Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Biggan_
Lycka till från mej också aanderss! smiley_small_hug.gif
aanderss
CITAT (Biggan_ @ 25-01-2010, 22:49) *
Lycka till från mej också aanderss! smiley_small_hug.gif

kompiskram.gif tack biggan
aanderss
så då har man varit där
herkules
CITAT (aanderss @ 26-01-2010, 12:15) *
så då har man varit där

tycker du att det ger dig något att prata med henne?
jag hoppas det i allafall!
smiley_small_hug.gif
aanderss
ja då de gör de. skall dit om en vecka igen
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 26-01-2010, 12:15) *
så då har man varit där

och...
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 26-01-2010, 12:26) *
och...

de var trevligt
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 26-01-2010, 12:27) *
de var trevligt

Bra!

och säkert lite nyttigt också... kompiskram.gif
aanderss
mm de är de
aanderss
klarat ca 90 minuter utan att röra glasögonen men nu är jag utan dem igen
Calypso_bulbosa
Hur har dagen varit för dig? shy.gif
aanderss
helt ok men hatar snö
zissi
Här i Östergötland har vi snökaos nu. Det har snöat hela dagen och plogbilarna hinner inte med mer än de allra största vägarna. På gång- och cykelvägarna får man vara så snäll och lyfta rejält på fötterna och pulsa fram i snön.
Hur i hela friden beter du dig aanderss med cykel och ett helt lass med tidningar som ska delas ut? Är det alltid plogat när du ger dig ut? I vilken del av landet bor du förresten...söder, norr eller mittimellan? Eftersom du hatar snö får vi hoppas du bor längst ner i söder.
aanderss
jag bor i skåne. oftast är vägarna plogade annars går jag med en kärra eller får hjälp av jourbuden
aanderss
CITAT (aanderss @ 26-01-2010, 12:26) *
ja då de gör de. skall dit om en vecka igen

dvs på tisdag
aanderss
"fan" vad kallt det var i natt
Aqvakul
kan tänka mig det trostar.gif
aanderss
mm men de gick ändå
Aqvakul
Hur var natten?
aanderss
de har snöat en del och vid halv 2 i natt visade nettos termometer minus 19. rundan gick bra
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 31-01-2010, 13:20) *
de har snöat en del och vid halv 2 i natt visade nettos termometer minus 19. rundan gick bra

Härligt! tummenupp.gif
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 31-01-2010, 13:36) *
Härligt! tummenupp.gif

men de var lite kallt
Gudrun i Göteborg
Förstår att det var kallt som tusan. Men bra att det gick. Heja aanderss!
Ingela i Segersberg
Ska du jobba inatt också?
aanderss
nä jag jobbar bara helgerna tråkigt nog. min önskan är att jobba typ 7-4 med annat jobb
Krolliljan
smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
aanderss
CITAT (Krolliljan @ 01-02-2010, 21:56) *
smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

smiley_small_hug.gif
Ingela i Segersberg
Lycka till idag, Aanders! För det är väl idag som du ska till "psyksyrran"? smiley_small_hug.gif
embees
CITAT (Motti @ 26-11-2009, 20:52) *
Vet ni vad !jag tror att alla ha mer eller mindre tvångsbetende whistling.gif man är bara så van vid dom att man själv inte märker dom,jo det förstås om man riktigt tänker efter slap.gif särskillt när jag tittar på tv så har jag nog en del "tvångsbetende"kliar mig på ryggen, pillar i örona, kör tandtråd, filar naglarna osv.När jag fönar håret gör jag alltid det enligt ett mönster även om jag tänker jag ska pröva att göra på ett annat sätt nästa gång så blir det alltid samma mönster.Många gånger ser vi det nog inte som ett tvångsbetende för det är ohejdad gammal vana.

Hmmm...... det där är inte tvångsbeteende, det är vanor. Ett tvångsbeteende innebär att du får svår ångest om du inte utför dina "grejer".
Det tror jag uppriktigt sagt att du inte får.
aanderss
så då har man varit hos psygsköterskan igen skall dit om en vecka igen

CITAT (Ingela i Segersberg @ 02-02-2010, 07:14) *
Lycka till idag, Aanders! För det är väl idag som du ska till "psyksyrran"? smiley_small_hug.gif

mm det var de. det var givande tyckte jag

kram1.gif kram2.gif
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 02-02-2010, 11:34) *

kram1.gif kram2.gif

Så bra! tummenupp.gif yahoo.gif
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 02-02-2010, 11:34) *
Så bra! tummenupp.gif yahoo.gif

mm men jag vill ju slippa gå dit tidsnog
Aqvakul
Du verkar mycket gladare nu än du var för en månad sen...
hattstugan

Det kommer su oxå!! Men ge det den tid som behövs nu!! smiley_small_hug.gif
Alba
CITAT (aanderss @ 02-02-2010, 11:34) *

kram1.gif kram2.gif

Ja då är det rätt när du upplever det som givande. Du ska se att du tar små, små steg framåt och till sist känns det riktigt bra.
Jag tycker du är så duktig och kämpar på.
kompiskram.gif
zissi
Jag tycker precis som Alba här ovan att du är så duktig och kämpar på. Du har ju orkat jobba vad jag förstår också under tiden också tummenupp.gif blomma.gif kompiskram.gif yes.gif bravo.gif
aanderss
mm man måste kämpa om det skall bli bra men det är ju både upp och ner men det skall bli bra kram1.gif kram2.gif
Alba
CITAT (aanderss @ 02-02-2010, 13:45) *
mm man måste kämpa om det skall bli bra men det är ju både upp och ner men det skall bli bra kram1.gif kram2.gif

Jag förstår ju att det är upp och ner men du har rätt inställning. Det kommer att bli bra. tummenupp.gif
aanderss
ja jag hoppas de
Krolliljan
kompiskram.gif
Det blir det aanderss
smiley_small_hug.gif
aanderss
ja man får hoppas de men just nu är jag mycket utan glasögon o de går ok men vill ju inte ha de så i längden

kram2.gif
Aqvakul
Just nu går det ett program om tvångsbeteenden på kunskapskanalen.
Meriona
Jag såg sista halvan av det och grinade (som vanligt). Jag led med dem.... trostar.gif Uuh vad jobbigt att inte kunna styra sitt eget liv.
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 03-02-2010, 21:08) *
Jag såg sista halvan av det och grinade (som vanligt). Jag led med dem.... trostar.gif Uuh vad jobbigt att inte kunna styra sitt eget liv.

"grinade" = grät? (som de säger i Stockholm) inte skrattade, som vi menar här nere...
aanderss
man kan säkert se de på svts hemsida igen tror jag
Meriona
Nej jag grät så klart. Och den gick på Kunskapskanalen (Underbar kanal), så du har nog rätt Aanders, det går säkert att se igen, kanske går det i repris på TVn också.

smiley_small_hug.gif

Oerhört viktigt att man får vetskap om detta och vilket oerhört komplext problem det är, och inte bara skämtar om det i roliga historier. Jag blev iallafall berörd.
aanderss
mm alla svts egna program kan ma ju se på nätet
Meriona
Då tycker jag att alla ska göra det som inte såg det ikväll, så vet man vad det handlar om, hur jobbigt det är att ta sig ur. tummenupp.gif
Aqvakul
Programmet sänds annars i Kunskapskanalen i morgon kl 22 och på lördag kl 18.
aanderss
mm jaha tack för infon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon