|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
rahmat2
10-04-2008, 17:05
Vad är det som gör dig misstänksam att nån driver med dig?
*Stintan*
10-04-2008, 17:27
Uppriktigt sagt så tror jag att du skulle behöva gå på SFI en gång till.
rahmat2
10-04-2008, 17:41
CITAT (Stintan43 @ 10-04-2008, 18:27)  Uppriktigt sagt så tror jag att du skulle behöva gå på SFI en gång till. Har du nånsin tänkt på betydelsen av uppriktigt. Om du hade gjort det skulle du inte uppträtt som du gjort de senaste dagarna! Du står för uppbromsning av förändringar. Du känner till väl var förändringar är på värg. Där ställer du dig och bromsar så gott du kan!
Jag tycker faktiskt att ni är orättvisa mot rahmat och hans bristande kunskaper i svenska språket.
Herregud, han vill ju inte kunna prata och läsa svenska ordentligt! Han vill ju inte förstå det grundläggande i språket, och förstå det han läser. Han vill inte förstå det vi skriver här.
Det är för honom som för alla oss andra - det han gör är det han som gör, det han inte gör är det han som inte gör.
Jag är mest nyfiken på varför man ansöker om att få bli svensk medborgare, när man egentligen föraktar allt som svenskt?
CITAT (Berith @ 10-04-2008, 18:46)  Jag är mest nyfiken på varför man ansöker om att få bli svensk medborgare, när man egentligen föraktar allt som svenskt? Ursäka att jag lägger mig i, men jag undrar lite vad det är i den här tråden som är speciellt "svenskt" som man möjligen skulle kunna förakta? Ingenting hoppas jag, för isåfall vill inte jag vara svensk längre. Jag tycker rahmat klär av er på ett lysande sätt, det hade varit förträffligt om ni hade sett det själva också.
rahmat2
10-04-2008, 17:54
CITAT (Berith @ 10-04-2008, 18:46)  ....
Jag är mest nyfiken på varför man ansöker om att få bli svensk medborgare, när man egentligen föraktar allt som svenskt? Kan du föklara detta, Berith? För det lät annorlunda igår. Du la in en mening som du inte ville kommentera mera. Detta med troll har du ansvar för. Kan du förklara?
Gunilla T
10-04-2008, 18:01
CITAT (Berith @ 10-04-2008, 18:46)  Jag tycker faktiskt att ni är orättvisa mot rahmat och hans bristande kunskaper i svenska språket.
Herregud, han vill ju inte kunna prata och läsa svenska ordentligt! Han vill ju inte förstå det grundläggande i språket, och förstå det han läser. Han vill inte förstå det vi skriver här.
Det är för honom som för alla oss andra - det han gör är det han som gör, det han inte gör är det han som inte gör.
Jag är mest nyfiken på varför man ansöker om att få bli svensk medborgare, när man egentligen föraktar allt som svenskt? Jag har inte uppfattat att Rahmat uttryckt förakt för någon eller något svenskt - tvärtom. Det måste väl sluta såhär,med kommentarer om svenskt och medborgarskap - tråkigt tycker jag.
CITAT (rahmat2 @ 10-04-2008, 18:54)  Kan du föklara detta, Berith? För det lät annorlunda igår. Du la in en mening som du inte ville kommentera mera. Detta med troll har du ansvar för. Kan du förklara? Jag kan förklara allt jag skriver. Synd bara att du ställer frågor, för i den här tråden svarar man inte på några frågor.
Piccante
10-04-2008, 18:14
Men hallå....  nu ska Rahmat både gå om SFI (trots att han skriver helt begripligt och kan hantera språket minst lika bra som många andra på forumet) och så ifrågasätts hans medborgarskap! Det är väl ändå inte andras bekymmer av vilken anledning folk blir medborgare i Sverige eller inte ? eller efterlyser ni som ifrågasätter det någon uteslutningsprincip med? Var har Rahmat visat förakt för allt svenskt ???? Tråden började väl med att Rahmat ifrågasatte varför odlaiter är misstänksamma och ofta använder ordet "troll" om vissa så fort det blir diskussion om något. När en person är obekväm nog så blir den kallad för och utmålad som troll vilket är något nedsättande på forum. Dessutom är det Rahmat som har fått höra att han varken begriper språket eller seder och bruk, har han visat missaktning mot "svenskheten" då????
*Stintan*
10-04-2008, 18:15
Rahmat, jag tror att jag behärskar det svenska språket bättre än du faktiskt och jag vet naturligtvis vad orden jag skriver betyder. Men du har inte förstått ett smack om vad som sagts i den här tråden. Flera och däribland jag har bara haft för avsikt att hjälpa dig att kunna förstå det skrivna bättre men istället för att ta emot den hjälpen så går du till attack och tror att alla är emot dig och vill dig ont. Det är mycket tråkigt att du inte velat ta till dej den hjälp vi försökt förmedla. Till slut ger man upp.
Du är helt fel ute om du tror att jag står för uppbromsning av förändringar. Genom att påstå något sådant drar du alldeles felaktiga slutsatser. Men felaktiga påståenden är ju tydligen din specialitet så det är kanske inte så konstigt.
Istället för att svara på mina frågor så tjafsar du om annat. Ganska fegt tycker jag.
CITAT (Grå @ 10-04-2008, 18:51)  Ursäka att jag lägger mig i, men jag undrar lite vad det är i den här tråden som är speciellt "svenskt" som man möjligen skulle kunna förakta? Ingenting hoppas jag, för isåfall vill inte jag vara svensk längre.
Jag tycker rahmat klär av er på ett lysande sätt, det hade varit förträffligt om ni hade sett det själva också. Undrade just när du skulle komma in i tråden
rahmat2
10-04-2008, 18:22
-De som är upprörda på mig och denna tråd har upptäckt att något är i fara, deras stil. Att misstänka någon fanns innan Internet blev en vana. Och att vara rädd för nåt fanns också, innan Internet kom. -Klockan närmar sig kvällen. Grannen dotter springer få fort hon kan. För veckan innan hade hänt nån våldtäckt på mycket avlägsen punkt i Göteborg. Flickan har hört våldtäckten många gånger. Några gånger från tv, några gånger från tidningar och några gånger från sina närmaste. Livet hade blivit mycket svårare än vad det i själva verket var.
-Den verkligheten har vi med "Internettroll". Om vi tar en mera relax stil kommer vi inte att kalla nya medlemmar för "troll". När nån kommer och stör kan vi säkert klara av att handskas med. Den rädslan för Internettroll har skadat Forumet mycket mer än vad ett "troll" skule ha kunnat.
-Misstänksamheterna sprids. Det har blivit vana att vara expert på att känna igen "Internettroll". teorin om Internettroll kan skada oss mycket mer än vad ett "troll" kan göra. För personligen kommer jag inte glömma de som kallat mig för troll.
-För i det vanliga samhället har jag under de åren jag bott i Sverige alldrig blivit kallat av staten för någonting. Som medborgare har jag rättigheter som har lett till att jag levt ett liv utan misstänksamheter. det som vi kallar för rättstaten "funkar" i verkliga livet. men på Internet finns en policy som medborgarna tar som ursäkt för att ta ifrån nån dess värdighet genom att kalla personent för "Internettroll".
-En sista faktor som under dessa 71 dagar ställt till med problem är en av medlemmarnas stil i diskussion. För min del är jag mycket tacksam om jag slipper mitt i diskussion den där skrattande figuren. För det är bara hånskratt den gör.
CITAT (Markus_H @ 10-04-2008, 19:14)  Men hallå....  nu ska Rahmat både gå om SFI (trots att han skriver helt begripligt och kan hantera språket minst lika bra som många andra på forumet) och så ifrågasätts hans medborgarskap! Det är väl ändå inte andras bekymmer av vilken anledning folk blir medborgare i Sverige eller inte ? eller efterlyser ni som ifrågasätter det någon uteslutningsprincip med? Var har Rahmat visat förakt för allt svenskt ???? Tråden började väl med att Rahmat ifrågasatte varför odlaiter är misstänksamma och ofta använder ordet "troll" om vissa så fort det blir diskussion om något. När en person är obekväm nog så blir den kallad för och utmålad som troll vilket är något nedsättande på forum. Dessutom är det Rahmat som har fått höra att han varken begriper språket eller seder och bruk, har han visat missaktning mot "svenskheten" då????  Mycket av det där var till mej förstår jag, eftersom jag ifrågasatte varför han valde svenskt medborgarskap. Du behöver inte bli arg  , vill du försvara rahmat kan du göra det ändå. Och jag bekymrar mej absolut inte över varför han valde just Sverige att bli medborgare i, och jag har inte med det att göra heller. Det var helt enkelt för att jag var nyfiken på det. Jag har inte kallat rahmat för troll, tror aldrig att jag kallat någon här för det.
*Stintan*
10-04-2008, 18:27
CITAT (Grå @ 10-04-2008, 18:51)  Ursäka att jag lägger mig i, men jag undrar lite vad det är i den här tråden som är speciellt "svenskt" som man möjligen skulle kunna förakta? Ingenting hoppas jag, för isåfall vill inte jag vara svensk längre.
Jag tycker rahmat klär av er på ett lysande sätt, det hade varit förträffligt om ni hade sett det själva också. Tack för upplysningen! Tyckte väl det kändes lite kallt.
Markus H, visst skriver rahmat2 mycket bra svenska, när han enligt sig själv använt sig av ordprogram, men då ska du ta i beaktande det Bettson påpekade några sidor tillbaka, ordprogram slänger inte om oden i rätt ordföljd och när han säger sig inte ha använt programmet så är det uppåt väggarna i fel följd.
Gunilla T, jag anser att rahmat uttryckt förakt för fler än en person här, så fort man skriver något som han inte tar som ett medhåll så blir man kallad för högerextremist, översittare och diverse andra tillmälen. Vissa ords innebörd verkar han ju uppenbarligen förstå utmärkt.
Aqvakul
10-04-2008, 18:38
Några frågor jag ställt mig?
1. Driver rahmat med oss? 2. Har rahmat språkproblem? 3. Är rahmat ovanligt känslig för det som han ser som förtryck eller översitteri? 4. Är rahmat envis? 5. Är rahmat snäll och vill alla väl?
Min utgångspunkt är svaret är JA på alla frågor utom den första!
Piccante
10-04-2008, 18:40
CITAT (Aqvakul @ 10-04-2008, 19:38)  Några frågor jag ställt mig?
1. Driver rahmat med oss? 2. Har rahmat språkproblem? 3. Är rahmat ovanligt känslig för det som han ser som förtryck eller översitteri? 4. Är rahmat envis? 5. Är rahmat snäll och vill alla väl?
Min utgångspunkt är svaret är JA på alla frågor utom den första! håller med dig...
rahmat2
10-04-2008, 18:43
När jag skriver lite längre mitt på dagen brukar jag ta Wordprogrammet som rättar både org och gramatik. Och sen jag rättar också själv. För det var många år sen jag gick i SFI. men för sådan korta inlägg hos odla brukar det bli kort om tid. Då är det brottom. Ingen stavnings kontroll, varken av datorn eller mig själv.
Åt de som har misstänksamhet som en trygghet kan jag inte göra nåt. Hoppas att de får modet att släppa misstänksamheten. För kramen från Jana kändes jätte skönt. Pröva det!
*Stintan*
10-04-2008, 18:43
Markus H, jag tycker fortfarande det brister i språkförståelsen och det står jag för men jag hade gärna sett att Rahmat bevisat motsatsen. Detta hade han lätt kunna göra genom att svar på på mina frågor.
aanderss
10-04-2008, 18:46
CITAT (Markus_H @ 10-04-2008, 19:40)  håller med dig... 
rahmat2
10-04-2008, 18:51
En stor kram till er(Myosotis,Jana,Aqvakul,Markus-H, Grå, Gunilla-T...) alla med era varma ord. Ni behöver absolut inte tycka som jag, men det räcker att ni inte misstänker mig.
Misstänksamheterna kan få mig att tänka tillbaka oftast till de regeringar jag mött under mitt liv, innan jag kom till Sverige.
Piccante
10-04-2008, 18:52
CITAT (Stintan43 @ 10-04-2008, 19:43)  Markus H, jag tycker fortfarande det brister i språkförståelsen och det står jag för men jag hade gärna sett att Rahmat bevisat motsatsen. Detta hade han lätt kunna göra genom att svar på på mina frågor. Tycker det är lågt att angripa folks språkliga förmåga. Jag vet att det finns flera dyslektiker på detta forum som ofta får skit för hur de skriver. Samtidit vet jag att många skriver snabbt och slarvigt på nätet och varken hinner eller orkar stavningskolla, fast när det väl gäller så kan de prestera imponernade texter som är grammmatiska mmästerverk bara de tar sig tid. Sen finns de personer här som inte ( inte officiellt iaf) är dyslektiker men skriver än värre än de som är det. Men jag skulle inte kritisera någon för det. Trots att jag fick MVG i svenska B så skriver jag ofta fel ändå tack vare mitt rättstavningsprogram i Firefox som gärna vill skriva isär ord för mig och dessutom har lite begränsat ordförråd så jag skulle inte uppmana folk att använda stavniingskontroll oftare för det blir inte alltid bättre....
Rahmat skriver fantastiskt bra svenska, något annat har jag inte att tillägga just nu.
skogstroll
10-04-2008, 19:00
tycker det börjar gå lite för långt i den här tråden, håller med Markus. Jag har alltid haft bra betyg i svenska men "so what", jag tycker inte jag är bättre än nån annan? eller snacka om medborgarskap... va??
Gunilla T
10-04-2008, 19:09
Det är bra Rahmat - jag förstår vad du menar - misstänksamhet och rädsla påverkar och begränsar livet. Förövrigt tycker jag du behärskar svenskan bra. Du har ett intellektuellt sätt att resonera och jag tror du är relativt högutbildad - kanske sociolog eller samhällsvetare. Ha det gott, nu är det vår!
*Stintan*
10-04-2008, 19:11
CITAT (Markus_H @ 10-04-2008, 19:52)  Tycker det är lågt att angripa folks språkliga förmåga. Jag vet att det finns flera dyslektiker på detta forum som ofta får skit för hur de skriver. Samtidit vet jag att många skriver snabbt och slarvigt på nätet och varken hinner eller orkar stavningskolla, fast när det väl gäller så kan de prestera imponernade texter som är grammmatiska mmästerverk bara de tar sig tid.
Sen finns de personer här som inte ( inte officiellt iaf) är dyslektiker men skriver än värre än de som är det. Men jag skulle inte kritisera någon för det.
Trots att jag fick MVG i svenska B så skriver jag ofta fel ändå tack vare mitt rättstavningsprogram i Firefox som gärna vill skriva isär ord för mig och dessutom har lite begränsat ordförråd så jag skulle inte uppmana folk att använda stavniingskontroll oftare för det blir inte alltid bättre.... Tror vi pratar om olika saker nu faktiskt. Jag har inte angripit folks språkliga förmåga på det sättet. Jag har pratat om språkförståelse d.v.s vad ord betyder och detta på grund av att Rahmat missförtått så mycket av det vi sagt och utifrån det kommit med märkliga påståenden. Jag menar att om det finns svenska ord som någon inte vet vad det betyder så försöker man förklara vilket också har skett vid ett flertal gånger. Men det verkar ändå inte ha hjälp tyvärr.
CITAT (Aqvakul @ 10-04-2008, 19:38)  Några frågor jag ställt mig?
Min utgångspunkt är svaret är JA på alla frågor utom den första! Så tror jag också Aqvakul.  Gällande punkt 5 så inte bara tror jag utan jag vet att Rahmat är snäll.
CITAT (skogstroll @ 10-04-2008, 20:00)  ---eller snacka om medborgarskap... va??  Jaa jag frågade det om medborgarskap, för jag undrar verkligen varför.
*Stintan*
10-04-2008, 19:20
Till Rahmat skulle jag vilja säga att jag har ingen som helst anledning att misstänka dej för något.
Jag är inte speciellt misstänksam och rädd av mig överhuvudtaget. De räddslor jag lider av är rent personliga och drabbar ingen annan än mig själv.
Jag är heller inte misstänksam när det gäller rahmat, som jag skrev förut så tror jag att han är just den han visar oss här. Hur spännande och intressant det här än är så måste jag lämna tråden nu, och jag antar att den är borta när jag tittar in här igen i morron. Såna här trådar brukar nämligen försvinna under natten...
Aqvakul
10-04-2008, 19:30
CITAT (Berith @ 10-04-2008, 20:28)  Jag är heller inte misstänksam när det gäller rahmat, som jag skrev förut så tror jag att han är just den han visar oss här. Hur spännande och intressant det här än är så måste jag lämna tråden nu, och jag antar att den är borta när jag tittar in här igen i morron. Såna här trådar brukar nämligen försvinna under natten...  tror inte alls att den kommer att försvinna, den har väl varit skapligt sansad och fått en rätt så vettig avslutning....
Gossen Ruda
10-04-2008, 20:41
Lugnt och stilla här nu, det är bra. Hoppas alla missförstånd kan redas ut också för tyvärr kvarstår ett. Det är att rahmat fortfarande tycks tro att vi tar emot alla nya medlemmar med misstänksamhet och kallar dom troll. Han har fortfarande inte förstått varför man kallar vissa personer för troll och på vilka grunder och detta trots att många välmenande försök har gjorts. Jag tänker dock inte göra något mer försök, han får leva vidare med sina felaktiga föreställningar och sin totalt felaktiga tro att hans inblandning på något sätt skulle hota något som han skriver:"De som är upprörda på mig och denna tråd har upptäckt att något är i fara, deras stil". Det är djupt tragiskt. Det verkar finnas något slags selektivt krokodilsyndrom här. God natt.
Aqvakul
10-04-2008, 20:44
CITAT (Gossen Ruda @ 10-04-2008, 21:41)  Lugnt och stilla här nu, det är bra. Hoppas alla missförstånd kan redas ut också för tyvärr kvarstår ett. Det är att rahmat fortfarande tycks tro att vi tar emot alla nya medlemmar med misstänksamhet och kallar dom troll. Han har fortfarande inte förstått varför man kallar vissa personer för troll och på vilka grunder och detta trots att många välmenande försök har gjorts. Jag tänker dock inte göra något mer försök, han får leva vidare med sina felaktiga föreställningar och sin totalt felaktiga tro att hans inblandning på något sätt skulle hota något som han skriver:"De som är upprörda på mig och denna tråd har upptäckt att något är i fara, deras stil". Det är djupt tragiskt. Det verkar finnas något slags selektivt krokodilsyndrom här. God natt. Ibland är det inte viktigt, utan snarast onödigt, att försöka få "sista ordet"....
*Stintan*
10-04-2008, 20:48
CITAT (Aqvakul @ 10-04-2008, 21:44)  Ibland är det inte viktigt, utan snarast onödigt, att försöka få "sista ordet"....
Fågelvägen
10-04-2008, 22:03
Jag har förvånad läst denhär tråden från början till slut. Jag tror att vem som helst kan LEKA TROLL - internettroll alltså - om h*n har lust. Som jag har fattat det är det ett beteende, avsett att provocera. Så när deltagarna i forumet hojtar "TROLL" betyder det väl att man upptäckt att någon beter sig provocerande, "muckar gräl".
Inte betyder det ju att den personen ÄR ett troll, ÄR ful, ÄR fel färg... Ordet beskriver inte personen eller personligheten, det beskriver bara beteendet. (Åtminstone på den punkten tycker jag det gick snett i början av denhär tråden.)
Inte heller betyder det att personerna som vill begripa och diskutera det provocerande beteendet är översittare, dåliga mödrar, storgodsägare, högerextremister (+ andra bisarra tillmälen, som har använts som tillhyggen här).
Men visst, om man håller på ett tag blir också de mest fredliga och vänligt sinnade människorna irriterade, förvirrade och känner sig påhoppade. Dessutom måste man förstås försvara sina kompisar, mot verkliga eller inbillade påhopp, och skitkastandet är i full gång när alla plötsligt missförstår det mesta som sägs.
Vad jag nu inte alls har fattat är vad som fick rahmat att starta tråden. Men det går väl inte att uttrycka kort?
PS. Som fågelvän känner jag mig enbart smickrad om någon vill kalla mig hägerextremist.
CITAT (Fågelvägen @ 10-04-2008, 23:03)  PS. Som fågelvän känner jag mig enbart smickrad om någon vill kalla mig hägerextremist.
Bettson
11-04-2008, 09:35
Jag tycker rahmat klär av er på ett lysande sätt, det hade varit förträffligt om ni hade sett det själva också. Ursäkta en blind höna, kollade i morse och jag hade fortfarande kläderna på. Hänvisar du till någon känd saga eller ? Jag tror definitivt inte att Ramath är den han utger sig för att vara. Och tanken är fri och behöver ju inte alls överennsstämma med verkligheten. Jag har redan fått tillmälen som översittares stödtrupper osv av ramath, så jag känner inte alls för att vara finkänslig och hålla inne med vad jag tror. Ingen normal människa som häver ur sig sådana saker och annat som är värre, tex kalla vänliga människor för högerestremister, kan väl kräva att bli hövligt bemött. Man ska inte ens en gång f örvänta sig att bli hövligt bemött. Många gör det ändå eller åtmisntone i högre grad än han förtjänar. Just din kommentar att han klär av oss på ett lysande sätt får mig ännu mera övertygad om att någon driver med oss. Detta är vad jag tror och andra får tro vad dom vill. När man ena stunden skriver perfekt svenska som tyder på en högskoleutbildad person för att senare inte förstå ordens innebörd, inte köra vanliga svenska grammatiska språkfel utan riktigt omkastad ordföljd och många stavfel. Jag har som sagt flera dyslektiker i familjen så jag har sett ungefär vad ett stavningprogram kan och inte kan hjälpa till med. Inget ordebehandlingsprogram skulle kunna hjälpa upp den andra till den första nivån. Därför tror jag att det är två personer eller möjligen en smart person som förställer sig. Ja, det är nog en smart person som försöker klä av oss på ett alldeles lysande sätt. För övrigt har jag sett signaturen Ramath på andra internetsidor, kommer bara inte ihåg var. Men minnet kanske klarnar. Kommer i alla fall ihåg att jag blev förvånad, av vilken anledning håller jag för mig själv. Nej någon skämta mig aprilo, som servitören i en viss Disneysaga sa. Jag hoppas verkligen att signaturen bakom ramath inte tar illa upp för att jag kallar honom smart.
Myosotis
11-04-2008, 09:38
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 15:39)  Jag skulle villja avsluta tråden. Önskar att ingen mera skrev här.
Gossen Ruda
11-04-2008, 09:40
Han fortsatte själv att skriva!
*Stintan*
11-04-2008, 10:12
Jag tänker fortsätta tro gott om folk tills jag blir överbevisad om motsatsen. Måhända är jag blåögd men synen är det inget fel på.
Gunilla T
11-04-2008, 11:29
Ja tänk så olika vi ser på omvärlden och de människor vi möter -
Någon ser en person som luras - en annan ser "en envis jäkel" som inte ger sig - själv ser jag en person som blir alltmer ledsen och förtvivlad.
skogstroll
11-04-2008, 11:32
ja tråkigt tycker jag... är inte kul att va ledsen
rahmat2
11-04-2008, 11:41
CITAT (Bettson @ 11-04-2008, 10:35)  Ursäkta en blind höna, kollade i morse och jag hade fortfarande kläderna på. Hänvisar du till någon känd saga eller ? Jag tror definitivt inte att Ramath är den han utger sig för att vara. Och tanken är fri och behöver ju inte alls överennsstämma med verkligheten. Jag har redan fått tillmälen som översittares stödtrupper osv av ramath, så jag känner inte alls för att vara finkänslig och hålla inne med vad jag tror. Ingen normal människa som häver ur sig sådana saker och annat som är värre, tex kalla vänliga människor för högerestremister, kan väl kräva att bli hövligt bemött. Man ska inte ens en gång f örvänta sig att bli hövligt bemött. Många gör det ändå eller åtmisntone i högre grad än han förtjänar. Just din kommentar att han klär av oss på ett lysande sätt får mig ännu mera övertygad om att någon driver med oss. Detta är vad jag tror och andra får tro vad dom vill. När man ena stunden skriver perfekt svenska som tyder på en högskoleutbildad person för att senare inte förstå ordens innebörd, inte köra vanliga svenska grammatiska språkfel utan riktigt omkastad ordföljd och många stavfel. Jag har som sagt flera dyslektiker i familjen så jag har sett ungefär vad ett stavningprogram kan och inte kan hjälpa till med. Inget ordebehandlingsprogram skulle kunna hjälpa upp den andra till den första nivån. Därför tror jag att det är två personer eller möjligen en smart person som förställer sig. Ja, det är nog en smart person som försöker klä av oss på ett alldeles lysande sätt. För övrigt har jag sett signaturen Ramath på andra internetsidor, kommer bara inte ihåg var. Men minnet kanske klarnar. Kommer i alla fall ihåg att jag blev förvånad, av vilken anledning håller jag för mig själv. Nej någon skämta mig aprilo, som servitören i en viss Disneysaga sa. Jag hoppas verkligen att signaturen bakom ramath inte tar illa upp för att jag kallar honom smart. Till Fågelvägen vill jag bara säga att detta är en av de anledningar för denna tråd. till Myosotis får jag säga ursäkta att jag skrev här igen. Och till Bettson &CO: Vi kan träffas. Men jag vet inte vem du är. Aqvakul, Myosotis kan vi ta som en som står mellan oss. den typen av misstänksamhet som du har är orsaken till att många sitter världen runt i fängelse, oskyldigt.
CITAT (Bettson @ 11-04-2008, 10:35)  Ursäkta en blind höna, kollade i morse och jag hade fortfarande kläderna på. Hänvisar du till någon känd saga eller ? Jag tror definitivt inte att Ramath är den han utger sig för att vara. Och tanken är fri och behöver ju inte alls överennsstämma med verkligheten. /..../ Bettson! Säga vad man vill om denna tråd och dess textförfattare, men jag känner verkligen inte igen dig! Du brukar vara empatisk och medkännande och när du ryter till så kan jag inte minnas att det skulle vara på det sättet som hela texten ovan som jag kortat ner en bra bit.... Blir bara så förvånad! Är det verkligen bettson bakom tagnenterna?
Piccante
11-04-2008, 12:34
CITAT (Bettson @ 11-04-2008, 10:35)  Ursäkta en blind höna, kollade i morse och jag hade fortfarande kläderna på. Hänvisar du till någon känd saga eller ? Jag tror definitivt inte att Ramath är den han utger sig för att vara. Och tanken är fri och behöver ju inte alls överennsstämma med verkligheten. Jag har redan fått tillmälen som översittares stödtrupper osv av ramath, så jag känner inte alls för att vara finkänslig och hålla inne med vad jag tror. Ingen normal människa som häver ur sig sådana saker och annat som är värre, tex kalla vänliga människor för högerestremister, kan väl kräva att bli hövligt bemött. Man ska inte ens en gång f örvänta sig att bli hövligt bemött. Många gör det ändå eller åtmisntone i högre grad än han förtjänar. Just din kommentar att han klär av oss på ett lysande sätt får mig ännu mera övertygad om att någon driver med oss. Detta är vad jag tror och andra får tro vad dom vill. När man ena stunden skriver perfekt svenska som tyder på en högskoleutbildad person för att senare inte förstå ordens innebörd, inte köra vanliga svenska grammatiska språkfel utan riktigt omkastad ordföljd och många stavfel. Jag har som sagt flera dyslektiker i familjen så jag har sett ungefär vad ett stavningprogram kan och inte kan hjälpa till med. Inget ordebehandlingsprogram skulle kunna hjälpa upp den andra till den första nivån. Därför tror jag att det är två personer eller möjligen en smart person som förställer sig. Ja, det är nog en smart person som försöker klä av oss på ett alldeles lysande sätt. För övrigt har jag sett signaturen Ramath på andra internetsidor, kommer bara inte ihåg var. Men minnet kanske klarnar. Kommer i alla fall ihåg att jag blev förvånad, av vilken anledning håller jag för mig själv. Nej någon skämta mig aprilo, som servitören i en viss Disneysaga sa. Jag hoppas verkligen att signaturen bakom ramath inte tar illa upp för att jag kallar honom smart. Om du nu misstänker att Rahmat2 inte är den han utger sig att vara därför att du har sett det nicknamet på andra forum då bör du åtminstone kolla stavningen först! Du skriver Ramath medan han på odla stavar Rahmat... Sen om man kollar i trådarna så har Rahmat både antytt var han bor och visat en bild på sig själv, det brukar troll inte göra för de är aldrig så självutlämnande eftersom de ofta har en fejkad identitet. Hur vet vi förresten att du finns Bettson?
rahmat2
11-04-2008, 12:52
Även av de andra signaturerna som jag tackade igår kan Bettson välja en person. En av de personerna kan vara Markus-H!(Om det inte är nåt besvär för Markus-H)
Inte för att jag heller tror att Rahmat är ett internettroll men nu händer det fenomen här som brukar vara ett av målen för ett forumtroll - annars fredliga forummedlemmar börjar bråka med varann...
Önskar att alla skulle sluta skriva i den här i mina ögon olustiga tråden - Ha en skön helg på er allihop därute i cyberrymden!
Nåja, det är väl inte alltför länge sedan som någon visade upp en bild av och tog sig en identitet som sin döde make...  Så förvisso och emedan så kan uppenbarligen vad som helst hända på nätet!  Var och en tror ju vad den tror oavsett hur länge det kommer att ältas i denna tråd Mvh Fenja
Ojojoj, jag orkar inte läsa hela denna tråden, men jag vill i allafall skicka en offentlig  till Rahmat! Ha en bra helg, även här på Odla.
Hi! I den här tråden törs man inte skriva (nästan). Väldigt svårt att förstå vad diskusionen går ut på. Lite spännande ändå när det hettar till.
Trevlighelg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|