Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
fuchsian
Gita,

Va bra då för din del att du är ovetande av den erfarenheten.

Du vill ha svar? Men hur kan du veta om det är rätt eller fel svar du fått?

Du behöver inga svar, för alla svaren finns redan innom oss själva, men det gör ont att inse det och de flesta kan inte det. De vill bli serverade . näe!

.............. angel_not.gif ..... Fuchian ....
Gita
CITAT (fuchian @ 29-07-2010, 16:10) *
Gita,

Va bra då för din del att du är ovetande av den erfarenheten.

Du vill ha svar? Men hur kan du veta om det är rätt eller fel svar du fått?

Du behöver inga svar, för alla svaren finns redan innom oss själva, men det gör ont att inse det och de flesta kan inte det. De vill bli serverade . näe!

.............. angel_not.gif ..... Fuchian ....

Så då är det meningslöst eftersom du inte har något svar.? Det var inte rätt eller fel svar jag var ute efter, jag var bara intresserad av hur ni "troende" tänker runt frågan, vilket naturligtvis kan vara individuellt. Någon slags mening med det hela måtte ni väl se eftersom ni ägnar tid och intresse åt fenomenet.
Gita
silos
CITAT (Gita @ 29-07-2010, 15:53) *
Ja, nu skrev jag ju att det är min personliga åsikt, inte att det är så.
Fast huvudfrågn var vad det meningsfulla i det hela är. Skulle vara intressant att få ett svar på just den biten.
Gita

Om jag vore ett medium så skulle jag se det som en stor mening om jag kunde hjälpa förtvivlade anhöriga.
Till ex.då någon har ryckt bort utan att de han säga adjö till sina nära och kära,och att de får hälsningar från andra sidan,at de döda fortsätter att leva och att de har det bra.
kompiskram.gif Silos
fuchsian

Det är meningslöst att ta sin tid åt någon som man inte ha det minsta behållning av.

Det är ju var och ens sak att tro, eller inte och ordet "kristen" har dragits i smutsen sedan Jesu tid.

Ett medium kan inte sättas i de jordiska kyrko-tankar, för det finns ingen gud i kyrkan utan innom oss var och en.
Mina närmaste vänner som jobbar som medium/healer öppnar sig upp till det högsta, renaste ljuset som är alltet ---- kärleken till allt levande. Oftast finns det dom som inte ens tänker i dom sk. kristna banorna pga att bibeln är en hopkok av svamlare från 400-talet efter Jesu död. Det blev endast att användas som ett maktmedel mot andra människor, detta delar inte medierna med för de vet såååå mycket mera.
............ angel_not.gif ... fuchian ...
Piccante
CITAT (fuchian @ 29-07-2010, 18:36) *
Det är meningslöst att ta sin tid åt någon som man inte ha det minsta behållning av.

Det är ju var och ens sak att tro, eller inte och ordet "kristen" har dragits i smutsen sedan Jesu tid.

Ett medium kan inte sättas i de jordiska kyrko-tankar, för det finns ingen gud i kyrkan utan innom oss var och en.
Mina närmaste vänner som jobbar som medium/healer öppnar sig upp till det högsta, renaste ljuset som är alltet ---- kärleken till allt levande. Oftast finns det dom som inte ens tänker i dom sk. kristna banorna pga att bibeln är en hopkok av svamlare från 400-talet efter Jesu död. Det blev endast att användas som ett maktmedel mot andra människor, detta delar inte medierna med för de vet såååå mycket mera.

Du har definitivt politikerkvalitéer fuchian tummenupp.gif När Gita frågar för en fjärde gång vad meningen är med seanser så börjar du väl sjunga We shall over come whist.gif
Biggan_
CITAT (Markus_H @ 29-07-2010, 18:41) *
Du har definitivt politikerkvalitéer fuchian tummenupp.gif När Gita frågar för en fjärde gång vad meningen är med seanser så börjar du väl sjunga We shall over come whist.gif

giggle.gif
silos
CITAT (fuchian @ 29-07-2010, 18:36) *

Här finns det enormt mycket om allt möjligt:vetenskapen,tron,om det osynliga,religioner etccoch jag läser denna sajt varenda dag och lär mig verkligen massor....

Men Bibeln är mycket äldre än 400 år tror jag.Du har alldeles rätt i att ordet "kristen" har dragits i smusen och misst så gott som fullständigt dess djupaste sanning,det tror jag efter allt läsande under den senaste månaderna...
kompiskram.gif
fuchsian
CITAT (Markus_H @ 29-07-2010, 18:41) *

Sorry Markus,

Även att jag är musikalisk, så kan jag inte sjunga, men spela går bra om det gillas? ...fuchian ....
ninnisky
CITAT (fuchian @ 29-07-2010, 16:52) *
Sorry Markus,

Även att jag är musikalisk, så kan jag inte sjunga, men spela går bra om det gillas? ...fuchian ....

kan du spela teater också?????
fuchsian
CITAT (ninnisky @ 29-07-2010, 18:58) *

Nej det kan jag inte, tror jag om man inte räknar med dom årliga uppvisningarna fr. klassisk balett. ..
*Stintan*

[attachment=53035:smilie_girl_101.gif]
blomkronan
CITAT (fuchian @ 29-07-2010, 14:53) *
Hur utnjyttjad har du blivit av dessa healers och medier? Har du erfarenhet och kunskap vad det hela går ut på??

Nu var det ju... inte Gita som var utnyttjad... hon skrev så här...
CITAT (Gita @ 29-07-2010, 14:12) *
För mig framstår detta med medium och healers som ett sätt att unyttja människor som befinner sig i svåra

Jag håller med... jag ser det som att "medier" utnyttjar då människor är sårbara!

CITAT (fuchian @ 29-07-2010, 14:53) *
Är du med i en samling mobbare,Eller?

Nu handlar det väll inte om mobbare????

edit: stavfel...
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 29-07-2010, 19:37) *
[attachment=53035:smilie_girl_101.gif]

angel_not.gif naughty.gif rotfl.gif giggle.gif
xlxl67
CITAT (silos @ 29-07-2010, 18:21) *
Om jag vore ett medium så skulle jag se det som en stor mening om jag kunde hjälpa förtvivlade anhöriga.
Till ex.då någon har ryckt bort utan att de han säga adjö till sina nära och kära,och att de får hälsningar från andra sidan,at de döda fortsätter att leva och att de har det bra.
kompiskram.gif Silos

Man vilseleder ju bara folk med medium, som i fall som du nämner, när mskor har sorg och är villrådiga och söker efter halmstrån.

Jag vill också hjälpa förtvivlade mksor men på deras villkor o inte använda ngt så diffust o självändamålsenligt som medium som väldigt få har "upplevt".
Chamomille

rotfl.gif
fuchsian

Till och mer änglarna skrattar ..... rotfl.gif för människan kan vara en riktig stolle ...... sleeping.gif
blomkronan
edit: jag struntar i denna tråd....
*Stintan*
CITAT (xlxl67 @ 29-07-2010, 19:55) *
Man vilseleder ju bara folk med medium, som i fall som du nämner, när mskor har sorg och är villrådiga och söker efter halmstrån.

Jag vill också hjälpa förtvivlade mksor men på deras villkor o inte använda ngt så diffust o självändamålsenligt som medium som väldigt få har "upplevt".

Trollkarlar bluffar precis som de som utger sig för att vara medium. Båda tjänar pengar på sina konster men det är en enorm skillnad att sko sig på utsatta villrådiga människors bekostnad och att göra det enbart i syfte att roa en publik.
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 29-07-2010, 20:04) *
Till och mer änglarna skrattar ..... rotfl.gif för människan kan vara en riktig stolle ...... sleeping.gif

Förstår att det är precis så du beter dig när dina lurade klienter gått ut genom dörren?
silos
CITAT (xlxl67 @ 29-07-2010, 19:55) *

Visst finns det sådana medier som vilseleder folk,det tror jag med,men det finns även sådana medier som kan sin sak,det tror jag absolut!

Och det är bäst att vara till stöd till människorna i sorg,det håller jag med om!Det behövs inte ord då,utan bara att lyssna och vara där och hjälpa med det vardagliga sysslorna.

Men människorna som väljer själva att gå till medier måste själva få välja detta och kanske komma underffund med att det var ingenting för dem!
blomkronan
CITAT (*Stintan* @ 29-07-2010, 20:19) *
Förstår att det är precis så du beter dig när dina lurade klienter gått ut genom dörren?

Jag kan inte låta bli att hålla med....
silos
CITAT (blomkronan @ 29-07-2010, 20:11) *
edit: jag struntar i denna tråd....

Det väljer du själv!
fuchsian
CITAT (xlxl67 @ 29-07-2010, 18:55) *

Snälla du, du har så rätt, men jag orkar inte med att ge svar på allt och sedan dessa smulas hit och dit.
Jag är bättre än så och det var oerhört dumt av mig att avslöja mig i ett forum, men detta är mitt första forum, så man får lära sig att tiga och passera det som inte passar en.
De ifrågasätter allt, men mjölkar mig på mer uppgifter, men jag har vänt den sidan och retas lite. det är ju så humorbefriat här så att det känns inte som en blomsteräng utan som ett massoleum. Sköt om dig, vår tid kommer när det är dags. ...... fuchian ....
silos
CITAT (fuchian @ 29-07-2010, 15:01) *
Silos,

Du är en liten ängel med ett enormt stort och kärleksfullt hjärta, må du förbli det också i fortsättningen, låt ingen trampa på dig, ännu en gång till.

Dessa blinda behöver se solen och börja stråla, precis som du har gjort! ...... kompiskram.gif ... fuchian ...

Tack gulledig! smiley_small_hug.gif

Den silos är borta som blev trampad på och den silos är kvar med nya härliga krafter!
Utan att jag lät dem att trampa på mig hade jag ej funnit skatten inom mig så jag är endast tacksam för att jag valde att bli tramad på (omedvetet)....

Var och en av oss väljer sin väg......jag har valt ljuset väg och det är jag glad för,men även solen har skuggor....
fuchsian
Man måste välja ljuset om man kan uppleva det vackra i naturen, bland djuren och hos människorna.
det har varit en tuff dag, som du endast vet om, men hoppas att jag kan få hjälp i morgon.

smiley_small_hug.gif ... fuchian ...

CITAT (*Stintan* @ 26-07-2010, 20:15) *
Det enda jag haft synpunkter på och åsikter om är fuchians skriverier, påhopp och falskhet. Jag har inte haft någon som helst anledning att lägga mig i någon annans upplevelse när det gäller detta ämne, varför skulle jag det när jag själv tycker att det är intressant. Falska människor har jag däremot väldigt svårt för och fuchian är tyvärr en sådan.

Edit:rättat stavfel.

du må ha en fel förstoringsglas, vänd på den, vet jag .....
ängsvädd
CITAT (silos @ 29-07-2010, 21:07) *
Tack gulledig! smiley_small_hug.gif

Den silos är borta som blev trampad på och den silos är kvar med nya härliga krafter!
Utan att jag lät dem att trampa på mig hade jag ej funnit skatten inom mig så jag är endast tacksam för att jag valde att bli tramad på (omedvetet)....

Var och en av oss väljer sin väg......jag har valt ljuset väg och det är jag glad för,men även solen har skuggor....

Underbart att höra smile.gif
fuchsian

Silos,

Det är så tröstande alltid att hitta dig här och du vet och kan så mycket, just nu söker jag lite tröst så du får ett bamsekram av mig när du vaknar ..... smiley_small_hug.gif .. fuchian ..
fuchsian
CITAT (blomkronan @ 29-07-2010, 21:01) *
Jag kan inte låta bli att hålla med....

Stinan, blomkronan,

Om ni vet så mycket hur jag har i mitt hem och vad jag gör, så undrar jag bara att då bör det vara fel i vårt larmsystem när den inte reagerar på er spaning in i mitt hem. Om inte ...
Så sorider ni lögner som kan bli dyra i slutändan om ni inte kommer med de verkliga bevisen, alltså sett mig göra saker som ni anklagar mig för och har synpunkter från det ni ser med era egna ögon, annars sluta, för att bakom dataskärmen är ni vad ni är, men i det verkliga livet stämmer inte med cyperbladder.....F...
fuchsian
CITAT (silos @ 29-07-2010, 18:21) *
kompiskram.gif Silos

Silos, Tacka gud för att du inte är ett medium för detta ,är bland de tuffaste du kan utsätta dig för, du har nog märkt hur godtrogen jag var och berättade om detta, detta önskar jag inte till dig, för du är en ängel
och du gör mycket gott med det.
I dagens samhälle finns en enorm okunskap det vi vet om och det beror ënbart på rädsla, även om fega inte erkänner det.
Om jag finge önska, så skulle jag önska att leva i ett samhälle där alla var lika värda.

Hoppas de får börja hacka på politiken när valet närmar sig, för där hänger jag inte med, men vet vad jag röstar men har inte gillat alla dessa debatter där jag stänger ute allt sånt snack.

Det är samma sak de håller på med i forumet .... kastar skit just nu på det okända, men snart glöms det och då kommer politiken upp och då får mina dockor lite mer kläder. smiley_small_hug.gif .. fuchian ...
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 30-07-2010, 06:01) *
......... för att bakom dataskärmen är ni vad ni är, men i det verkliga livet stämmer inte med cyperbladder.....F...

Jasså är det så det är. Att du talar av egen erfarenhet kan nog ingen ta misste på. Som tur är är inte alla lika förljugna som dig.
silos
Fuchian!

Nu måste jag säga skriva en sak:om det är någon så är det jo du själv som är totalt okänd bakom dataskärmen...nå det finns så klart flera andra...många andra!
kompiskram.gif
fuchsian
CITAT (silos @ 30-07-2010, 08:56) *
Fuchian!

Nu måste jag säga skriva en sak:om det är någon så är det jo du själv som är totalt okänd bakom dataskärmen...nå det finns så klart flera andra...många andra!
kompiskram.gif

Så är det i denna tidsålder, men jag hoppas att detta inte tar över all annan mänsklig kontakt. Ja visst är jag totalt okänd bakom skärmen, men den ger inte tillåtelse för mobbing. dessa mobbare måste må väldigt dåligt och var finns det hjälp åt dom? De ser sig inte sina egna demoner, bara andras, för alla har ju flera sidor att visa ut till dem som de träffar.
du får alltid den stora kramen av mig för du gör mig lugn ....... smiley_small_hug.gif Fuchian ...
Gossen Ruda
En tanke som legat och malt i skallen har nu mognat. Fuchian beskrev i något inlägg tidigare att en annan kvinnlig medlem blivit påhoppad 2006 på samma sätt som hon blivit. Var det inte då som Pia/Reserv blev avslöjad? Det kanske svider fortfarande? Sen har vi det faktum att ingen förmodligen orkar sitta och titta igenom 4 års inlägg i Småprat och att ur detta material vaska fram detta avslöjande. Jag tycker detta pekar mot att Fuchian var med redan på den tiden och kommer ihåg avslöjandet trots att hon hävdar att hon är nybörjare. Min åsikt är att Fuchian/Tottes matte är ytterligare en identitet i klonen Posse/copycat/pia/reserv m.fl. och kommer att behandla henne som sådan, dvs med tystnad och förakt. Rätta mig gärna med övertygande motbevis så skall jag be om ursäkt.
Aqvakul
Jag tror att fuchian hänvisning gällde det Silos sa, att hon blivit förföljd och mobbad i mars 2006...
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 30-07-2010, 14:24) *
Jag tror att fuchian hänvisning gällde det Silos sa, att hon blivit förföljd och mobbad i mars 2006...

Aha, så kan det vara. När var det Pia/Reserv blev avslöjad? Det var väl fö i två omgångar, först Reserv och en tid efteråt att det var Pia som låg bakom.
fuchsian
CITAT (Aqvakul @ 30-07-2010, 13:24) *

Det var rätt. Jag var inte med i forumet men det Silos fick uppstå har jag fått veta av henne själv, men har inte kollat det och det är ju igårdagens skräp, så jag hoppas att Silos inte råkar mer i det som hände då.
Hon är ju genomgod, hela hon och det med dockor delar vi med som hobby, men mina ser lite annorlunda ut, så det är roligt att ha hennes docksnack och den hänger jag med, hur löjligt det än kan låta för utomstående, men så gör vi (mina dock-mammor) när vi träffas i min atelje och det är så gott att få skratta åt det hela ihop. -------------- flirting.gif ... Fuchian ...
fuchsian
GOSSEN RUDA,

Nääe, nu regnar det småspik. Då visste jag inte ens att Odla fanns eller annat i blomväg och hade inte mer än min lilla lapptop och internet var som ett svart hål i rymden.
Så du är ute och cycklar just i det. .... Hadde jag varit med då, hade jag inte varit här idag ..Fuchian...
Gossen Ruda
Beklagar att jag blandade ihop Pia och Fuchian men det ÄR svårt för oss människor att se skillnad på trollen. Hoppas Pia ursäktar misstaget.
Anki på Öland
CITAT (Aqvakul @ 30-07-2010, 14:24) *

Som egentligen var ganska mycket självförvållat - likheten med fuchians beteende tycker jag är slående.....
(obs! jag säger inte det är samma person, bara att beteendena är lika)
Anki
fuchsian
CITAT (Gossen Ruda @ 30-07-2010, 15:32) *
Beklagar att jag blandade ihop Pia och Fuchian men det ÄR svårt för oss människor att se skillnad på trollen. Hoppas Pia ursäktar misstaget.

Gossen Ruda, ...Jag godtar din ursäkt, alla kan göra fel ..... angel_not.gif ...Fuchian ...
Du får ta och fråga Pia.
silos
CITAT (Anki på Öland @ 30-07-2010, 16:32) *
Som egentligen var ganska mycket självförvållat - likheten med fuchians beteende tycker jag är slående.....
(obs! jag säger inte det är samma person, bara att beteendena är lika)
Anki

Du har rätt i att mycket var självförvållat,men tyvärr så fattade jag inte bättre på den tiden,jag kunde inte förstå att medlemmar inte tyckte om mitt babbel,glädje,mina dockor....

Men sådant beteende (min) skall inte göra att några medemmar började mobba mig!
Det fanns mycket liten empati på den tiden,men det fanns några som kunde se mig som jag är,likadant har det varit under hela mitt liv även IRL!

Men jag skyller på ingen,utan tar allting numera med ro och livets viktiga lärdom för min egen del!

Jag var inte elak mot någon på den tiden,lika lite som jag är nu!

Jag bara undrar varför måste medlemmar här jämföra oss Fuchian och mig?!

Jag är jag och Fuchian är Fuchian;vad-vilka hon har varit tidigare bryr jag mig inte om och hennes beteende är hennes ensak!

Själv hade jag nya nick allteftersom jag blev stängd från forumet,efter att medlemmar sprang till Pappa-Mamma" och beglagade sig.
Mina nick har varit:Solis Solis. Aurinko Groowymama The English Garden och Silos och den nicken som ni alla vet har jag nu och kommer alltid har.

silos
"Så här förklarades själen för mig när jag frågade i tanken: "I anden du svävar och glittrar som solen som blommor på ängen glittrar din själ"...

”I anden är du själens underbara kärleksenergi. I anden får du ge den energi som jorden behöver. Den andliga världen du möter är underbar. Alla toner klingar i perfekt harmoni. Änglarnas dans i den andliga sfären är ljuvlig att skåda, liksom färgerna, konturerna och de underbara astrala formerna. Djuren finns i överflöd och du kan tydligt se att allt är energi. Ett skimmer omger varje andlig varelse och det är otroligt vackert. Ditt sinne behöver en tid för att upptäcka hur sakers sammanhang är. Du talar inte som på jorden utan sänder en tanke till en andlig själ. Svaret överförs som tankeläsning ungefär och detta med blixtens hastighet. Ingen betänketid är nödvändig. Tiden hos oss är annorlunda och allt är oändlig i sin enkelhet. Det finns bara kärleksfulla tankar så därför behöver du inte vara orolig för vad du säger. Inte vara beräknande för att få förmåner. Inte tänka på hur du ska formulera dig .Inte vara orolig för att du ska låta annorlunda eller dum, eller låta tillgjord som du tror att andra vill att du ska vara. I himlen är du gudomlig. I himlen gäller likhet och rättvisa. Här hittar du inga översittare utan andliga varelser med egna viktiga uppgifter."

Ha det gott!

Må bäst!

The Messenger

Jag hittade dessa vackra ord här:
http://blogg.aftonbladet.se/himmel/2010/03/andar-finns-dom

EDIT:jag lade till lite mera av det vackra från saijet ovan!
Biggan_
CITAT (fuchian @ 30-07-2010, 16:42) *
Gossen Ruda, ...Jag godtar din ursäkt, alla kan göra fel ..... angel_not.gif ...Fuchian ...
Du får ta och fråga Pia.

Är det du som är Pia då? unsure.gif
...för det var ju Pia han bad om ursäkt!
Bee
Nu har jag spenderat en god del av denna regniga eftermiddag med att läsa igenom denna tråd. Milde tid! Det började bra. Hela 3,5 sidor fick en intressant och givande diskussion pågå. Sen blev det som vanligt. Tjafs, tjafs, tjafs.

Jag vet exakt varför jag hänger på engelska och amerikanska sajter vad gäller healing, andlighet mm. Ämnet har aldrig varit respekterat i det till synes avkristnade Sverige. Det är märkligt att ämnet inte ens kan diskuteras. Tänk en sån makt kyrkan fortfarande har!

Till er som bara tror det ni ser: hoppas ni aldrig mister synen! Då skulle ni bli tvingade att lita till era andra sinnen.

Ha det gott i blötan!

fuchsian
CITAT (Biggan_ @ 30-07-2010, 16:45) *
Är det du som är Pia då? unsure.gif
...för det var ju Pia han bad om ursäkt!

Biggan,

Ja, vem är jag? det finns många bud och lika många namn, så vad ska jag välja att ni blir nöjda, eller jag är den jag är, det är bäst fär mig. confused.gif ... fuchian... kanske ett nytt namn varje dag?
Biggan_
CITAT (fuchian @ 30-07-2010, 18:06) *
Biggan,

Ja, vem är jag? det finns många bud och lika många namn, så vad ska jag välja att ni blir nöjda, eller jag är den jag är, det är bäst fär mig. confused.gif ... fuchian... kanske ett nytt namn varje dag?

Nä, inte vet jag! Men du godtog ju ursäkten som var ämnad till Pia!
silos
CITAT (fuchian @ 30-07-2010, 18:06) *
Biggan,

Vem är du,vem är jag...levande charader biggrin.gif Saken är att vi är alla ett i anden. wub.gif
Fuchian du kan jo vara idag den allra vackraste rosen i hela världen eller varför inte en vacker fjäril eller en clown eller eller eller....... yaay.gif sos.gif shy.gif santa.gif confused.gif smiley_small_hug.gif
fuchsian
CITAT (Bee @ 30-07-2010, 16:49) *
Nu har jag spenderat en god del av denna regniga eftermiddag med att läsa igenom denna tråd. Milde tid! Det började bra. Hela 3,5 sidor fick en intressant och givande diskussion pågå. Sen blev det som vanligt. Tjafs, tjafs, tjafs.

Jag vet exakt varför jag hänger på engelska och amerikanska sajter vad gäller healing, andlighet mm. Ämnet har aldrig varit respekterat i det till synes avkristnade Sverige. Det är märkligt att ämnet inte ens kan diskuteras. Tänk en sån makt kyrkan fortfarande har!

Till er som bara tror det ni ser: hoppas ni aldrig mister synen! Då skulle ni bli tvingade att lita till era andra sinnen.

Ha det gott i blötan!

Snälla Bee,
Jag kan tänka mig vad du kan tänka om det hela. Jag ska öppna 2 amerikanska nät i ämnet, har följd dessa personer nu ett antal år och nu har jag inget mera att lära (utom den pågående utvecklingen) här i Sverige, och jag är nyfiken av flera fenomen som jag inte har fått svar på än. Jag är född till detta och INGEN ska hindra mig för som du nämner, finns det inte respekt eller att kunna diskutera om detta mer än mina vänner som har liknande upplevelser och yrken, det har lättat den spot och spe man får av de okunniga som vet allt.
Kyrkan, den tänker jag inte ens på mer än som konstnärligt.
Det kommer en tid när vi blir accepterade, men den bästa responsen får jag av den jag hjälpt, det räcker för mig och jag vet att jag passerar nu en gränns då jag kommer att få mer uppifrån.
Tack Bee, det känns skönt att veta att fler söker den visdommen som vi har. Blött också här! tummenupp.gif ... fuchian...
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 30-07-2010, 17:09) *
Du har rätt i att mycket var självförvållat,men tyvärr så fattade jag inte bättre på den tiden,jag kunde inte förstå att medlemmar inte tyckte om mitt babbel,glädje,mina dockor....

Men sådant beteende (min) skall inte göra att några medemmar började mobba mig!
Det fanns mycket liten empati på den tiden,men det fanns några som kunde se mig som jag är,likadant har det varit under hela mitt liv även IRL!

Men jag skyller på ingen,utan tar allting numera med ro och livets viktiga lärdom för min egen del!

Jag var inte elak mot någon på den tiden,lika lite som jag är nu!

Jag bara undrar varför måste medlemmar här jämföra oss Fuchian och mig?!

Jag är jag och Fuchian är Fuchian;vad-vilka hon har varit tidigare bryr jag mig inte om och hennes beteende är hennes ensak!

Själv hade jag nya nick allteftersom jag blev stängd från forumet,efter att medlemmar sprang till Pappa-Mamma" och beglagade sig.
Mina nick har varit:Solis Solis. Aurinko Groowymama The English Garden och Silos och den nicken som ni alla vet har jag nu och kommer alltid har.

Det finns inga större liknelser mellan dig och fuchian, inte mer än att den gamla silos och den nuvarande fuchian var/är lika impopulära och alla önskade erat snara försvinnande. Skillnaderna är desto större, du var ändå dig själv men det tråkiga var att den personen var lite jobbig. Nu är det dock historia så vi behöver inte älta det. Vad fuchian är står dock skrivet i stjärnorna. Jag betvivlar att en person som är så snurrigt egotrippat elakt mytomanaktig kan vistas utanför Statens instutitionsstyrelses vård en längre tid så min enkla slutsats är att det är en person som låtsas vara sån och där är fortfarande Pia inte utesluten. Bevis saknas dock för tillfället. Trollbeteendet är dock klart, bara sättet att medvetet misstolka allt som skrivs är en sån sak. Jag ber dig dock vara försiktig med vad fuchian skriver och inte lita på henne, mycket är bara smicker för att ställa in sig.

CITAT (Bee @ 30-07-2010, 17:49) *

Ha det gott i blötan!

Nja, det är knappast kyrkan som leder mig i kampen mot allt snack om det övernaturliga, jag är kemiskt ren från allt vad religioner heter och står för.
herkules
CITAT (silos @ 29-07-2010, 21:07) *
/::::/Utan att jag lät dem att trampa på mig hade jag ej funnit skatten inom mig så jag är endast tacksam för att jag valde att bli tramad på (omedvetet)....
/:::::/

jag tycker att det är helt fantastiskt att du kan skriva och känna som du gör, du väljer att umgås med människor som sånär tog livet av dig.
hade du inte haft din styrka redan då (2006) så vete tusan hur det hade gått så jagad som du blev.
och nu är det fuchians tur, hon/han är ju bara ett nick som man kan död på eller hur det nu var någon skrev.
och detta forum var bättre förr?
skulle inte tro det wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon