|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Så fint Eva-Helene! Ett Myosotis ägg är något att skryta med, snart blir hon känd och då får du försäkra det!!!!  (iaf som vi håller på och röstar på henne) Kanonfina ägg är det verkligen.
Det här låg i lådan redan i fredags - vackert tungt paket med små söta påskhjärtan utanpå... Gissa om det varit svårt att vänta! [attachment=32990:p_skpaket.jpg] Och när jag öppnade fanns det här inuti - två heta herrar som bjuder på läckra recept och hur man odlar råvarorna till dem! [attachment=32991:Het_tr_dg_rd.jpg] Tack snälla påskharen! (Extra kul eftersom jag under hela juni månad kommer att jobba ihop med Philippe Plöninge - visste du det, påskharen? )
Eva i Höga
09-04-2009, 17:31
Nu har jag öppnat mitt påskbrev och ni skulle bara veta vilken fin present jag fick! Jag älskar smycken och fick ett jättefint armband av pärlor i vårens färger, helt underbart! Och det låg i en så fin påse av "guldtyg". Har på mig armbandet redan och har kollat att jag kan ha det som fotlänk också! Är det elleave som är min påskhare? Tack snälla!
Meriona
09-04-2009, 17:44
Nää nu vill jag också öppna mitt paket! Men jag har lovat att vänta till sonen kommer hem, eftersom vi har slagit vad om innehållet.... Grrrrrr  Utegångsförbud snart!
Meriona
09-04-2009, 19:05
[attachment=33011:lillh_xa.jpg] Nu har vi öppnat och det var rena julafton! Det var den fina elaka tanten på bilden, som nu pryder min ytterdörr. OCH så var det 8 st färgglada doftljus (jag som är ljusgalen, visste haren det?), OCH en jättefin trädgårdsdagbok, med helt fantastiska bilder! Sonen hade mest rätt, jag är bara så jättenöjd med min present! men VEM i himlens namn är haren?
Eva i Höga
09-04-2009, 19:44
Wow, vilken fin påskkärring du fick! Vad jag förstår har påskharen varit väldigt snäll mot alla iår, det var riktigt kul. Vi får väl skicka en stor påskpuss till haren så han känner hur uppskattad han är!
Dito Verde
09-04-2009, 20:07
CITAT (pejori @ 09-04-2009, 16:36)  Stämmer inte någon av dom ledtrådar som finns då???  Jo många ledtrådar stämmer. Din ledtråd stämmer mycket bra men även de från Eva-Helene, Pia L, Eva i Höga och emmas matte. Är äggen från dig Pejori?
CITAT (Dito Verde @ 09-04-2009, 21:07)  Jo många ledtrådar stämmer. Din ledtråd stämmer mycket bra men även de från Eva-Helene, Pia L, Eva i Höga och emmas matte. Är äggen från dig Pejori? Det är nog jag som är den skyldiga ja...
Dito Verde
09-04-2009, 20:18
CITAT (pejori @ 09-04-2009, 21:09)  Det är nog jag som är den skyldiga ja...  Jag bugar och tackar. De är jättefina. Men att du var så snabb att svara mig!? Det var ett förvillande drag. Smart. Därför blev du inte direkt misstänkt även om din ledtråd var den som stämde bäst. Ledtråd från mig: En gren med många blad
Jag vill ha ledtrådar från flera, jag har inte hittat min påskhare ännu
Kajsa i Arvika
09-04-2009, 20:38
Ja jag fick ju onekligen många blad!  E du min hare DV?
Dito Verde
09-04-2009, 20:42
CITAT (Kajsa i Arvika @ 09-04-2009, 21:38)  Ja jag fick ju onekligen många blad!  E du min hare DV?  Vem var författaren till dina blad då?
Kajsa i Arvika
09-04-2009, 20:48
Jaaaaaa....  "Äkta Liljor" av Sven Gréen.... nästan 100 blad på den grenen... inte illa...
Meriona...Är du min påskhare????
Inuti mitt gröna kuvert låg ett litet sött paket med vitt papper och glitterhjärtan. Inuti det ett vältejpat emballage i vilken det låg en bedårande söt handmålad porslinssked Tack snälla påskharen/Eva-Helene
Meriona
09-04-2009, 21:18
CITAT (pejori @ 09-04-2009, 21:48)  Meriona...Är du min påskhare???? Nej gumman, jag måste återigen göra någon besviken....  Min mottagare har varit aktiv ikväll, men inte på en bra stund..... får väl se om hon kommer på vem jag är imorgon....
ninnisky
09-04-2009, 21:19
Kajsa i Arvika - är du min påskhare ?
Eva-Helene
09-04-2009, 21:22
CITAT (Tosan @ 09-04-2009, 22:15)  Inuti mitt gröna kuvert låg ett litet sött paket med vitt papper och glitterhjärtan. Inuti det ett vältejpat emballage i vilken det låg en bedårande söt handmålad porslinssked Tack snälla påskharen/Eva-Helene  Nä int vare ja e. Kunn ha vare men, näh. Ja skecke ått n annen en. Ha du sitt att n Nicke ha gått å dödd?
CITAT (ninnisky @ 09-04-2009, 22:19)  Kajsa i Arvika - är du min påskhare ?  Är du min påskhare Ninnisky???
ninnisky
09-04-2009, 21:26
Nehe - det är inte jag, Pejori - haren fick springa lite längre norrut!
blomkronan
09-04-2009, 21:30
CITAT (Meriona @ 09-04-2009, 22:18)  Nej gumman, jag måste återigen göra någon besviken....  Min mottagare har varit aktiv ikväll, men inte på en bra stund..... får väl se om hon kommer på vem jag är imorgon....  Meriona är du min påskhare?? Men jag logga in nyss... har inte varit aktiv ikväll.  Då kan det inte vara jag... Men det är väll jag?? I mitt paket var det ett par som kan kramas
Är det Betty som är min påskhare?
Aha....är det så man ska göra?? Gissa på alla tills man träffar rätt?? Jag känner ändå att jag skulle vilja ha in fler ledtrådar innan jag vill gissa, just nu vet jag bara att paketet kommer nerifrån
Kajsa i Arvika
09-04-2009, 21:48
Varför tror du det ninnisky?
CITAT (Eva-Helene @ 09-04-2009, 22:22)  Nä int vare ja e. Kunn ha vare men, näh. Ja skecke ått n annen en. Ha du sitt att n Nicke ha gått å dödd?  Å ja söm va se säker... Vem kunn he da va? Vicken Nicke? He ha ja no misse... eller se jär he ba skaalln söm ha schtanne å söm vanlit... CITAT (ninnisky @ 09-04-2009, 22:26)  Nehe - det är inte jag, Pejori - haren fick springa lite längre norrut! Fick han springa ända hit då kanske?
elleave
09-04-2009, 21:56
CITAT (Eva i Höga @ 09-04-2009, 18:31)  Nu har jag öppnat mitt påskbrev och ni skulle bara veta vilken fin present jag fick! Jag älskar smycken och fick ett jättefint armband av pärlor i vårens färger, helt underbart! Och det låg i en så fin påse av "guldtyg". Har på mig armbandet redan och har kollat att jag kan ha det som fotlänk också! Är det elleave som är min påskhare? Tack snälla!  Det var kanske inte så svårt att räkna ut...  Av påskharen fick jag ett litet gulligt påskägg med morots och krassefrön
CITAT (Pia L @ 09-04-2009, 22:38)  Aha....är det så man ska göra?? Gissa på alla tills man träffar rätt?? Jag känner ändå att jag skulle vilja ha in fler ledtrådar innan jag vill gissa, just nu vet jag bara att paketet kommer nerifrån hur ska man annars komma på det? Via ledtrådar???Glöm det  dom är hopplösa, såvida det inte gäller andras påskägg,  då kan man träffa rätt minsann
Eva-Helene
09-04-2009, 22:01
Tosan - han Sjödin...söm skrev "Utanikring" å na fler
Pejori : du som löser andras då....hjälp mig är du snäll för jag kan inte komma på någon alls
netaave
09-04-2009, 22:08
Jag fick en rolig och påskig disktrasa och frön från Vaxklocka så jag hoppas min påskhare kan berätta va den blomman trivs bäst. CITAT (Monaxe @ 09-04-2009, 17:07)  Tack snälla påskhare för fina kryddor, fröer och lökar . Jag fick minsan lökar av lyckoklöver, påfågelslilja och fröer av blå Browallis. Och dessutom fiskkrydda! Ruskigt snäll påskhare tycker jag! TACK TACK TACK  Men vem som är min hare  .....inte en susning.... Min ledtråd sedan i julas var att det är bra med praktiska saker, och kul med liiiite dekorativt....  Tja du kan ju alltid läsa min ledtråd
CITAT (Eva-Helene @ 09-04-2009, 23:01)  Tosan - han Sjödin...söm skrev "Utanikring" å na fler Nä... känn int igen é... men he köm kanske...
Chamomille
09-04-2009, 22:13
Så. Nu har jag öppnat. I mitt stora kuvert låg flera små paket  Medan jag sitter här och tuggar i mig innehållet i ett av dom - Fudge, 2592 kcal per bit - så funderar jag på hur min påsk-kärring kunde veta vad jag ville ha  När min bättre hälft och jag kom hem idag och skulle ta fram påsk-servetterna så var dom inte där. Himla tur att jag fick ett paket jätte-söta servetter med höns på  Sen visste hon att jag frös också, för där låg apelsin-doftande värmeljus  . Sen ett gulligt kort. Men sen.... Låg där en ledtråd som var skrivet på ett papper (i form av en kossa). Och läser jag den ledtråden fattar jag inte nåt vem det kan vara. Där står också att jag har 4 ledtrådar till i stängda kuvert som jag får öppna ett per dag  Hur ska jag kunna hålla mig från att öppna dessa kuvert Tack snälla påsk-kärring  Nu är det spännande.... Vem, vem, vem... Sitter väl här och mumsar i mig godiset och funderar Det rasslar i 2 av kuverten
Ninnisky har skickat norrut, och monaxe har skickat nåt praktiskt men dekorativt... Så nån av dem tror jag att det är, men vilken?
Är det Ninnisky som är MIN då??
Pia L är du är min Påskhare?
CITAT (Chamomille @ 09-04-2009, 23:13)  Så. Nu har jag öppnat. I mitt stora kuvert låg flera små paket  Medan jag sitter här och tuggar i mig innehållet i ett av dom - Fudge, 2592 kcal per bit - så funderar jag på hur min påsk-kärring kunde veta vad jag ville ha  När min bättre hälft och jag kom hem idag och skulle ta fram påsk-servetterna så var dom inte där. Himla tur att jag fick ett paket jätte-söta servetter med höns på  Sen visste hon att jag frös också, för där låg apelsin-doftande värmeljus  . Sen ett gulligt kort. Men sen.... Låg där en ledtråd som var skrivet på ett papper (i form av en kossa). Och läser jag den ledtråden fattar jag inte nåt vem det kan vara. Där står också att jag har 4 ledtrådar till i stängda kuvert som jag får öppna ett per dag  Hur ska jag kunna hålla mig från att öppna dessa kuvert Tack snälla påsk-kärring  Nu är det spännande.... Vem, vem, vem... Sitter väl här och mumsar i mig godiset och funderar Det rasslar i 2 av kuverten  någon ledtråd kan du väl lämna om ditt ägg... börjar misstänka dej nu...Är du min hare?
Chamomille
09-04-2009, 22:30
CITAT (pejori @ 09-04-2009, 23:23)  någon ledtråd kan du väl lämna om ditt ägg... börjar misstänka dej nu...Är du min hare? Nää  Det är jag inte. Jag har skickat mitt åt sydväst.
Mojan : Tyvärr  du får nog leta vidare. Kan alla ta och upprepa sina ledtrådar?? Min är : Den kan brukas om man så vill, men den är inte delbar, har man delat den så är den inte längre brukbar.
Eva-Helene
09-04-2009, 22:48
Mina ledtrådar:
1. Jag fick en ljus idé.
2. Min gåva hänger gärna med - med lite hjälp.
CITAT (pejori @ 09-04-2009, 22:36)  Är det Betty som är min påskhare?  Nej, tyvärr inte. Jag skickade inte min påskpresent så långt söderut. Dessutom inte till Västkusten utan mer typ Ostkusten.
Betty, är DU min påskhare??
CITAT (Pia L @ 10-04-2009, 00:04)  Betty, är DU min påskhare?? Nej, tyvärr. Jag skickade mitt paket längre söderut än så.
anne-li i olofstorp
09-04-2009, 23:09
alltså..... mina grå har jobbat febrilt och jag har läst och läst och läst.... Tror inte min hare behövde hoppa så väldig långt men det är bara poststämpeln som säger det..... Däremot fick haren hoppa en bra bit med mitt bidrag,.......
Jamen....herregud så korkad JAG är då, mitt var ju poststämplat i Stockholm Det här kommer att störa nattsömnen, men jag får nog säga god natt nu för tankeverksamheten börjar tryta här.
Tack snälla hemliga påskharen!  Jag fick ett jättevackert armband gjort av glaspärlor och en silvrig kedja, med jämna mellanrum är det en liten silvrig blomma. Det är såå vackert och jag blev så himla glad!  Tyvärr kan jag inte lägga in någon bild på det ännu, jag har haft en datakrasch och kommer inte åt något alls i min dator ännu men jag kommer nu i alla fall äntligen ut på nätet  Gissa om jag hunnit få abstinens, datorn kraschade igår förmiddag... Min present har poststämplats i Göteborg och jag gissar att Ninnisky är min hemliga påskhare, är du det?
CITAT (anne-li i olofstorp @ 10-04-2009, 00:09)  alltså..... mina grå har jobbat febrilt och jag har läst och läst och läst.... Tror inte min hare behövde hoppa så väldig långt men det är bara poststämpeln som säger det..... Däremot fick haren hoppa en bra bit med mitt bidrag,....... Lita inte på poststämpeln. Mitt var stämplat i Umeå, så det sa mig ju att det var Eva-Helene. Handstilen kändes åxå som det var hon, och innehållet kändes åxå rätt... Men det var fel iaf.... Och jag vet ff inte vem min hare är...
anne-li i olofstorp
09-04-2009, 23:35
[attachment=33034:2887_715...625124_s.jpg] Påskhare utanför en butik i Göteborg.
CITAT (anne-li i olofstorp @ 10-04-2009, 00:35)  [attachment=33034:2887_715...625124_s.jpg] Påskhare utanför en butik i Göteborg. Jaså är det SÅ h*n ser ut!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|