|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
CITAT (Pia L @ 12-04-2009, 22:49)  Jaa Tosan, det är jag....jag var så rädd att du skulle bryta och bända på paketet så det var därför jag skrev ledtråden som jag gjorde....att den INTE var delbar. Dom andra hade bättre fantasi än jag men jag lovar bättring till jul Åh tack! Den var verkligen jättefin! Bryta och bända på paket från en odlait? Det vågar man ju inte, man vet ju aldrig vad det kan va ju  Och den var dessutom väl emballerad, jag och sonen fick hjälpas åt för att öppna...
blomkronan
12-04-2009, 22:07
Dax för mig att ge en ledtråd... Du älskar denna... men har svårt att lyckas  Nu har du fått chansen igen... kanske du lyckas denna gång...
Hm! Inte Betty så vem kan det vara då då? Jag har inte sett några andra passande ledtrådar. Kanske haren kan pipa lite
maramara
12-04-2009, 23:54
tips: Bakgrundens övre del bör vara ljusaste blå med gula strålar Bakgrundens nedre del gärna mörkare turkosblå med vita retsamma energiuttryck.
*Ulrica*
13-04-2009, 08:19
CITAT (Tosan @ 12-04-2009, 22:43)  Trodde att jag lämnat så pass många ledtrådar på och i paketet så du skulle förstå direkt. Tyvärr var jag helt säker på att Maria S var med åxå, men det var hon ju inte, såg jag först efter att jag postat  Jag är nog inte så bra att lägga folks intressen på minnet så bra (förutom de jag träffat irl) så jag fattade först misstanke när jag läste i din profil! Tänk att du skickade plåster precis när jag hade klippt mej i fingret! De plåstren kommer nog bli sonens favoritplåster!
CITAT (blomkronan @ 12-04-2009, 23:07)  Dax för mig att ge en ledtråd... Du älskar denna... men har svårt att lyckas  Nu har du fått chansen igen... kanske du lyckas denna gång...  Är du min hare  ?
blomkronan
13-04-2009, 10:07
CITAT (Wilmer @ 13-04-2009, 10:51)  Är du min hare  ? Ja Wilmer  Hoppas du inte blev besviken...  Jag känner ju inte dig... men jag hitta en tråd som sa att du gilla pellisar  Hoppas du lyckas denna gång... dom små skulle förstås oxå ha lite påsk godis  Hoppas dom uppskatta det GLAD PÅSK på er...
 Tack!! Jag blev jätteglad!! Grisarna också. Duktigt att du lurade ut pellisarna, jag ska ta så bra hand om dem jag kan. Jag har lärt mig att de vill ha varmt, de ruttnade nog för att jag ställde dem för kallt tidigare i år  . Det lönar sig att läsa på tydligen. Nu står de med lätt undervärme och frodas. Tänk att jag klarade ledtråden
CITAT (Nostalgia @ 30-03-2009, 10:29)  Nu har jag knåpat ihop min lilla present med hjälp av mina hönor Min ledtråd får bli : TRÅD  Även fast du inte har skrivit något i den här tråden på 2 veckor så frågar jag: Är du min hemliga hare?
Myosotis
13-04-2009, 11:37
CITAT (Betty @ 13-04-2009, 12:21)  Även fast du inte har skrivit något i den här tråden på 2 veckor så frågar jag: Är du min hemliga hare?   Nej, jag tror att Nostalgia är min påskhare!!
Chamomille
13-04-2009, 12:03
Slåss om påskhararna  , det lönar sig
DragonLady
13-04-2009, 12:04
Undrar vad som hänt Nostalgia  här är ju 2 som slåss om henne Min ledtråd förtydligad är: homemade o haren lämnade nog spår i den djupa snön när han lämnade ägget
Eva-Helene
13-04-2009, 12:17
Eftersom min mottagare inte kommit på att jag är hennes påskhare så skriver jag mina ledtrådar igen: 1. Jag fick en ljus idé. Tillägg: märktes när presenten öppnades. 2. Min gåva hänger gärna med - med lite hjälp. Tillägg: hjälpen = en tråd. Tydligare än så tänker jag inte vara.
CITAT (Myosotis @ 13-04-2009, 12:37)   Nej, jag tror att Nostalgia är min påskhare!! Det tror inte jag!  Jag tror att din hare kommer mycket längre norrifrån än så...  Tips: Läs inlägget här ovanför...
maramara
13-04-2009, 18:13
mojan, är du min hare?
Nej.  Jag är redan "upptagen".
Hur många är det kvar som inte hittat sina harar? Det kan väl inte vara så många längre?
Jag har inte klurat ut vem min hare är. Och jag har dålig koll på vilka som inte har blivit avslöjade.
Nu har jag bläddrat lite fram å tebaka men inte fått rigtigt klart för mig om du HelenJ har blivit avslöjad. Men dina ledtrådar tycker jag passar jättebra in på min söta nalle och blomfröna. Håller tummarna nu
CITAT (*Ulrica* @ 13-04-2009, 09:19)  Jag är nog inte så bra att lägga folks intressen på minnet så bra (förutom de jag träffat irl) så jag fattade först misstanke när jag läste i din profil! Tänk att du skickade plåster precis när jag hade klippt mej i fingret! De plåstren kommer nog bli sonens favoritplåster!   Ja, jag var på dollarstore och köpte ett gäng med 10-kronorsprylar och så fick sonen och sambon hjälpa mig att välja, både tyckte plåstren... De där är faktiskt rätt bra när man har sår och ska gräva i jorden, de lossnar inte så lätt. Å så är ju motivet rätt kul.
CITAT (HelenJ @ 13-04-2009, 21:00)  Hur många är det kvar som inte hittat sina harar? Det kan väl inte vara så många längre? Jag har inte hittat min ännu, jag tror att det kan vara Nostalgia men hon har inte varit inne och skrivit alls i den här tråden på 2 veckor så jag vet inte alls...
CITAT (Klura @ 13-04-2009, 21:09)  Nu har jag bläddrat lite fram å tebaka men inte fått rigtigt klart för mig om du HelenJ har blivit avslöjad. Men dina ledtrådar tycker jag passar jättebra in på min söta nalle och blomfröna. Håller tummarna nu  Jag har inte blivit avslöjad än. Men tyvärr, din hare är jag inte. I paketet jag skickade fanns det tre saker.
Eva-Helene
13-04-2009, 21:08
Nu har jag tillbringat en bra stund med att klura ut vilka "harar" som inte blivit avslöjade än Dessa är (om jag inte missat nån, alltså): *Ulrica* Eva-Helene emmas matte Dragon Lady Eva i Höga HelenJ Dito Verde maramara Nostalgia PS Betty, jag tror jag vet vem som är din  DS
CITAT (Eva-Helene @ 13-04-2009, 22:08)  ..../ PS Betty, jag tror jag vet vem som är din  DS Men hallå, kom igen nu - skvallra!!!
Eva-Helene
13-04-2009, 22:35
CITAT (Betty @ 13-04-2009, 23:21)  Nääää! Men, det var någon som skrev att haren lämnade spår i den djupa snön
ok, jag får läsa igenom tråden ett varv till då. Tack för tipset! Så här ser det ut,armbandet jag fick, snyggt va! [attachment=33305:armband.jpg]
CITAT (DragonLady @ 13-04-2009, 13:04)  Undrar vad som hänt Nostalgia  här är ju 2 som slåss om henne Min ledtråd förtydligad är: homemade o haren lämnade nog spår i den djupa snön när han lämnade ägget  Men nu tror jag att jag har kommit på det  ( med en del hjälp...)! Det måste vara du som är min hemliga påskhare, eller hur!!?!  Jag såg inte den dolda texten när jag läste ditt inlägg tidigare.
blomkronan
13-04-2009, 23:26
CITAT (Wilmer @ 13-04-2009, 11:29)   Tack!! Jag blev jätteglad!! Grisarna också. Duktigt att du lurade ut pellisarna, jag ska ta så bra hand om dem jag kan. Jag har lärt mig att de vill ha varmt, de ruttnade nog för att jag ställde dem för kallt tidigare i år  . Det lönar sig att läsa på tydligen. Nu står de med lätt undervärme och frodas. Tänk att jag klarade ledtråden  ÅÅÅ jag var lite orolig... först var du väldigt aktiv i tråden... sen försvann du... jag skicka sticklingarna och jag fick reda på att du hade 2,7 mil till brevlådan  Hoppas dom mår någelunda bra.... När solen kommer så kanske dom tar sig... Vad sa grisarna??? tyckte dom om godiset  Jag har haft en del grisar i min uppväxt +
DragonLady
14-04-2009, 00:19
CITAT (Betty @ 14-04-2009, 00:01)  Men nu tror jag att jag har kommit på det  ( med en del hjälp...)! Det måste vara du som är min hemliga påskhare, eller hur!!?!  Jag såg inte den dolda texten när jag läste ditt inlägg tidigare.  trodde ett tag att haren försvunnit i snödrivorna innan han kom fram till dig
CITAT (DragonLady @ 14-04-2009, 01:19)   trodde ett tag att haren försvunnit i snödrivorna innan han kom fram till dig  Mysteriet är löst, jag har hittat min hare!  så jättemycket för det fina armbandet!
Chamomille
14-04-2009, 07:51
CITAT (Tosan @ 13-04-2009, 21:13)  Å så är ju motivet rätt kul. Va e de för motiv då  Nu är jag nyfiken
*Ulrica*
14-04-2009, 08:15
CITAT (Eva-Helene @ 13-04-2009, 22:08)  Nu har jag tillbringat en bra stund med att klura ut vilka "harar" som inte blivit avslöjade än Dessa är (om jag inte missat nån, alltså): *Ulrica* Eva-Helene emmas matte Dragon Lady Eva i Höga HelenJ Dito Verde maramara Nostalgia PS Betty, jag tror jag vet vem som är din  DS Jag är visst avslöjad! Och nu är även DragonLady avslöjad.
Myosotis
14-04-2009, 08:23
CITAT (Betty @ 14-04-2009, 08:40)  Mysteriet är löst, jag har hittat min hare!  så jättemycket för det fina armbandet!  Där ser du! Alldeles onödigt att försöka sno min hare! CITAT (Betty @ 13-04-2009, 14:23)  Det tror inte jag!  Jag tror att din hare kommer mycket längre norrifrån än så...  Tips: Läs inlägget här ovanför... Men Eva-Helene var ju min första gissning och hon sa att det inte var hon... Hon kanske är blyg?
Dito Verde
14-04-2009, 09:07
CITAT (Eva-Helene @ 13-04-2009, 22:08)  Nu har jag tillbringat en bra stund med att klura ut vilka "harar" som inte blivit avslöjade än Dessa är (om jag inte missat nån, alltså): *Ulrica* Eva-Helene emmas matte Dragon Lady Eva i Höga HelenJ Dito Verde maramara Nostalgia PS Betty, jag tror jag vet vem som är din  DS Jag är också avslöjad. Kajsa i Arvika knäckte nöten för ett tag sedan. /p
DragonLady
14-04-2009, 10:09
CITAT (Betty @ 14-04-2009, 08:40)  Mysteriet är löst, jag har hittat min hare!  så jättemycket för det fina armbandet!  Varsågod Betty
CITAT (blomkronan @ 14-04-2009, 00:26)  ÅÅÅ jag var lite orolig... först var du väldigt aktiv i tråden... sen försvann du... jag skicka sticklingarna och jag fick reda på att du hade 2,7 mil till brevlådan  Hoppas dom mår någelunda bra.... När solen kommer så kanske dom tar sig... Vad sa grisarna??? tyckte dom om godiset  Jag har haft en del grisar i min uppväxt + Haha, jo, det är 2,7 mil, MEN det är på vägen hem från jobbet, så vet jag att något är på väg håller jag kollen! Pellisarna är omplanterade och ser friska och fina ut  . Storgrisarna gillade godiset, men lillnöffe verkar skeptisk. Han är lite mer enkelspårig än. Jag ska göra ettårstårta åt Isa i kväll, dina godisar passar perfekt som dekoration
CITAT (Eva-Helene @ 13-04-2009, 22:08)  Nu har jag tillbringat en bra stund med att klura ut vilka "harar" som inte blivit avslöjade än Dessa är (om jag inte missat nån, alltså): *Ulrica* Eva-Helene emmas matte Dragon Lady Eva i Höga HelenJ Dito Verde maramara Nostalgia PS Betty, jag tror jag vet vem som är din  DS Ulrica är min hare! Hon skickade mig en present som var som gjord för mig!
Eva-Helene
14-04-2009, 17:01
Uppdaterad lista på vilka harar som inte avslöjats än: Eva-Helene emmas matte Eva i Höga HelenJ maramara Nostalgia Kom igen nu, mojan, 160 kvm stort hus, Klura, Myosotis, maramara och Nostalgia! Jag för min del tycker det är spännande att se ifall min mottagare klurar ut att det är jag som är "haren"! Solklara ledtrådar som jag lämnat enligt min mening, men...
CITAT (Eva-Helene @ 14-04-2009, 18:01)  Uppdaterad lista på vilka harar som inte avslöjats än: Eva-Helene emmas matte Eva i Höga HelenJ maramara Nostalgia Kom igen nu, mojan, 160 kvm stort hus, Klura, Myosotis, maramara och Nostalgia! Jag för min del tycker det är spännande att se ifall min mottagare klurar ut att det är jag som är "haren"!  Jag har redan frågat chans på "emmas matte" och "HelenJ" (av dem som är kvar) och fått Nej. Återstår "Eva-Helene", "Eva i Höga", "maramara" och "Nostalgia". Någon ledtråd har jag inte fått. Tror jag, i alla fall. *Eva-Helene* är du möjligtvis min hare?
Eva i Höga
14-04-2009, 19:11
Tittar in snabbt här och konstaterar att ingen "hittat mig". Ger en jättebra ledtråd: Det är användbart i vår värld!
CITAT (HelenJ @ 10-04-2009, 17:10)  Hmmm.... 3-delat. Mys, dekoration och odlarglädje... Vad ska jag mer tipsa om? Väldoft, påskigt och ögonfröjd, kanske....
CITAT (Eva i Höga @ 14-04-2009, 20:11)  Tittar in snabbt här och konstaterar att ingen "hittat mig". Ger en jättebra ledtråd: Det är användbart i vår värld!  Du skulle kunna vara min Påskhare... Är du det?
Meriona
14-04-2009, 19:39
Buhuu detta gör ju att jag inte vågar anmäla mig till Secret Santa till jul, det tar ju sån tid innan alla hittar sina givare och jag reser bort redan på julafton!
Eva i Höga
14-04-2009, 19:40
Ja, det är ju jag! Då har du också "landat", grattis.
CITAT (Eva i Höga @ 14-04-2009, 20:40)  Ja, det är ju jag! Då har du också "landat", grattis.  Tack, min snälla hare! Nu saknas bara några fina orkidéer.  CITAT (Meriona @ 14-04-2009, 20:39)  Buhuu detta gör ju att jag inte vågar anmäla mig till Secret Santa till jul, det tar ju sån tid innan alla hittar sina givare och jag reser bort redan på julafton!  Klart du ska vara med! Men innan dess har vi ju Midsommarstången och Mårten Gås.
Eva i Höga
14-04-2009, 20:21
CITAT (mojan @ 14-04-2009, 21:03)  Tack, min snälla hare! Nu saknas bara några fina orkidéer.  Har sett billiga i butikerna nu så passa på! Men de är väl redan slut förstås - är säkert upphandlade av odlaiter?!
Nostalgia
15-04-2009, 10:15
CITAT (Betty @ 13-04-2009, 21:22)  Jag har inte hittat min ännu, jag tror att det kan vara Nostalgia men hon har inte varit inne och skrivit alls i den här tråden på 2 veckor så jag vet inte alls...  Hej Betty! Nej det kom lite annat emellan så därför har jag inte skrivit i tråden på ett tag och jag läste att du nu hittat din Hemlig Hare. Men du var ju inte helt ute och cyklade eller skuttade kanske det var  när du gissade på mig
Nostalgia
15-04-2009, 10:26
CITAT (Myosotis @ 13-04-2009, 12:37)   Nej, jag tror att Nostalgia är min påskhare!! Tror du det Min ledtråd var : TRÅD och jag har haft hjälp av mina höns Vad tror du nu då
Myosotis
15-04-2009, 11:17
CITAT (Nostalgia @ 15-04-2009, 11:26)  Tror du det Min ledtråd var : TRÅD och jag har haft hjälp av mina höns Vad tror du nu då   Jag tror att det är du! Den är så fin, tack så mycket!!  Du skulle inte kunna tänka dig att sätta in en bild på hönan ifråga i hönstråden? Hur som helst måste du hälsa till henne och tacka för fjädern!
Meriona
15-04-2009, 14:22
CITAT (Myosotis @ 15-04-2009, 12:17)   Jag tror att det är du! Den är så fin, tack så mycket!!  Du skulle inte kunna tänka dig att sätta in en bild på hönan ifråga i hönstråden? Hur som helst måste du hälsa till henne och tacka för fjädern! MEN Vilken tjusig kyckling! Nästan som en dream-catcher!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|