Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 16:10) *
Vet ni hur mycket själen väger, den som lämnar kroppen vid ett dödsögonblicket, oberoende en baby som föds för tidigt, eller en persom med sina, tja, ca 300kg?

Detta är vetenskapligt testad under en så rätt lång period i av de som inget tror på ett lasarett i USA.

21 gram!

Vad säger detta till er? ..... confused.gif ... fuchian ...

Att dom kommit fram till att kroppen lättar 21 gram när man dör. Vore det själen så skulle den falla platt till marken
om den inte har en motor som får den att lyfta.
Rihane
CITAT (Anki på Öland @ 23-07-2010, 16:24) *
Det har jag inte märkt att det respekterats på senaste tiden..... det räcker ju att öppna 5 seriösa trådar så ser man. sad.gif
Anki

Du kan nog ha rätt i det. Men...
Det skulle kunna vara en självbevarelsedrift bland dom som gillar att tramsa att slippa en viss typ av inlägg i andra trådar, som dom förklarat att dom ogillar. Liksom respektera den här tråden så att ämnet hålls här? ....eller något sånt? Visa att odla kan lösa orosmoment utan att blanda in admin kanske?

(Ber TS om ursäkt för att jag är lite off-topic).

fuchsian

Bengalov,

Den där sista dåren väntar vi på fortfarande på, men inget finns i sikte ..... whistling.gif ... Fuchian ...

silos
CITAT (Bengalow @ 23-07-2010, 16:29) *
Trodde nog att det skulle komma ett inslag från "vetenskapen" i USA. Där har man i vissa stater i södra USA upphöjt skapelsehistorien till vetenskap, d.v,s. man tror fullt och fast på att historien om Adam och Eva är sann. Den siste dåren är inte född ännu...!

Så länge det finns människor på denna vår planet så länge kommer vi att värdebedöma våra medmänniskor.
fuchsian
CITAT (Rihane @ 23-07-2010, 16:36) *
Du kan nog ha rätt i det. Men...
Det skulle kunna vara en självbevarelsedrift bland dom som gillar att tramsa att slippa en viss typ av inlägg i andra trådar, som dom förklarat att dom ogillar. Liksom respektera den här tråden så att ämnet hålls här? ....eller något sånt? Visa att odla kan lösa orosmoment utan att blanda in admin kanske?
(Ber TS om ursäkt för att jag är lite off-topic).

Jo men visst, när ämnet har kommit upp så fick den inte plats mellan gurka och palsternacka, är det inte bättre så här?
Här frias inte till nån och jag har redan kollat med adm. så den sidan är OK. de är på sem, så mailen dröjer lite längre just nu.
angel_not.gif ... fuchian ...
Anki på Öland
CITAT (Rihane @ 23-07-2010, 16:36) *
...............Liksom respektera den här tråden så att ämnet hålls här? ..................

Som sagts tidigare - respekt är ingenting man bara får, det är något man förtjänar - eller inte....
Anki
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 23-07-2010, 16:31) *
Att dom kommit fram till att kroppen lättar 21 gram när man dör. Vore det själen så skulle den falla platt till marken
om den inte har en motor som får den att lyfta.

Nej du Stintan, det är den delen som fortsätter vara den personen, men utan sitt jordiska hölje för tillfället.
Den ramlar inte på golvet för den är tunnare än man kan ana, men dock en mätbar energi som går dit den ska och den innehåller allt som det har hänt under livet.
Du har din rätt att att fråga och tänka efter, men endast du själv bestämmer el lämnar svaret. Jag menar att valet är ditt, ursäkta, jag är visst hungrig mitt i allt. ..... fuchian ...
fuchsian
CITAT (Anki på Öland @ 23-07-2010, 16:49) *
Som sagts tidigare - respekt är ingenting man bara får, det är något man förtjänar - eller inte....
Anki

Jag vet, och jag ber inte om det heller, för jag behöver det inte. Endast jag vet vem jag är och så får det bli. Respekt är en sak som jag har mellan dom jag ser och lär känna, inget för ett forum för min del när jag inte vet vem och hur är personen i fråga.
Jag har inte ens haft en tanke att börja be om det av okända. .... Fuchian ....
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 16:52) *
Nej du Stintan, det är den delen som fortsätter vara den personen, men utan sitt jordiska hölje för tillfället.
Den ramlar inte på golvet för den är tunnare än man kan ana, men dock en mätbar energi som går dit den ska och den innehåller allt som det har hänt under livet.
Du har din rätt att att fråga och tänka efter, men endast du själv bestämmer el lämnar svaret. Jag menar att valet är ditt, ursäkta, jag är visst hungrig mitt i allt. ..... fuchian ...

Något som väger 21 gram är tyngre än luften runt omkring och faller alltså till marken. Så du tror på fullt allvar att seriösa vetenkapsmän kommit fram till att det är själen som väger 21 gram? Jag tror på att vi har en själ men inte att det är den som väger 21 gram.

CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 16:58) *
Jag vet, och jag ber inte om det heller, för jag behöver det inte. Endast jag vet vem jag är och så får det bli. Respekt är en sak som jag har mellan dom jag ser och lär känna, inget för ett forum för min del när jag inte vet vem och hur är personen i fråga.
Jag har inte ens haft en tanke att börja be om det av okända. .... Fuchian ....

duh.gif men jag är inte förvånad!
silos
CITAT (*Stintan* @ 23-07-2010, 17:35) *
Något som väger 21 gram är tyngre än luften runt omkring och faller alltså till marken. Så du tror på fullt allvar att seriösa vetenkapsmän kommit fram till att det är själen som väger 21 gram? Jag tror på att vi har en själ men inte att det är den som väger 21 gram.

Jag tror att själen är enorm,den är jo i kontakt med allting och att den är både innanför och utanför kroppen....
Chamomille
Vad är en själ?
abbbe
Jag tror bara på det jag kan SE happy.gif
Och tror inte på något som jag inte kan se smile.gif
Vad skulle rymdvarelser säga om oss, som har så mycket att SE, och fortfarande tror på något man inte kan se? smile.gif
Piccante
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 16:52) *

Om en "själ" är en mätbar energi. Sker uppstår då någon temperaturskillnad när själen lämnar kroppen? I vilken form avgår en själ? är det fast, flytande eller gasform? eller som strålning?
Om en själ kan mätas och "kännas av" borde man inte kunna fånga in den då med?
fuchsian
CITAT (silos @ 23-07-2010, 17:38) *
Jag tror att själen är enorm,den är jo i kontakt med allting och att den är både innanför och utanför kroppen....

Detta var vad de kom fram och sedan undrade de vart tog dessa 21 gram vägen vareviga gång för de såg inget, men siffrorna stämde.
Jag tror inte på en klump 21 gr, utan har suttit hos så många döende och när själen lämnar kroppen, ser den ut som en svag grön kopia av den kvarvarande kroppen. Om detta vore endast en händelse jag sett, men under mina 20 år satt jag hos hundratals dödsbäddar och såg samma sak varje gång. Den var kanske lite tvekande och tittade tillbaka på sin liggande kropp, andra gånger såg och kände jag fibrationer och skepnader som mötte själen vid ett dödsögonblick.
Jag har varit så van att se detta, att jag knappt tänker på det, för mig är det bevis nog även att under mina arbetspass kunde man inte börja prata "flum", då hade man nog fått frågan att hur mår du el nåt. Jag behöll detta själv om i några fall hade jag med mig en undersköterska som sade att hon fick kalla kårar i ryggen.
Hennes intuition snappade känslan av energin, men jag brydde mig inte att säga nåt mera.
Så själen är en enorm energi som går vidare..... yes.gif .... fuchian ....
Amaryllis
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 18:22) *
Detta var vad de kom fram och sedan undrade de vart tog dessa 21 gram vägen vareviga gång för de såg inget, men siffrorna stämde.
Jag tror inte på en klump 21 gr, utan har suttit hos så många döende och när själen lämnar kroppen, ser den ut som en svag grön kopia av den kvarvarande kroppen. Om detta vore endast en händelse jag sett, men under mina 20 år satt jag hos hundratals dödsbäddar och såg samma sak varje gång. Den var kanske lite tvekande och tittade tillbaka på sin liggande kropp, andra gånger såg och kände jag fibrationer och skepnader som mötte själen vid ett dödsögonblick.
Jag har varit så van att se detta, att jag knappt tänker på det, för mig är det bevis nog även att under mina arbetspass kunde man inte börja prata "flum", då hade man nog fått frågan att hur mår du el nåt. Jag behöll detta själv om i några fall hade jag med mig en undersköterska som sade att hon fick kalla kårar i ryggen.
Hennes intuition snappade känslan av energin, men jag brydde mig inte att säga nåt mera.

Hur kommer det sig att bara du kan se nåt sånt? Tänker du aldrig på att det?
Inte för att jag tror, men hade jag kunnat sett sådant skulle jag tappa all vett och inte sitta vid odla och odla, så att säga då.
fuchsian
CITAT (Markus_H @ 23-07-2010, 18:21) *
Om en "själ" är en mätbar energi. Sker uppstår då någon temperaturskillnad när själen lämnar kroppen? I vilken form avgår en själ? är det fast, flytande eller gasform? eller som strålning?
Om en själ kan mätas och "kännas av" borde man inte kunna fånga in den då med?

Det sker en viss temperatursskillnad och det är just detta dom amerikanska flum-filmerna mäter på kända spökplatser. Man kan inte fånga in något som är så ostabilt och helt genomskinligt som den tunnaste dimmslöjan, men jag har kännt av andar som är kvar i gråzoonen hur iskalla de är. Det får en hoppa till när en sådan passerar rakt på en.
Oftast har jag upplevt att det strålar och fibrerar obestämt av den anden som lämnar sin kropp, den är inte kall, mer åt som ljummen fläkt.
När den har lämnat sitt jordiska boning, kommer ju frågan om anden kan el. vill el. vågar följa dessa ljusvarelser eller ens sin egen anhörig mot det ljuset som det finns så mycket berättad om.

Jag lämnade min kropp och bara flöt mot taket, det tog inte emot heller, men detta hände när jag skulle opereras akut och hadde inte fått några droger för jag var gravid. Det ena barnet flöt upp till mina armar och ett ögonblick fick jag hålla min son i famnen innan allt blev svart igen. Jag misste min son, han vände tillbaka.
Som ande och själ var en häftig upplevelse, jag var inte ihop utan flöt lätt och det känndes såååå himla bra.
Så jag har kännt det själv och minns varenda ögonblick av det ....... confused.gif ...mer frågor? ..... fuchian...
*Stintan*
CITAT (Amaryllis @ 23-07-2010, 18:35) *
Inte för att jag tror, men hade jag kunnat sett sådant skulle jag tappa all vett och inte sitta vid odla och odla, så att säga då.

Vad själen är finns det uppenbarligen lika många fantasier om som det finns människor som tror att den finns. Det är som gud ungefär.
Rihane
Anki

Korrekt, men personligen önskar jag att ämnet hålls här. Vet inte om det är möjligt...

Jag lämnar nu tåten av personliga skäl. Har inget med dig att göra.
fuchsian

Du frågade också om man kan fånga anden, men det kan man inte, men det finns ett fenomen med de andar som finns i gråzonen och vill inte, tror inte nåt mer. Om det handlar om andar som varit beroende av alkohol, knark, medicin, så har de kvar samma sug efter det som när de levde.
Varje människa har ju sin egen energi utanför sin kropp i olika lager och dit in i auran(som det kallas som omger vår kropp och lämnar oss vid död) söker sig dessa med sina behov och om en vanlig människa dricker rätt mycket så får anden ett kick av det, likväl av andra beroendeframkallande medel.
följden blir att människan behöver höja sin dos och anden suger in det i sina energier. detta är rätt så vanligt, trodde inte det, men vi hade en tjej på kurssen som hadde knarkat och gick på medicin och hade med sig en sådan ande.
Vi fick dela på dem och tjejen fick åka hem och ta itu med sina beroenden. Detta var en tysk soldat fr. 2;a värdskriget och Terry hade 4 av oss med sig, så vi såg den stackarn, men fick honom iväg. ucsh vad har man varit med om? ...... confused.gif ... Fuchian ....
Amaryllis
CITAT (*Stintan* @ 23-07-2010, 18:45) *
Vad själen är finns det uppenbarligen lika många fantasier om som det finns människor som tror att den finns. Det är som gud ungefär.

Det var inte det jag reagerade på. Jag reagerade på att hon kan se när själen lämnar kroppen vid dödsögonblicket, mm. Och jag undrade lite spontant hur det kan komma sig att hon ser dem.
fuchsian
CITAT (Amaryllis @ 23-07-2010, 18:35) *

Hej Amaryllis,

Helt enkelt att jag är född med detta seende och du kan inte ana hur många gånger jag har frågat att varför jag?
Det var min mediala mormor som såg detta hos mig och hörde hur min mor klagade att jag ljög om allt möjligt, men det blev andra bullar. Mormor var mycket dominant 13-barns mor och i släkten var hon den som alla vände sig till.
Jag trodde på min mormor att jag var född på detta vis och det skulle jag få reda på när jag blev äldre vad gud hade för uppgift för mig. Det räckte för mig och senare i livet blev jag tränad av att kunna utnjyttja detta och att jag hamnade hos Terry Evans (från 4+, De okända) flera år sedan, så talade han med mig vad han såg hos mig och den vägen är det. Han var tuff, men jag lärde mig massor under alla de åren. Nu är jag fri att göra som jag vill, men tar emot endast fåtal pga att jag känner på mig att få semester. .... Fuchian ....
*Stintan*
CITAT (Amaryllis @ 23-07-2010, 18:58) *
Det var inte det jag reagerade på. Jag reagerade på att hon kan se när själen lämnar kroppen vid dödsögonblicket, mm. Och jag undrade lite spontant hur det kan komma sig att hon ser dem.

Jo jag förstod det och det får hon svara på själv men en del ser tydligen det dom vill se och inte det dom verkligen ser.
Amaryllis
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 19:09) *
Hej Amaryllis,

Helt enkelt att jag är född med detta seende och du kan inte ana hur många gånger jag har frågat att varför jag?
Det var min mediala mormor som såg detta hos mig och hörde hur min mor klagade att jag ljög om allt möjligt, men det blev andra bullar. Mormor var mycket dominant 13-barns mor och i släkten var hon den som alla vände sig till.
Jag trodde på min mormor att jag var född på detta vis och det skulle jag få reda på när jag blev äldre vad gud hade för uppgift för mig. Det räckte för mig och senare i livet blev jag tränad av att kunna utnjyttja detta och att jag hamnade hos Terry Evans (från 4+, De okända) flera år sedan, så talade han med mig vad han såg hos mig och den vägen är det. Han var tuff, men jag lärde mig massor under alla de åren. Nu är jag fri att göra som jag vill, men tar emot endast fåtal pga att jag känner på mig att få semester. .... Fuchian ....

Vad bra att du ville svara mig. Jag respekterar andras tron (eller annat), så jag har inget att kritisera dig med annat än att jag tror inte på sådant. Som sagt man får tro på vad man vill tummenupp.gif
fuchsian
Anki

ANKI på Öland, ----- det kvittar vad du har sagt tidigare och nu om din respekt. Håll den för dig själv för jag behöver det inte här. Nästa gång du kommer med samma sak, får du inte fler svar av mig. För sista gången jag lever bland massa folk och vi har det bra, men det är också människor som VERKLIGEN KÄNNER MIG som person. Jag ber inget från forus, punkt och slut! ......... whistling.gif ... fuchian ....

CITAT (*Stintan* @ 23-07-2010, 19:11) *
Jo jag förstod det och det får hon svara på själv men en del ser tydligen det dom vill se och inte det dom verkligen ser.

STINTAN, Jag har inte bett om detta, kan du ens ana vilken belastning det kan vara många gånger och jag måste ju fortsätta leva med den tills jag dör....... .... sleeping.gif ... Fuchian ...

CITAT (Amaryllis @ 23-07-2010, 19:11) *
Vad bra att du ville svara mig. Jag respekterar andras tron (eller annat), så jag har inget att kritisera dig med annat än att jag tror inte på sådant. Som sagt man får tro på vad man vill tummenupp.gif

alldeles riktigt, Amaryllis, det är en sak för var och en att tro vad de vill. min mening är inte omvända folks tron, jag svarar endast på frågor som jag kan svara. Jag har dock inte svar på allt, som tur är. Jag respekterar dig och att du läste vad jag skrev, låt det vara så som du mår bäst av. ... Fuchian ... Vi är rätt många som har detta på olika sätt i sitt liv. Har nära vänner som är som jag och andra nära vänner som inte tror på det eller ens gud och vi har allt mycket bra ihop när vi träffas. jag är glad för det.
Anki på Öland
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 19:28) *
ANKI på Öland, ----- det kvittar vad du har sagt tidigare och nu om din respekt. Håll den för dig själv för jag behöver det inte här. Nästa gång du kommer med samma sak, får du inte fler svar av mig. För sista gången jag lever bland massa folk och vi har det bra, men det är också människor som VERKLIGEN KÄNNER MIG som person. Jag ber inget från forus, punkt och slut! ......... whistling.gif ... fuchian ............................

Du har redan svarat mig en gång tidigare i tråden, men vad får dig att tro att det jag sa gällde dig??? Allting cirkulerar inte runt dig faktiskt....... Odla.se består av flera personer.
Anki
fuchsian

Hoppsan jaaa, nu vet jag att det handlar ju om DIG som behöver visa upp samma ramsa överallt med att be om andras uppmärksamhet.

Gör det som passar din ego. Inte min sak att göda den ....... thumbdown.gif .......
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 20:18) *
Hoppsan jaaa, nu vet jag att det handlar ju om DIG som behöver visa upp samma ramsa överallt med att be om andras uppmärksamhet.

Gör det som passar din ego. Inte min sak att göda den ....... thumbdown.gif .......

Du slår ju alla rekord!!!!!!!!! Men genom sig själv känner man andra finns det något som heter.
alle

tummenupp.gif
Chamomille

Vartifrån får du allt ifrån din fjant?
Piccante
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 18:43) *
Det sker en viss temperatursskillnad och det är just detta dom amerikanska flum-filmerna mäter på kända spökplatser. Man kan inte fånga in något som är så ostabilt och helt genomskinligt som den tunnaste dimmslöjan, men jag har kännt av andar som är kvar i gråzoonen hur iskalla de är. Det får en hoppa till när en sådan passerar rakt på en.
Oftast har jag upplevt att det strålar och fibrerar obestämt av den anden som lämnar sin kropp, den är inte kall, mer åt som ljummen fläkt.
När den har lämnat sitt jordiska boning, kommer ju frågan om anden kan el. vill el. vågar följa dessa ljusvarelser eller ens sin egen anhörig mot det ljuset som det finns så mycket berättad om.

Jag lämnade min kropp och bara flöt mot taket, det tog inte emot heller, men detta hände när jag skulle opereras akut och hadde inte fått några droger för jag var gravid. Det ena barnet flöt upp till mina armar och ett ögonblick fick jag hålla min son i famnen innan allt blev svart igen. Jag misste min son, han vände tillbaka.
Som ande och själ var en häftig upplevelse, jag var inte ihop utan flöt lätt och det känndes såååå himla bra.
Så jag har kännt det själv och minns varenda ögonblick av det ....... confused.gif ...mer frågor? ..... fuchian...

Jag tycker det låter märkligt med en själ som beter sig så. Enligt energiprincipen kan energi inte förstöras bara omvandlas. Men vid varje omvandling sker det alltid förluster till omgivningen. Jag känner inte till något exempel där energiomvandlingar inte ger upphov till förluster i form av värmestrålning. Om en själ lämnar kroppen så borde den ha varit bunden som kemisk energi i kroppen (nervimpulser är kemiska signaler) och om den lämnar kroppen borde det utstråla värme från kroppen vid dödsögonblicket och man borde kunna mäta en temperaturökning i rummet. Så det borde gå att göra kontrollerade försök.
Energi går ju att leda (vi leder ju el dit vi vill) så en själ borde gå att fånga om man vill?

Du använder ordet fibrera ofta. Är det en felstavning av vibrera eller vad menar du? Fibrera finns knappt i svenska språket men används i matematiskt teori men mest på engelska.
alle
CITAT (Chamomille @ 23-07-2010, 20:58) *
Vartifrån får du allt ifrån din fjant?

thumbdown.gif
*Stintan*
CITAT (alle @ 23-07-2010, 21:13) *
thumbdown.gif

thumbdown.gif
alle
thumbdown.gif
CITAT (*Stintan* @ 23-07-2010, 21:18) *
thumbdown.gif

Fuchsian, tycker det är härligt att du ids tjafsa emot "kärringmaffian" som bestämmer allt här på Odla. Go for it!
Aqvakul
Vad håller ni på med? confused.gif
silos
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 18:22) *

Nu fick jag gåshud!
Jag arbetade många många år tidigare inom långvården och också suttit vid döende patienter,men såg aldrig någonting.Men jag har träffat ett par kvinnor som hade sett hur någonting lämnade kroppen,varför dessa berättade till mig om det är att vi kom att prata om sådant.

Jag tror helt klart att själen lämnar kroppen,när hjartat har stannat och den går inte att starta igen.

Jag undrar går själen alltid ur från hjässan?
silos
CITAT (fuchian @ 23-07-2010, 18:43) *

Nu får jag gåshud igen, detta har ALLTID visat för mig att det som sägs är SANT,eftersom kroppen har så mycket kunskap om oss själva och andra(?)...

En sådan vacker utanförkroppen upplevelse du hade,förutom att du misste din son,men underbart att du fick hålla i honom som levande ande!
Anki på Öland
CITAT (alle @ 23-07-2010, 21:35) *
thumbdown.gif
Fuchsian, tycker det är härligt att du ids tjafsa emot "kärringmaffian" som bestämmer allt här på Odla. Go for it!

Förmodar det är mig du kallar för "kärringmaffian" eftersom jag är den som ställt en fråga OT. Frågan fick jag inget svar på men det spelar väl ingen roll..... thumbdown.gif
Anki
gnon49
Har en känsla av att denne Terrys främsta förmåga är att se till att dom sökande o tvivlandes pengar, som genom ett under, förs över till hans egen välfyllda plånbok. Predikanter o andliga ledare har oftast en förkärlek för det goda livet här på jorden. En god svada och lite smicker lyckan är gjord. Nu bara fattas att han deklarerar jordens undergång också. Men blir någon salig av att höra honom så är ju ingen skada skedd. Han marknadsför en produkt som det tydligen finns avsättning för.
netha
Har roat mig med att läsa en del i tråden och har fått många skratt ... jesses sånt flummeri!!!! rotfl.gif

Ang själen ... själen är min tanke ... den väger inte ... den finns bara när jag finns och tänker.smile.gif
Piccante
CITAT (netha @ 23-07-2010, 22:31) *
Ang själen ... själen är min tanke ... den väger inte ... den finns bara när jag finns och tänker.smile.gif

om man är tungsint då? flirting.gif
silos
Nu skall jag gå och lägga mig och hoppas att jag kan besöka härliga drömvärldar och det kommer jag nog göra eftersom mina drömmar är inte av denna värld!

Godnatt på er alla både de som tror och de som inte tror...ja allihoppa:Hyvää Yötä! smiley_small_hug.gif
netha
CITAT (Markus_H @ 23-07-2010, 22:43) *
om man är tungsint då? flirting.gif

då dröjer den kvar nån nanosekund ... kanske flirting.gif
silos
"Livet är en skola, klarar du av att ta studenten? Har du lärt dig att vara kärlek (bry dig om andra) istället för hat (vara egoist)?"

Orden här hittade jag från sajten här nedanför:
http://www.seilon.org/tag/livet/

EDIT!

Det gick inte ta med bilden som jag ville...
fuchsian
CITAT (Markus_H @ 23-07-2010, 21:11) *
Jag tycker det låter märkligt med en själ som beter sig så. Enligt energiprincipen kan energi inte förstöras bara omvandlas. Men vid varje omvandling sker det alltid förluster till omgivningen. Jag känner inte till något exempel där energiomvandlingar inte ger upphov till förluster i form av värmestrålning. Om en själ lämnar kroppen så borde den ha varit bunden som kemisk energi i kroppen (nervimpulser är kemiska signaler) och om den lämnar kroppen borde det utstråla värme från kroppen vid dödsögonblicket och man borde kunna mäta en temperaturökning i rummet. Så det borde gå att göra kontrollerade försök.
Energi går ju att leda (vi leder ju el dit vi vill) så en själ borde gå att fånga om man vill?

Du använder ordet fibrera ofta. Är det en felstavning av vibrera eller vad menar du? Fibrera finns knappt i svenska språket men används i matematiskt teori men mest på engelska.

Hej Markus,
Vi förstår inte allt, så enkelt är det. Min lärade i det mediala var en engelsman, kanske därför de blir lite blandning, men om man nu skulle säga att fibrera betyder att den, anden el vad som helst är inte stilla utan rör sig hela tiden, dallrar, kanske är det nog närmast på svenska,
själen har varit bunden med kroppen med "ett silvertråd" hela tiden och detta brister, klipps av så då är anden fri att gå dit den vill eller får hjälp till. Just detta ögonblick är väldigt inviduellt och beroende vad man tror eller inte, men det kvittar, för det fungerar på samma sätt (ytterlighet-ateist,el rädsla) och då kan det uppstå en förvirring för den anden, hjälp finns där, men det beror på anden om den tar emot det, eller vågar göra det.
En del tror på helvetes eldar, men helvetet finns på jorden, men det kommer de underfulla senare.
detta silvertråd kallar jag mest för en länk mellan kroppen och anden. Det forskas väldigt mycket kring detta, men det jag ser, det tror jag på, även att av intresse läser jag en del sådana böcker, men jag vill ha en vanlig, trygg vardag och fick lära mig att stänga av/på detta fenomen hos min lärare. Så mycket lättare är det, när man har fått viss kontroll över det hela och jag citerar inga böcker för de är inte alltid lika mina upplevelser. en del har mycket mer att komma med, men jag håller mig till detta där jag känner mig trygg.
Hadde behövt den kontrollen redan länge tillbaka, det var inte så kul att se saker när man arbetade. ... Fuchian .....
fuchsian
CITAT (gnon49 @ 23-07-2010, 22:12) *
Har en känsla av att denne Terrys främsta förmåga är att se till att dom sökande o tvivlandes pengar, som genom ett under, förs över till hans egen välfyllda plånbok. Predikanter o andliga ledare har oftast en förkärlek för det goda livet här på jorden. En god svada och lite smicker lyckan är gjord. Nu bara fattas att han deklarerar jordens undergång också. Men blir någon salig av att höra honom så är ju ingen skada skedd. Han marknadsför en produkt som det tydligen finns avsättning för.

GNON49,

Det skulle man tro, men han har en hel kursgård och personal som behöver sina löner.
Jag har googlat igenom de medier som håller kursser och där kostar en helgkurs ungefär lika mycket som en vecka hos Terry. Sedan ställer inte mer än han krav på diciplin med hemläxorna och man åker ut snabbare än du hinner att tänka om du stör eller gör löje av kamraterna, samt att viss avhopp sker automatiskt pga att man gör inte hemuppgifterna eller att man har inte kommit lika långt som kamraterna.

Han har sommarveckor och prova på dagar, men det börjar bli mindre av det. Även han åldras och han orkar inte hålla i de andra kursserna där hans före detta elever får hålla istället, men den mediala biten lämnar han inte från sig.
Numera finns det restriktioner vilka är lämpliga, för snacka om detta och lära oss olika moment, vill han inte ha dem som inte hänger med el. har haft drubbel i sitt liv. Mottot är; han lär oss, men är ingen terapeut åt oss. den mest renhåriga lärare jag mött, och jag har provat flera innan dess.
Om man ser detta som en "produkt" kan man tänka sig att han behåller inte kunskapen själv utan att vi som klarat det hela hos honom, --- kan man kalla kanske som en "produkt", men hans mening är att vi förvaltar det och hjälper andra. Det finns många yngre elever, som kan öppna en egen rörelse av det och andra kunskaper de har.
Många packar och låser sig ... när folk gör narr av dem .... rätt, man ska inte behöva stå ut vad som helst.

Köerna till denna utbildning har varit/och är stängda sedan flera år tillbaka. Enbart intresse räknas inte. det finns andra som är duktiga, och där kan man kanske "prova på". ....... fuchian ......
PS. om han ville tjäna ordentligt med pengar så då gäller det USA, men inte här.
*Stintan*
Tror inte ett smack på att man behöver gå en massa kurser hos nån sorts "överstepräst" om man nu redan har dessa "gåvor" i sig. Självklart är Terry bara profithungrig och har funnit en nisch där han kan lura av lättlurade människor pengar. Det är nog det han lär ut på sina kurser.
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 12:13) *
Tror inte ett smack på att man behöver gå en massa kurser hos nån sorts "överstepräst" om man nu redan har dessa "gåvor" i sig. Självklart är Terry bara profithungrig och har funnit en nisch där han kan lura av lättlurade människor pengar. Det är nog det han lär ut på sina kurser.

Hej Stintan, som du ser citerar jag direkt denna gång för att du får dina svar ...... angel_not.gif

När man har besökt alla de hälsomassor och sett vilket mångfald det finns så att det räcker till även till dom som inget tror, och har man lite extra spår, så fattar man att där hittar jag inte mer än vackra stenar och andra naturprodukter till hår och kropp och goa tvålar.

Stintan, för min del hade jag tvungen att få kontroll på min tillvaro och jag ville inte alltid "se" och ändå inte kunna begripa det och samma är med healing som jag har.

Man brukar säga att man föds med "verktygen", men sedan måste man kunna använda dom också.
Det gick bra med healingen och jag kunde förstå den och stänga av det, men jag trodde inte att medium var den starkaste sidan hos mig. Nu ser jag inte andar mer än jag behöver koppla upp mig för en klientens skull, men sedan han/hon gått, stänger jag av det, men kan känna närvaro, men tar inte upp det för det finns tillräckligt att göra här hemma med allt ni alla får göra.
Hans mormor var medial, men inte mamman. Han ville inte ha detta omkring sig, men hamnade hos nån medium som 20-åring som talade om det till honnom, men han trodde inte på detta, öven att han kunde få kontakt uppifrån.
Han var 26 år när cancern i ansiktet slog ner hans normala värld och då hade han sagt att om ni finns där uppe och att ni pressar på mig att gå den vägen, så se till att jag blir botad av cancern. den var mycket ovanlig sort och kirurgerna fick operera honnom många gånger och sedan försöka ge honom ett ansikte som han kunde använda utan att skrämma folk. Han är den personen som hjäpte mig.
Jag gör inte detta konstigare än vad det är, men jag har lovat att svara när det gäller detta, men jag vet inte allt och jag är inför detta ödmjuk och har fattat kaloppen varför jag är som jag är ..... smiley_small_hug.gif .. Fuchian ...
fuchsian
Men du, Stintan, vet inte vad du talar om, så är det inte dags för dig att gå till dina "drevkompissar" och där har du ju de som tycker som du, för här uppskattas det inte, och jag tänker inte hänga ut den personen som du syfftar på, för jag vet hur det är i verkligheten, men slösar ingen tid för dig längre.
Trodde faktiskt att det fanns en bättre sida av dig, men du visar bara den dumma sidan, så mer har jag inte med dig att göra ....... ahaa, vilken lättnad att slippa .......
silos
CITAT (*Stintan* @ 24-07-2010, 12:13) *

VARFÖR kommer du hit,där vi skriver om sådant som du tycks avsky???
Du borde skämmas!!!
*Stintan*
Ja du Solis jag ville bara visa prov på hur det går när man inte visar respekt för andra forummedlemar. Så be din salig kompis att vara lite mer respektfull i andra trådar så ska jag vara det här också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon