|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
zaaritha
31-07-2010, 23:56
Jag ger upp! Alla har rätt till en åsikt! Hoppas att jag har rätt till min----- utan att bli idiotförklarad?
zaaritha! Klart du har! Har inte sagt något annat.
CITAT (zaaritha @ 01-08-2010, 00:56)  Jag ger upp! Alla har rätt till en åsikt! Hoppas att jag har rätt till min----- utan att bli idiotförklarad? Ge INTE upp,du är alldeles bra som du är och du har absolut rätt till din åsikt!
Anki på Öland
01-08-2010, 09:55
CITAT (silos @ 01-08-2010, 10:05)  Orkade inte titta på hela den filmen (heller) men kunde raskt konstatera att det stadiet var jag i i slutet av 60-talet....... Anki
CITAT (Anki på Öland @ 01-08-2010, 10:55)  Orkade inte titta på hela den filmen (heller) men kunde raskt konstatera att det stadiet var jag i i slutet av 60-talet....... Anki Spännande,kan du berätta mera...jag fattade inte riktigt vad du menadede?!
Anki på Öland
01-08-2010, 11:24
CITAT (silos @ 01-08-2010, 11:19)  Spännande,kan du berätta mera...jag fattade inte riktigt vad du menadede?! Är verkligen inte särskilt spännande att sitta och glo på ett psykodelsikt mönster...........  och inte särskilt svårt att förstå heller, var ju i slutet av 60-talet som "flummet " var "inne"" . Anki
*Stintan*
01-08-2010, 11:39
CITAT (Anki på Öland @ 01-08-2010, 10:55)  Orkade inte titta på hela den filmen (heller) men kunde raskt konstatera att det stadiet var jag i i slutet av 60-talet....... Anki
CITAT (Anki på Öland @ 01-08-2010, 12:24)  Är verkligen inte särskilt spännande att sitta och glo på ett psykodelsikt mönster...........  och inte särskilt svårt att förstå heller, var ju i slutet av 60-talet som "flummet " var "inne"" . Anki Det som var spännande vad du hade varit med om i slutet av 60-talet,men då var jo "flummet"att göra med Flower Power.. Jag var själv på väg till U.S.A(1964-1965)men stannade först i Schweiz,nästan ett år,därefter i Paris,nästan ett år.Där blev jag kär i en fransk konstnär och det blev ett barn så det blev ingen Flower Power resa för min del och lika bra det....
fuchsian
01-08-2010, 14:13
Det visste jag inte.  ... fuchian ...
sqrulan
01-08-2010, 15:33
CITAT (Alba @ 31-07-2010, 19:42)  Det finns ju någon som sitter här och skrattar sig halvt fördärvad åt sin egen fantasi och tron att h*n lurar alla. Så länge det tillåts fortgå och svar ständigt tillkommer så lär tråden överleva. Ja Det har du rätt i! Men jag blir så arg då inte det finns människor som ser vad man kan göra, nä hä dom maler på som en maskin. Kan man hata en förståndshandikappad? Då kan man nog hata sig själv också!
CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 16:33)  Ja Det har du rätt i! Men jag blir så arg då inte det finns människor som ser vad man kan göra, nä hä dom maler på som en maskin. Kan man hata en förståndshandikappad? Då kan man nog hata sig själv också!  VAD menar du med detta???
CITAT (Alba @ 31-07-2010, 19:42) Det finns ju någon som sitter här och skrattar sig halvt fördärvad åt sin egen fantasi och tron att h*n lurar alla. Så länge det tillåts fortgå och svar ständigt tillkommer så lär tråden överleva. CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 16:33)  Ja Det har du rätt i! Men jag blir så arg då inte det finns människor som ser vad man kan göra, nä hä dom maler på som en maskin. Kan man hata en förståndshandikappad? Då kan man nog hata sig själv också!  Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Vad jag menade är att det gäller att se upp och inte tro allt man läser----nu var det inte riktat till dig Sqrulan utan ett svar på att jag håller med dig om att tråden borde få ett slut. Det är ju så uppenbart att det här finns en person/personer som har enorm fantasi - medvetet eller ej - vet inte. Fantasi är ju bra men när man driver med människor då har jag väldigt svårt att acceptera det och då har det gått för långt. Edit - felstavning
sqrulan
01-08-2010, 16:00
Det vet jag inte? Inget påhopp på dej från min sida! Man kan ju vara mentalt handikappad om man inte förstår sitt eget bästa............jag är sån! Jag säger det jag tycker rakt upp o ner, jag är en (vad jag själv tror) rak person. Vaför ska man försöka att vara det/den man inte är? Jag tror att mina arbetskompisar gillar mej för att jag är ärlig, hoppas det i alla fall! Det finns personer som kommer fram till mej och pratar skit om andra och då ber jag dom att säga det öppet till den personen som det gäller! Visst!!!! Helt klart..jag kommer på mej själv med att baktala andra personer men jag inser i samma ögonblick att jag måste skärpa mej! Det finns inga perfekta människor men man kan ju försöka att vara det!  CITAT (Alba @ 01-08-2010, 16:50)  CITAT (Alba @ 31-07-2010, 19:42) Det finns ju någon som sitter här och skrattar sig halvt fördärvad åt sin egen fantasi och tron att h*n lurar alla. Så länge det tillåts fortgå och svar ständigt tillkommer så lär tråden överleva.
Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Vad jag menade är att det gäller att se upp och inte tro allt man läser----nu var det inte riktat till dig Sqrulan utan ett svar på att jag håller med dig om att tråden borde få ett slut. Det är ju så uppenbart att det här finns en person/personer som har enorm fantasi - medvetet eller ej - vet inte. Fantasi är ju bra men när man driver med människor då har jag väldigt svårt att acceptera det och då har det gått för långt.
Edit - felstavning  Jag vet knappt själv vad jag skriver längre!
CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 17:00)  Det vet jag inte? Inget påhopp på dej från min sida! Man kan ju vara mentalt handikappad om man inte förstår sitt eget bästa............jag är sån! Jag säger det jag tycker rakt upp o ner, jag är en (vad jag själv tror) rak person. Vaför ska man försöka att vara det/den man inte är? Jag tror att mina arbetskompisar gillar mej för att jag är ärlig, hoppas det i alla fall! Det finns personer som kommer fram till mej och pratar skit om andra och då ber jag dom att säga det öppet till den personen som det gäller! Visst!!!! Helt klart..jag kommer på mej själv med att baktala andra personer men jag inser i samma ögonblick att jag måste skärpa mej! Det finns inga perfekta människor men man kan ju försöka att vara det!  Jag vet knappt själv vad jag skriver längre!  Min son har Asberges syndrom och han säger vad han tycker!
*Stintan*
01-08-2010, 16:09
CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 16:33)  Ja Det har du rätt i! Men jag blir så arg då inte det finns människor som ser vad man kan göra, nä hä dom maler på som en maskin. Kan man hata en förståndshandikappad? Då kan man nog hata sig själv också!  Fast hur rakt var det här? Inte förstår då jag vad du menar. (trots din "förklaring" i senare inlägg)
sqrulan
01-08-2010, 16:15
 Va? Skrev ja nåt fel nu?
CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 16:33)  Ja Det har du rätt i! Men jag blir så arg då inte det finns människor som ser vad man kan göra, nä hä dom maler på som en maskin. Kan man hata en förståndshandikappad? Då kan man nog hata sig själv också!  Menar du här på Odla ?
*Stintan*
01-08-2010, 16:25
CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 17:15)   Va? Skrev ja nåt fel nu? Antagligen inte, lite säga A men inte B kanske. Bättre med klartext tycker jag så man förstår vad du menar.
[quote name='Alba' post='1263587' date='01-08-2010, 16:50']CITAT (Alba @ 31-07-2010, 19:42) Det finns ju någon som sitter här och skrattar sig halvt fördärvad åt sin egen fantasi och tron att h*n lurar alla. Så länge det tillåts fortgå och svar ständigt tillkommer så lär tråden överleva. Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Vad jag menade är att det gäller att se upp och inte tro allt man läser----nu var det inte riktat till dig Sqrulan utan ett svar på att jag håller med dig om att tråden borde få ett slut. Det är ju så uppenbart att det här finns en person/personer som har enorm fantasi - medvetet eller ej - vet inte. Fantasi är ju bra men när man driver med människor då har jag väldigt svårt att acceptera det och då har det gått för långt.
Jag har en STOR fantasi och är mycket tacksam för det! Men en sak kan du vara säker på att jag inte skrattar åt andra medmänniskor,endast åt mina egna "dumheter"
Edit jag missade att skriva svaret...
*Stintan*
01-08-2010, 21:33
Det är nog ingen som tror heller Silos.
CITAT (*Stintan* @ 01-08-2010, 22:33)  Det är nog ingen som tror heller Silos. Det var skönt att höra-läsa!
Min mamma hade väldigt fin kontakt med djuren och så var hon synsk.Hon berättade för mig för många många år sedan att när det kom brev ifrån mig så kom Skatorna och "talade" detta om för henne. Nästan otroligt,men jag tror på min mamma.Hon dog 2005.
Citat-Silos - Jag har en STOR fantasi och är mycket tacksam för det! Men en sak kan du vara säker på att jag inte skrattar åt andra medmänniskor,endast åt mina egna "dumheter" Edit jag missade att skriva svaret... [/quote] Silos - det är inte dig jag syftar på. Edit - Det blev något konstigt när jag citerade. Det kom inte med först vem jag citerade.
CITAT (Alba @ 02-08-2010, 12:35)  Citat-Silos - Jag har en STOR fantasi och är mycket tacksam för det! Men en sak kan du vara säker på att jag inte skrattar åt andra medmänniskor,endast åt mina egna "dumheter" Edit jag missade att skriva svaret... Silos - det är inte dig jag syftar på. Edit - Det blev något konstigt när jag citerade. Det kom inte med först vem jag citerade. Tack Alba!
Varsågoda,här finns det mycket intressant att läsa: http://vatten.adante.se/
fuchsian
02-08-2010, 20:14
Silos och andra Det är en stor rikedom att kunna vara nyfiken på allt och skaffa sig så mycket kunskaper som man kan få. Däri ligger lärdommen i livets väg och den gör dagarna ljusade än de egentligen kan vara. Att ha fått med sig mycket till detta jordeliv har nog sin mening som man kanske vet sedan efteråt, men att ta vara på allt kring sig, samt att kunna vila i den vetskapen att jag är alldrig ensam, är en gåva. Även om jag blev den siste, vet jag att jag kommer hem när min tid är slagen och jag känner det som en styrka att kunna ha med mig allt jag upplevt och kommer att uppleva. Jag är en del av det hela och lika värdefull som alla, som en pusselbit i det stora där jag passar in. Ta vara på varandra och lys igenom det som är mörkt för jag har hittat min pusselbit och många andra. -------  ... DEN LILLA FUCHIAN .....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|