Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
aanderss
hehe nä gör inte de
pejori
CITAT (aanderss @ 30-11-2009, 12:08) *
pratade med vårdcentralen.
de är en full ovana som du endast själv kan bota för du är inte psykiskt sjuk

Skit i vårdcentralen, ta kontakt med psyk istället!!!
Dom kan den biten bättre... tummenupp.gif
Alba
CITAT (aanderss @ 30-11-2009, 12:08) *
pratade med vårdcentralen.
de är en full ovana som du endast själv kan bota för du är inte psykiskt sjuk

Men det kan de väl inte säga bara så där rakt av.
Då får du gå andra vägas som de skriver om här längre upp.
Stå på dig Anders.

Jag håller med Gudrun.......snart ringer vi alla härifrån.

Men då blir du väl portad så det är inte värt vi ställer till det ännu mer. biggrin.gif

Jag blir bara så besviken och arg när jag hör hur de kan behandla en människa.
Eva-Helene
Attans inkompetenta människor som jobbar på den vårdcentralen! ranting.gif Hoppas dom får samma bemötande den dagen dom behöver hjälp devil.gif

Nä, aanders - ta du och ring sjukvårdsupplysningen! Känner man som du så ska man få hjälp! Visst, du är inte sjuk! Man behöver inte vara psykiskt sjuk för att behöva hjälp med att bryta ett beteende!
aanderss
i dag har det varit ganska lungt
ängsvädd
Jag gissar att tvångsbeteende ligger under psykiatrin - det är ju ingen fysisk åkomma, utan en psykisk/mental - men 100 är jag inte. Kognitiv terapi brukar man behandla tvångsbeteenden med, som tidigare nämnts.

Skönt att det varit ganska lugnt idag smile.gif
bejron
Jag undrar om du får ångest om du inte kan pilla på skalmarna eller om du blir irriterad när du pillar. Blir du bara irriterad är det en ovana, men får du ångest om du försöker låta bli är det ett tvångsbeteende. En ovana kan vara nog så irriterande men är tyvärr ingen för en hårt belastad psykiatri.
aanderss
jag blir irriterad när jag pillar på de
bejron
Då tycker jag du är jätteklok som kommit på att det inte är bra och som försöker göra något åt det själv. Det kan vara jättesvårt att bryta en dålig vana men det går eftersom du inte får ångest av det. Jobba på bara tummenupp.gif
aanderss
mm jag skall klata utav de
Hej igen
CITAT (bejron @ 30-11-2009, 22:06) *
Då tycker jag du är jätteklok som kommit på att det inte är bra och som försöker göra något åt det själv. Det kan vara jättesvårt att bryta en dålig vana men det går eftersom du inte får ångest av det. Jobba på bara tummenupp.gif

Så kloka ord! tummenupp.gif

Lycka till Anders ... vi har nog alla till mans en o annan olat som vi är irriterad över.
aanderss
mm så är de kanske
Myosotis
Repris av en dokumentärserie, "Tankens fångar" SVT1 vid den fantasktiska sändningstiden 1.30 i natt. Del 2 av 5, jag såg inte att del 1 gick i repris. Jag såg den när den gick första gången och tyckte det var intressant. Kanske något för dig, aanderss?

"Dansk dokumentärföljetong från 2007. Del 2 av 5. Frank, Anne, Thommas och Camilla lider av OCD - sk tvångssyndrom - och har tackat ja till att delta i ett experiment. Under fyra veckor bor de tillsammans i ett hus och genomgår en intensiv terapibehandling under ledning av den danska psykologen Nicole Rosenberg från Århus universitet. Försöket har nu pågått i tre dagar och har redan satt igång starka känslor hos deltagarna. Från 9/9 i SVT2."
aanderss
jag måste svart få hjälp.
herkules
ger det sig inte?
aanderss
hur skall jag få hjälp
ängsvädd
Jag tror genom kognitiv terapi.
aanderss
sitter utan glasögon nu för de paren jag har är inte sköna för jag har pellat för mycket
aanderss
har de jobbigt men jag ger inte upp. men vart kan man få hjälp.
hattstugan
Försök att komma i kontakt med en Beteendevetare!! Det borde finnas sådan inom deet privata!! Eller en Terapeft!! (felstavat) Lycka till
Eva-Helene
Testa att ringa direkt till psykmottagningen! Tala om hur jobbigt du har. God Jul på dig aanderss! smiley_small_hug.gif
aanderss
man kanske skall de
aanderss
sjukvårdsupplysningen tyckte att jag skulle kontakta en psykolog via vårdcentralen på måndag
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 25-12-2009, 10:50) *
sjukvårdsupplysningen tyckte att jag skulle kontakta en psykolog via vårdcentralen på måndag

Försök med det! Om du inte får napp där, så följ Eva-Helenes rekommendation...
ängsvädd
På vissa orter finns det en telefonjour som heter jourhavande medmänniska. Om du behöver prata med någon och kanske få något akutnummer till psykiatri så kan du googla på jourhavande medmänniska och din närmaste stora stad. Lycka till!
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 25-12-2009, 10:55) *
Försök med det! Om du inte får napp där, så följ Eva-Helenes rekommendation...

men vart skall jag vända mig då
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 25-12-2009, 11:51) *
men vart skall jag vända mig då

Om du tar kontakt med vårdcentralen, så kommer du antagligen att få träffa en läkare - be om en remiss till psyk.

Alternativet är att söka på psykakuten och därifrån få en remiss till psyk.
aanderss
kan man inte ringa Vuxenpsykiatri annars
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 25-12-2009, 11:56) *
kan man inte ringa Vuxenpsykiatri annars

Jo, absolut och berätta hur riktigt dåligt du mår...
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 25-12-2009, 11:57) *
Jo, absolut och berätta hur riktigt dåligt du mår...

de finns ju i min närmsta stad
vitavargen
CITAT (aanderss @ 25-12-2009, 12:11) *
de finns ju i min närmsta stad

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Alba
Kolla den här länken.....ute till höger på hemsidan finns telefonnummer....bla Dagakut - Vuxenpsykiatri. Tel.nummer
Som jag förstår det är det jobbigt för dig att vänta till måndag så ring nu.

Jag har en bekant som behövde akut prykvård och hon åkte bara upp till psyket och hon fick prata med en läkare nästan direkt.
aanderss
jag väntar tills måndag. vill inte förstöra julen
aanderss
sweatingbullets.gif
Gudrun i Göteborg
Men goa aanderss, är inte julen förstörd för dig redan? Du mår ju inte bra. Jag tycker du skall ringa före måndag.

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif till dig.
Aqvakul
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 25-12-2009, 17:39) *
Men goa aanderss, är inte julen förstörd för dig redan? Du mår ju inte bra. Jag tycker du skall ringa före måndag.

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif till dig.

Håller med! yes.gif
aanderss
jag får se
Gudrun i Göteborg
PS. Hur har Nisse det? Har han fått någon bravo.gif
aanderss
nisse har de bra. han fick en julklapp innan jul ju.
Gudrun i Göteborg
Men han ville hellre ha en burk sill ju.
aanderss
mm jag vet
aanderss
tack för alla fina råd
herkules
CITAT (Motti @ 26-11-2009, 20:52) *
Vet ni vad !jag tror att alla ha mer eller mindre tvångsbetende whistling.gif man är bara så van vid dom att man själv inte märker dom,jo det förstås om man riktigt tänker efter slap.gif särskillt när jag tittar på tv så har jag nog en del "tvångsbetende"kliar mig på ryggen, pillar i örona, kör tandtråd, filar naglarna osv.När jag fönar håret gör jag alltid det enligt ett mönster även om jag tänker jag ska pröva att göra på ett annat sätt nästa gång så blir det alltid samma mönster.Många gånger ser vi det nog inte som ett tvångsbetende för det är ohejdad gammal vana.

jag är likadan, virkar mina dreads så fort jag sätter mig i soffan.

CITAT (aanderss @ 25-12-2009, 18:11) *
tack för alla fina råd

fixar du inte det här själv eller om du inte får den hjälp du vill ha på egen hand, så finns det folk här på forumet som hjälper dig att hamna rätt. vi vill att du ska ha det gott, kram!
Aqvakul
Lite tvångsbeteenden har vi nog alla - men om man har rejäl ångest eller känner sig uppgiven och deprimerad över sin livssituation, så ska man absolut söka hjälp. Genom sjukvården så kan man få hjälp med lite tabletter som stöd och en samtalskontakt. Det är samtidigt bra om man har någon vän eller bekant som man litar på och som man kan utbyta tankar med.
aanderss
detta forumet är guld värt för mig.

kan händelser som hänt för ca 2 år sedan påverka mig nu så att det blivit som de är nu

CITAT (herkules @ 25-12-2009, 18:31) *
jag är likadan, virkar mina dreads så fort jag sätter mig i soffan.
fixar du inte det här själv eller om du inte får den hjälp du vill ha på egen hand, så finns det folk här på forumet som hjälper dig att hamna rätt. vi vill att du ska ha det gott, kram!

de var fina ord

jag har msn messinger om någon vill ha den så skicka ett pm
Gudrun i Göteborg
Tidigare händelser, dvs erfarenhet, påverkar alla. Hur mycket beror väl på situation, person och i vilken sinnesstämning man befann sig i just då.
aanderss
mm en hemsk händelse hände i september 07.
kan säga vad de är men tar de hellre på msn
ängsvädd
Ja, det kan påverka dig nu.
aanderss
kan tro de
aanderss
sweatingbullets.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon