! Jag skulle önska att du läser mitt inlägg 12.26 idag en gång till och därefter svarar på det så att jag ser att du förstått vad jag menar.
rahmat2
10-04-2008, 15:13
Vårt liv består inte bara av att äta och sova,utan massa tyckande också. Varje försöker tycka nåt iallafall under sitt liv. vart är det livet är spelar mindre roll. CITAT (Stintan43 @ 10-04-2008, 16:05)  ... Jag skulle önska att du läser mitt inlägg 12.26 idag en gång till och därefter svarar på det så att jag ser att du förstått vad jag menar. När jag läste SFI hade jag en lärare som gav mig sådana läxor som du ger här. Vad tyckte jag om läxorna vill jag inte ta upp här...
Vad är väl såporna på TV mot en del trådar på Odla? Intet!
skogstroll
10-04-2008, 15:18
nej så sant
rahmat2
10-04-2008, 15:23
CITAT (Berith @ 10-04-2008, 16:14)  Vad är väl såporna på TV mot en del trådar på Odla? Intet!  Var har du hållit hur Berith? Ni ( Du och Bettson &CO) har varit och spelat misstänksamheternas guddinor. Var är ni just nu?
*Stintan*
10-04-2008, 15:28
CITAT (rahmat2 @ 10-04-2008, 16:13)  Vårt liv består inte bara av att äta och sova,utan massa tyckande också. Varje försöker tycka nåt iallafall under sitt liv. vart är det livet är spelar mindre roll. När jag läste SFI hade jag en lärare som gav mig sådana läxor som du ger här. Vad tyckte jag om läxorna vill jag inte ta upp här... Jag förstår din lärare som gav dig sådana läxor. Frågan är om du gjorde läxorna.
rahmat2
10-04-2008, 15:36
Kom igen, Bettson &CO! Ni kan bättre.
Gossen Ruda
10-04-2008, 15:44
CITAT (Stintan43 @ 10-04-2008, 16:28)  Jag förstår din lärare som gav dig sådana läxor. Frågan är om du gjorde läxorna. Förmodligen inte. Däremot är han bra på att ge läxor själv, det är många gånger han har skrivit att vi skall gå tillbaka och läsa vad han skrivit tidigare.
*Stintan*
10-04-2008, 16:03
Rahmat har du gjort läxan som jag gav dig snart så att jag kan få ett svar? Smit inte undan nu igen.
CITAT (rahmat2 @ 10-04-2008, 16:23)  Var har du hållit hur Berith?
Ni ( Du och Bettson &CO) har varit och spelat misstänksamheternas guddinor. Var är ni just nu? Var jag har hållit hus? Tjaa... jag har gjort massor idag, mest njutit av det fina vädret och lyssnat på fågelsången.  Och så har jag läst här emellanåt, det är väldigt intressant och spännande. Vet inte riktigt vad du menar med mej och Bettson och CO, och att vi spelat "misstänksamheternas gudinnor"? Jag tror inte att du är nåt internettroll, om du trodde att jag misstänke det. Jag tror absolut att du visar din rätta sida här, genom det du skriver, och att du menar det du skriver och skriver det du menar. Däremot tror jag inte att du läser i lugn och ro det som vi andra skriver, och då är det lätt att missa vad vi menar. Men det väljer du naturligtvis själv hur du vill göra, antingen läsa och försöka förstå, eller strunta i vad det står och istället tro att det står något annat.
Bettson
10-04-2008, 16:47
CITAT (rahmat2 @ 10-04-2008, 16:23)  Var har du hållit hur Berith?
Ni ( Du och Bettson &CO) har varit och spelat misstänksamheternas guddinor. Var är ni just nu? Jag har varit ute och jobbat hela dagen. Har inte ens en gång läst vad som hänt mera i denna tråd. Den har liksom tappat intresse. Och misstänksam det blir man när kommunikationen inte fungerar. Lägger inte mera energi i denna diskussion eftersom jag anser att någon driver med oss. Lite lättlurad och dum som jag är så går jag gång, på gång, på niten. Skrattar enormt åt mig själv för att jag är så korkad Och tur är väl det att jag misstänker att någon roar sig på oss lätttrogna och lättlurades bekostnad. Om jag misstänkte något annnat så skulle det vara värre. För övrigt vet jag inte vem CO är. Det får du ta reda på själv. Du har tidigare sagt att att du skall behandla mig som luft så varför bry sig. MIna åsikter har ju noll och inget värde för jag är ju luft. MEn jag är lika glad för det, för farao det är ju vår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|