Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
aanderss
CITAT (Wilmer @ 18-01-2010, 18:50) *
Å, kämpar du på än med linserna, du skulle kunna få lite okänslighet i ögat av mig, jag som inte har linser har inga som helst problem (jag har provat). smiley_small_hug.gif Skickar lite ögon-styrka kompiskram.gif

kompiskram.gif
Krolliljan
kompiskram.gif
Hoppas på att du kan klara båda två i morgon smiley_small_hug.gif
Gudrun i Göteborg
CITAT (Krolliljan @ 18-01-2010, 19:46) *
kompiskram.gif Hoppas på att du kan klara båda två i morgon smiley_small_hug.gif

Instämmer! Ge inte upp för bövelen smiley_small_hug.gif
aanderss
ja vi får se om jag testar i morgon elelr inte
Wilmer
Nej, ge inte upp, kämpa på - en lite ögonvilar paus kanske, men det går tillslut smiley_small_hug.gif Lätt för mig att säga som kan peta in fingret i ögat hur som helst, men det är klart att det ska kunna gå för dig med fast med en massa tålamod och vilja tummenupp.gif
aanderss
ja de är inte alltid lätt att peta i ögonen

de blir lätt röda som en tomat då

sedan så är de svårt att inte få den på avisidan
aanderss
hoppar linbserna i dag. testade 20 minuter men fick ej in dem
aanderss
har haft i en lins i dag
Alba
tummenupp.gif hoppas det blir bättre och bättre med linserna
aanderss
mm vi får se
aanderss
jag har jobbiga glasögon just nu men jag är van vid de men kul är de inte
aanderss
CITAT (aanderss @ 20-01-2010, 19:22) *
jag har jobbiga glasögon just nu men jag är van vid de men kul är de inte

i dag med
*Stintan*
CITAT (aanderss @ 21-01-2010, 12:43) *
i dag med

Även om du nu kämpar på med dina linser så måste du ju kunna få hjälp av optikern att fixa ett par glasögon som inte är jobbiga.

Själv köpte jag en gång bågar med såna där pluppar på näsan som väldigt många bågar har men det fungerade inte alls för mig utan både jag och mina ögon blev väldigt irriterade så det var bara att skaffa andra utan pluppar.

Jag förstår att det är jättejobbigt så jag hoppas det fixar sig snart för dig. kompiskram.gif
aanderss
ja de kan jag få men så fort de är bra så fingrar jag på dem så efter någon vecka är de dåliga igen. jag får ha det så här tills jag inte fingrar mer

CITAT (*Stintan* @ 21-01-2010, 12:53) *
Även om du nu kämpar på med dina linser så måste du ju kunna få hjälp av optikern att fixa ett par glasögon som inte är jobbiga.

Själv köpte jag en gång bågar med såna där pluppar på näsan som väldigt många bågar har men det fungerade inte alls för mig utan både jag och mina ögon blev väldigt irriterade så det var bara att skaffa andra utan pluppar.

Jag förstår att det är jättejobbigt så jag hoppas det fixar sig snart för dig. kompiskram.gif

smiley_small_hug.gif
aanderss
på tisdag skall jag till psyksyrran igen

lite småjobbiga glasögon i dag men de är ett par glasögon jag hade för ca 10-15 år sedan så de gör inget om de går i sönder. vill inte ha de nya får jag vill inte att de skall gå i sönder
aanderss
jag skall jobba i natt men jag VILL INTE men jag MÅSTE
Gunilla T
Oj, vad du kämpar aanderss - full av beundran är jag. Du skall se att det blir bra till slut.

Jag kom att tänka på en sak - ibland är det svårt med inte-budskap - du tänker säkert ständigt att du inte får pilla på glasögonen - och ändå händer det.

Om du vänder på det hela och säger till dig själv - nu skall jag pilla på glasögonen eller nu måste jag...

Sköt om dig!
Ingela i Segersberg
CITAT (aanderss @ 22-01-2010, 13:42) *
jag skall jobba i natt men jag VILL INTE men jag MÅSTE

Men tänk så skönt det är när du är klar imorgon bitti (det är ju det bästa med jobbet, att få åka hem och sova) smiley_small_hug.gif
aanderss
tack för allt stöd thanks.gif kram1.gif
aanderss
skall inte jobba denna helgen. Har fått en känning av kräksjukan
Ingela i Segersberg
sick.gif Stackars dig! smiley_small_hug.gif
aanderss
CITAT (Ingela i Segersberg @ 22-01-2010, 17:59) *
sick.gif Stackars dig! smiley_small_hug.gif

man överlever kompiskram.gif de finns ju de som har de värre
Krolliljan

Så bra du kämpar på aanderss på alla sätt.
Hoppas att vinterkräksjukan ger med sig snart.
smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
aanderss
CITAT (Krolliljan @ 22-01-2010, 19:36) *
Så bra du kämpar på aanderss på alla sätt.
Hoppas att vinterkräksjukan ger med sig snart.
smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

hoppas jag med kompiskram.gif
aanderss
mår bättre men inga glasögon sitter bra på en
aanderss
skall se på tv i en timme o inte röra glasögonen. men jag lyckas nog inte
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 23-01-2010, 19:30) *

klart du gör - sätt dig på händerna... kompiskram.gif
ängsvädd
CITAT (aanderss @ 23-01-2010, 19:30) *

Kan du sticka? Det kan vara bra att distrahera med, sticka en halsduk framför tv:n exvis. Det finns kurser.
aanderss
sticka crazy.gif nä men jag klarade i stort sätt 90 minuter utan att röra glasögonen. nu är jag utan dem igen. de var mina gamla glasögon
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 23-01-2010, 21:36) *
sticka crazy.gif nä men jag klarade i stort sätt 90 minuter utan att röra glasögonen. nu är jag utan dem igen. de var mina gamla glasögon

Bra jobbat! tummenupp.gif
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 23-01-2010, 21:37) *
Bra jobbat! tummenupp.gif

ja jag är nöjd! tummenupp.gif yahoo.gif
Hej igen

Tror inte att jag någonsin varit 90 min utan att röra i mina glasögon ... men det kallar jag inte som tvångsbeteende.
Jag tål inte de vanliga "plopparna" som ligger på näsan... de får bytas till silikon...
men ändå så irriteras jag occh lyfter då o då.
aanderss
CITAT (Hej igen @ 23-01-2010, 21:57) *
Tror inte att jag någonsin varit 90 min utan att röra i mina glasögon ... men det kallar jag inte som tvångsbeteende.
Jag tål inte de vanliga "plopparna" som ligger på näsan... de får bytas till silikon...
men ändå så irriteras jag occh lyfter då o då.

tror jag har de gammla i plast men alla nya skall visst vara i silikon
Hej igen
CITAT (aanderss @ 23-01-2010, 22:19) *
tror jag har de gammla i plast men alla nya skall visst vara i silikon

Nej inte alla är i silikon ... jag tog nya för 2 år sedan och de hade ploppar i plast som fick bytas ut.
Iaf så håller jag tummar för dig och önskar att du snart ska slippa jobbigt tvångsbeteende. :-)
Du är duktig som vågar prata öppet om ditt problem ... inte många är så strong som du. tummenupp.gif rose.gif
ängsvädd

Bra jobbat bravo.gif
aanderss
CITAT (ängsvädd @ 23-01-2010, 22:25) *
Bra jobbat bravo.gif

men de var jobbigt
ängsvädd
CITAT (aanderss @ 23-01-2010, 22:27) *
men de var jobbigt

Det förstår jag - du borde ha något alternativ - något handarbete - jag tror iaf att det skulle hjälpa något. Men en stor fiende är nog ensamheten - men det är inte så lätt att göra något åt när man mår dåligt.
aanderss
CITAT (ängsvädd @ 23-01-2010, 22:30) *
Det förstår jag - du borde ha något alternativ - något handarbete - jag tror iaf att det skulle hjälpa något. Men en stor fiende är nog ensamheten - men det är inte så lätt att göra något åt när man mår dåligt.

mm just de men som tur är så är jag mammbo
aanderss
är utan glasögon för alla spänner uton de jag har när jag jobbar men de vill jag inte ha utan bara använda då jag jobbar
aanderss
CITAT (aanderss @ 21-01-2010, 20:16) *
på tisdag skall jag till psyksyrran igen

lite småjobbiga glasögon i dag men de är ett par glasögon jag hade för ca 10-15 år sedan så de gör inget om de går i sönder. vill inte ha de nya får jag vill inte att de skall gå i sönder

i morgon
Aqvakul
Hur känner du inför att träffa "psyksyrran" igen?
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 25-01-2010, 19:27) *
Hur känner du inför att träffa "psyksyrran" igen?

skall bli trevligt

kl nio
Aqvakul
låter bra...
aanderss
ja hon är trevlig
Aqvakul
inte för trevlig väl...
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 25-01-2010, 19:38) *
inte för trevlig väl...

nä o hon är ca 60 år
zissi
CITAT (aanderss @ 25-01-2010, 19:53) *
nä o hon är ca 60 år

happy.gif lycka till i morgon kl. 9.00 aanderss !
aanderss
CITAT (zissi @ 25-01-2010, 21:55) *
happy.gif lycka till i morgon kl. 9.00 aanderss !

tack kompiskram.gif
Ingela i Segersberg
Lycka till från mig också! smiley_small_hug.gif
aanderss
CITAT (Ingela i Segersberg @ 25-01-2010, 22:05) *
Lycka till från mig också! smiley_small_hug.gif

kompiskram.gif tackar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon