Full version: DAGENS NATURBILD 2009
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Huggorm
CITAT (Red Top @ 25-04-2009, 21:49) *
Åkte genom Dannemora idag och, liksom alla år vid snösmältningen, stod björkarna djupt i vatten.
Böndernas åkrar i närheten syns inte under allt vatten, utan man skulle kunna tro att det är en vidsträckt våtmark.

Vad orättvist! Här har inte regnat på en månad, och det är så torrt så grönskan håller på att komma av sig. Det är tydligen allt eller inget som gäller nu för tiden.
Myosotis
Så vackert! wub.gif
Myosotis

Min vanliga vägbild igen, nu blommar lönnarna för fullt.

I hästhagen blommar

fågelbär,

slån

och styvmorsvioler.

Huggorm
Tjusigt!
Lars-Olof Arvids
Härliga bilder igen Myosotis! wub.gif

Olle
Huggorm
Var inte riktigt i form för några långturer på cykel idag, så det fick bli en promenad på bohusleden i stället. Så här såg det ut i närheten av borgmästarebruket idag:

Vintergrönan blommade också föresten, förvildad på området sedan närmare hundra år:

Chamomille
CITAT (Myosotis @ 29-04-2009, 14:49) *

I hästhagen blommar

fågelbär,

slån

och styvmorsvioler.

wub.gif
Myosotis
blink.gif Ser inte dina bilder, Huggorm! confused.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (Myosotis @ 29-04-2009, 14:49) *

I hästhagen blommar

fågelbär,

slån

och styvmorsvioler.

Jag säger som du. Så vackert!! wub.gif
Meriona
Violer - åhhhh! wub.gif
Wilmer
Nu har jag äntligen fått fart på kameran igen och tar på något annat än marsvinen angel_not.gif . Lite dagsgamla bilder från trädgården.

INFLYGNING.jpg

krukan.jpg

Meriona
Asch det gick ju inte klicka på dem ,vad var de som flög in? Igår när vi var hos dig så skrämde vi upp ett 50-tal fåglar från mat-stationen, men vi hann inte se vad det var för ena?
Lars-Olof Arvids
Här är lite försommarblomning i en fårhage. Svalört, styvmorsvioler och sommargyllen.

[attachment=34096:Blommor.jpg]

Olle

Meriona
Violer gör mig glad! Särskilt styvmödrar. wub.gif
eden
Helt underbara bilder från er alla wub.gif

Körde nästan på denna Kopparödla med gräsklipparen idag
Wilmer
CITAT (Meriona @ 01-05-2009, 16:29) *
Asch det gick ju inte klicka på dem ,vad var de som flög in? Igår när vi var hos dig så skrämde vi upp ett 50-tal fåglar från mat-stationen, men vi hann inte se vad det var för ena?

Haha, nej jag krympte dem visst lite för mycket. Jag tog dem för Odlas vårbildstävling, men de kom inte ens med i tävlingen wacko.gif av någon anledning. Det är i allafall grågäss som det vimmlar av på de nysådda åkrarna här.
Aqvakul
Bokskogen i västra Blekinge 1 maj

[attachment=34166:bokskog.jpg]
Danne031
Det finns inte mycket skog som kan mäta sig med kulören av bokskog på vårkanten alltså..gud vad läckert det är att köra igenom, eller ännu hellre promenera såklart smile.gif
Wilmer
Så skirt och vackert!
Ingela i Segersberg
[attachment=34169:IMG_8098.jpg]Så här ser det ut i många diken här nu, alldeles gult av kabbeleka. Härligt!
Gossen Ruda
Lägger in en vacker naturbild här som jag lånat från ett tågforum. Tagen 1 maj. Ni ser väl tåget?

Meriona
jajamen jag såg "det lilla" tåget. Vet du var det är taget någonstans? jag fick en känsla av Hälsingland, men det kan ju lika gärna vara någon helt annan stans... tongue.gif
Gossen Ruda
CITAT (Meriona @ 05-05-2009, 08:20) *
jajamen jag såg "det lilla" tåget. Vet du var det är taget någonstans? jag fick en känsla av Hälsingland, men det kan ju lika gärna vara någon helt annan stans... tongue.gif

Sjön hette Lövens långa sjö i en bok, om jag nu kommer ihåg rätt. Platsen är fö lite tossig.
Nostalgia
CITAT (Gossen Ruda @ 05-05-2009, 09:43) *
Sjön hette Lövens långa sjö i en bok, om jag nu kommer ihåg rätt. Platsen är fö lite tossig.

Tossig giggle.gif jag tycker det ser jätte vackert ut wub.gif (trots tåget rolleyes.gif )

Tossig g.gif kanske vackert på götebörska unsure.gif
Huggorm
Då gissar jag på Värmland. Är jag på spåret? Snygg bild för övrigt, en underbar vy
Nostalgia
CITAT (Huggorm @ 05-05-2009, 09:52) *
Då gissar jag på Värmland. Är jag på spåret? Snygg bild för övrigt, en underbar vy

Javisst var det en underbar vy wub.gif Värmland, tror du dä g.gif ja du kanske är på rätt spår för tossigt är det i Värmland smile.gif
Huggorm
CITAT (Nostalgia @ 05-05-2009, 09:58) *
Javisst var det en underbar vy wub.gif Värmland, tror du dä g.gif ja du kanske är på rätt spår för tossigt är det i Värmland smile.gif

Särskilt i Tosseberg, som ligger intill Lövens långa sjö rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 05-05-2009, 10:04) *

Jomenvisst, Tossebergsklätten heter berget. För den som inte ser tåget så syns det nära stranden lite till vänster ovan den ensamma granen.
Nostalgia
CITAT (Huggorm @ 05-05-2009, 10:04) *

duh.gif är det nu jag kan skylla på att jag är blondin blush.gif
Nostalgia
CITAT (Gossen Ruda @ 05-05-2009, 10:10) *
Jomenvisst, Tossebergsklätten heter berget. För den som inte ser tåget så syns det nära stranden lite till vänster ovan den ensamma granen.

Jaha det var det du menade med tossig tongue.gif

Tössebergsklätta bjuder inte bara på en vacker vy wub.gif dom har goda våfflor också tummenupp.gif
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 05-05-2009, 08:06) *
Ni ser väl tåget?

no.gif Jag ser ingen bild. Varför ser jag ingen bild ibland?
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 05-05-2009, 22:16) *
no.gif Jag ser ingen bild. Varför ser jag ingen bild ibland?

Ser du den nu då? Vacker bild! tummenupp.gif
Myosotis
Japp! Nu ser jag. tummenupp.gif Tack Biggan!
Myosotis

Myror och blåbär

Meriona
Jag ser bara rumpan på dem.... laugh.gif Vilken skärpa du får på dina bilder, Myo, jag häpnar! wub.gif
Platinum
Ingela i Segersberg
[attachment=34771:IMG_9345.jpg]
Meriona
Vilket vackert hav, Ingela! wub.gif Dessa små solar i gräset...
Myosotis

Idag hade jag besök av en spillkråka.

Meriona
Nämen! Är det den som jobbat på hålet alldeles själv tro? unsure.gif
Fin bild! tummenupp.gif
Myosotis
Tack! Ja, det är det nog, jag tror att hålet är ganska nytt, jag har inte sett det tidigare. Jag vet ju att lönnen kommer att dö förr eller senare, den har varit sjuk länge, och nu är det tydligen insekter i den.
Meriona
Tråkigt med lönnen, men du får väl se det som ett tillfälle att studera hackspettar! Inget ont som inte har nåt gott med sig, sägs det ju. smile.gif
Myosotis
Det är ju naturligt och den är rätt gammal. Dessutom har den ovanligt vackra höstfärger. Har 4 stora lönnar till.
Lady Hamilton
Utsikt
[attachment=34896:DSCN2512_kopiera.jpg]

Gammal borgruin
[attachment=34897:DSCN2517_kopiera.jpg]

Utsikt
[attachment=34898:DSCN2530_kopiera.jpg]
Meriona
Var är dessa "vilda" bilder tagna Ladyn? Vilket sagolandskap! wub.gif
vildvittra
inte dagens bild men gårdagens
vi tog en sväng till Runsa fornborg

råbocken stod stilla länge och tittade på oss,förutom honom sprang vi in i en fasantupp och en harpalt,men ljuset räckte inte sad.gif
bear
Vi hänger me´

och dra´r åt samma håll!

bilden tagen i går

En hel älva i ån.......(10+1) GAIS Gamla Ankor I Sävån kanske........

Vi hänger me´
Gossen Ruda
Ingen bild att visa just nu men jag vill bara kommentera Myosotis´ bild på myror i blåbär. Jag har en liknande bild från min insektsfotartid. Förmodligen är myror en inte oväsentlig pollinerare av blåbär, runt myrstackar finns det ofta gott om blåbär.
Sussie F-Flower
CITAT (Lady Hamilton @ 17-05-2009, 20:50) *
Utsikt
[attachment=34896:DSCN2512_kopiera.jpg]

Gammal borgruin
[attachment=34897:DSCN2517_kopiera.jpg]

Utsikt
[attachment=34898:DSCN2530_kopiera.jpg]

Det var ett bland det mest fantastiska utsikter jag skådat!!!! tummenupp.gif
Du är helt fenomenal Lady'n att plåta från höga höjder.... laugh.gif Å vilka färger sedan.... wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Meriona @ 18-05-2009, 10:10) *
Var är dessa "vilda" bilder tagna Ladyn? Vilket sagolandskap! wub.gif

Bilderna är tagna här ute i naturen där jag bor kompiskram.gif mitt i Högakustens hjärta. Höga berg och djupa dalar, hav och 52 sjöar bildar ett väldigt dramatiskt och landskap som jag älskar wub.gif att leva i. De allra flesta naturbilder som jag har visat i denna tråd är tagna innom en radie av 0-10km från min bostad
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon