|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
anne-li i olofstorp
10-04-2009, 20:03
CITAT (netaave @ 10-04-2009, 18:10)  Vet inte heller vem som skickat mig en tjusig wettexduk med en tupp på samt frön från stor vaxklocka som kommer från Irland från början. Förlåt  Jag har varit på min dotters 35-årskalas och har inte hunnit konfirmera det faktum att jag är skyldig till ovanstående förfrågan......
CITAT (DragonLady @ 10-04-2009, 18:56)   då måste du vara min påskhare..? ............ inget går säkert för lilla Hera  Guilty as charged! Det är en medlem ur familjen Tux som fått flytta hemifrån. Ciczi
Chamomille
10-04-2009, 20:44
Wilmer vill inte svara mig  Men jag kan ju gissa på någon annan så länge. Är du min hare HelenJ?
CITAT (Chamomille @ 10-04-2009, 21:44)  Wilmer vill inte svara mig  Men jag kan ju gissa på någon annan så länge. Är du min hare HelenJ? Nej, tyvärr inte
Javisst är jag din Påskhare, Pejori.
CITAT (HelenJ @ 10-04-2009, 20:37)  Nej nej - det var ju i julas!  Inte minns jag så långt tillbaka.  Men är det inte slumpen som avgör? Du skulle ju kunna vara min Santa och Hare och allt möjligt. Men det var alltså fel. Jag får göra nya försök. Undrar om min hare har gett någon ledtråd?
netaave
10-04-2009, 21:25
CITAT (anne-li i olofstorp @ 10-04-2009, 21:03)  Förlåt  Jag har varit på min dotters 35-årskalas och har inte hunnit konfirmera det faktum att jag är skyldig till ovanstående förfrågan......   helt ok, tack så mkt hoppas jag lyckas med fröna
Men NU vet jag.  Det måste vara Monaxe! Poststämpeln var alldeles tydlig men jag vet ju inte var ni bor. Men Monaxe gissar jag bor på denna plats. Om inte någon luras och har skickat ut en kurir.
CITAT (mojan @ 10-04-2009, 22:32)  Men NU vet jag.  Det måste vara Monaxe! Poststämpeln var alldeles tydlig men jag vet ju inte var ni bor. Men Monaxe gissar jag bor på denna plats. Om inte någon luras och har skickat ut en kurir.  Nej mojan, det är inte jag...
Chamomille
10-04-2009, 21:40
CITAT (HelenJ @ 10-04-2009, 21:59)  Nej, tyvärr inte  Häpp  Jag har ingen annan att gissa på nu, för det finns inga ledtrådar som stämmer. Ifall jag inte har missat nån
*Ulrica*
10-04-2009, 21:44
CITAT (HelenJ @ 10-04-2009, 20:40)  Menar du att hjärtanen utanpå mitt paket var gjorda av wetexduk - och du är min hare?  Fast det var inte Wettex utan nån filtliknande historia... och synsk är jag inte heller men det blev ju ett roligt sammanträffande med vad du ska göra i sommar!
Nu ska vi se... De som hade kunnat få sin post stämplad i Umeå är jag, Eva-helene, Betty och PiaL efter vad jag kunnat räkna ut. Men alla av dem har väl blivit avslöjade va? Men... DragonLady hade skickat nåt handmade, så jag tror det är hon
CITAT (*Ulrica* @ 10-04-2009, 22:44)  Fast det var inte Wettex utan nån filtliknande historia... och synsk är jag inte heller men det blev ju ett roligt sammanträffande med vad du ska göra i sommar! Tack snälla snälla Ulrica!  Men nog är du lite synsk ändå - det var ju som klippt och skuret till mig!
CITAT (Monaxe @ 10-04-2009, 22:35)  Nej mojan, det är inte jag... Du kanske har någon odlarkompisar där du bor?
Inte mojan.....då avvaktar jag tills det bara är en över om det inte ramlar in bra ledtrådar
CITAT (Pia L @ 10-04-2009, 23:19)  Inte mojan.....då avvaktar jag tills det bara är en över om det inte ramlar in bra ledtrådar Bra ledtråd: stryk alla som blivit avslöjade och gissa på resten...
Jo, bra idè, jag har ju tänkt att göra det, men så sitter jag liiiite upptagen med att redigera flera timmars dans för överläggning till DVD. Men så fort jag får tid över så får jag väl traggla mig igenom tråden för att undersöka vilka som redan är avslöjade.
DragonLady
11-04-2009, 00:17
CITAT (Tosan @ 10-04-2009, 22:56)  Nu ska vi se... De som hade kunnat få sin post stämplad i Umeå är jag, Eva-helene, Betty och PiaL efter vad jag kunnat räkna ut. Men alla av dem har väl blivit avslöjade va? Men... DragonLady hade skickat nåt handmade, så jag tror det är hon   tyvärr inte... ...min hare gjorde nog spår när han lämnade påskägget...brrrr
maramara
11-04-2009, 01:03
Min Påskhare uppvaktade mig med härligt doftljus,och g ula servetter med kycklingar o hönor, som passar till Påsklunchen idag Påskafton. Dessutom et t fröpaket med violer som ser ut att bli blå och vitfläckiga fjärilsvioler. Jag känner att jag fått precenter för flera personer, alla lika användbara och ljuvliga.  Tack min hare ska spionera lite mer innan jag gissar.
maramara
11-04-2009, 01:12
Wilmer! är du min Påskhare?
Chamomille
11-04-2009, 07:37
Nej nej! Wilmer är min. Det är jag säker på  Du får hitta någon annan. Jag tror jag vet vem som är din....
Sökes: Ledtråd till påskgåva Svar till "Ingen aning"
anne-li i olofstorp
11-04-2009, 08:32
Jösses, här gäller det tydligen att hålla i sin posthare (påskhare menar jag) snacka om huggsexa hihihihihi
CITAT (Chamomille @ 10-04-2009, 09:00)  Wilmeeeer? Ere du?  Vad du är duktig! Visst är det jag
Jag har varit lite upptagen och missat allt spännande, förutom att jag inte hittat min påskhare så liiite spänning finns allt kvar..!! Jag tror inte jag ser några ledtrådar som passar än, men jag fick två pelargonsticklingar!! Såkul!! Sedan var det en hare som vet att jag har små pälsbollar hemma, för de fick påskgodis  . Så nu är hela familjen lycklig  . Poststämpeln går inte att läsa, kan stå stockholm. Snart ska jag göra påsklunch, får gissa vidare senare.
CITAT (Tosan @ 10-04-2009, 22:56)  Nu ska vi se... De som hade kunnat få sin post stämplad i Umeå är jag, Eva-helene, Betty och PiaL efter vad jag kunnat räkna ut. Men alla av dem har väl blivit avslöjade va?
/.... Jag är inte avslöjad ännu. En par ledtrådar till från mig: Påsktypiskt, både gott, nyttigt och vackert. ------- Jag vet inte vem min hemliga hare är... Gissar för tillfället på Nostalgia men har inte fått svar av henne ännu.
*Ulrica*
11-04-2009, 13:08
CITAT (Betty @ 11-04-2009, 13:12)  Jag är inte avslöjad ännu. Vilka fler är inte avslöjade än?
Jag är inte avslöjad ännu, och har fortfarande inte kommit på vem min hare är....bara att den är söderifrån
Betty: Är du min Påskhare?
Kajsa i Arvika
11-04-2009, 16:10
 Ja, ninnisky det är jag som e din hare.. fast jag förstår inte varför du anade det... var det för den gamla handdukens skull? ...  nog för att jag känner mej som en gammal trasa ibland...
elleave
11-04-2009, 17:06
CITAT (Betty @ 11-04-2009, 13:12)  Jag är inte avslöjad ännu. En par ledtrådar till från mig: Påsktypiskt, både gott, nyttigt och vackert. ------- Jag vet inte vem min hemliga hare är... Gissar för tillfället på Nostalgia men har inte fått svar av henne ännu. Då kanske du är min hemliga hare?
emmas matte
11-04-2009, 17:49
Jag är inte avslöjad ännu
CITAT (Betty @ 11-04-2009, 13:12)  Jag är inte avslöjad ännu. Inte jag heller... Men jag har sett att presenten blev uppskattad iaf!
Eva-Helene
11-04-2009, 21:35
Jag är inte avslöjad än. Ledtråd: min mottagare har inte gissat...
CITAT (mojan @ 11-04-2009, 15:06)  Betty: Är du min Påskhare? Nej det är jag inte  , du får forska vidare. CITAT (elleave @ 11-04-2009, 18:06)  Då kanske du är min hemliga hare?  Japp elle, det är jag!
CITAT (emmas matte @ 11-04-2009, 18:49)  Jag är inte avslöjad ännu Är du min Påskhare?
Oj oj, jag har inte haft tid att kika in här på några dagar... flera sidor med inlägg att läsa. Jag hade en ledtråd på kortet som låg i paketet, trodde jag skulle bli avslöjad direkt. Men här kommer ytterligare ledtrådar: gula nyanser, doftar friskt Kan ha missat nåt inlägg men tror bara det är *Ulrica* som frågat om jag är hennes hemliga hare. Men nej det är jag inte. Å så skulle då jag göra en gissning och det är inte det lättaste. Jag fick en så söt liten gul nalle med blommor i famnen och halsband runt halsen. Möjligt att den kan vara hemgjord. Fanns även med ett litet paket med Palettfrön. Passar perfekt i mitt köksfönster som för tillfället är helt tomt på blommor. Har läst flera ledtrådar som hade passat in, men jag gissar på Betty som skickade sydost. Är det du Betty som skickat till mig?
Klura....di är MIN påskhare!!!!!
Jajamensan Tänkte du skulle kläcka det direkt då jag lagt in en Scaniagrip på kortet. Det är ju samma som jag har på sidan på hytten på min lastbil. Kul du gillade grönt Te, hade ju ingen aning om att du drack Te, ren o vild chansning med andra ord.
Klura : Om jag hade visat min sambo kortet så skulle han ha knäckt gåtan på en gång, det var det första han sa nu när jag visade honom kortet....själv är jag inte alls insatt i märket. Men du träffade alldeles rätt vad det gäller både tesort och smak, tack så jättemycket, det uppskattades verkligen  Jag kom på att jag kanske också ska förtydliga mina ledtrådar då ingen har gissat på mig än....inte direkt ialla fall. Den är brukbar (om man så vill) Den är inte delbar (alltså, man SKA inte dela den, bryta av den, den kan gå sönder) OM man nu delat den (brutit av den) så är den inte längre brukbar Den klassas nog som konsthantverk Nu tror jag nog att mottagaren hittar mig
netaave
12-04-2009, 12:18
Himla kul har detta varit iaf, för mig var det premiär men jag är gärna med nästa påsk också. Tack Ulrica för du tog initiativet.
Biggan_
12-04-2009, 12:20
Jag förstår inte var ni hittar så mycket fina grejor för tjugo kronor!
emmas matte
12-04-2009, 12:36
Nej Mojan jag är inte din påskhare  Någonting att äta och någonting...............
CITAT (Klura @ 12-04-2009, 10:21)  ..../
Har läst flera ledtrådar som hade passat in, men jag gissar på Betty som skickade sydost. Är det du Betty som skickat till mig? Nej tyvärr inte, jag har skickat min påskpresent till elleave.
*Ulrica*
12-04-2009, 16:20
Tack netaave! Det har varit kul, men som sagt - nästa gång är det någon annans tur att hålla i det! Jaha, nu vart ju Klura avslöjad så henne fick jag stryka. Jag orkar inte läsa allt igen. Vet någon om Chamomille är avslöjad?
Chamomille
12-04-2009, 17:17
CITAT (Biggan_ @ 12-04-2009, 13:20)  Jag förstår inte var ni hittar så mycket fina grejor för tjugo kronor!  Nää, visst är det märkligt  CITAT (*Ulrica* @ 12-04-2009, 17:20)  Jaha, nu vart ju Klura avslöjad så henne fick jag stryka. Jag orkar inte läsa allt igen. Vet någon om Chamomille är avslöjad? Ja det vet jag. Jag är avslöjad
*Ulrica*
12-04-2009, 20:26
Hm... ja då får jag väl gissa på Tosan då eller är hon också avslöjad?
CITAT (Pia L @ 12-04-2009, 12:35)  Klura : Om jag hade visat min sambo kortet så skulle han ha knäckt gåtan på en gång, det var det första han sa nu när jag visade honom kortet....själv är jag inte alls insatt i märket. Men du träffade alldeles rätt vad det gäller både tesort och smak, tack så jättemycket, det uppskattades verkligen  Jag kom på att jag kanske också ska förtydliga mina ledtrådar då ingen har gissat på mig än....inte direkt ialla fall. Den är brukbar (om man så vill) Den är inte delbar (alltså, man SKA inte dela den, bryta av den, den kan gå sönder) OM man nu delat den (brutit av den) så är den inte längre brukbar Den klassas nog som konsthantverk Nu tror jag nog att mottagaren hittar mig  Men då måste DU va min påskhare? Snälla säg att det är så... CITAT (*Ulrica* @ 12-04-2009, 21:26)  Hm... ja då får jag väl gissa på Tosan då eller är hon också avslöjad? Japp, det var jag! Trodde att jag lämnat så pass många ledtrådar på och i paketet så du skulle förstå direkt. Tyvärr var jag helt säker på att Maria S var med åxå, men det var hon ju inte, såg jag först efter att jag postat
Jaa Tosan, det är jag....jag var så rädd att du skulle bryta och bända på paketet så det var därför jag skrev ledtråden som jag gjorde....att den INTE var delbar. Dom andra hade bättre fantasi än jag men jag lovar bättring till jul
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|