Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
ängsvädd
Stackars dig, vad jobbigt. Även sådant man var med om i barndomen kan påverka en som vuxen. Hoppas du får hjälp.
smiley_small_hug.gif

Ingela i Segersberg
Jag ger dig en stor smiley_small_hug.gif och hoppas att du snart mår bra igen, Aanders!
aanderss
CITAT (ängsvädd @ 25-12-2009, 20:35) *
Stackars dig, vad jobbigt. Även sådant man var med om i barndomen kan påverka en som vuxen. Hoppas du får hjälp.
smiley_small_hug.gif

de som hände hände för ca 2 år sedan. min pappa låg i köket en natt jag jobbade. mamma ringde mig på jobbet. han blev 65 år
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 25-12-2009, 21:38) *
de som hände hände för ca 2 år sedan. min pappa låg i köket en natt jag jobbade. mamma ringde mig på jobbet. han blev 65 år

Sånt kan man behöva hjälp med att bearbeta...
aanderss
mm men hur får man den hjälpen
anne-li i olofstorp
Käre du!
Det du berättar gör mig bestört!
Ring sjukvårdsrådgivningen och tala om att du mår riktigt dåligt och behöver hjälp. NU!!!!
Det är klart att det är händelsen för några år sedan som nu börjar "spöka" för dig. Du har säkert ställt upp på din mammas sorg och hjälpt henne att bearbeta sina känslor, utan att själv få hjälp att ta dig ur dina egna tankar.....
snälla du! sök hjälp nu!!! Berätta precis vad du känner och hur du mår, det finns hjälp att få, jag vet det!!!!!
Kramar och var rädd om dig!
Det finns bara en som du, och du har rätt att må bra!
aanderss
CITAT (aanderss @ 25-12-2009, 10:50) *
sjukvårdsupplysningen tyckte att jag skulle kontakta en psykolog via vårdcentralen på måndag

ringde ju i morse
hattstugan
Kan bara instämma med anne-li gör något och gör det NU!!! Vänta inte längre snälla!!! smiley_small_hug.gif
ängsvädd
Ge dig inte, säg att du mår jättedåligt och berätta om händelsen för 2 år sedan. Jag vet inte vart du ska ringa - men det borde väl vara psykiatriakuten i ditt upptagningsområde - sjukvårdsrådgivningen kan kanske leta reda på vilket tel.nr du ska ringa.

Håller tummarna för att du får hjälp - och du har ju oss här på forumet - du är inte ensam.

smiley_small_hug.gif
aanderss
ja ni på forumet är guld värda för mig. ingen nämd o ingen glömd. som sagt jag har msn o vill ni ha den så skicka pm. i morgon lör jag vara här först på kvällen men kanske kollar lite på förmidagen innan
anne-li i olofstorp
Framför allt; VAR RÄDD OM DIG!!!!! DET FINNS BARA EN SOM DU OCH DU ÄR VÄRDEFULL!!!!! GLÖM INTE DET!!!
Och som sagt; Vi finns här!!!!
aanderss
ni är underbara alla på forumet

jag är såååååå glad att ni finns

de jobbigaste är ju att glasögonen spänner o de för jag plockat för mycket på dem
herkules
CITAT (aanderss @ 25-12-2009, 22:24) *
ni är underbara alla på forumet

jag är såååååå glad att ni finns

de jobbigaste är ju att glasögonen spänner o de för jag plockat för mycket på dem

om glasögonen spänner så gå till optikern så de får fixa dem så de sitter bra på dig - glasögon som sitter fel är ett otyg!
kanske har de öppet i morgon, visserligen annandagen men ändå.. smile.gif
aanderss
CITAT (herkules @ 25-12-2009, 22:39) *
om glasögonen spänner så gå till optikern så de får fixa dem så de sitter bra på dig - glasögon som sitter fel är ett otyg!
kanske har de öppet i morgon, visserligen annandagen men ändå.. smile.gif

du sekunden senare är jag på dem o fingrar igen. de är de som är problemet
herkules
CITAT (aanderss @ 25-12-2009, 23:22) *
du sekunden senare är jag på dem o fingrar igen. de är de som är problemet

jo jag fattar själva problemet men jag tänker att om glasögonen sitter som de ska, dvs så att du knappt känner att du har dem på dig, så kanske du inte fingrar på dem?
aanderss
http://www.skane.se/templates/page.aspx?id=109880

CITAT (herkules @ 25-12-2009, 23:45) *
jo jag fattar själva problemet men jag tänker att om glasögonen sitter som de ska, dvs så att du knappt känner att du har dem på dig, så kanske du inte fingrar på dem?

jag fingrar ändå
hattstugan
Försök att ha nåt för händerna så mkt som möjligt!! Det kan hjälpa för att bryta ditt beteende!! Kanske

smiley_small_hug.gif
aanderss
CITAT (hattstugan @ 25-12-2009, 23:49) *
Försök att ha nåt för händerna så mkt som möjligt!! Det kan hjälpa för att bryta ditt beteende!! Kanske

smiley_small_hug.gif

jag vet men de är svårt smiley_small_hug.gif

-cry-.gif
hattstugan
Jo det är sant! Jag har varit notorisk nagelbitare men lyckades bryta det genom att hålla händerna sysselsatta så mkt som möjligt!! Bet på naglarna i 30 år men har inte gjort det på 20 nu!! Så det finns gott hopp för dig oxå!!! smiley_small_hug.gif
aanderss
bita naglar hade jag kunnat stå ut med. men glasögon som klämmer gör ONT o går de sönder kan de bli DYRT. skal testa linser snart. skall hämta dem den 4e jannuari
aanderss
CITAT (aanderss @ 26-12-2009, 00:17) *
bita naglar hade jag kunnat stå ut med. men glasögon som klämmer gör ONT o går de sönder kan de bli DYRT. skal testa linser snart. skall hämta dem den 4e jannuari

men linserna går nog åt skogen
Aqvakul
Ta inte ut problemen i förskott! kompiskram.gif
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 26-12-2009, 09:00) *
Ta inte ut problemen i förskott! kompiskram.gif

jag vet
aanderss
CITAT (aanderss @ 26-12-2009, 09:07) *
jag vet

men jag är född pessemistisk
ängsvädd
CITAT (aanderss @ 26-12-2009, 17:29) *
men jag är född pessemistisk

ingen är född pesimistisk - det är uppväxtförhållanden som skapar pessimism.
Anma
CITAT (ängsvädd @ 26-12-2009, 17:59) *
ingen är född pesimistisk - det är uppväxtförhållanden som skapar pessimism.

Nja, inte bara.

Men alla pessimister kan ändra sitt tankesätt bara man anstränger sig. Alltså kan en pessimist med vilje bli en optimist. Men det är inte enkelt, gamla tankemönster är jobbiga att bryta.
aanderss
CITAT (Anma @ 26-12-2009, 18:03) *
Nja, inte bara.

Men alla pessimister kan ändra sitt tankesätt bara man anstränger sig. Alltså kan en pessimist med vilje bli en optimist. Men det är inte enkelt, gamla tankemönster är jobbiga att bryta.

jag vet
aanderss
fan vad jag är depremerad
Krolliljan
Så fort de bara öppnar vårdcentralen i morgon ska du vara där och ge dig inte förrän du får hjälp.
Har du inte någon som kan gå med dig dit och som kan hjälpa dig att få hjälp?
aanderss
jag skall gå dit så fort jag vaknar i morgon
Krolliljan
Jag håller tummarna för dig. smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
maramara
Håll ut aanderss! Vi är många som sänder dig varma tankar. trostar.gif
aanderss
ja ni är underbara
Ingela i Segersberg
Hoppas det går bra imorgon. smiley_small_hug.gif
aanderss
man får hoppas de men jag tror inte de lyckas på vårdcentralen
Bettis
Du måste nog börja där, så skickar dom dig vidare, lycka till smiley_small_hug.gif
Alba
CITAT (aanderss @ 27-12-2009, 19:12) *
man får hoppas de men jag tror inte de lyckas på vårdcentralen

Jag har tänkt på dig idag och undrat hur du mår.
Stå på dig i morgon. Det är dig det gäller. Du har rätt att få den hjälp du vill ha.
Lycka till. Jag ska tänka på dig i morgon och hålla tummarna.
smiley_small_hug.gif

CITAT (aanderss @ 27-12-2009, 17:57) *
fan vad jag är depremerad

trostar.gif
aanderss
men jag tror att vårdcentralen inte bryr sig. de sa ju sist att du bara kan bota de själv men de går INTE
ängsvädd
Berätta att du är djupt deprimerad och KRÄVER en remiss till kognitiv terapeut för att få hjälp med tvångsbeteende och depression annars anmäler du dem till hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd (tror jag det heter, eller patientombudsmannen. F-n att de inte tar dig på allvar - vet faktiskt inte vad du kan göra för att få hjälp och bli tagen på allvar.
Krolliljan
Du måste stå på dig Anders.
Har du inte någon som kan gå med dig och hjälpa dig att sätta press på dem?
aanderss
no.gif sweatingbullets.gif

skulle vara min mor men hon tycker inte att hon skall blanda in sig
ängsvädd
CITAT (aanderss @ 27-12-2009, 20:46) *
no.gif sweatingbullets.gif

skulle vara min mor men hon tycker inte att hon skall blanda in sig

thumbdown.gif

smiley_small_hug.gif
aanderss
jag är rädd att ingen skall hjälpa mig men jag MÅSTE ha HJÄLP
Alba
Om jag förstår dig rätt så handlar inte detta bara om problemet med glasögonen, att du inte kan låta bli att fingra på dom. Det ligger djupare än så.
I morgon när du kommer på vårdcentralen så säg rent ut ....jag mår så psykiskt dåligt.....jag måste få hjälp. Du behöver inte säga mer.
Om du mot förmodan nu inte få hjälp....jag tror du kommer att få hjälp......så kolla mitt tidigare inlägg där det finns ett tel.nummer till Dagakuten på Vuxenpsyk.......ring dit om du inte får hjälp. De kan i alla fall lotsa dig vidare och du kan få hjälp med var du ska vända dig.
aanderss
1000 tack alba

de är ju ystad jag skulle vilja ha i landskrona
ängsvädd
Här är Psykiatrin i Landskronas hemsida:

http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=147071
Alba
eller här

http://www.landskrona.se/ftpbilder/Guide.pdf
aanderss
tack
aanderss
ni är för snälla här
Bettis
Håller tummarna för dig idag så att allt går bra tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon